Şiddetle tavsiye ediyorum. TR dil desteği ve demosuyla her yönden eksiksiz bir oyun.

25 saatin sonunda ana hikayeyi bitirmeme rağmen 31. saate girdim ve %100 yapmaya çalışıyorum. Halen zevkli, halen sarıyor oyun. Ben RE2R'de bile ilk 10-15 saatten sonra sıkılmış adamım, bunca zamandan sonra bile halen oynama isteğim var, siz düşünün. 😅

#Supraland

Supraland on Steam

A mix between Portal, Zelda and Metroid. Explore, find secret upgrades, solve puzzles, beat up monsters, find new abilities that help you reach new places.
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Google Chrome'u Daha Kullanışlı Hale Getiren 17 Ücretsiz Chrome Eklentisi

Bugün en çok kullandığımız internet tarayıcısını sorsak çoğumuz tartışmasız Chrome der. Özellikle hızı ve stabil olması sebebiyle bilgisayarımızdaki 1 numaralı programımız...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Saturn V LEGO Seti ve Tarihi

Apollo görevlerinin başarıya ulaşmasını sağlayan ve şimdiye kadar geliştirilen en güçlü roketlerden birisi olan Saturn V'in tarihine bakıyoruz.

Saturn V Belgeseli: https://www.youtube.com/watch?v=HI2BwFyZpt8

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 55
  • lterlemez @lterlemez

    8 gün olmuş, açılmayacak mı?

  • lterlemez @lterlemez

    Aralarındaki en büyük fark, tasarruf. Bildiğim kadarıyla, Saturn Roketleri bir seferlik araçlar, bırakılan çoğu parçası ya uzayda kayboluyordu ya da atmosferde yanarak kullanılmaz hale geliyordu. Mekiklerde ise durum farklı, tüm donanım tekrar kullanılabilir yapıdadır. Özellikle, yardımcı jet motorları ve en önemli parça olan (uçan tuğla) geri dönüş mekiği tekrar tekrar kullanılabilmektedir. İkincisi ise Hamdi Bey'in söylediği gibi amaçlar farklıdır. Mekik yük taşıyabilmektedir ve atmosfer üstünde kalabilmeyi amaçlamaktadır. Saturn Roketi ise uzun mesafe yolculuklar için (buradaya Ay'a seyahat) planlanmıştır.
    Ve evet, maalesef, Nunberg Mahkemelerinde diğer suçlular gibi yargılanması gerekirken, işlediği suçlar görmezden gelinerek hayatta kalan bir kaç Nazi Almanından birisidir.

  • Adem Gdk @aguduk33

    Videoda @hkellecioglu bey sürekli j1 deyip duruyor, o motorların adı j2'dir.

    Ayrıca Satürn V roketinde ikinci kademenin (S II) 5 motorundan kenarda olanlar gimbal tabir edilen bir mekanizma ile donatılmıştır. Roketin gidiş rotasını düzeltmek için hafifçe yanlara doğru oynayabilir. 5 numaralı olan ortadaki motorda böyle bir sistem yoktur, motor gövdeye sabitlenmiştir. Dolayısı ile roketin sarsıntılarını diğer motorlardan daha fazla hissetmektedir. Hep ortadaki motorda sorun çıkmasının sebebinin bu olduğunu düşünüyorum.

    Apollo XIII kazasının nedenine gelirsem; Servis modülünde kullanılan oksijen tankı daha önce küçük mesafeden yere düşürülür. Görünüşte tankın dışında hafif bir ezik vardır, fakat tankın içerisine bir şey olmadığı düşünülür. Tank XIII'da kullanılacak servis modülüne monte edilir. (Tankın kullanılmasına onay veren kişi de enteresandır ki, kızamık nedeniyle XIII'da uçamayan Ken Mattingly'dir.)
    Ama gerçek farklıdır. Düşme neticesinde tank içinde yar alan fan kablosu ezilmiştir. (Tanktaki cyrogenic oksiyenin uzayın soğuğunda donmaması için ara ara gazın karıştırılması gerekir. Fanın görevi budur.) J. Swigert tanktaki fanı çalıştırmak için düğmeye basınca tankın içindeki kablolar kısadevre yapar, ve tank büyük bir patlama infilak eder.

