arkadaşlar selam. yeni açtığım çiçeği burnunda web sitemin eklentilerini düzenlerken wp forms lite eklentisiyle ilgili olduğunu düşündüğüm şu hatayı aldım ve site hiçbir şekilde açılmıyor şu an. işin garibi, bu eklenti aktif değil, devre dışı bırakmıştım fakat etkinleştir'e dokununca bu hatayı aldım. hosting'in müşteri panelinden cpanel phpmyadmin'e falan baktım ama hiç anlamadım çok karmaşık. ne yapmam lazım? yardımcı olur musunuz? #KonuDışı
#TeknoYardım

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Yaz sonuna kadar giysi alışverişimi internetten yapacağım. Normalde denemeden pek bir giysi almayan ben, belki de internetten giysi alışverişimi mütemadiyene dönüştüreceğim.
Gerçekten 2.5 ayı geçkin bir süredir evden dışarı çıkmıyorum market vs haricinde. Hatta geçen gün eczane ihtiyacım oldu, dışarıdaki birine aldırdım, napayım? Zaten evden çalışıyordum, aynen devam durumundayım.
Alışverişimi haftalık yapıyorum, evdekiler her gün markete gidiyor ama ben işten başımı kaldıramadığım için evin market işine koşamıyorum bu aralar. O yüzden kendi ihtiyaçlarımı haftalık alıyorum. Hatta bir iki şeyi toptan alacağım, o da kalıcı bir alışkanlığa evrilebilir benim için.
İlk paket siparişimi geçen hafta verdim, bir şey olmadı. Sıcak yemekti zaten.
Gezmeyi, özgürce dolaşmayı, bir yerde çay kahve içmeyi ben de özledim ama hiçbir şeyi sağlığımı riske atacak kadar özlemem elbette. Bu yaz muhtemelen bol bol balkon keyfi yapacağım, hava alma ihtiyacımı öyle karşılayacağım.
Dışarı çıkarsam maske takıp çantamdan 80 derece limon kolonyasını eksik etmeyeceğim. Eğer imkan varsa toplu taşımaya kalabalık olmayan saatlerde bineceğim, imkan varsa kalabalık caddelerden değil ara sokaklardan, daha tenha yerlerden gideceğim. Bana göre yeni normal bu. Bir şekilde her yer açılmış olabilir, elden geldiğince tedbirlere uymaya devam, ne yapalım?
#akış #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 10
  • Orcun @orcun

    Dışarı çıkmamak çok zor, ev ihtiyaçları vs var hani internetten olmuyor. Sanalmarket karfur vs okey sipariş alınıyor veriyorsun ama gelmiyor ki istediklerin. Patates aldım mesela yarısı pert. Kafam kadar kumpirli patates ve içinde yarısı neredeyse çürük simsiyah olmuş vs ee ne oldu 3 kilo patates aldık yarısı pert. Domat vs bilerek almıyorum çünkü biliyorum yumuşak gelecek taze olmayacak vs. kıyma alıyorsun yarısı yağlı. Bilerek böyle yapıyorlar. '' nasılsa müşteri görmüyor daya dandiği ne farkeder '' Birde bırakıp kaçıyorlar yani dur lan bir bakacam diyemeden adam kapıdan fiyuuuv tüymüş. Parayı çöpten mi buluyoruz ya ben bizim insanımız kadar üç kağıtçı bencil vurdumduymaz başka hiçbir insan görmedim. Ama kendine yapılsa dünyayı yıkar başkasına gelince yap anasını satayım. Otobüslerin bu yüzde 50 mevzusu iyidi birkaç kere denedim bomboş almıyorlar zaten ama sefer sayısı çok azdı. Sabah 10 dk'da bir öğlen falan saat başı, öğleden sonra 20 dk'da bir, akşamda normale dönüyordu ancak hiç deneyimlemedim akşam saati vs kim bilir nasıl kuyruk oluyordur. Hiç binmemek lazım. Hele bu olayı da kaldırmışlar mesela hayatta binilmez. Boş saatleri yok yani sende bilirsin izmir 3 sene önceki 5 sene önceki izmir değil. Böyle bir anda göçmenler akın etti ankaralı istanbullu vs. vs. trafikte dikkat et bazen 35 plakadan daha çok 34 ve 06 var. Araba olmuyorsa birtane ufak motosiklet alıp öyle takılmak lazım. 50 cc falan b ehliyetle de kullanılıyor hiç derdi tasası yok scooter zaten öyle takılmak lazım veya bisiklet ? düz yerse bisiklet çok iyi, ben buca bornova arası git gel yapıyorum arabayla ama bisikletle gidilmez. Alsancak konak karşıyaka vs takılır düz yerler ama buca falan hele bornova yukarsı atatürk mahallesi vs yok yani bisikletle olmaz. Aşısı ilacı bulunana kadar yapacak birşey yok. Böyle devam edeceğiz.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      ya sorma ehliyetim de var ama araba olmadığı için sürmeyi unuttum yahu 😀 aslında ayağı yerden kesmelik beyaz şahin falan ayarlansa bana ne hoş olur. yolda kalmadığım günler işime yarayabilir 🙂 market alışverişini hiç internetten yapmadık. ben gittiğimde a101'e gidiyorum, bir tık daha geniş hani en azından insanlar sıraya girebiliyor, dağınık bir yapısı yok mağazanın. hiçbir şey yapamazsam biraz oyalanıp kasadaki kalabalıktan kaçtığım da oluyor. sabah kardeşim dershane için otobüs kullandı da, şoför müdahale ediyormuş kalabalık olmaması için, durak kalabalıksa durmuyormuş falan, bazen uyarıyormuş vs gerçi biz çok yoğun hatlarda değiliz o yönden de avantajımız var.

    • Orcun @orcun

      @ggzmkst1 Araba bela ya sakın bulaşma. Hele tofaş şahin bildiğin yürüyen tabut. Üstüne masrafı bilmemnesi hiç bitmez. Motor işi tam uygun park yeri sıkıntısı yok, kullanmaktan yana sıkıntısı da yok. Honda fizy miydi neydi 50 cc makine gaz var fren var bagajı da var tak kaskını gez heryeri 100 km gitsen 1 2 litre ya yakacak ya yakmayacak alet. 10 liralık benzine ohooo her işini görürsün. Marketten alırsın atarsın sandığına kapatırsın seleyi yallah eve 😀 Ben genelde 565 568 168 249 515 330 kullanıyorum. Bunlar feci yoğun.

