AKN’de yeni dönem ve beraberinde gelen sorunlar

AKN uygulamasının 1 Mayıs’ta başlaması ile kafalarda soru işareti oluşturan birçok gelişme yaşandı. Hepsini derleyip, durumu değerlendirdik.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • tayfun Kilicarslan @tayfunaero

    kablo netteki çalışanın dedikleri durumu dahada kötülecek gibi birde sizi dinleyelim bakalım.

  • seckyn @seckyn

    LPnin saçlar gene gitmiş 🙁

  • rocker_tr @rocker_tr

    Kablonet müşteri hizmetlerinin söylediğine göre devlet tarafından belirlenen paketleri devlet şirketi oldukları için kullanıma başladıklarını diğer servis sağlıyıcıları özel firma oldukları için Haziran sonuna kadar süre istediklerini Haziran sonunda onlarda bu paketlere geçeceğini söylüyor.

    @gamsizm @leventp

    https://www.youtube.com/watch?v=XZujVfA6jRY

    • kman @kman

      Sizi arayıp bizim internet daha iyi diye zorla taahhütlü paket satmaya çalışan, internetim bozuk diye aradığınızda modeme reset attırıp sonra düzelmeyince bölgesel arıza var diye geçiştiren insanlardan bilgi alamazsınız.

      Eğer böyle bir durum varsa ya internet sağlayıcı şirketlerde çalışan yöneticiler bu konuyla ilgilenen basındaki tanıdıklarına sızdırma yapar ya da şirketler resmi açıklama yaptığında öğreniriz.

      Bu videodaki adamın söylediği şeyler olamaz veya olmayacak demiyorum, sadece onun dediğine inanılmaz diyorum.

  • eSa @esa

    Bakalım baklım ne olmuş

  • suspectum @suspectum

    Gelmiş gönlümün efendisi, Levent Pekcan! Saatler olsun Levent abi.

  • James Gosling @emrek

    LP bütün olayı tek cümle ile özetlemiş; “Biz her acının tiryakisi olmuşuz” 😀 😀 😀 Çok iyi ya 😀

  • eminbal @eminbal

    Yıl 2009 = Kota gitti AKN geldi
    Yıl 2017 = AKN gitti Kota geldi
    Kısır döngüye gel 😀

  • Şevki aksu @tutuklu8

    kota çok daha kötü bişey. Akn geri gelsin.

  • Ali Emin Uzun @aeminu

    16 megabit kotasız aknsiz interneti 60 TL’ye vermek bu kadar sarsacak mı gerçekten ISP’leri, yoksa tatlı karlarından mı vazgeçemiyorlar? BTK gibi düzenleyici ve denetleyici bir kurum da, kendi aldığı kararın arkasında durup ISP’lere gerekli yaptırımı neden uygulamıyor? Hukukta kanunların ruhu diye bir kavram vardır, kanun koyucu bir kanunu düzenlemek ile bir şeyi amaçlar. Düzenleyici ve denetleyici kurumların da faaliyetleri bir nevi hukuki karardır, AKN’nin kaldırılması ile kamu yararı amaçlanmıştı. ISP’lerin mevcut AKN yerine kota getirdik uygulaması ise bu amaç ile tamamen çelişmekte.

    • lterlemez @lterlemez

      Hem ISP’ler hem de devlet karlardan vazgeçemiyor. Oturun, elde edilecek vergi gelirini hesaplayın. Daha da kötüsü, sadece internetle kalmayacak. Tüm hizmetler deli gibi vergi yiyecek (hem de gizlisinden) ruhunuz bile duymayacak.
      Size komplo teorisi de kurayım; öyle bir hal alacak ki, hükumet taraftarları bile ayaklanacak.

    • urzais @urzais

      Kapalı ekonomiye geçersek olur.
      Ama nereye kadar servis sağlayıcılara fiyat tarife vs ayarlaması yaptırabilirsin.
      Rekabet kurulu fiyatlara en düşük fiyatlar oranında müdahale eder ama adam isterse 1000 lira der ona karışamaz.
      Serbest piyasa ekonomisi olan bir ülkede yaşıyoruz şu an için.
      BTK gidip hayır yapamazsınız bu fiyatlar olmaz diyemez

    • lterlemez @lterlemez

      @urzais Yanıtla, serbest piyasa ekonomisinde fiyatlar firmalar arasında anlaşmalı olmadığı (ör: ARAL vak’ası) gibi devlet de fiyatlarda taban/tavan belirlemez. Ama bizde, son 14 yıldır bu iş böyle yürüyor. Serbest piyasa demek biraz zor.

    • urzais @urzais

      @lterlemez Devlet monopol oluşmaması için alt fiyat belirler üst fiyat belirlemesi serbest piyasa ekonomisinde olmaz.

    • urzais @urzais

      @lterlemez Brileri rekabet kurumunu işletmiyorsa bu benim suçum değil.
      Telekom derki 30 tl den sınırsız internet veriyom diğerlerinede pahalı satar işte o zaman devlet o alt fiyata müdahale eder.

    • lterlemez @lterlemez

      @urzais Öyle de, sigortacılıkta belirledi ama….

    • urzais @urzais

      @lterlemez Boşuna tartışıyoruz aslında.
      Sadece sonuçları konuşuyoruz burda maalesef nedenlerin tamamı siyasi temelli oda bu sitede yasak. Olan bize oldu. Bak biri paylaşmış bütün servis sağlayıcılar kampanya son katılım tarihlerini 30 haziran olarak belirlemiş demek 1 temmuzda onlarda gb başına para alıcaklar.

    • Horizonn @horizonn

      @urzais heaa tabii bütün dünya kapali ekonomide, bi biz acik ekonomideyiz, o yüzden en cok türkiyedekiler öttürülüyor de mi ?devlet dedigin kurum, seni beni korumak icin var, 3 tane adam raki masasinda bir araya gelecek, hadi biz milleti bu aydan itibaren söyle öttürelim artik diyecek, seni korumakla yükümlü olan kurumda buna laf demeyecek, üzerine bi de o seni öttürecek öyle mi ? bu ancak bizim gibi 3. dünya ülkelerinde olur. hic bir kuralli, gelismis kapitalist ekonomi de böyle bi sey olmaz.