  • Adem Gdk @aguduk33

    Roger E. Bilstein'ın Stages to Saturn kitabı var. Saturn V roketinin geliştirme aşamalarını güzel güzel anlatmış. İçinde oldukça doyurucu detaylı bilgiler var. Nasa arşivinde taranmış hali var. İndirilip okunabilir. @hkellecioglu

TwoCenk paylaştı.

#BirazMüzik #TSMetalcileri

EPICA - Universal Death Squad (OFFICIAL LYRIC VIDEO)

Taken from the album 'THE HOLOGRAPHIC PRINCIPLE': http://nuclearblast.com/epicaholographic. EPICA Live: http://www.epica.nl/tour Subscribe to Nuclear Blast: ...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Şehir Kurma Çabaları

Merhabalar

sizlere #CitiesSkylines oyunun da yaptığım şehirlerin bir kaç ekran görüntülerini atacağım.

Kullandığım #MOD ve ASSET'ler: https://goo.gl/TbfTUU

Oyun hakkın da soru sorabilirsiniz, 600 saat civarı oynamışım. Örneklendirmek gerekirse ben şehir kuruyorum ve Trafik olmuyor, Tek şerit problemi yaşamıyorum. (MODSUZ)

 

Trafiksiz şehir kurma adına bir kaç video ve 3-4 tane oynatma listesi olarak 200 adet video çekmişliğim vardır.

 

Ek olarak: Son çıkan DLC ile ilgili bir inceleme serim var eğer göz atmak isterseniz buyrun: https://goo.gl/67uUt9

Not: yazıda kendi tecrübelerim ile birlikte oyun oynama kılavuzundan bilgiler de aktarılmaktadır. Oyunu oynarken takıldığım her konuda oyun oynama kılavuzuna baktım ve doğrusunu öğrendim.

Oyun Hakkın da bilgiler:

#Trafik: Oyun içerisin de tüm sim'lerin aracı vardır ve oyunda ki popülasyonunuz tamamı şehirde aktiftir.

Bir konumdan diğerine gitmeye çalışan araçlar, seyahatin başlangıcında şerit seçimi de dahil olmak üzere rotalarını seçecektir.

Araç ile seyahat etmeyi tercih eden simler, gideceği yere en hızlı rotayı seçer.(bazı durumlar da en KISA rotayı seçer)  Burada en hızlının altını çiziyorum çünkü oyunda her yolun bir hız limiti vardır. Örneğin "A" Noktasından "B" noktasına gidecek araç için iki alternatifimiz var diyelim. Birincisi otoyol, ikincisi normal yol.

Otoyol olan daha uzun, Normal yol ise daha kısa olarak düşünürsek burada simler otoyolu tercih edeceklerdir.

 

yukarıda ki yazdığımı dikkate alırsak, Evlerden, sanayi ve market alanlarına giden en az 3 alternatifli yol ve bunlardan en az 1 tanesi otoyol olmak zorundadır. Bu durumda şehriniz de trafik oldukça hızlı akacaktır.

Düşük yoğunluklu konut sakinleri araba veya bisiklet kullanma konusunda daha yüksek bir ilgiye sahipken, yüksek yoğunluklu sakinler toplu taşımayı tercih eder.

Trafik sorunlarından kaçmanın 1. yolu: Toplu Taşıma

Toplu taşıma için, otobüs aktif ettiğinizde, birden çok vatandaş özel aracı kullanmayı bırakıp daha çok otobüs kullanacaktır.. Metro dışında, Tren,monoray, feribot, keşif balonu veya teleferikle toplu taşıma yapabilirsiniz fakat bunlardan en etkilisi Metrodur., Vatandaşları toplu taşıma kullanmaya teşvik etmek için şunları yapabilirsiniz: Ücretsiz Toplu Taşıma politikasını verebilirsiniz.

