vibecoding işini sevmeye başladım. mac os için disk, cpu ve ram gösterecek basit uygulama lazımdı. Basit uygulama 100-200 tl diyordu. Açtım Antigravity şöyle yap böyle diye diye yapıyorum 😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Asus ROG, TUF, ProArt Notebook modellerini kullananlara öneri;

Armoury Crate denen saçma uygulamayı mutlaka kaldırın. Gereksiz yere işlemciyi turbolayıp duruyor işlemci sıcaklığı tavan yapıyor. Üstüne arkaplanda çalışan Asus uygulamaları yüzünden hem belleği ama en önemlisi işlemciyi sömürüyor.

Onun yerine G-Helper kullanın. Şiddetle tavsiye ediyorum. Sıcaklıklar neredeyse yarı yarıya düşüyor G-Helper ile. Üstelik sıcaklık sınırı, watt ayarlaması ve fan eğirisi ayarlarını direkt bios'a gömülü şekilde yapıyor. Uygulama stabil ve Armoury Crate ile yapılan her ayarı ve daha fazlasını sunuyor. Mutlaka tavsiye ediyorum.

#ArmouryCrate
#ghelper
#asus
#notebook
#tavsiye
#akış
#TeknoSeyir

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Artık spam SMS aldığımda, sms hizmeti veren firmanın operatör kodunu kullanarak iletişim adresini bulup aşağıdaki mail ile ihtar gönderiyorum ve kara listeye aldırıyorum numaramı. Baya bi firmadan kurtuldum bu yöntemle. Sizde atmak isterseniz aşağıdaki taslağı kullanabilirsiniz.

İNTERAKTİF SMS TELEKOMÜNİKASYON HİZ. TİC. LTD. ŞTİ. YETKİLİLERİNE,

Şahsıma ait olan 05....... nolu telefon hattına, firmanıza tahsis edilmiş olan B... operatör kodu aracılığıyla, rızam ve bilgim dışında, istenmeyen SMS'ler gönderilmektedir.

6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca;

Şahsıma ait telefon numarasının, tarafınızdan hizmet alan tüm alt firmalar, şahıslar veya iş ortaklarınız dahil olmak üzere tüm veri tabanlarınızdan ivedilikle silinmesini,

Tarafıma B... kodu veya firmanıza ait başka bir kod üzerinden ticari, tanıtım veya dolandırıcılık amaçlı SMS gönderiminin derhal durdurulmasını,

KVKK 11. madde kapsamındaki haklarım uyarınca, numaramın kimden veya hangi veri havuzundan elde edildiğine dair tarafıma bilgi verilmesini talep ediyorum.

İşbu mailin tarafınıza ulaştığı tarihten itibaren, şahsıma tek bir istenmeyen SMS dahi gelmesi durumunda;

Kişisel verilerimi hukuka aykırı olarak işlediğiniz ve yaydığınız gerekçesiyle Kişisel Verileri Koruma Kurumu'na (KVKK),

İzinsiz SMS gönderimi nedeniyle Ticaret Bakanlığı ve İleti Yönetim Sistemi'ne (İYS),

kişisel huzur ve sükunu bozduğunuz gerekçesiyle Cumhuriyet Başsavcılığı'na

hakkınızda suç duyurusunda bulunacağımı ve her türlü yasal hakkımı saklı tuttuğumu ihtaren bildiririm.

Gereğinin derhal yapılmasını ve tarafıma yazılı dönüş sağlanmasını arz ederim.

Ad Soyad:

Telefon Numarası: 05...

BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://x.com/bosunatiklama/status/1993318276827374044?s=46

bu ülkede en çok bedduayı bir zabıtalara bir de trafik polislerine ediyorum. işleri o kadar basit ama iş yapmaktan o kadar uzaklar ki aklım almıyor. bir zahmet mabadınızı kaldırıp sahaya çıkacak, milletin vergileriyle ödenen maaşınızın karşılığını hakedecek işinizi yapacaksınız. yıllardır denetlemiyorsunuz, sonra kamera açıp şov yapıyorsunuz, o işletmeden yıllardır yiyenler nolacak? illa birilerinin zehirlenip ölmesi mi gerekiyor? her bir işletmeyi en çok 6 aylık periyotlarla denetliyor olmanız gerekiyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • AB9 @sqn

    trafik polisleri için de yıllardır burada yazıyorum, trafiğin nerelerde, hangi saatlerde sıkıştığı google maps'ten belli, git oraya, muhakkak bağlantı noktası vardır ve birileri kaynak yapıyordur, düzelmeyecek şey değil, kimse sizden dünyaları kurtarmanızı beklemiyor, bizzat maaşınızın karşılığı olarak sahada görev yapıp insanların vaktini kurtaracaksanız, kaynak yapan şerefsizler de eve herkesle birlikte gidecek.