  • Mr.Bell @mr-bell

    Kıyafet için iade süresi 14 günden fazla firmalar var,gelen ürünleri denemek için havalandırıp güneşte bekletmeden giymemek gerekebilir,yıkanırsa iade konusunda sorun çıkarabilirler ama ortam farklı olduğu için sorun olmayadabilir

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      eğer açık havada bekleteceksek yıkamaya gerçekten gerek var mı? paketlenip gelene kadar zaten 2 gün geçer, 1 gün de dışarıda beklese virüs kalmaz diye düşünüyorum. peki bunun aksi kanıtlanmış mı bilginiz var mı acaba?

    • Mr.Bell @mr-bell

      @ggzmkst1 Bence zaten alınan tüm kıyafetler yıkanmadan giyilmemeli,benim söylediğim ilk deneme içindi,aksi kanıtlanmış mı bilmiyorum ama eğer imkan varsa bu şekilde yapmak bana doğru geliyor,

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      sürekli iade gerektirecek bir durum olacağını sanmıyorum, ihtiyacımdan fazlasını almayacağım. keyfi bir alışveriş olmayacak yani 😀 daha önce birkaç kez aldım, hiç iade etmedim. sorun da yaşamadım. sonuçta bedenimi biliyorum, iade durumu yaşarsam da iade ederim, ne yapayım 🙂 muhtemelen öyle tek tek sipariş vermem, topluca alırım. iade olursa da tek seferde hallederim.

arkadaşlar merhaba, kyk kredisi borcunu ödeyen vardır illa ki aramızda. mayıs ayı taksidini ödemeyi unuttum ve şu an ödemek istediğimde ödeyemiyorum. kyk'nın iletişim merkezini arıyorum düşmüyor etmiyor berbat bir sistem yani. geciken taksitler için günlük zam uygulanıyor. ne yapabilirim? bilgisi olan var mı? #konudışı #akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 22 / 34
  • onur çil @onurcill

    ben de en son martı ödedim. e devlette nisan ve mayıs görünmüyor zaten. ertelemeden dolayı olduğunu düşünüyorum

  • Nakahella @nakah

    Ertelendiğini düşünmüyorum ben her ay ödüyorum hâlâ. Ertelendi diyenler girip bir baksın faiz kaç lira girmiş?

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      ben de ertelendi diye bir şey görmedim. ödeyeceğim, para var elimde unuttum sadece. fakat şu an ödeyebilmem için bir şans da yok ki elimde. saçmalık. telefonu da düşmüyor.

    • Nakahella @nakah

      @ggzmkst1 Bir iki gün için çok büyük faiz gelmez zaten endişelenmeyin, normalde görünmesi lazımdı. Uzun zaman ödemeyince vergi dairesine devredilip oradan yapılandırılıyordu belki öyle yapılmıştır sizinki de. Şimdi kendiminkine baktım ödeyebiliyorum.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @nakah mayıs ayı gözüküyor mu peki sizde? siz mayısı ödediniz mi?

    • Nakahella @nakah

      @ggzmkst1 Mayısı ödemiştim.

    • berrram @berrram

      Erteleme var lakin isteyenler bu süreç içerisinde ödeyebilecekti. Ödemeyenlere ise fazladan bir faiz yok.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @nakah işte ben ödemediğim için şu an ödeme ekranımda mayıs gözükmüyor 🙁 daha önce hiç atlamamıştım. saçmalık değil mi geriye dönük de ödeyebiliyor olmam lazımdı aslında. yardımcı olacak bir müşteri hizmetleri falan da yok.

    • Mehmet Özcan @ozcanm

      @ggzmkst1 ben daha önce 5-6 kere birkaç gün geç ödedim. Herhangi bir sıkıntı çekmedim genelde 1-2 lira faiz yemişim. Ben direk ziraat mobil uygulamasından ödüyorum.

    • berrram @berrram

      @ggzmkst1 E-devlet girdim ancak şu anda sorgulama ekranında 3 deneme yapmama rağmen " Sistemde yaşanan bir teknik aksaklık nedeni ile işleminiz tamamlanamadı." hatası çıkmakta. Gün içinde tekrar bir kontrol etmek gerek. Tekrar deneyince çıktı ancak bende durum böyle 3. aydan 6.ya geçmiş direk

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @berrram anladım, bende de 5. ayı atlayıp direkt 6. aya geçmiş. peki siz nisan ayını ödemiş miydiniz?

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @ozcanm ben de aynı şekilde ödüyorum, şimdi ziraat bankası ile görüştüm, adam şey diyor ben kendim girdiğimde görüyorum normalde sizin de görebiliyor olmanız lazım, kyk kaynaklı bir durum olmuş olabilir kyk ile görüşmelisiniz falan dedi. ve şey dedi, normalde geçmiş aya yönelik gözükür dedi.

    • berrram @berrram

      @ggzmkst1 Kusura bakmayın şimdi girebildim. 4.ve 5. ayı ödemedim. Aşağı da yazılanları da okudum ancak mevcut torba yasada da belirttiği üzere bu 3 aylık sürede ödemediğiniz takdirde ekstra bir faiz yok.
      https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/04/20200417-2.htm

      ğ) 16/8/1961 tarihli ve 351 sayılı Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanununun 16 ncı maddesi kapsamındaki kredi borçları, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 3 aylık döneme ilişkin tahsil edilmesi gerekenlerle sınırlı olmak üzere, başvuru şartı aranmaksızın 3 ay süreyle ertelenir. Bu süreler, bitiminden itibaren Gençlik ve Spor Bakanı tarafından 3 aya kadar uzatılabilir. Söz konusu borçlar ertelenen süre sonunda, ertelenen süre kadar aylık taksitler halinde, herhangi bir gecikme zammı, faiz veya Yİ-ÜFE uygulanmadan tahsil edilir.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @berrram teşekkür ederim. o halde hem @onurcill hem de benim taksitlerimizin, ödeme planı sonuna atılmasının nedeni buymuş. nihayet resmi bir kaynak geldi ona da ayrıca sevindim 🙂 cidden bir yandan iş yetiştirip diğer yandan bununla alakalı araştırma yaptığımda gözümden kaçmış. taksitlerimizi ödeme tablosunun en sonuna atmış yeni tarih vererek. ben bunu, taksidin tahakkuk id'si numarasından çözebildim. mayıs 2020'ye ait taksidin tahakkuk id'si aynı ama ödeme planında 2022 temmuz taksidi olarak gözüküyordu. teşekkürler 🙂

  • makesome @makesome

    ne yazık ki hala ödüyorum. Ödeme almaya da devam ediyor. Erteleme falan olmadı, ödemediğin takdirde gib'e yönlendirilir borcunu vergi dairesinden takip edersin. Erteleme sadece kyk yurtlarında kalan öğrenciler için yurt paralarının alınmamamsıydı. Yatıranlara geri iade ettiler.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      anladım, ödenmemiş geçmiş ay için ödeme seçeneği çıkması lazım çıkmıyor. arıyorum hat düşmüyor. ödememe engel olup fazladan parama konacaklar. ne biçim insan bunlar.