    • lterlemez @lterlemez

      @urzais, @horizonn; İkiniz de haklısınız. Sonuçta devletin hem ara bulucu hem de düzenleyici (ki aslında önce düzenleyici sonra ara bulucu) olması gerekiyor. Ancak, ne yazık ki, devletin kendisi dışındaki tüm noktalarda elde edilen gelirlere ve vergilere o kadar çok bağımlı ki, vatandaş hariç kimseye ses çıkartamıyor.
      Internet alt yapısını ben yapayım diyor, işçinin SGK primini ben ödeyeyim diyor, vergi affı getiriyor vs vs vs….

    • urzais @urzais

      @horizonn Devlet internet hizmeti temel ihtaçtır 5 mbt her evde olacak der fiyatıda 20 tl olacak der ve bunu düzenler.Ama üstündeki tarıfelerin fiyatlarını devlet belirlemez bunu gelişmiş ülkelerde yapmaz yoksa kimse ticaret yapacak güveni bulamaz o ülkede.

    • Horizonn @horizonn

      @urzais devlet gelismis ülkelerde ayni zamanda, kimse % 10000 kar etmeyecek der, tekellesme olmaycak der, fiyat politikasi ortak belirlenemez der, rekabet yollarini acik tutar. bir kac ülke haric hic bir ülkede internet temel ihtiyac degil, olmasina da gerek yok. ucuz olsun, ulasilabilir olsun ve birden fazla kanaldan ulasilabilsin yeter.

    • urzais @urzais

      @horizonn Aynen tekrar edicem yazdıklarımı siyaset konuşmak yasak burda.
      Sadece su kadarini yazayim 2 milyar dolar net kar 21 yillik kiralama bedeli 6 milyar dolar bunu ben yapmadim.

    • Horizonn @horizonn

      @urzais tamam belki sen ben ypmadim ama, buradakiler ya da babalari (cogunun), tt özellestirilirken oralar arpalik, kimse calismiyor, özellistirilmeli diyenlere ya cani gönülden destek verdi ya da sustu. benim gibi üc bes kisi de, sorun devlet ya da özel degil, verimli calismasi, calistirilmasi dedi. o kadar iyi hatirliyorum ki o günleri. 20-25 yil sonra hakli cikmak ne yazik ki üzücü, ama bunlari da hatirlamakta/hatirlatmakta fayda var. özellesecekti, ve her sey daha güzel olacakti bi zamanlar.

  • okk @ok

    Bu fikir benim aklıma daha önce gelmişti. Isp’lerin yöneticilik tekliflerini bekliyorum. Burdan yazabilirsiniz. @turknetdestek sen yazma lütfen

  • aslanmurat @aslanmurat

    Benim burda durum iyi ben izmirde oturuyorum ve vaat edilen uygulanıyor

  • lterlemez @lterlemez

    @leventp’in 13. dakikada söylediği iki durum birlikte bence, isp’ler cinlik yaptı ve btk ile danışıklı dövüş yaptılar.

  • stenben @stenben

    Süper ikiliden beklenen video geldi. Levent abi bir iki aforizma bıraktı yine. Teşekkürler.

  • lterlemez @lterlemez

    BTK bal gibi biliyor ama dertleri başka; BTK’nın derdi vergi toplamak, o ücretlerden gelecek vergiyi oturup hesaplayın. Aha buraya da yazıyorum, sadece internetle de kalmayacak…

  • Okan KELEŞ @kasimpasali

    Turknet piyasa gücü az görüşüne katılmıyorum. Üç ay içersin de tanıdığım beş kişi türknet’i tercih etti. İşin iyi tarafı şuan 20 tanıdığım varsa 18’i Turknete geçme planları kuruyor. Sözleşmeler bittikçe turknete geçiş artıyor.

  • Alican Akgül @alicanakgul

    Şu an 2 de indirme yapsam yansırmı ? Türk telekom

  • huvelbaki @huvelbaki

    btk suudi arabistandan katardan misafir ağırlamakla meşgul. gelişmiş arap dünyasından feyz alcaklar demekki.

  • Dursun Tokgöz @dursun-tokgoz

    2019 da akn kota vs kalkar bu seferde millet indirme yapmasın diye hızı düşürür fiyatı yükseltirler mesela 3 mbit kotasız 6 mbit kotasız gibi olur

  • TeknoBeygir @teknobeygir

    Sabit internette kota tamamen kalkmalı. 2019’a gelindiğinde sadece 4G tarafında kotalardan konuşuyor olmalıyız.

  • The Benefit @the-benefit

    Son gelişmeden haberleri olmadan çektiler videoyu anlaşılan. Haziran gibi tüm servis sağlayıcılar geçecek kotalı sisteme gibi bir söylenti dolaşıyor.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      Söylentilerin kaynağı olan videoyu izledim ve biraz önce arka arkaya 3 farklı Türksat müşteri temsilcisiyle görüştüm. Bana böyle bir bilgi vermediler; diğer firmalar hakkında bir bilgimiz yok yanıtını aldım. Videodaki konuşma “bu kota aşım bedeli uygulaması zaten herkeste olacak gelin siz en iyisi bizden alın” çakallığı da olabilir pekala. Şu an ciddi bir bilgi kirliliği var, önümüzdeki haftalarda ne olacağını göreceğiz. Bu süreç zarfında her platformda düzgün bir şekilde tepkilere devam etmekten başka yapacak bir şey yok.

  • BraVe @brave

    Turkcell Superonline da tarifelerini açıkladı. Onların da tarifelerine yer verilebilirdi videoda.@gamsizm
    http://www.superonline.net/yardim/internet/tarifeler-ve-ucretlendirme/fiber-ucretlendirme-ve-tarifeler?path=%2Fyardim&GUID=d7c24454-b0bf-4451-9a99-828286c64b84

    Bir de akıllı hız olayı var. 00:00 -- 19:00 arası tam hız, 19:00 -- 00:00 yarı hızında olan tarifeler var.

