Moto E5 Ailesi Tanıtıldı [Ucuz Motorola]

Moto E5 Plus

• 5.99inç 18:9 HD+ IPS ekran
• Qualcomm Snapdragon 425 işlemci
• 2-16GB / 3-32GB | RAM ve Depolama
• 12MP F2.0 arka / 5MP ön kamera
• 5000mah batarya / hızlı şarj
• WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.2
• Parmak izi okuyucu
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Fiyatı 2-16GB €170

Moto E5

• 5.7inç 18:9 HD+ IPS ekran
• Qualcomm Snapdragon 425 işlemci
• 2GB RAM / 16GB depolama
• 12MP F2.0 arka / 5MP ön kamera
• 4000mah batarya / hızlı şarj
• WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.2
• Parmak izi okuyucu
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Fiyatı €150

Moto E5 Play

• 5.2inç HD IPS ekran
• Qualcomm Snapdragon 425 işlemci
• 2GB RAM / 16GB depolama
• 8MP F2.0 arka / 5MP ön kamera
• 2800mah batarya / hızlı şarj
• WiFi 802.11 b/g/n, Bluetooth 4.2
• Parmak izi okuyucu
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Fiyatı €100

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Moto G6 Ailesi Tanıtıldı

Moto G6 Plus

• 5.9inç 18:9 FHD+ IPS ekran
• Qualcomm Snapdragon 630 işlemci
• 4-6GB RAM / 32-64-128GB depolama
• 12MP F1.7 + 5MP F2.2 çift arka / 8MP ön kamera
• 3200mah batarya / 15W şarj / USB type-c
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Fiyatı €300

Moto G6

• 5.7inç 18:9 FHD+ IPS ekran
• Qualcomm Snapdragon 450 işlemci
• 3-4GB RAM / 32-64GB depolama
• 12MP F1.7 + 5MP F2.2 çift arka / 8MP ön kamera
• 3000mah batarya / 15W şarj / USB type-c
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Fiyatı €250

Moto G6 Play

• 5.7inç 18:9 HD+ IPS ekran
• Qualcomm Snapdragon 430 işlemci
• 3GB RAM / 32GB depolama
• 13MP F2.0 arka / 8MP ön kamera
• 4000mah batarya / 15W şarj
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Fiyatı €200

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Nubia’nın Oyun Odaklı Telefonu Red Magic Tanıtıldı

 

• 5.99inç 18:9 FHD+ NEG T2X-1 ekran
• Qualcomm Snapdragon 835 işlemci
• 6-64GB / 8-128GB | RAM ve Depolama
• 24MP F1.7 arka / 8MP F2.0 ön kamera
• 3800mah batarya / hızlı şarj / USB type-c
• RGB aydınlatmalı led arka şerit
• Özelleştirilmiş konveksiyonel hava soğutma
• Nubia oyun butonu / Nubia oyun modu
• WiFi 802.11ac 2×2 MU-MIMO, Bluetooth 5.0
• 3.5mm ses jakı, TAS2555 ses çipi
• Android 8.1 Oreo tabanlı Nubia Red MagicOS
• Cihaz ölçüleri 158.1×74.9×9.5mm, ağırlık 185g
• Fiyatı 6-64GB ¥2499 ($398), 8-128GB ¥2999 ($477)

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Honor MagicBook Tanıtıldı

• 14inç FullHD ekran (%81 ekran-gövde oranı)
• Intel Core i7-8550U veya i5 işlemci
• Nvidia MX150 2GB ekran kartı
• 8GB RAM / 256GB PCIE SSD
• 57Wh batarya / 12 saat web gezintisi
• Stereo hoparlör / Dolby Atmos
• Wi-Fi 802.11ac 2×2 MIMO, Bluetooth 4.2
• 1.3mm basışlı, aydınlatmalı klavye
• USB type-c, USB 3.0, USB 2.0, HDMI, 3.5mm jak
• 1.47kg ağırlık / 15.8mm kalınlık
• Parmak izi okuyucu / Windows Hello
• Windows 10 işletim sistemi
• Fiyat i7 ¥5699 ($908), i5 ¥4999 ($796)