    • onur çil @onurcill

      @ggzmkst1 edevletten tekrar baktım nisan ve mayıs için yapmadığım 2 aylık ödemeyi sona eklemişler benimki 2023ün 7. ve 8. ayına kaymış. ertelenmiş yani. normalde ödemeyince edevlette faiziyle beraber yazıyordu. kontrol edin isterseniz.

    • makesome @makesome

      @onurcill garipmiş, bende erteleme falan yok.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @onurcill teşekkür ederim, kontrol ettim şimdi siz söyleyince, bende sona atma gibi bir durum yok. belki sisteme hemen işlememişlerdir. peki o ertelendi gözüken borç taksidini ödemeye çalıştığınızda mesela ödeme yapma seçeneği aktif oluyor mu, bilginiz var mı? pas geçilen ayın sonlara eklenmesi mantıklı ama ödeme yapabilme opisyonu da olmalı diye düşünüyorum ondan sordum. benimki cidden faize düşerse pisi pisine olur param hazırdı, unutmuşum sadece.

    • onur çil @onurcill

      @ggzmkst1 rica ederim, ödeme ekranında çıkmıyor bende de. sadece içinde bulunduğumuz ayı ödeyebiliyorum. edevlette de sona eklenenlerde farklı bir şey yazmıyor. sanki normal o zamanın taksiti gibi eklemişler (aylık taksitlerim 347 lira benim ama son ayınki 385 liraydı şimdi o 385ten sonra 2 tane daha 347 var buradan fark ettim ben de)

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @onurcill bana da öyle olmuş tespit ettim ben de. son taksit 2022 6. ayda 368 liraydı. şu an son taksit 2022 7. ayda 337 lira gözüküyor. 337 benim normal aylık taksidim. zaten tahakkuk id diye bir şey var bu ardışık giden bir sayı. bu tahakkuk id'yi takip edince de anlayabiliyoruz. mesela bu bahsettiğim 2022 7. aydaki taksidin tahakkuk id'sinin sonu 78. 2020 haziran ayının tahakkuk id'sinin sonu 79. şimdi önemli olan şu: gecikme zammı uygulanacak mı? eğer uygulanmazsa sorun yok. eğer gecikme zammı uygulanırsa ziraat bankasına giriş yapıp bu sona atan 337'lik taksidi ödemeyi düşünüyorum.

  • Burak Özyürek @burakozyurek

    @ggzmkst1 @onurcill aylardır bu hatayı alıyorum.

Selamlar 🙂 Bir sene içinde şu an dolgun olmayan maaşlı çalıştığım işimi bırakıp e-ticaret sektörüne girmeyi düşünüyorum. Üç beş kuruş birikim var, ufaktan başlayıp zaman içinde aldığım geri dönüşlere göre daha büyük adımlar atacak şekilde böyle bir şey yapmayı düşünüyorum. İşim gereği e-ticarete aşinayım, bu işin en önemli kısımlarından biri olan internet reklam çalışmalarını kendim yürüteceğim (uzmanlık alanım)
Çevremdeki bazı kişiler boşver, kolay değil, zarar edersin, paran çarçur olur, işine git gel kafan daha rahat olur diyorlar. Bu ülkede özel sektörde çalışan olmak mı daha büyük risk yoksa bir şekilde ticaret yapan olmak mı daha büyük risk karar veremedim. Siz ne düşünüyorsunuz?
#konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 54

Selamlar, bir süre önce web sitem olsun istediğim için sizlerden yardım almak adına bir konu açmıştım. Şimdi web site sahibi olmaya karar verdim fakat teknik anlamda bilgim yok 🙂 Şöyle özelliklerde bir siteyi 150 tl civarı ücrete alabiliyorum yıllık. alan adı falan da içinde tabii. site wordpress olacak, ilk etapta yoğun trafik almaz. iş gereği web sitemin olması iyi olur diye düşündüğüm için girişiyorum bu işe. blog tarzı yazılar yazar mıyım? bilmiyorum ancak ileride olabilir. daha ziyade burada biraz kendimden bahsedebilirim. ne dersiniz bu özelliklere? eğer bu özellikler uygun değilse (gereksiz fazla ya da yetmez ise mesela) ne tavsiye edersiniz? #teknoyardım #akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 28

Adam diyor ki Sbarro'da yemek yemeyi, sinemaya girmek için film seçerken kararsız kalmayı, Koton'un altını üstüne getirip kapanışı Gratis'le yapmayı özledim... AVM'lerin açıldığı gün 1 milyon 200 bin civarı insan AVM'lere koşmuş. 1 Haziran'da açılacağını duyuran AVM instagram paylaşımı altına yorum yazmış birisi, Miniso açık mı, ne zaman açılacak diye. Bir insanın Miniso'da sağlığından daha öncelikli ne gibi acil ihtiyacı olabilir merak ediyorum, bilen aydınlatabilir mi? 😀 #akış #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 23
  • ARMv7 @armv7

    Avmlere en gidilmeyecek zaman. Avmde olup ta dışarda hariçten bulamayacağın ne var ki? Gerçi ben hastalık vs yokken de gitmiyordum ama heralde avm ye özel, sadece avmden alınacak bir ürün yoktur diye tahmin ediyorum.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      lütfen ama ya, vatandaş miniso istiyor lütfen 🙂 bazıları da gelmiş diyor ki biz insanlara tepeden bakıyormuşuz, herkesin kendi düşüncesiymiş kendi kişisel özgürlüğüymüş. o zaman ben de her tarafa tükürüp kime ne kendi özgürlüğüm diyeyim. şunu anlamaktan aciz bazıları, zaman bireysel düşünecek zaman değil sorun orda 😀

  • Orcun @orcun

    İnsanların başka yapacak hiçbirşeyleri kalmadı. Öyle arabası olanda dağa taşa gidiyor ama ilk iş mangal piknik vs. ama hiç öyle yürüyeyim dağı taşı gezeyim hava alayım spor yapayım derdinde değil, önce piknik vs düşünür öyle oturayım vs. mangalı yakarım 2 de tavuk atarım tamam hava almaktan kastı en fazla bu kadar. Aynı adam alışveriş merkezine gitse bile yapacağı şey önce çocuğu oyalatmak o arada hanımı derse zara'a bakalım bilmemneye bakalım yok onu bunu alsak mı vs herif orada 6 taksitle alır falan sonra da ellerinde poşetle eve dönerler. Gezmek vakit geçirmek bu kadar. Çünkü yapacak başka birşey yok.

