Kıymetli bilişim meraklısı arkadaşlarım;
Yapay zeka, bizim toplumdaki reputasyonumuzu azaltıyor, artık kimse bize soru sormuyor. Bu durum hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Kıymetli bilişim meraklısı arkadaşlarım;
Yapay zeka, bizim toplumdaki reputasyonumuzu azaltıyor, artık kimse bize soru sormuyor. Bu durum hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
iphone ile çekilen fotoğraf ve videoları windows bilgisayara kablosuz olarak aktarmak için şöyle bir yöntem izlemiştim, belki birinin işine yarar:
1. iphone dosyalar uygulamasında video ve fotoğrafları göstermiyor. önce bilgisayara aktarılacak fotoğraflar uygulamasından seçip Dosyalar'a kaydet dedim.
2. Sonra bu fotoğraf ve videoları Dosyaları uygulamasının yerleşik zip desteği ile zipledim.
3. Share Server diye bir program bulmuştum. Zip dosyasını Share Server'in klasörüne kopyaladım.
4. Share Server programı ve ekran açıkken, programın verdiği ip adresi ile web arayüzüne ulaşıp zip dosyasını bilgisayara indirdim. Ekran kilitlenirse ya da program arka plana geçerse aktarım duruyor.
iphone'un beni şaşırtan özelliği ise rüzgar sesini video kaydına yansıtmaması oldu. Ayrıca harici kulaklık da olsa varsayılan olarak iphone kendi mikrofonunu kullanıyormuş.
Video kaydında beni deli eden şey ise iphone'un stok kamera uygulamasıyla ön-arka kamera geçisinin sağlanamaması oldu.
İki ay önce ilk Apple telefonum iphone 16e'yi almıştım. Gerekçelerim şunlardı:
https://teknoseyir.com/durum/1791606
Dün dayanamayıp iphone 16e'yi sattım. Sebeplerim şunlar oldu:
1. icloud dayatması. Telefonu yedeklemek için icloud kullanmak zorundasınız ve ücretsiz verilen 5 GB hiçbir şeye yetmiyor. Aylık abonelik yapmak zorundasınız.
2. Dosya ve fotoğraf aktarma kısıtı. Fotoğraflara ve uygulama dosyalarına ulaşmanın itunes veya üçüncü parti bir yazılım kurup cihazı kabloyla bağlamak dışında rantabl bir yöntemi yok.
3. Spam mesajlar için apple hiçbir çözüm üretmiyor. Üçüncü parti yazılımlar ücretli.
4. Her mesaj geldikten sonra telefon iki dakika sonra tekrar bildirim sesi çalıyordu. Bu özellikmiş ve varsayılan olarak devreye giriyor. Anlayana kadar kafayı yedim.
5. Android'de çok daha düzgün çalışan Whatsapp ve banka uygulamalarının iphone sürümleri bok gibi.
6. Apple'nin icloud kullandırmak için saçma sapan kısıtlamları var. Ağdaki bir samba paylaşımından iphone'a dosya kopyalayabilirken, iphone'dan samba paylaşımına dosya kopyalamıyorsunuz. iphone'dan dışarı dosya aktarmak için iphone'a web server kurdum, herifler server'in upload özelliğini engellemişler. İnanılmaz.
7. Yazılım marketinde ücretsiz güzel bir yazılım buluyorsunuz, kısa bir süre sonra o yazılım ücretli oluyor.
8. Andorid'de ışık hızıyla yaptğım işlemleri(dosya taşıma, kopyalama) ios'da yarı hızda ancak yapabiliyordum.
Genel olarak tek kameralı bir telefon kullanmanın eksikliğini hissetmedim. Cihazın kompakt boyutları da acayip hoşuma gitti. Ama son tahlilde gördüm ki, yarı fiyata android bir cihaz alıp, 2 sene sonra o cihazı çöpe atmak, apple'in beni delirten kısıtlamalarıyla uğraşmaktan daha iyi ruh sağlığım için.
Şu kargo şirketleri kargonun geç gelmesi kadar erken gelmesinin de sorun olduğunu ne zaman anlayacak acaba?
Yarın gelecek kargoyu bugün evde yokken getirmişler. 18:10'da kargoyu almaya gitim, 18:00'de kapattık dediler. Yarın sabah almaya gideceğim, tekrar dağıtıma çıkardık diyecekler. Daha önce yaşadım çünkü.
iphone'dan windows pc'ye dosya aktarmanın kablosuz bir yolu var mı?
Günaydın. Evde php çalıştıran bir mini bilgisayarım var buna internet üzerinden ulaşabilmek için ngrok kullanıyorum. ngrok'un verdiği uzun linki de is.gd ile kısaltıyordum.
is.gd'ye Türkiye'den erişim engellenmiş.
Her türlü iphone'u taklit eden Çinliler iphone 16e'yi neden taklit etmiyor acaba? En çok satan telefonlardan biri halbuki iphone 16e.
iphone fold kutu açılışı sızmış deniyor.

Android'deki whatsapp ile iphone'daki whatsapp sanki iki ayrı uygulama gibiymiş.
Bir videoda iphone 16e'nin iphone 17e'den daha hızlı açıldığını gördüm. Daha önce apple telefon kullanmadım. Bu farkın nedeni ne olabilir? Birinde 128GB, birinde 256GB depolama var, sebep bu olabilir mi?
https://www.youtube.com/shorts/ZltwZ8cUVUM
YZ'den önce de sormuyorlardı ki; ülkenin hali ortada değil mi?
bana soruyorlar söylediğimin aksini yapıyorlar belli zaman geçtikten sonra haklıymışsın diyorlar bu kısır döngü devam ediyor 🙂
Bedava bilgi yok kimseye artık. Bilsem de tanıdığım sevdiğim saydığım biri değilse yazmıyorum zaten. O da böyle ulu orta webde değil özelden. Burada herkes birbirini üç aşağı beş yukarı biliyor zaten. Onun haricinde sorsunlar yapay zekaya nasıl olsa sı.tıgını bile soranlar var onu da hallederler ne olacak. 😃 Biz yazıp çizeceğiz nasıl olsa enayiyiz ya, üstümüzden beleşe para babalarını daha zengin edeceğiz. Benden öğrenmesinler de kimden öğrenirse öğrensinler.
Bi de şey var bebeklere tamamen ai lı çizgi film izlettiriyorlar. İlerde gerçek yapılmış ile ai ı hayatta ayıramazlar ai izleyerek büyümüş