Kendimizi çok yakıştırdığımız G-20'de çalışan nüfusun kaçı asgari ücretle çalışıyor acab ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Ali ya da yönetim durumu silmiş, el cevab olarak atayım.

Benim dediğim ile bir ilgisi yok özel okul sahibi olmasının. Senin bu eleştrilere kadar mazur kalman da pek ilgilendirmiyor beni. Diyorum ki kısa tek bir kuralım var hem özel okulların başında durup hem eğitim bakanlığı yapmazsın.Bu sağlık bakanı içi de geçerli.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Ali Pektaş @alipektas

    Yapılırsa da "kesin çalar" diye suçlayamazsın. İkisini ayrı ayrı ele alamıyorsunuz değil mi yani, o kadar zor...

    • Hado @hado

      Kesin çalar demesinler diye istifa ediyorlar yönetimlerinden zaten.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @hado Yani istifa etmezse (istifanın gerekliliğini, doğuruluğunu, yanlışlığını tartışmıyorum) kesin çalmıştır/çalıyordur/çalar demek haktır, doğrudur. Dediğinden bunu anlıyorum, yanlış mı?

    • Ali Pektaş @alipektas

      @hado Bu arada önemi yok ama ben de istifa etmesini memnuniyetle karşılarım/doğru bulurum. Eski işinden ya da bakanlıktan.

    • Ergin Bilgin @erginbilgin

      Kesin çalar diyemezsin tabii ki ama conflict of interest diye bir kavram boşuna yok. Özel şirketlerde bile dikkat edilir buna. Birbiriyle çekişen/zıt olan iki farklı görevi aynı kişinin üstlenmesine izin verilmez.

    • Hado @hado

      @alipektas işte o dediklerin söylenmesin diye istifa eder asıl işiden. İstifa etmediyse kesin kendine yontuyordur tabiiki denemez ama biraz mantıkla düşünen insan kendine teklif edilen makamı ve kendisinin sahip olduklarını görür ve çıkar ilişkisini görür.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @erginbilgin Yani dediğime çıkıyor işte. Ortada bir sorun var ama ona dayanarak kesin suç işlenir mantığı güdülüyor. Ben ısrarla suç kısmınının tutarlı olmadığını eleştiriyorken ısrarla ve garip şekilde "ama olayın burası da sorunlu" diye lafa giriyor insanlar. E tamam da sorunsuz demedi ki...

    • xpow3r @xpow3r

      @erginbilgin bizim ülkemizde olur sıkıntı yok

    • Hado @hado

      @alipektas Kesin suç işlenir dedirtmemek için istifa şart işte, artık daha nasıl anlatayım bilemedim.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @hado Devlet yönetimi içinde nasıl bir dinamik olduğunu bilemezsin/bilemem/bilemeyiz. Bilecek kadar derin bağlantıların varsa bir şey diyemem. O bakanın istifa etmemesini engelleyecek türlü türlü şey olabilir, şu an böyle bir manzaraya neyin sebep olduğunu, kimin sorumlu olduğunu da bilemeyiz. Bakanın bu sorunlu ortamda etkisini (olumlu olmusuz) de bilemeyiz. Para yediği olasılığı tüm o olasılıklardan da fazla olabilir. FAKAT "istifa etmiyorsa yiyordur" mantığı YANLIŞ. Sorunlu yönetimde de bakan suça bulaşmadan bakanlığını icra edebilir. Ben sen ya da diğer arkadaşların gösterdiği, dikkat çektiği diğer sorunlu alanlara muhalefet etmiyorum ki. Gel gelelim benim ifade etmeye çalıştığım şu çok basit detay nedense bir türlü anlaşılamıyor ya da anlaşılmak istenmiyor. Çözemedim...

    • xpow3r @xpow3r

      @erginbilgin bu çok daha iyi bi örnek oldu 😀

    • Shamino Salle Dacil @salledacil

      @alipektas Hocam işte bu tip bir pozisyonun sağlayabileceği fırsatlar düşünüldüğünde bu iki görev bir arada olmamalı. Hatta yakınlarıyla bile çalışamaz normal şartlarda. Özel sektörde bile olmaz yani bu. "Çalıyordur" demeye gerek yok, "çalma ihtimali kuvvetlenir" diye düşünülebilir. Nasıl ki dengeler ve frenler, kuvvetler ayrılığı vb. kavramları önemsiyorsak bu da o alana dahil bir şey.