Trafik hakkında doğru bilinen yanlışlar:

Trafik ışıklarını kaldırma: Trafik ışıklarını tüm şehirde kaldırırsanız kaotik bir durum oluşur ve olduğundan daha yavaş trafik akar.

Aksine yoğun kavşaklar da trafik ışıklarını kullanmak daha akıcı ve düzenli bir trafik akışı sağlar. Burada önemli nokta Yaya yollarıdır. Üst geçitli yaya yollarını çoğaltarak, Araçlara yeşil yandığı anda karşıdan karşıya geçmeye çalışan simleri yaya yollarına yönlendirirseniz araçlar daha hızlı akış sağlayacaktır.

Sıkışık trafiği çözmek için 6 şeritli yol yapmak çok yanlıştır. Burada trafiği gözlemleyerek bu tek şeritte ki araçların  nereden gelip nereye gitmek istediklerini gözlemleyerek alternatif yollar çıkartmak zorunludur.

 

Yukarıda bahsettiğim gibi, Rota seçerken, vatandaşlar A'dan B'ye en hızlı yolu seçecektir. Bu hesaplama için, yolda başka bir trafik olmadığını varsayarlar. anarşik simler, trafiğin kitli olmasına  bakmaksızın, rotalarını (hatta şerit seçimlerini) başladıktan sonra değiştirmeyeceklerdir.

Sanayi bölgesinin ithalat ve ihracatını en hızlı yapabilmesi için doğrudan Otoyol sistemine bağlı olması gerekmektedir.

Bu arada Tek yönlü yollar trafik akışını sağlamak için güçlü bir sistemdir. Bunu anlattığım videoya şuradan ulaşabilirsiniz: https://www.youtube.com/watch?v=Y13FmnNVqzI

 

Toplu taşıma: 

Oyun da: 13 adet toplu taşıma vardır ve bizi en çok ilgilendiren ise Otobüs ve Metro'dur

Simleri bir yerden bir yere götürmek için bu iki seçenek çok cazip duruyor. Fakat dikkat edilmesi gereken husus: kurduğunuz toplu taşıma ne olursa olsun güzergah bilgisinden çalışan hizmeti %50'ye düşürmektir.

Örneğin 1 hat kurduk 10 duraklı. Oyun buraya otomatik olarak kendisinin KM'ye göre belirlediği bir araç sayısı atamaktadır. Diyelim ki 12'tane araç atadı. Bu araçları bizim 6'ye düşürmemiz gerekmektedir. Bunu panellerden rahatça yapacaksınız hem daha az otobüs ile trafiğe katkınız olacak hem de toplu taşımadan kar edeceksiniz.

 

2. kuralımız, Aktarma Merkezi oluşturmaktır. Simleri asla evinden şehrin öbür ucunda ki sanayiye taşımaya çalışmayınız.

not: Unutmayın, simler evden eve gitmek için toplu taşıma kullanmazlar.

diyelim ki bir varoş mahallemiz var (oyunun ilk başında kurduğumuz mahalle) ve bu mahallenin ihtiyaçlarını sağlamak için bir sanayi kurduk ve market ihtiyaçları için de bir market alanı kurduk.

Yukarıda bahsettiğim 3 oluşumun tam ortasına bir tane aktarma merkezi koyuyoruz ve EV'deki simleri aktarma merkezine taşıyoruz. Aktarma merkezinden Sanayiye, Market alanlarına ayrı bir otobüs hattı çekiyor, gerekirse sayıları fazla olsun. Simler bunu kullanacaktır. Önce aktarma merkezine gelip buradan gitmek istedikleri yere gidecektir.

Bu aktarma merkezini ilk başlarda küçük yapsanız da büyük düşünün.

şehriniz büyüdükçe bu aktarma merkezine ilaveler yapacaksınız. Metro, Tren, Turistler için Limanlara ve hava alanlarına bağlantı.

