Arkadaşlar alınan bir ürünün (mobilya) faturasında tüketici iade etmek istediği taktirde yüzde 10 ceza kesilir gibi bir madde yazıyor. Bunun geçerliliği nedir?
@hamitozlu abi bir bilgin var mı bu konuda?

Olay ise bizimkiler bir koltuk takımı almış İstikbal mağazasından 20 bin liraya ama eve gelince hoşlarına gitmemiş, sarkma falan yapıyormuş ben de internetten araştırınca şikayet okudum bayağı bir şikayet gördüm kısa sürede dahi (6-12 ay) kötü oldu yazmışlar ben de hoşlarına gitmiyorsa iade edin dedim de faturada ilgili maddeyi gördüm.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 11 / 22
  • bzn7 @bzn7

    Ortada bir satış sözleşmesi yoksa faturaya yazdıkları yazının bir geçerliliği olması şöyle dursun, suç niteliği bile taşıyor olabilir. Satış sözleşmesi de olsa yasaya aykırı olamaz. 7 gün iade hakkı dediğiniz konuyu bilmiyorum. Mesafeli satış sözleşmesiyle (internetten) alınan ürünlerin 14 gün koşulsuz iade edilme hakkı var, görerek alınanlarda böyle bir hak yok bildiğim kadarıyla. Siz "ayıplı mal" kategorisinden iade etmeyi veya dava etmeyi deneyeceksiniz.

    • bzn7 @bzn7

      Nasıl olur bilmiyorum ama şunu deneyebilirsiniz. Önce onların yöntemine ses çıkarmayıp para iadesinin %90'ını banka yoluyla kabul edip sonra kalan %10 için mücadele edebilirsiniz. "Avukatımızla görüştük, böyle bir hakları yok dedi" gibi bir çıkışla. Neticede şunu kabul etmek gerekir, Türkiye'de yaşıyoruz. Bir miktar zarara uğramadan hak aramak pek mümkün değil. Mahkeme yoluna gidip 6 ayda hakkınızı arasanız ve ücret iadenizi tam alabilseniz bu kez enflasyon %10'dan çok daha fazla zarara uğratacak sizi. En kısa yoldan çözmek genelde maddi manevi her açıdan avantajlı oluyor.

    • Emre Yüce @emreyuce

      @bzn7 Sana katılıyorum dostum yasal süre iadede 180 gün gibi bir şey okudum kabul etse bile iş inada binse 180 gün sonra bana verilen 20 bin lira bu koltukları almayı geçtim tek koltuk 20 bin olacak belki. Orta yollu bir çözüm düşüneceğim bakalım bizimkiler internetteki olaylardan biraz panik yapmışlar bizimki de renk atar mi falan diye bakalım artık bir yolunu bulmaya çalışacağım.

      Toplu olarak bütün yorumlar için teşekkür ederim. 🥳🥳 Bu yüzden şu işçilik isteyen işlerde standart ürünün olmaması beni hep irite eden bir olay olmuştur.

  • ScKn @scknn

    @emreyuce bir not olarakta hakkını sonuna kadar ama inatlaşmaya aşırı girme. Neden dersen kafaya takarlarsa hakem heyeti kararı senin haklı da bulsa itiraz hakları var o hakkı kullanınca olay yıllarca uzuyor sen paranı alsan bile senin para çar çöp oluyor. İtiraz edip kazansanda adamlar gülerler o hale geliyor para. Ama bu dediğim boşver hakkını arama her şeye eyvallah çek anlamında değildir.

  • Hamit ÖZLÜ @hamitozlu

    İŞKEMBEİ kübradan sallamışlar Yok öyle bir şey.

  • Fikri @fikri

    Ürün taksitle alındı ise 7 gün cayma hakkı onda vardı.