    Ya mağdem öyle sen alsana çocuğunu git balık tut ? doğa yürüyüşü yap çadır al çadırda kal vs. ? ya ben tek başıma buradan seferihisara gidiyorum oradan dağa çıkıyorum dolanıyorum turluyorum ohoooo sonra da arabada gece yatıyorum. Sessiz sakin kapkaranlık sadece yıldızlar var. Yanımda da kahvem çayım en kötü elma şu bu oluyor onla takılıyorum. Ha birde yanıma tüfeğim olmazsa olmaz birde bıçağım var nemelazım dağ diye taşıyorum. En kötü jandarma vs geliyor birşey yok bakıyor ediyor gidiyor o kadar. Bayadır bunu yapamadım ama ilk iş yapacam.

    Ha evde ne yapıyorum ? mesela oymacılığa başladım. Bazen benim hurdalıktan alet alıp kurcalıyorum transistörü soketi işte ıvır zıvırı söküyorum yedekliyorum kenarı falan öyle yani günlerim baya geçiyor. Evde zaten sıkılmıyorum ama bu böyle yasak olunca insan bunalıyor onun harici ben hayatımda hiç yani öyle avm de gezeyim dükkana bakayım vs anca işte lazımsa gider bakarım. En kötü bu hafta evi boyamayı düşünüyorum mesela depoda boya buldum evi tertemiz yaparım. 😀 Evlendiğimi düşünüyorum da gelecek hanım diyecek sıkıldım vs. vs. başımda tutturacak çıkalım avm gezelim falan, sinirimi bozacak kavga edecez. 😀 Hayır dese ki gel kordonda yürüyelim termosumuza alalım çay kahve vs takılalım oooh ama neredeeeeeeeeee ? demezler. 😀 Avm'e gidecen zıngazınk dolu hertürlü insan var, oradan çocuk ağlıyor vs. annesi altını kenarda değiştiriyor vs. pet şişeye işettiren bile gördüm ya ulan ilerde tuvalet var ya bu kadar da üşenilmez ki arkadaş ? kim bilir çocuk kaçkere anne çiş çiş dedi dedi salak karı oyalandı oraya bakacam edecem diye çocuk altına işemesin diye pet şişe tutuyordu kesin. Böyleleride anne oluyor işte neyse sabah sabah sinirimizi bozmayalım. 😀

    • Mert Ahmet Altıparmak @m-ahmet

      Bazısı dijitalleşmeye bizim kadar adapte olamıyor maalesef. İnsanlar birbirleri ile nasıl vakit geçirilir unuttu. Hani küçük yerde büyüyenler bilir. Yapacak pek etkinlik yoktur öyle avm, sinema, kafe falan; vaktini insanlarla konuşarak, hareket ederek geçirirsin. Küçük bir ekrana bakıp da oradan gelen şeylere yönelik vakit geçirmezsin.

  • yalinindisindakiadam @yalinindisindakiadam

    Sbarro’yu özleyen de ne bileyim. Bari Carls Jr. özlesin :d

  • ggzmkst1 @ggzmkst1

    1 haziranda açılacağını duyuran avm, avmkolikler tarafından tepki aldı 😀

Selamlar, yine ben ve yine bir soru fakat bu kez soruyu doğru insanlara sorduğuma eminim 🙂 Konu: Bir websitem olsun istiyorum!
Freelance işlerim için kullanacağım.
Ekonomik yollu çözümlere ihtiyacım var.
Hazır bir site olacak wordpress gibi. (google analytics gibi kodlar eklenebilsin ama) Temalarında kendime göre değişiklik yapmak isterim.
One page de olabilir, sayfalar da olabilir açıkçası blog tarzı bir şey ekler miyim şu an kararsızım.
Kurumsal bir eposta adresi olsa fena olmaz.
Daha önce herhangi bir alan adı almadım yani alan adım yok. Dediğim gibi freelance işler için kullanacağım ama çok bütçem yok 🙁
Bu konuda biraz araştırma yaptım, Godaddy için çok fazla şikayet var, natro için çok şikayet var. İstediğim özelliklere uygun fiyat performans firma önerisi yapar mısınız? Ben bu ihtiyacımı hangi web site firmasından karşılayabilirim? Ne tavsiye edersiniz? Bu konuda teknik bilgim olmadığı için size sormak istedim.
#akış #teknoyardım #yazılım

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 12 / 33
  • Orcun @orcun

    @yasinilkaya TSliye özel bir güzellik yapar her halde ? 😀

  • Yasin İLKAYA @yasinilkaya

    @ggzmkst1 https://ipekhosting.com/hosting paketleri inceleyebilirsin, çok uygun fiyatlara paketlerimiz var. Teknoseyir üzerinde de çok sayıda müşteriz var deneyimlerini sorabilirsin.

  • Emre @ebagcuvan

    Guzel.ne.tr iyidir yıllardır kullanıyorum illa wordpress hosting almana gerek yok normal hosting işini görecektir. Zaten hosting aldığında e-posta oluşturabilirsin. Tema konusuna gelince porfolyo teması bulursun onun zaten blog kısmıda vardır ama yine yardıma ihtiyacın olursa etiklersin beni https://www.guzel.net.tr/hosting.php

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      teşekkür ederim, peki normal hosting aldığımda web sitemi nasıl oluşturacağım, yani bununla alakalı tek bildiğim şey wp olsa wp paneline girip tema seçip kafama göre bir yerlerini ayarlayabiliyorum. elde şu an hazır bir web sitesi yok, kod bilgim yok, wp almadan normal hosting konusunu nasıl ayarlayabilirim? çok soru sordum, umarım zahmet vermiyorumdur 🙂 müsait zamanınızda cevaplarsanız sevinirim.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      güzel hosting içerisindeki site yapıcısını kullanarak mı yapacağım acaba siteyi?

    • Emre @ebagcuvan

      @ggzmkst1 Şimdi baştan yanıtlayayım. Hosting alırken aynı sipariş içinde alan adı da sipariş verirseniz bir birine bağlı gelir gelmezse bile sıkıntı değil 2 dk içinde bağlanır. Hosting içinde hızlı kurulum için yazılım bulunur onun ile wordpress yada başka bir yazılım kurabilirsiniz o olmasa bile bir kaç dakika da kurulabilir. WordPress zaten ücretsiz bir yazılım satın almanız gerekmez sadece uygulama ve temalarda ücretli ve ücretsiz seçenek bulunur oda sizin isteğinize kalmış. ayrıca guzel.net.tr içindeki Site yapıcısı da kullanıbabilir ancak wordpress için o gerekli değil sadece alan adı ve hosting aldığınızda işiniz bitecek sadece wordpress kurulumu ve ayarları yapmanız gerekecek. Başka sorun olursa sorabilirsin sıkıntı değil 🙂

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @ebagcuvan teşekkür ediyorum 🙂 benim gibi bu konularda bayağı cahil birinin soruları bitmez elbette. yani ben wordpress site yapabilmek için ille de wordpress hosting almak zorunda değilim, hızlı kurulum için yazılım olduğuna göre, doğru mudur?

