Biraz iddialı gelebilir; ama #DiscoElysium, Aralık 1999'dan bu yana çıkmış en iyi rol yapma oyunu olabilir. 2019'un en güçlü yılın oyunu adayı olduğunu söylememe gerek yoktur zaten.

#oyun

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 11
  • Housedakitopal @housedakitopal

    AAA olmayan oyuna ilgi göstermez millet , grafik delisi herkes 😀

  • cgdincer @cgdincer

    Ben bu oyunu interaktif bir macera romanına benzettim. Edebi tarafından ele aldığınızda size yaşattığı hisler bir roman okurken ki duyularınıza dokunur cinsten.
    Cidden Uzun zamandır bu kadar özgün yapım görmemiştim. Görsel ve işitsel sanatı üst noktada kullanmaları yanında akıl oyunları ve düşünmeye sevk etmesi insanı içine çekiyor. Maalesef benim için türkçesini bile pek bilemediğim çok terim ve sıfat geçiyor oyunda.

  • OLDBoy @oldboy

    Bu kadar uzun süredir bu kadar sessiz bir şekilde yapım sürecini götürmüş olmalarına hayret ediyorum. Takdir ettiğim bir konu ise sanat tasarımındaki tercihleri. Oyunu tabiri caizse konsept tasarım çizimleriyle yapmışlar. Tabi bunu menü ikonları dahil her yere yedirince konu artistik bir hal almış. Böylece ne low poly birşey yapıp oyunu kalitesiz göstermişler ne de full detay grafiklerle uğraşıp para ve zaman kaybetmişler. Onun yerine esas odağı diyalog ve hikaye üzerine vermişler gördüğüm kadarıyla. Helal olsun gerçekten yapanlara. Diğer taraftan nasıl ki başarılı olmuş bağımsız oyunlar sonrasında pixel art ve low poly furyası başlamıştı indie oyunlarda (çünkü grafik anlamında bağımsız yapımlara büyük kolaylık sağlıyordu) ben bundan sonra bu oyuna benzer sanat tasarımlı oyunların mantar gibi türeyeceğini düşünüyorum.

  • M. Oğuz Sünnetci @vitalyscherbo

    Duyurulduğundan beri radarımdaydı. Twitter dışında çok bir reklam ve pazarlama yapmadılar. Yapımcılar vadettikleri her şeyi fazlasıyla başarmış görünüyor. Ilk fırsatta satın alacağım.

#Leprous 'un yeni albümünden üçüncü single. Şu ana kadar yayınladıkları parçalar içinde en iyisi olmuş bence. İlk anda kulağa tekdüze ve yatay bir parça gibi gelse de neredeyse 6 dakika boyunca yavaş yavaş inşa ettiği müthiş tansiyonuyla çok dikine, harika bir parça olmuş. Albümü iyice merak etmeye başladım.

#TSMetalcileri #BirazMüzik

Distant Bells

Provided to YouTube by Sony Music Entertainment Distant Bells · Leprous Distant Bells ℗ 2019 InsideOutMusic Released on: 2019-10-11 Composer, Lyricist, Produ...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

#RDR2'nin #Steam'e sadece 1 ay geç gelmesinin altında benim gözümden kaçmış çok önemli bir detay yatıyormuş.

Valve, bir süre önce Steam dağıtım sözleşmesini güncellemiş. Buna göre; oyunların ticari çıkışından en geç bir ay içerisinde Steam'e gelmesi gerekiyor. Yani oyununuzu bir platforma 6 ay, 1 yıl süreyle rehin bırakıyorsanız oyununuzu Steam'de yayınlamayı unutuyorsunuz.

Ancak burada dikkatlerden kaçan çok önemli ve nedense kimsenin konuşmadığı bir detay var. Bu madde, Eylül ayında ortaya çıkmış olsa da aslında değişiklik çok önceye dayanıyor ve bu değişiklikten sonra hem Steam ile dağıtım anlaşması yapıp hem de oyununu #EpicGamesStore'a özel yapan birçok oyun olmuş. Shenmue 3, The Outer Worlds gibi büyük oyunlar kadar birçok bağımsız oyun da var. Bu noktada Valve'a zarara uğradığını öne sürerek çok yüklü miktarda tazminat davaları açma hakkı da doğuyor; zira bu bir iş sözleşmesi.

Peki Valve şu an ne yapıyor? Uzun süredir sessizler. Ancak bu sessizliğin altında bir pasiflik değil sabırlı bir bekleyiş de yatıyor olabilir. Günün sonunda Gabe, koca popişini kaldırıp aksiyon alma yoluna gider mi, göreceğiz.

