Paylaş Paylaş

Fotoğraf çekerken sık yapılan hatalar ve çözümleri

Fotoğraf çekerken sık yapılan hataları derledik ve çözüm önerilerimizi sunduk.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • gustavof @gustavof

    Sabah sabah kahvaltıdan önce buraya girme sebebim bu videolar...

  • Forever @forever

    Güzel bir konuya el atmışsınız. Seviyoruz sizi TeknoSeyir 🙂

  • by_SplinterCell @by_splintercell

    Fotoğrafçılıkla pek alakam olmasa da severek takip ettim ilk video epey uzundu bu tam tadında olmuş. Naçizane bir öneri stüdyo fotoğrafçılığı, doğa fotoğrafçılığı, anı fotoğrafçılığı, su altı fotoğrafçılığı vb. gibi seçimlere tek tek bakışlar yapsanız video tadında çok güzel olur. Özellikle ters ışık konusunda güzel bilgiler edindim. Video için teşekkürler.

  • brujah @brujah

    elinize sağlık
    - manzara fotolarında netleme nasıl yapılmalı? merkeze netleyip sonra kadraja alacağımızı varsayarsak.
    - gorillapod tarzı tripodlar için ne düşünüyorsunuz? taşıması çok pratik.
    - 4/3 yerine 16/9 oranını kullanıyormusunuz? ben bulamadım ama bu formatta baskı alabilirmiyiz?
    - cep telefonu fotoğrafçılığı bölümü de gayet güzeldi. genelden çıkıp atıyorum mesela aynasızlar üstüne şöyle çekerseniz güzel olur, dezavantajları şunlardır vs. tarzı bir bölümde güzel olabilir.

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhaba. Öncelikle manzara fotoğraflarında Genel geçerli şartlarda konuşursak bulunduğumuz yere netleme yapmalıyız. Ufka netleme yapmak genelde netleme sorunlarını ve ufkun bize doğru gelen açısındaki netlik kayıplarını doğurur. Bulunduğumuz yere netleme yaptığımız zaman karedeki tüm detayları alabilirz. Ufuk zaten sonsuzluk algısı olduğu için biz 1 metre mesafeyi de netlesek yinede ufuk net kalacaktır. Gorilla pod tripodlar çok güzel özgürlkler sunmaktadır. Özellikle gündelik yaşantımızda cebimize sığacak boyutları ile bize özgürlük de sağlamaktadır. Ama kullanırken çok dikkatli olmalıyız. eğer sağlam bir zemine tutturmaz isek ( mesela ağaç dalı yada çitler ve bunun gibi rüzgardan ve titreşimden etiklenen yerler) gerekli stabilizasyonu sağlayamayabiliriz. Dikkatlice kullanıldığında harika bir yoldaştır 🙂 Baskıya gelecek olursak gerek profesyonel makinalar olsun gerek de baskı sistemleri olsun 16:9 ile çalışmamaktadır. 16:9 fotoğraf bastırmak isterseniz ya kenarlardan kesilecektir yada üstte ve altta beyaz boşluklar yani basitçe tarif edersek sinemaskop film gibi bir sonuç çıkacaktır. Şu anda inkjet ve lazer printerlardaki baskıların harici gerçek kimyasal fotoğraf baskı tekniklerinde gelecekte de 16:9 oranının desteklenmesine dair şimdilik bir haber yok.
      Sizin önerinize yakın bir program ile haftaya zaten karşınıza çıkacağız. Konusu cep telefonu mu yoksa compackt makina mı ?. Umarım ilginizi çekecektir. Teşekkürler, keyifli günler..

    • killarmy @killarmy

      cep telefonu vs. kompakt makine harika bir karşılaştırma olacak

    • brujah @brujah

      yanıtlar için çok teşekkür ederim.

  • bLind @blind

    Barış beyin müşterileri genelde bayan galiba 🙂

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    Güzel ayrıntılar verdiniz. ben şu servo olayına takıntılıydım benim hızıma anca yetişiyordu seri çekimlerde ama bazen odak yada kenarlardan lensle oynarken fluluk yapıyordu nedenini anladım sağolun

  • killarmy @killarmy

    bu seri yeni başlayanlar için çok iyi olacak gerçekten, elinize dilinize sağlık.

  • Barış Özkök @baris_ozkok

    Güzel yorumlarınız için çok teşekkürler. Emeğin takdir edilmesi bizim için en büyük mutluluktur.

