Bilineceği üzere devletten size resmi bir tebligat, icra vs gelirse ve evde yoksanız postacı götürüp muhtara bırakıyor ve otomatikman kabul etmiş sayılıyorsunuz. Bu da haberiniz olmazsa büyük sorunlara yol açıyor. https://www.turkiye.gov.tr/ptt-uets buradan servisi aktif ederseniz gelen tebligatlar telefonunuza geliyor.

Özellikle yurtdışında olanlar için çok iyi. Yalnız numara taşıma yaparsanız servis iptal oluyor haberiniz olsun.

PTT UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi)

e-Devlet Kapısı'nı kullanarak kamu kurumlarının sunduğu hizmetlere tek noktadan, hızlı ve güvenli bir şekilde ulaşabilirsiniz.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 12 / 22

Sosyal medya 'kısıtlaması' çok yüksek ihtimalle WireGuard protokolünü de kapsıyor. Evimdeki Rpi5 üzerinde kurulu olan servislere Tailscale üzerinden bağlanıyordum fakat son 1-2 saattir bağlanamıyorum (şu an şehir dışındayım). Ben de sorunu cihazda arıyordum, meğersem sosyal medyanın ve bazı protokollerdeki trafiğin vanasını kısmışlar. Latency nirvanaya çıkmış durumda... 🤬

Normalde bu yapılan şeyin yasal hiçbir zemini olmaması gerekiyor. Çünkü VPN üzerinden iş yapan binlerce firma, kurumsal şirket var. Gerçi GitHub'ın bile yasaklanabildiği ülkede ben neyi sorguluyorum. Neyse "muz cumhuriyetinde her şey normal" deyip geçmek gerekiyor sanırım...

BeğenFavori PaylaşYorum yap

pc kasa havalandırması için güzel video
https://www.youtube.com/watch?v=IJ1v9L5CuQc

pozitif basınç, negatif basınç ve nötr.

pozitif basınç, eksoz fanından fazla sayıda içeri hava veren fan varsa. etkisi kasa içinde tozlanma.
negatif basınç, eksoz fan sayısı içeri hava veren fan sayısından fazlaysa.
nötr, eksoz fan sayısı ile içeri hava veren fan eşitse.

tabiki fanları büyüklükleri, devirleri, fan yaprak tasarımları vs. içeri ve dışarı üflenen hava miktarını değiştirir.

benim kasa nötre yakın. 1x200 önden içeri, 2x120 yan kapaktan içeri, 1x120 arkadan dışarı, 2x120 tepeden dışarı. 1x200 ün ne kadar etkisi olduğu tam bilmediğim için çok hafif negatif veya pozitif basınç olabilir, emin olmanın imkanı yok.

PC Airflow Explained for Beginners 👉 Tips & Common Mistakes to AVOID!

Here's how to improve and understand the BEST PC airflow - how Fans impact it.AD: Whokeys 25% Coupon Code: TN20Windows 10 Pro OEM ($18): https://www.whokeys....
BeğenFavori PaylaşYorum yap

P2P paylaşımı yapmanızı sağlayan bir web sitesi. Ortada herhangi bir sunucu yok gönderici cihazdan çıkıp alıcı cihaza dosya gönderiyor.
Bu sayede yükleme yapmak için beklemenize gerek kalmıyor.
Dosya sınırı da yok.
Sunucu da dosya yedeklemesi olmadığı için diğer alternatiflere göre nispeten güvenli
Yerel ağda dosya gönderimi yapabiliyor. (iPhone/Android/PC arasında herhangi bir ekstra yazılım kullanmadan hızlı bir şekilde aktarım yapıyor.)
#PratikBilgi

https://toffeeshare.com/

Share files privately, fast and without size limit using ToffeeShare

Send your files privately and fast. No file size limit. No registration. Peer to peer. End to end encrypted.
BeğenFavori PaylaşYorum yap

