Teknoloji ve bilim notları 2017/4

Geçtiğimiz günlerde teknoloji ve bilim dünyasından gözümüze çarpan gelişmeleri derledik.

00:01:02 -- Evrim konusu gelecek yıllarda liselerde öğretilmeyecek.

00:11:28 -- Üniversiteler arasında düzenlenen tasarım yarışmasında İTÜ takımı kritik tasarım kategorisinde dünya birincisi oldu. CanSat 2017 kazananlar listesi.

00:13:20 -- Türk bilim kurgu dizisi Geçit’ten ilk görüntüler yayınlandı.

00:17:10 -- SpaceX, 48 saat içinde iki fırlatma gerçekleştirdi. Video

00:19:59 -- Jüpiter’in artık 69 uydusu var.

00:23:59 -- ESA’nın kütleçekimsel dalgaları tespit etmek için planladığı LISA görevi 2034 yılında fırlatılacak.

00:27:00 -- Uzay çöplüklerini toplamak için manyetik römorkörler kullanılabilir.

00:30:13 -- Curiosity gezginine geçtiğimiz yıl yüklenen hedef belirleme yazılımı sayesinde incelenecek alanlar %94 oranında doğru seçilmiş.

00:34:19 -- Unutkanlık beynin gereksiz bilgiyi bilinçli olarak silmesinden kaynaklanıyor olabilir.

00:40:00 -- Hamam böceği sütü geleceğin besini olabilir. Konuyla ilgili TED konuşması.

00:45:44 -- Temiz nükleer enerji üretmeye bir adım daha yakınız.

00:52:03 -- DNA kopyalama sürecini filme almayı başaran bilim insanları şaşırtıcı sonuçlara ulaştı. Animasyon

00:54:39 -- Stephen Hawking: Dünya’ya eninde sonunda bir göktaşı çarpacak.

00:56:09 -- Obeziteden kaynaklanan ölümler Dünya çapında artıyor.

01:05:47 -- Sağlıklı bir vücut için bel çevresinin boyunuza oranı BMI’den daha önemli.

01:10:25 -- Baba olma yaşı çocuğun sosyal davranışına etki ediyor.

01:13:50 -- Tamamen elektrikle çalışan uçak yolcularını yaklaşık 1000 km uzağa taşıyabiliyor.

01:19:08 -- Neil deGrasse Tyson uzayı keşfetme oyunu geliştiriyor. Kickstarter

01:21:40 -- Bilim insanları kuş yumurtalarına şekil veren etkenleri çözmeye çalışıyor.

01:23:50 -- Bilim insanları sürüklerken yalpalayan bavul sorununu incelediler. Makale

01:26:26 -- Zürafalara diğer hayvanlardan daha fazla yıldırım düşer mi? Alternatif

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • zubizarreta @zubizarreta

    Vay vay vay vay hiç beklemiyordum ya 😀

  • Elif Terzi @elifterzi

    Vavvvv gerçekten bu çok güzel oldu.Her hafta bir bilim gündemi harika bir şeymiş.😊

    Arkada sürekli bir tıklama sesi var gibi bunu duyan tek ben değilimdir umarım🙈 @hkellecioglu

  • Ota @otakaraha

    👏👏👏
    Hemi de bir buçuk saaat 👍

  • 4ever @4ever

    Hah şöyle seri seri ya :)))

  • Özgür @ozgurg

    8 saat önce yazıyor acaba diyorum yeni video mu bu? Yeni sanırım.
    @hkellecioglu @gamsizm Her perşembe mi gelecek bu yoksa bir standardı yok mu henüz?

  • HasanÖfke @simulasyon

    Evrim kısmını alıp paylaşmak lazım çok güzel açıklamışlar

  • Redmaner @redmaner

    8 saat önce gözüküyor. Dolayısıyla akışa da düşmedi @hkellecioglu

  • dogukaneknc @dgkneknc

    Lp ile mesafe koyunca verimlilik arttı 🙂 Böyle devam.

  • Barış Ataç @barisatac

    @hkellecioglu Geçen hafta çok hoşumuza gitmişti, bu şekilde her hafta hatta 2 hafta da bir gelecekse bile gündem den ayrılman çok iyi bir karar olmuş. Üstelik burada konuşurken büyük de zevk alıyorsun sanki ve bu zevki bizlere de aktarabiliyorsun.

  • caner el @canerel

    @hkellecioglu. https://youtu.be/db1BhBV7fj4 aziz sancarin evrim hk. Ülkemiz tarafindan bakis acisi linkteki videoda enteresan yorumu var evrim olsa nolur olmasa nolur:)

  • arsenik @sha-2

    Cuma akşamına 5 saat dinlenir artık 😀

  • Talip @talip

    Bu ne hız yahu. Daha önceki gündemi bitiremedim ben.

  • Emre K @emre-k

    Birazdan burası evrim konulu tartışma alanına dönecek. Ağzı olan herkes bilir kişi gibi konuşacak. Herkes fikrini başkasına kabul ettirmek için yırtınacak. Satırlar dolusu boş boş mesajlar gelecek. Moderatörlere kolay gelsin. 🙂

    Dipnot: Bu arada konuyu video’da çok güzel özetlemişsiniz.

  • bi adam @biadam

    Sançar hocanın evrim konusundaki son açıklamasına da yer verilebilirdi. Evrime inanmak olmaz, bir inanç değil bilimsel gerçekliktir gibisinden bir açıklaması vardı.

  • arandur @arandur

    Hamdi Bey daha ilk konudan lafı gediğine oturtmuş. Gerçeklerden kaçarak onları yok edemezsiniz.

  • Serkan Özer @serkanozer

    Evrim bir doğa kanunudur teşekkürler açıklama için hamdi bey

  • Tesbih @tesbih

    Evrim din degil, bilimsel bir gerceklik ve yaradani reddetmiyor cunku din degil, gericiler bunu anlayacak gec olmadan.

  • caner el @canerel

    Öyle ya da böyle adamlar insanları dogru dürüst konularda tartismaya sevkediyor. Burda yeni element bulmak amac değil. Hamdi baba bravo valla boyle videolar ilaç

  • Hakan Ayhan @hakanayhan

    hamdi bey ve can bey elinize, yüreğinize ve aklınıza sağlık gerçekten bu teknoloji ve bilim notları bize yeni ufuklar açıyor. Teknoseyire de yeni bir soluk getirdi.
    sektörün en kaliteli yayınısınız ve bunu her seferinde kanıtlıyorsunuz @hkellecioglu @can @gamsizm @leventp ve arka planda tüm emeği geçenlere teşekkürler.

  • SonkaBonka @sonkabonka

    Aman dikkat edin lütfen.
    Teknoseyir’e kayyum göndermesinler sonra… 🙂

  • Emre @emre1393

    Elalem cosmos diye dizi yaparken bizde evrimi yasaklıyorlar, #İçindeYaşamasakEğlenceliÜlke

  • Gökhan Kabacaoğlu @gkabacaoglu

    Sevgili arkadaşlar, evrim konusu ile ilgili aslında daha önce de milyon kez tekrar edilmiş bazı hususları akademi içinden biri olarak hatırlatmak isterim:
    1- Akademide “evrim var mı yok mu” diye bir tartışma yok, bu çok net. Yapılan araştırmaların tamamı bir mekanizma olarak evrimi ve evrimin doğurgularını daha iyi anlamaya dönük.
    2- Evrimi tartışmalı bulan ya da evrimin bilimsel çevrelerde tartışmalı olduğunu zanneden insanların, bilim camiasının işleyişiyle, bilimin nasıl ilerlediğiyle ve temel bilimsel kavramlarla ilgili hiçbir bilgisi yok.
    3- Malum sözü bilirsiniz, “alimle sohbet et alırsın mertebe, cahille sohbet etme dönersin merkebe”. Evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek isteyen gider “bir bilene” danışır zaten. Bağnaz birinin suratına makale fırlatmak tartışmayı bir yere götürmüyor. Makaleyi okuyup anlamayı geçtim, o makalenin değerinden haberi yok şahsın. Bilimsel makaleyle gazete makalesini aynı şey zanneden insanla dolu ortalık. Kimle neyi tartışıyorsunuz!
    4- Siyasi, dini, vb. sebeplerle bilimsel gerçeklere sırtımızı dönmemizin zararı yine bize. Batı’da rahat rahat işini yapan akademisyenlerin çoğu için “çok da fifi” Türkiye’de neler olup bittiği. İşin üzücü kısmı, böyle aptalca hareketlerin olumsuz etkileri ancak onlarca yıl sonrasında tam olarak ortaya çıkıyor. Türkiye’de her türlü iş ehline bırakılsa, böyle sorunlar yaşamayacağız. Umarım “liyakat” günün birinde değişmez bir değer olarak bu ülkede de benimsenir.

    • Executioner @executioner

      Başımızdaki bağnazları değiştirmedikçe bu böyle devam eder, işin güzel yanı 80’lerde falan olsaydı bu değişim çok etkili olurdu ama kafası biraz çalışan, biraz düzgün belgeselller izleyen bir liseli genç bu konuları çok rahat hatmedecektir, istedikleri kadar öğretmesinler, devekuşu misali kafanı kuma gömmekle dünyanın gerçeklerinden kaçmıyorsun. Resmi olarak biz dünyanın düz olduğunu düşünüyoruz diye bir politika belirlese başımızdaki Nurani yöneticilerimiz böyle mi olacak demek oluyor, bunun gibi bir örnek bu da, evrim yoktur demek dünyanın düz yada sekizgen olduğunu iddia etmek gibi birşey. Yıl olmuş 2017 ama 90 ların Türkiye’sinden çok daha geriyiz kafaca, yazık vakit kaybedip yerimizde saymaya devam ediyoruz maalesef.

