Merhaba arkadaşlar, sizler için yakın dönemdeki kaliteli yerli yapımları listeledim. Neden yeşilçam dönemi yok derseniz o dönemdeki birçok film kaliteli ve popüler olduğu için listeyi çok uzatmak istemedim. Elbette Türk sinema tarihinin en başarılı yapımları o dönemde çıktı.
Umarım istediğiniz filmi bulursunuz, iyi seyirler.
1.Muhsin Bey(1987): Prensiplerine bağlı eski bir müzik yapımcısı olan Muhsin Bey ve şöhret olmak isteyen Ali Nazik ismindeki saf delikanlının basit macerası olarak başlayıp, Muhsin Bey'in yaşam ve onur mücadelesine dönüşen olayları konu almaktadır.
2.Anayurt Oteli(1987): Zebercet, ismini ilginçliğinin aksine, eski bir otelde müdürlük yapan sıradan bir adamdır. Görünürde hiçbir sorunu olmayan bu adamın içinde fırtınalar kopuyordur aslında. Her gün kendisiyle ve hayatla savaşır gizliden gizliye. Takıntılar edinmiştir bu yüzden Zebercet. Bu takıntıların en büyüğü ise yoldadır. Bir gün otelin kapısından giren güzel bir kadın, Zebercet'in en büyük tutkusu, en büyük saplantısı olur. Kadın otelden ayrılır ve bir hafta sonra tekrar geleceğini söyler. Bir hafta boyunca bekler adam, kadının kaldığı odaya müşteri almaz, titizlikle düzenler. Kadının ağzından çıkan birkaç kelime kafasının içinde dönüp durur..
3.Uçurtmayı Vurmasınlar(1989):Annesinin hapis cezası yüzünden hapishanede büyümek zorunda kalan Barış, bütün mahkumların neşe kaynağıdır. Siyasi mahkumlardan biri olan İnci ile arasındaki yakınlık diğer bütün mahkumlarla olandan çok daha farklıdır. Küçük Barış ile İnci arasında gelişen bu sevgi dolu dostluk, hapishane duvarlarını bile delen koskoca bir dünya yaratmalarını sağlayacaktır.
4.Aşk Filmlerinin Unutulmaz Yönetmeni(1990): Haşmet Asilkan, 60’lı ve 70’li yıllardaki Yeşilçam furyasında sayısız aşk filmine imza atmış bir yönetmendir. Ama şimdi 80’lerin yerinde sayan Türk sinemasının zamanıdır. Gururlu bir adam olan, yaptığı işi -ve belki de kendisini- inanılmaz ciddiye alan Haşmet eski güzel günlere geri dönmek ister. Bunun için son kurşunlarını kullanıp, her türlü imkanı seferber edecek ve bir başyapıt çekecektir. Ancak ne bunun için doğru bir zamandır Türkiye’de, ne de birlikte yola çıktığı insanlar işini onun kadar ciddiye alıyordur.
5.Mercedes mon amour-Sarı Mercedes(1992): Almanya'da azimle çalışıp Mercedesini alan Bayram'ın Almanya'dan Türkiye'ye gelirken yaşadıklarının anlatıldığı film. Adalet Ağaoğlu'nun bir yol hikâyesini ele aldığı Fikrimin İnce Gülü eserinden beyaz perdeye uyarlanmıştır. Romanda insanların gerçekliklere bakış açılarının farklıklarından ve kişisel hırslardan bahsedilmektedir.
6.Gölge Oyunu(1992): İki kafadarın sepetli bir antika motosikletin sırtında sürdürdükleri seyyar yaşamları, sağır ve dilsiz ama güzeller güzeli bir genç kızın hayatlarına girmesiyle alt üst olacaktır. Yaşayacakları olaylar hem kendilerini daha yakından tanımalarına hem de hayatın anlamı ve etraflarını saran hayal/gerçeklik üzerine egzersiz yapmalarına yol açacaktır. Elbette bu egzersize filmin seyircisi de dahil olacaktır.
7.Dönersen Islık Çal(1992): İstanbul'un en görkemli mevkilerinden biridir Beyoğlu, İstiklal Caddesi... Ancak gece olup ışıklar sönmeye başladığında bin türlü pislik belirir bu karanlık sokaklarda... Toplumdan dışlanmış, ötekileştirilmiş insanların dramı işte böyle anlarda yoğunlaşır. İşte doğuştan kaybedenlerden biri de kirli bir barda barmenlik yapan bir 'cüce'dir. Cücenin yolu bir gün bir fahişelik yaparak geçinen bir travestiyle kesiştiğinde bu iki dışlanmış, iki istenmeyen insan arasında kadere ve hayata meydan okuyan bir dostluk başlar. Bu dostluk kendilerini öteleyen topluma karşı yapılmış bir başkaldırı niteliğindedir.
8.C Blok(1994):C Blok sakinlerinden Tülay, kağıt üzerinde devam eden bir evliliğe sahiptir ve mutluluk sadece anlamını bildiği bir kelimeden ibarettir. Fakat tesadüf eseri hizmetçisini ve apartımanın kapıcısını kendi yatağında birlikte olurlarken gördüğünde zaten sorunlu olan hayatını gözden geçirmeye başlama vaktidir. Bu olaydan öylesine etkilenir ki karşısına çıkan fırsatı değerlendirerek yeni ve bambaşka bir hayat inşa etmeye karar verir. Türk sinemasının en özgün yönetmenlerinden biri olan Zeki Demirkubuz’un ilk uzun metraj filmi yönetmenin ilerleyen zamanlarda neler yapacağını kanıtlar nitelikte..
9.Eşkiya(1996):35 yıl önce Cudi dağlarında bir grup eşkıya jandarma tarafından yakalanır. 35 yıl içinde eşkıyaların hepsi ya hastalıktan ya da hesaplaşmalardan ötürü can vermiştir. Biri dışında; Baran... Baran 35 yıl sonra hapisten çıkınca ilk işi köyüne dönmek olur. Ama doğduğu topraklar şimdi baraj suları altındadır. Geçmişin izlerini sürmeye başlayan Eşkıya, yıllardır bilmediği bir gerçeği öğrenir. Hapse düşmesine en yakın arkadaşının ihaneti neden olmuştur. Bu arkadaş Eşkıya’nın çocukluk aşkını, Keje’yi satın alarak İstanbul’a kaçmıştır. Eşkıya ne İstanbul’u ne de arkadaşının adresini bilmemektedir. Trende Beyoğlu’nun arka sokaklarında büyümüş, pavyon, kumarhane, uyuşturucu muhabbetinin içinde yaşayan Cumali adlı genç bir adamla tanışır..
10.Taputta Rövaşata(1996):Rumelihisar sokaklarında yaşayan Mahsun çevresi tarafından sevilen yoksul ve kimsesiz bir adamdır. Hayatta hiçbir amacı olmayan bu adam otomobil çalarak hayatta kalmaktadır. Yaşamdaki tek tutkusu olan otomobilleri geceleri çalan Mahsun, sabaha kadar bu arabalarla gezer ve sabah olduğunda arabayı aldığı şekliyle aldığı yere bırakır. Bir gün sürekli takıldığı kahveye gelen bir kıza aşık olan Mahsun kalacak hiçbir yeri olmayan bu kıza odasını açar. Fakat kız bu iyiliği kötüye kullanarak Mahsun'un hayatında onarılmayacak yaralar açacaktır.
11.Ağır Roman(1997):Kolera adlı sokakta, yaşamın bir kıyısında kendi algılarınca var olmayı başaran bir grup insan yaşamaktadır. Her yerde olduğu gibi burada da kendi içinde bir düzen söz konusudur. Örneğin Arap Sado, bu sokaktaki hakimiyetini, Salih’e devreder. Salih, ailenin küçük oğludur ve aslında böyle bir sorumluluk için pek de hazır olduğunu söylenemez. Bir gün arka sokaklarda bir kargaşa ve olay yaşanır. Salih, bu esnada bir kadına aşık olur. Tina, onu büyüler. Hayatın basitliği ile insanların acımasızlıkları arasında savrulan yaşamlardan kesitler sunan film..
12.Masumiyet(1997):Güçlü bir hayat kadını olan Uğur (Derya Alabora), hayat kadınına saplantılı bir adam olan Bekir (Haluk Bilginer) ve hapisten yeni çıkmış amaçsız biri olan Yusuf (Güven Kıraç) ve annesinin hamileyken yediği dayaktan dolayı sağır ve dilsiz doğan Çilem (Melis Tuna) etrafında gelişen sıradan olaylar.
