Dil öğrenme konusunda iyi olan bir LLM var mı? Genelde yanlış bilgi verip bilginin doğruluğu konusunda inanılmaz özgüvenli ve ısrarcı oldukları için bilmediğim bir dili öğrenirken kullanmayı riskli bulup uzak durdum hep am Almancayı eğlenceli hale getirmenin bir yolunu da bulamazsam hiç öğrenemeyecek gibiyim.

Öğrenme mantığım da farklı olduğu için çoğu hoca neyi anlayıp neyi anlayamadığımı kavrayamıyor ve ezbere eğitim veriyor o da bana para ve zaman kaybı gibi hissettiriyor. TS ahalisinin daha iyi bir önerisi vardır diye geldim.

Cidden asıl sorun sıkıcı gelmesi, ilgimi çekmemesi ve kullanmak zorunda kalacağım durumların azlığı

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 19

https://github.com/router-for-me/CLIProxyAPI
süper bir açık kaynak library, claude code gibi aboneliklerinizi/cli araçlarını klasik apilere dönüştürüyor.

GitHub - router-for-me/CLIProxyAPI: Wrap Gemini CLI, Antigravity, ChatGPT Codex,...

Wrap Gemini CLI, Antigravity, ChatGPT Codex, Claude Code, Grok Build as an OpenAI/Gemini/Claude/Codex compatible API service, allowing you to enjoy the free Gemini 3.1 Pro, GPT 5.5, Grok 4.3,...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Kafamı sıfırladım. Altta TurHiLL Can Sıkıntısı Listesini dinlerken bu videoyu açtım.
Güzel masallar. İlginç.

Ölümü Yenen 2 Adam: Nicolas Flamel ve Saint Germain Kontu

Tarihin en büyük gizemlerinden biriyle karşı karşıyayız: Ölümsüzlük gerçekten mümkün mü? Bu videoda, isimleri yüzyıllardır simya, felsefe taşı ve yaşam iksir...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

"YZ botlarının nasıl arsızca, fütursuzca yalan söylediğini biliyorsunuz. Ama onların bir farkı var. İnsan yapınca “yalancı” oluyor. YZ yapınca “halüsinasyon gördü” deniyor. İmrendirici bir ayrıcalık. Artık üfürdükleri bu zırvalardan oluşan bir ansiklopedileri bile var: Halupedia. İçeriği sonsuz. Sürekli uyduruk başlıklar üretiyor ve içeriğini tıkladığınız anda oluşturuyor."
https://halupedia.com/

Halupedia

An encyclopedia of a universe that does not exist until you visit it.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Birkaç gündür yeni telefonum #s25fe kullanıyorum. #note9pro dan geçtim.

+ 120Hz çok iyi, daha hızlı hissettiriyor.
+ Kablosuz şarj.
+ Yavaş şarj güzel bir özellik 10W ile şarj ediyor. ve şarj limitleme var.
+/- Kamerada resmen çağ atladım, müthiş fotoğraflar ve filtreler basıyor fotoğraflara, arkadaşlarım da çok beğendi. Ancak 3x zoom dan sonra telefoto kameraya geçiyor, oysa orijinal kamerada güzel pozlar çekebilir o an.

- Telefon özellikleri iç güdüsel değil, miui gibi bağlantı hızımı göremiyorum.

- Flaş ışığı günde birkaç defa açıyorum, miui gibi güç tuşuna basınca kapanmıyor.

- Bildirim paneli özelleştirmesi kısıtlı, ben her kaydırmada full açmak istiyorum. Sağ/sol fark ediyor.

- Bildirim panelinden parlaklığı ayarlamak çok sıkıntı, seste var mesela. Sesi ayarlarken herhangi bir yerden tutup kaydırınca ses %10 olsa bile orada kalıyor. Ama gece yarısı biraz parlaklığı açayım diyip ortaya bir yere basarsanız kör oluyorsunuz, taak diye %60 parlaklık oluyor.

- SD kart desteği yok, yaz/sil dizi ve filmler için belleğini hunharca kullanmak mantıklı gelmiyor.

- Bildirim sesi özelleştirmeyi saklamışlar?? Dosyalardan "notification" klasörüne ses atmadığınız sürece bildirim sesini Samsung un seçtiği seslerden atayabiliyorsunuz..

