HERKESİN YAPMASI GEREKEN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN AYARLAR

• Kimliğinizi yılda 1 kez yenileyin. Seri numarası değişmiş olur.

• Yemek ve market platformlarında gerçek ad–soyadınızı kullanmak zorunda değilsiniz. Takma isim tercih edin.

• İkinci bir GSM hattı alın.

Dandik–dundik yerlere, alış veriş yaptığınız işyerlerine, marketlere vs. üyelikler ve SMS doğrulamaları için bu hattı kullanın.

Yemek ve market sitelerinde de bu hat kayıtlı olsun. Sipariş gelirken ve gerçekten gerektiğinde açarsınız.

• Resmî evrakları kaçırmamak ve 7 günlük süreleri geçirmemek için

(tatilde olabilirsiniz ya da tebligat eski adresinize gelebilir):

• UETS (PTT e-Tebligat Sistemi)’ne mutlaka kayıt olun. Ücretsizdir ve bu sorunu tamamen çözer.

• UYAP SMS Bilgi Sistemi’ne kayıt olun.

• e-Devlet arama bölümüne “ortak olamaz” yazın.

Şirketlere ortak olamaz / yetkili olamaz seçeneğini işaretleyin.

Böylece adınıza şirket açılamaz.

• e-Devlet > SGK bölümünden güncel telefon numaranızı mutlaka girin.

• Web Tapu sistemine güncel telefon numaranızı ekleyin ve

MUTLAKA AMA MUTLAKA tüm tapularınız için “işlem yapılamaz” beyanı verin.

Siz bizzat gitmeden tapunuzla ilgili kimse işlem yapamasın.

*

* ⸻

+ Banka & finans güvenliği

• Tüm bankalarda işlem bildirimi (push + SMS) açık olsun

• İnternet bankacılığı için günlük/tek işlem limiti düşür

• Kartlar için online alışveriş kapalı dursun, gerektiğinde aç

• Kullanmadığın kredi kartlarını iptal et, dondurma yetmez

+ GSM hattı

• Hat için SIM kart PIN aktif et

• Operatörden “hat devri / kopya SIM” için ekstra güvenlik şifresi tanımlat

• Müşteri hizmetleriyle işlem yapılmasını sözlü şifreye bağlat

+ e-Devlet kritik ayarları

• e-Devlet > İletişim bilgilerim → e-posta + 2. telefon ekle

• 2 aşamalı doğrulama (SMS + uygulama) aç

• e-Devlet’te “Benim adıma yapılan sorgular”ı ara ara kontrol et

+ Adres & tebligat

• e-Devlet > Yerleşim yeri adresi mutlaka güncel olsun

• Apartman/site yönetimine “eski adresime gelen tebligatlar bana bildirilsin” diye not bırak

• Muhtarlıkla iletişim kur (özellikle taşınma sonrası)

+ Tapu & taşınmaz

• Web Tapu’dan yaptığın ayara ek olarak:

• Satış / ipotek / vekâlet işlemleri için SMS onayı zorunlu olsun

• Noterden genel vekâlet varsa iptal et, yoksa “vekalet yoktur” teyidi al

+ Noter işlemleri

• Noterler Birliği sisteminden:

• Adına vekalet düzenlenip düzenlenmediğini sorgula

• E-posta bildirimini aç

+ Kargo & teslimat

• Kargo firmalarında:

• TC kimliksiz teslim kapalı

• Başkasına teslim kapalı

• Kapıcı / komşu teslimini iptal et

+ Dijital temizlik

• Eski forumlar, ilan siteleri, alışveriş siteleri:

• Profil sil / numara gizle

• Google’da ad-soyad + numara arat → çıkan yerleri tek tek temizle

+ Sosyal medya

• Doğum tarihi gizli

• Telefon numarasıyla bulunabilirlik kapalı

• “Beni tanıyor olabileceğin kişiler” = telefon rehberi kapalı

+ E-posta

• Resmi işler için tek ve temiz bir e-posta

• Market, kampanya, üyelikler için ayrı e-posta

• Resmi e-postada 2FA zorunlu

+ Kredi & borç takibi

• Findeks / KKB:

• Kredi bildirimleri açık olsun

• Adına kredi sorgusu yapılınca anında haber gelsin

+ Fiziksel evrak

• Kimlik, tapu, ruhsat fotokopilerinin üstüne:

• “… işlemi için verilmiştir – tarih” yaz

• Çöpe evrak atma, mutlaka parçala

+ Altın kural

“Kolaylık = risk”

* Bir yerde “hiçbir şeye gerek yok, hızlıca halledelim” deniyorsa orada dur.

