BeğenFavori PaylaşYorum yap

Dünyayı Kontrol Eden Gizli Dev: ASML

Açıklama:Hollanda’da doğan bu dev, geliştirdiği #EUV litografi makineleriyle Apple’dan Nvidia’ya, #TSMC ’den Samsung’a kadar tüm teknoloji devlerinin kaderin...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://www.youtube.com/watch?v=HJbtOo18goc
Teknoloji ve Bilim Notları #21 Murat Gamsız, Hamdi Kellecioğlu ve Burak Çankaya

Teknoloji ve Bilim Notları #21

Çok sevilen Teknoloji ve Bilim Notları yayın serimizde Murat Gamsız, Hamdi Kellecioğlu ve Burak Çankaya ayın bilim ve teknoloji haberlerini beraber yorumluyo...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Lenovo h05 kulaklık bataryası en fazla 20-30 dk dayanıyordu bende 18650 pil taktım .😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 10

#otoyardım Aracım 2010 peugeot 206 1.4 hdi . 5 sene önce triger seti antifriz vs. değişti.Bu sene yine değiştirdim. Fakat usta radyatör antifriz suyunda pas var değiştirirsem biryerden patlar dedi. Sizce antifriz suyu değişse sorun olurmu . Yoksa değiştirmeden mi kullanayım ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 8
  • OrcunFix @orcunfix

    Pas varsa doğru patlar bir yerden. Pasın kaynağı bulunması lazım yoksa bu iş çözülmez.

  • Daviance @daviance

    Doğru demiş ama çok seyreltip koyarsan birşey olmayabilir ,bide kırmızı koyma mavi yi %30 35 civarında koyabilirsin ,pas değilde çamur oluyor içinde oda dandik antifrizden oluyor,adam gidipte markalı bişey koysa bu seferde onlar çok güçlü olduğundan olmayacak bir yeri açıyor buda soruna sebep veriyor, boşver gittiği yere kadar kullan takma pek öbür türlü radyatör falan kolayda , asıl motorun içindeki su kanalları tapalar ne alemde o önemli.arabanda güzel az yakan bir araç kullan gitsin bu şekil diğer türlü iş alırsın başına.

  • Rasko @rasko

    Eğer geçen değişimde yeterince antifriz koyulduysa, pasın tek sebebi distile su yerine normal su veya dandik antifriz kullanılmasıdır.
    Evet şimdi antifriz koyulursa bir yerlerden patlama ihtimali var(az da olsa). Ancak o paslı su değiştirilmezse, o pas nereden geliyorsa oradaki korozyon devam edecek, daha derin aşınacak ve yine patlayacak hatta bloğu çürütüp üst kapak contasını patlatman, pasların-tortuların radyatörü, kalorifer peteğini tıkaması, motorun çöp olması bile mümkün. Yani değişmemenin riski, değiştirmekten çok daha yüksek.

    Ustanın değişmek istememesinin tek sebebi, bir yer patlarsa iş onun üstüne kalacak, tekrar uğraşacak.

    Yapmanız gereken şey, pas tamamen temizlenene kadar içerdeki pis suyu distile su ile değiştirmek. Her değişimden sonra biraz kullanıp, tekrar değişmeniz gerekecek. İçerdeki korozyona göre paslı suyun tamen temizlenmesi 3-4 değişim sürebilir.

    Sonrasında kaliteli ve üreticinin önerdiği tipte bir antifriz ekleyeceksiniz, içerdeki disteli suyun yarısını boşaltıp üstüne ekleyebilirsiniz. Türkiye şartlarında karışım -20'ye gelecek şekilde ayarlamanız yeterli. Sonrasında bir yer patlarsa müdehale edersiniz. Kesinlikle paslı şekilde kullanmaya devam etmeyin, masrafı çok çok daha büyük olur.

    NOT: Antifriz seçerken rengin hiçbir önemi yok. "Bu mavi alır, bu kırmızı alır" diyenlere güvenmeyin, 10 çeşit mavi, 10 çeşit kırmızı antifriz var. İnternetten aracınızın hangi standartta antifriz aldığına bakın, rengine bakmaksızın o standartta bir antifriz alın. HEPU, Würth, Total vs bilindik bir marka tercih edin. Şimdiden kolay gelsin.

    • Rasko @rasko

      Söylemeyi unuttum, aynı motorun 2005 versiyonunu kullanan bir aracım vardı, o G12 tipinde antifriz alıyordu, kuvvetle muhtemel bu da aynıdır ama yine de araştırın.

    • Makineci @makineci

      2. el bir araç alacağız, hangisinin genleşme deposuna baksam leş gibi bulanık.

      Doğru düzgün aracına bakan kimse yok.

      Hafta 1 aracın yağına suyuna bakarım, millet 20-25 bine gelince bakım yaptırıyormuş..

      Böyle bir durum benim başıma gelse, vakit buldukça motoru rölantide çalıştırır ve dönüş hortumundaki suyu 5 litrelik bir pet şişeye doldururum, doldurduğum kadar da saf su eklerim.

      Sistem tamamen saf su ile 3-4 gün çalıştıktan sonra az az antifriz koyardım.

    • Rasko @rasko

      @makineci Ben işyerinde bir arkadaşa "arabamın yağını değiştirmem lazım" dediğimde, "niye değiştiriyorsun, motor sorun mu çıkardı" diye cevaplamıştı. Kendisi 2 sene önce 2. el bir araba almıştı, yağın sadece bir sorun olunca değişildiğini düşünüyormuş. Hiç değişmeden 2 yıl kullanmış içindeki eski yağla. Bu arkadaşı gördükten sonra paslı suya falan şaşırmıyorum artık. 2. el araba alırken sahibine çok dikkat etmek lazım. "Araba yürüyorsa sorun yok" kafasında çok insan var ve bunlar herhangi bir sorunla karşılaşınca arabayı satışa koyup, içine sıçmak için başka bir araba bakmaya başlıyorlar.

  • Recai @recai

    Pas varsa kacak vardir
    Yapilmazsa daha buyuk sorun olur

https://www.youtube.com/watch?v=3pAfYtqT50A
Tatsumaki Senpukyaku evrimi #streetfighter kasırga dönen rüzgar ayakları

Tatsumaki Senpukyaku (Hurricane Kick) Evolution 💥 Ryu Evolution 🥋 Street...

This is the Ryu Tatsumaki Senpukyaku (Hurricane Kick) evolution along the years / Esta es la evolucion del movimiento Tatsumaki Senpuu Kyaku (Patada Huracán)...
BeğenFavori PaylaşYorum yap