- Pili %70 performans gösteren 5020mAh için ilk birkaç gün iyiydi ama hem %80 pil koruma açıp hem de telefonu hunharca kullanırsanız 5-6 saat ekran süresi veriyor. Redmi de şarjım daha uzun gidiyordu diye hissediyorum.

- Şebeke bazen saçmalıyor, internet çekmiyor? arkadaşlarıma bir şey göstereceğim zaman oldu birkaç sefer.

- Kutudan 45W destekli kablo çıktı, adaptör çıkmadı.

- Kamerada flaş açık fotoğraf çekmiyor, flaşı sadece fotoğraf çekerken patlatıyor.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 13

En baştan Selene ile basit uyglama yapıyorum

Merhabalar,

Burada çokça paylaşıyorum, belki görmüşsünüzdür; Selene, kendi makinenizde yapay zeka modellerini çalıştırabileceğiniz, Claude Code veya Codex gibi, kendi mimarimde geliştirdiğimiz bir masaüstü uygulamasıdır. Niye Claude Code değil de bunu yaptım veya kullanıyorum? Geçen senenin sonuna doğru firmalar kullanıcıları kitlemeye başladılar, ve yüksek fiyatlar çekmeye başladılar. Bu durumun önüne geçmek istedim kendi çapımda. Bu yüzden. Şu an 9 tane provider desteği var lokal modeller dahil (ollama, vLLM).

İlk adım:

https://github.com/tercumantanumut/selene/releases/tag/v0.3.3

Mac (x64 Intel veya ARM64) veya Windows setup dosyalarından size uygun olanı yükleyin. Mac sürümü Apple imzalıdır. Windows sürümü değil, o yüzden Windows güvenlik uyarısı verebilir.

Sonrasında, aşağıda gördüğünüz gibi dilediğiniz LLM sağlayıcıyı seçin ve adımları takip edin. Uygulama herhangi bir log vs. bana göndermiyordur. Üyeliklerinizi ve hiçbir şeyinizi takip etmiyorum.


Not: Claude Code (Agent SDK) seçerseniz bir şey yapmanıza gerek yok, eğer bilgisayarınızda Claude Code'a zaten giriş yaptıysanız. Sadece bekleyin, uygulama otomatik giriş yapacaktır.

Not 2: Antigravity'yi tavsiye etmem, Google banlıyor. Kullanacaksanız bir başka hesaptan giriş yapın, ana Google hesabınızla kullanmayın. Zaten Antigravity'yi hiç kullanmayın, bırakın bence tamamen.

Ardından, sıradaki sayfada Selene Dev modunda aşağıdaki seçenekleri aktive edelim:

  1. Git Workspace Isolation: Bu seçeneği kullanmayacağız ama aktive edelim. Paralel görev yaparken faydalıdır; her bir görev için ayrı izole bir workspace açıyor, ajan orada çalışıp GitHub'da PR açıyor.

  2. Built-in Chromium Browser: Ajana "şu web sayfasını aç, şu formu doldur" dediğinizde devreye giriyor.

  3. RTK (Rust Token Killer): https://github.com/rtk-ai/rtk — bu bir kütüphane, ajanlar komut çalıştırdığında terminal çıktılarını optimize ediyor. Bayağı faydalı, açalım.

Ardından Selene Fun kartına tıklayıp:

  • Auto-speak every reply ve
  • 3D animated avatar

seçeneklerini kapatalım. İsterseniz açık bırakabilirsiniz.

Şimdi varsayılan ajan Selene açılacak. Bunu kullanabiliriz ya da geri gidip yeni ajan oluşturabilirsiniz. Bu sefer bunu direkt kullanabiliriz.

Önce sol üstten Folders'a tıklayıp ajanın çalışabileceği dosyaları seçelim.

Burada dosyalarımızı indekslemeden önce Vector Embedding motorunu devreye sokalım. Bu opsiyoneldir (direk dosyanızı ekleyin semantic search - embedding özelliklerini geçmek isterseniz.) ama şu işe yarıyor: örneğin yüz binlerce makaleniz ya da kod dosyanız var, bunlar embedding'lere dönüştürülüyor ve yapay zeka bir alt yardımcı model aracılığıyla soru sorarak bu dosyalar arasında hızlıca arama yapıp size sonuç verebiliyor. Bu zaten uygulamanın ana damarı, en iyi çalışan kısmı. File Watcher ile yeni dosyalar otomatik indeksleniyor ve düzenlenen dosyalar da otomatik güncelleniyor.