13.Her Şey Güzel Olacak(1998):Altan, karıştığı kavga sırasında yıllardır görmediği kardeşi Nuri'yle karşılaşır. Nuri'nin çalıştığı ecza deposunu, uzun süredir açmayı planladığı bar için bir para kaynağı olarak görür. Çeşitli uğraşlardan sonra Nuri'ye tekrar yakınlaşmayı başaran Altan, farkına varmadan hem kendisini hem de Nuri'yi tehlikeli maceraların içine sürükler. Nuri ve Altan, her şeyin çok güzel olacağını umarak yaşamla mücadeleye devam ederler. Bu mücadele içerisinde unuttukları önemli detaylar vardır..
14.Kaç Para Kaç(1998):Film küçük ve namuslu bir hayatın büyük bir parayla nasıl mahvolabileceğini ve nasıl büyük bir trajediye dönüşebileceğini anlatmaktadır. Hayaller, traji-komik biçimde işlenmiştir. Filmde gerilim unsuru kuvvetlidir. Ayrıca müzik ve dram bütünlüğünün akıcı bir seyirlik ortaya çıkarttığı görülmektedir.
15.Gemide(1998):Bir geminin dört kişilik mürettabatında yer alan Boksör, geminin demir attığı sırada Laleli'ye iner. Geri döndüğünde parasını çaldırdığını söyler. Esrarlı ve alkollü kafasıyla Kaptan ve tüm mürettebat toplanıp Laleli'ye iner ve Boksör'ün parasını çaldırdığını iddia ettiği bir grup insana saldırır, içlerinden Rumen bir kadını kaçırırlar. Gemiye döndüklerinde esrarlı kafadan dolayı pek bir şey hatırlanmaz ancak Kaptan, kadının geri yollanmasını söyler. Ancak Boksör ve Ali, kadının ırzına geçer. Bu olaylar sonunda dört adam çıkılmaz bir girdaba girer. Artık her şey bu insanlıktan nasibini almamış kişilerin vicdanlarına kalmıştır.
16.Laleli’de Bir Azize(1999):Laleli'de Bir Azize adlı film için "Gemide" adlı yapımın bir türevi ya da tamamlayıcısı diyebiliriz. Aynı konsept dahilinde kurgulanan senaryoda Gemide filmine farklı bir yorum söz konusu. Bu filmde de üç kafadar, kahramanlarımız olarak lkarşımıza çıkıyor ve patronlarını beceriksizce dolandırmaya çalışıyorlar. Ondan habersiz bir iş yapıp voliyi vurmaya kalkışan kahramanlarımızın işleri umdukları gibi yürümez. "Bakire" bir hayat kadınını anlaşma yaptıkları işadamına götürürlerken birden karşılarına dört adam çıkar. Hem kızı, hem de aldıkları yüklüce parayı kaptırırlar.
17.Propaganda(1999):Yıl 1948, doğup büyüdüğü Hisli Hisar kasabasına, Gümrük Muhafaza Müdürü olarak dönen Mehdi ve çocukluk arkadaşı Rahim'in ailelerinin kasabanın ortasından geçen sınır telleri ile parçalanan hayatlarını anlatıyor. Neredeyse yüzyıllardır birlikte yaşayan Hisli Hisarlıların altüst olan sosyal yaşamlarını, aşklarını, ticaretlerinin önünde duran dikenli telleri ve merkezi otoriteye karşı hayatlarını nasıl savunduklarını görüyor, 1948'de yaşanan bu trajikomik öykünün yarım asırdır çok fazla değişime uğramadığına tanık oluyorsunuz. Bu arada Mehdi'nin oğlu Âdem ile Rahim'in kızı Filiz arasındaki tutkulu aşk, aralarından geçen sınır çizgisi nedeniyle iyice imkânsızlaşır.
18. Üçüncü Sayfa(1999):İsa filmlerde figüranlık yaparak geçimini sağlayan biridir. Bir yanlışlık sonucu mafyaya ait çalınan bir miktar paradan İsa sorumlu tutulur ve parayı bulması için kendisine bir gün süre verilir. İsa umutsuzluk içinde ne yapacağını düşünürken bir tabanca bulur. Tam intihar etmeyi düşünürken evsahibi gelir ve birikmiş kira borcunu ödemesini ister. bunun üzerine intihar etmek isteyen İsa, yanlışlıkla evsahibini vurur...
19.Dar Alanda Kısa Paslaşmalar(2000):Gerçek bir hayat hikayesinden yola çıkılarak tasarlanan, futbola gönül vermiş ünlü ve ünsüz insanların hikayelerinin yer aldığı film, aynı zamanda farklı umut ve beklentilerin, tutkuların, aşkların süregeldiği bir yaşam öyküsü. “Dar Alanda Kısa Paslaşmalar” filminde oyuncuların canlandırdığı Esnafspor takımı, Türk futbol tarihinin ünlüleri: Tanju Çolak, Rıdvan Dilmen, Cüneyt Tanman, Metin Tekin, Rıza Çalımbay, Ali Gültiken, Ayhan Akbin gibi dönemin ünlü futbolcularının yer aldığı takıma karşı oynuyor.
20.Güle Güle(2000):Film, çocuklukları aynı adada geçmiş ve bugün doğdukları adada yeniden bir araya gelmiş dört erkek ve bir kadından oluşan çok sıkı dostların hikayesini anlatıyor. Film, kahramanlardan biri olan Galip'in (Metin Akpınar) hayatı boyunca tek bir kez gördüğü ve büyük aşk yaşadığı Küba'daki sevgilisi Rosa'ya gitmeye karar verdiğini söylemesiyle başlar. Ancak bu yolda pek çok engelle karşılaşır. Arkadaşları, O'nu sevgilisine ulaştırmak için inanılmaz bir çaba gösterirler. Dostları için yapamayacakları hiçbir şey yoktur.
21.Yazgı(2001):Gümrük memuru Musa, birbirinin zıddı iki olay arasında fark göz etmeyen birisidir. Annesinin ölümüne tepki vermeyen Musa, iki çocuk ve bir anneyi öldürmekten sorumlu tutulmasına da sesini çıkarmaz...
22.Vizontele(2001):1974 yılında başında Van'ın Gevaş ilçesine televizyon gelmesini anlatıyor.
23.Uzak(2002):Yusuf yaşadığı kasabada bir geleceğinin olmayacağını düşündüğünde İstanbula taşınmıştır. Orada akrabası olan Mahmut'un yanına gider ve kendisi uzak diyarlara giden gemilerde miço olarak işe girmek ister. Artık o hayallerine ulaşmak için büyük bir mücadele vermeye hazırdır. Arkadaşı Mahmut fotoğrafçılık yapmaktadır ve kendisinin ideallerinden uzaklaştığını görür. Bunu bildiği halde hiç bir şey yapmayacaktır.
24.İtiraf(2002):Başarılı bir mühendis olan Harun, karısı Nilgün’ün kendisini aldattığını öğrenir. Ancak inanmak istemediğinden, ya da hala aşık olduğu güzel karısını kaybetmemek için önce bu durumla yüzleşmeyip, bildiklerini karısına söylemez.
25.Dokuz(2002):İstanbul'un sakin mahallelerinden birinde vahşi bir cinayet işlenir. Cesedi bulunan kadının kimliği tam olarak anlaşılamaz, fakat polisin eline kadının çıplak görüntülerinin yer aldığı video görüntüler geçmiştir. Polis, mahalle sakinlerini olayla bağlantılı olarak sorgulamaya başlar.
26.Vizontele Tuuba(2003):İlk filmde yaşanan olayların ardından altı sene geçmiştir. Ülke 1980’lerin politik kargaşasıyla yüzleşirken siyasetin uzağında kalan, apolitik bir köy, olanlardan haberdar değildir. Batıdan sürülen bir öğretmen köye gelirken, beraberinde de farklı politik ideolojileri getirecektir. Öğretmenin kızı olan Tuba ise, Emin’in duygusal dünyasını titreştirecektir. Televizyonun getirilerini zorlukla sindirebilen bir köy, kendisine yabancı olan farklı düşünsel dünyaları da kabullenebilecek midir?
27.Mustafa Hakkında Herşey(2003):Mustafa (F. Kuşkan) her işinde mükemmeli isteyen bir reklamcı, Fikret (N. İşler) ise sıradan bir taksi şoförüdür. Mustafa'nın karısı, Fikret ile beraberken geçirdiği bir kazada hayatını kaybetmiştir. Mustafa ise o güne kadar henüz görmediği Fikret'in karısıyla neden birlikte olduklarını öğrenebilmek için Fikret'i dağ evine kaçıracak ve günlerce çeşitli yollarla karısı ile Fikret'in arasındaki ilişkiyi çözmeye çalışacaktır.