  • TC Meric TENSI @mehdi-tensi

    Gece gece ziplamis sinirime ve eksi on bin rakima inmis moralime ilac gibi geldi. Aksam kafede otururken seref anlayisi farkli bir yaratik tarafindan mulkiyetine gecirilen kitap okuyucumun arkasindan aglarken moral olacak biraz. Ya arkadas bu kadar mi dustunuz, la 2009’dan kalma alet. Olsa olsa antikaci ilgi duyar. Kafede normalde gitmeyecegim, caya 8-10 TL verilen, “komutan emri” ile gidilen bir yer. Zaten gelen tiplerin para derdi yok. Ne istediniz gecelerimin dostundan. Bak yazdikca sinirleniyorum yine. En iyisi videoyu seyredip biraz rahatlamak. :'(

  • retrocu @retrocu

    bir milyon yillik bir insan kaltintisi bulunca ne degisir bu konulari kendine saldiri araci yapip insanlarin dini goruslerine hakarer ederek bi yere varamazsiniz bu sozum yukarda yorum yazan bazi saygizlara. Kimse sizi zorla bisiye inandiramaz sizde kimseye hakaret edemezsiniz. Siyasi gorusleriniz ile paralel yorum yapiyorsunuz ayip. Biz biliriz en iyisini mantigindan vazgecin sizin okudaklarinizi bilmeyen yok kimse sizin gibi at gozluklu degil biraz adam olun insanlarin dini dusuncelerine saldirip yok ensest falan diyip kendinizi bi sey sanmayin bir siz mi akillisiniz su dunyada bu bilimsel arastirmalari yapan insanlar siz bur da millete atar yapin diye ugrasmiyor. Gozlugunuzu cikarin bi yeter.

  • protego @protego

    Neil deGrasse Tyson’ın uzay oyununu inceleriz demişsiniz bi Elite Dangerous’ı incelemediniz 😀 Tüm Samanyolu var 😀 Hazır oyun PS4’e de gelmişken bir inceleme hiç fena olmaz bence 😀 @hkellecioglu

  • Hamit ÖZLÜ @hamitozlu

    @can Çok karizmatik olmuş.
    Bilimsel olarak Dünya için büyük zararlı yaratık insandır. Yeryüzünden silinmeli tüm nesli.
    Bilimsel olarak evrim varsa ki inanmıyorum aksi halde dini inancıma ters düşer insan oğlunun bir üst evrimi de olması gerekmez mi?
    Dini açıdan kuranı kerime göre evrim vardır. Ancak insan evrilmemiştir.

    • Tirido @tirido

      Yıllar önce Adnan Hoca’nın kitabının da katkısıyla ben de bu şekilde düşünüyordum. Ancak yıllar içinde gördüğüm, okuduğum şeyler sonucunda bu düşüncem değişti. İlber Ortaylı’nın şu an videosunu bulamadığım bir Teke Tek programında söylediği bir söz vardı, mealen “İslam’ın evrimle alıp veremeği yok, bu 50’lerden sonra evanjelistlerin(yahova şahitleri) dünyaya yaydığı bir şey, dindarsan evrimi reddetmen lazım, yok böyle birşey” demişti. Benzer bir açıklaması da şurada var:
      https://www.youtube.com/watch?v=rFxu7NEoKC8
      Yıllar önce bir ilahiyat profesörünün de (mealen) “belki evrim Allah’ın kullandığı bir yaratılış mekanizması, Allah’ın bir çırpıda her şeyi yapabileceğine inanıyorsun da bunu yapamayacağını mı düşünüyorsun” dediğini hatırlıyorum ki bu konuya bakışımdaki değişimi tetikleyen en önemli sözdür.
      Evrim süregelen çok yavaş bir süreç, bir sonraki büyük adım (tür ayrımı) muhtemelen Dünya dışında kolonileşen insanlarda olacak çünkü evrim doğrudan çevreyle ilgili. Havai’nin yerlileri binlerce yıl izole bir ortamda kalmışlar. Bunun sonucunda dünya genelinden farklı bir gen yapısı oluşmuş ve pek çok ticari ilaç bu insanlara yeterince tesir etmiyor (bunla ilgili bir TED sunumu var). Bu ayrım on binlerce, yüz binlerce yıl daha devam etse belki Avrupa’daki insanlarla Havai’dekiler ayrı birer insan türü olacaklar. İsterseniz şunları da bir izleyin.
      https://www.youtube.com/watch?v=rFxu7NEoKC8
      https://www.youtube.com/watch?v=vLR_a1MAy9I&t
      100 yıla yakın yaşta olan bir bilim dalından bahsediyoruz. Yukarıda tartışması olmuş, okumadım, bulaşmak da istemedim ama yorumunuzu okuyunca da yazmadan duramadım. Herkese tavsiyem bilimsel gerçeklere kapıyı kapatmayın, vizyonu geniş tutun.

    • Hamit ÖZLÜ @hamitozlu

      @tirido Evrim konusunda en güzel ayet: “Biz dünyayı altı günde yarattık.” Burada altı gün altı dönemdir denir. Yoksa başka bir ayette de “ol deriz” olur der.
      Kapıyı kapatma mevzusu değil kuranı kerimde ademin yaratılışı ve Dünyaya gelişi ayrıca anlatılmıştır. Eğer insan için bahsedilen maymundan geldi gibi veya benzeri bir evrimi kabul edersem inancımı red etmiş olurum. Birbiri ile çelişkili sadece insanın evrimidir.

    • arandur @arandur

      @hamitozlu size sadece bazı ayetlerde o bir günün 1000 insan yılı, bazılarında ise 50.000 insan yılı olarak geçtiğinden bahsedeyim o zaman, araştırın lütfen.

    • Mutlu @mutlugun

      @hamitozlu evrim de maymundan gelme diye bisey gecmez, lutfen biraz okuyun. Sinan canan sana uygun bir yazisi var, paylastim tavsiye ederim

    • Mutlu @mutlugun

      @hamitozlu ek, kutsal kitaplar a yuzde yuz iman ederek inanmaniz gerekir. İcerigi bilimsel gerceklere paralel hale getirmeye calismayin, cok esnetmek zorunda kalirsiniz. Aslinda orda soyle demek istiyor un sonu yok. Zor bir durum sizi anlayisla karsiliyorum ama durum bu,

  • miskin @miskin

    Canlıların yaradılışı evrimle tesadüfen olmamıştır gençler. Şimdi dağılabilirsiniz.. 🙂 Bilim çevrelerini de çok şeyapmayın onlar her bulduğu ile yeni bir şey söylerler, düne kadar yumurta yemeyin diyorlardı şimdi günde 10 tane yiyebilirsiniz diyorlar..20 sene sonra ne olacağı belli olmaz bilim çevrelerinin, sürekli arayıp buldukları için kaypak bir yapısı var.

  • Görünen Ad @systemapps

    maymundan gelene itirazımız yok ama müfredattan kaldırılmasını çok doğru buluyorum.
    yok evrim kanunmuş, buyrun o zaman insandan daha akıllı bir yaratığın sürecini başlatın.milyonlarca yılın iradesi sanırım insan iradesinden daha üstün değildir…
    evrime inanmak demek bir cep telefonunun bir bilgisayarın kendiliğinden var olabileceğine inanabilmektir.
    yaşam mücadelesi deniyor canlılığın amacı açıklandı mı ki böyle bir mücadeleden bahsedelim?
    yok akdeniz anemisi olanlar sıtmaya yakalnmıyormuş yararlı bir mutasyonmuş. oldu o zaman ayağı kırılan da trafik kazası geçirmiyor. sürekli evde kaldığı için…

    bilim belli paramaletleri sabitleyip bir sonuç çıkarmak isterse bir çok parametreyi gözardı etmek zorunda kalıyor…çünkü şuanda bilim dünyasında materyalizm hakim durumda…
    bir ayakkabı çekeceğinin bir yemek kaşığı olduğuna inanırsan pek çok açıdan delil sunabilirsiniz…
    ama gerçekte ikisi alakasız amaçlarla üretilmiş birer araçtır.

  • Akif Sever @pauselife

    Uzay çöplüklerini toplamak için daha yeni bir teknoloji var. Sanırım notlara yetişmemiş.
    http://gizmodo.com/can-gecko-feet-help-us-clean-up-space-junk-1796516537
    Resmi makalesi http://robotics.sciencemag.org/content/2/7/eaan4545 @hkellecioglu

  • Burçin BOZKIR @cok_okuyan

    Gündem maddelerinizden çok uzaklaşmadan bu keyifli sohbete devam, memnunuz…

  • Göksel Gürsoy @gkslgrsy

    Bilim bugün var der yarın yok der o önemli değilde bilimde inanç değil deney ve gözlemlere dayanır milyon yıllık süreçte gözlemnerek deney şartları içerisinde bulunmuş bir kanıt olmadığı için genelde @hkellecioglu abi gibi bilim adamları söylüyor öyleyse var diyen insanlar sıkıntılı şuan evrimin varlığına kanaat getirmiş insanların %99,9 u evrime inanırlar yani sadece müslüman bir ailede doğan çocuğun o dine mensup olması gibi bir şey bu. Bu arada kuranı kerimde tüm canlıların tek bir nefisden dişi ve erkekler olarak bir çok türün oluştulması, yaşamın suda başlaması, demirin ve suyun gökten gelmesi bahsedilir. Bütün evrim tartışması bağnaz cahil amerikan kliselerinin ellerindeki değiştirilmiş kutsal metinlerdeki yanlışlıklara dayanır.

  • Huseyin @hc

    Herşey çok güzel emeğinize sağlık. Lakin koltukta karşılıklı olarak çekseniz çok daha güzel olur. İyi tatiller 🙂

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    çok iyi bir teknoloji notları daha olmuş vallahi gündem değerlendirmesinden geçen hafta daha iyi geldi. ses olarak telefona kaydediyorum hafta içi dinliyorum. kolay gelsin.