  • Volkann @volkann

    Kaşıkla verip kepçeyle alıyorlar. Yakındır diğer firmalarda yeni paketlerle zamlı tarifeleri kitlerler millete. Vatandaşa kolaylık sağlayacaklarına üç kağıtçılık peşindeler. Ayıptır milleti enayi yerine koymayın.

  • Hakancez @hakancez

    Merhabalar,

    Ben hikayenin oldukça farklı olduğunu düşünüyorum. Devlet ile özel sektör arasında kesinlikle görüşmeler yapıldı ancak bu görüşmelerde AKN yerine şapkadan ne çıkartalım yerine muhtemelen devletin bu pazardan elini eteğini çekmesi konusunda bir anlaşma yapıldı. Benim tahminim bu durum karşılığında sektörden devlete akacak vergiler konusunda bazı düzenlemeler yapıldı ve internet tarifelerindeki ufak tefek artışlar ile kümülatifte bu şirketlerin devlete ödeyeceği vergi de artmış oldu.

    Kablonet firmasının başındaki yöneticilerin saf olduğunu düşünmüyorum. Bir devlet kurumu olmasına rağmen bana sorarsanız gayet iyi yönetiliyor ve rekabette kendilerinden söz ettirebiliyorlardı. Böyle garip tarifelerin müşteri kaybetmek hariç hiçbir işe yaramayacağını sizden benden daha iyi bildikleri gibi diğer şirketlerin tariflerine de BTK vasıtası ile vakıf olduklarını düşünüyorum. Devlet eğer isterse kablonet ve diğer hizmetleri kısa zamanda yaygınlaştırabilir. Sonuçta ben burayı kazıyorum dediğinde karşı durabilecek bir belediye olmadığı gibi devletin geniş imkanlarında da faydalanabilirler. Bunun tam aksine ticari intiharı seçmelerinin sebebi başka olsa gerek.

    Kuvvetle muhtemelen yeni tarifler yüzünden yeni müşteri kazanamayacağı gibi varolan müşterilerini de kaybedecektir. Bundan daha önemlisi tahahüdlerin maksimum 24 ay verildiğini varsayarsak ve yeni tarifelere ilginin az olacağını düşünürsek 2019 yılının başında yani AKN nin tamamen kalkacağı dönemde Kablonet’in tahahüdlü çok az müşterisi kalacaktır. Bu dönemde ya özelleştirme veya devletin başka bir tasarrufu olabileceğini düşünüyorum… Öyle veya böyle diğer oyunculara tehdit olmaktan çıkacaklar. Akıbetlerini zamanı gelince görürüz..

    Turknet ve benzeri kuruluşların tüketici yanında olması büyük oyuncuları ne kadar rahatsız edeceği ile alakalı olacaktır. Eğer can yakıcı hale gelirlerse yüklü bir vergi cezası gibi bir yöntemle Don Kişot’luğuna illaki son verirler. Böylesine büyük paraların döndüğü bir pazarda insanların yararına da olsa böylesine durumlara izin verilmez…

    • lterlemez @lterlemez

      Bir konuda size katılıyorum kesinlikle danışıklı dövüş var (özellikle vergiler konusunda; devlet vergi kaybı yaşamak istemediği gibi vergi gelirinde artış da talep ediyor) ancak özel sektör kar marjı kaybı yaşayacağından ve etkisi de yatırım ve özellikle finans sektöründe (örneğin Bist100) kaçışa neden olabileceğinden dolayı aşırı kar marjına izin verdi ki bunu tek imkanlı hale getirebilecek olan şey kota uygulamasıdır. Ama Kablo Net yöneticileri hakkındaki düşüncenize katılmıyorum çünkü, (vergilere rağmen) bu kadar yüksek kar marjına sahip bir sektörde hala alt yapı yatırımını kullanıcı talebine bırakarak büyümeyi düşünmeyen yöneticilerle yürümez bu iş. Bunca yıl, millet adsl ile cebelleşir ve fiber döşeme kavgası yaşarken, gerekli alt yapıyı döşemiş olsaydı, şu ana kadar TTNet de dahil olmak üzere hepsinden bayağı bir abone çalmıştı.

    • Hakancez @hakancez

      @lterlemez Kablonet in yönetim stratejileri gun sonunda devletin politikaları ile belirleniyor. Ilgili bakanlık ülkeyi kablo ağı ile donatin emrini verse ayni gün çalışma başlar. Yoneticilerin elini kolunun cok serbest olmadığını düşünürsek benim nazarı itibarimda başarılı olduklarını söyleyebilirim…

    • lterlemez @lterlemez

      @hakancez Ama aboneye “mahallenin istemesi gerekiyor” diye cevap yazıyorlar…

    • Horizonn @horizonn

      devlet dedigin kim ? türk telekom mu ? tt ise, zaten yarisi özel sektör. 20 senedir devlet kablo.net i gelistirmedi, yani kazi yapmadi, bu saatten sonra da yapmaz, kimse heveslenmesin. o bakir uclu kablolar, cürüyene, artik veri tasiyamaz hale gelene kadar o kablonun ucundaki insanlara kazik atilmaya devam edecektir, biz gercekten bir baski olusturamadigimiz sürece. bence de danisili dögüs var tabii, yalnizca kablo.net i öne sürdüler, tepkileri görmek icin, gelen tepkilere göre bir strateji belirleyeceklerdir. 50 kere söyledim, tt alt yapi yatirimi yapmadigi sürece, daha cok oyunlar devam eder. her sey turk telekomun yatirimina bakar, veriyi tasiyan o. turk.net in cözümü, gece 12 den sonralar filan hepsi ara cözümlerdir.

