İstifa etmeden önce işverene bunu belirli bir süre önce söylememiz şart mıdır? İstifa durumunda o ay içerisinde çalıştığımız günlerin ücreti hemen o gün mü ödeniyor?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://forum.donanimhaber.com/satilik-xbox-one-x-1-tb--148239105#148239105
Buradan almayı düşünen arkadaşlara teknoseyire özel bir indirimim daha olur.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 15

CoolerMaster MasterGel Maker Nano'dan pek memnun kalmamıştım. Soğutma performansı iyi olmasına rağmen kullanımı zordu. Macunun kıvamı ve şırınganın kullanışsızlığı sonucu sürmek eziyete dönüşüyordu. Ayrıca fiyatı da uçuktu. İnternette çok methedilen Arctic MX-4 2020 Edition'ı sipariş ettim. Muhtemelen yarın elime ulaşıcak. Sizde de bendeki gibi macun takıntısı var mı yoksa en ucuzunu sürüp geçiyor musunuz? 😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Plazma tvler hala oled tvlerden daha iyi görüntü veriyor mu?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 21 / 27
  • Orcun @orcun

    Şuanki teknoloji ile oled işin en üst noktası. Plazma da öyleydi ama o teknoloji yok oldu. Ha bulursanız 2. el sağlam yeni nesil neoplazma panasonic televizyonlar onlar iyidir ama öyle çözünürlük olaylarında pek yoklar. 1080p o da iyisi yani o kadar. Çok eski nesil plazmalarda zaten çözünürlük dahada düşük ve ısınması dert soğutması dert üstüne birde feci güç tüketiyorlardı. Yani nasıl diyeyim 40 inçleri falan 400 500 watt arası tüketiyordu. 🙁 Tabi gene de farklı bir bilmediğimiz durum vardır illa ki, Adem abiye soralım. @adem-helvaci5

    • Orcun @orcun

      https://www.youtube.com/watch?v=iLdkiyYeod8 böyle de güzel bir karşılaştırması yapılmış.

    • ssdc @ssdc

      @orcun Hocam bende şöyle bir içerik buldum. https://www.youtube.com/watch?v=-X7WUxU4LDI
      Çözünürlük, yeni teknolojiler vb. gibi etkenler açısından karşılaştırıldığında plazmalar doğal olarak yeni oledlere karşı oldukça ilkel kalıyorlar fakat özellikle siyahın derinliği ve renk doygunluğu açısından ikisini karşılaştırıp aradaki yıl farkını baz alırsak, plazmaların günümüz de bile bu açıdan sırıtmayacağını hatta oledlere rakip bile olabildiklerini gözlemledim.

    • Orcun @orcun

      @ssdc Tabi plazma ekranın zaten olayı oydu. Ama işte üretimi çok sıkıntılı ve içindeki gazların çevreye olan zararı şu bu diye en son yanılmıyorsam lg ve panasonic üretiyordu onlarda son parti satıp bıraktılar. Öyle lglerin mesela çok ucuz plazmaları vardı, dh'de bir ara konuları vardı 65 inçler 60 inçler vs vs çok uygun fiyatlara satılmıştı. Ama sonra tabi bitti. Hani 2. el şöyle 1500 lere yakın panasonic plazmalar var ama baya eskiler. İnsan alıp kullanılır mı ? diye düşünüyor.

    • Yalçın Bahadır @ybahadir

      OLED en üst nokta olsaydı profesyonel arenada bir pazarı olurdu... OLED ekrana sahip tek bir profesyonel ekran duymadım bugüne kadar. Ki o pazarda para en sonda gelir.

    • Yalçın Bahadır @ybahadir

      @orcun Renklerin önemli olduğu sektörde kullanılmaz OLED ekranlar. EIZO da bile OLED monitör var ama eğlence amaçlı... Özellikle işi renkle olan hiç kimse OLED ekran kullanmaz. Bu iş için 100.000$ lik LCD monitörler var.