  • Zibrokan @zibrokan

    “Teknoloji ve bilim notları” konusu olan bir videonun altında, evrim gibi tüm dünyaca kabul görmüş bir gerçeği kabullenemeyenlerin yaptığı yorumları görmek şaşırtıcı oldu. Bence bu evrimin ne olduğunu hala, bu çağda dahi öğrenemeyen arkadaşlar için bir imam eşliğinde “din notları” adlı bir program çekseniz çok iyi iş yapmış olursunuz. En azından onlar orada, biz bilimseverler de burada takılırız. Kimse kimsenin konusuna karışmaz en azından. Yarın çünkü birileri de gelir, “dünya aslında düzdür” safsatasını savunmaya çalışır, işin içinden çıkamayız. 🙂

    Milli Eğitim’de sorumlu olsaydım, hem evrimin nasıl gerçekleştiğini her sınıfta öğretir, yazılmış binlerce kitabı okutur, Cosmos gibi belgeselleri de tüm öğrencilere izletirdimve hatta müfredatın bir parçası da yapardım.

  • zubizarreta @zubizarreta

    Tam bir yobaz dedektörü olmus video. Engel listesi çoğaldı konu sayesinde 🙂

  • semih @semihkarakaplan

    Evrimin dine karşı olmadığını ve bilimsel olarak ele alınması gerektiğini anlatan dini bir açıklama. https://www.youtube.com/watch?v=s79aeGWLInA

    • Volkann @volkann

      Linkini paylaştığın videoda arkadaş Kuran’dan ayetleri kendince yorumlamış. Bunun gibilerin söylemlerine inanıp gidenlerin vay haline.

    • semih @semihkarakaplan

      @volkann yanlış olduğunu düşündüğün bir yorumu paylaşır mısın?

    • Volkann @volkann

      Mesela Hz İsa Allah’ın bir mucizesi olarak babasız dünyaya getirilmiştir aynı şekilde Hz Adem’in de babası yoktur ve annesi de yoktur ilk insan olarak topraktan yaratılmıştır. Bu videoda Hz İsa babasız olduğu için Hz Adem’in de babasız olduğu anlamına gelmiyor diyor. Her ikisininde babasız dünyaya geldiğini söylersek evrimle çelişir diyor. Evrimle çelişeceğini düşündüğü için Kuran’ı kendi kafasına göre yorumluyor.

      Doğrusunu buradan dinleyebilirsin.
      https://www.youtube.com/watch?v=gJmp3Ts5_Lo

    • semih @semihkarakaplan

      @volkann Söylediğiniz şekilde “babasız dünyaya geldiğini söylersek evrimle çelişir bu nedenle babası vardır” şeklinde bir ifade bulunmuyor videoda. Lütfen tekrar dinleyin ilgili bölümü. İlgili ayetin başka anlamı da olduğu ve diğer anlamın daha baskın olduğu anlatılıyor.
      https://youtu.be/s79aeGWLInA?t=18m45s

    • Volkann @volkann

      @semihkarakaplan Siz tekrar dinlerseniz bahsettiğim şekilde ifade olduğunu görürsünüz. Ayrıca insanlığın maymundan geldiğini savunuyor böyle bir şey söz konusu değildir. ilk insan Hz Adem dir ve topraktan yaratılmıştır. Allah Hz Adem’den de eşini yaratmıştır ve insanlık bugünlere kadar gelmiştir. Açık söyliyim bu videodaki görüşler Kuran’ı çarptırmaktadır bunun için geçmişten bugüne çok uğraştılar halende uğraşıyorlar.

    • semih @semihkarakaplan

      @volkann öncelikle şahsen insanların maymundan geldiği teorisine büyük oranda bende katılmıyorum. Bunda yeterli kanıtlar olmaması ve bu konuda bilim dünyasındaki pozitif ayrımcılığın etkisi de var. Ancak benim veya birilerinin katılmaması onun gerçekliğini (eğer gerçekse) yok etmez. Aynen insanların bir zamanlar dünyanın yuvarlak olduğuna inanmaması gibi. Çoğunluğun kanaatinin hiçbir geçerliliği yoktur bilimde. Evet Hz Adem tüm insanlığın babasıdır ve topraktan yaratılmıştır(maymunda topraktan yaratılmıştır). Allah hz Ademi çeşitli şekillerde yaratmış olabilir. Puf diye de yaratmış olabilir, birkaç milyon yılda da yaratmış olabilir. Allahın kainatta yaratmalarına bakarsanız adet-i-ilahiye hep bir sebeple ve süreçle yaratmaktadır. Kuranda kainatın yaratılış süreçlerinin anlatılmasından tutunda yağmurun yağmasına kadar herşeyde bir sebep-süreç-zaman vardır. Yani adet-i-ilahiyeye baktığımızda puf diye bir yaratma görmüyoruz. Dolayısı ile ilk insanın yaratılmasında da Kurana aykırı olmadığı sürece “insan maymundan gelmiş olabilir” demek kişiyi kafir yapmaz. Ancak “insanlar kesinlikle maymundan gelmemiştir” dinen bile sakıncalı bir ifade olabilir eğer Allah böyle yaratmış ise. Atalarımızdan öğrendiğimiz dini bırakıp Allahtan gelen dine bakarsak arada çok büyük farklılıklar olduğunu göreceğiz inşallah. Saygılar.

    • Volkann @volkann

      @semihkarakaplan Bak kardeşim ben Kur’an’ı türkçe olarak tamamını okudum ama okumakla herşey bitmiyor. Kur’an’ın tefsiri ilim gerektiren bir iştir yani okuyup ayetlere kendi yorumların ile mana vermek çok yanlıştır. Allah Kur’an da ben insanı topraktan yarattım diyor arada maymun veya başka yaradılış formlarından kesinlikle bahsetmiyor daha en baştan adı insan olan bir yaradılıştan bahsediyor dolayısıyla arada maymun vardı ya da “insan maymundan gelmiş olabilir” demek kesinlikle büyük yanlıştır Kur’an’a terstir. Evet Allah bir süreçte aşama ile yaratmıştır bu olabilir ama dediğim gibi bir ara formül söz konusu değildir bu Kur’an da gayet nettir. Atalarımızdan da öğrendiğimiz şeyler olmalı yani ilim irfan sahibi alim insanlarımız yok muydu geçmişte onlar dinlerini yanlış mı yaşadılar. Neyse bu konu uzayıp gider Allah’a emanet.

    • semih @semihkarakaplan

      @volkann Alimler baştacıdır. Sadece geçmişten günümüze aktarılmış bilgiler kuranla çelişiyor olabilir. Kuranda maymundan bahsetmiyor olması maymun olmadığı anlamına gelmez. Kuranda kangurudan da bahsetmiyor. Allah hücrelerimize DNA koymuş ama kuranda dna danda bahsetmiyor. Bahsedilmemiş diye DNA yoktur diyemeyiz. Allah yaratılışın tüm aşamalarını ve öznelerini anlatmaz kuranda. İnsanın topraktan yaratıldığını söyler. Ancak maymunun topraktan yaratılmış olmasıda muhtemeldir. İnanan birisi olarak ahirete gidince Allah’ın insanları aslında maymundan yaratmış olduğunu görürsen “yanlış dine inanmışım” demeyeceksin sonuçta. Yanlış yorumlamışım diyeceksin. Kesin konuşmak yanlış.
      Endişem şudur; müslümanlar bilimsel verilerin tam açıklıyamadığı konularda popüler kültürün yönlendirmesi ile bir taraf seçiyorlar. Sonra aradan yıllar geçiyor ve bilim tam aksi istikamette ispat yapıyor. Sonra müslümanlar “aaa bak bu kuranda yazıyordu aslında!” gibi cahilce bir cevap veriyorlar. Kuranda insanın maymundan gelmediği yazmaz. Dönemin “din adamları” maymunun ateizm düşüncesi için araçsallaştırıldığını gördüklerinden dolayı insan-maymun ilişkisi Kurana aykırıdır sonucu çıkarmaya çalışmış olabilir. Buna benzer birçok örnekde var.
      Din adamlarından hâlâ bazıları ayetteki “dürülmesinden” dünyanın düz olduğunu iddia etmektedirler. https://youtu.be/rtdR5MJceAc ve https://youtu.be/MaZa6mWMKqU
      saygılar

    • Mutlu @mutlugun

      @semihkarakaplan @volkann Üstüne yazıştığınız sizden alıntı yaptığım alttaki gibi bir teori yok yahu 🙂
      “öncelikle şahsen insanların maymundan geldiği teorisine büyük oranda bende katılmıyorum.”
      Dini hassasiyetiniz varsa sinan cananın anlatımı ile evrimi dinleyebilirsiniz, basit şekilde size anlatabilir.
      Kutsal kitaplarda bilimsel doğrulama aramayın.

    • Mutlu @mutlugun

      @volkann Tavsiye link https://www.sinancanan.net/akli-karisik-muslumanlar-icin-minik-bir-evrim-kilavuzu/
      Kutsal kitapta güneşin balçıklı suya battığı da yazıyor ama bunu savunan yok günümüzde. Aslında söyle demek istemiş olabilir diye yorumlanıyor. Evrim de bu şekilde bir gerçek.

  • volpii @volkanpesok

    arkadaş aç canan hocanın kitabını al oku, o yaşında hocam hala mucadele ediyor televizyonlarda bas bas bağırıyor, şeker, papates, ekmek, pirinç ve meyveden uzak durun. kitabı alın okuyun o meyveler nasıl evrim geçirip şeker küpüne dönüşmüş, o patates fransaya geç gelişinden askerleri besleyemediklerinden nasıl savaş kaybettiklerini (ilber ortaylı ile programı vardı) hepsi mevcut. ben 20 kilo verdim hemde tıka basa yiyerek. Kitap 11 lira, kağıt parasına.

