Paylaş Paylaş

Tüketici hakları ve hakem heyeti ile hakkımızı nasıl ararız?

Konuğumuz Niyazi Saral ile tüketici olarak sahip olduğumuz hakları ve bu hakları nasıl korumamız gerektiğini konuşuyoruz. Özellikle bizlerin mahkemeye gitmeden sadece hakem heyeti ile çözebileceğimiz sorunlara örnekler sunuyoruz.

Bazı konu başlıkları şöyle.

Tüketici hatası hangi hallerde geçerlidir?
Kargodan bozuk ya da kırık çıkan ürünler için ne yapılabilir?
Tüketici hakem heyetlerine kim baş vurabilir?
İthalatçı garantili nedir?
Bir firma kapanırsa mallarının garanti süreçleri nasıl devam eder?
Ürün iade hakkımız hangi hallerde geçerli?
Ölü piksel garantisi nedir?
Serviste hasar gören ürünlerle ilgili ne yapılabilir?
Kendi sistemimizi toplamak hangi riskleri barındırır?
Arızalı ürünleri kime teslim etmek bizim için daha avantajlıdır?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • ssm @ssm

    Teşekkürler. Çok faydalı bir içerik olmuş.

  • Can Akıncı @akinci-can-99

    Eski günler gibi çok kaliteli ve bizim işimize yarıyacak videolar geliyo. Bir de şu kupa işi olsa ya da ts+ dadından yenmez.

  • Muco53 @muco53

    Şimdi paralel ithalat aldığımız bir ürünü ithalat eden firma değilde Türkiye distribütör'ünde garantiye verebilir miyiz?

  • Player 1 @player-1

    Ağzınıza sağlık @niyazi-saral hocam.

  • Muhammet Aktaş @muhammet-aktas

    Niyazi ve Murat abilerim ağzınıza sağlık, işte ülkemize alanında uzman böyle bilinçli insanlar lazım kii insanlarımız da haklarını bilsin öğrensin, bu gibi güdülemeler ile hır gürler yaşanmadan sahip olduğu haklarla konuşup-iletişime geçme yolu daha rahat kullanabilsin, her zaman ezilen veya mağdur düşünceleri altında kalmış ve bu "öğrenilmiş çaresizlik" kalıbından çıkabilsin.
    Teşekkürler Teknoseyir.

  • Tarık KAYA (39) @tarikkaya

    Çok güzel video olmuş. Paylaşımlık tam da.

  • umitt @umitt

    bazen garanti kartı çıkmıyor sadece elimizde fatura bu durumda ne yapabiliriz, çoğu firma fatura garanti belgesi yerine geçer goygoyu yapıyor. garanti belgesiz ürün satmak suç değil mi, bunu ihbar etsek sonuç çıkar mı? bunları cevaplayacak var mı?

  • berkkahraman26 @berkkahraman26

    çok yararlı bir bilgi olmuş ama bakalım bu haklara satıcılar uyacakmı 🙂

  • İbrahim Öztürk @ibrahim-ozturk

    Parasal sınırlar;
    a) İlçe tüketici hakem heyetlerine başvuru için üst parasal sınır, 2.320 Türk Lirası,
    b) Büyükşehir statüsünde olan illerdeki il tüketici hakem heyetlerine başvuru için parasal sınır, 2.320 Türk Lirası ile 3.480 Türk Lirası arası,
    c) Büyükşehir statüsünde olmayan illerin merkezlerindeki il tüketici hakem heyetlerine başvuru için üst parasal sınır, 3.480 Türk Lirası,
    ç) Büyükşehir statüsünde olmayan illere bağlı ilçelerde, il tüketici hakem heyetlerine başvuru için parasal sınır, 2.320 Türk Lirası ile 3.480 Türk Lirası arası,

  • muhalif @muhalif

    Niyazi beyi dinlemek büyük keyif.Bu tür faydalı videoların devamını bekliyoruz.

  • Özgür'üm, Özgür'sün, Özgür @ozgurg

    Çok yararlı bir video olmuş. @niyazi-saral'a teşekkürler.

  • Batuhan Örkmez @batuhanorkmez

    2015 Haziran ayında almış olduğum Asus Vx228h monitörde bir adet yarı ölü piksel vardı.(Siyah, mavi gibi koyu renkler yerine kırmızı renk veriyor.)Servise aldığım yerden gönderdim ve bunda bir sorun yok diyip geri yolladılar.Burada bir hak talep etme şansım var mı? Bu tip piksellerle alakalı fazla bilgi olmadığı için tekrar yollamadım ama hakkım varsa uğraşabilirim. @niyazi-saral

  • Player 1 @player-1

    İşte bu video tamamen buna zıt olarak anlatılmış. Sen orayı yakarak yıkarak sadece kendine ve orada maaşla çalışan insanların huzurunu kaçırmış oluyorsun. Vereceksin tüketici mahkemelerine oradaki maaşlı çalışan adam değil, oranın yöneticileri hesap verecek. Ha 3 ay 4 ay sürebilir. Ama sonunda hakkını elde edersin.

  • protego @protego

    Çok bilgilendirici bir video olmuş fakat anlatmayı atladığınız birkaç sorum var.

    -Ölü piksel sorunu olan ve garantisi devam eden bir telefon için para iadesi istediğimizde bu para iadesi, tamı tamına fatura üstünde yazan değer mi olmalı? yoksa firma "bunun şu anki değeri bu" diyerek farklı bir fiyat ödemesi yapabilir mi?

    -Bu kanun geriye dönük mü? Bu kanun çıkmadan önce alınmış bir beyaz eşya var ve iki kez motoru değişti. Garantisi 3 yıl ve bitmesine az kaldı. Bu kanun kapsamına giriyor mu? Şu an değişim istenebilir mi yoksa değişim istemek için tekrar bozulması mı gerek?

    @niyazi-saral

  • IBRA @ibra

    Yanlış anlamadıysam, ürünümün USB kısmı arızalı mesela, teknik servise gidip "Kardeşim bunu değiştirin!" dediğimde değiştirmek zorundalar mı?

  • Endoskop @endoskop

    inventus firması bir çok kez sıvı soğutma sistemim arızalanmasına rağmen sorgusuz sualsiz yenisiyle değiştirdiler,müşteri memnuniyeti önemli

  • aslanmurat @aslanmurat

    Bırakın da biraz tüketicilerin elleri güçlü olsun niyazi bey

  • whitemonk @whitemonk

    @orcun masallah hoca destan yazmissin. Hepsini okudum guzel seyler degil hakkaten yasadiklarin. İste bu gibi durumlar yuzunden yurt disina tobeliyim. (konu dışı) Bende izmirdeyim. Bir ara bulusalim hatta hocam, tabi musaitsen. Sana kedi bakimi hakkinda ozellikle sormak istediklerim var. [email protected] dan ulasirsan sevinirim.

  • Hamdi @hamdi

    Merhaba, @niyazi-saral hocam daha önce bahsetmiştim, hatırlarsınız. İkinci el olarak almış olduğum Xperia Z2 model telefonumu ölü pikselden dolayı servise bıraktım. 2 gün sonra ekranı değiştirip verdiler. Fakat bu seferde ekran beyaz rengini düzgün göstermiyor, ekranda sararma var anlayacağınız üzere. Servise gidip tekrardan gösterdim, aynı cihazdan bir tane daha bulup gösterdiğim halde normal olduğunu söylediler, açıkçası bana da çok fazla seçim hakkı bırakmadılar. Şimdi size sormak istediğim birkaç soru var, sabırla okuduğunuz için şimdiden teşekkür ederim.

    1- Ürün ikinci el, dolayısıyla da faturada benim ismim yazmıyor. Satın aldığım kişiye de ulaşmam mümkün değil imzalı belge vs. almam için. Bu durum beni nasıl etkiler?

    2- Ürünün bedel iadesi için hakem heyetine verdiğim dilekçe de servise yönelik mi şikayette bulunmalıyım, yoksa ürünün alındığı mağazaya mı? (ki ürün Evkur'dan alınmış ve tam baş belası bir mağaza, öyle iade alınmadığına dair belge felan almak çok zor)

    Gerçekten canım sıkılmaya başladı artık, keşke bu video birkaç gün önce yayına girseydi de en azından ölü piksel nedeniyle hakem heyetine giderdim. Ölü pikselden kurtuldum belki ama ekranda bariz sararma var. Şimdi ne yapmalıyım bilmiyorum. Gerçekten tavsiyelere ihtiyacım var. Yarın gidebilirsem hakem heyetine gidip bilgi almaya çalışacağım...

    • Yiğit Efe Can @yigitefecan

      Öncelikle gemiş olsun sorunuzu ben yanıtlayım iade para iadesi ve ürün değişimi konusunda aldığınız firmadan talepte bulunuyorsunuz bende sizin gibi telefonumda sorun görmeyen lg teknik servisinden telefon değişim talebinde bulunan dilekçe yazmıştım tüketici hakem heyetindeki görevli dilekçemi okudu ve beni uyardı dilekçeyi telefonumu satın aldığı mediamarkttan ürün değişimi olarak değiştirdim. Bildiğim kadarıyla ürünün faturası ve garanti kartı sizde olduğuna göre artık ürün sizin siz başvurabilirsiniz hakem heyetine kanun bu hakkı size tanıyor . Benim gibi çok bilgi sahibi olmadan hakem heyetine başvursanız bile orada sizi aydılatıyorlar şöyle şöyle yapın dye yol gösteriyorlar

    • Hamdi @hamdi

      @yigitefecan faturası, garanti belgesi, kutusu herşey bende. Aldığım kişiyi belki bir ihtimal bulurum ama adam durduk yere kimlik fotokopisi verip imza atmaz. Peki telefonun sorunlu olup olduğuna bu süreçte kim karar veriyor? THH'ye mi gösteriyoruz? Bu konuda fikriniz nedir? Birde son olarak Z2 piyasada kalmadı. Satın aldığım yerde de yok. İkinci el olarak aldığımda iade konusunda sorun yaşamazmıyım? Fatura sahibi olsun diye ısrar etmesinler. İnternette buna benzer sonuç alanlar olmuş çünkü

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Garanti kartınız var ise Tükteici hakem heyeti. Çıkış odur.