 

bunların hepsini oluşturduğunuz da çok düzenli ve çok kullanılan hatta kar edilen bir toplu taşıma ağınız olacak.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eğitim sistemine geçeceğim fakat ZONE'lardan bahsetmeden geçmek istemiyorum:

Düşük Yoğunluklu Konut Bölgeleri: Bu tür bir yerleşim bölgesi aileleri şehrinize çeker. Genellikle iki yetişkin başlayacak ve bir aile yaratacaklar. Bu bölge daha fazla yer kaplar ve yüksek yoğunluklu yerleşim bölgesinden daha az insanı barındırır.

Yüksek Yoğunluklu Konut Bölgeleri: Bu tür bir yerleşim bölgesi, gençleri şehrinize çeker. Ancak, nüfusu arttırmaya yardımcı olmak için bir faydası yoktur. Bu bölge, bir bölgedeki düşük yoğunluklu yerleşim bölgelerinden daha fazla kişiyi barındırabilir. Nüfusunuzu arttırmak istiyorsanız öncelikle düşük yoğunluklu konut bölgeleri kurmanız gerekmektedir.

Düşük Yoğunluklu Ticari Bölgeler: Bu bölgeler , sanayi bölgelerinden ürünler alır (veya ithal eder) ve insanlara satarlar. Genellikle eğitimi az olan veya hiç olmayan işçilere ihtiyaç duyarlar ve yüksek yoğunluklu bölgeden daha az kişiye hizmet ederler.

Yüksek Yoğunluklu Ticari Bölgeler: Düşük yoğunluklu bölgelerin genişletilmiş bir versiyonu. Yüksek, gürültülü binalar düşük yoğunluklu eşdeğerden daha fazla mal alacak ve satacaklar. Bunlar, genellikle daha yüksek eğitim gereksinimleriyle daha fazla iş yaratır.

Sanayi Bölgeleri: Bu bölgeler, ticari bölgelerde satılabilen veya ihraç edilebilen ürünleri üretmektedir. Ağırlıklı olarak düşük eğitim seviyesine sahip çalışanları düşük seviyelerde istihdam etmektedirler. Sanayiler çok kirlilik üretirler. Uzmanlaşmış sanayi bu sınıftan ayrıdır ve DLC alarak oyunda aktif olur.

Not: Şehrin eğitiminin yüksek olması sanayi batmasına sebep olmaz. Tüm şehir tam olarak eğitimli olsa bile sanayi çalışır fakat burada bir mekanik var. Yüksek yoğunluklu evler nüfusu büyütmez dolayısıyla düşük yoğunluklu kurmanız gerekmektedir ve bu simler eğitimsizken sanayide çalışırlar, eğitim aldıktan sonra çalıştıkları yeri değiştirirler. Yani şehriniz de siz isteseniz de istemeseniz de eğitimsiz vatandaş mutlaka olacaktır. Eğitimi bilerek düşük tutmayınız.

Ofis Alanları: Bu bölgeler daha çok iş sağlamak için var. Endüstriden daha fazla eğitimli işçilere ihtiyaç duyuyorlar ama mal üretmiyorlar . Ofis bölgeleri kirlilik oluşturmaz.

Ofis bölgelerinin en iyi kullanım alanları, Tüm servislerden en fazla faydalanan evlerin arasıdır. Evleri memnun etmek için yapacağınız park bahçe, toplu taşıma ve diğer tüm unsurlara Ofis Binaları da ihtiyaç duymaktadır. Mutlaka Üniversite eğitimi almış simlerle çalışmak isterler.

Not: az sanayi kurup, çok fazla Ofis kurmak, market alanların da mal açığına, market alanlarının ithal ürün kullanmasını uzun dönemde şehrinizin zarar etmesine yol açacaktır. Unutmayın Ofisler sadece simlere çalışacak yer sağlamaktadır. Şehre hiç bir katkısı yoktur.