#oyun #RedDeadRedemption2

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 10
  • Basteryus @basteryus

    Çok iyi yapmış, böyle saçmalıklara gerek yok.
    Oyunu steamde yayınladıktan sonra kaldırarak epic e geçenleri de, tekrar dönmek istediklerinde kabul etmezler umarım

  • Outrun @outrun

    Madde şu ve çok önceden varmış ama Valve bir aksiyon almıyor bu maddeyi ihlal edenlere karşı.

    "Delivery. Company shall submit the Applications to Steam for release no later than the first commercial release of each Application or Localized Version, or, if already commercially released as of the Effective Date, within thirty (30) days of the Effective Date. Thereafter, Company shall submit to Steam any Localized Versions and Application Updates (in beta and final form) when available, but in no event later than they are provided to any other third party for commercial release. Company shall provide these copies in object code form, in whatever format Valve reasonably requests."

  • Aefefgrgg @aefefgrgg

    Steam'in tekel olmasını istemiyoruz.

  • Equitatus @equitatus

    Rekabet her zaman iyidir ancak Epic'in şu anda Steam ile başa çıkabilecek ne gücü ne de kullanıcısı var. Steam haricinde hiçbir platform olmasa da ölene kadar çok rahat yaşayabilirim çünkü Steam gerekli olan her şeyi kullanıcısına sunuyor. Epic'te ise daha tarayıcıdan girildiğinde kütüphane görülmüyor. Mahalle bakkalı sistemi gibi sistemle bu işe girdiler. Steam'in karşısına çıkarken çok daha iyi hazırlanıp çıkmaları gerekiyordu.

Bitmesin diye azar azar oynadığınız oyunlar vardır ya. Atmosferiyle sizi sarıp sarmalar; bir an için orada olmak ve bir süre orada yaşamak istersiniz. #Trine4 öyle bir #oyun olmuş. Üç boyutlu Trine 3 faciasından sonra serinin özüne dönmesi kesinlikle çok iyi olmuş.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 6

#TomClancysGhostReconBreakpoint, açık dünya oyunları konuştuğumuz videonun konu mankeni olabilecek kadar kötü bir oyun olmuş. O kadar kötü ki, tıpkı ismi gibi artık açık dünya oyunlar için bir breakpoint'e geldiğimizin de en iyi kanıtı. Bence artık yeter. Oyuncuların da acilen oyun fiyatlarını oyunu süresiyle değerlendirmekten vazgeçmesi ve bir oyun zevki geliştirmeye başlaması lazım. Stüdyoların açık dünya inadı yüzünden, bir zamanlar Advanced Warfighter gibi muhteşem işlerin var olabildiğini unuttuk.

Neyse ki bu aralar gerçekten emek verilerek yapılmış muhteşem bağımsızlar oynuyoruz da 2019'dan tamamen rezil bir oyun yılı olarak bahsetmeyeceğiz.

#oyun

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 11
  • Uğur Yurtsever @ugury

    @executioner

    Açıkçası ben Wildlands'ten ders aldıklarını düşünerek umutlu olmaya çalışıyordum. En azından mekanik anlamda... Ama devasa bir fiyasko. Korkunç. Benim gibi Ghost Recon serisinin hayranı olup Wildlands'te tam olarak aradığını bulamayıp oyunu harcanmış bir potansiyel olarak görenler için Breakpoint devasa bir facia. İyi diyebileceğim tek tarafı (evet tek) haritada 3 farklı waypoint belirlememize imkan tanıyan pin sistemi. Oyun, en azından zaman ayırmayı hak edecek bir vasatlık sunsaydı gerçekten işe yarayabilirdi.

    Keşke daha önce deneme şansım olsaymış, gündemde de biraz üzerine konuşurduk. Yabancı bir arkadaşımın hesabından giriş yaptığım için ancak bugün fırsat bulabildim. Para vermiş olsaydım şu an gerçekten inanılmaz üzgün olurdum- ki beğenmiş olmama rağmen Odyssey'den sonra açık dünya herhangi bir Ubisoft oyununa zaten indirimde bile para vermem muhtemelen.

    Breakpoint gerçekten içinde bulunduğumuz açık dünya oyun trendinin vurduğu en dip nokta olmuş. O yüzden ne kadar yerden yere vurulsa az. En sık karşılaştığım eleştiri, oyunun Division'dan fazlaca beslenmesiyle ilgiliydi. Ama bana kalırsa bu, eleştirilebilecek şeylerin en zayıfı. Oyun o kadar cilalanmamış, açık dünyası o kadar çiğ ve kötü tasarlanmış ki; bu Ubisoft için bile yeni bir seviye. Neyse ki; oyunun anlatımı öylesine gülünç seviyede kötü ve kulağımıza öyle diyaloglar çalınıyor ki, en azından birkaç kaz kahkaha attırıp eğlendirmeyi başardı beni.