28.Gora(2004):Türkiye'nin turistik kentlerinden biri olan Antalya'da tüccarlık yapan Arif uzaylılar tarafından kaçırılarak G.O.R.A. isimli gezegene götürülür. Arif, gezegende tutsakken gezegeni bir alev topundan kurtarır ve bu sırada Ceku isimli prensesle tanışır. Bütün bunlar olurken, G.O.R.A. gezegeninin kötü kalpli komutanı Logar, Ceku ile evlenerek gezegenin yönetimini ele geçirmek istemektedir. Arif bunu öğrenir ve gezegenden kaçarken Ceku'yu da yanında götürmek ister, fakat bunun için Komutan Logar'a karşı mücadele vermesi gerekmektedir.
29.Yazı Tura(2004):Askerliklerini Doğu Anadolu'da yapan iki genç, (Kenan İmirzalıoğlu-Olgun Şimşek) bölgede yaşadıkları travmayı üstünden yıllar geçse de unutamaz.
30.Karpuz Kabuğundan Gemiler Yapmak(2004):Biri karpuzcunun, diğeri berberin yanında çırak olarak çalışan iki çocuğun köylerinde film oynatmak için verdiği mücadeleyi anlatan film, Naif, hüzünlü ama umut dolu, sıcak bir işlenişe sahip: Recep ve Mehmet sinemaya delicesine tutkundur. Gündüzleri kasabada çalışıp, geceleri köydeki evlerinin ahırında bir yandan derme - çatma bir film projeksiyon makinası yapmaya çalışırken, diğer yandan da hayatlarını tümden değiştirecek olan rejisörlük hayalleri kurmaktadırlar. İşin içine Recep'in kendisinden yaşça büyük olan Nihal'e aşkı da karışınca, hayatlarında derin izler bırakan unutulmaz bir yaz mevsimi yaşarlar.
31.Neredesin Firuze(2004):Hayri ve Orhan piyasaya sürdükleri başarısız kasetler sonucu borç batağında olan iki prodüktördür. İstanbul Plakçılar Çarşısında borçlu olmadıkları kimse kalmamıştır. O sıralar Almanya'da yaşayan Ferhat ile irtibata geçerler. Telefonda şarkı söylettikleri Ferhat'ın sesini çok beğenirler ve hemen harekete geçerler. Şarkıcı olmak düşüncesine saplantılı bir şekilde bağlı olan Ferhat, Hayri'nin kaset teklifini düşünmeden kabul eder, eşyalarını toplar ve soluğu İstanbul'da alır. Ferhat'ı hemen stüdyoya sokarlar ancak kaset borçlar yüzünden basılamaz. Ferhat son bir çare olarak bir televizyon şovuna çıkıp adını duyurmaya çalışır. Ertesi gün ofise Firuze adında zengin ve gizemli bir kadın gelir. Ferhat'a yatırım yapmak istediğini söyler. Birdenbire Umut Müzik'te ki karabulutlar dağılır. Herkes ha yaller kurmaya başlar.
32.Eğreti Gelin(2005):Cumhuriyetin ilk yılları.. Denizli'de Belediye Başkanı'nın oğlu Ali evlenme çağına gelmiştir. Kumpanyalara meraklı genç, hayatı boyunca hiç kızlara ilgi göstermemiştir. Ancak yaşına göre olgun davranmayan Ali'nin durumundan endişe eden ailesi onun için geçici bir eğreti gelin tutmaya karar verir. Eğreti gelin de Ali'yi evliliğe hazırlamaya çalışır. Daha sonra onun kadınlığı Ali'nin ilgisini çekmeye başlar. Emine nin sevgilisi hapisten çıkar ama Emine ne kadar dua etsede Ali'ye aşık olur ve bir gece birlikte olurlar daha sonra kaçarlarken Eminenin sevgilisi onları yakalar ama Emineye kıyamadığı için onların kaçmasına izin verir.
33.Babam ve Oğlum(2005):Ege'deki çiftlikten gazetecilik okumak için ayrılan Sadık'ın, yıllar sonra oğluyla beraber yeniden çiftliğe dönüşünün, 12 Eylül Darbesi arka planında aktarıldığı filmin senaryosunu da Çağan Irmak yazdı.
34.Pardon(2005):Yıllar sonra askere giden İbrahim dağıtım için İstanbul'a gelmiştir ve geceyi arkadaşı Muzaffer'de geçirecektir. Fakat otobüs garajında nedensiz yere polisten kaçmaya başlayan İbrahim, Muzaffer'in evinde yakalanır ve birlikte göz altına alınırlar. Sorgulamayla başlayan kördüğüm Taksim'de büfe işleten arkadaşları Aydın'ın da gözaltına alınmasına ve Aydın'ın işkenceyle tüm asılsız suçlamaları kabul etmesi üç arkadaşın birlikte hiç beklemediği yargı sistemi sorunlarıyla karşılaşmasına yol açacaktır.
35.Gönül Yarası(2005):Mükemmeliyetçi bir yapıya sahip olan idealist öğretmen Nazım’ın Anadolu’daki öğretmenlik kariyeri bitmiş ve emekliye ayrılmıştır. İstanbul’a döner ve yerleşmeye karar verir. Ancak bunca zaman sonra uyum sağlamak umduğundan zor olacaktır. Emekli maaşının bağlanmasını beklerken taksicilik yapar. Arkadaşı Takoz’un taksisini kullanır. Bir gün Dünya adında, pavyonda çalışan genç bir kadın taksiye biner. Her ikisinin de hayatı kaçınılmaz bir biçimde dönüşüme uğrayacaktır. Dünya’nın, eski kocası Halil ile başı derttedir..
36.Anlat İstanbul(2005): İstanbul'da yaşayan insanların hikâyelerini alıyor, hikâyeleri masallara, insanları kahramanlara dönüştürerek anlatıyor. Bir klarnetçi, bir fahişe, delirmiş bir kadın ve dahası, farklı 5 öyküyle sunuluyor. Bu öykülerde, çok bilinen masallardan Fareli Köyün Kavalcısı, Pamuk Prenses, Külkedisi, Uyuyan Güzel ve Kırmızı Başlıklı Kız'ı esas alıyor.
37.Organize İşler(2005):Suçlarla dolu, karmaşık bir şehir olan İstanbul… Masumlar ve suçlular dirsek temasında, birbirlerine uyumlu bir tavırla hayatlarını idame ettirmektedirler. Süpermen kostümü giyip hayatını kazanmaya çalışan sıradan bir adam kendisini bir anda suç dünyasının göbeğinde bulacaktır. Suç dünyasının tam ortasında bir masuma aşık olacak, kendisi dahil herkesin kafasını karıştıracak ve bir şekilde hayatta kalmaya çabalayacaktır.
38.Takva(2005):Muharrem, kendi halinde yaşamakta, babasından kalan evde tek başına yaşamını sürdürmekte, zamanının çoğunu bağlı olduğu dergâhta ibadetle geçirmektedir.Kendini Allah'ın buyruklarına adamıştır ve bu şekilde günah ve kötülükten sakındığını düşünür.Bağlandığı tarikatta, dünyadan elini eteğini çekmişliği ile dikkat çeken Muharrem, şeyh tarafından tarikatın/dergâhın dünya işlerini yürütmek için ihtiyaç duyduğu adam olarak seçilir.Muharrem böylece tarikatın mali işlerini üstlenir.Tarikata ve şeyhe duyduğu güven ve saygıyla, ayrıca Allah sevgisi-korkusu ile bu göreve itiraz edemeyen Muharrem, ne var ki bu yolla sakınmaya çalıştığı dünya ile daha yoğun bir temasa geçmek durumunda kalır..
39.Hokkabaz(2006):Çocukluğundan beri sihirli şeylere ilgili duymuş olan İskender, ısrarla kendisinin bir sihirbaz olduğunu iddia etse de, yakın arkadaşı Maradona haricinde hiç kimse bunu kabul etmez ve küçümseyerek onun bir hokkabaz olduğunu söylerler. İskender'in, Kıbrıs gazisi emekli bir subay olan babası Sait de, oğlunu hiçbir zaman takdir etmemiştir, çünkü o da oğlunun yaptığı işten gurur duymamaktadır. Mecburi nedenlerden ötürü, İstanbul’dan kaçarcasına turneye çıkmak zorunda kalan ikili, yanlarına Sait’i de almak zorunda kalırlar. Baba ve oğul, bu turne sayesinde biraz olsun yakınlaşsa da, yaşanacak birbirinden ilginç olaylar, her şeyin farklı bir seyirde gitmesine neden olacaktır.