2 ay sonra Quest 3

Rahatlık
İlk bir iki gün yüze tam oturtamamanın ve kafaya yeni bir ağırlık eklenmenin etkisi ile yarım saatten sonra çıkarsam iyi olur diyorsunuz ama 1 saate kadar pek sıkıntı çıkarmıyor. Açıkçası alıştıktan sonra şarjı bitene kadar yani 2 saat çıkarmadan kullandığım oldu. O ilk günlerdeki alışma evresini atlattıktan sonra pek sıkıntı yaşayacağınızı sanmam aynı şekilde bazı insanların sık sık belirttiği baş dönmesi mide bulanması şikayetine gelecek olursak. Şikayet edecek seviyede hiç yaşamadım ama ilk defa böyle bir alet kullanmış olmak ve bazı oyunlarda ayağınızın altından hızla yer çekiliyormuş hissi ufak dokunduruyor. Tabi kullandıkça alışıyorsunuz.
Peki ben gözlük takıyorum kullanabilir miyim diyorsan. O şekilde tavsiye etmem. AYnı dertten muzdarip birisi olarak gözlüğü sıkıştırdığı için rahatsız ediyor. Ayrıca gözlüğün ekrana değe değe çizme gibi tehlikeleri var. O nedenle ekranın üstüne takabildiğin lenslerden göz numarana göre alıp takmanı tavsiye ederim.
Burasının özel parantezi ise şu bazen işten yorgun gelip ağrıyan bel ile bilgisayar başında oturmak bile zor gelince vr ile yatağa uzanıp bir nevi yata yata bir şeyler izleyebiliyorsun.

Pil Süresi
Evet ortalama 2 saat gidiyor. Ağır bir oyun ile 1 saat 40 dakikalara geriler ama sadece video izledim derseniz 2 saatin biraz üstüne çıkabilirsiniz. Peki şarj aletine bağlı kullansak olmaz mı derseniz. Evet olur. Hızlı şarja taktığınız zaman ciddi şekilde süre uzatabilirsiniz. Benim tek seferlik kullanım sürem 3.5 saat oldu.(Pili bittiği için değil uyuyacağım için kapadım)

Görüntü Kalitesi
En çetrefilli konu,fiyatı 500 dolar olan bir aletten herşeyi mükemmel yapması beklenebilir mi? Neyse fiyatı boş verelim. Çözünürlük bakımından iyi denebilecek bir oran yakalanmış. Tabi şimdi Apple ortama girdiği için düşük görünüyor ama elma ile armutu kıyaslamayalım. Elbette ekran daha iyi olsa tecrübe çok daha iyi bir hale gelirdi ama açıkçası bana ekran ile ilgili tek şeyi değiştirme hakkı verseler ve fazla para harcama deseler çözünürlük yerine ekran tipini değiştirirdim. Muhtemelen ips ekran kullanmışlar keşke va panel olsaydı. Kontrast oranı ve siyah başarımı inanılmaz oranda daha iyi olurdu.

Ekran Etkisi ve Kullanımı
İster sanal ortam oluşturun ister gerçek görüntü üzerinde adeta sinema ekranı boyutundaki bir görüntüyü izlemek gerçekten zevkli, bir nevi emrinize amade ve hemen hemen istediğiniz boyuta getirebildiğiniz ekrana sahip olmak güzel, ek pencere açarak bir nevi çift monitör gibi bir taraftan tarayıcıda gezinirken diğer tarafta youtube videosu izleyebilirsiniz. vb.

Oyun ve Uygulama
Fazla anlatmaya gerek yok. En etkileyici deneyim kısımlarından birisi oyunlar, bazı oyunlar bir nevi spor yaptırmış oluyor bile diyebiliriz. Bilgisayara gerek duymadan oynayabileceğiniz oyunların dışında kablolu (tavsiyem kablolu) veya kablosuz pc ye bağlayarak, çok daha fazla ve bilgisayarın gücünden faydalanarak daha iyi görünen oyunlara erişebilirsiniz. Bunu biliyoruz hissiyat nasıl derseniz. Açıkçası garip derim. Nasıl iyi değil mi yani derseniz. Nasıl anlatıyım bilemiyorum derim. Squadron da asiler ile uzayda kapışma hissini nasıl anlatıyım.

Peki oyun fazla oynamam bunun dışında ne yapacağım ben bu aleti diyorsan.
Youtube,netflix,prime veya tarayıcı, hatta geliştirici kaydı yaparsan bilgisayardan yüklediğin videoları izleyebilirsin. Kimisine bunlar bile yeter. Kullanım senaryosu oluşturmak isteyen için bulabileceğin şey çok ama ben kendimden örnek veriyim. Benim en çok kullandığım gezi üzerine, evet bazen wander uygulaması ile street view içinde gezmek, bazen youtube veya meta tv de yer alan 360-180 3d videolar ile görmediğim yerleri görmek, bir nevi deneyimlemek, sadece youtube da bile bir çok kısa vr belgesel var ve gerçekten iyiler. İşte orada oluşan sıkıntı ise şu an için youtube uygulaması 4k üstü desteklemiyor ve özellikle 360 derece videoları 8k altı açarsanız kalite bariz düşüyor. O nedenle bazen tarayıcıdan youtube açıyorum veya indirip sonra izlemeyi tercih ediyorum.

Steam de bile olan sanal müzeleri gezmeside güzel, farklı dönemlerden tabloların yanısıra mesela bire bir heykel veya tabak vb. eserleri tarayıp eklemişler. Umarım daha geniş bir içerik oluşmaya devam eder. Çünkü bu tar şeyleri seviyorum.

