Adguard DNS adresi değişmiş. Önceden 176.103.130.130 - 176.103.130.131 bu adresler ile modem arayüzünden tüm neti reklamlardan arındırıyordum. Ama baktım ki iOS'da kullandığım bein sports uygulamasında reklam var. Dedim ne oluyor felan meğerse DNS adreslerini değiştirmişler. Biraz araştırdım ve sonunda çalışan DNS'leri buldum. Şu şekilde yeni DNS'ler:

94.140.14.14 - 94.140.15.15

Aile koruması filtre felan baya kafamı karıştırdı. İlk başta bu yukarıdaki de çalışmıyordu ama sonradan güncellendi mi ne olduysa 1 gün sonra çalışmaya başladı. Adguard DNS kullananlara küçük bi faydam dokunabilir diye bu yazıyı yazma ihtiyacı gördüm 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Yeni kurduğum sistemde kasanın üstünde 3 tane corsair LL120 fanı vardı. Ben bunlara ek olarak ekstradan 1 tane daha yine corsair ll120 tek şekilde fan aldım. Fanlardan 3 tanesi dönüyor 1 tanesi dönmüyor.

X570 anakartta 3 fanı cha fan girişlerine taktim ama sonuncusuna yer kalmadı. En son fani anakart üzerindeki rgb header girişine taktim ama ne yaptıysam fan dönmüyor ışığı yanıyor sadece. Fotoğraf da işaretledim. Huba taktim sadece ışığı yanıyor fan dönmüyor. Fan girişi de 4 pinli pwm fan. Lütfen yardım edin arkadaşlar sinirim bozuldu 2 saattir bununla uğraşıyorum :(. #TeknoYardım

BeğenFavori PaylaşYorum yap

@orcun Yeni aldığım sistem bileşenlerini toplayacağım da. Anakart, Ram, İşlemci ve Kasa'yı yeni aldım. Eski sistemden SSD'yi yeni bilgisayara takacağım. Şu an buradan yazdığım SSD yani için de windows 10 kurulu olan. Bu SSD'yi yeni sisteme takınca format atmaya gerek var mı ? Yani herhangi bir uyum sorunu felan yaşar mıyım yoksa eski sistemim yeni sistemde sorunsuz çalışır mı ? Alâkası var mı onu çözmeye çalışıyorum aklıma takıldı da 🙂 Şimdiden teşekkür ederim.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 10 / 12

Yeni bilgisayar topluyorum. En son işlemciyi de 3600'de karar kıldım. Sizce nasıl arkadaşlar herhangi bir eksiği var mı ? Ya da tavsiye edebileceğiniz bir şeyler ? #sistemtavsiyesi

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 7 / 32

Şu bileşenleri aldım arkadaşlar. Geriye sadece işlemci kaldı. Ekran kartı olarak Rx 570 4 GB'ı eski sistemimden söküp buna takacağım(oyunlarla çok aram yok sadece kardeşim oynuyor) PsU'da FSP'nin 600 Watt hydrosunu söküp yine bu kasaya takacağım. SSD,HDD felan da yine eski sitemden takacağım. Aldığım bileşenler şu şekilde:

Anakart: Asus Prime X570-P AMD X570 Soket AM4 DDR4 4400(OC)MHz ATX Gaming = 1249 TL

Fare: Asus TUF Gaming M3 7000DPI RGB 7 Tuş USB Optik Kablolu Gaming Mouse = 129 TL

Ram: Corsair RGB PRO AMD Ryzen 16GB (2x8) 3600MHz CMW16GX4M2Z3600C18 = 998,99 TL

Kasa: Corsair iCUE 465X RGB Temperli Cam Mid Tower ATX Bilgisayar Kasası = 1.129 TL

Kasa Fanı: Corsair LL120 RGB İkili Renk Döngülü 120mm PWM Fan = 169 TL

Ekran Kartı: Asus Rog Strix Rx 570 4 GB (Eski sistemden)

PSU: FSP HYDRO 600 WATT güç kaynağı (Eski sistemden)

İşlemci: ------------------------------

Sizce Ryzen 5 3600'ü mü alayım yoksa yeni gelecek olan Ryzen 3 3300X'i beklemeli miyim ? Bir de genel olarak bu bileşenleri nasıl buldunuz arkadaşlar yorumlarınızı belirtirseniz sevinirim ? Şu iyi veya bu olmamış gibisinden vs.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Selamlar. Arkadaşlar fiyat olarak 600-1000 TL arasında PSU'suz ve hava akışı güzel bir model önerebilir misiniz rica etsem ? Full temperli ve mümkünse 4 RGB fanlı olan modeller var. Aklımda birkaç model var ama öncelikle sizlerin tavsiyelerini almak istedim ?