40.Kader(2006):Cihargir'de gittiği kahvenin çaycısını oyuncu yapması, desteklediği Beşiktaş'ın hiç bir maçını kaçırmaması ve siyasal ideolojik tercihini sosyalizmden yana kullanması gibi aykırı kimlikleri olan yönetmen Zeki Demirkubuz bu defa da aşkın masumiyetinin peşine düşme kaygısında. Kör düğüm olmuş bir aşk üçgeni, Bekir, Uğur ve Zagor'un bu zorlu yolculuğunda işler karışıktır.
41.Barda(2006):Şehrin banliyölerinden fırlamış, uyuşturucu etkisindeki bir grup lumpen genç, ait olmadıkları, dışlandıkları merkeze iner. Kendilerine tanınmayan hakları ele geçirmek için vahşi ve acımasız bir yöntem benimsemişlerdir. Başına geleceklerden habersiz, neşeli ve hali vakti yerinde üniversite öğrencileri ise ansızın eğlendikleri bara baskın yapan bu eli silahlı güruhun karşısında çaresizdirler. Tecavüz, işkence ve dayak eşliğinde adeta yeryüzü cehennemini yaşayan gençler korkunç bir trajedi içerisinde kalırlar.
42.Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü?(2006):Karagöz ile Hacivat güldüren ve aynı zamanda da düşündüren sohbetleri ile karşımızda. Mekan Bursa ve zaman da 14. yüzyıl. Anadolu’daki Moğol tehlikesi mevcutken halkın büyük bir kısmı firarda. Bursa yeni yerleşim alanları. Hem halk hem de çeşitli devletlerin ve beyliklerin liderleri de bu kente sığınır. Dinleri, dilleri farklı olan insanların bir arada yaşadığı Bursa kaosa dönüşür.
43.İklimler(2006):Farklı bölgelerinin kendine has iklimleri olduğu gibi, ruhların da kendi iklimleri vardır. Üstelik değişmek için mevsimlerin dönüşünü beklemeyen, anlık değişimler bile gösterebilen iklimler.
İsa ve Bahar, çalkantılı ruhlarının farklı iklimlerinde ortak bir mutluluğu paylaşamamaktadırlar.
44.Beynelmilel(2006):Sadece yönetmen olarak değil, milletvekili olarak da Türkiye'nin en renkli simalarından biri olarak tanınan Sırrı Süreyya Önder'in geniş kitlelerle buluştuğu muhteşem filmi Beynelmilel 1982 yılında geçen komik olayları konu edinen bir film. Bir Güney kasabasında yaşayan halk, cuntanın bir silindir gibi insanların üstünden geçmesine alışmaya çalışmaktadır. Askeri yönetime ayak uydurmaya çalışan kasaba halkı ve bir müzik grubu üzerinden dönemin trajikomik olaylarına uzanıyoruz.
45.Kabadayı(2007):Ali Osman, yıllar sonra varlığından haberdar olduğu oğlu Murat'ı , kokain bağımlısı sevgilisi Karaca'nın peşinde olan Devran'dan korumaya çalışır.Ama Devran çok büyük bir mafyadır. Her tarafta elleri bulunan ve patronunu bile öldürebilecek bir cesarete sahiptir. Devran Karaca'yı çok sevmektedir, ama Murat onu bırakmak istemez. Bu durumda Ali Osman devreye girer..
46.Yaşamın Kıyısında(2007):Emekli bir dul olan Ali, yalnızlığını paylaşacağı bir insan ararken "hayat kadınlığı" yapan Yeter ile tanışır. Para karşılığı kendisine hayat arkadaşlığı yapmasını öneren Ali’nin bu teklifini, Alman Dili Ve Edebiyatı profesörü olan oğlu Nejat hiç olumlu karşılamaz. Nejat için Yeter’in "mesleği" kabul edilemezdir. Yeter’in asıl amacının Türkiye’de üniversitede okuyan kızını rahat ettirebilmek olduğunu anlayan Nejat, Yeter’e karşı daha sıcak duygular beslemeye başlar..
47.Mutluluk(2007):Meryem, töre adı altında uygulanagelen feodal geriliklerin kurbanlarından birisi olmak üzeredir. Azgelişmiş ailesi, göl kenarında baygın bulunan kızlarını katletmeye karar verir, töre böyle buyurmaktadır! Meryem’in sözde namusu kirlenmiştir ve ailenin inancına göre namus bacakarasında olduğundan öldürülmesi en uygun gelen şeydir! Bu görevin, yakın akrabalarından olan Cemal’e verilmesi ile ikilinin ölüme doğru yolculukları başlar..
48.Polis(2007):Musa Rami mesleğinin zirvesinde bir cinayet masası polisidir. Bugünlerde kafasını meşgul eden iki şey vardır. Birisi kendisinden kırk yaş küçük üniversite öğrencisi Funda’ya olan aşkı, bir diğeri de ünlü mafya ailesi İzmitlilerin Rami ailesine yönelik bitmek bilmeyen tehditleri. Musa Rami iyi bir baba, iyi bir polis ve iyi bir aşıktır ve görünen o ki Musa Rami işi, aşkı ve ailesi arasında sıkışıp kalacaktır. Aynı günlerde aldığı bir haber ise Musa Rami’yi tamamen altüst eder.
49.Gölgesizler(2008):İstanbul'daki çetrefilli hayatından usanan bir berber Gölgesizler isimli küçük bir köye taşınır. Burada yıllar önce kaybolan köy berberi Nuri'nin eski dükkanını kiralar ve çalışmaya başlar. Zamanla köyün gizemine dahil olan adam köydeki nüfusun yavaş yavaş azaldığına tanık olur. Bu izbe yerde insanlar bir bir ortadan yok olmakta, tekrar geri gelmemektedir. Arkalarında hiçbir iz bırakmadan yok olan bu insanlardan hiçbiri bulunamaz. Bu duruma bir son vermek isteyen muhtar köyün bağlı bulunduğu ilçeye giderek gerekli mercilere şikayette bulunmaya karar verir.
50.Devrim Arabaları(2008):1961 yılında yapılan Devrim adlı otomobilin üretimini ve bu esnada projede çalışanların yaşadıklarını konu almaktadır.
51.Arog(2008):Halı satıcısı Arif, kahramanlıklarıyla G.O.R.A. gezegeninde yalnızca dost edinmekle kalmaz, bol bol düşman da edinir.Yaptıkları yüzünden düşmanlarının gazabını hissetme zamanı gelmiştir. Komutan Logar Arif’i bir zaman makinesiyle 1 Milyon yıl geriye, taş devrine ışınlar. Arifin artık tek amacı ilkel çağdaşlarını çağlar arasında bir bir atlatarak en kısa sürede bugünün hatta yarının teknolojisine getirmektir. Arif’in hızlandırılmış evrim süreci, gelişme konusunda farklı fikirleri olan bazı taş devri insanını kızdırmaya başlar. Medeniyetler arası çatışma nedeniyle Arif kısa sürede kendi hayalindeki gelecek projesine uymayan bir dizi toplumsal zorlukla karşı karşıya gelir.
52.Ulak(2008):Zamanın olmadığı bir yerde, harita üzerinde nerede olduğunu bilmediğimiz isimsiz bir köye bir gezgin gelir. Yorgun gezgin, bir ulaktır. Anlatacak hikayeleri vardır, söyleyecek sözleri... Hikayelerini en çok çocuklar sever. Kusursuz bir hayalgücüyle yazılmış bu büyülü ve ürkütücü hikayeler Ulak Zekeriya'nın dilinde efsanevi destanlar dönüşürler.
53.Üç Maymun(2008):Yaklaşan genel seçimlere bir muhalefet partisinden aday olarak girecek iş adamı Servet, ıssız bir yolda trafik kazası yapar. Ölümle sonuçlanan kaza sırasında araçta bile olmayan şoförü Eyüp'e para verip yalan söyleterek ölümün sorumluluğunu almasını ister. Servet, kendisi yerine hapse giren Eyüp'ün karısı Hacer ile de ilişkiye girmeye başlayınca, olaylar sonunda bir aile dramına sebep olacak kadar karışır.