    • Emre @ebagcuvan

      @ggzmkst1 Doğru. Sizin belirttiğiniz şartlarda normal hosting ile de wordpress site oluşturabilirsiniz işinizi görecektir. Bu konularda bilginiz yok ise biraz araştırma yapmanızı tavsiye ederim site nasıl kurulur neler gerekir tarzında biraz bilgi edindikten sonra yapmanız daha iyi olacaktır.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @ebagcuvan teşekkür ederim, araştırma yapacağım özellikle de özellik kısmında yazan terimler hakkında.

  • hazerfan @hazerfan

    Merhaba mac ve program yükleme hakkında bir sorunuz vardı şuan bulamadım onu. Mac bilgisayar almayı düşünüyorum ama programları lisanssız yükleyebilir miyim acaba ? Biri bana yardımcı olabilir mi. Programlar Adobenin programları. Şimdiden teşekkürler.

Artık hayat kalitemi düşüren her şeyi elimden geldiğince azaltmaya ve mümkünse engellemeye karar verdim. Bunun en başında, tatil günlerinde işle ilgili gelen whatsapp mesajları ve mailler var. Yani, tatil günlerinde istenen ufak tefek işler var. Ufak olsa bile sonuçta iş, karantinadayız yasak var diye mesai saati kavramı nedense ısrarla aşılıyor. Bir süredir gözlemliyorum, misal gruptan biri bir şey istiyor akşam saati ya da tatil gününde, yani birinin yapması gereken bir iş. Ekipte o işi yapabilecek 3 kişiyiz. Bekliyorum mesela, diğer iki kişiden hiç ses çıkmıyor. Onlar yapmayınca ben yapıyorum. Belki de o kişiler mesajı görmedi ya görmezden geldi? Görmek zorunda mı? Değil. O zaman ben de görmeyeceğim bundan sonra. Grup bildirimlerini kapattım.

Mail geliyor mesela, yine bir iş, yine tatil zamanı ve benden başka 2 kişiden daha istenmiş. O iki kişiden hiç ses çıkmıyor, ben ilgileniyorum, ben cevap yazıyorum vs. Bahsettiğim konu da 2 saat önce falan, diğer ikisinden hala ses yok. Belki de görmedi. Görmek zorunda mı? Değil. Telefona gelen e-posta bildirimlerini kapattım. Artık tam bir şeyler izlerken, bir kitap okurken, biriyle ilgilenirken keyfim bu şekilde bölünsün istemiyorum. Her iş bir şekilde halloluyor.

Bu bahsettiklerim çok basit 2 örnek sadece ve bildirimleri görmeseydim uğraşan ben olmayacaktım. Zaten birinin bana ihtiyacı varsa, acil bir şeyse arıyorlar. Ben de böyle bir karar aldım ve gözlemleyerek aldım. Bu işin kontrolü tamamen bende olsun. Ben canım istediği zaman girip bakayım gruptan yazılmış mı, mail gelmiş mi falan diye. İnsan böyle şeyleri zaman içerisinde öğreniyor. Ekip arkadaşlarım ölü taklidi yapıyor ya da gerçekten mesai dışında bakmıyorlar çünkü. Bir tek ben mi varım?

Sizin mesai dışı gelen işlerle alakalı bir çözümünüz var mı? #konudışı #akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 14 / 39
  • zatisahaneleri @zatisahaneleri

    İş telefonu şeklinde ayırmadıktan sonra bence zor bu. Yani bildirimleri kapatsan da yine başkasıyla mesajlaşırken denk gelecek. Böyle bir sorunum yok ama olsa ayrı telefon kullanırdım.

  • ahmet faruk @ahmet-faruk

    Sen varken adamlar niye yapsın hocam 😑sonuçta her iş için organize olmak gerekiyor.

  • Makineci @makineci

    İnsanların bu duyarsızlığını görmezden gelmezseniz, hayatta üzülen taraf hep siz olacaksınız.

  • Ali Pektaş @alipektas

    Benzer durumları pek yaşamıyorum çalıştığım yer çok yakın akrabamın olduğu ve beraber çalıştığım kişilerle de yakın sosyal bağım olduğu olduğu için ama önceden başıma çok gelirdi. Ben hep ertesi gün saat tam 9'da (uyanıksam 8'de) yazardım, bir süre sonra çoğu anlamıştı zaten iş/mesai başlamadan işimle iligili hiçbir uğraşa vakit ayırmayacağımı. Tabi bu sektörden sektöre, iş ortamından iş ortamına değişir. Bende bir pürüz çıkmamıştı. Bu şekilde kabul görmüştü tutumum.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      önceden kabullendirebilmek önemli.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ggzmkst1 Açıkçası bu senin hakkın olduğu için kabullenmeleri konusunda diretmende fayda var. Bilmiyorum tabi, belki 6 ayın dolmamıştır, tazminatsız işten çıkarmaları ekonomini çok bozar işini riske atmak istemezsin falan. Anlarım öyle bir şeyi, benim başıma da geldi. İş vereni bırak iş arkadaşı gördüğün kişiler bile senin işe olan aşırı ihtiyacını suistimal edebiliyor. Tuzları kuru oluyor, her şeyi sana kakalayıp uymazsan da seni uyumsuz gösteriyorlar el birliğiyle, nasılsa işe çok ihtiyacın var diye yaparsın. Patron uyumsuzluk olunca uyumsuzluğun kaynağını değil de kimi daha kolay işten çıkarabilirse onu hedef tahtasına koyuyor. Kısacası koltuğu sağlama almadan ben de önermem diretmeyi evet. Ancak yaptığın işi sen gidince yapacak bir yoksa ya da tazminatın fazlaysa hakkını aradığından nazını çekiyorlar.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @alipektas ilk iş yerimde üzerimde çok fazla sorumluluk vardı ve hep fedakarlık yapanın ben olduğumu düşündüğüm için ben bugün ayrılsam yerime kimseyi bulamazlar düşüncesindeydim. tamamen yanılgı. 5 senelik biri var ekipte, belki 6 olmuştur bilmiyorum. tuzu kuru adamın, patron bile lafını dinliyor. ama patron milleti, işine gelmezse onu da koyar kapının önüne. mesela şu an onun işlerinin tamamı neredeyse bende, değişik bir süreçten geçiyoruz, geçici bir iş bölümü değişikliği oldu, pek yoğun olmayan bir dönemdeyiz fakat yarın öbür gün ben yoğunlaşınca ben eski düzenime dönebilmek için bendeki ekstra işleri ona geri vereceğim. kendileri söylemezse ben hatırlatacağım yani. şu an çok anormal bir dönemden geçiyoruz, adam askerden falan döndü. belki maaş durumlarıyla alakalı bir konu vardır benim bilmediğim, patron ona şey demiş çünkü, sen şu an sadece şu şu işlere dahil ol gerisine karışma. yani artık yarım maaş mı verecek, kısa çalışma ödeneği mi verecek anlayamadım ama var bişey. muhtemelen bu sebeple şu an onun iş yükü çok az.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ggzmkst1 Bak mesela onun işlerinin de bir kısmını sen yapıyorsun, o yarım maaş alıyor daha az iş yaptığı için ama sen iki katı maaş almıyorsun. Emek, fedakarlık falan düşündükleri yok şirketlerin/iş verenlerin. Her zaman senden maksimum verim almaya bakar. Ya verimliliğini artıracaksın, ya da daha nadir alanlarda verimli olacaksın. Böyle deyince kolay geliyor kulağa ama kolay değil tabi farkındayım. Ufacık meslek hayatımda benim de bocaladığım çok oldu. Ağlamayana meme yok olayı tamamen. Teoride burada iş sektörünü 3 kere kitler çözeriz ama sahada böyle olmak için iyice bir hırpalanmamız ya da doğuştan/aileden afedersin p*ç olmamız gerekiyor. Çok rekabetçi, vahşi bir ortam iş ortamı ama başka kabullenmek zor geliyor bize. Umarım ikimiz de en az zararla tam anlamıyla adapte oluruz. Sen ben gibileri çiğ çiğ yerler yoksa. 😀