Bu arada abartmıyorum gerçekten 200 tane her birinde onlarca yüzlerce sayfa olan makale arasında denedim bunu. Tek sorguda tıp makalalerinde istediğim sorulara 20 saniyede cevap bulabildi.

Ayarlara gidelim ve sol menüden Semantic Search'ü seçelim (bunlar opsiyonel geçilebilir.)

Burada OpenRouter (API) seçersek, AI Providers sekmesinde API anahtarımızı girmemiz gerekiyor. Lokal seçerseniz çalışıyor ama yavaş olabilir. Ben OpenRouter kullanacağım. Bu çok çok ucuz bir işlemdir zaten, embedding'e dönüştürme. Embedding modeli olarak Qwen3'ü aşağıdaki gibi seçelim. Bir kere kaydedin bir daha dokunmayın. Eğer burada herhangi bir ayarı değiştirirseniz, maalesef vector embeddingleri yapısı gereği tekrar endesklenmesi gerek en baştan... Tüm endesklediğiniz klasörleri etkileyebilir.

Turn on vector searchUse AI written final answers ve Enable reranking (opsiyonel) seçeneklerini devreye alalım.

Ayarları kaydedip geri dönelim.

Şimdi bir Swift projesi yaratalım ve dosyamızı indeksleyelim: Basit bir Flip the Card oyunu yapalım.

 

 

Tamamdır, artık hem vektör motoru hem de dosya izinlerimiz hazır; ajanlar bu klasörde çalışabilir.

Sohbete dönelim ve sol üstteki üç noktadan Vector Search'ün açık olduğundan emin olalım.

Şimdi basit bir prompt yazalım ve Enhance butonuna tıklayalım. Enhance özel bir pipeline'dır; dosyalarınıza, sohbetinize, ajanın hafızasına vs. bakarak promptunuzu geliştiriyor. Aşağıdaki örneğe bakabilirsiniz.

Gördüğünüz gibi, basit bir "Flip the Card oyunu yap, iki kişi oynasın" promptu yapısal olarak güzel bir forma ve genişletilmiş bir hale geldi. Bu şekilde daha iyi sonuç alırsınız. Tabii ki her şeyi inceleyip öyle gönderin. Ben burada sadece örnek gösteriyorum.

Ben bir paragrafı bitiremeden Claude işi bitirmiş, buyrun:

Okuduğunuz için teşekkürler. Deneyip sorunları ve beğenmediğiniz şeyleri paylaşırsanız sevinirim. Sorularınızı da sorabilirsiniz.

Bu da Vector Search sorgusu ve cevabı:

 

Vector Pipeline (Semantic Search) büyük uygulamalarınızda yapay zeka modellerinin sürekli bağlamda kalmasını sağlıyor gördüğünüz üzere bu küçük örnekten. İki kullanımı var; "Prompt Enhancement" ve "Vector Search Tool"; Bunları kullanarak ilk promptlarınızı güçlendiriyorsunuz ve yapay zekanın büyük uygulamalarda bir şey ararken onlarca adım atmasına gerek kalmıyor. Küçük projeler için gereksiz; büyük projeler için mutlaka faydalı.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

https://www.youtube.com/watch?v=WhFwPAfwdLo

Rehber çok iyi, hangi panel nasıl işliyor eksileri artıları neler tek tek göstere göstere anlatıyor.

TV Displays Explained at the Fundamental Level

This is a rebuilt and expanded version of my previous video on TV display technology.The original release had issues with audio and pacing, and many of you a...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Uzun zamandır 3D printer almayı düşünmüş ve vazgeçmiş biri için şu anki ortamda ne tavsiye edersiniz? Eskiden bir şeyleri kurcalamayı çok sevdiğim için Ender 3 vs düşünüyordum fakat sanırım artık basayım çalışsın kendisiyle uğraştırmasın da yapmaya çalıştığım işe odaklanabileyim noktasına geldim gibi.

Son zamanlarda RC araba hobisine giriştim ve bu aletler öyle ya da böyle kırılıyorlar günün sonunda. Ufacık uyduruk plastik parçalar için dünya kadar para vermek üstüne kargosuna para vermek ve gelmesini beklemek çok saçma gelmeye başladı ve sanırım yıllardır almayı düşünüp de sonunda vazgeçtiğim üç boyutlu yazıcı için bu sefer tetiğe basmamı sağlayacak sebep olacak.