54.Sonbahar(2008):Sonbahar, Türkiye'nin karanlık zamanlarından biri olan "Hayata Dönüş Operasyonları" sonrasında cezaevinden salınan Yusuf adlı melankolik gencin yaşama dair mücadelesinden bir kesitin hikayesi. Devrimci bir genç olan Yusuf, 12 yıl kaldığı cezaevinden birkaç ay ömrü kaldığı için salınır. Çamlıhemşin-Fırtına Vadisi'ndeki köyüne, yaşlı annesinin yanına döner. Köyün bozulan ekonomisi yüzünden sadece yaşlıların kaldığı köyde, zamanını arkadaşı Mikhail ile yaşayamadıkları gençliklerini düşünerek ve akoru bozulan tulumunu onararak geçirir.
55.Yahşi Batı(2009):Yıl 1881, dönemin padişahı tarafından Amerikan Başkanına bir hediye gönderilmek istenir ve bu vazife için Aziz Efendi ve Lemi Bey görevlendirilir. Zorlu yolculuktan sonra vardıkları Amerika’da ne kimse onlara engel olabilir. Çünkü onlar padişahlarına verdikleri sözü her ne pahasına olursa olsun yerine getirmeye yemin etmiş gözü pek birer Osmanlı’dır.
56.Vali(2009):Star Tv'de 2006 - 2008 yılları arasında yayınlanan, Köprü dizisinin devamı niteliğinde çekilmiştir. Vali, Faruk Yazıcı(Recep Yazıcıoğlu) etrafında gelişen olaylar ve şüpheli ölümünü konu almaktadır.
57.Nefes: Vatan Sağolsun(2009):Kuzey Irak'a yönelik sınır ötesi operasyonun başlamasıyla, operasyon süresince iletişimde büyük öneme sahip olan telsiz röle istasyonunun bulunduğu Karabal Jandarma Karakolu 'nun stratejik önemi daha da artmıştır, zira operasyona katılan birliklerin haberleşmesi artık bu telsiz istasyonu ile sağlanacaktır. Kuzey Irak sınırına en yakın ilçedeki Komando Tugayı'nda görevli olan Mete yüzbaşı ve emrindeki 40 asker, operasyon sonuna kadar karakolu ve telsiz röle istasyonunu koruma görevlerini yerine getirmek için yola çıkarlar, sert hava şartları ve karla mücadele ederek iki gün sonra bu karakola ulaşırlar..
58.Beş Şehir(2009):Aydın, büyük şehire tayin olur olmaz, bir şekerci dükkanında çalışan tezgahtar kız Mehtap'a aşık olur. Daha dün Anadolu'nun ücra bir kasabasında mecburi hizmetteyken artık İstanbul'da bir polistir. Tabi Mehtap'ın aklını çelmekte zorlanır. Bir yandan da yeni taşındığı bu şehre alışmaya, uyum sağlamaya çabalarken benzer bir kaderi paylaşan eski hukuk öğrencisi Şevket gibi karşılıksız aşktan muzdarip hayatını sürdürmeye çalışır. Şevket de aynı dükkanda çalışan Dilek'e gönlünü kaptırmıştır. Dilek ise boğuştuğu bir belayla baş edemeyince, memleketine, Eskişehir'e döner. Fakat burada, babası Tevfik Öğretmen'in sebep olduğu öyle büyük bir aile buhranıyla karşılaşır ki, bir an önce ölmenin en iyisi olduğunu düşünmeye başlar. Tam bugünlerde Dilek'in karşısına, İstanbul'da tutunamayıp memleketine dönen Aydın çıkar ve kontrolsüz arzusunu Dilek'e yöneltir..
59.Karanlıktakiler(2009):Otuzlu yaşlardaki bir adam ile yaşlı annesinin arasındaki saplantılı ilişkiye odaklanan filmin başkarakteri bir ajansta sıradan bir görevde çalışan Egemen'dir. İlerlemekte olan yaşına rağmen kendisine sıkıca bağlı olan kıskanç ve takıntılı annesiyle birlikte yaşamak zorunda kalan Egemen, bu durumdan hiç hoşnut değil. Egemen kendisine cehennem azabı yaşatan bu ilişkiden ve evden kaçıp gitmek istese de bir türlü uzaklaşamaz. Kendini rahat hissedebildiği tek yer patronuna aşık olduğu o şirkettir, fakat yine de sonunda eve döneceğini bilmek Egemen'i umutsuzluğa sürüklemektedir.
60.Vavien(2009):Celal, karısı ve çocuğuyla mutsuz hayat sürmektedir. Abisi Cemal’le birlikte ortak oldukları elektrik dükkânında da işler pek parlak değildir. Abisiyle tek eğlencesi Samsun’da pavyona gitmektir. Pavyonda çalışan Sibel Ceylan’a olan aşkı Celal’in başına dert açacaktır. Celal’in karısı Sevilay, Almanya’da yaşayan babasının gönderdiği paraları biriktirerek saklamaktadır. Bu paranın kurtuluşu olduğunu düşünerek bir plan yapan Celal’i sürprizler beklemektedir.
61. 11'e 10 kala(2009):Film, tutkulu bir koleksiyoncu olan Mithat ve kapıcı Ali’nin hikayesini anlatır. Mithat Bey, aynı zamanda Emniyet Apartmanı’nda yaşayan bir emekli memurdur. Kendisinden çok başka bir dünyanın insanı olan Ali ise o apartmanın kapıcısıdır. Tuhaf bir biçimde bu iki insan, ortak bir amaç için birleşirler. Depremden korktukları için binayı yıktırıp yerine depreme dayanıklı bir bina inşa edilmesini isteyen kişilere karşı birlik olur Ali ve Mithat. Hikayenin başında Mithat Bey’in koleksiyon işini sürdürmesi, Ali’nin de işini kaybetmemesi uğrunda birleşen bu iki insan kaderi, aslında tam da birbirlerinin kaderlerini değiştirecektir.
62.Kirpi(2009):Kirpi, her şeyden önce bir vasiyet filmi. Yazar Sulhi Dölek'in yaşamını yitirmeden önce "bana söz verin ve bu kitabı sinemaya aktarın" dediği bu film, yazarın vasiyetinin hayata geçirilmesiyle ayrı bir anlam kazanıyor. İki inatçı düşmanın önceleri küçük gerilimlerle filizlenen birbirlerinden öç alma hesapları, karşılıklı misillemelerle büyüyerek çevrelerindeki herkesin başını belaya sokacak ve ülke çapında bir kaos yaşanacaktır.
63.Başka Dilde Aşk(2009):Onur’un tüm yaşamı, beraber spor yaptığı arkadaşlarından birinin doğumgünü partisinde beklenmedik bir dönüşüme uğrayacaktır. Beraberce kürek takımında yeraldığı arkadaşı Vedat’ın doğumgünü partisinde Zeynep’le tanışır ve hayatı değişir. Kalabalık ve gürültülü bir barda hiç konuşmadan geçen gecenin sonunda Zeynep, Onur’un işitme engelli olduğunu farkeder. Ama bu alışılmadık durum Zeynep’i Onur’dan soğutmaz. İşiyle, ailesiyle sorunlar yaşayan Zeynep, yaşadığı çevreyi sorgularken birazda bilmediği bir dünyanın meraklıyla unuttuğu ceketini bahane ederek Onur’u ziyaret etmeye karar verir. Babasının annesini bir başka kadınla aldattığını öğrendikten sonra bu durumu içine sindiremeyip evini terkeden Zeynep, bir çok iş değiştirdikten sonra çağrı merkezinde çalışmaya başlar. Ancak çağrı merkezleri çok ağır çalışma koşullarına sahiptir ve karşılığında kazandığı az paradan çok mutsuzdur. Bütün gün telefonda tanımadığı insanlarla konuşmak zorunda kalan Zeynep konuşmadan anlaşabildiği Onur’la huzur bulacağına kani olur.
64.Av Mevsimi(2010):Bir araştırma sonucunda hayatları tepetaklak olan üç polisin hikayesi.
65.Veda(2010):İkibinli yıllarla birlikte Mustafa Kemal'e alternatif bakış açılarının beyazperde'ye aktarılmasında bir yoğunluk gözlemlenmekte. İşte bir deneme de Zülfü Livaneli eliyle sinemaya aksettirildi. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün Salih Bozok ile Selânik'te çocukluktan başlayan arkadaşlığı önce silâh arkadaşlığına sonrasında cumhuriyetle birlikte aynı ideallerin peşinde yürüyen yarım asırlık dostluğa ve ölene kadar süren kardeşliğe dönüştü. Veda, Salih Bozok'un anlatımıyla, bu dostluğun, Atatürk'ün hayatının dönüm noktalarının, vatanı kurtarmak için ölüme meydan okuyan bir kuşağın komutanının hikâyesi.