    • lterlemez :) :\ :( @lterlemez

      Trafik polisi neredeyse hiç bir şey yapmıyor; gösterilen vak'alarda da vak'a sosyal medyalaştırılmasa hiç bir şey olmaz. Tek yapılan hız ve gbt kontrolü; ama iş vergi toplamaya gelince hastane, karakol yakınında falan hiç dert değil, arka arkaya park yasağı levhaları dizilmiş, yol tramvayla daralmış olması hiç önemli değl; millet yasağın önüne park edip, yasağın yanıbaşındaki lokantada miğde eğlendiriyor.

    • Kızıl Tilki @kiziltilki

      Toplumun yararına bir şey yaparız diye ödeleri kopuyor..

    • AB9 @sqn

      @lterlemez mayıs ayında cimer'den şikayet oluşturdum: "Üsküdar Alemdağ Caddesi'nde Her Akşam Oluşan Trafik Sorunu ve İlgili Kurumların Gereğini Yapması Talebi

      Sayın Yetkili,

      İstanbul Üsküdar ilçesinde, Alemdağ Caddesi üzerinde, özellikle Çakmak Köprüsü ile Akdeniz Caddesi dönüşü arasında kalan yaklaşık 650 metrelik bölümde, her akşam iş çıkış saatlerinde trafik yoğunluğu ciddi bir hal almaktadır. Bu sıkışıklık, önlenebilir ihmaller ve yetersiz denetim sebebiyle neredeyse her gün yaşanmakta ve bölge sakinlerinin yaşam kalitesini düşürmektedir.

      Sorunun Temel Nedenleri:

      Sol şeride park eden araçlar, özellikle bir motosiklet dükkanının yolun sol şeridine bıraktığı motosikletler yolun sol şeridinin kullanılmasını engellemektedir.

      Sağ şeritte de uygunsuz şekilde park eden araçlar, yolun daralmasını daha da artırmaktadır, üç şeritli yolu tek şeride düşürmektedir.

      Akdeniz Caddesi’ne dönüş cebi olarak kullanılan alanda, araçlar kurallara aykırı biçimde iki sıra halinde birikmekte, bu da akan trafiği tamamen kilitlemektedir.

      Bu durum hem trafik güvenliğini tehlikeye sokmakta, hem de acil durum araçlarının geçişini imkânsız hale getirmektedir.

      İlgili Mevzuat:

      2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 61. Maddesi: “Taşıt yolu üzerinde park etmek yasak olan yerlerde ve şekilde park eden araç sürücülerine cezai işlem uygulanır. Toplu taşıma duraklarına, yaya geçitlerine, kavşaklara ve trafiği engelleyecek şekilde park edilmesi kesinlikle yasaktır.”

      Talebim:
      İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Üsküdar Belediyesi, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Şube ve diğer ilgili kurumların koordineli biçimde harekete geçerek;

      Uygunsuz park edilen araçların düzenli denetlenmesi ve çekilmesi,

      Motosikletlerin kaldırılması,

      Dönüş cebinde iki sıra birikmeyi önlemek için fiziki ve işaretlemeli düzenleme yapılması,

      Gerekirse bölgeye akıllı kamera sistemlerinin yerleştirilmesi,

      Yolun yeniden çizilerek trafik akışının netleştirilmesi
      konularında acil çözüm üretmeleri gerekmektedir.

      Konunun sürekli hale gelmemesi için düzenli denetim ve yaptırım mekanizmalarının etkin işletilmesi elzemdir.

      Sonuç olarak, her gün yaşanan bu trafik kaosu, halk sağlığını, güvenliğini ve yaşam kalitesini olumsuz etkileyen bir kamu sorunudur. Bu sorunun çözümü için yetkili makamların ivedilikle ve kararlılıkla gereğini yapmasını talep ediyorum.