  • barisgunduz @barisgunduz

    Gece 2 ile 8 arası kotaya yansımayacak dediler fakat hala yansıyor, 2 günde kotam sadece 2 ile 8 arası indirme yapmama rağmen malesef doldu, gün içinde 3mbs 🙂
    Arayıp söyledim ttnete anca arıza kaydı oluşturuyorlar durum çok komik 🙂
    İNDİRME YAPICAKLARIN DİKKATİNE GECE 2 SABAH 8 OLAYI ŞUAN İŞLEMEMEKTE.

  • Hado @hado

    Çok takip etmedim ama gördüklerim bana yetti.
    * Kota aştın para öde.
    * Zaten kuş kadar olan upload kısılacak.
    * Kota hesabına geri dön.
    Leş gibi dönem leşşş.

  • salihcln @salihcln

    Şu AKN, kota işi gerçekten çok saçma. Türkiye’nin yarıştığı coğrafya olan Avrupa’da 2 yıllık anlaşma ile LTE modem kullanarak 35mbps download ve 10mbps upload için 23Euro ödüyorum. Üstüne AKN yok ve modemi ülkenin neresinde takarsam takayım elektriğe istediğim gibi kullanıyorum. ( Bazı şirketler bölge sınırlaması uygulaması yapıyor diye bir bilgi kirliliği vardı onun için bu açıklama )
    29Euro verseydim her ay 150mbps-50mbps alacaktım fakat gerek yok diye uğraşmadım bile.
    Fiyatları 4’le çarpınca bile Türkiye’de verilen internet parasını hak etmiyor. İnternet tükenebilen bir kaynak değil ve firmalar açgözlü. Rekabet konusu ise bambaşka. Tatlı su sevgisi olsa gerek…

  • Cemali @enkarnasyon

    Az önce kotamı doldurdum ve hızım 3 megabit’e düştü. Hala oturtamadılar sistemi sanırım. Aylar öncesinden belli ama burası Türkiye maalesef.

  • Mrt87 @mrt87

    Bilgiler için teşekkürler. Sanırım birileri bize interneti çok görüyor. Üçün beşin hesabını yaptıracaklarına bize altyapı güncellesinler. Devlet vatandaşının yanında olsun şirketlerin değil.

  • Sevcan ALKAN @sevcanalkan

    Ben Bulgaristan da 16leva (32tl civarı) ya 40mbps sınırsız kullanıyorum(200mbps 30lv idi yanlış hatırlamıyorsam), bu gelişmeleri duydukça canım sıkılıyor…

  • Temp @temp

    @gamsizm Benim de bahsettiğim iyi bir noktaya değinmiş tebrik ederim.
    2 ile 8 arası kullanımının istatistiklerini karışıklık olmaması adına iss ler kesinlikle müşterilerine bu özelliği sunmalı.

  • zubo @zubo

    8 GB bluray rip film indiriyorum.Bu hesaba göre 1 film 4 TL oluyor:))

  • Murat Atay @murat-atay

    gb başı para alırken hayvan gibi şeyapmak yerine 1gb = 15-20 kuruş deseler fatura üst limitini de ocağa incir ayağı dikmeyecek şekilde tutsalar kimse bişey demez aslında

  • Yalçın Aydın @yalcinaydin

    Rezillik başka bir şey değil.
    Türkiye’ye dönünce kablonet ile devam ederim diyordum, alternatif bakmak lazım:/

    Şuan Kosova’da 20Mbps sınırsız, AKN’siz, kotasız aylık 30TL veriyorum.

  • Hado @hado

    1 Mayıs sürpriz falan mı oldu acaba bunlara, bu kadar kaos niye koptu?

  • erdeminoff @erdeminoff

    Ve 2050 yılında teknoloji Tarihi e-kitabının kronoloji sayfası yazar

    M.S 31.12.2018 Türkiye’de AKN uygulamasının son bulması. Kontörlü internet hizmetinin uygulanmaya başlanması
    M.S …. 2019 BTK’nın, internetin herkes için sınırsız olması gerektiğini ve bu yönde çalışmalar yaptıklarını açıklaması
    M.S …. 2022 Kontörlü internet uygulamasının son bulması. Her eve tek paket, 100 mbps, kullandığın kadar öde uygulamasına başlanması. Ücretlerin her 1 gb kullanım için 1 tl olarak belirlenmesi
    M.S …. 2023 I. VR gözlüklüler isyanı 😀

  • Soul_Designer @soul_designer

    Elin oğlu cep telefonundan 4K film izliyor biz hala neredeyiz.. Yalnız 5 GB kotalı internete sağlam güldüm.

  • Hamit ÖZLÜ @hamitozlu

    @Turknetdestek @leventp @gamsizm Türknet söz versin bu tarife ve sınırsız akn da bir milyon üye kampanyası başlatalım. Onlarla savaşma gücü olur. #turknet

    • Paralelport @paralelport

      Okunacak veya tüketicilere duyurulacak nadir bir iki yazıdan biri bu iken, muhtemelen şu sitenin takipçilerinin bile %5’i ancak okuyacak. Yazar her şeyi özetlemiş. Gerisi boş laf.

    • Paralelport @paralelport

      Şunu çok beğendim:

      “..2005 yılında 30 milyon km bakır kablo ile teslim edildiği raporlanan Türk Telekom’un bugün aradan geçen 12 yılda ve öncesinde döşediği tüm fiber kablo miktarı 220 bin km civarıdır. Oysa olması 30 milyon km bakır yerine 3-5 milyon km fiberdi. Şu anda bu yok. Tüm Türkiye’de, alternatif telekom firmalarının döşedikleri ile beraber 280 bin km fiber kablo var. Bu da bant genişliğimizin düşüklüğünün nedenidir…”

      Konuşulması gereken şey bu altyapı tekelinin kaldırılması gerektiği. O da Telekom’u alan firmanın borçları nedeniyle epey zor bir mevzu.