Hobi için kullanacak böyle birisi için ne önerirsiniz? Malum piyasada her şeyin fiyatı ciddi derecede artıyor bu da fırlamadan alacaksam alayım diyorum 😀

Bambulab çok öneriliyordu diye hatırlıyorum fakat son dönemde kilitleyecekler ekosistemi deniyordu. Hale tavsiye ediliyor mu?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 46 / 91
  • Centurion @burakdogn

    Snapmaker U1 renkli baskı için şuan için en az atık atan gibi görünüyor. Ama daha yeni makina olduğu için sorunlar ve yedek parça ne kadar var bilmiyorum. Kapalı kasa almanı öneririm en ilerde abs basmak istemek dışında daha iyi açıda baskı alınıyor. Baskı açısı derken L bastığını düşün normalde 90 derece olması lazım, yatay ve dikeyde ama açık yazıcda onlar 90 derece olmayabiliyor.

  • Osman Öztürk @ptseeker

    @alptekinck @burakdogn @yasinc @erdincb @https @cgdincer @ozturka @sawgent @bobafett @mrx @xpow3r Yorumlar için herkese çok teşekkürler.

    Kolaylığı açısından Bambulab alacaktım fakat hem kapalı sistem sevmememden hem de AD5X'in ciddi bir indirimde denk gelmesinden dolayı FlashForge AD5X'de karar kıldım umarım üzmez 😀

    Bambulab A1 ile aynı fiyattaydı Bambulab A1 mini Combodan yaklaşık 2500 tl daha uygun fiyatlıydı. Ben de bambudan biraz daha fazla uğraşmaya değeceğini düşündüm. Renkli basar mıyım hiç bilmiyorum ama seçeneğin olması güzel olur herhalde.

    Herkese tekrar teşekkürler 🙂 Yazıcı sorun çıkartırsa belki yine başınızı ağrıtırım.

  • Osman Öztürk @ptseeker

    @alptekinck Eveet ilk problemi yaşadık yazıcıyla sanırım firmware sıkıntısı 😀 Poop chute basarken eve geldim %96da basıyordu yazıcı 9 dk kaldı diyor. Sonra bir baktım takılmış duruyor aradan 20 dk geçmiş hala 9 dk diyor ekran donmuş. Yarıda kesildiğini sanıp elektriği kapatıp açtım kesinti moduna girip devam etsin diye. Devam ettirince hotendi modele çarptı çorabı fırlattı fanı düşürdü vs durdurdum. Meğer yazdırma bitmiş fakat ekran takılmış. İptal edip çıkarttım modeli.

    Downgrade mi yapsam diye düşünüyorum firmware'e. Normalde orca slicer kullanacaktım fakat IFS'ye erişemiyor ve her şeyi 1. filamentle basıyor. Mecbur orca-flashforge kullandım bu modeli basarken.

    Retract ayarı da dediğin gibi 2mm olarak ayarlanmış orca profilinde ama flashforge-orcada 0.8 mm olarak ayarlı. Orcaya da o şekilde mi aktarayım yoksa senin dediğin gibi 0.3'e mi düşüreyim? Var mı bir sakıncası?

    • Alptekin @alptekinck

      geçmiş olsun. 0,8mmde sorun olmaz herhalde ama pla için bence gereksiz yüksek. 0,3 0,4mm yapmanın ipliklenme olmazsa bir sakıncası olmaz avantajı olur. yazdırma gerçekte bitmiş ama ekranda hala printing olarak mı görünüyormuş? bitiş g kodu ile ilgili bir problem herhalde veya dosyayı aktarırken son satırları iletemedi mi noldu 😀 kendi dilimleyicisi ile yapması kötü olmuş :/
      tek sefer başına geldiyse dilimleyici değiştirmeni gerektiren bir durum yok bence

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Evet yazdırma bittiği halde sistemi soğutmadan sıcak halde takılıp kalmış. Sanırım yeni firmware ile orca-flashforge da çalışmıyor flashprint diye ayrı bir yazılıma geçmişler. İleride kablo ile bağlayacağım wifi sebepli sıkıntıysa çözülür herhalde

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker flashprint eski cihazlarda kullandıkları dilimleyiciydi galiba. genel bir hata ise düzeltirler ya

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Flash studio imiş yanlış yazmışım. Yeni sürümde sadece onu destekliyor yazıcı. Allahtan yazıcının internet erişimini komple kapamıştım da LAN modunda kullanıyordum.