  • mehmet özkoca @mfatih

    Çok güzel bilgiler verdiniz yine teşekkürler Teknoseyir.

  • AZERI TURK OYUNCU @ferzeliyev

    @baris_ozkok abi tabi seninde zahmetin cok afedersin senin adini bilmiyordum

  • Barış Özkök @baris_ozkok

    Merhabalar. Basçek de şu anda izlenen yol giriş seviyesindeki bilgilerden yavaş yavaş ileriye doğru bilgiler vermek konusunda. Yani bizi izleyenler zamanla pek çok bilgiyi sırasıyla almış olacaklar. Sizin önerdiğiniz konu temel teknik bilgilerin bir sonraki aşaması olan ışık - kadraj- kompozisyon eğitimlerinin içerisinde olacaktır.

  • Mr. Paramedik @mr-paramedik

    @baris_ozkok @gamsizm verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. Umarım daima böyle videolar gelir. Flash ile ilgili olarak. Bahsettiğiniz senaryoda, yüzü bembeyaz yapmaması için ayarlardan flashı en düşük çakma değerine getirmek işe yaramaz mı? Çok fazla tüyo verdiniz ama bundan bahsetmediniz. Bahsetmediyseniz eminim ki bir nedeni vardır. Bunu öğrenmek istedim. Kendiliğinden HDR çekim özelliği olmayan makinalarda (Canon Eos 600D) sonradan yazılımla vereceğimiz HDR efekti aynı işi görür mü? Çünkü karanlıkta kalan ve fazla patlayan yerleri dengelemek önemli.

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhaba. Bazı konulara yüzeysel değinmemizin nedeni bir gözümüzün de saatte olması. Uzun video çekince insanlarda ne yazık ki negatif bir algı oluşuyor. Ama detaylı anlatımın da zaman aldığı gerçeğini de göz önünde bulundurmakta fayda var.. Flash konusunda atladığımız konuda detaya girer isek, Flashların belli miktarda minimum şiddetleri var. o şiddetin altına düşemiyor. Dolayısıyla bize 2 yol kalıyor. Ya belli bir mesafeye çekilip tekrar çekmek yada diyafram kısmak. Diyaframı kıstığımızda ise arka plandaki detayları kaybediyoruz. Öndeki fazla ışığı dengelemek zorunda kalınca arkadaki zayıf ışık karararak kayboluyor. HDR modları bu kadar extrem senaryolarda kullanmak da bence çözüm değil. Sonuçta Pozlamanın olmadığı bir noktada hdr ile yazılımsal olarak ışık dengelemye çalışmak ( yani basitçe HDR yazılımının o noktadaki ışığı açması) Yüksek iso da olduğu gibi gren ve noise sebep olur ve fotoğrafı kirletir. Artı Pozlanmamış bir alanda HDR yazılımı ile de geri getirilemeyecek detaylar oluşur. Eğer bir insan çekmiyorsanız ve tripodda çekim yapıyorsanız o zaman Gerçek HDR teknikleri ile sonuç alabilirsiniz.

  • somut insan @pqonerme

    akşamki videoda akşam çayım bu video da da sabah çayım var iyimi bi kurtulamadık şu melet den.

  • Karaalioglu @pimpernopercin

    PcLabs yavaşladığında bir boşlu hissetmiştim, sebebi teknoseyir hakkında pek bir bilgim olmamasıymış 🙂

    Anlatım ve bilgiler için teşekkürler. Umarım zamanla Barış Bey de kamera karşısında ekibin diğer üyeleri gibi rahatlar. Bence hala biraz heyecan var 🙂

    Bu arada evde Nikon D90 ve D5200 var. Standart lensleri üzerinde. Bu videolar temel bilgilerim üzerine çok şey ekliyor. Haliyle biraz kafanız da çalışıyorsa 🙂 farklı yöntemlerle ilginç kareler fotoğraflayabiliyorsunuz. Bu çöp lenslerle bunlar yapılıyorsa özel lenslerle neler yapılır düşünmek bile istemiyorum 🙂

    Daha önce çekilen teknoseyir videolarını izlemeye başladım artık. Kıymetini bilememişiz gerçekten. Emeğinize sağlık. Seneler öncesinden ilk videodan başlayarak gerek üslup gerek sıcak tavırlar, samimi sohbetler sebebiyle herkese teşekkürler. Başarılarınızın devamını dilerim.

