我刚接种疫苗。 我希望任何想尽快到那里的人。

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 11

Arka planda Avustralya opera balesi videosu açıyorum ki Google'ın kafası karışsın.

https://www.youtube.com/watch?v=cafN73tuAFg

Spotlight - The Australian Opera and Ballet Orchestra (AOBO) - Opera Australia

The Australian Opera and Ballet Orchestra (AOBO) is one of the most highly regarded opera orchestras in the world, performing in the Joan Sutherland Theatre ...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

O değil de Note 20 incelemesi ne oldu?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 6

Evde modemden uzak kalan kısımlara powerline ile bağlantı sağlamıştım. Cihazlar da eski, evdeki internet çok daha iyi olsa da 30 Mbit aktarıyordu ama yetiyordu da tabi. Son zamanlarda bir şey oldu, bazen 1 MBit'e kadar falan düşmeye başladı. Evde her odada telefon soketi var. Ben de bunun yerine CAT6 döşeteyim dedim. Bi adam çağırdım, baktı etti, bunların yerine ethernet döşeriz dedi, parada anlaştık. İki gün sonra geldi, işe girişince e burada CAT6 varmış zaten dedi. Prizlerde patchlediler, ek kablolar yaptılar bitti iş. 2 senedir boşuna tırmalamışım 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap

TP-Link AX3000 router'ın USB portuna disk takmayı denedim, basit bi NAS hesabı. Ama diskin dosya formatını bozdu, 500GB veri gitti. Ext4 ve NTFS olursa bozuyor, FAT32 olursa da boş gibi görüyor. Neyse ki yedeğim vardı. Nedense başka disk taktım o normal çalıştı. Sorun çıkan SSD, normal çalışan HDD. Yedeğiniz yoksa benzer bir şeyi denemeyin.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 8

Yeni aldığım WiFi 6 router yarım saat önce teslim edildi. Şimdi bu haberi gördüm 🙂

https://twitter.com/Gizmodo/status/1348680084266209281?s=19

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 16

AliExpress siparişlerimde şaşmaz bir durum var. Bir kaç ürün sipariş ediyorum ama aslında bir tanesi asıl hedeflediğim şey oluyor, diğerleri "alacaktım zaten, acele değil ama bununla beraber alayım" dediğim ürünler oluyor. Ve her şey yola çıkıyor, o asıl ürün bir türlü çıkmıyor 🙂 Bu sefer de 11 kalem sipariş ettim, bu şarj aleti asıl istediğim şey ve diğer hepsi yola çıktı, bakalım bu ne olacak.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Ben Mesut Çevik'in @mesutcevik bu yaklaşımına pek katılmıyorum açıkçası. Yani kendinizi nasıl kurtaracağınız konusundaki yaklaşımı kesinlikle doğru, o kısma tamamen katılıyorum, özellikle maddi imkanları çok kısıtlı bir aileden gelip kendini en azından bugün itibarıyle kurtarmış bir kişi olarak. Ancak maalesef kendini kurtarmakla olmuyor işte. Mesut Çevik de ülkenin halinden bahsettiği için bunu söylüyorum. Bu öğütleri tutup başarılı olabilecek insanlar yine bir azınlık sadece, ki onlar zaten bu videoya ihtiyaç duymadan da başarılı olur. Çünkü toplumun büyük bir kesiminin kendini öne çıkaran, kalabalıklardan ayıran bir becerisi, yeteneği ya yok ya da ortaya çıkmamış. Bu bir küçümseme falan değil ha, anlatmaya çalıştığım, çoğunluğun sadece normal olması gibi bir durum var, doğal olan bu. Ama işte bu normal insanların da sıradan işlerde çalışarak insanca yaşaması mümkün değilse, bir kısım insanın kendini kurtarması, o kendini kurtaranlara da güzel bir hayat sağlamaz.

