YÖK tüm üniversitelere Cumhurbaşkanlığı Savunma ve Sanayii Başkanlığı ile birlikte bir üst yazı göndermiş. 21 temmuza kadar 1000 kredi bedava da veriyor. Model eğitimi için 48 tane NVIDIA H200 GPU, çıkarım (inference) süreçleri için ise 8 adet NVIDIA A6000 GPU gücünden yararlanılabilecekmiş. Bu platform sayesinde bağımsız, ITAR / EAR free olabilecekmişiz.
#HaftalıkGündemeMalzeme @leventp
.......Bu kapsamda, EVREN Platformu'nun üniversiteniz bünyesinde görev yapan akademisyenlere, araştırmacılara, lisans ve lisansüstü öğrencilere duyurulması özellikle yapay zekâ, bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, veri bilimi, elektrik-elektronik mühendisliği, savunma teknolojileri ve ilgili alanlarda yürütülen eğitim-öğretim, araştırma ve proje faaliyetlerinde kullanımının teşvik edilmesi hususunda bilgilerinizi ve gereğini önemle rica ederim.......
POP için posta uygulaması olarak outlook mu kullanıyorsunuz yoksa thunderbird mü hangisini tavsiye edersiniz? Bir de bu lanet postaları bir şekilde başka cihazlarla senkronize etmenin bir yolu yok mu?
Microsoft Edge tarayıcıda rounded cornersı kapatmayı devre dışı bırakmış. Artık istesek de istmesek de tarayıcı sanki başka bir pencerenin içerisinde çalışıyormuş gibi gözükmek zorunda. TAM BİR AKIL TUTULMASI. Abicim gerçekten şunun iyi olduğunu düşünen var mı ya? Bırak isteyen kapatsın isteyen açsın bu özelliği.
Alternatif tarayıcı önerileriniz varsa alırım ben buna kafayı takarım bir iki haftaya başka tarayıcıya geçerim gibi duruyor
Arkadaşım süperonline fiber kullanıcısı. Binaya kadar fiber geliyor. Arıyorlar diyorlar ki eve kadar fiber çekelim 1000 Mbps alabilirsiniz. Bugün hemen gelir hallederiz (bu dediğim bayramdan önce). Arkadaşım tamam diyor 11 gündür ne gelen var ne giden. Ayrıca ilk gün olan interneti de kestiler (komple apartmandaki ethernet kablosunu yok etmişler). 11 gündür internet yok, aradığımızda şikayetinizi aldık bugün gelecekler diyorlar. Çocuk izin alıyor gidiyor ama gelen yok. Bugün yine geleceğiz diye aramışlar çocuk izin alıyormgidşyor saat 18.30da arıyorlar sizin orada port yok gelmiyoruz diyorlar. Bundan sonrasını bizle değil müşteri hizmetleri ile görüşün diyorlar kapatıyorlar.
Varolan internetten olduk ve şimdi de port yok deniyor. Bu ülke gerçekten kocaman bir sirk. BTK ya şikayet ettik ama yinr çözüm yok. Çözümü de belli aslında ilk aradıkları bayiyi öğrendik müşteri hizmetlerinden. Oraya gidip hepsine 1000er megabit port taktığımız zaman ışık hızına çıkarlar allahım sen bize sabır eyle.
Sizce taşınabilir pil alıp (büyük kapasitelilerden de olabilir) bir de taşınabilir güneş paneli alıp yenilenebilir enerji dünyasına adım atsam mı yoksa çok boş bir yatırım mı olur ya da param boşa mı gider...
Antfea firmasının güzel ürünleri var aslında
https://antfea.com/
Powerbank ihtiyacı olana da tavsiye ederim 4 bin liraya 100whlik modeli var (uçağa da girebiliyor) en azında LiFePO4 batarya.
Antfea: Yenilikçi enerji sistemleri ve çözümleri ile enerji dolu olun! Mobil elektrik, solar paneller, akü ve yan ürünlerinin online bayisi.
Yapay zekasız yaşayamaz gibi hissetmeye başladım 😀 iş icabı aşırı fazla kullanıyorum. Googleın öğrencilere verdiği 1 yıllık bedava geminiyi almıştım bitince ne yapacağız acaba çok merak ediyorum.
Youtube 15 yaş altı giremeuecek mevzusu için her ne kadar niyet iyi olsa da kötü etkilenecek bir sürü kişi var bu kararı desteklemiyoruz demiş. Aslında haklı. Youtube da eğitim videosu da var sonuçta.
https://home.cern/news/news/physics/lhcb-collaboration-discovers-new-proton-particle
Yeni proton benzeri bir parçacık keşfetmişiz. Normal bir proton 2 up bir down quarktan oluşurken bu parçacık 2 tılsımlı bir down quarktan oluşuyor ve kütlesi de protondan 4 kat daha ağır. Aşırı hızlı kayboluyor 🙂
The LHCb experiment at CERN’s Large Hadron Collider (LHC) has discovered a new particle consisting of two charm quarks and one down quark, a similar structure to the familiar proton, but with two...
Ankara Armadanın eskişehir yoluna bakMAyan tarafındaki yolların gidiş yönlerini değiştirmişler şu an yüzlerce kişi ters tönden gidiyor 😄 yeteri kadar tabela ve bilgilendirme yok, hoş olsa da 50 yıllık alışkanlığı yıkmak kolay değil. Artık AŞTİ otobüs girişinin oradan armadaya giriş de yasak.
Ankaradaki arkadaşlara duyurulur
Geminiye müzik oluşturma da eklenmiş. Şu an sadece 30 saniyelik oluşturuyor ve üzerine söz ekleme sadece arkaplan olsun deseniz bile sizi dinlemiyor. Ayrıca beta aşamasında olduğundan dolayı dini siyasi konulara girmiyor.
İnsanı insan yapan şeyleri göz göre göre kaybetmeye devam ediyoruz.
İyi güzel de, 48 gpu çok az ülke çapında böyle bir şey için. Örnek veriyorum, Yale üniversitesinde 112 tane H200 var. Kempner(Harvard) enstitüsünde 424 tane H200, 192 tane RTX Pro 6000 var. 48 gpu ufak bir lab düzeyinde anca. Tüm ülke bunu nasıl kullanacak?
Şu an genel anlamda hepsi boşta. Ama haklısınız
Yanlış göstermiyorsa her düğümün (bir düğümde 8 GPU var) boştaki halleri bile 1000 watt çekiyor.
YZ ile işim olmaz.