    Ayrıca Barış Bey veya bilgisi olanlara bir sorum olacak, makineler üzerindeki lcd ler ve monitörler ile ilgili eleştiriler yapıldı haklı olarak, peki baskı makinelerinin gerçek renklendirmeyi yaptığını nasıl anlayabiliriz? Neden kesin çözüm denebiliyor. Teknik olarak bir videoda çok kısa değinebilir misiniz?

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhabalar. Fotoğraf tabında kullanılan kimyasal maddeler ve banyo değerleri sabit bir standarda bağlıdır. Heryerde aynı kimyasallar aynı oranda aynı pozlama hızında aynı sürede aynı tanklardan geçmek zorundadır ki fotoğraf baskısı tamamlansın. Tabi burada şunu da aklımızdan çıkartmamak lazım. Bu bahsettiğim kriterler anca baskı makinasının içerisindeki banyo taze ise geçerlidir. Baskıyı yapan makinadaki banyonun kullanım süresine ve baskı tirajına göre kimyasal kirlenmeden ötürü sapmalar çıkabilir. Sizlere tavsiyem kalibrasyon için baskı alacağınız vakit bunu fotoğrafçıya belirtip banyonun tazeliğini sorun. Onlar da sizi buna göre yönendireceklerdir. Banyo taze iken baskı yapılması için siparişlerinizi bırakıp sonra teslim alabilirsiniz eğer vaktiniz varsa. Taze bir banyo ortalama bir tirajla 15- 20 gün kadar doğruluğunu korumaktadır.

    • Karaalioglu @pimpernopercin

      Özellikle düğün sezonunda işlerin yoğunlaştığı bir zamanda, vakit ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim Barış Bey. Yazınızdan anladığım amatörlerin bu farkı pek algılayamayacağı ya da ancak kıyas edilebilecek, farklı banyo zamanlarında elde edilmiş iki aynı fotoğraf baskısı ile anlayabileceği. Ya da profesyonel bir çift göz, dikkatli bakışlar ya da özel araçlar 🙂 Açıklamanız merakımı daha da artırdı. Bu konu ile ilgili yazılmış makaleleri okumaya heveslendirdiğiniz için de ayrıca teşekkürler 🙂

      Kendi işinizde ve teknoseyir ile yaptığınız ortak çalışmalarda başarılar dilerim.

  • tayfun Kilicarslan @tayfunaero

    Videoda güzel genel sorunlara değinilmiş ama sizden birazda sorunları açıklarken makinelerden örnek vererek yani netleme sorununu göstererek sorunumuzu gidermeye çalışsanız daha iyi olurdu.Çünkü daha çok sohbet havasında olmuş ilerleyen videolarınızda makinelerde örnek gösterirseniz bizlerde en azından kendi makinelerimizde deneyerek sorunumuzu giderebiliriz.Teşekkürler iyi çalışmalar

  • Burak Özkes @burakozkes

    @baris_ozkok güzel ve önemli bir video olmuş teşekkürler 🙂

  • Ş.A.Y. @sahin

    Yine sohbet havasında insanı sıkmadan yeni şeyler öğreten mükemmel bir video.
    Teşekkürler 🙂

  • hkurtoglu @hkurtoglu

    Dolu dolu bir program. Çok şey öğrendim çok...

  • Tarık @tarikx

    Çift lavaşlı bol acılı adana misali su gibi akan videonun keyfide başka oluyor yav 🙂

  • Müdavim @monk

    Keyifle izledim bu programı da, ama daha sonra bir daha izleyeceğim 🙂
    Barış Bey ikinci girişiminde selamlayabildi başlangıçta 🙂 ama gayet samimi, içtendi, teşekkür ederim bunun için.
    İkinci teşekkürüm ise ilk videoyla arayı pek açmadığınız için 🙂

    Uygulamalı anlatımlar da gayet başarılı olmuş Yunus Bey'in katkılarıyla.Ufak ama çekilen anı kurtaran başarılı püf noktaları içeren bir programdı, Barış Bey yine kağıtlarıyla gelmiş, hazırlık yapıldığını ve biz takipçileri gerçekten önemseyip değer verdiğini gösteriyor.Yeni program için sabırsızlıkla bekleyeceğim.