      Mesela rastgele bir aramayla çıkan sonuç: "Ministers must resign or decline memberships of boards of public companies and declare memberships of, and the nature of, any private companies in which they are involved, including not-for-profit entities.

      Ministers must advise the Premier in writing, within one month of taking office, that there are no other pecuniary or other interests of the Minister or Minister’s related persons that might affect the Minister’s responsibilities; that they have resigned from directorships of public companies; and that all directorships in private companies have been declared (including how any potential conflicts of interest for these directorships will be managed).

      https://www.premiers.qld.gov.au/publications/categories/policies-and-codes/handbooks/ministerial-handbook/assets/appendix-1.pdf

    • Ali Pektaş @alipektas

      @salledacil "Hocam işte bu tip bir pozisyonun sağlayabileceği fırsatlar düşünüldüğünde bu iki görev bir arada olmamalı"
      Olmalı demedim zaten. Şunu daha kaç defa yazmak zorunda kalacağım acaba çok merak ediyorum. 🙂

    • FidelCastroRuz @fidelcastroruz

      @alipektas Önceki yorumları göremedim maalesef. Yahu bak problemimiz bu toplum olarak. Niye üzerinde bu denli düşünüyorsun? Etik değil, böyle ikili işler olmamalı. Basit olacaksın basit düşüneceksin. Kafa yoracak o kadar çok şey var ki bunlara gerek yok. Böyle saçma sapan işleri düşünürsek adam alır tabi çatır çatır bilmem ne vergisinin vergisinin vergisini. Sadece sen düşünmüyorsun işte toplum sorunu bu. Değişmeli.

    • Hado @hado

      @alipektas o bakanın istifa etmemesini engelleyecek şeyler 1:
      sektör lideri olması
      2. cumhurbaşkanı'na bağlılık
      tartıimanın başından beri kimse o ona yakındır yiyordur denilmedi.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @fidelcastroruz Ya üzerinde bu denli düşünüyoersun dediğin şey basit ve muhabbet etmek amaçlı yazılmış/paylaşılmış bir gönderi. İlgilenmeyen, "benim için zaten olay etik değil, o sebeple buraları düşünmüyorum bile" diyen zaten okur geçer gönderiyi. Ben çoğu zaman öyle yapıyorum. Çok fazla öyle gönderimi görürsen beni engellersin/engeller en doğal hak olarak. "Sen Abdulhamit'i savundun!"a kadar gidiyor böyle meseleler. Olaylara partizan/tarafgir yaklaşmaktan (şahsına özel demiyorum) oluyor bunlar bana kalırsa. "Bu adam mevcut bakanın işine gelen bir şey savunmuşsa kesin ak çomardır" diyen bile vardır. Ki daha önce oldu bile. Kafa öyle çalışıyor çünkü çoğunlukta, "yanlış-doğru" değil, bizim yanlışlar-doğrular, onların yanlışları-doğruları diye bakıyor çoğunluk olaya. Muhalefetin lideri tek başına kurultaya gidiyor, onu bile elştiremiyorlar kem küm ediyorlar. Her söylemlerinde bir politik tavır, her cümlelerinde ideolojik bir temel... Neyse, zor cidden bu toplumda fikir alış-verişinde bulunmak.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @hado Seni itham etmedim zaten öyle deniliyor derken. Benim eleştirim öyle diyenlereydi en başında gönderimi paylaşırken. Sen demiyorsa hiç alınmaman gerekirdi zaten. Mesele buradan çıkıyor işte.

    • Hado @hado

      @alipektas dolar 7.30 olmuş zaten, kime saracağımı şaşrıdım.

    • Ali Pektaş @alipektas

      @hado Öyle tabi, toplum olarak yaşadıklarımız da hafif şeyler değil. Eleştirsem de hakkaniyetli davranmak gerekirse iyi bile dayanıyoruz. Yakında birbirmize gireriz sokaklarda. 🙂

Alef iyi dizi de şu Mahmut'a biraz daha sahne yazsalarmış keşke. Küfür insanın ağzına bu kadar yakışır. Sülale asker, polis olduğundan çok doğal geldi adam.
#alef

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Mağazadan telefon almak ilginç bir deneyim, telefonun içinden pubg çıkıyor diye oppo öneriyor eleman.

BeğenFavori PaylaşYorum yap