Böyle aptal saptal ilanlar çok saçma değil mi? Sağlık personelinden olunca ne oluyor? Müzisyenden olunca ne oluyor? Yani bunu belirtmenin satın alanın algısında yarattığı bir fark varsa satın alanın da beynine acırım, ilanı koyanın da. İnsanlar garip ya. Bizimki gibi ülkelerde doğrudan bir iletişim neden hiç yok? Hep imgeler ve semboller üstünden, bir şeylerden yansıtarak iletişim kurmaya çalışıyor. İletişim özürlü bir ülkedeyiz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 24

Ender 3 v2 siparişi geçtim. Modellemeleri artık basabileceğim. Alırım bir hayırlı olsun.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 8

2 Diskli nas cihazı öneriniz var mı? MacBook ve iMac ile uyumlu çalışması afp desteklemesi önemli. 3.000 lirayı geçmezse güzel olur. Link atabilirseniz şahane olur. Model söyleseniz de okeyim. Şimdiden teşekkürler.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 5

Evde boşta duran 1. nesil i3 ve 4gb ramli notebook'a truenas kurdum. Tabii harici diski bağladım dosya paylaşımı için ama o diski usb 3.0 hızında mı 2.0 hızında mı çalıştırıyor kestiremiyorum. Şu dvd okuyucu yerine disk takılan dönüştürücüden alıcam ya da truenas'ı flaş bellekten boot edip içindeki harddiski paylaşıma açıcam galiba. saniyede 25 megabyte aktarım hızı iş görmez. Wifi dan mı acaba dedim ama wifi de 5ghz ac sanırım usb limitine takılıyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Orcun @orcun

    Usb portunun içi de böyleyse bu 3.0'dır. Siyahsa ve 4 tane pin görünüyorsa o 2.0'dır. Teoride 2.0 480 mgbit saniye yani 48 mb/sn oluyor. Ama 48'i göremezsin en fazla 38 veya 40 görebilirsin. 3.0 ise o ilk neslidir zaten o da 5 gbps hızı destekler saniyede yani 625 mb/sn ama bu da teoride ki hızıdır ben 300 mb/sn üstünde hız göremedim. Dvd kısmından dönüştürücü ile sata disk takarsın sıkıntı yok. Ama ondaki sorun da sata 1 ise farklı sata 2 ise farklı hız alırsın. Sata da limitlere daha yakındır hızlar daha stabil olur ama gene de tek diske bağlısındır. Wifi'ı zaten geç o cihazdaki wifi olsun olsun 150 mgbit falandır, o da teoride ki hız zaten saniyede göreceğin de en fazla 10 15 mb belki. Ac wifi taksan bile modemin router'ın ac de olsa ondada en fazla 833 mgbit falan göreceksin ama o hızla da aktarman zor. Kabloyla bağlarsan stabil bir ağ hızı elde edersin. Ama gene de cihazın iç yazma okuma hızı farklı ağ'a bağladığın hız farklı ağ seni sınırlandıracak her zaman. Nas cihazların en büyük kelekliği zaten budur. O yüzden mesela kendi içlerindeki yazım hızı işte şu kadar saniyede bu kadar veri aktarıyor vs bunlara pek değinmezler. Dışarı ağ'a bağlantıdaki hızına odaklanırlar.

    • ARMv7 @armv7

      Hocam usb portunu görünce 3.0 mı 2.0 mı tanıyabiliyorum. Hızlarını da biliyorum. Zaten truenas kurduğum laptop gigabit ethernet ile bağlı router'a. Be usb 3.0'lar harici kontrolcüyle yönetildiği için acaba truenas o harici kontrolcünün sürücülerini bulup onları 3.0 hızında mı kullanıyor onu bilemedim. Ben de MacBooktan router'a wifi ile bağlanıyorum. Hızı da 70/80 MB/s için müsait oluyor. Benim asıl merakım harici usb 3.0 kontrolcüsünü sistem düzgün kullanıyor muydu daha çok. Teşekkür ederim.

    • Orcun @orcun

      @armv7 Haaaa anladım senin durumunda tabi onu test etmen lazım. Ama çok basit bu test işi 1 gb dosyayı rarla öyle at ? bakalım kaç dkda atacak ?

  • Tai per Dog Un @alipektas

    255 megabyte hız derken bildiğimiz saniyede 250 MB veri aktarmaktan mı bahsediyorsunuz yoksa 25'i kastettiğiniz de yanlış mı yazdınız?

ios 16 da beni en çok rahatsız eden şey animasyonlar oldu. Uygulamaların kendi simgelerinden büyümeleri iyiydi. Yandan gelip açılan animasyonlar rahatsız edici geldi mi size de? Derdini seveyim türünden ama dillendiren duymadım pek.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Router'ın mersin sıcaklarında cortlamasının ve klimalı odada olmamasından çok ısınıyordu. Özellikle gündüzleri internetin neredeyse kullanılmaz olmasından sonra evdeki eski 3. nesil i5li bir hp bilgisayarın 3. nesil i5'i soğutması için iyi bir fanı vardır diyerek laptopun fanını router'a tel maşa uydurdum. İşe direkt olarak yaradı. Fana da gücü usb'den verdim. Kendi kendine yeten bir sistem oldu.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 5

Geometrisi modern ama yaklaşımı vintage olan bir koltuk tasarlayayım istedim. Ben genişçe, yayılarak oturulup, kışın sıcak kahve ve üstüne bir örtü alıp kitap okunacak bir koltuğum olsun isteği içindeyim. Koltuğu tasarlamakla başlayayım bari dedim. Belki bir gün üretir, ya da ürettiririm. #blender #3d

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 6

Apple M1 ile deneme yapıyor. M2 beklenir diyenler yanıldı desem başka bahaneler bulurlar yine ama o zaman söyledikleri şeyler, m2 çok daha iyi olacak iddiaları vs boşa çıktı. İyi ki M1 çıkar çıkmaz almışım. M2 de güzel ama 1 yıl daha intelli bilgisayarla yola devam etmeye ve m2'i beklemeye değecek bir şey yokmuş.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 11

Midjourney ile ilgilenen ya da ilgileniyorsa bile paylaşan pek kimse göremiyorum burada. Dikkatinizi çekmiyor mu bu konu? Ben yaptığım ilk şeylerden birini paylaşayım. #midjourney

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 9