  • Endoskop @endoskop

    bir düşünelim dünyanın güneşin yıkıcı etkilerini azaltması, gök taşlarını engellemesi, ve kusursuz bir yerde dönmesi bunlar yoktan veya abuk sabuk evrim ile açıklanacak bir şey değil. İnsanların zaman içinde kısmi olarak evrimleştiği doğrudur ama evrim direk yoktan var olduğunu söylüyor bir şeylerin olması gerek ki biz olalım dünya olsun o bir şeyleri bir varlık yaratmalı, yani bana bunu açıklamayıp evrim vardır şudur budur demeyin. Teori var ispat kanıt net yok. Evrim teorisi insanın hiç bir şeyini karşılamıyor, bence evrimi bırkaıp teknolojimizi geliştirip dış uzaya açılmalıyız. Tanrının insanları yarattığı tezi ne kadar kulağa bilim kurgu senaryosu gibi gelse de evrim de aynı geliyor. Kısacatanrıya inananı aşağılayıp evrimi savunamazsınız ki ben bu ülkede evrimi savunmayıp desteklenmeyenin yobaz yaftası yediğini görüyorum. Eminsen kitap yaz anlat bu kadar, laf söyleyemek isterken kendi tezini çürütüyorsunuz.

    Evrim benim için iyi bir film anime senaryosudur, tıpkı hunter x hunter’ın Chimera Ant arc bölümleri gibi 😀

  • Kelsey Plum @kelseyplum

    Can çok fitness yaptı galiba salonlarda tozmuş, iğneymiş, ilaç veriyorlarmış hızlıca kütle kazanıyormuşsunmuş bırakıncada eski haline geliyormuşsunmuşş. İnsanlar yıllarca gidiyor o spor salonlarına da bir değişiklik olmuyor o işler öyle konuştuğun gibi değil maalesef.

    • Kelsey Plum @kelseyplum

      Ayrıca kalori mevzusu gayet basit ona niye karşı çıkıyorsun ki, hiç bir aktivite bile yapmazsan vücudun belli bir kaloriyi yakıyor, sen bunun üstüne bir de spor yapıp kalori yakarsan, yediklerini de ayarlarsan gayet sağlıklı bir şekilde zayıflarsın aç kalmana gerek yok, yada bana yumruğum kadar yemek yeter diye sallamasyon bir şey söylemene gerek yok.

    • Gizem Aksut @gizemaksut

      evet bir değişiklik olmuyor, benim dayım mesela kaç senedir spor salonuna gider hala ayı gibi. ne kas var ne bişey, sıfır. azıcık zayıflar insan o da yok.

    • Gizem Aksut @gizemaksut

      arkadaş teoriye inan ya da inanma, şu bir gerçek ki tüm dünya tarafından bilinen bir konu bu, neden müfredattan çıkarmak gibi bişey yapıyorsun? çıkardığın an yoksaymış oluyorsun, yok öyle bişey demiş oluyorsun. ama müfredattayken de varlığını kabul ettiğin anlamına gelmiyordu elbette, sadece güzel açıklamalar ile anlatsan meseleyi kimsenin kafası karışmaz. nereye gidiyoruz ne oluyoruz hakikaten hayır olsun, kafalara bak…

    • JohnSmith @johnsmith

      @janvesely kalori hesabı yukarıdan bakılırsa doğrudur ama her kalori kaynağı aynı değildir o nedenle çok işe yaramaz. Mesela aynı boyda ve kilodaki iki insanın birisinde çok az yağ olabilir, diğerinde çok az kas olabilir ama kilo olarak aynı kilodadırlar, kalori hesabı da bunun gibi.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      @gizemaksut Spor salonuna gidip şişmanlayan adam da var. Salona gidince otomatik olarak kilo vereceğini zannedenler var maalesef. Halbuki o da ayrı bir bilim. Özel hoca tutsun yediklerinden hareketlerine düzenlensin kısa sürede sonuç alır. Salonda o imkan yok kafasına göre takılmıştır sonuç alamamıştır. Ayrıca yine bugün eskiden sporcular için yapılan pahalı genetik testleri normal vatandaşa da yapılıyor. Böylece ona uygun spor türlerine yönlenmesi sağlanıyor. Yanlış her yerde yanlıştır salona gitti spor yaptı olmadı diye bir şey yok. Yanlış yapmış sonuç alamamış. 10 yıl o yanlışı sürdürse yine sonuç alamayacak.

    • Gizem Aksut @gizemaksut

      @gamsizm “bir değişiklik olmuyor” derken spor meselesinin basit bir konu olmadığını kastetmiştim aslında. ben de yanlış yöntem uyguladığını düşünüyorum, aynı evde yaşıyoruz zaten gözlemleyebildiğim kadarıyla düzenli olarak da gitmiyor. benim çevremde başka gidenler de var haftada bilmem kaç gün falan gidiyorlar herkesin ayrı gerçi. ama bizimki 1 hafta gidiyor 2 hafta gitmiyor 😀 kafasına göre ara veriyor falan ay bugün sıcak, salona gidesim yok diyor. e insan bakıyor şimdi kaç senedir spora gidiyor adam, “hadi bişey olsun artık” diyorsunuz aynı LP gibi. var onun da tozları bişeyleri de senelerdir aynı işte. gerçi bizimki yıllardır aynı okulun aynı bölümünde, o konuda da ilerlemesi yok, sporda olmamasına şaşırmamak lazım sanırım. (iyi çekiştirdim adamı)

  • zubizarreta @zubizarreta

    Evde eğitim serbest bırakılmalı. Çocuğum olup okuma yaşına gelene kadar imam hatipten başka okul kalmayacak memlekette.

  • zubizarreta @zubizarreta

    Yani gerçekten dalga geçmek istemiyorum bazı arkadaşlar alınmasın.

    Ama aşağıdaki videoyu izleyin. Şu ilahiyatçılar önce kendi aralarında bir karar versin. Birisi farklı birisi farklı konuşuyor. Şimdi hangisine inanıyorsunuz bu adamların. Orada evrimi açıklamaya çalışıyor Celal Şengör. Adam onu müslüman yapmaya çalışıyor. Ona takılmış çünkü.

    Nasıl bilim ileri gidebilir böyle insanların arasında.

    https://www.youtube.com/watch?v=nercDjnX_Y4

  • cinnabon @cinnabon

    Evrim falan yok diyenler, bakın Harvard size el sallıyor. Ama siz daha iyi bilirsiniz tabii 🙂

    https://oeb.harvard.edu

  • Cemal @cemal

    batıda sizin zannettiğiniz gibi din ve bilim birbirinden ayrı değil bütün evrimcilerin, ateistlerin bir dinide var taptıkları da. batının bilim adına bazı yaptıkları karanlık tarafın çok ufak bir kısmı, karanlık tarafa teslim olmanın cezası can boğaza geldiğinde anlaşılacak. kimi kabus dolu bir dünyadan mutlu bir aleme, kimi ise tatlı bir uykudan kabus dolu bir yeni dünyaya uyanacak. ama ne uyanma!. https://youtu.be/RgpuGnWiI6M

    Ey Muhammed! Gerçekleri inkâr edenleri, kabirlerinden kalkıp telaşa düştükleri zaman bir görsen, artık kaçacak bir yer bulamazlar ve yakın bir yerden yani can damarlarından kıskıvrak yakalanmışlardır. sebe suresi / 51.ayet

  • faati @faati

    @hkellecioglu @can maaalesef kisi kendi istegiyle sperm donduramiyor ulkemizde. Sperm dondurma sadece hastalık nedeniyle (örneğin testis tümörü, orsiektomi gibi) gerekliyse doktor raporu ile bu konuda özelleşmiş tesislerde 5 yil sureyle yapılabiliyor.

  • Doğan Çevikol @dowan_42

    Evrim konusuna bu kadarcık bile girebilmek büyük cesaret, iyi ki kitle biraz olsun nezih, ne dediğini bilen insanlardan oluşuyor. Göz gezdirdiğim kadarıyla çok aşırıya savrulanlar olmamış.

    Evrim bilimsel bir gerçektir. Teori olan Evrim’in nasıl olduğu konusudur. Theory of Evolution’u ilk çeviren vatandaş keşke kısa yoldan Evrim Teorisi değil de, orijinal ifadenin tam karşılığı olan Evrim’in Teorisi’ni kullansaydı. “Adından belli teori bu” kısmını geçerdik hiç değilse.

    Dindar insanların evrime sıcak bakmaması da gayet anlaşılır bir durum. Tarihin başından beri her kutsal kitap ve söylence yaratıcının insanları ve dünyayı nasıl yarattığıyla ilgili bilgi/hikayelerle dolu.

    Eğitim kurumlarındaki son durumu bilmiyorum ama benim orta öğretim yıllarımda (25-30 yıl önce) zaten biyoloji kitabında bir satır olarak değiniliyordu. Kelimesi kelimesine tam ifadeyi hatırlamıyorum ama; “Canlılığın ortaya çıkışı ve çeşitlenmesiyle ilgili çeşitli teoriler vardır, şunlar bunlardır, tabi ki akla en yatkın olan yaratılış teorisidir.” deniyordu, hafızam beni yanıltmıyorsa.

    Tabi bu izlenen yol gelecek için de sinyaller veriyor. Bir noktada Evrim’in inkarı resmi devlet politikası da olabilir. Tarihte bunu da deneyenler oldu.