    • Orcun @orcun

      @ybahadir Eizo için konuşayım bu işin fotoğrafçılık yada kurgu vs onlarında oled ekranı var. Attığım ekran zaten profesyonel dünyanın en üst noktasından birisidir her halde ? Ama oled'in en büyük problemleri maliyeti çok yüksek ve de üretim tarafı yüzde 90 belki telefona tablete vs iken gerisi tv hani lcd gibi bir üretim ortamı yok. Telefon tablet diyoruz en babası 12 inç falan e şimdi 5 6 7 12 inç üreten fabrikaya sen gidip ya bana 25 inç 27 inç 32 inç üretir misin dersen adamın ona göre ar-ge ayırması gerekiyor. Apple bile emin ol oled çok yaygın ve çok fazla üretilebilseydi imaclere ipadlere vs hep oled koyacaktı. Ama işte yok yani anca telefona koyabiliyor. Yada işte lg gibi üreticiler tv de yapıyor vs. görüntüleme işinde son nokta bu teknolojik olarak, yani ötesi şuan için yok. Her pikselin kendi ışığı var yani lcd gibi arkadan bir ışık kaynağı gerekmiyor ki ? daha ötesi ne olacak ? birde lcd teknolojisinde artık sona gelinmiş, daha da ötesi yok işte olmuyor. Ama oled öyle değil samsung ilk nesil galaxy telefonundan beri oled üstüne yoğunlaşıyor çalışıyor. Gideceği daha kim bilir ne kadar yol var ?

    • Yalçın Bahadır @ybahadir

      @orcun EIZO da bir saattir OLED panel arıyorum yok. Sadece Foris serisi var o da Home Entertainment olarak sınıflandırılmış... Profesyonel serisinde bir tane bile OLED yok. Maliyetle de ilgisi yok bunun. EIZO'nun 40-50 bin dolarlık LCD IPS monitörleri var.

      Ayrıca OLED sadece siyahı mükemmel gösterir. Geri kalan renklerde o kadar iyi değildir. Ama hemen hemen herkes daha fazla beğenir orası ayrı. Göze güzel görünme ile gerçek arasında fark var. Profesyonellerin en büyük kabusu ekran gördüğü ile kağıda bastığının arasında fark olmasıdır. Bunu asla istemezler. O yüzden de OLED kullanmazlar. En azından ben kullananını görmedim, duymadım.

    • Orcun @orcun

      @ybahadir Evet var mı ? var. E sen yok diyorsun ? var mı yok mu ? bir karar vermen lazım. En başından diyorsun ki '' OLED ekrana sahip tek bir profesyonel ekran duymadım bugüne kadar. Ki o pazarda para en sonda gelir. '' E duymadım diyorsun sana 24 bin dolarlık oled referans monitörü atıyorum. Sonra diyorsun ki, '' Renklerin önemli olduğu sektörde kullanılmaz OLED ekranlar. EIZO da bile OLED monitör var ama eğlence amaçlı... Özellikle işi renkle olan hiç kimse OLED ekran kullanmaz. Bu iş için 100.000$ lik LCD monitörler var. '' e arkadaş film dizi video şu bu yapanlar vs profesyonel değil mi ? hani başından bir kategori belirtip oradan gitsen neyse onu da yapmıyorsun. Ya sen olayı iyice ben bir tarafa çekeyim o taraftan yorum gelsin sonra öbür tarafa çekeyim diye didinip duruyorsun resmen. Devir digital çağ olmuş reklamların kaçta kaçı digital de dönüyor ? kaçta kaçı digital değil de basılı da dönüyor ? adam youtube'dan bakıyor görüyor ipadden okuyor biliyor vs. vs. var mı hala reklam için gazete dergi alan kitle ? hele pandemi dönemi ? ya dersen ki poster bina kaplıyorlar vs. vs. vs. e gene aynı noktaya çıkıyoruz. Ben başından beri diyorum ki oled bu işni en üst noktası, teknoloji olarak gelebilecek en üst nokta şuan bu değil mi ? bu. E o zaman sıkıntı ne ? rica ediyorum 100 bin dolarlık monitörün bana linkini atabilir misin ? çok merak ettim kaç inç ve ne özelliği varmış. Umarım bana reklam panosunu atmazsın. Hayır yani neyini uzatıyorsun onu anlayamıyorum, gerek yok. O öyle değil bu böyle değil ya işte ben şu şu sektörden bahsediyorum vs vs vs sabaha kadar gider yani manası yok.

    • Yalçın Bahadır @ybahadir

      @orcun Benim söylediğim şey çok açık. En doğru renkleri hala IPS LCD monitörler gösteriyor. Profesyonel dünyanın bir numarası EIZO dur. Onun da ürün gamında bir tane OLED panel var, oda oyun amaçlı... Ha bir de Sony de varmış. E ee yani? OLED daha mı doğru renk gösterir diyorsun? Bunu bir de EIZO ya söyle madem.