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @alipektas evet o yarım maaş alıyor ama ben iki kat almıyorum 🙂 bu maalesef hiçbir yerde böyle değil. ki şu an çalıştığım yer sanırım çalışabileceğim en rahat firma diyebilirim. kabul görmüş bazı şeyler var, bunlara uymadığın zaman bedeli işsizlik oluyor. bu duruma ben de çok sinir oluyorum. ama gönderide yaptığımı söylediğim şey yani bildirim kapatmak işe yaradı. gece mail gelmiş, neymiş efendim görür görmez yapmamı istiyorlar falan. bir iki tıkla hallolacak bişey ama ben onu gece görsem gece gece uğraşmış olacaktım ya da sabahın erken saatinde. neyse işte ben tabi görmedim ya, whatsapptan falan da yazılmış az önce, saat bire gelirken. bi baktım arıyorlar. açmadım. şöyle göz attım mesajlara sonra kahvaltıma devam ettim. ölü taklidi yaptım. bak bu işi yapabilecek 2 kişi daha var altını çiziyorum. madem bu kadar acil onlara da söylensin, değil mi? tam da böyle olmuş, bu işlerinin bir kısmını yapıyorum dediğime söylemiş artık ben görmeyince 😀 neyse sonra ben hallettim, dedim tamam ben yaptım. maili ve mesajları görmemiş olmakla da ilgili hiçbir açıklama yapmadım. görmedin sanırım o yüzden aradım falan yazılmış. görmedim bile demedim yani. sadece hallettim dedim, hepsi bu. hiç isyan da etmedim işte geç gönderilmiş ben de görmedim bilmem ne gibi negatif bişey de söylemedim. yaptım geçtim. bir süre böyle idare edeceğim bu durumu. tamamen kendi keyfime, kendi uygunluk durumuma göre ayarlayacağım. dün gün içinde birkaç kez baktım mesela telefona iş geldi mi diye, gelmemişti. kendi ruh halime göre yöneteceğim mesai dışı süreci. böyle böyle yaparak yavaş yavaş ya ggzmkst1 mesai dışı pek ilgilenmiyor algısını zaman içinde oturtacağım onlarda. pat diye olmuyor. bazı hassas noktalar var mesela çok önemli bir şey olursa öncelik veririm falan gibi. mesela bazen benim de acil durumlarım olabiliyor mesai dışında, bakıyorum aciliyet durumuna göre. gerçekten çok mu hayati bişey? çok mu önemli? aksarsa ne olur vs. örneğin geçen gece ki saat bayağı geçti 2 mi 3 mü ne gecenin körü artık. ertesi gün de pazar. bilmeleri gereken bir konu oldu, ben haber vereceğim ki müşteriye aktarılacak, müşteri haberdar edilecek falan. dedim bu saatte whatsapptan yazılmaz ayıp. mail attım zira mail biraz daha saatsiz bir şey sonuçta. ertesi gün de öğlen saatlerinde whatsapptan yazdım haber verdim dedim ki saat çok geç diye whatsapptan yazmak istemedim, mail attım böyle böyledir bilginize diye. benzer olay geçen akşam yaşandı, bir konuda takıldık benden daha deneyimli bir arkadaş var ona sorarım normalde takıldığım yerleri. saat de 21:30 falan, ne geç ne erken. koordinatör bana dedi ki x'e sor istersen. yok dedim bu saatte rahatsız etmek istemiyorum, ben hallettim. iki durumda da saat konusunu baz alarak rahatsız etmek istemiyorum cümlesini kurdum üstüne basa basa 😀 belki fayda sağlar.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ggzmkst1 Valla bence tutumun, davranışın çok uygun ve dozunda olmuş. Ne eksik ne fazla. Çok garip ama, gayet medeni iletişim yetisi olan insanlarız fakat mantıklı ve açık/net cümlelerle birbirimize doğru olanları söylemek işleri daha da kötü yapıyor. İlla böyle tiyatro çevirir gibi, dolambaçlı şekilde vermemiz gerekiyor karşıya mesajı. Doğruları doğrudan duymaya pek alışık canlılar değiliz sanırım. Direkt "Gecenin bi saatinde, mesai saatimin de dışında işinize koşturmak zorunda değilim. Rahatsız etmeye hakkınız yok yok ayrıca." gibi cümlelerle açık açık doğruları söylesen iş çoğu zaman aleyhine işlerdi. İşte ben en çok burada bocalıyorum. "Ulan mantıklı olan bu değil mi? Niye söylemekten çekiniyorum da böyle yollara tutumlara başvuruyorum. Direkt söyleyeyim, öküz değilse anlar zaten." diyorum arada kendimi tutamayıp. Doğru tutumun üstte senin takındığın tutum olduğunu biliyorum anlıyorum ama öyle davranmaya kendimi ikna edemiyorum. Akraba ziyaretlerinde rol yapmak gibi geliyor artık bir yerden sonra. Kendi işini kurmaya gidiyor böyle düşünen insanlarda. O da kolay bir şey değil tabi. Şimdi dayımın yanında çalışıyorum, gecenin köründe dahi işine koşturmaktan çekinmeyeceğim biri olduğu için içime oturmuyor hiç. Da işte bu da pek benim mesleki alanım değil. Burada para biriktirip yurtdışına gidecektim sözde ama salgınla yalan oldu. Bayağı iş görüşmeleri falan da ayarlamıştım, orada çalışan ve bu şekilde gitmiş olan arkadaşlarım da var, onlar yardımcı oluyordu zaten. Şimdi kendi alanımda iş de arıyorum ayrıca. Birkaç sene yurtdışı pek mümkün değil gibi, zaten olan birikimim de başka sebeplerden eridi son aylarda. Direkt alanımla ilgili bir işe girmem şart oldu gibi. Umarım çalışma ortamı konusunda şansım yaver gider. Gider ayak sorunlu bir iş geçmişim olsun istemiyorum hevesimi kıracak.