Bulgaristanlı ya da Avrupa Birliğine girmekte sıkıntı yaşamayan tanıdığınız ya da bizzat siz varsanız Almanya’da bir iş için talepte bulundular da ☀️

Gençler vaktim kısıtlıydı yazamadım detayı şimdi yazıyorum 🤣

Gelen siparişi (araç parçaları) paketleyip kargo etiketini yapıştıracaksınız günde 8 saat çalışma ortak evde kalacaksınız 20 kişi yaşıyor evde sanırım kirayı falan düşünce maaş 1300 avro idi ama bu konuda tam emin değilim en düşük 1300 avrodur.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 18 / 23
  • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

    İş neymiş acaba merak ettim. Belirtilen bütün kriterler var da 😃

    • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

      @emreyuce ben aslen Bulgaristan göçmeniyim. İzmir'de yaşıyordum yakın zamanda Almanya'ya temelli göç ettim. İzmir'de bulunduğum semtte genç kalmadı sana öyle diyeyim... Ama bu işi bu paraya yapacak Bulgaristan göçmeni zor bulursun.

    • Emre Yüce @emreyuce

      @ciddiyetsiz Fabrikada onlarca var desem 🤣 ya gözünde büyütme ilk gelenler hep buraya geliyor adam Bulgaristanlı ama okuma yazması yok gelip ezberlemiş yapıyor. Benim çevre de komple gitti işte Almanya’ya ama dediğim gibi bu 1300 yine benim tanıdıklar veriyor yoksa temelli düşük 1000 avroya çalışan var hala.

      1000 avroya derken aslında ana firma asgari ne ise onu veriyor mesaisini falan seni oraya götüren taşeron aradan komisyonu çekiyor ne kadar samimi ya da ne kadar eğitimsiz, cahilsen o kadar arakliyor senden 🤣

  • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

    Bulgaristan'dan gidenlerde olabilir evet. Belki de benim çevremdekiler biraz daha aklı başında ve rahat çalışmaya yatkın kişiler olduğu için olabilir. Rahat dediğim de iş zor olabilir ama en azından kendini sömürtmeye fazla izin vermezler. Yoksa benim asla gitmem dediğim şartlarda gidenler de var. Bunlardan bazıları da aslında Türkiye'de fena sayılmayacak koşullarda işleri vardı.

  • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

    Tek giden için 1300 net kalıyorsa aslında yeterli. Kalıcı değil de gidip para yapayım bir süre sonra dönerim diyen biri gayet iyi para biriktirebilir. Ama mesela ben 20 kişi ile kalmazdım. Öğrenci iken bile yurtta kalmam deyip tek başıma kira tutmuştum. Sonra hemen buldum birilerini ama yurda çıkmadım sonuçta.

    Şu an çevremdekiler yaklaşık 1700-1800 kazanıyor. Geçen kuzen ile konuştuk, Avusturya'da kendisi ve 2300 net kalmış. Bu gibi rakamlar olduğu için çevremde ilk başta o yüzden giden olmaz demiştim ama şimdi düşündüm de mutlaka bulunur.

    Aslında Türkiye'de kalan 3, 5 kişiye sorayım bakalım bir haber gelir mi... Almanya'da nerede?

    • Emre Yüce @emreyuce

      20 kişi derken odalar var canım muhatap olma istersen ama benim bir arkadaş Almanca ile İngilizcesini geliştirdi bayağı ben sırf dil için isterdim yazın bile 3 ay gidip takılsan iyi para ile dönersin ki benim arkadaş 3 ay çalıştı 97 model a3 aldı bir yıl da üniversite masraflarını çıkardı yazın gidecek bakalım tekrar.
      Yer Krempe Schleswig Holstein

    • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

      @emreyuce o şekilde gidip gelmelerde mantıklı evet. Dil konusunda da sıkı çalışma ile ilerletebilirsin tabi. Ayrıca farklı yerler, farklı insanlar, farklı kültürler tanımak da iyi şeyler. Para bir yana bunlar hep en azından kişisel gelişim için önemli. Bu arada yer baya baya kuzeydeymiş ya 😊