  • Murat Gamsız @gamsizm

    Bilimsel bir konuya yine bilimi kullanarak cevap verirseniz sorun çıkmaz. Ama buna dini açıdan cevap verirseniz konuyu farklı yere çekmiş olursunuz ve bu defa dinin kendisi de tartışılmaya başlanır hale gelir. O yüzden evrim teorisine karşı iseniz bunu yine bilimi kullanarak ve yanlışlayarak yapın. Eğer dinde yeri yok derseniz zaten inanç meselesi olduğundan, ortada tartışacak bir konu da olmaz. Ama yok yere din konusunu hedefe koymuş olursunuz. Ondan sonra dine eleştiri getirenlere bir şey deme hakkınız olmaz. Konu bilim çerçevesinde konuşulduğu sürece kimse dine çekmez, zaten dinin, inanç temelli olduğundan bu konuda bir yeri yoktur.

  • Realblue1 @realblue1

    Hayatında hiç meraktan bilim kitabı açmamış adamlar nasıl bilimsel cevap versin ki daha türkçe yazmayı bilmiyorlar.

  • retrocu @retrocu

    @gamsizm din ve bilim ayri konular. Ama dusuncelere saygi duymayan kucumseyen insanlar genelde dini inaclarla alay etme yoluna gidiyor. Bilim ile dini karistiran her iki taraf .

  • Murat Gamsız @gamsizm

    @retrocu Evet kimse işin içine dini katmamalı. Gerek yok, alakası da yok.

  • Salih Aktaş @cesurokcu

    Rifkin’e göre, ”evrim teorisi eğitim sistemimizin en temel unsuru haline getirilip kutsallaştırılmıştır;gereksiz tacizlerden korumak için etrafına sağlam duvarlar örülmüştür.Muhtemel zararlardan emin olmak için her türlü itina gösterilmiştir;çünkü onda meydana gelebilecek en küçük bir kırılmanın bile modern dünya görüşünün bütün entellektüel temelini sarsacağından endişe edilmiştir”*
    *-RIFKIN,J. (1984):Algeny:A New Word, A New World, Penguin (Darwin’in Çöküşü , 2001 Tercüme : Ali Köse . Ufuk Kitapları 18 , Bilim Dizisi:1, İstanbul)

    • Realblue1 @realblue1

      Evet doğru cahillerin tacizlerinden bilimi korumak için sert duvarlar örmek şart çünkü bilime önem veren toplumlar gelişir ve yükselir vermeyenler dindar ortadoğu ülkeleri gibi her gün patlayan bombaların arasında kendi dışkısında yuvarlanarak ölmeyi bekler siz ikincisini tercih ediyorsunuz heralde.

  • miskin @miskin

    @gamsizm dini katmadan yaradılışı nasıl tartışacaksınız? yaradış = din , din = yaradılıştır.
    hadisi kutsi: “Ben gizli bir hazine idim; bilinmek istedim, mahlukatı yarattım”

  • Murat Gamsız @gamsizm

    @miskin Din de o konuyu ele alır benim ona itirazım yok. Ama o inanç meselesi. Tartışmaya açık değil. Din yaratılışa nasıl bakar diye ayrı bir konu konuşulur ona da bilim katılmaz. Bilim açısından evrime baktığınızda inanç işin içinden çıkar. Ama hayatında referans noktası din olan biri açısından bilimin tartışığı kısım yok hükmünde zaten. Konuya dahil olmadan yaşantısına devam etmeli. Din ile dahil olmaya çalışırsa gereksiz yere dini de tartışmaya sokar ve olay başka yerlere kayıp gider. Kimseye bir şey kazandırmaz.

  • Baki Karadeniz @bakikaradeniz

    Anlatılmak istenenler doğru olsa da belki yanlış kelimelerle ifade etmekten konu iyi anlatılamamış sanki. Öncelikle evrim ve evrim teorisi farklı ele alınmalı bana göre. Canlıların sürekli değiştiği (evrim) bir gerçek. Kanun. Hakikat. Adına ne derseniz diyin. Evrim teorisi ise bu değişimin nasıl olduğu, nasıl başladığı gibi soruları açıklıyor. Darwin diyor ki canlılar üredikçe farklılaşıyor. Farklı yapılardaki canlılardan ortama en uygun olanlar hayatta kalıyor, diğerleri yok oluyor ve döllerini devam ettiremiyorlar. Böylece dünya üzerinde farklı canlıların nasıl oluştuğunu açıklıyor.

    Bu bir teori. Kanıtlarla desteklenmiş. Ama doğruluğu %100 kanıtlanmış değil. Açıklayamadığı noktalar var. (Göz’ün oluşumu gibi konular) Ama çürütülmüş değil. Zaten bilimsel bir teoriyi çürütmek istiyorsanız. Ona karşıt veya eksiklerini kapatan başka bir teori ortaya koyarsınız. Böylece bilimi ilerletmiş de olursunuz.

    Kur-an’ın bize ilk emri oku emrini sadece arapçasını anlamadan okumak olarak algılamasaydı bir çoğunluk, hayatı okumak olarak da anlasaydı; Kur-an’ın bize yaratılış ile ilgili mesajlarını daha iyi anlayabilir, dünya ile ilgili olayları da kavramak yolunda adım atabilirdi.

    Cehalet genel problem ama Kur-an’ı bilmemekten kaynaklanan cehalet en sıkıntılısı…

    İslamiyet hristiyanlardan çekmedi bilgi sahibi olmadan yorum yapan, kulaktan dolma bilgilerle ahkam kesen Kur-an’ı anlamaya çalışmanın yanından bile geçmeyen bu yobazlardan çektiği kadar.

  • Baki Karadeniz @bakikaradeniz

    @gamsizm Aslında çok alakası var. Zira din hayatı açıklıyor bize. Dünya’nın ne olduğunu ve nasıl yaşamamız gerektiğini. Ama bir çok insan vaktinin bir kısmını öteki dünya için ayırdığı bir ritüelmiş gibi yaşıyor dini. Aslında din ve bilim yan yana. Din bize hayatı okumayı, yorumlamayı öğütlüyorsa onu yapma şeklimiz bilim olmalı.

  • Ali Cengiz Tokmakçı @ali-cengiz-tokmakci

    Yıl olmuş 2017 hala din ile bilimi karşı karşıya getirenler var .
    Din mitoloji yahu masal yani 🙂

  • Cemal @cemal

    her türlü tassubun zararlarını görüyoruz. evrim taassubu eşittir = din düşmanlığıdır olay bu kadar açık. gönderilen resimler alaycı yorumlardan anlayabilirsiniz. dünya tarihi bu tip insanlarla dolmuş taşmış (Ve onlara “Rabbiniz ne indirdi?” denildiği zaman: “Evvelkilerin masallarını.” dediler. Nahl-24) başlarına nelerin geldiğini, ölüm ötesinde nelerin geleceğini Kuran çarpıcı bir şekilde anlatmış. Evrim ısrarı, bilim kılıfı adı altında neler yapıldığını açıkça gözler önüne süren çok iyi bir örnektir. Şeytani yalanlarla süslenmiş hiçbir zaman doğruluğu bilimin kendisiyle bile kanıtlanamamış bir yalanlar bütünüdür. Hiçbir evrimciye bilimle dahi birşey anlatamazsın bu adamlardan milyon kere ara geçiş formu göstermeleri istenmiştir sahtekarlıktan başka bir şey sunamamışlardır. Amacı araştırmak gerçeği aramak bulmak değildir, yaptığı kör taassuptan ibarettir.

    Bu yüzden hakarete varan karikatür şu bu yorumları şikayet ediniz. Adam tarafsız değil düşman!!! Dinsiz olabilirsin ama düşman olmak farklı bir şey! Bu tarz insanlara bir şey anlatılmaz. Herkes gibi bunlarda beklesin, ölüm saati geldiğinde herkes neyin ne olduğunu anlayacak. Dünya hayatı göz açıp kapayıncaya kadar geçip gidiyor…

    İnsanoğlu bir hiçken, yaratanına karşı bu kadar nankör olması fiziği, kimyayı, biyolojiyi, evreni sayısız Allahın ilmini gözlemledikten sonra ona düşman kesilmesi ne kadar hazin ve düşündürücüdür.

  • AykutTah @aykuttah

    Bence cuma günü gece hem haftalık gündem değerlendirmesi, hem de bilim ve teknoloji notları gelsin ayrı ayrı videolar olarak. Haftanın iki günü bu iki video ayrı ayrı günlerde yayınlanınca inceleme videoları daha az yayınlanmış oluyor. Haftada bir düzenli olarak söylediğim gibi olursa süper olur.

  • Batuhan @achfighter

    Alman Hastanesi’nde sperm dondurmuşum. Her yıl döviz cinsinden kira bedeli veriyordum. İki yıl önce ödeme yapmak için gittiğimde hastane kapanmıştı. Sanırım borçları yüzünden oradan çıkmışlar. Benim spermlerime ne oldu o zaman!

    Kıssadan hisse sperm donduracağınız yerin güvenilir ve uzun süreli olmasına dikkat edin. Ayrıca sözleşmede kaç yıl dondurulacağı mutlaka yazmalı. Kira verip verip bir gün oranın olmadığını görürseniz şaşırmayın.

  • Arkeolog @arkeolog

    Bir kaç tek hücreli canlının kendi aralarında kurduğu işbirliği ve geçirdiği mutasyonların genele vurulması büyük bir hatadır. Sınırlı durumlardan yaşamın dallanışını iddiası çok ciddi bir yanılsama. Diğer türlü bu değişim/gelişim/evrimin sınırlarını bilerek reddeden mantıklı bir kimse yok zaten. Siyaseten-kör kalıp konuşanları ciddiye almayacaksınız.