66.Aşk Tesadüfleri Sever(2010):Yönetmenliğini Ömer Faruk Sorak’ın yaptığı Aşk Tesadüfleri Sever'; çocuklukları ve gençliklerinde yolları Ankara'da kesişen ve 2010 yılında İstanbul'da tekrar karşılaşan Özgür ve Deniz'in kendilerini engellerle dolu bir aşk macerası içinde buldukları hayatlarına odaklanıyor...
67.Bir Zamanlar Anadolu'da(2011):Nuri Bilge Ceylan, bu filmiyle kentsel kaygılarını bir kenara bırakıp, tekrar taşranın sıkıntılı dünyasına ama bu sefer bir cinayet hikayesinin gerilimi ile dönüyor... Bir doktor ile bir savcının 12 saatlik gerilimli öyküsünün peliküle aktarıldığı filmin başrollerinde Muhammet Uzuner, Yılmaz Erdoğan ve Taner Birsel yer alıyor. Senaryoda Ebru ve Nuri Bilge Ceylan'ın yanı sıra Ercan Kesal'ın da imzası var. Yolların tek düzeliği ve kasabanın insana yeni bir şey sunmamasının sıradanlığını fona alan Bir Zamanlar Anadolu'da adıyla da klasiklere gönderme taşıyor.
68.Kaybedenler Kulübü(2011):Filmde, Kaybedenler Kulübü adındaki radyo programı ve o radyo programını sunan DJ'ler Kaan ile Mete'nin hayatları anlatılmaktadır.
69.Dedemin İnsanları(2011):1923 yılında yaşananlar nedeni ile zorunlu göçe maruz kalan Girit Türkleri her göçmen gibi orada pis Türk burada pis gavur ikilemi arasında Egeye yerleşmiş ve huzurlu bir hayat sürerler. Çevresindeki herkes tarafından çok sevilen Mehmet Bey'in en büyük hayali yaramaz torununu adam etmek ve bir gün zorla göç etmek zorunda kaldığı doğduğu toprakları tekrardan ziyaret edebilmektir. Tam iki hayalini de gerçekleştirecek iken olan ihtilal ve değişen hayatlar.
70.Dağ(2012):Biri uzun, diğeri kısa dönem iki geçimsiz asker, merhametsiz bir dağın zirvesinde terörle zor bir mücadelenin içine girerler. Hayatta kalmak için önce kendilerine, sonra birbirlerine güvenmek zorundadırlar.
71.Yeraltı(2012):Karanlık filmlerin yönetmeni Zeki Demirkubuz, ünlü Rus yazar Dostoyevsky'nin Yeraltından Notlar adlı klasik yapıtından esinlenerek kurguladığı filmini Ankara'da çekti. Başrolde televizyon komedilerinden sonra sinemada dramatik karakterlere geçiş yapan Engin Günaydın'ı seyrettiğimiz film bu sezonun öne çıkan yerli yapımları arasında yer alıyor.
Nefret ettiği eski arkadaşlarının akşam yemeğine kendisini zorla davet ettiren Muharrem'in, bu yemek ile birlikte başlayan didişmeleri, ego gösterileri sonucu eski defterlerin açılması ile utanç dolu hesaplaşmalarla karşı karşıya kalmasını konu alan Yeraltı, bireyin varoluşsal sorunlarını irdeleyen bir film.
72.Uzun Hikaye(2012):Bulgar Ali küçük yaşta yetim kaldıktan sonra Pehlivan dedesi Süleyman ile Bulgaristan'dan Türkiye'ye gelen bir Balkan göçmenidir. Ali'yi dedesi mert ve eşitliğe inanan bir insan olarak büyütür. Delikanlılık yıllarında aşık olduğu Münire'yi ailesi ona vermeyince kaçıran Ali'nin hayatı bundan sonra sevdiği kadınla birlikte tren istasyonlarını arasında kasaba kasaba gezip, nerede tutunabilirse orada yaşayarak geçer. Bu arada Mustafa adında bir de oğulları olur.
73.Gözetleme Kulesi(2012):Nihat ıssız bir ormanın tepesinde bir yangın gözetleme kulesine bekçi olarak sığınmıştır. Seher ise Tosya'da otoyol kenarında küçük bir otogara kendisini zor atmıştır. Başkalarından kaçarken birbirlerine denk gelen bu iki insan suçluluk duygularına karşı, kendi kendilerine verdikleri savaşı birlikte sürdürmek zorunda kalırlar.
74.Kelebeğin Rüyası(2013):Film Zonguldak'ta, 1941 yılında başlar. İki genç şair Rüştü Onur ve Muzaffer Tayyip Uslu , yeni yeni modernleşen bu madenci kentinde memuriyet hayatlarını sürdürürken, bir yandan da sanatla, edebiyatla ve en çok da şiirle iç içe yaşamaktadırlar. Ayakları üzerine yeni kalkan genç Cumhuriyet, bir yandan modernleşme çabasındayken, aynı yıllarda Avrupa'da da II.Dünya Savaşı yaşanmaktadır. Şairliğe ve sanata bakışın henüz olgunlaşmadığı toplumda şiir ile uğraşan bu iki veremli genç, toplumun her kesimine şiiri sevdirmeye çalışmaktadır. Belediye Başkanı'nın kızı Suzan Özsöy'un Zonguldak'a geri gelmesiyle Rüştü ve Muzaffer'in şiire olan inancı daha da artar. Muzaffer, Suzan'a aşık olur. Henüz lise öğrencisi olan Suzan, ailesinin istememesine rağmen iki gençle yakın arkadaş olur. Fakat 1940'lı yılların vebası olan verem, iki genç insanın da sağlığını git gide tehdit etmektedir. Rüştü ve Muzaffer kendi geleceklerini kurabilme çabası içerisine girerler.
75.Tamam mıyız?(2013):İhsan bedensel engelli olarak dünyaya gelmiştir. Bu engelinden dolayı annesine bağımlı olarak yaşamak zorundadır ve içerisinde kısılıp kaldığı bu hayata günbegün daha fazla küsen genç bir adamdır. Asla gerçek olmayacağını düşündüğü hayalleri vardır; bu hayallerin ukdesi ve annesine yük olduğu fikrinin ağırlığıyla yaşamdan kopmaktadır. Temmuz ise idealleri doğrultusunda baba evinden ayrılan ve bu dönemde kendi ayaklarının üzerinde durmak için çabalayan bir heykeltıraştır. Geçinebilmek amacıyla çocuk romanlarında çizerlik yapar ve iyi gittiğini düşündüğü bir ilişkisi vardır. Ancak bir anda sevgilisi tarafından terk edilmesi ve ardından elindeki işi kaybetmesi hayatını daha da altüst eder. Temmuz ve İhsan'ın yolları hayatlarının böylesine karanlık bir döneminde rüyalarla kesişir ve bu tesadüf ikisinin de yeniden doğmasını sağlar.
76.Sen Aydınlatırsın Geceyi(2013):Karakterlerin tamamının süper güçlerinin olduğu bir çeşit aşk hikâyesi anlatılmaktadır. Esas karakter Cemal, Akhisar'da babası ile aynı evde yaşayan ve aynı berber dükkanında çalışan genç bir adamdır. Herkesin birbirini tanıdığı bu kasabada, gayet sıradan gibi görünen insanların bazı olağanüstü güçleri vardır. Kimi zamanı durdurur, kimi duvarların ardını görür, kimi ölümsüzdür. Ama bunların hiçbiri süper kahraman değildir, bilakis hayatın olağan akışına uyum sağlamış, sıradan insanlardır. Herkesin her şeyi bilmesine rağmen normal hayatlarına devam etmesi filme eşsiz bir nitelik katmaktadır...
77.Kış Uykusu(2014):Eski bir tiyatro oyuncusu olan Aydın'ın, Anadolu bozkırlarının ortasında, adeta bir kış uykusuna yatmış gibi görünen ıssız bir mekânda, kendisiyle, hayalleriyle, sevdikleri ve taşrayla kurduğu ve düşe kalka sürdürmeye çalıştığı ilişkilerini konu alıyor.
78.Kırımlı(2014):Cengiz Dağcı’nın Korkunç Yıllar adlı romanından beyazperdeye aktarılan film, II. Dünya Savaşı sırasında Alman esir kamplarında rehin alınan Tatarlı esirlerin yaşadıkları insanlık dramını ve çektikleri acıları konu alıyor.