Cooler master masterbox serisi veya Thermaltake'in güzel kasalarını gördüm ama hava akışı, soğutması nasıl bilemediğim için kafama göre almak istemedim, şimdiden teşekkür ederim.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 9

iPhone 8 Plus'tan sonra bataryası ilaç gibi geldi 🙂 8 Plus'da fena değildi ama iPhone özellikle 11 serisinde bu işi çözmüş diyebilirim. Telefon ikinci şarjda 9 saate yakın ekran süresi verdi 45 saatte standby. Ekranı da zannedildiği kadar kötü değil bence, tavsiye olunur 😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • helga @helga

    Ekranının kötü olduğu düşünülmüyor zaten sanırım.

    • Enes İLHAN @enesilhan

      @helga Ekranı Full HD çözünürlüğün biraz altında olduğu için insanlar da bi ön yargı vardı ama bence kötü değil. Telefonu epeyce yakınlaştırınca pikseller gözüküyor ama kimsenin o mesafeden telefonu kullanacağını düşünmediğim için ben bir sorun olacağını düşünümüyorum şahsen 🙂

    • helga @helga

      @enesilhan Pro sürümüne kıyasla bu daha çok beğenildi. Bilhassa pro arka kamera tasarımı beğenilmedi 😀

  • Batuhan @achfighter

    Bataryası 3000mah bile olsa 9 saat çok iyi.

  • Nakahella @nakah

    Hep bu tarz yorumları görünce bir canım çekiyor ama sonra diyorum ki 3 senelik iPhone 7 daha ilk günkü gibi akıyor ne gerek var. 😀 Sadece bataryasını değiştirip muhtemelen 3 yıl daha kullanırım, en ufak kasma yok maşallah.

    • Enes İLHAN @enesilhan

      @nakah Kesinlikle Hakan hocam 🙂 En güzeli elindekiyle yetinmesini bilmek. Ben çok özeniyorum mesela bir telefonu 4-5 yıl köküne kadar bozulana kadar kullanan insanlara ama ne yaptıysam 1,5 seneden fazla aynı telefonla devam edemiyorum ve bu huyumu hiç sevmiyorum 🙁 Böyle yanımda bazen adam 5S kullanıyor cayır cayır uğraşıyor kendi telefonumu unutup adamın telefonuna özeniyorum gidip 5s alasım geliyor ama biliyorum ki ben alsam o adam gibi kullanamayacağım. Çünkü o telefon o adam için bir araç benimkisi ise maymun iştahlık sanırım ya da buna yakın bir şeyler 😀

    • Nakahella @nakah

      @enesilhan Valla eğer telefon kasmaya başlasa ne bileyim ekranı çatlasa düzelmese falan ben de yükseltme taraftarı olurum. Ama canavar gibi çalışan telefon olunca kıyamıyorum. 5s'ten 7'ye geçişim çabuk olmuştu mesela yavaşlamıştı çünkü artık, ama bu 7 asla yavaşlamıyor. Yavaşlayınca muhtemelen direkt 11'e geçeceğim. Muhtemelen o zamana 14 falan çıkmış olur 11 alınabilir fiyata gelir. 😀

Arkadaşlar sigortam geçici süreliğine durduruldu malum sebeplerden dolayı. Ben de işsizlik maaşına başvurmuştum. Başvurum onaylandı ve 1127 TL'den 6 ay boyunca ödeme yapacaklar lakin bugün sisteme girdiğimde 375 TL'lik ödeme için geçekleşme tarihi için bugünün tarihi yazıyor halbuki ben PTT'ye felan gitmedim bugün ? Bilgisi olan var mı bu konuda ve bu gerçekleşti yazısı paranın çekildiği anlamına mı geliyor ?

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 9 / 10

Sonunda, yumulun gençler 😀 #iOS #KoyuMod

BeğenFavori PaylaşYorum yap