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 8 / 13

Honor 10 Tanıtıldı

• 5.84inç 19:9 FHD+ IPS çentikli ekran
• Huawei Kirin 970 işlemci
• 6GB RAM / 64-128GB depolama
• 16MP RGB F1.8 + 24MP Mono F1.8 çift arka / 24MP F2.0 ön kamera
• 3320mah batarya / hızlı şarj / USB type-c
• WiFi 802.11ac, Bluetooth 4.2LE
• 3.5mm ses jakı, AK4376A ses çipi
• Android 8.1 Oreo tabanlı EMUI 8.1 işletim sistemi
• Cihaz ölçüleri 149.6×71.2×7.7mm, ağırlık 153g
• Fiyatı 64GB ¥2599 ($414), 128GB ¥2999 ($477)

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 5

Honor 10’un çektiği fotoğraflar

Honor 10 un çektiği örnek fotoğraflar XDA ya düşmüş. Tasarım olarak P20 Proya benzeyecek gibi gözüküyor. 16+20 MP kamerasıyla özel modda çektiği iki fotoğraf bunlarmış. Ne dersiniz daha uygun fiyatlı P20 Pro alternatifi olarak tutar mı? Diğer özellikler ise Kirin 970 işlemci ve 5.8 inç ekranı olacakmış.
1.jpg
Standart çekim (modu açmadan)

2.jpg
Mod açıkken çekim

gsmarena_001.jpg
Honor 10’a ait olduğu söylenen bir fotoğraf

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Sony Xperia XZ2 Premium Tanıtıldı

• 5.8inç 16:9 4K HDR ekran (CGG5)
• Qualcomm Snapdragon 845 işlemci
• 6GB RAM / 64GB depolama
• 3540mah batarya / QC3 / Qi kablosuz şarj
• IP68 suya toza dayanıklılık
• Cat.18 modem, Wi-Fi 802.11ac, Bluetooth 5.0
• Stereo hoparlör / Yüksek kalite ses çıkışı
• USB type-c / USB 3.1 Gen1 (5Gbps)
• Android 8 Oreo işletim sistemi
• Cihaz ölçüleri 158x80x11.9mm, ağırlık 236g

Arka Kamera Özellikleri
• RGB 19MP F1.8, 1.22um, 1/2.3”, 25mm + Mono 12MP F1.6, 1.55um, 1/2.3” çift arka kamera
• AUBE + BIONZ görüntü işlemcileri
• 960fps FHD video kaydı
• 4K HDR video kaydı
• Fotoğraf ISO 51200, Video ISO 12800 hassasiyeti
• 5-axis Steadyshot
• Bokeh efekt
• Siyah-beyaz video fotoğraf kabiliyeti
Ön Kamera Özellikleri
• 13MP F2.0, 1/3,06”, 22mm ön kamera
• Fotoğraf ISO 3200, Video ISO 1600 hassasiyeti
• 5-axis Steadyshot

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 32

Unity Photon Multiplayer/Networking tecrübelerim

Merhabalar Teknoseyir takipçileri,

Şu sıralar, Android markette iki yıl süredir bulunan bir oyunumda Google Play Oyunlar(GPG)  kullanan multiplayer kısımlarında bazı sorunlar olmasının yanı sıra ios marketine de açılmak istediğimden ve GPG’nin iOS desteği olmadığı için farklı multiplayer servislerine olan arayışlarım başlamış oldu. Bu süreçte, daha önce #LegendsofSoccer projemde kendim server yazmıştım ancak projeyi basitleştirip sonrada beklediğim ilgili görmeyince iptal ettiğim için, server kiralama gereksinimi duymadım. Nodejs ve socket.io ile bir sunucu yazmayı ve digitalocean’dan bir server kiralayıp orada koşturmayı düşünürken, ücretsiz alternatifleri araştırmaya koyuldum ve bunun ile ilgili de bir gönderi(bkz.) yazmış ve alternatifleri sormuştum. O sırada da Firebase’in Realtime database servislerini kullanmayı denemiş ama ortada match-making yani eşleştirmeyi yapacak bir üçüncü entity olmadığı için sorun olmuştu. Sizlere ve networkingle uğraşan birkaç kişiye danıştıktan sonra firebase’in sadece veritabanı hizmeti ile bu işin olmayacağına karar verdim ve kullandığım motor olan #Unity ‘nin UNET multiplayer altyapısını denemeye karar verdim. Ancak kaynaklar oldukça yetersiz ve bir takım eksiklikler ve örnek kıtlığı olduğunu gördüm. Ayrıca benim geliştirdiğim oyun daha ziyade Turn-based ama gerçek zamanlı oynanan bir oyundu. Bu noktada arayışlarıma devam ederken, Exit Games’in Photon çözümüne denk geldim. Unet ile aynı sınırlamalara sahipti ücretsiz paketinde bu çözümde. Bunun yanında Asset Store’dan indirip incelediğimde oldukça tatmin edici sayıda örnek demoları olduğunu gördüm. Bunlardan biri de taş kağıt makas oyunuydu ve bu oyun tam istediğim şeyi yapıyordu. Bunu örnek alarak yaklaşık iki gün gibi bir süreçte olayı kaparak, kendi sistemimi yazdım ve uyguladım. Şu an da multiplayer backendini tamamladığım için arayüzü tasarlamakla uğraşıyorum. Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki, UNET’in üzerinden 2 yılı aşkın süre geçmiş olmasına rağmen, Photon çok ama çok daha kolay, güçlü ve stabil bir çözüm sunuyor. Bu nedenle orta çaplı projelerinizde Photon kullanmanızı öneriyorum. Ancak surviv.io gibi anlık 5-10k oyuncunuz olursa tabiki kendi sunucunuzu yazmanız ve soket ile haberleşmeniz sizin için daha mantıklı bir çözüm olacaktır diyor ve yazımı sonlandırıyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Onur Eryilmaz @onurery