79.bi küçük Eylül meselesi(2014):Her şeyin yolunda gittiği bir hayata sahip olan Eylül, talihsiz bir olay sonrasında yaşamının son bir ayını unutur. Çevresindeki herkes, tüm arkadaşları ve ailesi ona hiçbir sorun olmadığını söylemesine rağmen Eylül bir şeylerin yolunda gitmediğinden şüphelenir. Tamamen bilinçsizce, sadece içgüdülerini dinleyerek Bozcaada'ya gider ve orada tesadüf eseri hiç tanımadığı tuhaf bir adamla karşılaşır. Bu gizemli yabancı ise kendinden emin bir şekilde Eylül'e kendisini hatırlaması gerektiğini, aşık olduğu adam olduğunu söyler..
80.Pek Yakında(2014):Hayatını korsan DVD'cilik ve beraberindeki birtakım kanunsuz işlerle kazanan Zafer, bir gün karısından büyük bir posta yer ve anlar ki bu işleri bırakmazsa evliliği bitecekir. Kanunsuz işlere zinhar tövbe eden Zafer, ailesini geri kazanmak için figüranlık yaptığı eski 'oyunculuk' günlerine geri döner.
81.İtirazım Var(2014):Selman Bulut, bir zamanlar antropolojiyle ilgilenmiş eski bir boksör, şimdilerdeyse bir camide görev yapan sıradışı bir imamdır. Bir gün camide namaz kıldırdığı sırada caminin içi silah sesleriyle yankılanır. İçeride bulunan kişilerden biri yere yığılır ve hayatını kaybeder. Olay yerine gelen polis ilk delilleri toplar ve araştırma süreci başlar. Selman Bulut bu olay sonrasında harekete geçer ve şüphelendiği kimi kişi ve durumların üzerinden davayı çözmeye karar verir. Her ipucu işleri beklemediği bir noktaya götürür ve olaylar gittikçe daha gizemli bir hal almaya başlar...
82.Unutursam Fısılda(2014):Sağlık lisesinden yeni mezun olup, kasabanın sağlık ocağında hemşireliğe adım atan Hanife ve aykırı kzı kardeşi Hatice, küçük ve kendi halinde, muhafazakar bir kasabada yaşamaktadırlar. Hanife ne kadar çekingen ve içine kapanıksa, Hatice bir o kadar haylaz, laf dinlemez ve başına buyruktur. Edebiyata meraklı Hanife kimselere göstermeden bir şiir defteri tutarken, Hatice çevresindeki herkesi unutacak kadar şarkı söylemeye tutkundur. Bir gün yeni atanan kaymakamın oğlu Tarık kasaba merkezine gelir ve iki kız kardeşin hayatı o günden sonra tamamen değişir...
83.Kara Bela(2015):Hayatı hep kuralına göre yaşamış Kudret’in düzeni yaşadığı sürpriz olaylarla tepetaklak olur. O da çok sevdiği arabasına atlayıp Antep’e doğru yola çıkar. Yolculuk boyunca hem arabasının hem de Kudret'in başına gelmeyen kalmaz. Kudret yüzlerce kilometrenin sonunda hem dostluğun önemini keşfedecek hem de kuralsız yaşamın keyfini öğrenecektir.
84.Sarmaşık(2015):Bir armatör iflas eder ve o sırada seferde olan gemisindek mürettebat gemide mahsur kalır. Zira deniz hukuku gereği gemide kalmak zorundadırlar ve hiçbir yere kıpırdayamazlar. 5 gemici ve bir de kaptandan oluşan mürettebat bu huzursuz bekleyişte hiyerarşik güç mücadelesine girecektir.
85.Limonata(2015):Makedonya'da yaşayan Suat eski bir tır şoförüdür ve ölümcül bir hastalık nedeniyle yatağa düşer. Oğlu Sakip'i yanına çağırır ve ölmeden önceki tek arzusunu açıklar. Suat seneler önce İstanbul'da imam nikahı kıyarak bir kadınla evlenmiştir ve bu evlilikten bir çocuğu olmuştur. Ancak Suat bebekken terk ettiği bu çocuğu hiç görememiştir. Ölmeden önce tek dileği Selim adındaki ikinci çocuğunu bulup ondan helallik istemektir. Buna göre oğlu Sakip'ten İstanbul'a gidip kardeşini bulmasını ister. Sakip babasının emektar arabasına atlayıp elinde yalnızca kardeşinin adı ve eski bir adresle İstanbul yollarına düşer..
86.İftarlık Gazoz(2016):1970’ler Türkiye’sinin barış ve huzur dolu Ege kasabalarından birinde ailesi ile beraber yaşayan Adem, zeki ve çalışkan bir öğrencidir. 5.sınıfı yeni bitiren Adem, yaz tatilini boş geçirmek istemez ve ailesine Gazozcu Cibar Kemal Usta ile çalışmak istediğini söyler. Zor da olsa ailesinden izni koparan Adem gazozcu çırağı olarak çalışmaya başlar.
87.Kor(2016):Kocası Cemal’in Romanya’ya kaçak işçi olarak gitmesinin ardından evde giysi dikerek geçimini sağlayan Emine, bir giyim atölyesinde eski patronu Ziya ile karşılaşır. Ziya, Emine’nin durumunu görüp ona yardım eli uzatır; bu arada ikilinin arasındaki ilişkinin seyri de değişir. Ancak bir süre sonra Cemal, Romanya’dan döner. Üç kişinin de hayatı dönüşü olmayacak şekilde değişecektir.
88.Dağ 2(2016):Teröristlerin elinden kurtulmayı başaran iki arkadaş Oğuz ve Bekir, 6 yıl sonra özel bir görev için Özel Kuvvetler 8. Muharebe Arama Kurtarma Timi'ne katılır. Timin özel görevi ise Kuzey Irak'ta bir terör örgütü tarafından kaçırılan gazeteci Ceyda Balaban'ı kurtarmaktır. Ancak bu sefer düşman geçmişteki gibi bir tane değildir. MAK'ın karşısında bu acımasız coğrafyada birbiriyle çatışan birden fazla kuvvet vardır ve işler bu sefer hiç olmadığı kadar zordur.
89.Ayla(2017):Film, Kore Savaşı'nda yaşanan gerçek ve çok dramatik bir hikayeyi beyazperdeye taşıyacak. 1950 yılında savaşta yer alan Süleyman Astsubay savaş meydanında küçük bir kız bulur. 5 yaşındaki bu Koreli kız yetimdir ve nereye gideceğini bilmemektedir. Astsubay kızı yanına alır ve Ayla ismini verir. Birliğin neşesi haline gelen Ayla ile astsubay kısa sürede baba-kız gibi olurlar. Ancak 15 ay sonunda birliğin Türkiye'ye geri dönme kararı çıkar. Ayla'yı bırakıp dönmek istemeyen Süleyman Astsubay her yolu denese de Kore kanunlarını aşamaz. Küçük kızı geride bırakmak zorunda kalan Süleyman ve yetimlere uygulanan sisteme dahil olarak yetimhaneye verilecek olan Ayla son vedalarında tekrar bir araya gelmeye söz verirler. Yıllar ikiliyi yeniden buluşturacak mıdır?..
90.İşe Yarar Bir Şey(2017):Leyla, gece treniyle çıktığı uzun bir yolculukta manzarayı ve insanları iştahla izlerken hemşirelik öğrencisi Canan’ı fark eder. Bu genç kızı son istasyonda, Yavuz’un evinde, çok ağır bir sorumluluk bekliyordur. Leyla, Canan’ın anlattıklarından ve anlatmadıklarından bir hikâye kurar, kendini kaptırır ve ona eşlik etmeye karar verir. Hikâyenin sonunda bir iyilik meleği mi yoksa bir katil mi olacaklarını henüz bilmiyordur.
91.Aile arasında(2017):21 yıllık ilişkileri aynı gün noktalanan nevrotik Fikret ile müzikhol vokalisti Solmaz komik bir tesadüfle tanışır. Solmaz’ın kızı Zeynep, Adanalı sevgilisiyle evlenmeye karar verince her şeyden korkan Fikret, kendini bir anda hayatının rolünü oynarken bulur.
92.Nuh Tepesi(2018):Nuh Tepesi, bir yandan babasının isteğini yerine getirmek, diğer yandan da ayrılmak üzere olduğu hamile karısıyla arasını düzeltmek için çabalayan bir adamın hikayesini konu ediyor. Orta yaş krizi ile baş etmeye çalışan Ömer, babasının isteği üzerine onunla birlikte İstanbul'dan memleketleri Bursa'ya doğru yola koyulur. Ömer'in babası, öldüğü zaman köyün tepesinde bulunan, yıllar önce kendisinin diktiğini iddia ettiği bir ağacın altına gömülmek istemektedir. Ömer babasının isteğini kabul etse de, başta muhtar olmak üzere tüm köy halkı bu isteğe şiddetle karşı çıkar. Nuh Peygamber tarafından tarafından dikildiğine inandıkları ağaç, köylü için adeta bir geçim kapısı olmuş, günde onlarca kişi tarafından ziyaret edilir hale gelmiştir. Ömer ve babası, arazinin kendilerine ait olduğunu kanıtlayabilmek için uğraşırken, bürokrasi engeline takılırlar. Köyde geçirdikleri bu zaman, yıllardır birbirlerini görmeyen baba oğulun itiraflar silsilesine dönüşecektir.