  • tako00 @tako00

    Evrim konusunu maalesef tamamen kendi inanışlarınıza göre yorumlanmışsınız sayın editörler.
    Öncelikle evrim teorisi bilimsel olarak bakıldığında da eksik bir teoridir hatta teori bile değildir. Şimdi üstünkörü açıklarsak evrim teorisini savunan bilim adamları yaratılışın olmadığını herşeyin kendi kendine oluştuğunu ve canlıların belirli aşamalardan geçerek bugünkü formuna geldiğini savunuyorlar.
    Şimdi akla hemen şu sorunsallar geliyor.

    Birincisi evrim teorisini savunan bilim adamları canlılığın devamını sağlayan üreme içgüdüsünün neden ve nasıl oluştuğunu tanımlayamıyorlar bu konuda ne yazık ki teoriyi destekleyecek kesin tahminler değil olasılıklı öznel fikir yürütüyorlar.

    İkincisi evrim bir süreç ve bu süreç ilerlerken teori gereği ara formlar oluştukları tahmin ediliyor. Fakat bugüne kadar keşfedilmiş ara formların olmamasını açıklayamıyorlar.

    Üçüncüsü evrim teorisini savunanlar evrimin sürekli devam ettiğini ve canlılığın sonuna kadar bitmeyeceğini iddaa ediyorlar fakat günümüzde evrimin devam ettiğini gösteren bir ara form canlı türü bulunmamakta bunu açıklayamıyorlar.

    Dördüncüsü küçük bir deneyde yapılan ufak bir hesaplama hatası bile başka sonuçların çıkmasına yada deneyin çöp olmasına neden oluyorsa. Bir balık formunun kendi kendine tamamen rastlantısal bir şekilde bir memeli formuna daha sonra aşama aşama insan formuna tamamen kontrolsüz bir şekilde nasıl geldiğini açıklayamıyorlar. Bu konuda da sadece tahmin ve öznel fikir yürütüyorlar.

    Beşincisi insan türünün neden en zeki canlı türü olduğunu açıklayamıyorlar.

    Sonuç olarak aslında evrim teorisi materyalist batı bilim dünyası ve medyasının insanları yaratılış fikrinden uzaklaştırıp, tamamen dini fikirleri ve düşünceleri inkar etmesini sağlayarak kilisenin kontrolünü tamamen bitirmek için yapılmış bir tezgahtır. Evrim teorisinin de din gibi dogma düşüncelerden gram farkı yoktur.

    Not: Bilim adamları her zaman doğruları söylemez bilim adamları dünyayı kontrol eden güçlerinde emellerini gerçekleştirmek için bazen ufak yalanlar söyleyebilirler. Örneğin 1960’larda şekerin insan vücuduna faydalı bir madde olduğunu yazdıkları gibi. O yüzden bilim bilim diye ötmeden önce bunları da düşünmek gerekir. Ha hükümetin bu kararı farkında olmadan bile olsa doğru bir karardır. Evrim bilimsel gelişime katkı sağlayan bir bilgi değildir. Öğretilmemesi çocuklarımızın ruh sağlığı açısından faydalıdır.

    @hkellecioglu

    • Mutlu @mutlugun

      Çok sığ ve klişelerle bezeleli bir yazı. Ara form bol sayıda vardır, hatta ara form bulana ödül vereceğini iddia eden kişi de gelen mesajlara cevap veremez durumdadir.
      Burdan buyurun,
      https://www.youtube.com/watch?v=JL2SwGjA69U&index=18&list=WL

    • Lucidum @lucidum

      “hatta teori bile değildir”
      “günümüzde evrimin devam ettiğini gösteren bir ara form canlı türü bulunmamakta bunu açıklayamıyorlar.”
      “Sonuç olarak aslında evrim teorisi materyalist batı bilim dünyası ve medyasının insanları yaratılış fikrinden uzaklaştırıp, tamamen dini fikirleri ve düşünceleri inkar etmesini sağlayarak kilisenin kontrolünü tamamen bitirmek için yapılmış bir tezgahtır.”

      Çöp. Paragraflarca çöp!
      Bilim gündemi yorumlarında böyle çöp giriler olmasın @hkellecioglu. Bunun tartışılacak, okunacak hiçbir yanı yok.

    • Tesbih @tesbih

      İşte bu yarım yanlış bilen yorumlar yuzunden evrim okutulmali. Evrim yaratılışa karışmaz. Evrim yavaş ve optimum gerçekleştiginden yarim kanatli kus goremezsin. Adnan Oktar beni ağlatıyor ne yazikki bi donem ben de takip ediyordum gençlik iste. Darwin teorisi evrime sadece 1 pencere. Evrim her alanda var ister değişim ister gelişim de. Yobaz guruh yuzunden sonra niye Azizler bizden çıkmıyor.

    • Mutlu @mutlugun

      @lucidum bu yazıların kaynağı A9 da malesef, onunda durum ortada,

    • tako00 @tako00

      @tesbih Evrim yaratılışa karışmaz mı? Şimdi sen mi okutucaksın bana evrimi güzel kardeşim evrim başlangıç olarak tek hücreyi baz alır yaratılışa inananlar ise yaratıcının tüm canlıları bir bütün olarak tek seferde oluşturduğuna inanır. Cahil cahil konuşup bir de caka satıyorsunuz ya bizim ülkenin ateisti de dincisi de aynı şeyin laciverti.

      @mutlugun canım kardeşim bende biliyorum evrimin 10 yılda 100 yılda gerçekleşmeyeceğini benim bahsettiğim mevzu bundan 10 bin yıl önce evrilmeye başlamış bir canlı türünün bulunamıyor olması tabiki yarım kanatlı kuş yok ama mesela kanatlı at da yok yada kanatlı çıkmaya başlayacak şekilde altyapısı oluşan bir at diyelim.

      Bakın ben canlılardaki fiziksel evrim yoktur demiyorum. Canlılar dünyanın fiziksel koşullarına uyum sağlamak amacıyla vücutların da adaptasyonlar tabiki de oluyor. Bundan 100 bin yıl önce yaşadığımız dünya koşullarıyla bugünün dünya koşulları bir değil canlılar da buna göre adapte oluyor ve değişiyor. Siz de bu üzün süreli gerçekleşen adaptasyonlara evrim diyorsunuz.

      Ayrıca linkini verdiğin video da herhangi bir kanıt yok ekranda bir sn bile göstermediğin fosil fotoğrafları bu mu yani bana kanıt olarak sunduğun video ahaha cahil cühelalar sizi. Bir de araya dinazor fosilleri koymuş ahaha lan o tür yok oldu zaten dünyadan tür diyorum bak ayrı bir tür ahahaha neyi kanıtladın şimdi.

      Sahelanthropus tchadensis’in fotoğrafını koymuş evrim var demiş lan zaten buna benzeyen canlılar şimdi de var dünyada al https://tr.wikipedia.org/wiki/Goril
      ahahahahahahahaha iyi güldüm valla ahahaha sen bana Homo sapiens türünde zeka nasıl oluştu onu açıkla ondan sonra konuşalım koçum ahahahaha cahil sürüsü sizi batının her yutturduğuna ilah gibi inanırsınız siz. amokaçiler hadi uzayın şimdi.

      Ayrıca a9’u da nerenden bıraktın onu da anlamadım a9 ne aslanım ben senden duyup öğrendim ne olduğu adnan denen zırzop uçan kaçan sokan mesihin kanalıymış onlara göre konuşsaydım işimiz vardı ama sen ateistforum.org da çok takılmışsın beynini yıkamışlar senin dikkatlı ol aman diyim.

    • tako00 @tako00

      @tako00 Eğer bilim tekeli Amerika ve Avrupa’nın elinden çıkarsa 2-3 milyon yıllık homo sapiens türüne ait kalıntılarda ortaya çıkacaktır.

      Ayrıca evrimcilerin hayaline göre homo eractus dan homo sapiens evrilmiştir değil mi? Fakat evrimcilerin kendi araştırmalarında bile homo eractusla homo sapiens arasında fark bulunamamıştır. Yani homo eractus homo sapiens in farklı bir ırkıdır. Aynı şu anki zenciler, çekik gözlüler gibi. Bu mantıkla bu günlerden milyonlarca yıl sonra bizi araştırsalar ve aynı dönem yaşamış bir zenci kafatasıyla bir japon kafatasını bulsalar o günün insanları, zenci kafatasının insanların atası olduğunu, japon kafatasının ise modern insan olduğunu iddaa edeceklerdir.

    • Mutlu @mutlugun

      @tako00 “ahaha kocum” kelimesini cok seven apaci arkadasim. Ara tur istedin bol bol incele, 1 sn gorundugune takilmissin, durdur videoyu arastir. Sagda solda araform vs yoktur sallama. Normalde insanlar sana blok koyup gormez ne yazdigini. Emek verdim bak. “Kocum aslanim” ifadelerini koz tazele dedigin yerlerde kullan. Selametle..

      Sana son bir guzellik, et tuketimine dikkat. http://www.evrimagaci.org/fotograf/66/7670

    • tako00 @tako00

      @tako00 Şu çocuk çıktı da birden homo eractus, homo ergaster oldu ne güzel bilim ya işine gelmedi koy bir isim daha salla salla dur biliminizi sevim sizin turnusoller sizi

    • kolcu @kolcu

      Müridin olayım hocam ne güzel açıklamışsın. Oturduğum yerden bu kadar nasıl uçarım, kafa bulurum anlatır mısınız?

    • Mutlu @mutlugun

      @tako00 tosun 100.00 nesil sonraki torunun seni araform diye inceleyecek, hala “ahaha ehehe”.. Blok güzel.

    • Guan @guan

      @tako00 cahil cesareti kadar süper bir şey yok. adam en ufak fikir sahibi olmadığı konuda ne kadar rahat konuşuyor.