    • Yiğit Efe Can @yigitefecan

      kusura bakmayın şimdi görüyorum yazdıklarınızı değişim konusunda satın alınan yerde aynı üründen yok ise satın alınan tarihteki fiyatı ile başka bir ürün alınabiliyor yada para iadesi yapılabiliyor. Dediğim gibi lg g3 telefonumu aldığım fiyat ile g4 olarak değiştirdi aradaki farkı ödesem daha yüksek model telefon alabilirdim. Yeni tüketici yasası çıkmadan önce seagate go flex home diskim bozuldu ve garantiye gitti bimekste yenisi olmadığı ve üretimden kaldırıldığı için para iadesi yapmışlardı. Genelde büyük firmalar sorun yaşamamak için müşteriden yana tavır benimsiyor işi yokuşa sürmüyorlar daha çok küçük ölçekli firmalar ve büyük firmalar adına resmi teknik servis hizmeti veren küçük firmalar işi yokuşa sürüyor. Herkes Niyazi Saral gibi tüketiciyi düşünmüyor o yüzden bu ülkede Çizgi Elektronik bir efsane...

  • Zkand @zkand

    Çok yararlı bir sohbet olmuş teşekkür ederim. Bir hukukçu olarak ben de faydalandım. Çok ufak bir noktada düzeltme yapmak isterim. 2 yıllık garanti süresinde 6 aydan sonraki dönemde malın baştan itibaren ayıplı olduğunu ispat yükü tüketicinin üzerindedir. Sadece ilk 6 aylık süreç için karine tüketici lehinedir. Bu altı aylık süreden sonra tüketicinin işi ciddi oranda zorlaşmaktadır uygulamada da birçok örneğini yaşadım. Kaynak tüketici kanunu madde 10:
    İspat yükü
    MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.
    (2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.
    (3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
    @niyazi-saral @gamsizm

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Hukukçu farkı. Teşekkürler. Gerçekten de mantıken bu şekilde olduğundan altını çizmemiştim. "2 yıllık garanti süresinde 6 aydan sonraki dönemde malın baştan itibaren ayıplı olduğunu ispat yükü tüketicinin üzerindedir. Sadece ilk 6 aylık süreç için karine tüketici lehinedir. Bu altı aylık süreden sonra tüketicinin işi ciddi oranda zorlaşmaktadır uygulamada da birçok örneğini yaşadım."

      Mantıken 1-2 sen kullanıp bunu servise götürüp "Kardeşim bu baştan beri böyleydi..." denemez. Ama hukuki olarak dediğiniz tamamen doğru. Yanılgıya neden olmayalım.

    • Mergen @mergen

      Bu ilk 6 aylık süreç değişim ürünleri içinde geçerli midir? Ocak alında alınmış bir ürün martta değişim aldığında üreticinin ayıplı olduğunun ispat yükümüğü haziranda mı son bulmakta yoksa Eylül ayında mı?

    • Zkand @zkand

      @akyildiz6 aslında bir hukukçu olarak bakarsam haziranda son bulur diye düşünüyorum ancak tüketici hakem heyetleri bu boşluğu tüketici lehine doldurarak eylül diye yorumlarlar. Ancak uygulamasını tam olarak görmedim kesin bir şey söylemek yanlış olur.

  • Aykut Elmas @aykutelmas

    Yeni kanunlar suistimale çok açıkmış. Bizim millet bu kanunları öğrenirse garanti süresinin bitmesine 1 ay kala gidip ürün değişimi ister.

  • Yiğit Efe Can @yigitefecan

    Evet benim gibi Tüketici haklarınızı bilir ve peişni bırakmaz tüketici hakem heyetine başvurursanız lg resmi teknik servisinin kullanımı etkileyecek bir sorun yok diyerek değişim yapmadığı telefonu değiştirir hatta üst modelini bile almış olursunuz. Haklarınızı iyi öğrenir ve peşini bırakmazsanız kazanan siz olursunuz...

  • merdogmus @merdogmus

    Kullandığım telefonun pilini değiştirmek için servise gittiğimde, önce batarya akımlarını kontrol ettiler, normal görünüyor dediler, biraz ısrar ettikten sonra ben bir içeriyi kontrol edeyim parça var mı bakayım, varsa takayım dedi ve içeriye gitti, 3 saatte pili biten telefonun batarya akımları nasıl normal oluyorsa artık bilmiyorum neyse arkadaş geldi, maalesef elimde yedek batarya yok, daha sonra tekrar gelirsiniz bakarız... Olay böyle yani pekte birşey beklememek lazım.

  • eskod @eskodd

    Bende sanalpazardan alacağımı almak için hakem heyetine gittim bizim konumuz değil deyip gönderdiler 🙂

  • daldiy @daldiy

    Dinledik cok sey ogrendik tesekkur ederiz yanliz video site uzerindem cok takildi ve sonunda komple coktu 3 kez.Direk youtube uzerinden sikintisiz izledim bilginize.

  • Yiğit Efe Can @yigitefecan

    önce servise gitmen gerekli servis sorunu çözmez ise tüketici hakem heyetine gitmen gerekli, g3'te üst ve alt tarafta aşırı ısınmadan dolayı kasada çatlak kronik sorun servise bu sorundan ötürü değişim istiyorum dersen ürünü değiştirirler değiştirenler çok var ama tüketici hakem heyetine satıcı firma ve garantiyi veren firma ile anlaşmazlıklarda gidiliyor yok telefonumda şu sorun var hakem heyetine gittim olmuyor. Bende g3 vardı ekranda ufak bir sorun vardı lg servisi kullanmayı etkileyen bir sorun yok dedi hakem heyetine gittim ilk sordukları teknik servisine götürdünüz mü teknik servisten aldığınız belge yanınızda mı oldu ve o belge ile dilekçe yazdım şuan g4 sahibiyim.
    Sonuç olarak önce teknik servise gidin sorun çözülmez ise başvuracağınız yer hakem heyeti olsun lg g3 kasa çatlağı sorununu teknik servis hallediyor kasada kronik çatlak var yeni telefon ile değişim istiyorum diye servise başvurun değişim talebiniz kabul olmaz ise teknik servisten alacağınz kağıt ile hakem heyetine gidin telefonu aldığınız satıcıdan para iadesi yada değişim istediğinize dair dilekçe yazın işiniz hallolur. Süreç biraz uzun ama telefonu kullanmaya devam ediyorsunuz evinze kağıt geliyor ve bilirkişiye telefonu gösteriyorsunuz bilir kişi raporu doğrultusunda işiniz halloluyor. Sanırım faturada yazan bedeli alma sebebiniz daha üs model bir telefon alma isteğiniz ki değişim talebinde bulunsanız bile faturada yazan bedelde başka bir telefon alabiliyorsunuz yada farkını verip daa üst bir model en azından mediamarktta prosedür öyle işliyor elimizde g3 32 gb titanium modeli yok g4 verelim mi yada fark ödemek isterseniz başka telefonda verebilirz demişlerdi ben cebimden ara çıkaın diye fatura tutarı ile g4 32 gb fiyatı aynı olduğundan g4 almıştım.

  • Kompozitman @kompozitman

    Tüketici haklarını birde ABD de görmek lazımmış.Kaç iade yaptığımı hatırlamıyorum 😀

  • Kaan @k

    Sıfır bir ürün alırken o ürünün hatasız, kusursuz olmasını bekleyerek alıyorsunuz. Belli bir süre sonra o üründe arıza çıkması üreticinin sorumluğundadır. (Kullanıcı hatası yok ise) "Tamir" edilmesi herkesi tatmin etmeyebilir ve bu da son derece doğaldır. Nitekim tamir edilen hatanın tekrarlaması veya başka hatalar oluşması oldukça sık rastlanılan bir durum. Para iadesi kısmı belki fazla suistimale açık ancak yenisiyle değiştirilmesi oldukça makul.

  • Yiğit Efe Can @yigitefecan

    Malesef daha çok beklersiniz mart ayı başında hakem heyetine başvurdum kasım ayının sonlarına doğru bilirkişi aradı ve evime kağıt geldi bilirkişiye gittim aralık ayı ortasında ise karar lehime çıktı sonuç olarak beklrrsiniz ama sorununuz çözülür. Size küçük bir tavsiye internetten toplu iğne alsanız bile kargo görevlisiyle kavga etme pahasına kargoyu açıp bakıp öyle teslim alın ben öyle yapıyorum çok kez kargo görevlileri ile tartıştım kargomu 2 kere teslim almadım 1 kere kargoyu teslim alırken açıp baktığımda ürünün hasarlı olduğunu gördüm tutanak tutturdum ve artık yurtiçi kargo görevlileri bana sorun çıkarmıyor kargomu kontrol ederek alıyorum. olayın özü Türkiye'de sesini çıkarır hakkını ararsan hakkını alıyorsun sesin çıkmaz ise hakkını ya tam alamıyorsun yada çok uğraşıyorsun.