      Sizin sürüm kaç? Downgrade edeyim

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker tek dilimleyici ile mi çalışacakmış? o nereden çıktı bunca zaman sonra ya? emin misin?

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Bilerek mi yapmışlar yoksa bug mı bilmiyorum ama benim yazıcı 1.2.3 sürümünde. Yeni güncelleme v3.0 küsür ve sadece flash studio bağlanabiliyor diyorlar

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Takipmetmedim açıkçasımgüncelleme yapmadım lan üzerinden orca flashforge ile devam ediyorum ama bir şey görürsem haber ederim

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker nasıl gidiyor yazıcı deneyimi 🙂

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Aşırı keyifli başladı ama bende biraz ayran gönüllülük mü var bilemedim yazdıracak bir şey bulamıyorum pek. İşlevsel olmayınca yazdırasım gelmiyor ev de ufak olunca figür vs de basmadım. Ama kablo kanalı mı lazım oldu bas yazıcıdan dubel mi lazım oldu bas yazıcıdan ethernet kablosunun tırnağı mı kırıldı bas yazıcıdan 😀 O kısım epey keyifli. Geçen RC arabanın süspansiyon yağını boşaltmak için kap lazım oldu, mutfaktan bir şey kullanıp kirletmek istemedim hemen ufak bi şişe bastım 10 dkda işim halloldu.

      Problem yazıcı yazdırmadan bekledikçe musluk açıkmış da su boşa akıyormuş gibi geliyor bir şeyler yazdırmam gerekiyormuş gibi hissediyorum sürekli 😀

      AD5X ile TPU basmak mümkün olursa kendime ayakkabı basmayı düşünüyorum. Dış mekanda mümkün olmasa da en azından evde giyerim, bacaklarım arasında boy farkı olduğu için özel ayakkabı gerekiyor ev içinde de çok mümkün olmuyordu. Onu da çözersem yazıcı yaptığım en mantıklı harcamalar arasına girebilir. Ama unutulur tozlanır diye de çekinmiyor değilim 😀

      Sen neler için kullanıyorsun? Bu arada tavsiye için de çok teşekkür ederim sorun yaşamadım şimdilik. TPU ile cebelleşince bi tekrar uğrarım 😀

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker üstüne bez örtersin tozlanmasın diye 😀 95a tpu rahatça kullanırsın hatta 4 renkte sorun olmuyordu sanırım. muhtemelen aşağısını da, yalnız terlik işi çok maliyetli olur.
      benim kullanım çoğu zaman yazıcıyı geliştirme üzerine oluyor. ihtiyacım olan veya istediğim bir şey olduğunda modelleyip üretiyorum. şu ara sp5 için beklentimi karşılayan kafa tasarımını oturttum sanırım test edecek bir şey bulamayınca gambody optimus prime modelini yapmaya başladım 🙂 şimdilik iyi gidiyor beklentimi karşıladı.

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Ben de ayrı projelerden çok yazıcının kendisine odaklanma eğilimindeyim daha keyifli geliyor nedense ama tecrübe kazanmadan çok oynama yapmak istemiyorum yazıcı üstünde. Hangi baskı hatası ne kaynaklı olur daha çözebilmiş değilim ondan ötürü.

      Modellemeden anlasam çok daha keyifli olurdu da sıfırım. Blender ya da fusion360 ile başlarım belki bilemiyorum. Tavsiye var mı?

      Şu PR'ı bekliyorum bir de bi yandan
      https://github.com/OrcaSlicer/OrcaSlicer/pull/12991#issuecomment-4225168896

      Flashforge 95A basılır IFS ile demiş başta ama sonra ondan vazgeçip 60D basılır en yumuşak demişler. Terlik maliyetli olsa da özel yapımdan ucuza gelir her türlü diye düşünüyorum. Bir de gidip ölçü dahi versem tam oturacak şekilde yapamıyorlar o açıdan da avantajı olur ayağıma uydururum.
      Mesele biraz konforu ve sağlamlığı ama sanırım kurutucu alıp kurutucudan direkt basılmadığı takdirde zor biraz.