  • Paralelport @paralelport

    Ay ay ay. Yine bu evrim işi gelmiş baş sıraya oturmuş. Alem konu. Uzaylı olsam komedi dizisi yerine bu dünyalıların evrim var-yok muhabbetlerini okurdum 😀 Konu da öyle bir konu ki: bir bakıyorsun dine kafadan düşman sözde bilim adamı olacak yobaz bir güruhun elinde oyuncak bir bakıyorsun dini rant peşindeki bir güruhun elinde oyuncak. Siyasetçilerin zaten baş mazotu. Hem burada hem benzer dindar toplumlarda (ABD’nin malum eyaletlerini herkes bilir oldu). Ne zaman sıkıştın, ver mehteri.

    Kuran bilgim iyi değil ama “dağlar bulutlar gibi yürür” manasında bir ayet var. Bu ayet indikten sonra geçen 1300-1400 yıl boyunca bu ayete masal, hikaye, saçmalık dendiğini, dindar kesimin de muhtemelen soran olduğunda açıklayamadığını ve belki de bir kısmının inancını kaybetmiş olabileceğini düşünmüyor değilim. Ne oldu? 100 sene önce bir fikir ortaya atıldı (daha önceden de atanlar olmuştu ya neyse) 50 yıl kadar önce de bilimsel olarak yani veri ile kıtaların hareketi ispatlandı (izah etmeye çalışan teori muhtemelen önümüzdeki yüzyıla değişir ama neyse). Ders alınması gereken bir vaka.

    Yaratıcı olduğuna yani Hereke halısının iplerinin bir dokuyucu usta olmadan 3 trilyon yıl geçse de böyle paha biçilmez bir halıya dönemeyeceğine inanan birisi olarak görüşüm Aziz Sancar ile aynıymış, yukarıda verilen linkten yeni izledim videosunu. Dini kitapta yazan ile bugünkü bilimin “snapshot”ının uyuşmadığı alan mı var? Elbette olacaktır, bilim dediğimiz araç setin daha bugün kanseri açıklayamıyor yahu. Dini kitap da sonuçta formüller ispatlar dolu şekilde gönderilmemiş, kim inanacak kim inanmayacak sınavdasın deniyor. Boş boş konuşacağımıza, dindar-dinsiz diye siyasetçilerin istediği şekilde ikiye üçe beşe bölüneceğimize gelin de hep beraber diyanet bütçesi kadar bilime de bütçe ayrılması için çalışalım. Ama nerede..Beklerdim ki TeknoSeyir böyle itidalli bir giriş ile bu haberi versin. Bilakis siyasetçilerin ekmeğine yağ sürecek bir şekilde sanki İzlanda’daymışız ve bu konuda betonarme hesabıymış gibi ele almışsınız.

    • Mutlu @mutlugun

      1 aziz sancar açıklamasını düzeltmek zorunda kaldı.Ona göz atmanızda yarar var.
      2.Kuran bilginiz iyi değilse çok klişe şeyleri yazmayın boşuna. Dağların depremi engellediği yazar, hiçbir faydası yoktur.Zamanında geniş kudretliyiz diye cevrilen mealler evrenin genişlemesinin keşfinden sonra genişleticiyiz vs. diye cevrildi. Bu gibi çok örnek vardır.

    • Paralelport @paralelport

      @mutlugun yazılı yaptığı söylenen açıklamada da zaten ilkinde söylediği şeyi söylüyor. Benim dediğimi söylüyor. Boş kavgalar bunlar. Sen bana kansere harcadığın parayı söyle. Aziz Sancar niye başka ülkede onu söyle.

      Sizin maşallah jeoloji bilginiz de Kuran bilginiz de epey iyi demek. Hangi ayetmiş o bahsettiğiniz, biz de istifade edelim de klişeden kendimizi kurtaralım.

      İşiniz gücünüz polemik be çocuklar. Ayranımız yok içmeye, ülkede bilim adamının maaşı ortada, patent sayımız ortada, rezillik ortada. Ay ay ay.

    • Mutlu @mutlugun

      @paralelport daldan dala gidiyorsunuz.Aziz sancarın ilk açıklaması ile sevinip evrim yokmuş nobelli adam diyor diyenler ters köşe oldu.
      Arada alakasız konulara girip sonra bunlar boş ile konuyu kapatıyorsunuz. Burası dini içerikli bir site değil, ama madem sordunuz enbiya 31. Okumak isterseniz bunların membagini gönderebilirim. Tekrar ediyorum yeri burası değil.

    • Paralelport @paralelport

      @mutlugun “Millet sorunu yapıp kavga ediyoruz bütün enerjimizi boşa harcıyoruz” diyor adam, ben de bu fikre katıldığımı söylüyorum, gece 2’de bence daldan dala atlamak ve klişe vs gibi terimler kullanmak yerine, ne diyor bu adam diye bir daha okuyun.

      Enbiya Suresi 31. ayete o yorumları getirenler maalesef Arapça orijinalini değil de kendi dillerine çevrilmiş ve de sadeleştirilmiş tercümelerini okuyup onun üzerinden “vay böyle vay şöyle” diyenler :/ Size gece gece ufak bir dost ricası: “cebel” kelimesi ile “revasiye” kelimeleri arasındaki farkı bilmeyenlerin yorumlarını okuyup karara varmayın :/ Bir uzmana ulaşıp sorun, tartışın, bilimsel bakış açısı bunu gerektirmez mi? (Lafım size değil, etrafımda da böyle çok insan var)

    • Batuhan @achfighter

      Konuyu dine çekenlere kızıp dine çekmek.

    • cinnabon @cinnabon

      @paralelport Aziz Sancar evrim gerçektir dedi. Bunu kasten atlıyorsunuz izlenimi edindiğim için yazma gereği duydum. Bu konu zaten tartışmaya açık değil, Aziz Sancar da ömrünü evrimi gözleyerek geçirmiş bir insan.

      Ayrıca bu tartışmalar Aziz Bey’in ilkin sandığı gibi boşa enerji harcanması değil, çünkü yeni nesil evrimin yer çekimi gibi doğal bir olay olduğunu öğrenemeden yetiştirilmeye çalışılıyor. Bunu engellemek için gerçek sürekli hatırlatılmalı.

      Bir kez daha açıkça yazayım ki eyyamcilarca görmezden gelinemesin: Dr. Aziz Sancar evrim gerçektir diyor. Tekrar ediyorum Aziz Sancar evrim gerçektir diyor.

      Umarım Aziz beye kendi istediklerini söyletme modası da böylece biter. Adam daha kesin nasıl söylesin düşüncesini.

    • Paralelport @paralelport

      @achfighter bilim ile dini karşı karşıya getirerek topa girmeyin, Aziz beyin dediği gibi enerjimizi boşa harcamayın, bak böyle bir güzel ders alınacak yer bilimlerinden örnek var dedim. Bunu yazınca bir üye arkadaş bir örnek ile dediğin yanlış bak böyle dedi, ona cevap verdim. Eskiden ekmek yediğim bir konu olduğu için sanırım sorusuna da cevap vermesem ayıp olurdu. Bu kadarcık da dışarı taşma hakkımız olsun 🙂

      @cinnabon herhalde ekşi ve normal basını takip etmediğim için benim kaçırdığım bir mevzu var. Kasten atlamak lafınızı görünce epey şaşırdım. Adamın videosu açıklamaları ortada, dindarım demiş (bilmiyordum), bu polemik mevzusu olmasın, evrim ile görüşlerim budur demiş (onu da bilmiyordum), her şey net değil mi? Akit vs gibi yerlerde acayip mevzular mı döndü? Kesin bir halt var, ben “mağarada” işitmemişim. Elimden geldiğinde kendimi bu tarz şeylerden yalıtmaya gayret ediyorum, kusura bakmayın.

      Bakınız bu polemikler bizzat hepimize çok ciddi zararlar veriyor. Aklı olan toplum din ile bilimsel yeni bulguları kıyaslar ama böyle ehliyetsiz kişilerce değil. Bunun anlaşılması için organ nakli konusunu örnek vereyim. Diyanet gibi kurumlar dinin ne dediğini açık ve net araştırıp milyonlara ulaştırmadığı-anlatmadığı için her yıl yüzlerce insanımızı kaybediyoruz, halbuki bilimsel olarak tıpta gayet ileriyiz, imkan, araç gereç her şey var. Gezegende organ nakli ile ilgili bir innovasyon varsa anında bize de geliyor biraz da büyük rantı nedeniyle. Fakat hasta haklı olarak öbür dünyaya inanıyorsa hesap veremeyeceği işi yapmak istemiyor. Doktora soruyor ama doktorun din bilgisi yok (uzmanı değil normal), hastanede soracağı adam yok. İmamın müftünün hiç haberi yok. Ülkede birkaç gerçek din bilgini var, onların da son tıp gelişmelerini takip ettiklerini söyleyemem. En azından bir ameliyata girmeliler, ailelerin çektiklerini görmeliler, tıp konularına hakim olmalılar ki dini konuda görüş bildirebilsinler. Sonuç: can kaybı. Veya daha kötüsü: organ ticareti, mültecilerin çektiği afetler. Bu tarz konularda topun din düşmanları ile din tüccarlarına bırakılmaması ve diyanet çatısı altında bir bilim bürosu kurulması gerek. Çok da zor değil, bütçeleri var, imkanları var. İzlenen yol çok yanlış ve sonuçları çok ağır.