  • Burak Yirmibeşoğlu @burak25

    Bu tarz konular için çölde vaha gibi olmuş video. Cahil tüketicilikten, bilinçli tüketiciye giden yolda çok önemli. Hepimiz bilgilenirsek, şirketler çirkeflik yapmayı bırakacaktır.
    Keşke her hakkımıza sahip çıkan bir millet olsak.

  • ygurbuz @ygurbuz

    Dikkat bu video'dan sonra TR'de birçok şirket batabilir!

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Mantıken 1-2 sen kullanıp bunu servise götürüp “Kardeşim bu baştan beri böyleydi…” denemez. Gerçekten epidemic bir hata ise hukuki olarak hakkınızı aramayı deneyin bence.

  • akerimk @akerimk

    Niyazi bey sıkça sorulan sorular diye pdf hazırlarsanız mukemmel olur , hayır duası alırsınız 😀

  • güray @gurayd

    niyazi bey şöyle bir şey sormak istiyorum. paket iptalleri hakkında konuşulmamış. örneğin ttnet d smart digitürk gibi firmaların paketlerini iptal etmek son derece zor. ve iptal durumundan 3 ay 5 ay sonra fatura dahi gelebiliyor. bu gibi durumlarda ne gibi işlemler yapabiliyoruz?

  • Agah @agah

    anlaşılan @niyazi-saral hocam da gsm şirketlerinin dolandırıcılarla ortak iş çevirmesinden dertli 🙂 tekno seyir'de ben dahil bir kaç kişi daha bu tip gsm operatörü destekli telefon dolandırcılığıyla uğraşıyoruz. @mr-bell gasp edilen ücretin iadesini aldı, ben de ondan görüp almaya çok yaklaştım. bu konuda izlenecek yol netleşince detaylı olarak sosyal medyadan paylaşmayı düşünüyorum, belki bununla da ilgili bir bölüm yapılabilir.

  • emrahkaracam @emrahkaracam

    Diyelim ki paralel ithalat telefonu iç arıza yüzünden garanti kapsamında servise kargo ile gönderdik. Firma kötü niyetli olduğunu varsayalım. Ekranı sağlam bir şekilde kargoya verilmesine rağmen dedi ki bunun ekranı kırık siz kırmışsınız. Böyle bir durumda ekranı sağlam gönderidiğimizi nasıl ispatlarız. Böyle bir durumda ne yapabiliriz? Benim başıma gelmedi ama n11 gittigidiyor gibi yerlerde satış yapanlar hakkında benzerlerini okudum.
    @gamsizm
    @niyazi-saral

  • Bilal @zeroplayer

    indeks bilgisayar garantili hisense sero 8 tabletin pili bozuldu Ankarada dışardan bakılınca 2 tane servisi var ama hiçbiride ürünü almadı biz teknik servis değiliz diye taa Kocaelide Teklos diye biryere yolladık kargo parasınıda bizden aldılar 13 iş günü oldu hala ürünün bırakın tamiri daha kaydı bile açılmamış telefonda isyan edince tamam ürününüze şimdi kayıt açtık diyolar İndeks diye aldık oda tırt çıktı

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    10 gün içinde sorun çözülmüş olması gerekiyor. Hukuk böyle...

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Gerçekler

    http://www.niyazisaral.net/?p=2635

  • karasimsek @karasimsek

    @niyazi-saral merhaba size bir konuda danışmam lazım. Ben 2014 haziranında msi laptop aldım. Ölü piksel çıktı. Şimdi ben bunu garantiye yolladığımda yenisi ile değişim veya para iadesi isteyebilirmiyim. Yoksa sadece tamir etmelerinimi isteyebilirim. Çünkü bazı yerlerde 6 aydan sonraki arızalarda anca 2. kere servise gönderilirse para iadesi veya değişim istenebiliyor diyor. Nasıl bir yol izlemeliyim.

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Bence 2014 yılından beri itiraz etmediğiniz için zorlanırsınız ama deneyin.

    • Zkand @zkand

      @karasimsek şu anda servise başvurduğunuz takdirde hem para iadesi hem de birebir değişim talep etme hakkına sahipsiniz. Ancak msi bunu kabul etmeyip tamir yoluna gidecektir. Sizin bu konuda yapmanız gereken şey ürünü gönderirken birebir değişim veya para iadesi istediğinizi açıkça belirtmek ve bunun bir kopyasını saklamak ardından msi tamir yapıp yolladığında ise elinizdeki belgelerle tüketici mahkemesine başvurmak. Malesef siz mahkemeye gidersiniz elinizdeki ürünün 3000tlden az olduğunu sanmıyorum. Ancak bu yol ile kesin olarak sonuca ulaşabilirsiniz.

    • karasimsek @karasimsek

      @akyildiz6 Verdiğiniz bilgiden dolayı teşekkür ederim. Benimde kafam karıştı bazısı diyor ilk seferdeki servise göndermede sadece tamir isteyebilirsin bazısıda her hakkın var diyor. Evet mahkeme açmak gerekecek fakat ne kadar süre alır sizce. Birde tamir etseler bile gönderdiklerinde ben o belgelerle hakkımı vermediler diye kesin mahkemede haklı çıkabilirmiyim.

    • Zkand @zkand

      @karasimsek eski kanun döneminden kalma bilgide olanlar diyorlar ikinci servis falan diye şu anda böyle bir ayrım yok kesinlikle. Süre konusu çok subjektif maalesef Türkiye'de çok değişken olabiliyor. 6 ay gibi bir süreyi yinede ölçü alabilirsiniz. Ben mahkemede haklı çıkacağınızı düşünüyorum ancak avukatlık kanunu gereği mahkeme sonucu hakkında kesin bir yargıda bulunmam doğru değil. Ürünün tamir edilmiş ve mağduriyetiniz giderilmiş olması mahkemenin sonucunu etkilemez çünkü kanunda açıkça seçimlik hakları kullanma yetkisi tüketiciye tanınmıştır.

    • karasimsek @karasimsek

      @akyildiz6 tekrardan çok sağolun o zaman ben gönderirken gerekli isteğimi yazan bir kağıla birlikte yollayıp, onlarında yaptığığı işlemi gösteren servis fişi ile dilekçemi doldurup mahkemeye başvurmalıyım anladığım kadarıyla.

    • Zkand @zkand

      @karasimsek evet ama belki de mahkemeye gerek kalmaz yani ben daha önce çok defalar garanti süresinin bitimine çok kısa süre kala para iadesi veya değişim talebi kabul ettirdim firmalara. Msi da umarım anlayışlı olur ve mahkemeye gerek kalmadan çözersiniz sorununuzu.

    • karasimsek @karasimsek

      @akyildiz6 Size çok teşekkür ediyorum sayenizde konu hakkında aydınlandım. İnşallah insaflı çıkarlarda uğraştırmazlar.

  • Murat Gamsız @gamsizm

    Belkide isabet olmuştur. Yazmadan önce kendi başınıza gelen örneklerin farklı olması ile kanunda yazanın ne olduğuna bakın bence. Sizin başınıza gelen sizi bağlar. Gerçek olan kanunda yazandır.

  • Samett @samett

    Merhaba video için teşekkürler çok gerekli ve başarılı bir video olmuş.
    Bende bir soru sormak istiyorum. samsungun 3 bin liralık bir televizyonu satın aldım ve eve geldiğinde 3 ölü pikseli vardı servise biraz münakaşa ile değiştirdim.Gelen televizyonda sorun yoktu ama sonrada yine toplu olarak bir noktada 5 piksellik kadar bir renkli ölü piksel oluştu lakin bur da benim küçük oğlumun teması sonucu oluşmuş olabilir Sizce bu durumda televizyonu değiştirebilirmiyim veya tamir ettirebilirmiyim o ölü pikseller düzeltilebilirmi.

  • İbrahim @finalkenpachii

    Merhabalar şu konuyu çok merak ediyorum. Düşüncelerinizi duymaktan çok memnun olurum.
    Bildiğimiz üzere akk çıkmadan önce sınırsız paketler vardı. akk çıktıktan sonra ise bu "sınırsız" paketlere bir kota sınırı getirdiler ve akk öncesi satılan sınırsız paketin adını "akksiz paket" olarak değiştirip ve üzerine %50-%70 gibi bir fiyat bindirimi yaparak satışa koydular.
    Örnek vermek gerekirse; 1000 liraya bir telefon aldığınızı düşünün ve bataryası 1000mA. Ama bu telefona zorunlu bir güncelleme geliyor ve bataryası artık sadece 500mA'e düşüyor. Firma da size diyor ki aynı telefonu tekrar 1000mA kullanmak istiyorsanız 2000 lira ödemeniz lazım.
    Şahsen böyle saçma bir uygulamanın ben hiçbir mantıklı bir ülkede kullanıldığını düşünmüyorum. Ve görünen o ki malum firmanın umurunda bile değil "AYLIK 50GB" lık kota. Biz tüketicilerin bu firma karşısında hiç bir şansı yok mu? Boyun eğip bu tekeli besleyip daha da güçlendirmekten başka?
    Teşekkürler.

  • semih @semihkarakaplan

    Murat bey pil süresi yarıya düşerse sorusuna Niyazi bey sarf değilse değiştirmek zorundalar dediler. Ancak şu var ki markalar pil sürelerini "up to 500 hours" (Maksimum 500 Saat) gibi şekillerde belirtiyor. Dolayısıyle alt limit belli değil. Hakem heyeti özelliği belirtilmemiş bir konuda nasıl karar verecek? Kanun burada ne diyor?

  • Milimetrik @milimetrik

    Videonun başlarında çok hızlı geçiyor ama tam anlayamadım açıkçası. Şimdi misal yurt dışından alınmış bir LG, Samsung gibi bir cihazın garantisi yurt içinde geçerli midir?