  • Nostromo @nostromo

    Uğur hocam kastettğiniz oyun Medal of honor Advanced Warfighter ise o oyunun sorunu kısa oluşundan ziyade ultra aşırı çizgisel oluşuydu. Adamın arkasından gizlice yanaştığımda bıçakla değilde tabanca ile vurdum diye bölümü tekrardan başlattığını görünce oynamayı bırakmıştım. Çoklu oyuncu modunda da oynayacak kimseyi bulamamak üstüne tuzu biberi olmuştu.

    Ek : Hatırladığım kadarıyla oyunda çok da hata vardı

  • OLDBoy @oldboy

    Benim anlamadığım Divison 2 yi baya iyi kotardılar, bu oyun da aynı oyunun laciverdi. E hikaye kısmında da Punisher abimizi arkanıza almışsınız, nasıl oluyor da böyle bir oyun çılarıyorlar anlamıyorum. Herhalde Ubisoft toplantı odalarında şöyle bir diyalog geçiyor;
    -Efendim Divison 2 ve AC Odysey olumlu yorumlar alıyor, buradaki ekiplerin bir kısmını Breakpoint e kaydıralım mı?
    - Sakın ha...! Onlar güzel bir ritm yakaladı, yeni divison ve Ac ye yüklensinler, Ghost Recon a Punisher gazı yeter. Hem arada vasat oyunlarda yapalım ki iyilerin kıymeti bilinsin di mi canım. Neyse Farcry da ne aşamadayız...

  • Orkun @orkkoc

    Son zamanlarda hiç bir oyundan The Control'den aldığım kadar keyif almadım. Oyun yapma ve dünya kurma dersi vermişler bile diyebilirim o derece 🙂

Uğur Yurtsever paylaştı.

RDR2 PC'ye geliyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 8 / 41

Ubisoft, #TomClancysGhostReconBreakpoint'teki "pay to win" mikro ödemeleri şimdilik kaldırmış. Ama geri gelecekler. Ben tecrübe puanı güçlendiricisi ya da yetenek puanlarını zaten satın almıyorum, beni ilgilendirmiyor, oynayıp gidiyorum diyenler olduğuna eminim. Mağazasında bu tarz güçlendiriciler satılan bir oyunda tüm sistemin buna göre dengelenmediğini mi düşünüyorsunuz? Bunun bedelini parayla olmasa da zamanınızla ödüyorsunuz merak etmeyin.

https://www.pcgamer.com/ubisoft-removes-ghost-recon-breakpoints-booster-and-skill-point-microtransactions/

#oyun

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Murat Gamsız @gamsizm

    Bence bu durum daha çok BF serisindeki parayı ver uğraşma seçenekleirne benziyor. Oyuna sonradan girenler zaten ucuza aldıkları oyunda bunlara para verip uğraşmadan silah unlock ediyorlar. Sırf bu yüzden artık geç oldu deyip oynamayanlar var. Bunlar muhtemelen oyunun indirime gireceği zaman yeni gelenleri çekmek için böyle bir şey yapacaklardı. Erken göstermiş. Oyunun bu yüzden ekstra uzun süreceğini sanmıyorum. En azından beta sürecinde ben tatmin edici bir hızda ilerledim.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      Umarım öyle olur. Assassin's Creed Odyssey'in göreceli olarak en iyi tarafı mağazada satılan tecrübe puanı boost'uydu çünkü.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      Tabii burada Odyssey'de 10 dolara xp boost satarken oyun için yayınladıkları görev editöründe bol keseden tecrübe puanı veren görevler yapılmasını yasaklayan Ubisoft'tan bahsediyoruz.

      Bu tarz iş modellerinin 60 dolarlık oyunların metasına entegre ediliyor olması can sıkıcı. Bugüne kadar DMC 5'ten AC Odyssey'e xp boost, skill point satışı gibi şeyler giren her oyunda progress'in bunlara göre dengelendiğini gördük. Breakpoint'in istisna olması çok iyimser geliyor kulağa.

      Arada sırada 2x tecrübe puanı, bol loot haftası yapıp oyunu indirime soksalar da insan çekmiş olurlar.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      @ugury Oyunun üzerinden çok zaman geçtikten sonra yapılanına çok karşı değilim. Gerçekten de şimdi sana son BF oyununu boost olmadan başla deseler kim uğşaracak şimdi demez misin 🙂

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @gamsizm Battlefield'da zaten gerçek parayla sadece kozmetikler alınabiliyor. Pay to win mekaniği yok. Battlefront 2'de de aynı şekilde bildiğim kadarıyla. Bir kere kaldırdılar, sonra sadece kozmetikler için geri geldi mikro ödeme.