    Ben de zamanında(2 sene kadar önce) bazı nedenlerden dolayı hayata tam olarak geçiremediği bir unity projemde önce Unet ile başlayıp, daha sonra dokümantasyon eksikliğinden dolayı Photon’a geçmiştim. Photon hem uygulama açısından hem dokümantasyon açısından cidden çok güzel bir servis. Photon kullanırken yaşadığım en büyük sıkıntı arkadaşlık sisteminin entegresi ile ilgiliydi, yani şu an böyle bir özellik sunuyor mu bilmiyorum fakat benim kullandığım dönemde Photon’un sunduğu bir arkadaşlık ve invite sistemi tam olarak yoktu, o sistemi bir şekilde kendim yazmak zorunda kalmıştım. Bu sorun dışında Photon’dan genel anlamda baya memnun kalmıştım.

  • arsenik @sha-2

    Yazı güzel olmuş. Tecrübe paylaşımının değeri oldukça yüksektir. Proje ile ilgili başarılar dilerim.

  • Arda Zeytin @ardazeytin

    Çok özel ihtiyaçlar haricinde UNET daha pratik bir çözüm. Şöyle bilinen bir eksik var. UNET dökümantasyonu zayıf deniyor ama zaten yaptığın çoğu şey monobehaviour mantığını networkbehaviour mantığına çevirmek.

    Photon’da esneklik ve karmaşıklık daha fazla. Bu sebepten ötürü tabi ki de dokümanı da aynı çapta olmak zorunda.

    Steam destek vermemesine rağmen SteamVR yapısını UNET ile multiplayer’a çevirmiştim geçen sene. HTC vive ile multiplayer beerpong oyunu yapmıştım. Bunu yapacak ne doküman vardı, ne örnek vardı. Tamamen mantıksal çeviriler.

    Şöyle bir ciddi gerçek var. Ne yaparsan yap FPS multiplayer gibi çok ani aksiyonlara sahip realtime oyunlarda Photon daha iyi sonuç veriyor. İkisi ile de yapıyorsun. Hatta UNET ile daha kolay yapıyorsun. Low level erişimin önemi önde kalıyorsa Photon ile ilerlemek daha mantıklı senelerdir.

    • Mert Kırımgeri @mertkirimgeri

      Benim projemde gercek objeler olmadığı için low level kisminda istedigimi daha rahat bulabildim. Bunun yaninda unitynin relay serverlarını kullanarak kendi lobi sisteminizi yapmak isterseniz çok ugrasmaniz gerekiyor hlapi de.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @mertkirimgeri lobi sistemi de çok basit bir şekilde sunuluyor ama özelleştirmenin miktarına göre yetersiz gelebilir.