Burada bilenler vardır, Dubai'de yaşıyorum bir süredir, buraya gelmek için baya uğraştım zamanında. Arkadaşlar ben Türkiye'de iken de başarılıydım, iyi bir işim vardı, kendimi az çok kurtarmıştım. Mesela Mercedes C200 model şirket arabası kullanıyordum. Ama sabah işe giderken, hele de akşam dönerken o trafik benim hayat enerjimi emiyordu. Kendimi kurtarmış olsam da toplumun çoğunluğu bambaşka bir noktada olunca maddi imkanlar, başarı falan size insanca yaşama imkanı vermiyor aslında, daha da ötesi çocuklarınız için duyduğunuz kaygıları azaltmıyor. Çünkü kaygılar maddiyattan ibaret değil.

Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan (yani fakir) ülkelerin en büyük farkı ortalama vatandaşın yaşam koşullarında ortaya çıkar. Bir yanda makul bir hayat yaşanabilirken bir yanda hayatta kalma mücadelesi verilir.

Velhasıl kendimizi kurtarmasına kurtaralım da, asıl kurtarmamız gereken toplumun çoğunluğu. Atatürk'ün yapmaya çalıştığı da buydu, toplumun her kesiminin hayatını iyileştirecek hamleler yapmış.

https://www.youtube.com/watch?v=qXWVSxyw5Qg

Türkiye'de genç olmak, sizi kimse kurtaramaz! Kendinize odaklanın,...

Her şey kötüye gidiyor, bittik, yok olduk artık bizden bir şey olmaz diye diye yok olup gidecek misin? Yoksa değiştirebileceğin şeyleri değiştirerek hayatına...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 16
  • gordonfreeman @gordonfreeman

    @bobrek 'in de söylediği şey çok değerli. Mesut Çevik ve diğerlerinin göremediği bir çok sıkıntı var. Bunlardan ilki "boş boş durmaktansa bi yerden başlamak lazım terör örgütü" mensupları. Evet bu bir psikolojik terör. Mobbingin ağa babası. Bu gruba dahil kimselerin aklında tek bir düşünce var "yahu girin bi yere çalışın". Uzmanlığınız, yetenekleriniz, o işi sevip sevmemenizin bir önemi olmaksızın. İşte o işler öyle olmuyor. Bir kanala girdiğiniz zaman, o kanaldan farklı dallara atlamak çok zorlu oluyor. Çünkü her girdiğin yerde kendinden bir şeyler vermeye başlıyorsun ve her iş değişiminde aslında yeni baştan başlıyorsun. Şahsi fikrimi soracak olursanız hayatta istikrarsız olupda başarılı olan hiç bir insan görmedim.

    İkinci göremedikleri şey ise "B A Ş A R I v e K E N D İ N İ K U R T A R M A" şimdi işsizlik ve işsizliğin doğurduğu sıkıntılar ele alınırken hep Mühendisler ve Doktorlar ele alınır sanki dünyada başka meslek yokmuş gibi. Peki sokaktaki çöpçü ne olacak? Yemeğini getiren kuryeci çocuk? X bir şirketteki ofisboy? Bu insanlara kendini kurtar diyerek nereye varıcaz? Ne kadar kendini kurtarabilir? Mesela ofisboyluktan kaç tanesi ayda 10bin lira gelir elde edecek hale gelebilir? Bu insanlar kendini kurtardı diyelim yerlerine kimi koyucaz.

    Artık gözümüzü açıp görmemiz gereken tek bir şey var dostlar. Bireyselleşmek kapitalizmin en sevdiği şeydir. O başarılı dediğiniz her bir kimse daha çok geliri olan köle başka bir şey değil. Başarı yatağa huzurla yatmaktır. Başarı birilerini eze eze bir yerlere gelmek değil. Herkes açlıktan kıvranırken 18bin liralık telefonundan " Asgari ücret neyinize yetmiyor? " yazmak değildir.

  • Veysel @spectrum

    Doğru yaklaşım, sadece Dubai örneği çok da iyi değil, ama burdan iyidir. Gelir ve başarı çok önemli olmuyor. Sabah işe giderken emniyet şeridinden önünüze kıran bir ayı o günkü enerjinizi sömürmeye yetiyor.