  • İbrahim @finalkenpachii

    Webtekno görüşmeyi kaydetmiş. Kablonet müşteri hizmetlerine göre diğer issler Haziran’dan sonra GB başı ek ücret talep edeceklermiş. https://www.youtube.com/watch?v=XZujVfA6jRY&feature=youtu.be&t=301 @gamsizm @leventp @hkellecioglu

  • TARIKK @tarikk

    Şu anda müthiş altyapı nedeniyle normal zamanda 16mbit’e kadar olan bağlantımla zaten 6-7 mbit bağlantı alabiliyorum, o yüzden bu tartışmalar bana o kadar uzak ki 🙂

  • helersu @helersu

    Benim anlamadığım şu neden gece 2 ile sabah 8 arası download yapmaya izin veriliyor. Ben illegal şekilde interneti kullanmak istemiyorum. Sadece parasını verdiğim hızı sürekli olarak almak istiyorum. Ve BTK nasıl oluyorda torrent ‘e legalleştiriyor anlamak mümkün değil. Yıl olmuş 2017 Bulgaristan’da bile internet fiyatları ortada. BTK şunu desin kota felan yok sadece hıza göre ücret alacaksınız ISP’ler. Birde şunu anlamıyorum; sonuçta internet dediğin şey router, modem, fiber kablodan ibaret bi yapı ve yatırım yapıncada uzun yıllar çalışan bi yapı sanki çok çok maliyetli bi şeymiş gibi insanlara lanse ediliyor.

    • Realblue1 @realblue1

      “internet dediğin şey router, modem, fiber kablodan ibaret bi yapı ” Saka mi? Uluslararasi veri merkezleri saha dslam ekipmanlari fiber toplama noktalari il veri yonlendirme merkezleri altyapi gelistirme onarim maliyetleri vsvsvsvs Senin hattini bagladiklari santraldeki port 10 bin dolar o yuzden port yok problemi ortaya cikiyor 40 bin tlye cihaz siparis ediliyor musteri almak icin.

    • helersu @helersu

      @realblue1 hah tam bende onu diyorum işte 40 bin tl yi bi kere veriyorsun. Altyapı cihazlarını satın aldıktan sonra 5-10 yıl arası problem çıkarması pek olası değil. Ayrıca telekom ‘un 2016 yılında elde ettiği gelir 3.9 milyar tl. Acaba bunun ne kadarının yatırım için harcamış? Yani demek istediğim şu. Sattığın internet aboneliğine bakarsan bu iş aslında çok uygulanabilir bir gelir getiriyor. Yani yatırım maliyetin 1 birim se kazancın belki 100 birim. Kazanç getiri bu kadar yüksek iken neden fiyatlar düşmüyor peki yada kullanım kuralları bu kadar saçma ve sineğin yağını çıkartırcasına. Cevap aslında basit: Büyük patron böyle istiyor.

    • bdivrik @bdivrik

      türktelekom ne kadar yatırım yapmış diğer ispler ne kadar yatırım.
      mesela bir doruk net ne kadar yatırım yapmıştır.
      türknet akşamları müşteri hizmetlerinde adam yok.sadece arıza kaydı açıyor.
      dsmart çalışanları kendi sistemlerinin nasıl çalıştığını bile bilmiyor.port yönlendirme için bir hafta adamlara kendi sistemlerini anlattım
      hangi yatırımı yapmış bu firmalarda benim üstümden para kazanmaya hak kazanmış.
      tt bu firmalara vereceği indirimi bana satıyormuki adamlar bir sürü masraf ediyor denebiliyor.
      artı olarak ttnetin satılması sadece içindeki memurları işten atmak içinmiydi.yatırım olmadanda devlet elinde aynı mantıkla çalışıyordu zaten.

  • uydurellezi @uydurellezi

    @gamsizm @leventp kota o kadar da etkilemiyor beni… kullanımım az zaten… AMA SIRF ŞU MİDE BULANDIRICI STRATEJİLER YÜZÜNDEN TAAHHÜT BOZUP TÜRKNETE GEÇMEYİ DÜŞÜNÜYORUM…. YAŞASIN ÖZGÜR İNTERNET…

  • Fatih Uygan @fatih_uygan

    BELÇİKA’DA INTERNET HIZI, KOTASI VE FİYATI (03.05.2017)

    Belçika Telenet Servis Sağlayıcı (Türk Telekom eşdeğeri)
    Evde kablolu modem bağlantıda internet hızları ve fiyatları ek’te verilmiştir.

    * Kota aşımında download hızı 1 Mbps, Upload hızı 0.25 Mbps

    Yorum sizin: @gamsizm @leventp

    • ulashoca41 @ulashoca41

      burada asgari ücret 1404 lira ekmek 1.25 lira benzin litresi 4 küsür kiralar 700 ort. diyebiliriz yani ben Türkiyede 25mbit indirme 2mbit yükleme 150gb kotayı 60 liraya alıyorum orada hız olarak daha iyisi 27.8 akn sonrası hız düşümü hariç güzel ki ben böyle bir durumda 41 yada 53 euroluk paketi tercih ederim

  • scx @scx

    Bugünler yine iyi günlerimiz ileride daha da kötü olacak.

  • Murtaza Döngeloğullarından @cyraxus

    Boykot konusunda Levent Pekcan a katılmıyorum. (İnternetten para kazanan şirketler vs hariç tutuyorum.)Normal kullanıcı için ölüm kalım meselesi mi internet? İşine gelmeyen bir durum tarife olursa almazsın kardeşim.2-3 ay da film izleyip oyun indirmezsen boncukların dökülmez.90 larda internet yoktu cep telefonu yoktu yaşıyorduk sonuçta.Cep telefonuyla idare edersin mailine bakarsın haberini alırsın idare edersin gene bir şekilde.Sonuçta kullanıcı internet sağlayıcısına mahkum değil .Sağlayıcı para kazanacak onlar mahkum bize.Kullanıcıların yüzde 50 si iptal etsin bakalım aboneliklerini ne oluyor.20 liradan 20 mbit vermeye başlarlar.