Bu ayarların tamamı ücretsizdir.

Lütfen üşenmeden hepsini yapın.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 11

ipad ve apple pencil ile çalışan, pratik kolay 3 boyutlu tasarımlar yapabileceğim program öneriniz var mı? Shapr3d çok pahalı maalesef.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Swift ile artık iOS uygulaması geliştirmek istiyorum. Tabii hiçbirşey bilmiyorum. Aklımda çok basit ama bağımlılık yapan oyun fikri var.
Her şeyin bir başlangıcı olması lazım 🙂 Şimdi ben Swift'i nerden indirebilirim? Swift için kaynak öneriniz var mı?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 12
  • H.Uğur ASMA @uykucuasma

    swift xcode içinde zaten sadece indir ve turkcell geleceği yazanlarda videolar var bir bak istersen.

  • Papa Emeritus @pope

    Şuanlık Swift'i çok tavsiye edemiyorum . Öncelikle oturmuş bir dil değil . Daha geçen günlerde 2.2 çıktı . 3 çıktığında yeniden değişecek vs... Ayrıca Swift'i düzgün bir projede kullanman pek mümkün değil . Belki bazı ufak kısımları Swift ile yazarsın ama o kadarla kalır . Daha teknik detaylara girmeye gerek yok ama tavsiye etmiyorum Swift'i şu haliyle . Tavsiyem birazcık C ardından Objective-C sonra Cocos2D falan . Çok uzun bir yola giriyorsun . İngilizce'de çok çok önemli tabii .İngilizce yoksa tıkandığın an çözümsüz kalırsın . Her şeyden önce İngilizce gelmeli bence. İngilizcen var Big Nerd Ranch'in Objective-C programming(400 sayfa civarı) sonra aynı yayın evinin iOS Programming(600 sayfa kadar) okumanı tavsiye ederim . Sayfa sayılarını falan yazmak korkutmak için değil nasıl bir yola adım atacağını anlatmak içindi . Daha sonrada oyun geliştirmek için bir ortam seçip onu da öğrenirsen sıkıntı kalmaz .

  • Papa Emeritus @pope

    Ayrıca Türkçe kaynakların hepsi leş . Sakın ve sakın Türkçe kaynaklara güvenip çalışma derim .

Geçtiğimiz aylarda Razer kablosuz mouse almıştım. İçinden çıkan pil tam 2 ay idare etti. Ardından bim pili aldım, bim pili 1 ay dayanabildi. Hemen hemen aynı kullanım. 2 kat fark olması şaşırttı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 16

Geçen gün indirimini paylaştığım Samsung Ssd geldi 🙂 şimdi bunun orjinal olup olmadığını nasıl anlarım?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 10 / 27

https://pi.ai/talk chatgpt gibi odun değil tavsiye ederim. Üstelik sesi de var.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

AI ile ilgili tüm linkleri bilen yazablilir mi? Açıklamalarıyla.
Örneğin:
Sadece chat yapmak bilgi almak için ...
1. https://chat.openai.com

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Taksitli alınan Amazon ürününü iade ettim. Amazon sorunsuz tüm taksitleri gönderdi. Bankaya da yattı. Amaaa, ben ilk ay kredi kartı ekstresini öderken bu ürünün ilk taksitini de ödedim. Yani cebimden X lira nakit çıktı, iade geri geldiğinde cebimde X lira olmadı.
Aradım bankayı, 10 saat dil döktüm yok diyor kadın siz kredi kartınızla almışsınız kredi kartınıza iade gelir. Hanımefendi diyorum benim X param nereye gitti? İşte diğer kk borcunuzdan düşmüştür -X lira hale gelmiş oldu falan diyor. Hanımefendi diyorum ben nakit paramı istiyorum limit artırımı vs değil. Alllaaaah 10 saat sonunda haklısınız anladım dedi ilk taksidi hesabıma yatırdı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap