#GününFilmi #TheThirteenthFloor
Simülasyon teorisini çok iyi işleyen 99 yapımı film. Şanssızlığı düşük bütçeli oyuncu kadrosu ve Matrix ile aynı sene çıkması olmuş. Bu ikisini halletse bence Matrix ile aynı etkiyi yine yaratamazmış. Çünkü Matrix başka bir şeydi. 😀
Finalini de çok iyi bağlamışlar. Filmde öyle aman aman bir görsel efekt de kullanılmamış gerekli olmadığı için. Belki biraz daha süslenebilirmiş. 2024 yılında izlemek de ayrı bir detay oldu.
#FilmTavsiyesi #FilmÖnerisi
Diyelim LG marka televizyonunuz var. İçerik paylaşımı için Smart Share diye bir uygulama sunuyor size. Aslında Plex Media Server kendisi.
Superonline, Uydunet vb... CGN kullanan bir ISS abonesiyseniz, double NAT denilen bir sorun sebebiyle Plex Media Server'ı kullanamıyorsunuz. Modeminizin aldığı IP ile gerçek dünyaya çıktığınız IP aynı olmuyor. CGN routerın üzerinden çıkış yapıyorsunuz bu yüzden port yönlendirme falan da yapamıyorsunuz. ISS'yi arayıp CGN'den çıkmak istediğimi belirtmeme rağmen bunu yapamayacaklarını, tek çarenin ücrete mukabil sabit ip almak olduğunu söylediler. Daha önce benzer talepleri olan kullanıcılar bu uygulamadan çıkartılmış ancak ISS'ler ellerindeki IP rezervleri azaldığı için reel IP'leri artık kolay kolay vermiyorlar. Ben BTK üzerinden şikayet açtım ama sonucu için çok umutlu değilim. Taahhütümün de taze olması sebebiyle arkadaşları tehditte edemiyorum. 🙂
Cumartesi günümün yarısını farklı media server uygulamaları deneyerek geçirdim. En sonunda Serviio derdime derman oldu... CGN problemine takılmadan tıkır tıkır çalışıyor. Sorunsuz.
Bilgisayarımdaki Video, Müzik ve Resimleri aynı ağa bağlı televizyonum üzerinden başka bir harici bağlantıya gerek kalmadan görüntüleyebiliyorum artık. Üstelik Serviio harika bir kataloglama yapıyor. Video klasörünü otomatik olarak Filmler, Diziler vs... bir çok kategoriye gayet başarılı bir şekidle ayırıyor. Dizilere girince bölümleri sezonlarına kadar katalogluyor. Üstelik kaldığınız yerden devam da ediyor. Harika.
Sadece LG tv değil DLNA destekli herhangi bir cihazla bilgisayarınızdaki medyalara ulaşabiliyorsunuz. Altyazı yeteneği medyayı açtığınız cihazla alakalı. LG 43UH650V televizyonumda sorunsuzken, Turkcell TV+ kutu üzerinden açtığımda altyazılar çalışmıyor.
Nitekim, kullanın. 🙂
http://serviio.org/
#akış #dlna #cgn #doublenat #nat #lg #serviio #plex #smartshare #mediaserver
Serviio is a free media server for Window, Mac and Linux. It enables streaming video, audio and images to your DLNA certified device.
Çok yerde konuşulan ve hayranı olduğum örümcek adam oyununa bir bakayım dedim, fakat biraz kafam karıştı.
Bu yıl 2 örümcek adam oyunu çıkarmışlar. Biri anladığım kadarıyla 2018 PS oyununu remastered versiyonu çıkmış diğeri Kasım ayında çıkması planlanan Miles Morales. 2 oyunda haliyle pahalı.
Bundle falan yapıp verilseydi keşke. Sizce hangisini alıp oynanmaya başlanmalı?
Yoksa biraz daha beklenilip paket halinde satışa sunarlar mı?
https://store.steampowered.com/app/1817070/Marvels_SpiderMan_Remastered/
https://store.steampowered.com/app/1817190/Marvels_SpiderMan_Miles_Morales/
In Marvel’s Spider-Man Remastered, the worlds of Peter Parker and Spider-Man collide in an original action-packed story. Play as an experienced Peter Parker, fighting big crime and iconic villains...
İntelin en son grafik sürücüsünü kuruyorum. Sonra windows updateden yeniden eski sürücü kendi kendine yükleniyor. Bu şimdi 2. ye oldu. Sonra yeniden şu intelin driver&support assistant yazılımından bildirim geliyor, yeni güncelleme mevcut diye, yine güncellesem ordan yine updateden eski sürücü geri yüklenecek. Fotoğrafları ekliyorum. Var mı aynı durumu yaşayan, çözen? ÇÖZÜM: https://teknoseyir.com/durum/1571278 Yazının yorumlarında da yazılmış, önce yeni sürücüyü yükleyin ve sorun gidericiyi öyle başlatın.
Geçenlerde aliexpress’den satın aldığım Huawei P40 Pro için orjinal Huawei sualtı kılıfı az önce elime ulaştı. Klasik premium Huawei kalitesi hissediliyor. Kılıfa takıp, kılıf üzerindeki power butonuna basınca telefon kılıfı otomatik görüp bağlanıyor. Orjinal ekipman olduğu için de uyumu ve bağlantısı gayet sorunsuz. Telefon su altı modundayken dokunmatik ekran devredışı olacağı için kılıf üzerindeki düğmeler ile fotograf, video ve zoom in/out yapılabiliyor. Ben bu kılıfı gayet başarılı buldum.
Yalnız kılıfta herhangi bir şarj portu yok. Yani bt bağlantı için dahili bir pili olmalı. Bu pilin ömrü ne kadardır ve değiştirilebilir mi bilemiyorum. Zaman gösterecek.
Bir mühendis arkadaşım şirketine 2 adet ofis bilgisayarı almak istiyor.
Bilgisayarın kullanım amacı 5000 parçalı SolidWorks dosyalarını açmak ve işlemek. Aynı zamanda Autocad falan da kullanıyorlar haliyle. Kendisi Quadro falan istedi ama bende iş serisi ekran kartlarına çok hakim değilim emin olamadım ne tavsiyede bulunayım.
Onun aklında;
İntel i7 11. nesil
Quadro ekran kartı
32gb ram
1tb ssd'den
oluşan bir konfigürasyon kurmak var.
Bütçemiz her sistem için 15.000 TL (sadece kasa) aşma lüksü yok gibi bişey max 1000 TL kadar. Tavsiyelerinizi dinlemek isterim ne seçilir ne yapılır?
yeni bir eklenti keşfettim. youtube videolarını otomatik istediğiniz dile çevirip seslendiriyor.
#Eklenti #TavsiyeEklentiler
https://chrome.google.com/webstore/detail/speak-subtitles-for-youtu/fjoiihoancoimepbgfcmopaciegpigpa/related?hl=tr
Barış Özcan'ın videosunda bahsettiği botu kullanarak yaptığım ilk resim.
Verdiğim kelimeler : A Turkish space enthusiast who rides a motorcycle
http://midjourney.com
https://www.youtube.com/watch?v=iOE1VwqgO2g&
#Midjourney ile ürettiğim görseller. Kullandığım kelimeler: "mustang,western,cyberpunk" idi. Bence şaşırtıcı derecede güzel şeyler çıkarıyor. İlk defa denedim, baya memnun kaldım. 🙂
Çok güzel filmdir. Farklı bir fikir öne sürdü. Matrix ile aynı dönemde çıkan Dark City, Thirteenth Floor, eXistenZ filmleri her biri ayrı güzel. Ama Matrix in gölgesinde kaldırmalar. İzlemediyseniz diğerlerini de tavsiye ederim
Bunları yazacaktım sen yazmışsın zaten. Oyuncu kadrpsu bence iyiydi. Hele o Gretchen Mol ahhh ahhhh. Aşkitom üzümlü kekim 🙂 O yıl çıkan tüm bilimkurgu fimleri Matrix yüzünden zayi oldu zaten.
@memoli Bilimkurgu- gerilim sevenler için şu filmi tavsiye ederim.
https://turkcealtyazi.org/mov/0119081/event-horizon1.html
Aynı gün aynı filmi izlemişiz. Belli ki bir simülasyonun içindeyiz. 21 Haziran'da izlesek çok daha enteresan olurdu.