Gelecekte kişisel bilgisayarların olmayacağı, olsa da her şeyin bulut üzerinden çok pahalı kiralık olacağı distopik bir gelecek olma ihtimaline karşı 10-15 tane ikinci el çok ucuz laptop toplayasım var. Birkaç tane de harddisk, offline erişimim olacağı tblarca arşivim, programlar bazı oyunlar vs. Ömür boyu kafam rahat eder.

Düşünsenize böyle bir kıyamet senaryosunda atom işlemcili bilgisayar bile ne kadar kıymetli olur.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Agab @agab

    Hazır almışken köprü de alın hocam 😀

  • 2GB DDR3 64BIT @gt710gaming

    Eski cihazları alabilirsiniz ancak hiçbir hizmet eski bilgisayarlarda çalışmıyor olacak. Bilgisayarda çevrimdışı kullanacağınız mühim uygulamalar vs. varsa tabiki toplanabilir ancak şuanda bahsettiğiniz noktada değiliz. Ama tabiki cihazlar bir termibal yani erişim aracı olarak kullanılması isteniyor ki, firmaların istediği durumda fiyatı veya kullanım hakkını yönetebilsinler. Ama bu hala çevrimdışı bilgisayarı kullanmayacağınız anlamına gelmiyor. Windows 11 çevrimiçi hedap istese de Linux kullanabiliyorsunuz veya eski bir sistem kurabiliyorsunuz. Ama W11'in zorunlu hesap tutması dediğim senaryonun çok yakın olduğunu sôylüyor evet. Aklıma bir senaryo gelmiyor güncel cihazların yapılamayıp da eski cihazların yapabildiği bir beceri. Zaten şuanda tüm çevrimiçi hizmetlerde abonelik daha baskın hale geldi. VPN kullanıyor veya Chrome kullanan genel kullanıcı değilseniz bazı hizmetler robot musunuz vs diye soruyor veya hizmet hiç açılmıyor, kimlik istiyor vs. O şekilde bi distopyadayız zaten. Yine de, öneri olarak kendi sunucunuzu kurmak ve bol yedek(parça) yapıp ilerisi için garantiye almak bana göre mantıksız değil. Şahsen bütçem olsa ben de bunu yapmayı düşünüyorum.

Şarj edilebilir pil macerasına ben de heves edip katıldım ama özel durumlar hariç saçmalık olduğunu anladım. Bim'den power b al geç. Yeşilaycıysan geri dönüşüme atarsın işte.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 8 / 9

Bir döneme Androidi sevdiren mod. Samsung'un o 1000 dolarlık telefonundaki rehbere kasarak giren touchwiz sıcak kumlarından serin sulara inmek gibiydi.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Bı çılgınlık yapıp pixel 10 pro aldım. Artı yönü kamera bence başka da bı esprisi yok. Poco x7 pro gibi bir canavardan sonra tatmin etmiyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Samsung çamaşır makinesi nasıldır acaba?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 5

Z kuşağı şu efsaneyi bilmez.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 14

Gezginler.net tezgahı kapatmış sanırım son Cpanel açığından sonra. Kaç gündür kapalı. Hiç mi yedek almamışlar acaba. O kadar da ziyaret alıyordur hala, hatırı sayılır geliri vardır tahmin ediyorum.

Çok işlevi kalmamıştı ama nostaljik açıdan önemli bir yeri vardır.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

İkinci el telefon alacağım. Xiaomi 14t pro. Pil sağlığı 95 miş. Bir yılık telefon. Pil sağlığı 95 olması nasıl sizce? Ne kadar iyi?

BeğenFavori PaylaşYorum yap