    • Emre Yüce @emreyuce

      @ciddiyetsiz Sen nerede çalışıyorsun ve şartlar nasıl dostum ya da mesleğin ne 🥳

    • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

      @emreyuce Köln Bonn arasında bir yerlerde. Gül gibi masa başı işi bırakıp alçı, boya işleri yapıyoruz. Baba mesleği... Babam yaklaşık 20 yıldır buralarda. Devamlı olmasa da dönem dönem gidip geliyordu, son 5, 6 yıldır daimi buralarda denilebilir... Ben de onun yanına geldim işte. Şu an babamla birlikte kendimiz anlaşıp o şekilde çalışıyoruz. O nedenle net bir gelir söylemek zor, serbest piyasa 😊

      2 ay sonra kendi kirama çıkıp, Bulgaristan tarafından eşime de oturum izni alınca ufak bebişle de birlikte ailecek buralardayız nasipse. Ancak kira işi çok çok çok büyük dert. Bize ise babamın çevresinden şans eseri denk geldi diyebiliriz.

      Geleli 3 ay oldu ama sıkı sıkıya Almanca çalışamadım pek. Ufak ufak ilerliyoruz. Dili çözüp işi kavrayınca kendi yapımızda kavruluruz bir şekilde.

      Almanya için arkaşalar da soruyor "yaşanır mı" diye. Kesinlikle evet. Almanya için de şartlar git gide zorlaşıyor. Bilfiil 20 yıllık bir birikim de var tabi... Ama her şartta Almanya yaşanacak yer. Bana göre en mantıklı Avrupa ülkesi.

    • Emre Yüce @emreyuce

      @ciddiyetsiz O zaman senin yaşın benden büyüktür ya. Hayırlı olsun abim, Allah gönlüne göre versin bari çocuğun için mükemmel bir gelecek hazırlarsın abi daha ne. Benim arkadaşım dediğim yerde en zorlandığı şey kira aslında abi zaten köyden hallice bir yer dediğim yer ayrı ev için falan kiraları çok uçuk ha yine Türkiye’den iyisin orasını hesaba bile katmıyorum ama hani bu yan gel yat olayı mesleksiz işlerde zor ya da spesifik emek vereceğin bir iş olmalı. Bakalım artık. Ben artık bu artan Almanya furyasından dolayı bu yaz İtalyanca öğrenmek için kursa yazılıp italya’ya başvuracağım bakalım direkt Gıda Mühendisi olarak çalışmak istiyorum umarım olur. 🥳🥳

    • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

      @emreyuce yaş azıcık var evet. Zaten benim için dönüm noktası çocuk oldu. Kendim için zaten bir şekilde yapacağımı yapmışım. İşten kovulmak gibi bir korkum da yoktu. Emekli olurdum kalsam büyük ihtimalle... Ama çocuğun geleceğini düşününce Türkiye'de çok gelecek görmedim. Bu sadece ekonomik değil. Ekonomik olarak da tabiki zorlandığımız durumlar oluyordu ama durumumuz fena değildi. Türkiye'deki insan yapısı, stres, keşmekeş de bıktırdı.

      Benim vize, çalışma izni vs gibi dertlerim yok. Üstelik iş arama gibi dertlerim de olmadı. Hep yedek plan olarak yurt dışı vardı ama son çare olarak aklımdaydı. Ancak şu var, çok çeşitli vidyolar var ve insanlar bir sürü zorlukları aşarak yurt dışına gitmişler. Türkiye şartlarında bu çok çok zor evet ama imkansız değil. Bir kuzenim direkt olarak başvurusu kabul edildiği için İrlanda'ya gitti geçen cumartesi. Önceki iş yerimde üretim mühendisi sürekli LinkedIn'den sağa sola başvuru atıyordu, Koenigsegg'de çalışan Türk bulmuş. Adam Elazığ üniversitesi mezunu muydu neydi... Ama milyon euro değerinde araç üreten şirkette çalışıyor.