      Saygılarımla,
      Alim Bozkayalar"

      gelen cevaba bak: "Sayın İlgili

      Trafik Denetleme Şube Müdürlüğümüze bağlı ekipler tarafından bahse konu adreste 26.07.2025 tarihinde yapılan denetim ve kontrollerde kural ihlali yaptığı tespit edilen 6 (altı) araç ilgilisine 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun ilgili maddelerine istinaden trafik idari para cezası karar tutanağı düzenlenmiştir.
      Son bir yıllık zaman dilimi içerisinde ise bahse konu bölge dahilinde sorumlu bölge unsurlarımızca hatalı parklanma yapan araçlara yönelik yapılan denetim ve kontrollerde kural ihlali yaptığı tespit edilen sürücü ve ilgililere 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nun ilgili maddeleri gereğince toplam 249.405 adet cezai işlem uygulanmış olup, şikayet konusu ile ilgili olarak yapılan denetim ve kontroller kurumumuzca yakından takip edilmekte ve trafik ihlallerinin tekrarlanmaması amacıyla denetim ve kontrollerimiz devam etmektedir.
      Bilgilerinize sunulur."

      ben sana 6 araca ceza kes mi dedim? her akşam trafiğin sıkıştığı yerde görüş mesafesi olan 650 metreyi yöneteceksin. gerekirse her akşam iş çıkışı oraya bir kişi koyacaksın.

      üşenmedim 2 gün önce tekrar cimer'den yazdım: "[TEKİT ve YETERSİZ İŞLEM] Alemdağ Caddesi Trafik Kaosu Hakkında – Ceza Yazmak Değil, Trafik Akışını Sağlamak Talebi

      Sayın Yetkili,

      Aynı konuyla ilgili daha önceki başvuruma #2501805237 istinaden Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü tarafından verilen cevapta; 26.07.2025 tarihinde yapılan denetimde 6 araca ceza yazıldığı ve son bir yılda bölgede toplam 249.405 adet cezai işlem uygulandığı belirtilmiştir.

      Ancak bu cevabın üzerinden 4 ay geçmesine rağmen, Alemdağ Caddesi (Çakmak Köprüsü - Akdeniz Caddesi ayrımı) üzerindeki trafik çilesinde en ufak bir iyileşme olmamıştır. Kurumunuzun sunduğu "yüz binlerce ceza" istatistiği, ne yazık ki sahadaki "caydırıcılık eksikliğini" kanıtlamaktadır. Cezanın amacı gelir elde etmek değil, kural ihlalini bitirmektir. Ancak mevcut durum şöyledir:

      Özellikle Alemdağ Caddesi Opet benzinlik karşısındaki Akdeniz Caddesi dönüş cebinde, her akşam 17:00-18:00 saatleri arasında trafik magandanlığı yaşanmaktadır.

      Yolun gerisindeki 650 metrelik kısımda sol şeride park eden araçlar ve yola taşan motosikletçi esnafı sorunu yüzünden yol zaten daralmakta, üzerine cepteki bu kural tanımazlık eklendiğinde trafik kilitlenmektedir.

      Sürücüler, tek şeritli dönüş cebine girmek için 2. ve hatta 3. şeritten kaynak yapmakta, ana yolu tamamen trafiğe kapatmaktadır. Bizzat gözümle şahit olduğum üzere, tek şeride girmek için yan yana 4 araç yolu bloklamaktadır.

      "Ceza yazdık, işlem yaptık" cevabı sorunu çözmemektedir. Sürücüler, o noktada bir polis ekibinin beklemediğini bildikleri için bu ihlalleri pervasızca yapmaya devam etmektedir.

      SONUÇ VE İSTEM:

      Sorun, "gelip geçerken ceza yazılması" ile değil, ihlalin en yoğun olduğu saatte "sabit durularak" çözülebilir.

      Bu nedenle; istatistiksel veri sunulmasını değil, kamu otoritesinin sahada hissedilmesini talep ediyorum. Hafta içi her gün 17:00 – 18:00 saatleri arasında, Opet karşısı / Akdeniz Caddesi ayrımında sabit bir ekibin görevlendirilerek, kaynak yapan (şerit ihlali yapan) araçlara anında müdahale etmesini ve bu kaosun sonlandırılmasını arz ederim.

      Gereğinin yapılmasını ve tarafıma "işlem sayısı" ile değil, "alınan kalıcı önlem" bilgisiyle dönüş yapılmasını rica ederim."

      siz iş yapmıyorsanız ben size iş yaptırmasını bilirim, bir zahmet o sahaya inip maaşınızın karşılığını vereceksiniz. herkesin de çevresindeki bu tarz kronik sıkışıklığı yazmasını tavsiye ediyorum, vatandaş olarak hakkımızı talep etmemiz gerekiyorsa edeceğiz, üşenmeyeceğiz. yoksa öldüğümüzle, trafikte yıllarımızı heba ettiğimizle kalırız.