 

Bina seviyeleri: Aşağıda listelenen faktörler yeterince yüksek olduğunda, binalar bir sonraki seviyeye yükselecektir.

 

  • yerleşim
    • Arsa değeri
    • Yaşayanların ortalama eğitim seviyesi
  • Ticari
    • Arsa değeri
    • Ortalama alışveriş yapanların zenginlik düzeyi.
  • Sanayi
    • İşçilerin ortalama eğitim seviyesi (Sanayi de eğitimsiz işçi çok olursa LEVEL atlamaz)
    • Hizmet kapsamı puanı (tabloya bakınız)
  • Ofis
    • İşçilerin ortalama eğitim seviyesi
    • Hizmet kapsamı puanı (tabloya bakınız)

Hizmetlerin konut veya ticari bina düzeylerini doğrudan etkilemediğini, ancak arazi değerini artırarak dolaylı bir etkisi olduğunu unutmayın. (Toplu taşıma, park bahçe vb.)

Bu tablo, endüstriyel ve ofis binaları için hizmet kapsamı puanına katkıda bulunan her hizmetin göreceli ağırlığını göstermektedir. Bu değerler mutlak değildir, çünkü hizmetin gücü tarafından daha da değiştirilirler, yalnızca her bir hizmetin bina seviyesine katkıda bulunmasında göreceli önemini gösterir. Hizmetin herhangi bir yerdeki gücü genel olarak bina ile servis sağlayıcı arasındaki karayolları ve bütçe ayarı ile belirlenir. Bu nedenle, bir hizmet için çok düşük bir bütçe ayarı, ilgili hizmet kapsamı puan faktörü üzerinde çok büyük bir etkiye sahiptir ve potansiyel olarak herhangi bir avantajı geçersiz kılar. Bu, yakındaki binaların beklendiği gibi çalışmaması engelleyebilir. Örneğin  sanayiye uzak bir tren istasyonu (Yük Terminali) sanayinin level atlamasına katkı sağlamayacaktır. *Yük terminali bütçesi %100 olmalı ve sanayi'ye yakın olmalıdır.*

Endüstri örneği olarak ele alındığında, kargo taşımacılığı, yangın sigortasının iki katı ve polis kapsama alanının beş katıdır (hizmet kapsamının gücünün aynı olduğu varsayılmaktadır). Zemin ve gürültü kirliliğinin endüstriyel bina seviyesi üzerinde küçük bir olumsuz etkisinin olduğunu anlamak da gereklidir fakat önüne geçilememektedir.

 

hizmet adı Endüstriyel Faktör Ofis Faktörü
Kargo Taşımacılığı +1 0
İtfaiye 0,5 0,2
Toplu taşıma 0,333 0,333
Polis departmanı 0,2 0,2
Sağlık hizmeti 0,2 0,2
Mezarlık 0,2 0,2
Eğlence (Park Bahçe) 0,125 0,167
İlkokul 0,125 0,143
Lise 0,125 0,143
Üniversite 0,125 0,143
Gürültü kirliliği -0,143 -0,25
Terk edilmiş bina -0,143 -0,333
Zemin Kirliliği -0,167 -0,25

14.01.2019 tarihin de güncellenmiştir. Blog devam edecektir. Trafiksiz şehirler dilerim.

 

 

 

BeğenFavori PaylaşYorum yap
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 14

Dizüstündeki gibi ekran parlaklığını kolayca yönetebileceğiniz bir program.

İndirin kurun, açtıktan sonra sağ alttan fare tekeri ile parlaklığı yönetin 🙂

https://clickmonitorddc.bplaced.net/

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 16

Haftalık gündem değerlendirmesi (1-5 Mart 2011)

Haftanın gündemini değerlendiriyoruz: iPad 2 lansmanı, 150 bin hasarlı GMail hesabı, Blogspot'a erişimin engellenmesi, Avrupa'da PlayStation3 satışlarına tedbir ve Crysis 2 demosu.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 8