    • Mert Kırımgeri @mertkirimgeri

      @ardazeytin Katılıyorum. Yeterli özelleştirme yok bence. Photon’da her şeyi çok rahat kolay şekilde yapabiliyorum. Arkadaş bulma özelliği bile var. Bunları elle yazabilir miyim ? Yazabilirim, ama zaten bu sistemleri kullanmanın iki amacı var biri ücretsiz paketi olması ve benim projem için yeterli olması, ikincisi ise kolay olması. Unet yeteri kadar kolay değil, HLAPI fazla üstün körü. Üzerinde biraz daha çalışılsa olacak gibi ama, Unity’deki abilerimizin şu anlık en zayıf yönlerinden biri bu sanırım. Baktığımız zaman PUBG mobile vs. online mobil IP’ler Unreal ile yapılıyorsa ve kullananların durumu ortadaysa bu konuda söylenecek bir şey kalmıyor. UNET büyük projelere uygun değil henüz. (Burada kullanan geliştiriciler dert yanmış:
      https://www.reddit.com/r/gamedev/comments/5lzax5/do_any_real_published_games_use_unity_networking/ )İşleri kolayca çözmeyip gerekli esnekliği sağlamaması temel amacıyla çelişiyor. Yoksa tutup soket + (go veya nodejs) ile server kiralayıp orada koşturmayı ve clientlarda da soketle server haberleşmesi yapmayı tercih ederim, tutup gerçekten geniş kitlelerce online oynanacak bir oyun yapacaksam.

    • Arda Zeytin @ardazeytin

      @mertkirimgeri UNET’in başından beri temel amacı işleri temelinden kolaylaştırmak. Hazır hızlı çözümler sunuyor. Bir çok mobil oyun senaryosunda da iş görüyor fazlasıyla. Network işi temelinde zaten çok basit bir şey değil. Ek bilgi tecrübe gerektiriyor. UNET ekstra tonla bilgi edinmeden seni amacına ulaştırmayı sağlıyor. E tabi bununla da herkesi memnun etmek mümkün değil. Senin benim gibi derinlere gidenler olunca yolda bırakıyor.

      Benim tahminim uzun vadede grafik render pipeline ayırdıkları gibi UNET’e de benzer bir şey yapacaklar.

    • Mert Kırımgeri @mertkirimgeri

      @ardazeytin Mantıklı, şu sıralar Unity’nin temel sorunlarıyla uğraşıyorlar. Cross platform olma dolaylı yavaşlık, grafik düzenlemelerinin aynı multideki gibi zorlukları, shader yazmanın zor olması, kullandıkları .NET Apisinin eskimiş olması gibi konular üzerine eğildiler, gelecek için de networking adına planları vardır.

C2D E7500 5.2 GHz Overclock Dünya Rekoru

ofiste fena halde canım sıkıldığından bir oc sistemi dizdim. hedefim geekbench 4’deki en yüksek skora ulaşmaktı. en yüksek frekansa stabil olarak ben çıktım ama yazılımsal hile yapanlar olduğu için 1. değil 2.yim 🙂

sistem:

asus p5k se (p35 çipset)

c2d e7500 2.93 ghz

kingston 800mhz 2+2gb (tam model hatırlamıyorum.)

300w everest

soğutucu markasız 20 liralık soğutuculardan

ekran kartı hd 4600 serisi (doğrusunu söylemek gerekirse dikkat bile etmedim.)

500gb 5400rpm hdd

ilk önce g41 anakartta oc denedim. oc kabiliyeti o kadar dandik ki 3.7den sonrasına çıkamadım. voltaj veriyorum, umrunda değil. bu yüzden p35’e geçtim.

1.600 voltaj,  boşta 79 derece sıcaklık ile 5.2 ghz’de stabiliteyi yakaladım. sıvı soğutma da var ama intel aparatlarını kaybettiğim için kullanamadım. sıvı soğutmayla bu işlemi yapsaydım daha yüksek değerlere net çıkardım. bu sıcaklıklarla oyun oynanmaz tabii ki ama sıvı soğutucu da değil normal güzel bir soğutucu olsaydı 3. nesil i3 ile kafa kafaya idim. (aşağıdaki linkten geekbench profilime bakıp karşılaştırma yapabilirsiniz.)

geekbench: http://browser.geekbench.com/v4/cpu/7917453

başlık için şimdiden cevap: geekbench’i baz aldığım için, geekbench’e göre dünya rekoru bende 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap

[C++] [Tek Link] 2005-2017 Tüm Yeniden Dağıtılabilir C++ Paketleri ve Güncelleştirmeleri

Microsoft’Un zaman zaman baş belası olan C++ paketlerini bir arada topladım. Normalde bunla ilgili Microsoft sayfası var ancak orada referans gösterilen linklerin bazıları http://my.visualstudio.com kaynaklı olduğu için oturum açma ya da abonelik isteyebiliyor.

Ayrıca Microsoft’un sunduğu dosya isimleri overwrite olduğu için dosya isimlerini değiştirmek zorunda kaldım.

Dosyalarda 2013 Multibyte Character Set dışında günlük kullanımda ihtiyaç duyulan bütün C++ paketleri vardır.

WeTransfer

VirusTotal

BeğenFavori PaylaşYorum yap