    Ya da oturduğunuz sitede yürüyüşe çıkmışken, kendi yaşından büyük BMW arabasının kulak patlatan egzoz sesi ile site etrafında tur atan veledi zina hafta sonunuzu mahvedebiliyor.

    Yani, Türkiye’de başarılı olmak önemli, ama günün sonunda etrafınızdaki insan kalitesi de, yaşam kalitesi de belli. Küçük illerde imkan yok, standartlar düşük. Büyük illerde trafik, kaos.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      Dubai'yi ziyaret etmekle yaşamak arasında epeyce fark var, biz oldukça mutluyuz burada. Huzurlu ve güvenli. Mükemmel yer yok zaten.

      Bahsettiğiniz örnekleri, hatta iyice tuhaf olanları yaşadım ben de çok. En çok canımı sıkan da şikayet edince polisin gelmesi ama neredeyse hiç bir şey yapmamasıydı. Hadi adam davar, bari devletin emniyeti bir şeyler yapsa, o bile yok.

    • Veysel @spectrum

      @emrah-ozturk Dubai’de fazla kaldım. Kesinlikle kötü değil ama trafikte bazı bölgeler kötü. Bir de sıcak... Bana göre değil. Ama güvenli, hatta çok ama çok güvenli.

      Katar Dubai’ye göre yaşaması daha zor. Yalnız inanılmaz güvenli. İlk ziyaret ettiğim dönemlerde, bizim ordaki müşterinin (arkadaşımız, kaç yıl oldu) yanında 40.000 usd vardı. Arabanın kol dayama yerine koymuştu (içine). Neyse bir de çekler falan vardı, 100-200 bin USD’den fazla. Toplantıya girecektik, Mecidiyeköy kadar olmasa da merkezi bir yere gittik. Binanın önüne park ettik, arabadan indik. Araba çalışıyor. Dedim “arabayı kapatmayacak mısın?” “Yok çok sıcak olur gelince” dedi. Dedim “Imran para var orda yüklü :)”. “Bir şey olmaz” dedi. Çıktık, 2 saat sonra geldik. Araba ve para yerindeydi.

      Ara ara konuşuyoruz. Hepsi aynı şeyi diyor, “güvenli”. O çölde adamlar huzuru bulmuş. Biz bulamıyoruz.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @spectrum Evet popüler yerlerinde çok trafik var. Benim iş yerim şehrin biraz daha dış tarafında, evi de oradan tuttum, müstakil, okul da evin yanında, yürüyerek gidiliyor. İstanbul'da imkansıza yakın böyle bir düzen kurmak. Bir yere gitmek istersem de en fazla 25 dakika sürüyor. Ama İstanbul gibi bazen 25 dakika bazen 2 saat değil, 23-28 arası 🙂 Ve trafik hiç yormuyor, germiyor. Güvenlik de çok sert önlemlerle sağlanıyor aslında, bilirsiniz siz de. Sıcakların en yüksek olduğu zamanlarda da Türkiye'de oluyoruz daha çok, yazlık ve İstanbul arasında, ve İstanbul'da turist olmak çok güzel.
      Tabi buranın da geleceği meçhul, başka yerlere taşınma seçeneklerine bakmaya başladım, ve her yerin kendine göre zorlukları var. Nereye gidersem gideyim buradaki rahatımı arayacağımı anladım.

  • Ufkabakan @ufkabakan

    Bu güzel yazıyı nasıl atlamışım ben 🙂 Şu paragraf Türkiye'de yaşamanın zorluğunu özetliyor:
    "Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olan (yani fakir) ülkelerin en büyük farkı ortalama vatandaşın yaşam koşullarında ortaya çıkar. Bir yanda makul bir hayat yaşanabilirken bir yanda hayatta kalma mücadelesi verilir. "

    Sen kendini istediğin kadar kurtarmış ol, paran pulun ortalamanın epey üstünde gelirin olsun, lüks/elit bir semte güzel bir yerde yaşa ama iş için okul için dışarı çıktığında karşılaşacak bir tane davar seni hayattan soğutabileceği gibi hayattan da koparabiliyor.