      Silah güçlendirme ve karakter geliştirme oyunun ana mekaniklerinden biriyse neden kim uğraşacak diyeyim ki zaten. Ghost Recon böyle bir oyun. Odyssey de öyle. Ama mesela Odyssey'de karakterimi istediğim gibi geliştirmek için birbirinin aynısı içerikleri farklı yerlerde tekrar tekrar yapmak zorunda olduğumu hissedince oyundan soğudum. Çok istememe rağmen bitiremedim. Bir yandan neredeyse belgesel kıvamında detay koyuyorsun oyuna, bir yandan da böyle bir oyun tasarımı.

      Premium bir oyuna, bu tarz bir iş modeli entegre etmek yerine, ara ara 2x tecrübe puanı haftası yapsan mesela herkes memnun olur. Yeni oyuncular da araya kolayca karışır. Ama amaç, 60 dolarlık oyun fiyatını olabildiğince yukarı çekmek olduğu için biz ne desek boş.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      @ugury Multiplayer'da senden çok ilerde silahları açmış adamdan mermileri yeme ama senin aynı şekilde karşılık verememe durumun nedeniyle var ama boost. AC'de multi yok. Onda dert edilmeyebilir.

    • Regulus @regulus

      @gamsizm Bu tartışmada @ugury haklı. 🙂 Murat abi seni fazla Pollyanna gördüm. 😀 Senin söylediğin neden en fazla ikici sırada yer alır. Bence ilk sırada firmaların fazla zahmete girmeden ekstra para kazanma isteği var. Sonuçta parayla satılan bir oyunda oyun içi satın alma varsa satılan şeye normal yollardan ulaşmak ekstra zorlaştırılıyor. Hadi çok oyunculu tarafını geçtim bu durum artık tek kişilik oyunların da tadını bozdu.

    • Batuhan @achfighter

      @gamsizm bf serilerinde ilk silahlar oldukça yeterli. Bfv'i bilmem de bf1'de de aynı.

    • Batuhan @achfighter

      @corei5 bir silahtan en az iki tane olunca normal.

#DeathStranding'in sonunda credits ekranında dinleyeceğiniz şarkı yayınlanmış. Glasgowlu synth-pop grubu Chvrches'ten oyunla aynı ismi taşıyan parça. Kojima, oyunun sonunun bu parçayla birleştiğinde çok etkileyici olacağını söylemiş.

Bekleyip göreceğiz. Yalnız kesin olan bir şey varsa o da Kojima'nın açık ara en iyi müzik zevkine sahip oyun tasarımcısı olduğu. Sadece Chvrches seçimi özelinde değil; daha önce kurguladığı oyun fragmanlarından oyunlarına kadar seçtiği müziklerde müthiş sofistike bir zevke sahip. Bütün bunları oyunların temasına uydurabilmesi de eşine ender rastlanan bir ustalık. MGS V fragmanındaki Mike Oldfield (Nuclear) ve MGS 3'ün sonundaki Starsailor (Way to Fall) seçimlerini hatırlasak yeterli olur sanırım.

Bu arada Chvrches'ın bu ilk oyun işi değil. Daha önce Mirror's Edge: Catalyst için de bir parça yapmışlardı yanlış hatırlamıyorsam. Death Stranding de son olmayacaktır.

https://www.youtube.com/watch?v=mFGq92BYmt4

CHVRCHES - Death Stranding (Audio)

CHVRCHES – Death Stranding Out Now! https://smarturl.it/CHVRCHESDS DEATH STRANDING available for PlayStation®4 on November 8, 2019. http://www.PlayStation.co...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

#Destiny2, #Steam'e geldi. İlk saatinde 200bin oyuncuyu da devirdi hatta. Oynaması ücretsiz olsa da 2 yaşında ve ölmeye yüz tutmuş bir oyun için hiç fena değil. Ancak Steam'de 300'den fazla arkadaşınız varsa oyunu şu an oynayamıyorsunuz. #Oyun henüz giriş ekranındayken çöküyor. Bungie'nin açıklaması ise şu şekilde:

• Players with more than 300 friends on Steam may experience crashes at the title screen. Players encountering this issue should lower their friends list to less than 300 people.

Anlaşılan Destiny 2 oynayacakların nasıl olsa arkadaşı yoktur diye düşünmüşler. Önerdikleri çözüm ise muhteşem. "Arkadaş listenizi 300'ün altına indirin".

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 14

Unutulmaz öykülerin yanında muhteşem müzikleriyle de akıllara kazınmış #Bastion, #Transistor ve #Pyre gibi harika oyunlardan tanıdığımız Supergiant'ın Pax West konseri. Gergin geçen günün sonuna biraz da olsa güzellik katabilir.

#BirazMüzik #Oyunmüzikleri #Oyun

Supergiant in Concert - LIVE 10th Anniversary Orchestral Show

You've heard our songs, but never heard them like this! At PAX West 2019, we had our 10th Anniversary Concert, featuring composer Darren Korb, vocalist Ashle...
BeğenFavori PaylaşYorum yap