93.Arif v 216(2018):Robot olan 216, insan olmanın hayalini kurmaktadır. Uzaydan dünyaya çok sevdiği arkadaşı Arif’in yanına gelir ve insan gibi yaşamaya başlar.
94.Ölümlü Dünya(2018):Nesillerdir Haydarpaşa Garı’nda Anadolu Tat Lokantası’nı işleten Mermer Ailesi, 8 kişiden oluşan geniş bir ailedir. Kendi halinde, sade bir yaşamları olan bu insanlar dışarıdan oldukça sıradan bir hayat yaşamaktadır. Oysa gerçek hiç de öyle değildir. Mermer ailesi nesilden nesile kiralık katildir ve dünya çapında etkin olan dev bir organizasyon için çalışmaktadır. Ancak organizasyonun kimi kurallarının ihmal edilmesiyle birlikte işler karışır ve ailenin kimliği açığa çıkar. Artık aile pılını pırtını toplayıp yola koyulmalı ve peşlerindeki dev örgütü atlatabilmelidir...
95.Cebimdeki Yabancı(2018):Yedi eski dost bir akşam yemeğinde bir araya gelmeye karar verir. Herkes sofranın başında oturmuş sohbet etmekte, şen kahkahalar eşliğinde yemek yemektedir. Yemek sırasında bir oyun oynamaya karar verilir. Oyun oldukça basittir; herkes telefonlarını masaya koyacak, gelen her mesaj ve bildirim yüksek sesle okunacaktır. Yedi dostun maskelerinin ardındaki hayatların cep telefonları ile ortaya koymaları ilişki dengelerini altüst eder. Bunca zaman çok yakın dost olduklarını düşünün grup aslında birbirlerine yabancıdır.
96.Bizi Hatırla(2018):Yoğun bir iş adamı, babası hastalanınca onu yanına alır. Bu yakınlığın getirdiği beklenmedik etkilere rağmen, bu yeni düzene alışmakta zorlanırlar.
97.Müslüm(2018):Müslüm, arabesk müziğinin efsane ismi Müslüm Gürses'in hayat hikayesini beyaz perdeye taşıyor..
98.Bizim İçin Şampiyon(2018):Şampiyon, efsane yarış atı Bold Pilot sayesinde bir araya gelen Halis Karataş ve Begüm Atman arasındaki büyük aşkın hikayesini konu ediyor.
99.Çiçero(2019):Çiçero, 2. Dünya Savaşı'nın seyrini değiştiren ve Almanya'nın bozguna uğramasında etkin payı olan casus Çiçero'nun savaştaki etkisini ve savaş sonrası yaşadıklarını konu ediyor. İlyas Bazna, 2. Dünya Savaşı sırasında Ankara’daki İngiliz Büyükelçiliği’nde uşak olarak çalışmaktadır. İçeriden birçok bilgiye ulaşabilen Bazna, Almanlar için casusluk yapmaya başlar ve kendisine “Çiçero” kod adı verilir. İlyas Bazna savaşın seyrini değiştirmesine rağmen T4 uygulamasıyla engellilerin gaz odalarına gitmelerine, iğneyle uyutulmalarına engel olamaz. İlyas Bazna’nın savaştaki etkisini ve savaş sonrası yaşadıklarını beyaz perdeye yansıtacak olan filmin yönetmen koltuğunda Serdar Akar oturuyor.
100.Organize İşler Sazan Sarmalı(2019):Organize İşler Sazan Sarmalı, Asım Noyan ve çetesinin maceralarını konu ediyor. İstanbul şehrinde organize işler tam gaz devam etmektedir. Asım Noyan, yıllardır söylediği yalanlar ve çevirdiği oyunlarla insanları dolandırmaktadır. Kimsenin yakalamayı başaramadığı Asım Noyan ve çetesi, bu kez de “sazan sarmalı” olarak adlandırdıkları bir üç kağıda bulaşır. Dolandırıcılar kralının biricik kızı Nazlı dolandırılınca, Asım Noyan ve ekibi hemen harekete geçer. Nazlı, her ne kadar babasını organize işlerden vazgeçirmeye çalışsa da, kendisini birden sazan sarmalının içerisinde bulur..
101.7. Koğuştaki Mucize(2019):7.Koğuştaki Mucize, 7 yaşındaki kızı ile aynı zeka yaşına sahip bir babanın adalet arayışını konu ediyor. 1983 yılında bir Ege kasabasında küçük bir kız ölür. Ölen küçük kız sıkıyönetim komutanının kızıdır ve onun ölümünün sorumlusu olarak babaannesi ile yaşayan ve 7 yaşında bir kızı olan Memo görülür. Memo, her ne kadar suçsuz olduğunu anlatsa da kimse ona inanmaz.
102.Cinayet Süsü(2019):Cinayet Süsü, gizemli bir seri katil vakasını çözmeye çalışan cinayet büro ekibinin maceralarını konu ediyor. Başkomiser Emin, komiser Salih, komiser Asuman ve komiser yardımcısı Alaattin'den oluşan Cinayet Büro ekibi ilginç bir vaka ile karşı karşıyadır. Birbiri ardına işlenen cinayetleri araştıran ekip, hiçbir delil ve ipucuna ulaşamaz. Cinayetlerin gittikçe artması, basının ve halkın olayla fazlasıyla igilenmesi, buna rağmen ekibin hiçbir ilerleme katedememesi Başkomiser Emin ve arkadaşları üzerinde büyük bir baskı oluşturur.
103.Cep Herkülü: Naim Süleymanoğlu(2019):Cep Herkülü: Naim Süleymanoğlu, ülkemiz ve dünya spor tarihine adını altın harflerle yazdıran efsanevi halterci Naim Süleymanoğlu’nun hayat hikayesini konu ediyor.
104.Mucize 2 Aşk(2019):Engelli bir adam olan Aziz ile görücü usulü evlendiği karısı Mızgin, köyde yaşadıkları sorunlardan iyice bıkar. Kendilerine yeni bir hayat kurmak isteyen çift, Batı'da bir kasabaya gider. Ancak gittikleri kasabada da türlü sorunlarla karşılaşırlar. Çift, ne olursa olsun insanların önyargılarını aşıp, hayatta tutunmak için çabalar. Mızgin'e aşık olan Aziz, karısı için engellerinden kurtulmaya karar verir bu uğurda zorlu bir mücadeleye girişir.
105.Aşk Tesadüfleri Sever 2(2019):2010 yapımı Aşk Tesadüfleri Sever filminin devam halkası olan yapımda, 1960’lardan günümüze uzanan romantik bir yolculuğa çıkılıyor. İki farklı dönemde geçen ve gerçek bir yaşam öyküsüne dayanan filmde, geçmiş ile günümüzün ilişkileri karşılaştırılıyor.
@brkadgn x2 (Scania ve Volvo)
@cem_oguz x1
@brave x2 (Scania ve Volvo)
Toplam 5 adetteyiz, az kaldı.
Kişiler arttıkça, detaylar biraz daha netleşiyor.
Kamyoncular kahvesinden adam toplamaya devam, henüz üretim için yeterli sayıda değiliz.
@brave 2 adet yani değil mi?
@brave
İşin devamlılığını, sonraki kamyoncuların da katılımını düşünerek, arka tarafa tırın marka logosunun yanında belki bir de ID no isim, TS' nick'i, ETS2 multiplayer kodu vb. de eklemek keyifli bir sonuç verebilir.
Bir kimlik kartı gibi düşünebiliriz, sanki oraya eviriliyor. Belki kredi kartı, kimlik ebatlarında da olabilir, ARASAKA keycard boyutları(85x55x5mm)(fiyatı o seviyede olmaz tabi, onun üretimi detaylardan ötürü çok zordu) Şu anki hali 70x50x5mm civarı.
Ama kamyoncular kahvesinden adam toplamaya devam, henüz üretim için yeterli sayıda değiliz.
Abi sen kendin bir mağaza açmayı düşünüyor musun? Zor olur biliyorum ama aslında yapsan tutar ya 🙂