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Kargo konusu en sıkıntılı durumdur. haklısınız...

  • Zkand @zkand

    @niyazi-saral Yurt dışından alınan ürünlerle ilgili benim de kafamda bir soru işareti var. Geçen sene katıldığım bir konferansta konuşmacı olan tüketici hakimine ve bir profesöre bu soruyu yöneltmiştim. Onlar buna karşılık olarak tüketici kanunu kapsamında olması için ürünün Türkiye'den alınmış olması gerekir cevabını verdiler. Uygulamada gördüğüm örnekler ise biraz çelişkili genelde mahkemeler Türkiye'den alınmadığında tüketici kanunu kapsamında değil diyorlar ancak hakem heyetleri daha tüketici lehine karar veriyorlar.

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Türkiye'de size hukukun doğru dürüst işlediğine inanıyor musunuz? En azından bir standartı olduğuna... Ben her zaman şunu dedim. Gidin bilenen markaları alın, bozuldu mu en azından adamlar burada ve bu malı onlar üretti ben değil.

      Benzer olayı şahsen yaşadım ve hakkımı Sony'den aldım. Demek ki olabiliyormuş 🙂

    • Eylem Dalgıç @dalgiceylem

      @niyazi-saral Bu videoyu izledikten sonra Tüketici İl Hakem Heyeti’ne başvuruda bulundum. Satıcı firma batmış durumda ithalatçı firma da neredeyse öyle üretici firma olarak Samsung Electronics İstanbul Pazarlama ve Ticaret Limited Şirket’ini bildirdim ancak üretici firma olmadığını iddia etti ve talebim reddedildi, şimdi ne yapmam gerekiyor muhatap bulamıyorum.

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Üreticilerin veya satıcıların anlaşmalı kargosu ile göndermelisiniz ve çift taraflı (gidiş ve dönüş) ücreti servis ödemelidir. Videoda açıklama var.

  • qx5 @qx5

    @niyazi-saral Niyazi bey verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim, benimde bir sorum olacak, bu yeni tüketici kanunu,1 sene önce satılan ürünleride kapsıyor mu ? Yani teknik servise gittik ve yeni kanuna göre işlem yapmasını talep ettik ancak onlarda bize " Siz bu ürünü 1 sene önce almışsınız, o zaman ki kanun ile şimdi ki kanun farklı, siz eski kanuna göre anlaşma yapmışsınız." diyebilirler mi ? Eğer böyle bir şey söylerlerse biz yine hakem heyetine mi başvuracağız ?

  • octure @octure

    kanuna göre garanti sonrasında da belirli bir süre yedek parça temin etmek zorunlu fakat şirketler bu yedek parçaları fahiş fiyatlara satıyorlar. kanunda bununla ilgili bir madde yok mu acaba? örnek vermek gerekirse 1500 tl olan bir bilgisayar için 700 tl isteniyor ya da 1000 tl olan beyaz eşyanın bir parçası için 500 tl istenerek tükeci tamirden caydırılarak yeni ürün almaya yönlendiriliyor. bu birinci sorumdu, ikinci sorum da farzedelim ki 5 senelik bilgisayar için 700 tl tamir ücretini kabul ettik ama büyük ihtimalle parçası temin edilemeyecek ve bire bir aynı bilgisayardan bulmak mümkün olmayacak. bize yeni bilgisayar vermeyi teklif edecekler. bu bilgisayarın teknik özelliklerinin nasıl olması gerektiği ile ilgili bir kanun maddesi var mı? yine örnek vermek gerekirse ben de core2duo var diyelim bana celeron bilgisayar vermeye çalışıyorlar. itiraz ettiğimde bana çeşitli fiyat artışlarını sebep gösterip (döviz vs. olabilir) o zaman bu paraya bu geliyormuş şimdi bu geliyor diyebilirler mi?

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Kanundaki açıklardan biri budur işte. Bir sınırlama yok. Ürün 1500 TL, garanti süresi bitti. Hadi kardeşim 10 TL'lik yedek parça 1490 TL. istersen kırk katır-kırk satır.

      Bu bilinen bir sorundur ve ne yazık ki garanti bitiminden sonra artık yetkili servislerin ürünlere bakmamasını doğurur. Gel de anlat bürokrasiye..

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Bence ölü pixcel sorunu öyle 1.5 sene sonra çözülemez. Ama deneyin. Ne kaybedersiniz?

  • balcis @balcis

    buranın yıkılması lazım yahu. tek seferde hangi problemden olursa olsun para iadesi. herkes hakkını arasa bu firmalar ne yapacak böylle..

  • balcis @balcis

    @niyazi-saral niyazi bey video için çok teşekkürler ağzınıza sağlık.

    misalen apple'ın herhangi bir iphone modeli için uluslararası ve amerikan versiyonu çıkarması, bu modellerden amerikan olanın türkiye'ye yasal olarak getirilip kayıt ettirilmesi durumunda bu telefonlardan amerikan versiyonunu (kayıt ettirilebilmesi ve kullanılabilmesine rağmen) "burada tamir etmem, tamir edilebilecek bir lokasyona göndermem, sorumluluk almam" demesi uygun mudur? ben direkt videodan yanıt alamadığım için soruyorum.

  • muratyalcinkaya @muratyalcinkaya

    @niyazi-saral yaklaşık 2 yıl önce aldığım htc windows phone 8x cihazı ön kamerasının bozulması dahili bataryasının ömrünün azalması ve şarj soketinin gevşemesi nedeniyle servise gönderdim fakat ekranın köşesinde bulunan çatlak yüzünden garantiyi iptal etmiş ama ben ekranın yapılmasını istememiştim ve 850 liraya aldığım telefon için 950 lira servis onarım ücreti istiyolar bu konuda neyapabilirin onlarmı haklı benmi şöyle bi durum varki garantinin bitmesinede 20 gün kaldı kırık olan kısmın resmini atıyorum

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    @niyazi-saral bey öncelikle değerli yorumlarınız için teşekürler fakat sizde biliyorsunuz yazılı hiç birşey geçerli değildir, Bizim Ülkemizde. Servis olarak size güvendiğimden dolayı Asus markasını seviyordum fakat geçen aylarda aldığım ekran kartım ( red team AMD ) çalışmaz oldu ve garantiye gönderdim 20 iş günü sürdü gpu'nun sorunlu olduğu ve çalışmadığı sonunda iade işlemi yapıldı. Bende ürünü aldığım yerde aynı üründen olmadığı için Msi marka ( Green Team nVidia ) almak zorunda kaldım.

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    @gamsizm ve @niyazi-saral gene arşivlik bölümlerden birini yapmışsınız. elinize, dilinize ve beyninize sağlık. kolay gelsin.

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Haklısınız, bir arkadaş söylemişti. Kılıfı örneğin. Kılıfı çizilmiş diye tamamını yenisi ile değiştirmek gibi. İddia edilen çok da mantıksız olmamalı...

  • HasanEmre Tonguç @hasanemretonguc

    şimdi benim casper laptop var arkasında kapagı acarsan garanti dışı yazıyo bu yasal mı yoksa gıdıp al bunu tamır edıcen deyıp ugrassam etmek zorundalar mı ? @niyazi-saral

  • Ahmed Erdoğan #_# @aerdogan17

    @niyazi-saral
    "2 yıl nerdeydin" sorusu çok mantıksız şöyle ki;
    ben ekim 2014 te telefon aldım NFC özelliğini hiç kullanmadım ÇÜNKÜ bu özellik benim sahip olmadığım başka ürünler olmadan çalışmıyor ben ekim 2016 da bu özelliği kullanabileceğim bir ürün aldım ve telefonumun NFC özelliğinin çalışmadığı gördüm şimdi benim 2 yıldır aklım neredeydi? (benim cihazımda yoktu ama başka bir firmanın telefonunun yanında NFC etiketleri veriliyordu ve bu özellik o etiketlerle test edilebiliyor şimdi iki farklı firmanın bu kanun açısından farkını anlıyoruz benim cihazım için kanun doğrudur diğer firma için "ben sana NFC teknolojisini en azından test edebileceğin herşeyi verdim sen test etmediysen ..." gibi bir durum ortaya çıkabilir)

    bu örnek birçok satın aldığımız üründe böyledir bir ürünü aldığımız anda o ürünün tüm yeteneklerini kullanabilir durumda olmayabiliriz artı parantez kullanmak zorunda isek bunu bize mutlaka söylemeliler ki bazı otomobil firmaları bunu yapıyor 😉

  • Mustafa Doğan @mustafadoganiku

    Ellerinize sağlık, bazı hususlarda ekleme yapmak istiyorum;

    1) Paralel ithalat ile satın aldığınız ürünün servis hizmetini, resmi distribütör vermek zorunda değildir. Ürünü kim ithal etmiş ve satmış ise o sorumludur. Aksini düşünmek saçma olur. Örneğin Türkiye'ye resmi yolla gelmeyen bir ürünü İstanbul Bilişimden aldınız ve ürün bozuldu. Bu durumda resmi ithalatçı ürünü ithal etmediği için yedek parçasını bulundurmak zorunda değil. Şayet paralel ithalatçı ve ithalatçı firma batmış ise resmi satıcı üründen sorumlu değildir.

    2) Yorumlarda belirtilmiş, ürün bedeli belirtilen rakamın üstünde ise tüketici hakem heyetine başvuramazsınız direkt olarak tüketici mahkemesine başvurmanız lazım. Özellikle İstanbul'da tüketici mahkemesine başvurursanız 2-3 seneden önce sonuç almanız zordur. Ancak mahkemede yapacağınız işlemler çok masraf tutmaz.