      Varsa bir düşüncen bunu hedefe dönüştür. Ona göre hazırlık yap. Kendini geliştir. Araştır. Sürekli araştır. Alternatif şeçenekleri hazırda tut.

      Bu arada kardeşim de gıda mühendisliği öğrencisi.

    • Emre Yüce @emreyuce

      @ciddiyetsiz Bakalım abi ya şimdi KPSS’ye hazırlanıyorum geçen yıl 90 aldım ama geçerli değildi bu sene benim için geçerli olacak ve iyi geçeceğine inanıyorum ama inan ki yurt dışı olsa ardıma bakmam giderim ama buradaki B planım ise memur olarak en kendime vakit ayırabildiğim bir iş. Sınavdan sonra direkt İtalyanca ile başlayacağım dile. Allah’tan yurt dışı sunumlarım oldu tezimi falan İngiltere’de sundum. Bir şekilde çalışacağım inşallah olacak. Teşekkür ederim önerilerin için abi 🥳🥳

      Kardeşin hangi okulda? Herhangi bir sorunu olursa derslerde olur staj konusunda olur elimden geleni yaparım abi haberin olsun.

    • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

      @emreyuce inşallah kpss başarılı bir şekilde geçer ve istediğin atama gerçekleşir. Esasen bilgisayar öğretmeni olarak kpss belasına ben de bulaştım haliyle ama hayat şartları yeterli hazırlık imkanı tanımadı. Sonrasında zaten bıraktım, işe odaklandım.

      Eğer İngilizce varsa, onunla ilgili olarak başvuru yapabilirsin. Zaten senin de bilgin vardır gerçi ama...

      Trakya üni. Hiç memnun değil. Birkaç alttan dersi kaldı onları verirse mezun hayırlısıyla. Staj konusunda aklımda bulunsun. Çok dertli olabiliyor bulması...

    • Emre Yüce @emreyuce

      @ciddiyetsiz Trakya Üniversitesi demek vay be 😀 ben çok yakın tarihe kadar dış personel olarak Gıda Mühendisi pozisyonunda çalışıyordum. Çok vaktim geçti Edirne'de, direkt üniversitenin yemekhanesinde staj yapmak isterse benim çalıştığım eski şirket hala orada taşıyıcı olarak yemek dağıtıyorsa aldırırız. Bu arada Trakya Üniversitesi beklediğimden çok daha fazla hayal kırıklığı oldu hiç yatırım yapılmamış ve o kadar mı para uğruna okul dağıtılır ya. Mühendislik hiç gittiniz mi bilmiyorum da en boş verilmiş bir yerde ve liseden bozma gibi fakülte 😀 Ülkenin özeti aslında. Neyse umarım halleder okulu.

    • ciddiyetsiz @ciddiyetsiz

      @emreyuce ilginç bir tesadüf. 😃 Sorarım bakalım kendisine. Ama o Almanya'da yapabilir miyim derdinde bu aralar.

      Sorma. Böyle saçma bir mühendislik fakültesi hayatımda görmedim. Rezillik desen o bile anlatamaz bu durumu. En kısa sürede kurtulması dileğiyle bekliyoruz.

  • mrmetalhead @mrmetalhead

    Cahil cuhela vasifsiz bir insan olarak gidersen gayet normal bir durum. Bunun gittigin ulke ve nereden gittiginle pek alakasi yok.

Tosla denen uygulama Mayıs ayında giriş yapınca, giriş yaptığın için teşekkür ederiz diyerek 10 lira vermişti ne alaka diye sormadım değil sonrasında ise bugün s sport ödeme almış bilidirim gelince baktım ki o 10 lirayı geri almışlar 😀 Sorduğumda ise sehven hata olmuş bi geri aldık diyor 😀 Ne kadar güzel ya 😀 Sehven hata yapmayan bir tane kurum yok ama hep sehven 😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://youtube.com/shorts/iD9IflDbKTs?feature=share