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @alipektas evet, özellikle de iş ortamında açık konuşan insana pek rastlamıyorum. sanki şey gibi, bir raconu varmış da o yüzden açık açık konuşulmuyor gibi hissediyorum. ben şimdi ona, ya tatil günü beni rahatsız etmeye hakkınız yok desem boş yere huzursuzluk olacak. bir de iş hayatında taktılar mı takıyorlar. dertsiz başına dert açıyorsun. strateji yapmak zorundayız, kibarca. yani bazı şeyler herkesin bildiği şeyler, deli gibi savunmasan da, terslemesen de, haddini bildirmesen de herkesin bildiği şeyler var. mantıklı olan evet söylemek ama karşımızdaki kişi zaten yaptığının yanlış olduğunu biliyor. edilen her kelimeye dikkat etmek lazım, bak 2 senelik iş deneyimi bana bunu öğretti. sorunlu deneyimler hevesini kırıyor. ben ilk işimde, işe başladığım ilk gün yöneticimin sorunlu bir psikopat olduğunu anladım maalesef. adam 2. ayımda beni kovdu ama kimseyi kovma yetkisi yoktu, sadece patron çıkarırdı birini. dolayısı ile o olayda haksızdı ve patron benden memnundu, yöneticiye haddini bildirdi ve ben de kırılganlık etmeyip işime devam ettim. yani ben, beni kovdu herkesin içinde ben daha da gelemem deyip gurur yapsam işsiz kalacaktım. beni kovmaya hakkı yoktu, karşı taraf tamamen haksızdı ve hakkımı savundum, kaldım. aynı kişi yüzünden sonra 3 kişi istifa etti çünkü herif ruh hastasıydı, mobbingin allahını yapardı. ilk senemde 7-8 ay kesintisiz herkese mobbing uygulanan ortamda çalıştım. ne entrikalarla uğraştım yani 😀 ne sen sor ne ben anlatayım. başkalarına da yapıyor olması aslında sana ahlaksızca bir rahatlama hissi veriyor, evet bu yanlış bir his ama en azından yanlış olan ben değilim diyorsun. bu herif manyak, herkesle uğraşıyor deyip en azından özgüveninden olmuyorsun. çünkü birlik olalım kovduralım bunu dediğinde kimsenin sesi çıkmıyor. herkes şikayetçi ama kimse aksiyon almaktan yana değil. mesela şey konusu da önemli, fazla açıklama yapmamak. ben eskiden bir hata yaptığımda, haksız olmama rağmen kendimi savunurdum 😀 ortada bir hata varsa ne söylersen söyle bahane olarak algılanıyor karşı taraftan. o yüzden bir hata yaptığımda -ki insanız, hatanın boyutuna ve süreklilik durumuna bakarım- hatamı kabul edip, uyarınız için teşekkürler, düzeltiyorum diyerek devam ediyorum yoluma. şu oldu bu oldu demek yok. başkası yüzünden sen hata yaptıysan uygun dille bunu da söylemek lazım ama mesela. bir diğer konu, ekip arkadaşının hatasını ortaya çıkaran sen olma, eğer o kişiden sen sorumlu değilsen ya da seni etkileyecek bir durum yoksa. hatasının hesabı sana sorulmayacaksa boşver, görsen bile sessiz kal. kim sorumluysa o ilgilensin. sonra o ekip arkadaşın düşman oluyor 🙂 eski iş yerimde görmüş geçirmiş bir ablam vardı, bana hep şunu derdi: iş arkadaşlarınla samimi olma. hayatını anlatma. zayıf yönlerini söyleme. havadan sudan konuş, herkesle iyi geçin ama sakın çizgiyi aşma. fazla güvenme. onlar dışarı çıkarken sosyal bir aktiviteye falan davet ederlerse katıl ama iş arkadaşların olduğunu unutma, derdi. gerçekten de doğru söylerdi.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ggzmkst1 O bahsettiğin abla çok doğru konuşmuş, ağzına tecrübesine sağlık. Bizimki (hatta daha çok benimki) tecrübesizlik büyük oranda. Teorik bilgiyle olmuyor cidden, pratikte yoğrulman lâzım iş ortamında. Biraz da akrabamın yanında çalışmanın getirdiği bir rahatlık var, normal iş şartlarına tüm çıplaklığıyla tanık olamyı engelliyor bu. Mobbing falan bunlar ve bunlara karşı sergilenecek en mantıklı tutumu sergilemek biraz tecrübe istiyor. Nasıl davranacağını baştan sona bilsen dahi öyle davranmaya alışık olman gerekiyor. Yoksa basiretin bağlanması diye bilinen olay oluyor çalışma ortamındaki ilk vukuatta. 😀