  • Mutlu @mutlugun

    Muhafazakar arkadaşlar evrim konusunda sorun yaşıyorsa sinan canan nın şu yazısı ile belki idrak etmeleri daha kolay olur. Okumadan lütfen yorum yazmayın.

    https://www.sinancanan.net/akli-karisik-muslumanlar-icin-minik-bir-evrim-kilavuzu/

    Ama artık lütfen ” o zaten teori”, “maymun” vs diye klişeleri lütfen yazmayın artık yıl 2017 oldu artık.Bunca kaynak var. Lütfen artık,

  • Mutlu @mutlugun

    Bir de evrim ile evrim teorisi arasındaki farklı ögrenmek için lütfen 7 dakikanızı ayırınız.
    https://www.youtube.com/watch?v=FOgcxisnG7k

  • Çağrı @txms303

    @hkellecioglu Her ne kadar The X Files klonu da olsa Sır Dosyası iyi bir örnektir Türk Bilim-Kurgu Korku dizileri açısından. Taner Birsel ve Mehmet Günsur oynamıştı hem de. https://www.youtube.com/watch?v=aS4lwGrga98

  • homerusan @homerusan

    ağzınıza emeğinize sağlık ya çok keyifliydi yine

  • Selim Kendir @selimkendir_1

    Cok tesekkurler podcast ise yaramaz diyordum ama internetin kisitli olsugu yerlerde cok faydalandim

  • Aytaç @aytacesmebasi

    @can @hkellecioglu
    mono öldü mü 🙁
    https://youtu.be/0wl68wBll9o?t=2683

    karnitin şu sporcuların kullandığı karnitin mi?
    https://youtu.be/0wl68wBll9o

  • Saylam06 @saylam06

    @hkellecioglu bu notları Podcast Addict gibi programlarda neden bulamıyorum? Haftalık gündemler var halbuki.

  • Executioner @executioner

    Evrimle ilgili birşeyler öğrenmek isteyenler Cosmos’u izlesinler. Belgeselin evrime odaklanma gibi bir derdi olmamasına rağmen gerçekten güzel işlemişler bu konudaki bilimsel gerçekleri. Cosmos derken hem Carl Sagan’ın 80’lerdeki çevirdiği belgeseli kastediyorum, hemde yeni çevrimini. Her ikiside şaheser gerçekten. Ama ikisinide izlemediyseniz Neil Degresse Tysen’lı (doğru yazdım umarım) yeni çevrimini izleyin önce. Sonra ilginizi çekerse Carl Sagan’ınki ni de izleyin. Yaradılışmıydı evrim miydi gibi şeylere girmeden sadece salt bilimsel gerçekler üzerine odaklanan bu belgeselleri izledikten sonra bu konuda çok daha fikir sahibi olacaksınız.

  • DİYAR @sebahattinsy

    Bana göre Hamdi beyin “evrimi biliyormusun denir, inanıyormusun denmez” sözü de yanlış.
    Çünkü bilim ile teknoloji doğru merkezine paralel olarak yaklaşır.Bilimde ortaya birçok teori atılmıştır ve bunları çoğunluğu günümüzde doğru kabul edilip kullanılırken azda olsa bir kısmının yanlışlığı ortaya çıkmıştır.Evet yerçekimi kanununa inanıyormusun denmez biliyormusun denir. Ama aynısı evrim için söylenemez.Çünkü bu bir varsayımdır ve gelecekte değişebilir.Konunun ayrıntılarına bakılınca bing bang gibi bir miktar havada kalan bir konu olduğu ortadadır.Ayrıca dini düşünceye ters değil fakat arada ince bir çizgi vardır.Yaratıcı isterse canlıları diğer canlılardan evrimleştiripte tabiki yaratabilir, buna gücü yeter.Kuranda biz Adem’i topraktan yarattık deyince kimse alınmıyorda şimdi hayvandan dönüşmüş olabiliriz denilince neden bu kadar kızılıyor.
    Bu nedenle bu inanç gerektiren bir konudur ve Hamdi beyin söylediği söz bana göre yanlıştır.
    Bana göre üniversitede okutulması daha uygundur.Çünkü ben bu dersi ilk okulda fen kitabında gördüğümde ben bizi Allah yarattı biliyordum şeklinde aklımda saçma bir düşünce oluşmuştu ve kimse bana bunu açıklamamıştı.Evet lisede bu durum biraz zor ama üniversite en uygunu bence.
    Benim düşüncem bu teori doğru değildir.Üzerine basarak söylüyorum benim düşüncem ve kimseye kabul ettirmeye çalışmıyorum.

    • Guan @guan

      Evrim tartışmalı bir konu değildir. Evrimin gerçekliği yer çekimi kadar kesindir. Gelişmekte, değişmekte olan şey “evrim teorisi”dir. Yani adamlar diyorlar ki, “bu canlılar evrim geçiriyor, bu okay, peki nasıl geçiriyorlar? nasıl mekanizmaları var? neye göre değişiyorlar?” Evrim “teorisi” bu soruların cevabını arar. “Evrim” ise gözümüzle gördüğümüz, şüphesiz doğru olan bir fenomendir.

      Diğerleri gibi cahil cesaretiyle atıp tutmadığınız için basitçe açıklamak istedim. Sorunuz, itirazınız varsa yazabilirsiniz.

  • disaster @disaster

    Evrim ile dini karşı karşıya getirmek 19.yy zihniyeti 21.yy’da artık bu hataya düşülmemesi gerekiyor.
    Artık dünyanın yaşı belli, güneşin yaşı belli, galaksilerinki tahmin ediliyor, sonra abrakadabra diye insan mı oldu? “Ol dedi ve OLUR” yani 1 kere ol dendi ardından geçmişte oldu şimdi oluyor ve gelecekte de olacak, bu kadar basit.
    Evrimin detayları hala kesin değildir, o yüzden teoridir araştırılıyor da son yıllarda bu konu heyecanını kaybetti artık tüm ilgi maddeyi açıklamaya dönmüş durumda.
    Maddeyi açıklamak için formül de basit:
    madde (- madde) = 0
    madde bildiğimiz madde, -maddeye antimadde diyorlar,
    0 hiçlik yani hiçbir şeyin olmadığı an buna acaba 0 entropi mi deniyor,
    antimaddeyi çözmek için quantuma yoğunlaşılıyor,
    bu 0 ı ayırmak için enerji lazım buna da kara enerji falan.
    Bu formülün felsefi yönü de çok ağır aslında ama bakıyorum hala evrim tartışılıyor.

    • Gerginix @gerginix

      İşte böyle din sürekli evrim geçirir 🙂 İncil’de hala dünyanın MÖ 4004 yılında yaratıldığı yazar. Din ile bilimin karşı karşıya gelmesinden daha doğal bir şey olabilir mi? Bilim mevzi kazandıkça din kendine sürekli update yapar. Bilimin henüz açıklama getirmediği yerlere gecekondu koyar, bilimin dozerleri gelene kadar ortalığı pisletir.

    • disaster @disaster

      @gerginix sorun dinde değil. Din genel olarak bahseder detayları bilim doldurur aslında.
      Bilim gelişene kadar da din adamları akıllarınca yorumlamaya çalışır tartışmaların sebebi de budur genel itibariyle.
      Karşı karşıya getirilmesinin bir başka sebebi de inanmayanların bilimi kaçış kapısı olarak görmeleri ve lanse etmeleri. Formüllerde Yaratan arıyorlar sanırım olmayınca da yok denmesi tepkiye sebep oluyor. Newton ya da Kepler kanunlarını bu kişiler koymadı sonuçta.
      İncil’de tarih verildiğini bilmiyorum açıkçası ama geçmişte bir papazın saçmalığı vardı diye biliyorum.
      Din bu kadar detaya inse kimsenin 1 kez bile okumaya ömrü yetmezdi anlayabilen de çıkmazdı.
      Bilim inanan için de inanmayan için de bahanedir karşı karşıya getirilmesi yanlış

    • Gerginix @gerginix

      @disaster din konusu benim için daha 10’lu yaşlarıma geçer geçmez ne mutlu ki kapandı. Elle tutulur hiçbir yanı yok. Din ve bilim doğuştan karşı karşıyadır. Suni müdahaleye ihtiyacı yok. Papazın saçmalığı değil o. Bizzat yazıyor İNCİL’DE.

    • disaster @disaster

      @gerginix Saygı duyarım, tiye almadan/alınmadan konuşabilmek güzel, teşekkürler.

  • Gerginix @gerginix

    Allahın sonsuz gücü olduğuna inanıyon, maymundan insan yaptığına niye inanmıyon, şirk mi koşuyon lan!

  • Gerginix @gerginix

    Demagoglar bunu çeşitli şekillerde tahrif etmeye çalışır:
    1- Güçlü olanın hayatta kalması ki bu saçmalıklar Hitler’i yaratmıştır türünden terbiyesizlikler bile yapılır.
    2- Canlının azmedip çevresine uyum sağlaması (Efenm neymiş Zürafalar üst yapraklara uzanmaya çalışırken boynu uzamış gibi saçmalıklar)
    3- Ne yani biz tesadüf müyüz? Bu kadar zeki bir canlının bu noktalara gelmesi rastlantısal mı? Efenm bu işler üst aklın ürünüdür. Aldığınız her nefes ince hesaplanmıştır, bakınız dünyanın yörüngesi 2 cm sapsa hayat yok olur vs…

    Bir kere evrim canlının uyum sağlama çabası falan değildir. “”Ağacın kabuğuyla %60 akraba olduğumuzu, “biz maymundan gelmiş olamayız” diyen birine ben nasıl anlatayım”” diyor Neil deGrasse Tyson… Evrim, tüm canlıların ortak atadan farklı hayatta kalma biçimleri kazanmış, birbiriyle hem akraba hem de alakasız davranış ve ve biyolojik biçimler üretmiş olması sürecidir.

    Olay, su kuruyunca balığın atmosfer soluyan ciğer üretmesi değildir. bu meseleyi en basitinden öğrenmek isteyen Cosmos belgeselinin 2. bölümünü komple izlesin.

  • Aykut Elmas @aykutelmas

    Evrime insanların inanıp inanmaması gerçekleri değiştirmez. Gerçekler ortada. İsteyen yerçekimine inanmayı da bırakabilir. Bu uçamayacakları gerçeğini değiştirmez.