    Şimdilik sadece ışık konusuyla ilgili olarak şunu sormak isterim, parasoley sadece gündüz dış çekimlerde mi kullanılır, gece ışığa ihtiyacımız olduğundan sorun yaşatır galiba değil mi?

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhaba. Güzel görüşleriniz için teşekkürler ederim. Parasoley in amacı lensin çevresinden gelecek ve konumuz dışında bize lens flare dediğimiz kontolsüz ışık patlamaları şekli,nde sıkıntı çıkartacak belli açıdaki ışığı absorbe etmek amaçlıdır. Daha çok güneşin güçlü ışınlarında kullanılsa da, eğer gece güçlü bir ışık kaynağının yakınlarında ve bizi açısal olarak rahatsız edebilecek bir yerden çekim yapmak zorunda isek gece de kullanılabilir. Gece kullanılmasında bence bir zarar da yoktur. Ben şahsen düğün organizasyonlarında sahne ışıkları ve lazerlerin arasında lens flare ve netleme sorunlarını aza indirmek için kullanıyorum. Burada algımızı yıkmak gerekir. Gündüz flash kullanılmaz algısı kadar olmasa da, gereketiğinde gece de pekala Parasoley kullanılabilir. burada ihtiyacımıza göre çözüm olup olmadığına bakmamız gerekir.

    • Müdavim @monk

      Uzun ve açıklayıcı cevabınız için teşekkür ederim Barış Bey, o zaman kullana kullana geliştirmek lazım olur veya olmaz diye, sizin de dediğiniz gibi algı yıkmak için denenmeli en azından şans verilmeli 🙂

  • lawnmower @lawnmower

    Bu ekrana bakarak aldanma meselesi büyük sıkıntı. Çoğu kişi iPhone'un şahane ekranındaki renklere ve netliğe aldanarak iPhone'un kompakt makinelerden daha iyi çektiğini düşünüyor. Hadi onlar amatör, işi fotoğrafçılık olan veya fotoğraf makinesi satan kişiler bile bu tuzağa düşebiliyor.

    2007 yılında ABD'de fotoğraf makinesi almaya karar vermiştim. Aklımda şu an modelini hatırlayamadığım bir Pentax vardı, ama Nikon da D40x'te kampanya başlatmıştı, fiyatı aşağı çekmişti. İncelemelerini filan okumuştum, ikisi de iyi modellerdi. İkisi arasında kalmıştım. Bir mağazaya gittim, iki modeli de incelemek istediğimi söyledim. Oradaki görevli iki makineyi de kit lensleri bağlı halde koydu önüme. İkisinden birini almaya niyetli olduğumu, ama karar veremediğimi söyledim. Görevli bana Nikon'u tavsiye etti, Nikon'un daha net çektiğini ve renklerinin daha canlı olduğunu söyledi. Şaşırdım, çünkü okuduğum testlerde Pentax'ın renk veya netlik konusunda gayet başarılı olduğundan bahsediliyordu. Ben öyle şaşkın şaşkın bakınca kadın "bakın, göstereyim" dedi, ve aynı sahneyi iki makineyle de çekti. Daha sonra bana görüntüleri makine ekranlarında gösterdi. Pentax gövde üzerinde daha fazla özellik barındırdığı için (dahili titreşim önleme gibi) fiyat tutturmak maksadıyla ekran kalitesinden kısmış. Nikon'un ekranı daha güzel olduğu için fotoğraf da daha canlı, daha güzel gözüküyor. Kadın bana "bakın, Nikon'da çok daha güzel, Pentax soluk çekiyor, hem net değil" filan diyor. Baktım kadın anlatacaklarımı anlayacak gibi değil, "ben biraz daha düşüneyim" diyerek dükkandan ayrıldım. Hani sokaktaki adam bunu yapsa umursamam da, gününü DSLR gövdeleri, lensler, flaşlar arasında geçiren bir insan da bu hataya düşünce garip oluyor.

    Neyse, neticede bizim bilgili sandığımız kişiler bile aldanabiliyorlar böyle konularda. O yüzden birazcık kafayı çalıştırıp mantık yürütmek lazım, mesela makine ekranı yerine karşılaştırma için kalibrasyon yapılmamış olsa bile bilgisayar ekranında bakmak lazım.