    • Orcun @orcun

      @ybahadir Başından bunu desen zaten hiç bu kadar yazı yazmama gerek kalmayacaktı evirdin çevirdin yanmasın diye debelendin durdun. 100 bin dolarlık monitörü görseydik bari nasılmış ? onu da atmadın. Amaç belli de zaten neyse laf olsun torba dolsun. İşin renk doğruluğunda olan adam gitsin istediğini alsın zaten ne alakası var ? ufak stüdyosu olan adamların çoğu monitör bile almıyor mesela imac alıp geçiyor eee o pazarın dinamiği de farklı çünkü ? ne diyelim ozaman abi monitör almayın imac mi alın diyelim ? ben oled daha doğru renk gösterir demedim ki sadece teknoloji ips yada arkadan aydınlatmalı bir panel'e göre çok daha iyi dedim. Yani hiç yaşının adamı değilsin dostum onu farkettim. Neyse daha fazla uzatmak istemiyorum sen kafana göre takılırsın.

    • Yalçın Bahadır @ybahadir

      @orcun Onu ben de aradım bulamadım. EIZO sitesinde fiyat vermiyor. Bu ifade benim değil Koray Birand'ın. Yalan söyleyecek hali yok. Sektörün duayeni. Ayrıca Teknolojinin en üst noktsı" cümlesinden en iyisidir anlamını çıkardığım için beni bağışla.

      Bu arada 100 bin değil dolayısıyla seni keser mi bilmem ama Sony de 43 bin $ lik LCD monitör var... BVM-HX310

    • Orcun @orcun

      @ybahadir 100 bin dolara bilmiyorum varsa 16k belki 50 60 inç monitör vs varsa vardır ? veya reklam panosudur diyeceğim ama onlarda tek tek panellerden oluyor. Ama atladığın kısım var lcd dediğimiz teknoloji hem ucuz hem de üretimi kolay. Yani sen diyorsun ki araba satışlarına işte süper araçlara bak hepsi içten yanmalı motorlu arabalar. Elektrikli arabalar anca çocuk akülü arabasıdır diyorsun. İyide içten yanmalı motor 100 yıldır var belki dahada fazla ? e şimdi onda gelinecek sınır belli daha ne ötesine gelinebilir ki ? turbolar bilmemneler eee nereye kadar ? ama elektrikli araç öyle değil ki yeni birşey ve gelişiyor güçleniyor. Taycan mesela en net örneği adamlar süper araba olayında komple elektrikli yaptılar. Çünkü içten yanmalı ile bir yere artık gidilemiyor teknolojisi bu kadar. Harala hürele beygirlerle 12 silindirlerle bu iş olmuyor ki ? oled teknolojisi de böyle birşey işte yavaş yavaş sektör buna kayacak zaten kaçarı yok. Lcd dediğimiz teknoloji kaç yıldır var ki ? 40 yıl mı ? 45 mi ? oled ama öyle değil.

  • Umut Koçak @umtk

    Ekran deyince akla hemen onun adı gelir @adem-helvaci5 😀

    • Adem Helvacı @ademhelvaci

      Yorumları okudum sevgili Umut, Konu oldukça derin. Sadece benim değil bir de bu konuda görüşme halinde olduğum art director, yönetmen dostlarımızın görüşleri önemli, yani bu mevzu sadece eizo va ıps oled plazma vs mevzusu değil işin içinde RED ler, REC2020 ler, 709 lar ve hangi renk uzayında çalışıldığına dair detaylar yatıyor. İşin uzmanından (Ben değilim elbette) bilgileri seve seve aktarırım geniş bir zamanımda.

  • Ufkabakan @ufkabakan

    Salonda TV, Sinema ünitesi olarak bir tane Panasonic Neo Plasma var. Alet ağır, çok yakıyor ama görüntü kalitesi olarak dengi cihaz şuan OLED var sanırım.

Katıl butonundan elde edilen gelirin yüzde kaçı yayıncıya, yüzde kaçı youtube'a gidiyor?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Aranızda fat kasa xbox one sahibi olup satmak isteyen var mıdır?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Realme 7 Pro ve Xiaomi Redmi Note 9 Pro arasında kalsaydınız hangisini tercih ederdiniz?

BeğenFavori PaylaşYorum yap