Apple A12 VE A13 işlemcilerinin USB kontrolcüsünde güvenlik açığına yol açan, yazılımla DÜZELTİLEMEYECEK bir hata bulunmuş.
Yorumlara baktım 2 tanesi dikkatimi çekti.
Birisi, 'ben telefonumu en son ne zaman USB bir cihaza taktığımı hatırlamıyorum, bu açık çok da fi-fi', diyene karşı 'telefonunuz çalınırsa hırsız, ya da polis bunu yaparak açıktan faydalanabilir' cevabı.
Diğeri, 'bu tür açıkların önce Apple'a bildirilip firmaya zaman verilmesi vs. güzel ama bu açık yapısı gereği yazılımla düzeltilemiyor, bunun için örnek kod vs. yayınlamak ne kadar doğru, ne kadar etik?' demiş birisi.
https://www.macrumors.com/2026/06/18/a12-and-a13-chips-facing-exploit/
Security research firm Paradigm Shift today published details of a new BootROM vulnerability affecting Apple's A12 and A13 chips, along with a working proof-of-concept exploit named "usbliter8". The...
Ardahan’da 1948 yılında bozulan bir radyoyu tamir etmeye çalışan bir baba Osman Nuri Vatan ile başlayan hikaye 1983 yılında Elmadağ’da açılan küçük bir bilgisayar mağazasına...
Yeni bir telefona f-droid org kurulumu yapacakken sitesinden Android'in biraz daha kapanmasına 79 gün kaldığını hatırlamış oldum.
https://keepandroidopen.org/
https://keepandroidopen.org/tr/
Your phone is about to stop being yours. In September 2026, Google will block every Android app whose developer hasn't registered with them.
Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme ile telefon ve internet için gerçekleştirilecek abonelik sözleşmelerinde güvenlik önlemleri artırıldı. Kimlik doğrulama için yeni kurallar...
'İşte yeni fiyatlar:
YouTube Premium Bireysel: 79,99 TL → 119,99 TL
YouTube Premium Lite: 49,99 TL → 79,99 TL
YouTube Premium Öğrenci: 52,99 TL → 79,99 TL
'
(Ben YouTube'a para vereceğime, video izlemeyi bırakırım, para verenler düşünsün 😛 )
https://www.ekonomim.com/sektorler/teknoloji/youtube-premiuma-zam-geldi-iste-yeni-fiyatlar-haberi-899146
YouTube, Türkiye’deki Premium abonelik ücretlerine zam yaptı. Yeni fiyatlandırma bugün itibarıyla yürürlüğe girerken, kullanıcılar reklamsız izleme ve diğer Premium hizmetler için...
İsviçre'de nüfusu 10 milyon ile sınırlandırma referandumu yapılacakmış, herhalde bizdeki yüksek nüfusu kıskanmışlar, bu nedenle birşeyler yapmaya uğraşıyor zavallılar.
https://www.dw.com/tr/i%CC%87svi%C3%A7rede-n%C3%BCfusu-10-milyon-ile-s%C4%B1n%C4%B1rland%C4%B1rma-referandumu/a-77477619
İsviçre'de sağ popülist SVP'nin girişimi ile Pazar günü nüfusun 10 milyon ile sınırlandırılmasını öngören tasarı halk oylamasına sunulacak. Anketler, hayır oyu kullanacak olanların...
Sahte alışveriş siteleri, dopamin sitesi deniyormuş, yeni trend. Düğünde sahte para takmak ya da etrafa saçmak gibi bir his sunuyor herhalde 😀 Ya da sipariş verip iptal etmek (bir yere kadar) ya da yemek yedikten sonra kusmak gibi belki 🤔
Bu siteler parayı nereden kazanıyor merak etmedim değil.
https://www.sozcu.com.tr/bu-siteye-giren-bir-kurus-odemeden-dunyalari-siparis-ediyor-p326127?utm_source=haberdetay_1&utm_medium=free&utm_campaign=oneriHaber
Güney Koreli gençler, ekonomik baskı ve yoğun stres nedeniyle hiçbir ücret ödemeden sahte alışveriş deneyimi sunan yeni dijital platformlara yöneliyor.
2005te bir Türk'ün satın aldığı, daha sonra son 20 yılda 5 kez yapılandırma geçiren, en son rakibi Pyrex tarafından alınan kooperatife dönüşme aşamasında olan (aslında bu konularda değşik şeyler yazıyor ama son 20 yıldır sürekli bir mali problemi olduğu, hep batma sınırında dolaştığı net), Fransızların 81 yıllık ikonik markası Duralex yine iflas süreci başladı haberleriyle gündemde.
Bilmeyenler için, ne satıyormuş bunlar diyenler için: Kırılmaz cam eşya üretip satıyorlar.
Demek ki planlı eskitme de lazım 😂
'Dolayısıyla onların getireceği oy potansiyeli de önemli. Bir eve denen bir oy değil; onun emeklinin eşi var, child'ları var. '
Bu nasıl bir Türkçe? Finalde de 'Çocuk' kelimesi aklına gelmemiş, 'Children' da gelmemiş, 'Child'ları' demiş, acaba gerçekten demiş midir, yani bu kadar olmaz herhalde.
Amazon'un sahibi de olan Bezos'un Blue Origin'inin roketi patlamış, nanay olmuş. Belki Amazon müşterilerinin ahı tutmuştur, ama oh olsun, içimin yağları eridi derler ya öyle oldu 🙂 (Cana gelmemiş, mala gelmiş). Amazon pişmanlıktır.
aaa ebılın güvenliğine zeval mi gelmiş?
Her sistemde, yazılım olsun donanım olsun açıklar oluyor, artık yarış hangisinde daha az açık olduğu, hangisinin açıklarının daha çabuk ve sorunsuz kapatıldığıyla (ya da kapatılabildiğiyle) ilgili. Ama evet 'Apple'da açık olmaz' diyen tayfaya kapak olacak cinsten bu tür haberler.
iPad 9. nesil var bende, A13 işlemcili. Gerçi içinde çalınırsa başımı ağrıtacak bir şey yok, ne sosyal medya ne bankacılık falan.
O işlemcileri kullanan mı kaldı? Apple kullanıyorum diyen bi zahmet 16-17 alsın.
Apple bu beyanınız için size teşkkür ediyor. Çalışan ürününüz varsa bile çöpe atın yenisini alın 😛