    • Boba Fett @bobafett

      Bugün iki trafik polisi, araçlarını otobüs durağı alanına park etti, yemeğini yedi ve sonra gitti. Cadde karşısında da yarısı kaldırıma çıkmış yunus ekip destek aracı vardı.

    • ozeba @ozeba

      @sqn polisler Allah rızası için o trafik sıkışıklığı olan yere gelmesin. Olanı da batırıyorlar 😂 insanlar bir şekilde yolunu buluyorlar akmasa da damlıyor, polis gelip düzeltmeye çalıştıkça, bir sistematiği ve ne yaptığı hakkında hiç bir fikri olmadığı için olanı da batırıyor. Defalarca şahit oldum 😂

    • AB9 @sqn

      @ozeba kaynak yaptırmayacak ya, cep tek sıra ise ikinci sıraya izin vermeyecek, bu kadar. polise de gerek yok, kamera koy, otomatik ceza kes, 1 haftaya düzelir. bunu yazdım, belediye "komisyonda görüşülüp karar veriliyor" diye cevap yazdı.

    • lterlemez :) :\ :( @lterlemez

      @sqn Ben de yazdım ama "gereği yapılmıştır"dan öteye gidemedi maalesef.

    • AB9 @sqn

      @lterlemez tekrar yaz, 24 saatte bir şikayet oluşturabiliyorsun. çevrene duyur, herkes yazsın, düzelmeme imkanı yok.

    • Aiberg @aiberg

      Kaynak yapan şerefsizler arasında cakarlı dolu

  • Mafyasus @bobrekus

    Hocam hiçbir kurumun içi sandığınız gibi işlemiyor. Hepsinde de bulundum bu arada. Dışardan bakınca herkes yatıyor sanıyor, içine girince fuzuli görevlerden kendi işine zaman bıraktırmıyorlar.

  • arandur @arandur

    Zonguldak İli Devrek İlçesi Sepetçioğlu Pide Salonu burası. Zonguldak Merkez'de, çarşının göbeğinde de kocaman dükkanları var. Yılların işletmesidir. Şaşırdım açıkçası.

  • huseyin/azuren @hegemen

    Konu ile ilgili daha 5. sn de kapattım midem kaldırmadı.
    Trafik ile söylediğine gelince geçen burda yazdım tekrar yazayım Çakarlı normal plakalı RS6 arabası ile En sağ Güvenlik şeridinden yardıran araç gördüm.Benim gördüğümü trafik görmüyormu yada Kamera ? Sorarım sadece.

    • AB9 @sqn

      doğanay abimiz uyuşturucu torbacısı yüzünden bostancı'da katletildiğinde bunu belediyeye gidip sormuştuk, "bağdat caddesinde bu kadar yarış yapılıyor, kameralar çalışmıyor mu?" diye. belediyenin verdiği cevap, "kameralar 24 saat çalışıyor, fakat başına bir polisin oturup ceza yazması gerekiyor" diye. yani trafik oraya birini koymuyor olabilir, vatandaş olarak bunu dile getirmek de görevimiz, ne kadar ses çıkarırsak o kadar iş yapacaklar demek ki.

    • huseyin/azuren @hegemen

      @sqn Asıl sorun bu zaten, biz 3 5 kişi bunu dillendiriyoruz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 8 / 13

Android Auto kablosuz destekleyen, uygun fiyatlı güzel bir multimedya ekran bulabilir miyiz? Kullananlar varsa özellikle tavsiyeleri bekliyorum. #OtoSeyir

BeğenFavori PaylaşYorum yap
BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://ty.gl/jfwhu22qlm

Evinde su arıtma cihazı kullanan var mi ? Böyle bir ürün iş görür mü ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

3 yıllık game pass halen alınabiliyor, az önce aldım bilinen yöntem işe yaradı.
13 ödemeyi de kredi kartı sorunsuz yaptı, uğraştırmadı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Technopat kullanıcısı Astroscott'ın hazırladığı ve son olarak 6 Temmuz'da güncellenen SSD listesi. Okuma yazma hızı, Dram var mı yok mu gibi önemli detayların yanı sıra ürünlerle ilgili özel notlar da yer aldığı için karşılaştırma açısından faydalı bir liste.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1F5YfXOhhTiB-4gGU3HfxjG0-7Hi39irI5eFY-8AQAYk/edit#gid=0

#SSD

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 8