    • Montevo Avare @montevo55

      bilinçli tüketici türkiyede bulunmaz

    • stenben @stenben

      bazı şeylerin geri dönüşü yoktur hocam, nasıl bugün hadi akıllı telefonları 5 bin yaptılar almayın ve boykot edin herkes diğer telefonlara dönsün denemiyorsa, evet internet de artık hava ve su gibi sıradan her kullanıcı için. Kimse bu boykota katılmaz yani. Sizin söylediğiniz ideal bir toplum ve maalesef bu zamanda ütopik kaçıyor. Levent abinin söylediği zamanın gerçeği.

    • Fatih Uygan @fatih_uygan

      Levent bey kotalardan ve internet hızından şikayet ediyor. Haklıdır tabi ki ama Türkiye’de asgari ücretle çalışıp 4 nüfusa bakan devlet dairesindeki çaycının cebinde bile internete bağlı 2 cep telefonu var ve hemen hergün canlı yayın yapıyor. Bu ne yaman çelişkidir böyle!

  • Erhan KARADAĞ @erhan-tr

    Kotasız tarifeyi ilk veren kazanır. Bugün olmazsa yarın aralarından biri verecek

  • disaster @disaster

    İşin kötüsü bizim kota hesabı yaptığımız yıllarda tek nesil internet kullanıyordu 1 PC vardı, artık 3 nesil kullanıyor, her cihaz internete bağlanıyor.
    Bu durumda kim kota aşımını riske atabilecek?

    ” Taahhütlü abonelerimiz, taahhüt bitimlerinde dilerse kampanyasız tarife ücreti ile tarifelerini 31.12.2018 tarihine kadar kullanmaya devam edebilirler. ”
    Bu arada kampanya kovalayacağız anlaşılan.
    Son olarak yazmadan bitiremeyeceğim;
    Akıllı Sınırsız tarifesi resmen ironik olmuş, zamanında akıllı elektrik sayaçları ilk çıktığında da aynı şeyi düşünmüştüm ama o kabul gördü bu da kabul görecek.

  • shaq1907 @shaq1907

    Dedikodu şeklinde olan diğer firmaların da kotalı sisteme geçeceğine inanmıyorum. Büyük şehirlerde bu yüzden çok sayıda abone kaybederler, Turk.net’e epey geçiş olur böyle olursa.

    Diğer hiç bir firmaya güvenim olmadığından ve tüketici lehine olan duruşundan dolayı Turk.net’e büyük sempatim var. @turknetdestek kendi ofisini veya teknik elemanlarını ayarlarsa hiç düşünmeden geçerim ama Şanlıurfa’da TTnet bile zaman zaman 1 haftada sorun çözüyor. Geçen aylarda hatları yenilerken 10 gün internet kesilmişti (bir akrabanın interneti yaklaşık 1 ay kesilmişti aynı günlerde), bu gibi durumlarda Müşteri Hizmetleri çözüm getiremiyor, TTnet İl Merkez Şube’sinden onlarca kişi ile görüşüp, sorunun daha hızlı giderilmesini sağlamak gerekiyor.

    Turk.net’e geçersem benzer bir sorunda çok daha uzun süre internetin kesili kalmasından, burada kendi ekibi veya ofisi olmadığından, sorunun çözümü için çaresiz durumda kalacağımdam neredeyse eminim. Benzer nedenlerle bir çok kişinin TTnet’ten ayrılmadığını düşünüyorum.

  • semih @semihkarakaplan

    KabloNet saçmaladı. Benim tahhütüm var şimdilik. Bitince bu tarifeler bana uymaz. Turknet ile düşünebilirim fiyatları makul ise.

  • Emre K @emre-k

    Telekom’un kablosunu kullanan Turknet bu işi kıvırabiliyorsa kendi kablosunu kullanan Telekom, Superonline, Türksat da tam sınırsız internet verebilir. Bunun dışında firmaların yaptıkları tüm açıklamalar bence palavra.

    Türksat’ın bu tarifesi değişmez ise bu hamlelerle bilinçli şekilde değer kaybettiriliyor demektir. Artık uygun fiyata birilerine mi satılmak için hazırlanıyor bilemem.

    Ekonomik olarak bizden daha düşük seviyede olan Bulgaristan, Romanya gibi ülkelerde bile yüksek hızlı gerçek sınırsız internet makul fiyatlara satılıyor. Demek ki istenirse yaplabiliyor. Biz lafa gelince dünya lideri ülkeyiz icraata gelince Somali seviyesine iniyoruz birden. Şu çakallıklar için harcanan emekler altyapı için harcanmalı.

  • Metin ALTINTAŞ @metinolmetin

    Bizde hazırlık yapmıştık, gece 02:00 -- 08:00 saatleri arasında torrent’e yüklendik sonuç ne oluyor diye.. hız kotasından sayılıyor. Netice: fasarya.. Devletin en tepesinden aşağısına kadar kokuşmuşluk olduğu sürece durum hep böyle olacak.

    “Olur mu.. adamlar yol yaptı köprü yaptı” diyenler olabilir. Onlar, hep olabilir.

  • omerturkcu @omerturkcu

    Arkadaşlar esas konuya gelsek yurt dışındaki internet bedava….
    niye hala küçük şeylerden mutlu olma cabasında gibi bir yayın yapılıyor..
    Ayrıca da kullanıcıya yapılan hiç bir iyilik yok….
    Ah turkıyem yazıkkkkk yazıkkk…..
    Bize bu asırda teknoloji yok……

  • Volkann @volkann

    Dün gece 2 den sonra deneme amaçlı yaklaşık 30 gb lık indirme yaptım az önce ise Türktelekom online işlemler sayfasından bu ayki kullandığım toplam internet rakamına baktım burada dün gece indirdiğim 30 gb lık kullanımın kotama yansıdığını gördüm. Bunun üzerine demin Türktelekom m.hizmetlerini aradım durumu anlattım o da bana online işlemler sayfasından şuan için sadece tüm kullanımlarınızın gösterildiğini ancak gece 2 ile 8 arası kullanımlarınızın kotaya yansımadığını ama bunu online işlemler sayfasında henüz ayırt edilemediğini bu konuyla ilgili ileriki günlerde online işlemler sayfasına yeni bir bölüm ekleneceğini oradan tüm kullanımlarınızı görüntüleyebileceğimizi belirtti. Bunun üzerine teyit amaçlı bu ayki kullandığım internet miktarını sordum oradan baktı bana söylediği rakama göre yukarıda bahsettiğim 30 gb lık kullanımın aslında kotama yansımadığını öğrenmiş oldum.

