Siyah olanından vardı bende, ikinci el çok ucuza almıştım zevkine. Sonra çekmecede dururken annem "bunlar ne böyle atayım mı?" dedi 🙂 Nedense at demiştim. Çok pişmanım.
Siyah olanından vardı bende, ikinci el çok ucuza almıştım zevkine. Sonra çekmecede dururken annem "bunlar ne böyle atayım mı?" dedi 🙂 Nedense at demiştim. Çok pişmanım.
Akışın son 18 saatine baktım (maalesef 5 dk falan sürdü sadece) ama Nvidia Spark ile alakalı sadece bir paylaşım olmuş kaçırmadıysam. Şaşırdım.
Bu tam anlamıyla şey, eee, şey, ŞEREFSİZLİK!
Volvo'lar için büyük bir arayüz güncellemesi yayınlandı. Reddit'te durum bu 🙂 (Bugün gelen bildirimlerden bir kesit)
Burada 2'ye 1 gibi olsa da mutsuz olanlar çoğunlukta. Bana daha gelmedi, merakla bekliyorum.

Volvo yeni bir fonta geçiyormuş, sürüş esnasında daha kolay okunabildiği için daha güvenliymiş. Bi yandan biraz zorlama bir iddia gibi ama belki de doğrudur.
Bonus: Yapan ekipte Türk de var 🙂
Hayırdır bugün Samsung bişeyler mi duyurdu!?
Android Automotive ile gelen araba tercih etmek bir kere daha yüzümü güldürecek sanırım.
Volvo bu sistemi kullanan arabaların tamamına Gemini içeren güncelleme verecekmiş. EX60 ile duyurulan arayüzün daha küçük ekranlara adapte edilmiş hali olacak.
https://www.thedrive.com/news/volvo-is-updating-five-year-old-cars-with-ai
30 küsur yıl önce araba kullanmayı Fiat 850 ile öğrendim. Babam arabayı dökük vaziyette almıştı, motoru indirirken, rektefiye sonrası toplarken vs yardım etmiştim.
Bugüne gelirsek, az önce evde koltukta otururken şimdi kullandığım arabanın uygulamasından yazılım güncelleme bildirimi geldi, yükle dedim, kendi data paketi üzerinden indirip yükledi. Vay be...
Büyük haber, Apple, Google Gemini temelli modelleri kullanacakmış. Böylece hem Android, hem de iPhone kullananlar için varsayılan yapay zeka Gemini olacak.
Bütçemizi aşacak, alamayacağımız ürünlere ilgi az oluyor.
Nvidia Spark benim ilgimi çekmiyor çünkü hem pahalı hem de 10 yılıdr Windows ARM üzerine bi bok çıkmadığı için sürekli havanda su dövülüyor. Hem Windows X86 hem de ARM olmaz. Olursa dünya devi yazılım firmalarını iki platform için de yazılım geliştirmeye ikna edemezsin. Benim işimde kullandığım profesyonel yazılımlar ARM olmayacaksa beni hiç ilgilendirmiyor. Bak Apple ne yaptı, pat diye X86'den vazgeçti ve 1-2 yılda pürüzsüz geçiş oldu.
Microsoft böyle bir lükse sahip değil. Bunu dediği an kurumsal dünya ayağa kalkar. Çünkü Windows’un en büyük gücü geriye dönük uyumluluk... Ama aynı zamanda en büyük prangası da bu...
@mberko ben sıradan çinko karbon dümdüz bir kullanıcı olarak x86 istiyorum mesela
@gurkan-atilgan MS parayı kurumsaldan kazanıyor. Sıradan bireysel kullanıcı vız gelir tırıs gider.
@mberko Biliyorum, zaten o yüzden olacak iş değil anlamında aslında yazdım.
@erhanm Microsoft bu güveni sağlayabilirse aynı anda iki mimariyi uzun süre götürebilir. Zaten tarihsel olarak buna alışık bir şirket... Qualcomm, Windows için altyapıyı hazırlayan ilk ciddi denemeydi. Ekosistemi gerçekten hareketlendirecek firma belki de NVIDIA'dır. Çünkü NVIDIA sadece çip satmıyor; CUDA’dan AI araçlarına kadar doğrudan profesyonel iş akışına dokunan bir ekosistem sunuyor.
Ben paylaşacaktım sonra vazgeçtim aslında. Teknoloji olarak ilk bakışta heyecanlandırıcı görünebilir ancak Nvidia'nın yaptığı hepimiz için çok kötü bir şey. Resmen kapalı ekosistem yaratmaya çalışıyorlar. Nvidia son 2 senede defalarca gösterdiği gibi hiçbir şekilde desteklenmemesi gereken bir şirket. Ama tabi benim dememle bir şey değişmeyecek, o yüzden yazmaktan vazgeçmiştim zaten. https://www.youtube.com/watch?v=XJMbeG3tXjc
Adamım Steve ya. Seviyorum bu adamı. İnşallah kim vurduya gitmez.
ya ne ml'i yapılacak küçücük cihazda. 5 tane üst üste koyacan bi ev parası verecen de öyle ufacık bi işe yarayabilir yani. 😀 yürüsünler gitsinler ya; adam gider mac'ini alır 200 gb ramli paşa paşa en büyük modellerin bile optimize edilmiş sürümlerini kullanabiliyorlar.