      Ama TPU harici kurutma meselesi epey gereksiz silkeleme bir masraf kapısı gibi hissettirdi

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker blender öğrenme süreci zor, fusion ise çok kolay fakat uygulama performansı çoook kötü. esc tuşuna bastığında yarım dakika beklediği oluyor falan... blender öğrenirsen kendin için çok iyi olur, onun dışında freecad de öğrenirsen iyi olur. modellemeye ilk başladığım uygulama designspark (spaceclaim) idi, o da çok acemi dostu basit fena çalışmayan bir yazılım.

      95a arkadaş kullanıyordu, zaten bowden sistemde bile şöyle böyle kullanılabilecek bir sertlik sorun olmaz ya. nem olayı ortamdaki nemle saklama koşuluyla ilgili. pla için masada 2 sene dursun tak kullanılmaz halde olmaz. ben filamentleri peteklerin üstünde poşetinde tutuyorum. 1 yıla yakın duran tpuda birazcık nem etkisi görünüyor ama modelde kusur oluşturmuyor. ancak aynı anda aynı modeli aynı filament ile 2 yazıcıda yaptım birinde daha fazla tüylenme oldu muhtemelen nemden sebep değildi. bir tane de bitmeye yakın bir petg makarası var (1 yıllık falan ) o da olması gerektiğinden biraz fazla ipliklenme yapmıştı. petg ve tpu neme karşı çok duyarlılar hidrofili ne deniyordu.
      senin senaryoda zaten açıp kullanacaksın 300 400gr gider terliğe 😀 nemle kurutmayla işin olmaz. daha sonra da illa kurutmak gerekirse bir yolunu bulursun 😀

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Her şey olabilir gibi duruyor sebebi yorum yapmayı bile denemeyeceğim bu acemi halimle 😀 PLA birkaç renk denedikten sonra (anycubic) 2.5KG eSUN PETG aldım ama fiyatı o kadar düşüktü ki 1 KG fiyatınaydı acaba diyorum geri dönüştürülmüş filament falan mı aldım farkında olmadan 😀

      Dayanıklı printler için kullanırım diye fazla aldım ama açar açamz hygroskopik olduğu için sıkıntı yapar diye açmadım. Açmama değecek bi model arıyorum 😀

      Bu üstteki TPUlar ne içindi bu arada?

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker symbol viraj demir lastikleri. 2,5kg makarayı nereden buldun yahu 😀 link atabilir misin?

    • Emre @ebagcuvan

      @alptekinck Konu çok uzun kalmış biraz kaçırmış olabilirim 🙂 Benim şuana kadar cihaz kullanımımdan memnunun ancak benim kullandığım alanda evin soğuk olmasından dolayı bir kaç kere sorun yaşadım sadece dışarıda hava -5 ile 5 derece arasında gittiği gecelerde baskı denedim eğer yüksek olursa bir yerden sonra yapışma sorunu oldu onu da yanında gelen yapışkan ile çözdüm. Birde burada filament olarak Amazonda 3DFILS marka İspanya üretimi filament aldım 4 5 tane bunlardan bazılarında sorun yaşadım ancak filament ve ayar sorunuymuş. Filament değişikliği ve ayar sorunu (dilimleyici) düzgün yapınca şuana kadar sorun çıkartmadı.

      Örneğin kullandığım yatak baza'sı için 8 tane kendi tasarımım ayak bastım hala sorunsuz gidiyor. Ben şahsen cihazı aldığıma memnun 350€ gelmişti indirim ile falan. Buraya Avrupa tipi priz ile göndermişler ancak ben İrlanda'da yaşadığım için kendilerine mail ettim ertesi gün Çin'den DHL Express ile 2 günde yeni priz gönderdiler. Baskı alması vs çok keyifli ama sabır bu işin en önemli noktası.

      Eğer yeriniz var ise ve bu yazıcıyı alacak iseniz kesinlikle ben şimdi kendime İkea PLATSA çerçeveleri ile güzel bir kabin tasarlıyorum bunun içine koyacağım.

      Yazıcıda benim şu ana kadar gördüğüm dikkat edilmesi gereken yerler cihazın titreşimsiz bir yerde durması gerekiyor yoksa baskıda bir süre sonra hatalar oluyor yada havaya basmaya başlıyor. Bunların hepsi benim acemiliğimden oldu.