Kontroller
Kontrolcüleri gayet iyi, bağlantı konusunda ise mükemmel, ben bu kadar kusursuz ve hızlı bağlanan başka şey görmedim. Asıl merak edeceğiniz el ile kontrole geçersek kusursuz değil, özellikle düşük ışıkta biraz sapıtabiliyor ama genel olarak iyi denebilecek seviyede diyebiliriz. (Galiba halen geliştirdikleri için güncellemeler sonrası kontrol kalitesi değişiyor. Mesela ilk halinde daha iyiydi. Sonra kötüleşti. Şimdi ilk haline biraz daha yakın)

Mikrofon ve Hoparlör

Şaşırtıcı derecede iyi, hatta mikrofonu güncelleme ile bozmazlar ise razer barracudanın mikrofonundan bile kat kat iyi halde

Toparlama

Okuduklarınızdan sonra o zaman bu alet muazzam bir şey şahane diyecek olursanız ise hayır derim. Quest 3 yapması beklenen herşeyi ortalama üstü yapmayı başarıyor. Bazı konularda ise iyi seviyesine çıkmayı başarmış. Burada quest 3 ü toplamda iyi bir ürün haline getiren şey ise geniş kütüphane ve fiyatı, evet bize herşey maaledef pahalı ama 500 dolara size farklı bir tecrübe yaşatan ve başka şekilde yerine koyamayacağın şeyler verebiliyor. Önceden verdiğim gibi bazı günler belim ağrıdığı için başlığı takıp yatağa yatıyor ve 1-2 saat video-dizi vb. izleyip sonra uyuyorum.
Şunu unutmamak gerek quest herkese göre değil ve zaten olmasına gerek yok. Ayrıca bu her gün kullanacağınız bir şey olmak zorunda değil, eğer sizin isteklerinize veya kullanım senaryonuza uyuyorsa alabilirsiniz. Benim için belkide hayatım boyunca gidemeyeceğim dünyanın bir ucundaki yeri oradaymış gibi geziyor hissettirmesi yetti.

Hızlıca yazıyım derken unuttuğum şeyler kesin olmuştur. Vakit buldukça sorulara cevap vermeye çalışırım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

TeknoSeyir resmi #discord sunucusuna katılabilir, beğenip paylaşabilir ve davet yapabilirsiniz.

Duyurular kanallarında yeni videoların ve canlı yayınların bildirimleri yer alacak. Prime rehberi, alışveriş-fırsatlar, komutlar gibi farklı özellikler de bulunuyor.

Sizlerden aldığımız geri dönüşlerin ardından #discord telefon doğrulamalı hesap gerekliliğini kaldırdık. Onun yerine bir hoş geldiniz ekranı ayarladık ve e-mail onaylı hesap şartını seçtik. Bilgilerinizi Teknoseyir görememektedir, veri gizliliği #discord ile aranızdadır.

http://discord.gg/rvPdy22gjV

BeğenFavori PaylaşYorum yap

CGN NAT kullananlar evdeki sunucularına tailscale ile ulaşabilirler. bende statik ip yi iptal ettirdiğim için araştırdım bunu buldum. en önemlisi çalışıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=Sb6eVdF-neA

Overcome CGNAT (Carrier-grade NAT) with Tailscale

A tutorial on helping you overcoming the issue of CGNAT (or can also be called CGNAT) and access your self-hosted services like Plex Server, security camera ...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Windows 11 'de sağ tık menüsünü "Daha fazla göster" saçmalığından kurtulup Windows 10'daki gibi göstermek için :
1-) CMD yönetici olarak çalıştırılır.
2-) reg add “HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32” /f /ve komut satırında çalıştırılır.
Eski haline getirmek için
reg delete “HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}” /f​
#windows11

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 8 / 10

Ayda 5 euro'ya VPN arayan varsa özelden önerebilirim(gereksiz yere yayılıp diğerleri gibi engellenmesin diye 🙂 ) İsveç merkezli VPN. Gizlilik önemsendiği için mail ile kaydolmak yok. ID veriyor sadece. Log tutmuyor. Birkaç ay önce yetkili makamların istediği logları vermedikleri için polis baskını olmuştu, hiçbir log tutmadıkları ortaya çıkınca polisler elleri boş döndüler. Yasaları da buna izin veriyormuş. Dahili Wireguard çözümleri var. OpenVPN destekliyor. Mobil uygulamaları var. TOR Project'le ortak geliştirdikleri bir tarayıcıları dahi var. Tek eksiği tarayıcı eklentisi yok

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 11