    3) Sayın aldığınız ürünü, şirket adına fatura kestirirseniz Tüketici Kanunun'dan yararlanma ihtimaliniz çok düşüktür. Davanız Türk Ticaret Kanunu kapsamında değerlendirilecektir. Her ne kadar tüketici kavramına tüzel kişilerde dahil olsa da uygulamada tüzel kişiler tacir sayıldığı için başvurular reddediliyor.

  • My_Techno @my_techno

    @niyazi-saral Eğitimde programcılığın önemine dair bir video da çekerseniz çok güzel olur. @gamsizm

  • EnesBio @enesbio

    benim başıma söyle birşey geldi media markt tan moto g almıştım 4 kere üst üste ahize hoparlörü bozuldu ve servise gönderiyorsun 20 gün sonra geliyor 3-4 gün içinde yine bozuluyor artık 5 ci defaya dedimki bu mal ayıplı kardeşim yenisi ile değiştirin tamir edemiyorsunuz üst üste 4 kere aynı sebepten arızalandı hakem heyetine başvurun dediler

    gittim dilekçe yazdım 7 ay sonra bilirkişi tarafından konu ile alakalı arandım geçen bu 7 ay içinde telefonu kullanmaya devam ediyordum kulaklık dış hoparlör gibi kullanırken telefonu düşürdüm ekran camı çatladı arayan bilirkişiyi böyleyken böyle oldum dedim o zaman değişim iade yapmazlar dedi kapattı telefonu lanet olsun dedim bende o günden beri media markt a girmedim.

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Bence de bu olay biraz zor. Hak hukuk aramıyorum, birçok kez dedim yeni tüketici kanunu zaten üreticiler adına hakkaniyetli değil ama siz de çok doğru davranmamış oldunuz süreyi uzatmakla. Yorum yapamayacağım.

    • Mustafa Doğan @mustafadoganiku

      Sayın @malikepoglu görüşünüze katılmıyorum. Arkadaşın satın aldığı ürünün ayıplı olduğu tartışmasız. Firma kötüniyetli olarak ürünü değiştirmiyor ya da para iadesi yapmıyor. Bu durumda tüketici hakkını ararken ürün zarar görürse firma sorumlu olmalıdır. Firma tüketiciyi haksız yere mağdur etmektedir ve tüketici hakkını aradığı süre boyunca üründe oluşabilecek riskler firmanın sorumluluğundadır. Vermiş olduğunuz bir örneğin bir benzeri başıma geldi. Ayıplı bir araba için Tüketici mahkemesinde dava açtık. Dava 2-3 yıl sürdü. Bu aşamada araç kullanılmaya devam etti, firma aracı kullanıldığı şekilde geri almak zorunda kaldı ve araç bedelini ödedi. Son Yargıtay kararlarında, tüketici ürünü teslim etmeden yargı yoluna başvurmuş ise mahkeme firmayı sadece faiz bakımından sorumlu tutmuyor.

  • ano @ano

    Sonraki bölüm için sabırsızlanıyorum.

  • FC6 @1-fatihc

    Servisten gelen laptop kullanılamaz durumda geldi. Durumu servise bildirdiğimde kargoya yönlendirdi. 🙂 Sonunda incelemek üzere ürünü geri çağırdılar. Ürünün tamir edilemez halde olduğunu bildirdiler. Değişim raporu gönderildi.(30 günün var dediler) İtalatçı firma değişim raporunu istedi. Aynı ürünün stoklarında olmadığı belirtip neredeyse aynı özelliklerde bir ürün önerdiler. Ürün hala elime geçmedi. Servis yaptığı işlem karşılığında ücret aldı Faturasını göndermedi , katma değerli iş değil midir, servis fatura göndermeli mi? Değişim raporunda 30 gün geçerlilik süresi belirtilmiş. İtlalatçı firma hala ürünü göndermedi , bu süre aşıldığında hak talep edemiyor muyum ? 75 gündür devam eden bir süreç , bu beklemelerin bir tanzimi oluyor mu?

  • ismail1504 @ismail1504

    19/08/2015 tarihinde toshiba marka laptop aldım ve kullanımım sırası da ben farkında olmadığım bi sıkıntısını bana arkadaşım gösterdi ekranın yamuk kapanıyo dedi ve söylediği gibi ekran menteşesinin biraz yukarıda olmasından dolayıekranı kapatırken sağ tarafta boşluk oluyo ve ekran 0.5cm sağa doğru kapanıyo bu yüzden laptopu servise gönderdim vatan computer aracılığı ile ve servisten gelince garanti kapsamında onarıldı dendi fakat iki kere kapağı açıp kapatınca aynı şekilde olduğunu fark ettim ve geri yolladım servise 3 kez gitti 8 aralıkta verdim 10 ocak tarihinde vatandan aldım ve yapılmamıştı eve geldim ve baktım servis laptoptaki recovry dosyalarını silmişler aynı gün geri vatana götürdüm 16 ocakta geri aldım ve recovry düzeldi fakat kapak hala yamuk ben tüketici hakem heyetine başvuru yaparken arkadaşımı çağırmam gerekir mi?
    Garanti belgeleriyle beraber laptopuda götürmeli miyim?
    6 ayı doldurmadğım için değişim olur mu?

  • semih @semihkarakaplan

    Niyazi bey. Tüketici hakem heyeti artık fayda vermeyen pil için nasıl karar verebilir diye sormuştum. Hiçbir telefon firması pil şu kadar gider demiyor. Markalar pil süresine alt limit vermiyor üst limit veriyor. Dolayısı ile taahhüt etmedikleri şeye yaptırım da olmaz.

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      Pil konusunda kafaların karışık olduğu açık. Tüketici Kanunu çıkaran dair başkanı Ramazan Ersoy'un açıklamalarında eğer batarya tüketim malı olarak piyasada satılıyorsa ve tüketici kendi başına değiştirebiliyorsa tüketim malıdır. Yok eğer tabletlerde veya birçok mobil cihazda sistem ancak servis tarafından açılıyorsa bunların hepsi boş. 2 yıl garanti vermek zorundalar.

  • karacaayt @karacaayt

    Niyazi bey Lg 2 marka paralel ithalat telefonumu yaklaşık bir buçuk sene kadar kullandım. Son zamanla ekranda sarı lekeler oluşmaya başladı. İnternetten araştırdım ısınmaya bağlı olarak zamanla böyle lekeler oluşabiliyormuş. Bu durum ayıplı mala girer mi? Telefonun yeni ile değişikliğini talep edebilir miyim? @niyazi-saral

    • Zkand @zkand

      @karacaayt kesinlikle girer. hatta ben telefonunuz eskidiği için para iadesi talep etmenizi öneririm. Daha 2 ay önce bir arkadaşımda benzer bir sorunla karşılaştık. Para iadesini uğraşarak da olsa sağladık aynı parayla g4 aldık 😀

    • karacaayt @karacaayt

      @akyildiz6 Size zahmet olmazsa para iadesi almak için siz nasıl bir yol izlediniz kısaca anlatabilir misin?

    • Zkand @zkand

      @karacaayt bizim olayımızda aldığımız teknoloji mağazasına ürünü verdik ve para iadesi istediğimizi söyledik. Yapamayacaklarını söylediler ancak ısrar edince gönderilen tutanağa yazdılar sadece para iadesi istediğimizi. Sonra da ürünün gittiği teknik servisi arayarak durumu bildirdim kanunu ve ilgili maddesini okudum. Para iadesi yapmaları gerektiğini söyledim. Teknik serviste normalde tamir yapıyoruz falan dedi ama ben size tekrar dönüş yapacağım dedi. Ardından da para iadesi alabileceğimize dair bilgi geldi 🙂

    • Yiğit Efe Can @yigitefecan

      Tüketici hakem heyetine başvurursan sorunun hallolur, yorum yazan arkadaş büyük ihtimal resmi garantili ve büyük bir teknoloji mağzasından telefon aldıkları için sorunları çözüldü seninki paralel ithalat olduğu için %90 yan çizerler ve para iade yapmazlar Tüketici hakem heyeti ile uzun bekleyişler sonucu para iadesi alabilirsin.

  • ihsan @ihsan

    ya bu hesap işletim ücreti için de mi tüketici hakem heyetlerine başvuru gerekli

  • Zkand @zkand

    konunun borçlar kanunuyla ilgili kısmı burada uygulama alanı bulmayacaktır. özel kanun genel kanun meselesi. @oguzhanb daha ayrıntılı belirtmek gerekirse o satış sözleşmesi bölümündeki maddeler tüketici kanunu kapsamına girmeyen satış sözleşmelerinde uygulanacaktır. Bu konuyu daha önce borçlar hukuku hocamla da görüşmüştüm dolayısıyla eminim alıcının seçimlik haklarının birebir değişimle elinden alınamayacağına.

  • Cihan34 @cihan34

    3-4 sene önce bir olay başıma gelmişti.kasalı pc'yi Gold'a UPS ile gönderdim.yolda kasa biraz hırpalanmış.kapağı falan kırılmış. Gold kadıköy şubesi de bunu teslim almamış.kargo suçu Gold'a... Gold Ups'ye... arada ikisi de suçu bana atıyordu.... 1 aylık uğraş sonucunda UPS kargodan 200 tl kopartmayı başarmıştım... aslında istesem tüm kasanın fiyatı olan 2bin tl yi alırdım da.kargolarken tutanak tutturmadığım için suçun üzerime kalma durumu vardı.siz siz olun.değerli şeylerinizi tutaklayıp göndertin.