    İşin özeti yeni düzenleme Türktelekom da şuan sorunsuz işliyor gibi. Gece 2 ile 8 arası kullanımlarınız kotanıza yansımıyor ama bunu siz görüntüleyemiyorsunuz şuan için sadece Türktelekom m.hizmetlerini arayarak öğrenebilirsiniz.

  • fehim @fehim

    AKN kakması lazım şunu sormadınız türk net yetilisine şu 7\24 Torent yapan kulanıclar abone başına bölündüklerinde kaçta kaçı yahu gece kota bedava olsa ne yazar gece hatlar boş

  • Tunahan Avsallı @awsalli

    İlk önce İnterneti yurtdışı fiyatları ile kıyaslamaktan vazgeçmeliyiz. Yapılan kıyaslamaların bize hiçbir faydası yok. Asgari ücret, İnternet hızı ve tarife fiyatı bilindiği takdirde kıyaslama yapılabilir. Kimse onu hesaba katmadan, sallıyor. İkinci konu ise, bu kadar kişiyiz, ortak bir payda bulunup, Yapılacak şikayetler, o noktada yapılmalı. Hız konusu bir ara çok şikayet edildi, bir nebze düzelitdi derken, kota ile darbe aldık.

    • stenben @stenben

      Bu saydıklarınız biliniyor ve onun üzerinden yurt dışı kıyaslaması yapılıyor zaten. İnternet de bu saydığınız bilgilerin hepsi var. Hatta bazı gider kalemlerini görebilir, alım gücünü hesaplayabilirsiniz. He bu bilgilere rağmen kıyaslama yapmamız ne kadar işe yarar ve rasyonel olur ? bu bence tartışmaya açık bir durum.

    • Tunahan Avsallı @awsalli

      @stenben , Türkiye’de en ufak şeyde bir kıyaslama yapılıyor , herkes bilip bilmeden konuşuyor. Mesela Ruslar 80 -90 dolar arası bir fiyata 3d koltuk modellemesi yaparken, bizimde ayni fiyata yapmamızı bekliyorlar. Detaylı araştırınca Rusyada asgari ücretin 110 dolar olduğuu görüyoruz.

    • huvelbaki @huvelbaki

      @awsalli Rusyanın bölgesine göre değişir çok uzak özerk bölgeler alım gücünü aşağı çekiyor.
      O zaman istersen Güney Kore ve Japonya örneğine bak. Yine bizden ucuz. Singapur mesela. Almanya mesela. Alım gücü fazla, fiyatlar ucuz.Türkiye’de internet fiyatına oranla az şey veriyor, 100 liraya çiklet almak gibi bişey bu. 300 küsür liraya 200 GB AKN’li 100 mbit diyor kampanyasız fiyat bu nedir? almanyada aknsizi 12 ay 30 euro sonra 50 euro.

  • Jay Freeman @cydia

    Ben hlçbirini kafaya takmıyorum vakti gelince nasıl olsa verilen ne ise onu kullanacağız.

    • Beacool @beacool

      Hocam unutmaki tepkilerin sonunda sana verilecek şey şekillenir. Dilimizde buna uygun bir atasözümüz bile var ” Ağlamayan çocuğa meme vermezler” her konuda olduğu gibi bundada susarsak yakında saatlik internetimiz oluverir…

    • Jay Freeman @cydia

      @beacool Saatlerin ileri geri alınması kalktığında yüzbinlerce kişi tepki gösterdi yüksek sesle dinleyen oldu mu hayır.Bizim ülkede ki sorun tepkiyi nazara alan yok ben yaptım oldu ben sizin yerinize de düşünürüm o beyine ihtiyacınız yok.Türkiye de en büyük sorun yaşayanların burayı İsveç sanmaları.

    • Beacool @beacool

      @cydia bunun isveç sanmakla alakası yok. Lüksten fedakarlık etmekle var saatlerin değişimi almayarak boykot edebileceğin birşey değil ama interneti kapatmak öyle…

    • Jay Freeman @cydia

      @beacool Dedim ya ben kafaya takmam vakti gelince hakkım ne ise verilir boş işler bunlar bana göre.Herkesin düşüncesi kendine doğrudur benimki de bana doğru.

    • Beacool @beacool

      @cydia son gelişmelere bakarsan bazı şeylerin tepkiyle değiştirilebileceğini takip etmişindir. Kesinlikle senin doğrun sana doğru ama bu doğru sana~topluma ne kadar yararlı o ayrı. Tamam ülke cadı kazanı kafasını kaldırana sopa mevcut ama her konuda da yerimizde durmayalım artık…

  • Metin ALTINTAŞ @metinolmetin

    TTNET abonesiyim: Gece 02:00 -- 08:00 saatleri arasında Torrent indirmelerinden sonra kota durumlarım, resimde görüldüğü gibidir. Resmen milletle dalga geçiyorlar.

  • Fatih Uygan @fatih_uygan

    Yorumları okuyorum da gerçekten şaşırıyorum. Öncelikle Türkiyede ki internetten memnun olmayanlar için Belçika’da yaşayan biri olarak şunları söyleyeceğim.

    1. Torentten film, müzik, oyun gibi şeyler indirmek Avrupa’da yasak ve servis sağlayıcılar tarafından filtrelenerek sıkı bir kontrol uygulanıyor.