Değerli balığım Madenci alınalı 3,5 yıl olmuş. Ha bugün ha yarın ölür zaten derken fanusu bir türlü akvaryuma geçiremedim. Şaka maka aşırı yaşadı. Artık tanıyor bizi ve inanılmaz sevecen bir balık sürekli taşlarla oynayıp ses çıkardığı için adını Madenci koydum 🤣 Şimdi aldığım granül yem ise taşların arasına giriyor bütün gün taşlarla oynuyor bu ara pek neşesi yok yeni yeme geçince hoşlanmadı farkındayım. 🥺 Bundan önceki benimle beraber liseyi bitirdi üniversite 2’de öldü bakalım bununla rekoru kıracağız sanırım.

Neden tek diyeceklere her ne kadar küçük olarak alsam da ikisi bir türlü anlaşamıyor fanusta. Önceden yaşardı küçükler beraber çocukken hevesle aldıklarım için diyorum bunu. Şimdi bununla beraber beyaz ile bunu almıştım beyaz ertesi gün ölünce fanusta işkenceye gerek yok tek olsun bari dedim.

Suyunu her 3 günde bir dinlenmiş alkali derecesi yüksek oda sıcaklığındaki su ile değiştiririm ve yüzde 10 olacak şekilde eski suyunu mutlaka koyarım. Cam kenarlarını ise ortadan aşağısını fazla silmem ki florasını bozmayayım diye. Onun dışında bu son yemi hariç kaliteli yemler alırdım ve bezelye ile beslerdim ama çok ters zamanda yeni yemini petshoptan aldım ve dökme yemdi. Kısa zamanda değiştireceğim bakalım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • LOOP @loop

    Fanus bu tür bir balık için tavuklara uygulanan kafes sisteminden farksız. ortamala filtresi de olan 50 litre bir akvaryuma geçse en azından ömrü uzayabilir.

    • Emre Yüce @emreyuce

      Evet öyle aslında gözleri için bayağı bir zararlıymış ama işte hep alacağım o bu derken ertelendi evde. Sesinden rahatsız oluyorlar aslında bu filtre olayının ama canlının sağlığı için elbet yapmak lazım bir güzel petshopu gezip belki sessiz olanı falan vardır belki

Benim için içeceklerin zirvesi…

#CocaCola

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 27

Gençler bizim buradaki binaların hepsine bu kablolardan çekiyorlar deli gibi. Bu kalın olan turuncu fiber optik sanırım eyvallah ama şu beyazlı olan kablo ne? Bizim evin girişine beyaz olandan dolayıp bırakmışlar sonrasında mı kutu falan koyacaklar acaba?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://twitter.com/belgeseIdunyasi/status/1526300805812436992?s=20&t=yC2VaBIcb16ZqDgnSmNkkA

Başlı başına sevmedim de 01.07'deki nedir ya öyle ne gerek var onu koymaya. Belki de özetidir her şeyin 😀 Ayrıca TS'deki kullanıcılardan kesitler istesek bu iş için çok daha güzeli yapılırdı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Pil biterse kargo gelmiyor gençler. 😂 Bir defalığına böyle bir veri de geldi sanırım anlık telefonunun falan pil yüzdesi yansıdı 🤔

BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://www.instagram.com/reel/CdLicM2l77V/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Arkadaşlar bu videoda ekranımdaki bütün beyaz içerikler birden soluklaşıyor hatta denetim merkezi bile soluklaşıyıp gri bir renge bürünüyor. Sizde durum nedir acaba? Cihazım iPhone 12 ve ekran görüntüsü ya da kaydında normal gözüküyor şu an farklı bir cihazım olmadığı için dışarıdan kayıt alamıyorum. True Tone açık kapalı fark etmedi.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

TeknoSeyir’e de üyelere abone olabilme hizmeti gelsin ya hayatımda az abonelik var gibi hissediyorum lütfen daha da çoğalsın. Her yerden herkese abone olalım 😂 Yakında marketler de ürünlere abonelik başlatacak bu arada güzel fikir olur 🤣

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 7