      Bu arada aldığım günden beri tüm filamentler cihaz üzerinde takılı ve normal ev koşulunda saklıyorum.

      Cihaz: Flashforge AD5X

    • Alptekin @alptekinck

      @ebagcuvan cihazın altına çok yumuşak ayaklar koyuyoruz hem zeminden bağlantısı kesiliyor hem de çamaşır makinesi kazanı gibi sallanıyor sağlıklı çalışıyor. (tüpünde donmuş silikonlardan 1cm kadar kesip koyun)

      her filamentin huyunu suyunu öğrenmek gerekiyor. pei tablada sıcaklık değişimlerinde kalkmaya meyil oluyor bir de yüzeyin tam ısınması için ayarlanan sıcaklığa geldiğinde 2 3dk daha bekleyip ondan sonra baskıyı başlatmak daha sağlıklı olur. yine sıcaklık farkını önlemek için ilk katman ile sonraki katmanlar için tabla sıcaklığını aynı değerde tutmakta fayda var.

      ad5x küçücük cihaz zaten ne yeri kaplayacak 🙂 filamentleri tozdan korumak için kullanmadığın zamanlar üstünü kapatsan daha sağlıklı olabilir.

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @alptekinck Belki türkiyede yoktur almanyadan aldım. https://www.amazon.de/dp/B0D4Z1XHJ3 Şu an 26 euro görünüyor 17,5 euroya aldım ben

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @ebagcuvan PLA filamentleri ben de cihaz üstünde saklamayı düşünüyorum. Bilgiler için çok sağ ol. Bir kez baskının yarısında kapıyı yazıcının üstünde durduğu dolaba çarptım sarsıldı oradan bile kurtardı biraz layer line oldu orada o kadar 😀 sorun yaşayınca anlayacağım biraz da neyin ne olduğunu. Şu an en büyük bottleneck benim tasarım bilmemem ve hazır objeleri modifiye edememem inanılmaz vakit alıyor

    • Alptekin @alptekinck

      @ptseeker fiyatı çok uygunmuş güzelmiş.

    • YasinC @yasinc

      @ptseeker baya uygunmuş. Bu fiyatlara esun'un petg bulsam eve yığardım 😀

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @yasinc Ben bu fiyata görünce sahte indirim olduğunu ve filamentte bi dandiklik olduğunu varsaydım. Yorumlarda da yok çapı dengesiz düğüm oluyor vs yazan çoktu. Gerçekten ucuzmuş sanırım keşke 2 rulo alsaymışım siz de övdüğünüze göre 😀

    • YasinC @yasinc

      @ptseeker Esun da hatırlamıyorum sorun yaşadığımı çok çok nadirdir yada. Esun'u severim sitesinde direk filament profillerini paylasiyor hazir dosya olarak 😀

  • Osman Öztürk @ptseeker

    @alptekinck @yasinc Anycubic filamentlerini nasıl bilirsiniz? Özellikle de PETG. Kilosu 400 tl civarına buldum alınır mı? PLAsını kullanmıştım hep şimdiye kadar.

    • Alptekin @alptekinck

      bilmem. ben en ucuz hangisi ise onu alıyorum. 400 iyiymiş

    • YasinC @yasinc

      Anycubic'in filamentini hiç kullanmadım ama çokta kötü olacağını sanmam. Yıllardır olan eski bir marka. Birde uzun zamandır düz petg almıyorum. Yüksek hıza uygun vs oluyor en kötü.

    • Osman Öztürk @ptseeker

      @yasinc İlk defa kullanacağım için bir de toplu alıma indirim vardı renk çeşitliliği olur diye aldım. Anycubic PLA için de generic profili kullanıyordum 12mm max flow 0.98 flow ratio ile. Bir baktım kalibrasyonda 30mm max flow 1.03 flowrate dahi kurtarıyor hatta underextrude yapmadığı için daha iyi bile çıktı veriyor. High flow pla almaktan vazgeçtim o yüzden. Umarım PETG de öyle olur 😄

    • YasinC @yasinc

      @ptseeker Pla da 0.98 akış değeri ezber oldu zaten 😀 petg bir tık daha nazlıdır o kadar. Çok sorun yoksa bende artık standart profilleri kullanıyorum. Petg hf profilini denersin bir, sıcaklığı 5-10 derece arttırıp.