    2. Aynı şekilde oyunlarda yasal şekilde satın alınıyor ama sandığınız gibi herkes her sene onlarca oyun satın almıyor. Çocuklar ve gençler daha çok sosyal hayata yönlendiriliyor ve evde oturup saatlerce oyun oynayanların sayısı oldukça az. Oynayanlarda zaten dediğim gibi bir veya iki oyun oynuyor sadece. Dışarıda spor yapanların sayısı evde pc veya konsol başında oturanlardan kat be kat fazla, emin olun.

    3. Profesyonel iş yapanlar ise yine öyle sizin sandığınız gibi en son yazılımları falan kullanmıyor. Adam seneler önce lisanslı satın aldığı AutoCAD’i veya Photoshop’u kullanıyor. İşini gördüğü sürece yenisine geçiş yapmıyor. Demem o ki, bilinçli tüketici oldukları için öyle her yeni çıkan şeye sazan gibi atlayıp para harcamıyorlar.

    4. Öyle GB’larca veriyi buluta yedekleme falan yapanı da (hem profesyonel hem de son kullanıcı anlamında) ne gördüm ne duydum. Çok büyük şirketler yapıyordur belki (ondan da şüpheliyim) ama genelde insanlar kendi yedeklerini kendileri harici bir diske alıyor ve hatta çoğusu yedek bile almıyor emin olun. Dropbox falan gibi servisler sadece dosya aktarımları için kullanılıyor ama kimse önemli dosyalarını veya belgelerini (resim falan) orada tutmuyor çünkü kişisel gizliliğe dikkat ediyorlar.

    Avrupa Türkiye’den görüldüğü gibi değil! Anlamak için uzun süre Avrupalılarla (Türk gettolarında değil) yaşamanız lazım.

    Selamlar.

    • Murat Atay @murat-atay

      İyi de bu dediklerinizin bize sunulan internet hizmetinin çok kısıtlı ve pahalı olmasıyla bir alakası yok ki. Tamam bisiklet sürmeye gideyim de internetim halen yavaş

    • Murat Atay @murat-atay

      @fatih_uygan ben oyunumu steamden dizimi netflixten çekiyorum ona kota dayansın fazlasını aramıyorum. İnternetim 8mbitdi şu an turknete geçtim 16mbit olacak gelince ss atarım. 150 gb download sonrası gene ss atarım çünkü bizim tartıştığımız kısım orası
      Edit: oyunu orjinal aldığıma dair delil de lazımdır şimdi size 😀 http://steamcommunity.com/id/captainkunio
      Edit2: Ayrıca ben “yavaş” demedim “çok kısıtlı ve pahalı” dedim tekrar okursanız göreceksiniz

    • Murat Atay @murat-atay

      @fatih_uygan geçen dying light aldım, boyutuna bakın görürsünüz kotamın neden yetmediğini. Herkesin kullanımı aynı değil, bana bu yetmiyor başkasına da 500 gb yetmiyor mesela. Servis sağlayıcıların fahiş fiyatlarının savunulacak bi tarafı yok hiç bir durumda. Oradakiyle buradaki 50mbit kotasız/ asgarî ücret fiyatlarını kıyaslarsak 5-10 kat fazla çıkar diye tahmin ediyorum

  • Kaos @kaos

    Merak edenler için yazayım. Dün gece (02-08 arası) deneme amaçlı 15 GB download yaptım, AKN’den düşmedi, bilginize. İstanbul-Süperonline 50Mbit/fiber

  • Nordre @nordre

    Türkiye’de yaşayıp mutsuz olmaya alışan insanlar, gel şimdi bu söz üzerine bir doktora tezi yaz, bir kitap hazırla, hatta hayatını bu söz üzerine ada. Gerçekten çok derinlikli bir insan Levent Pekcan.

  • Beacool @beacool

    @kaos Bende merak edenler için yazayım. Dün gece ve bir önceki gece (02,30-07,30 arası) deneme amaçlı 20 GB download yaptım, AKN’den düştü.

    Süperonline 50Mbit/fiber

    • Ali Uca @redline239

      Operatörler bunun sadece download miktarı olduğunu söylüyorlar. Adil kullanım kotasına yansımadığını belirtiyorlar, fakat bunun için ayrı bir sayaç yok maalesef. Şuana kadar benim yaptığım download 135,817 GB olarak görünüyor. Benim kullandığım internet Türktelekom’un 35mbps ye kadar 75gb adil kullanım kotalı paketi olmasına rağmen indirmelerimi gece 2 ve sabah 8 arasında yaptığım için hızım düşmedi.

    • Beacool @beacool

      @redline239 sanırım her servis sağlayıcının sistemleri henüz oturmadı. Çok garip bir durum çünkü neredeyse bir senedir böyle birşeyin olacağı gündemdeydi…

  • Halil Uçar @ucarhalil

    Uydunet 25mb 50gb kotalı 49,90 öderken taahhüt 18/07/2017’de biticek. Aradım müşteri hizmetlerini 25gb sınırsız için 100 TL istedi benden ya da gece 12’den akşam 19’a kadar 25mb 19’dan gece 12’ye kadar 10mb hız verelim 60 TL’ye dedi. AKK de olmayacakmış. Dalga geçiyorlar resmen. Turknet en iyi çözüm gibi ama onun içinde tel hattı almak lazım herhalde. O da benim işime gelmiyor. Adamlar hırsını son kullanıcıdan çıkardı fiyatlar ile. Kaybeden yine halk.

    • Beacool @beacool

      @ucarhalil Türkiye’de ne yazık ki ezilen ve olayların cezasını çeken hep halk oluyor. Yine bu konu altında bazıları yurtdışı ile ülkemizin intenetini karşılaştırıp Türkiye nin çok daha iyi olduğunu belirtmişlerdi. Durum siyasette de aynı bilişimde de. Bilmeden konuşan çok oluyor, bilinçsizlerin söz sahipliği yaşayanları yoruyor.

      Sonuç?

      Lp nin dediği gibi “Türkiye’de yaşayıp mutsuz olmaya alışan insanlar” ortaya çıkıyor.

Benzer Videolar