  • BlueFear @bluefear

    Teşekkürler Niyazi Bey. @niyazi-saral
    Yurtdışından alınan ürünlerin garantisinin geçerli olduğunu söylediniz. Yetkili servisler ama büyük oranda bu durumu kabul etmiyorlar ve garantili servis hizmeti veremiyeceklerini söylüyorlar. Böyle bir hakları yok değil mi?
    Bir sorum daha olacaktı müsadenizle. Mağazadan satın aldığımız ürünü, belirli bir süre içerisinde mazeretsiz olarak iade etme hakkımız var mıdır? Hatta ürünün kullanılmasından dolayı oluşabilecek doğal yıpranmalar bile cayma hakkımızı ortadan kaldırmıyor diye biliyorum.
    Yanıtlayabilirseniz çok memnun olurum teşekkürler.

  • frstn @frstn

    Diyelim kargoyla bir ürün aldık. Kargocuyu da kapıda tutamadık ve imzayı attık. Ürünü aldık ve kutusu sağlam görünüyor. Yine de içindekinde bir sorun çıkabilir. Kutuyu açarken videoya çekersek elimizde hukuki bir dayanak olur mu?

  • Deniz @darkblack

    selam, harika bir konuya değinmişsiniz. ürün iadesi ile ilgili konuya değinmiş misiniz videoyu izlerken yakalayamadım. bazı firmalar ürünün kutusu açılmış ise ürün iadelerinde %20 kesinti yapıyorlar, buna hakları var mıdır? ya da hiçbir şekilde ürün iade alınmayacağını satarken belirtebiliyorlar. bu noktada mağazadan alınan ürün ile internette alınan ürün arasında fark var mıdır?

  • Fatih ACAR @fatihacr54

    Merhaba benim bu konu hakkında bir sorum olacaktı. Malum ülkemizde fotoğraf makineleri fiyatları çok pahalı yurt dışından alıp turkiyede kullanmaya başladığımızda turkiyede ki canon euresia yada karfokaracasulu garantisi altinda mi oluyor yada garantisi geçersiz mi?

  • Daviance @daviance

    Yazını okudum ,malesef Sony Türkiye aşırı duyarsız kalıyor garantii durumlarında ve Sonyde böyle abuk hatalar çokça oluyor ama genede kaliteli DOA oranı azdır mesela.

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Arkadaşlar ilginize teşekkürler. "Tüketicinin Niyazi ağabeyi" tarzı olmasın. Zaten o kadar hukuki bilgim de olduğunu idea edemem. Sadece tecrübelerim var ve bu kanunu hazırlayan daire başkanı ile görüşmelerim.

    Mesajlara tek tek cevap veremiyorum. Kusura bakmayın, bu ara farklı bir konu üzerine yoğunlaşma gerekiyor.

  • manowar @manowar

    merhaba ; bende bilgisayar ve windows işletim sistemleri hakkında güzel bir bloğa sahip bir arkadaşımızın asus servisiyle hemde 2013 yılında yaşadığı bir macerayı paylaşayım 🙂

    http://www.enpedi.com/2013/02/asus-servis-maceram.html

    bu da tam metin

    Son olarak başlamadan önce şunu da belirteyim: Asus dahil hiçbir firmayla ticari bir bağlantım yoktur. Asus ile olan bağlanntımda sadece Asus Türkiye röportajında tanıştığım Müşteri Hizmetleri Müdürü A. ve Pazarlama Uzmanı I. ile sınırlıdır. Zaten yazıyı okuduğunuzda da göreceksiniz benim de işim düştüğünde parasını ödeyip o şekilde hizmet alıyorum. Sadece enpedi'de Asus ürünleri ile ilgili bir çözemediği bir sorunu olan izleyicim varsa iletip yardımcı olmalarını rica ediyorum hepsi bu.

    Bu yazıyı yazma sebebim de

    "Marifet iltifata tabidir" atasözüne uygun olarak doğru işler yapanları elimden gelen tek yolla yani överek ödüllendirmek,
    enpedi okuyucularını benim karşılaştığım durumla karşılaştıklarında nasıl bir yol izleyecekleri konusunda bilgilendirmek,
    Notebook satın alma aşamasında servis ile ilgili bilgi edinmek isteyenlere Asus servisinin genel tutumunu özetlemektir.

    Bildiğiniz gibi 2010 Ocak ayından bu yana Asus N61Vn model bir bilgisayar kullanıyordum. Yine çoğunuzun bildiği gibi çok çok memnundum. Hatta şunu kolaylıkla söyleyebilirim; şimdiye kadar kullandığım en iyi bilgisayardı. Ve sitede yazdığım yazıların tamamını bu bilgisayar ile yazdım. O yüzden bende manevi bir değeri de vardı 🙂

    Ancak Ocak (2013) ayının başlarında bilgisayar kapağını açıp kapatırken bilgisayarın sağ menteşesinden bir ses gelmeye bağladı ve çok geçmeden de sağ menteşe tamamen kırıldı. Bunun üzerine 14 Ocak 2013 günü Asus'un anlaşmalı olduğu kargo şirketi olan Yurtiçi Kargo ile ürünü (Garanti süres bittiği için kargo ücreti bana ait olmak üzere) servise gönderdim. Bundan sonra olanları ise kronolojik sırayla anlatayım;

    15 Ocak: Ürün Asus Türkiye İstanbul servisine ulaştı ve teslim alındı.
    22 Ocak: Ürün incelendi ve tarafıma alttaki mail ile bilgilendirme yapıldı;

    Merhaba Sayın Yetkili; 22.01.2013
    İSTANBUL

    Aşağıda Seri Numarası belirtilen ASUS ürün teknisyenlerimiz tarafından incelenmiştir. Ürün üzerinde tespit edilen arıza ücretli onarım kapsamında değerlendirilecektir. Ayrıntılar aşağıdaki tabloda belirtilmiştir. Müşterinize konu hakkında bilgi aktarmanızı, müşterinizden gelecek ücret onayını (3) iş günü içerisinde tarafımıza bilgilendirmenizi rica ederiz.

    (3) İş günü içerisinde onarım işlemlerine başlayabilmemiz için, ödemeye ilişkin Havale/EFT dekontunu
    açıklama kısmında Servis Form Numarası ile birlikte,
    EFT: ([email protected]) adresine,
    Fax : "müşteri hizmetleri dikkatine" 0216 481 83 80 Numaralı faksa iletilmesi gerekmektedir.
    Not: (3) İş günü içerisinde ücret onayı ulaşmayan ürünler geldiği adrese geri iade edilecektir.

    ÖDEME BİLGİLERİ:
    Alacaklı Hesap: ASUS Bilgisayar Sistemleri Tic. Ltd. Şti.
    Türkiye Ekonomi Bankası (TEB) Koşuyolu Şubesi, ......
    IBAN : TR .............

    TEŞHİS

    DEĞİŞECEK PARÇA

    ÜCRET
    Lcd cover sağ menteşe hasarlı.

    Cover

    ... TL

    Servis bedeli

    .... TL

    TOPLAM (%18 KDV DAHİL )

    ..... TL

    Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

    22 Ocak: Onarım ücretini yatırdım ve hemen aynı gün Asus'tan ücreti aldıklarına dair onay e-postası aldım;

    Merhaba;

    9AN..........44D seri numaralı ürün için ödemeniz hesabımıza geçmiştir ve cihaz onarıma alınmıştır.

    Saygılarımızla,
    ASUS Müşteri Hizmetleri

    Ardından bekleme süreci başladı. 1-2 defa telefonla aradım ancak parçasının bulunmadığı, sipariş edildiği ve parçanın gelmesinin beklendiği söylendi.
    7 Şubat: Ürünün yasal onarım süresi olan 20 iş gününün dolmasının ardından (Yani 21. iş günü) Asus Müşteri Hizmetleri'ni tekrar aradım. Parçanın geldiği ve onarıma başlandığı bilgisi verildi. Ben de onarım süresinin dolduğunu ve eğer onarım zamanında tamamlanıp kargoya verilmediyse onarımın yapılmaması gerektiğini ve bu durumda değişim raporu (RMA belgesi) düzenlenmesi gerektiğini belirtittim. Aldığım cevap "Eğer süre aşıldıysa gereken yapılacaktır" oldu.
    7 Şubat: Asus Müşteri Hizmetleri ile yaptığım görüşmenin ardından bu durumu kayıt altına almak adına Asus Müşteri Hizmetleri e-posta hesabına ([email protected]) durumu özetleyen bir e-posta yolladım:

    Merhaba,

    14 Ocak 2013 günü Yurtiçi Kargo, 602.....654 takip numarası ile servisinize yolladığım 9AN.......044D seri numaralı Asus N61VN model bilgisayarım 15 Ocak 2013 günü saat 10:25'de A. Kadir Kaya tarafından teslim alınmıştır. (Bununla ilgili belge ektedir)

    22 Ocak 2013 günü onarımın ücretli yapılacağı ve ücretinin ..... TL olduğu tarafıma bildirilmiş ve aynı gün tarafımdan ödeme yapılmıştır. Yine aynı gün, Asus TRtarafından ödemenin alındığına ve onarımın başladığına dair teyit e-postası tarafıma yollanmıştır.

    SANAYİ MALLARININ SATIŞ SONRASI HİZMETLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK'in (14.06.2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmi Gazete) 10. maddesine göre (Değişik fıkra:RG-24/4/2011-27914)

    "Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi; garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise; malın teslim tarihinden itibaren, 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik eki listede ilan edilen azami tamir süresini geçemez"

    Bu süre bildiğiniz gibi 20 iş günüdür.

    Yine aynı yönetmeliğin 4. maddesi, k bendine göre (Ek:RG-24/4/2011-27914)"İş Günü" tanımlanmıştır: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini ifade eder.