Market alışverişinde kasa sırası beklerken eğer arkamdaki sosyal mesafe kuralına uymazsa kendisine doğru dönüp birkaç kez öksürmeyi düşünüyorum. Millet laftan anlamıyor, hareketten anlar belki işin ciddiyetini. Siz alışverişte yanınızdaki ya da arkanızdaki mesafeyi daraltınca ne yapıyorsunuz? #akış #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 13 / 26
  • Ali Pektaş @alipektas

    Bence her insana en az bir defa uyarma hakkı tanımalısın. Bazen cidden dalgınlığına gelebiliyor insanın. İşten çıkıyorsun misal, yorgun argın o an o markette ne yaptığını dahi sorguladığın anlar oluyor, boş boş etrafına bakıyorsun bir müddet. Sayıca bunlar çok daha azdır lâkin onların hatrına yine de bir kere de olsa kibarca uyar bence. Tartışma çıkarıyorsa da çıkarsın, ben çok çok çok kibar girip en ufak üslupsuzlukta bir anda dönüyorum, afedersin öküz gibi bağırıyorum el kol yapıyorum. Öyle cüsseli biri de değilim ama hemen tırsıyorlar, daha dayak yemedim bu davranıştan, düşün. 😀

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      bugün çıkardım bak biraz üstteki yorumda yazdım 🙂 ya öksürük ya cingar başka yolu yok.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ggzmkst1 Yahu böyleleri elbelbette var ve çoğunluktalar evet de yine de uyarmak ilk eylem olmalı bence. Önümden beyaz peyniri dan diye alıp giden biri vardı geçen aylarda, o kadar öküzce yaptı ki bunu çoğunluk kesin kavga ederdi adama da "bu öküz uyarıdan anlamaz" derdi. Ben arkasında seslenip "hocam peyniri önümden kaçırır gibi aldınız, çok şey mi kazandınız yani?" dedim. Gelip özür diledi, "dalgınım iş güçten benim hatam" dedi. Yani belli olmuyor karşıdakinin niyeti. Tartışma çıkarsa yine çıkarırdım ki zaten içimden de kavga etmek geliyordu, kibarca yaklaşayım ki bir şey derse öküzleşecek bahanem olsun, iş benden gitti diyeyim diye düşünüyordum. Kastettiğim şey herkesi alttan almak değildi yani kısacası. Sadece bekle ilk adımı o atsın. Sonra zaten bağırınca da ses çıkaramıyorlar.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @alipektas ilk adım olarak uyardım, kavga çıktı 😀 belki biraz daha zekice yaklaşsam daha etkili olabilirdi. aslında burada amaç mahçup edebilmek karşı tarafı. sert bir şekilde uyarınca haksız olsalar bile mahçup olmuyorlar. yani öyle bir uyarmam lazım ki mahçup olsun. dumura da uğrasa olur. yani ben bugün o adama beyefendi demek yerine mesela hocam deseydim, sert söylemek yerine sakin ama biraz da alaycı bir ses tonuyla söyleseydim kavga edemezdi bence. gerçi adam değil adamcık desem daha uygun sanki, zira kendini savunamadı hep ablası konuştu 😀 mesela şey gibi... dönüp arkamdakine ya da yanımdakine 'hocam mesafeye dikkat etmiyorsun, inşallah bişey bulaşmamıştır benden sana' ya da 'mesafeyi korumuyorsunuz, şimdiden geçmiş olsun' falan dersem bi durur, bu ne demek istedi ki falan der korkar belki. iki gün sonra boğazı ağrısa aklına bu olay gelir, bana markette biri böyle demişti der belki.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @ggzmkst1 Ben mesela çok şiddetli tartışsam be karşıdaki "tamam özür diliyorum, benim hatam" deme olgunluğunu gösterse hemen yelkenleri indiririm. İşte karşıda da böyle insanlar oalbiliyor senin benim gibi. Ben direkt önyargıyla yaklaşınca o insanlara haksızlık etmişim gibi hissediyorum. Kendimden empati kuruyorum, kimseyi rahatsız edecek yapıda bir insan olmamama rağmen biri bir anlık dalgınlığımdan, düşüncesizliğimden beni böyle rencide etse nasıl hissedersem o adam da öyle hisseder diye düşünüp bi şans tanıyorum. Zaten benim gibi biriyse o şansla kendini ifade eder, iş tatlıya bağlanır. Ama o kibar uyarıya dahi hödükce tepki veriyorsa orada kesin olan bir şey vardır ki o adama ne yaparsan müstehak. Yani aslında tüm bu yorumlarımda anlatmak istediğim düşünce özetle şu: Arada benim gibi naif insanlar da kaynamasın. 😀 Kendim bile yapıyorum çünkü o dalgınlıkları nadir de olsa. Öyle öküzlerle aynı kefeye konmak istemezdim. 🙂

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @alipektas yok estağfurullah benim sözüm hödüklere zaten, naif olan üstüne alınmaz gerek yok 🙂 bir de sanki sadece erkekleri kastetmişim gibi algılanabilir sitede erkek çok fazla çünkü ama bugün benimle kavga eden kişi bir kadındı mesela. ona bakarsan ben de dalgınlıkla bir kuralı ihlal edebilirim, kafam yerinde olmayabilir, bana kibarca bile uyarı yapılsa özür diler ve kendimi kötü hissederim neden böyle yaptım bak laf ettiler diye. aynı kefeye koymuyorum yani hiç öyle düşünme 🙂

  • Erkan @erkan123

    valla bugün hafif bir dolaştım ve istanbulda her şeyin gevşediği kararına vardım. Günlerdir bahsetmiş olduğum gevşeme bu değil, maskelerin takılmasının devam etmesiydi fakat İstanbul da maske işi bırakılmış gibi neredeyse takan göremedim.

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      bizim halk çabuk rehavete kapılıyor maalesef.

    • Erkan @erkan123

      @ggzmkst1 Gevşetmenin ne olması gerektiği tek tek açıklanması gerek. Gevşetelim okey ama abi neden maskeyi çıkarıyorsun sşlakdas

    • ggzmkst1 @ggzmkst1

      @erkan123 bizim halkın ayarı yok işte yani gevşetme deyince ben ne anlarım, mesela toplu taşıma seyrelmişti onu biraz daha sıklaştırırsın. marketleri 21'de değil de 23'te falan kapatırsın. işte ne bileyim, kapalı olan bir dükkanı açarsın ama çalışma saatini azaltırsın. kontrollü gevşeme denilen olay budur, sıkılığı kademeli olarak azaltırsın yani hemen tak diye maske çıkarmak, sosyal mesafeyi hiçe saymak olmamalı.

    • Erkan @erkan123

      @ggzmkst1 Kesinlikle gevşetme dediğin senin de bahsettiğin gibidir fakat ne bileyim ya ne çekiyorsak ortadoğululuğumuzdan çekiyoruz. Siz de çarla çomarı hiç takmayın düşünmeye bile değmez boş insanlar.

  • ggzmkst1 @ggzmkst1

    @johncenaaa sabire meltem banko'yu yollamak lazım çözüm olarak

  • Gorunmez @gorunmez

    Bunun onur kırıcı bir davranış olduğunu söylüyorum

Açıldığı zaman sakın avm'ye falan gitmeyin arkadaşlar, benden söylemesi. İkinci dalga bağıra bağıra, ben geliyorum diye diye geliyor. Bunu neye dayanarak söylüyorum? İşim gereği avm'lerle çalışıyorum ve avm'lerin açılmasını kiracılarının, devletin istediği yetmezmiş gibi oralarda boş zaman öldürmeyi seven avmkolik kitle de deli gibi istiyor. Her gün onlarca mesaj geliyor ne zaman açılacaksınız, açılın da gelelim diye. Yani öyle açılsa bile kimse gitmez demeyin. Avm gibi bir alanda sosyal mesafe, önlem nasıl uygulanabilir? Cevabı düşünme kabiliyeti olan herkese bırakıyorum. Bu kadar emek veren sağlıkçılara yazık, evine kapanan bizlere yazık. Okyanusu geçip derede mi boğulacağız? Umarım yanılan ben olurum. #konudışı

BeğenFavori PaylaşYorum yap