    Dolayısıyla yasal onarım süresi 6 Şubat 2013 tarihinde dolmasına rağmen bu tarihe kadar onarım tamamlanamamış ve ürün halen servisinizdedir.

    GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİK, 14 maddesi, b bendi uyarınca, "Tamiri için gereken azami sürenin aşılması durumunda" değişim raporunun, tüketicinin başvuru tarihinden itibaren 7 gün içerisinde düzenlenmesi zorunludur.

    Dolayısıyla kanun uyarınca başvuru yükümlülüğümü yerine getiriyorum ve ilgili değişim belgesinin hazırlanarak tarafıma verilmesini rica ediyorum.

    İyi çalışmalar..

    8 Şubat: Süpriz! Bilgisayarım onarılmış olarak evime geldi. Kargoda sürünmesin diye teslim aldım.
    11 Şubat: Araya Cumartesi-Pazar girdiği için Pazartesi günü Asus Müşteri Hizmetleri'ne tekrar e-posta yolladım;

    Tekrar merhaba,

    7 Şubat 2013 günü ekteki e-postayı (Okuyucuya not: Bir üstteki e-posta) yollamış ve yasal onarım süresi içerisinden ürünümün onarımını tamamlayamadığınızdan dolayı değişim belgesi düzenlemenizi talep etmiştim. Ancak bu talebi bildirmemin ardından ürünü aynı gün kargoya verdiğinizi öğrendim.

    Kayıtlarınızda ürün için servis formu oluşturulma tarihi 16 Ocak 2013 ve onarımının tamamlanıp kargoya verilme tarihi olarak da 7 Şubat 2013 geçmekte. Olaya bu açıdan bakıldığında 20 iş gününün aşılmadığı sonucuna varmanız da normal. Ancak;

    1- Daha önceki e-posta da kanun ve ilgili yönetmelik maddelerinden alıntı yaparak belirttiğim üzere servis süreci "Garanti süresi bitmiş cihazlar için" ürünün servis istasyonuna teslimi ile başlar. Bu tarih de Yurtiçi Kargo kayıtlarıyla rahatlıkla belgeleyebileceğim üzere 15 Ocak 2013'tür.

    2- Ürünün ücretli onarılmasından dolayı yaşanan onay ve ücret yatırma sürecinde hiçbir gecikme yaşanmamış, ilk e-posta da da belirttiğim üzere ürünün onarım ücreti tarafıma bildirildiği gün onay verdiğim, ücreti yatırdığım ve sizden yine aynı gün teyit aldığım belgelidir.

    3- Ürünün onarımının tamamlanıp kargoya verilme tarihi ise yine kolaylıkla belgeleyebileceğim üzere 7 Şubat 2013'tür.

    Sonuç olarak;

    Yasal onarım süresi 6 Şubat 2013'te biten bir ürünü zamanında onaramayıp yasal onarım süresini aştığınız açıkça ortadadır.

    Bu sürenin sadece 1 gün olmasının ise kanun karşısında hiçbir önemi yoktur. Kanun sürenin ne kadar aşıldığıyla değil aşılıp aşılmadığıyla ilgilenir. Nasıl ki 20. iş günü onardığınız bir cihaz için tüketici bir hak talep edemiyorsa 21. iş günü onardığınız bir cihazın sahibini "1 gün gecikmeden ne olur!" diyemezsiniz.

    Dolayısıyla talebimi tekrarlıyorum;

    Ürünümü yasal onarım süresi içerisinde onaramadığınız için kanunun tüketiciye verdiği haklara dayanarak değişim belgesinin hazırlanmasını istiyorum.

    Asus servisinin biraz ağır aksak da olsa dürüst çalıştığını, bu tip durumlarda diğer bazı firmalar gibi "Firma prensibi olarak" 4077 sayılı kanunu hiçe saymadığını, "Mahkeme yollarında vazgeçenler kardır" mantığı gütmediğini biliyorum.

    Ancak talebime 7 gün içerisinde (14 Şubar 2013 tarihine kadar) olumlu yanıt verilmediği takdirde Tüketici Mahkemeleri'ne başvurma hakkımın doğacağını ve bu hakkımı sonuna kadar kullanarak ürünün ithalatçısı İndeks Bilgisayar Sistemleri Mühendislik Sanayi ve Ticaret A.Ş. aleyhine dava açmak zorunda kalacağımı üzülerek bildiririm.

    İyi çalışmalar

    12 Şubat: Ertesi gün Asus Müşteri Hizmetleri'nden olumlu bir geri dönüş aldım;

    Merhaba;

    9AN..........044D seri numaralı ürünü Z..... A..... dikkatine tüm aksesuarları ile değişim talebi ile gönderebilirsiniz.

    Ücretsiz kargo gönderimi için Yurtiçi Kargo 14..........2 No.’lu Anlaşma Kodunu kullanabilirsiniz.
    Cihazınızın adresinizden teslim alınması için Yurtiçi Kargo Çağrı Merkezi’ni arayınız.
    Yurtiçi Kargo Çağrı Merkezi numarası 444 99 99’dur.

    Saygılarımızla,
    ASUS Müşteri Hizmetleri

    13 Şubat: Bilgisayarı batarya, adaptör, fare, garanti belgesinin aslı, fatura fotokopisi, işletim sistemi, sürücü ve yazılım DVD leri ile beraber gönderdim.
    23 Şubat: Değişim raporu evime kargo ile geldi.

    Vatan Bilgisayar kısmı...

    Ürünü Göztepe Vatan Bilgisayar mağazasından almıştım. Ancak Adapazarı'nda ikamet ettiğim için Vatan Bilgisayar Adapazarı mağazasına gittim.

    24 Şubat Pazar: Adapazarı Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine değişim belgesi ile başvurdum. Değişim için RMA belgesinin Vatan Bilgisayar merkezi tarafından onaylanması gerektiği ve Pazar günleri merkez ofisin çalışmadığı söylendi. Ancak işlemi hızlandırmak için RMA belgesini tarayıp e-posta ile yolladılar.

    25 Şubat Pazartesi: Gittiğimde onay zaten gelmişti. Müşteri hizmetlerinde hangi hakkımı kullanmak istediğim soruldu. Yine Asus almak istediğimi ama Vatan bilgisayar Asus satmadığı için bedel iadesi almak zorunda olduğumu söyledim. Hemen bir iade faturası kesildi ve kasaya geçtik.

    Ancak kasada bir problemle karşılaştık. Vatan Bilgisayar prosedürlerine göre ürünün ödemesi nasıl yapıldıysa geriye o şekilde ödeneceği söylendi. Ben ise ürünü kredi kartı ile ve 10 taksitle almıştım. Ancak ödemelerin bitmesinin üzerinden 2 sene geçmişti. Bu yüzden itiraz ettim. Yasada bu şekilde bir hüküm olmadığını bunun olsa olsa taksit ödemeleri halen devam eden ürünler için uygulanabileceğini söyledim.

    Ancak kasadaki çalışanın doğal olarak yetkisi olmadığından konuyu çok uzatmadan mağaza müdürü Bülent Beye taşıdım. Kendisi de sağolsun -Sanırım merkezdeki daha yetkili birisiyle- yaptığı bir telefon görüşmesinin ardından nakit ödeme için talimat verdi ve kasaya giderek bilgisayara ödemiş olduğum bedeli faturada yazan rakam ile tamamen aynı ve nakit olarak tahsil ettim.

    Sonuç olarak...

    Yazının başında da belirtttiğim gibi "Marifet iltifata tabidir" Bu yüzden nasıl Kara Liste'de kötüyü yeriyorsak, iyinin de hakkını teslim etmek insan olmanın bir gereği.

    Bu yazıyı tek başına kişisel deneyimimi temel alarak yazdığımı dolayısyla çok da bir hükmünün olmadığını söyleyebilirsiniz. Ama inanın bu yazıyı sadece benim bu deneyimime dayanarak yazmadım. Daha önce de Asus'dan değişim aldım ve o zaman ne enpedi vardı ne de konuyla ilgim vardı.

    Bilgisayayar benim olduğu için böyle davrandıklarını da düşünebilirsiniz. Evet onarım süreci boyunca bahsettiğim Asus yetkililerinden birine süreci hızlandırması adına ricacı oldum. Ama hepsi bu. Tam aksine onarım süresinin dolmasından sonra -süreci etkilememek ve kendisini zorda bırakmamak adına- kesinlikle temasa geçmedim. Müşteri hizmetleri ile yaptığım yazışmaların tamamı kendi gerçek adımla yapılmıştır.

    Ayrıca biraz araştırırsanız ufacık sorunlar yüzünden garanti süresinin sonuna 1-2 hafta kalmış pek çok Asus bilgisayara değişim verildiğini görebilirsiniz. Oysa Asus servisine her gün yüzlerce bilgisayar giriyor. Dürüst olmasalar ve değişim verilmiş bilgisayarlardaki parçaları onarım süresi dolmak üzere olan bilgisayarlara kullansalar nereden anlayabilirsiniz ki?

    Örneğin benim bilgisayarım bildiğim kadarı ile servis çalışanları tarafından kullanılıyor. Ayrıca illa serviste aynı kasa (N61vn, jv, ja, jq, vg, da) bilgisayarlar vardır. Bunlardan birinin menteşesini söküp benimkine taksalar ve zamanında yollasalar, sonra gelen yedek parçayı söktükleri bilgisayara taksalar soruyorum ne yapabilir ne hak iddia edebilirsiniz?

    Ya da müşteriye kanuni haklarını aradığı için -pek çok firma gibi- husumet besleyip "Biz senin bilgisayarını onardık sana da yolladık, git hakkını mahkemede ara!" deseler, beni aylarca bu şekilde oyalasalar ne kaybederlerdi?

    Asus Türkiye'yi dürüst davranışından dolayı kutluyorum. Eminim ki bu anlayış kısa vadede zarar hanesineyazılsa da uzun vadede Asus'un kazanç hanesine yazılacaktır. Bu çizgiyi koruyarak bu şekilde devam etmeleri dileğiyle...

    Notlar...

    Eskiden Asus servisinin en büyük eksilerinden biri telefonla ulaşmadaki zorluktu. Seneler evvel yarım saat beklemenin ardından birinin telefonu açıp kapatması ile elimdeki dect telefonu duvara fırlatıp parçalamışlığım vardır oradan kendim de biliyorum. Ama bu süreçte 3-4 defa aradım ve hepsinde 3-6 dakika içinde bir müşteri temsilcisine ulaştım.
    Dikkatli okuyucuların dikkatini çekmiştir: 11 Şubat tarihinde yolladığım e-postanın sonunda şu ibare var;

    "Ancak talebime 7 gün içerisinde (14 Şubar 2013 tarihine kadar) olumlu yanıt verilmediği takdirde Tüketici Mahkemeleri'ne başvurma hakkımın doğacağını ve bu hakkımı sonuna kadar kullanarak ürünün ithalatçısı İndeks Bilgisayar Sistemleri Mühendislik Sanayi ve Ticaret A.Ş. aleyhine dava açmak zorunda kalacağımı üzülerek bildiririm."

    Eğer gün olur başınıza gelirse davayı kesinlikle servise değil ithalatçıya ya da üreticiye kısacası garanti belgesinin üzerinde kimin adı varsa ona açın. Servise dava açarsanız dava düşer.

    • kizilsakal @kizilsakal

      Yahu ben vatandan aldım vatan bilgisayara değil samsung yetkili servise açtım dava ( tüketici hakem heyeti) kazandım parasınıda aldım hatta servis bizim adımız yazıyor biz ödeyeceğiz dedi 3 ay falan beklettiler ama ödediler düşer falan diyorsunuz insanlara kesin bilgi olmadan bilgi vermeyin yanıltmayın

  • eray topay @eray199715

    daha 1 yıl garantisi olan galaksi s5 cıhazımın iç ekranı kırıldı dıs dokunmatık saglam garantıye gonderdıgımde 685 lıra ucret karsılıgında yapabıleceklerını soyledıler tuketıcı haklarına dılekce versem ucretsız degısım gıbı bısey olabılır mı

  • kizilsakal @kizilsakal

    O kadar harika bir konu ve video olmuş ki konuğunuza da sizede çoooook teşekkürler özellikle ölü piksel konusu çok muallaktaydı Türkiyede

  • Avni @avncen

    Çok faydalandım, çok teşekkürler. Herkes kendi derdini yazmış ama, ben çözüm arayıp bulamadığım bir vakayı yazmak isterim. Pegasus bavulumu kırmıştı. Alanda hiç bir görevlisi yoktu, orada fotoğraflarını çektim. Sonra telefon ettim ve verdikleri e-posta adresine gönderdim. 2 hafta boyunca cevap gelmedi. Telefonla tekrar aradığımda bu kez başka bir e-posta adresi verdiler. O adres de 3 hafta sonra, hemen 1 hafta içinde şikayet etmediğim için hakkımı kaybettiğimi söyledi. İlçe Tüketici Hakları'na gittiğimde oradaki görevli, bu tarz davaları hep havayolu şirketlerinin kazandığını söyledi ve hiç verme dilekçeni dedi. Ama söylediklerinizden %99 kazanabilirmişim gibi gelse de bu işte sizce nerede hata oldu sayın @niyazi-saral ?

  • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

    Arkadaşlar bu mesaj ve cevaplarını takip edemiyorum. Birçok arkadaş başına gelmiş sorunları anlatarak belki de cevap bekliyor ama ben genel durumu özetledim. Lütfen Tüketici hakem heyetlerine başvurun onlar değerlendirsinler. Tek çözüm budur.

  • İbrahim @finalkenpachii

    Asus Zenfone 5 telefonumu tam 4 defa servise gönderdim ve her defasında iade yada değişim talep etmeme rağmen cihazı ''sözde tamir'' edip bana gönderdiler. Az önce aradığımda ise iade yada değişim talebi için cihazın herhangi bir parçasının tam 4 defa değişmesi gerektiğini söylediler bana. Böyle bir şey var mı? Tüketici Hakem Heyetine gitsem hakkım verilir mi? Teşekkürler şimdiden. @niyazi-saral

  • sinasi dantel @sinasi-dantel

    @niyazi-saral Merhaba, ben mi yanlış anladım yoksa tüketici hakem heyeti yanlış bir karar mı verdi...? Şöyle ki :
    1 yılı aşkın zamandır kullandığım tablet arıza yaptı,ürünü lenovo'ya ücret iadesi talebi ile yolladım fakat bunu kabul etmeyip onarım yaptılar.
    Sonrasında hakem heyetine başvurdum ücret iadesi talep ettiğimi fakat firmanın onarıma gittiğini söyleyip , firmaya gönderdiğim dilekçeden tutun da gene firmayla yaptığım telefon görüşmesi kaydına kadar her şeyi teslim ettim...
    Karar aleyhime çıktı...??? Şimdi bi 200 lirayı daha riske atıp tüketici mahkemesine başvurmalı mıyım...? Yanıtlarsanız müteşekkir kalırım, saygılarımla...

    • Çizgi Elektronik @niyazi-saral

      İşte burası Türkiye 🙂 Kanun var ama kanunu uygulayacaklar bilmiyorlar. Bence mahkeme açmadan tehdit edin. Tüketici hakem heyetine kanunun maddeleri yazın ve zararımı rücu ettireceğim deyin. Offf... of...

    • sinasi dantel @sinasi-dantel

      @niyazi-saral Yazdım ... Yani başvururken yazdım, zamanaşımı maddesini,seçimlik haklarımı üstüne örnek bir de yargıtay kararı bulup onu da ekledim , tipten kaybettim belli ki önce arayıp konuşacağım sanırım çıkmış bir karar değişmez ama.... Sonra Bimer 'e şikayet sonra da mahkemeye gideceğim... Yanıtınız için çok teşekkürler...

  • Mrckmn @mrckmn

    https://youtu.be/SiFv90KtWfU bu kisacik video ile tamir suresinin asilmasi durumunda para iadesi icin ne yapmaniz gerektigini ogrenebilirsiniz.

  • Firuze Bezmez @jasminebezmez

    1 sene önce iphone 6 aldık. geçen yaz kendi kendine kasasının yamulduğunu farkettik. Genpaya gönderdik. İnceledik sizin hatanız dediler. 11 yaşındaki oğlum nasıl bir güç uygulayıpta yamultabilir telefonu. İnceledik bu iphone 6larda sık görülen bir şikayetmiş. Heyete başvursam olumlu sonuç alabilirmiyim ??? tşkler

  • Murat Kökcü @aquma4

    oğlunu karıştırma ver heyete incelesinler

  • ibrahimkirtas @ibrahimkirtas

    Ben 2.el cihaz aldım cihazı şarja takarken cihaz durduk yere arıza yaptı aldıgım kişi aldıgı yerden fatura çıkardı garantiye yolladı cihaz için para istediler faturayı kabul etmediler ben şimdi cihazı hakem heyetine 2. El aldıgımdan dolayı şirketi şikayet edip paramı alabilirmiyim

  • SonGokTurk @songokturk

    merhaba bi siteden 3 defa alış veriş yaptım ilk alışverişim 1 ay içinde gömderildi 2 si 3 ay oldu gelmedi iletişime geçiyorum para iadesi yapıcaz diyolar yapmadılar ne yapmalıyım

  • Eylem Dalgıç @dalgiceylem

    Bu videoyu izledikten sonra Tüketici İl Hakem Heyeti'ne başvuruda bulundum. Satıcı firma batmış durumda ithalatçı firma da neredeyse öyle üretici firma olarak Samsung Electronics İstanbul Pazarlama ve Ticaret Limited Şirket'ini bildirdim ancak üretici firma olmadığını iddia etti ve talebim reddedildi, şimdi ne yapmam gerekiyor muhatap bulamıyorum.

  • Çelik Murat @celik-murat

    Mrb. Ben eve internet çektim. İlk 3ay ücretsiz. Kurulum gerceklestikten sonra sorunsuz kullandım ama 1hafta. Ve şuan 1 aydır eve çektiğim interneti kullanamıyorum. Ve digi arızadan dolayı. 1 ay içerisinde defalarca Msteri hizmetlerini aradım. Bahane üretiyorlar yada öyledir. Nyse 1 aydır arıza giderilmedi. Ne yapabilirim. Tahattut var yani anlaşma galiba 2yil. Hakli olarak tahattut u fes edeblirmyim. İptal ettirmek istiorm ama ceza gelir ni. Bilen bir yol gösterir mi lutfen

  • Behiye Eliş @behiye-elis

    5 ay önce dogtastan mobilya aldım koltuk kumaşı hasarlı geldi duzelticez dediler daha kötü yaptılar en son kumaşı degistiricez dediler ama ben koltugun değişmesini istedim çünkü hata onların ben yeni aldığım ürünü tadilat yaptırmak istemiyorum ama onlar bunu kabul etmiyor tüketici haklarına basvursam sonuç alabilir miyim

  • TC YILDIRAY CENGİZ @yildiraycengiz2

    Bilgisayar almıştım garantisi devam ediyor bozuldu servis değişim ve para iadesi dedi ama aynı bilgisayar yok bana para iadesi veriyor ama 1 5sene oldu o paraya bilgisayar yok artık ne yapa bilirim