    • Müdavim @monk

      Türkiye'deki tekno marketlerdeki görevlilerin de %90'ı da sizin de belirttiğiniz durumlarda satış yapıyor, üstelik her ürün gamında.O görevlilere güvenip araştırma yapmadan gidilirse alışverişe sonrasında büyük pişmanlıklar yaşanabilir.
      Şunu da belirtmek isterim, görevli arkadaşların bir argümanı da şu üstelik teknoloji harici sektörlerde de geçerli : "En çok bu satılıyor", en çok o satılıyor diye kaliteli algısı oluşturmak bence çok yanlış ve yanıltıcı.

    • Arda Akoluk @ardaakoluk99

      Gittigin yer bestbuy ise oradaki elemanlar fotograf makinesi gosterin dediginde seni tv bolumune yonlendirmediklerine dua etmelisin bence.

  • Tarkan @tarkan

    monitörde doğru rengi yada doğruya yakın rengi alabilmek için fotoğraf bastırın karşılaştırın dediniz, illa fotoğraf kağıdına mı basmak lazım yoksa renkli fotokopi olarak çıkartsak yeterli olur mu ?

  • hakan sağlam @scorpion_agrimenton

    Abi yardım edin yemin ederim 1 haftadır beynim gitti. Bilmiyorum yeri burası mı bu konunun ama kafayı yiyeceğim artık. Abi makina almak istiyorum , iyi fotograf ve video kaydı yapsın , videosu kısa film çektiğimizde "peh şuna bak ıyy" dedirtmesin istiyorum. Ama ögrenciyim bütçe belli 800-1000 lira arası. 3 tane makina var gördüğüm , eos m , nex-3n , a3000 , hangisi alınır bunlardan lütfen yardım edin.

  • Barış Özkök @baris_ozkok

    Teşekkür ederim ayrıntı için. Yoğun iş temposu ve Berber marifeti diyelim 🙂

  • Mehmet Çakir @m3hm3t4189

    Sonuçta fotoğraf da telefon teknolojisi hala yetersiz

  • Hasan Esref @hasanesref

    @baris_ozkok saçları kestirmişsin abi sıhhatler olsun 😉

  • Hasan Esref @hasanesref

    @gamsizm @baris_ozkok İlerki programlarda;
    Işıkla boyama tekniği, yıldız fotoğrafı gibi konularda detaylı anlatım ve çekim tekniklerini anlatırsanır sanırım yararlı olur çoğu kişi için.

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhabalar. Basçek de şu anda izlenen yol giriş seviyesindeki bilgilerden yavaş yavaş ileriye doğru bilgiler vermek konusunda. Yani bizi izleyenler zamanla pek çok bilgiyi sırasıyla almış olacaklar. Sizin önerdiğiniz konu temel teknik bilgilerin bir sonraki aşaması olan ışık – kadraj- kompozisyon eğitimlerinin içerisinde olacaktır.

  • uvur @uvur

    süper ve yararlı bir video

  • Ali İhtiyaroğlu @aliihtiyaroglu

    @gamsizm @baris_ozkok
    İnceleme için çok teşekkürler
    Sizden ricam aynasız fotoğraf makinalarını kıyaslar mısınız?
    Hangisi ne için alınmalı gibi artıları eksileri nelerdir gibi
    Sony nex serisi
    Olympus ve panasonic micro four thirds
    Fujifilm x serisi
    Canon eos m
    Nikon

  • Cavid Mammadli @cavid-mammadli

    Video teknikleri konusunda da bolumler bekliyoruz .

  • Arda Akoluk @ardaakoluk99

    Baris bey aynasiz fiyaskosundan sonra kendini affettirdi bu programla bence.

    Bu hatalarin bazilari bilgisayarda hallolabilir eger raw cekiyorsaniz.Netlik bile ayarlanabiliyor ama tabiki cok basarili degil hala.

    Bir sonraki programda photoshop gibi bilgisayar programlarina ve nasil kullanildigina deginebilirseniz sevinirim.

  • Emrah Yörük @emrahnomad

    Video için tesekkurler bu top sakallı amca güzel olmuş @baris_ozkok iyisin iyi.

  • Saylam06 @saylam06

    Bugüne kadar flaşı hep problemi bir ürün olarak düşünmüşümdür. Karanlıkta yeterli ışık vermeyen, verse de düzgün sahneler yakalanamayan bir aksesuar gibi. Flaş dolgu ışığı verir sözünü ilk defa duyuyorum ve açıkçası sayenizde flaşın asıl amacının ne olduğunun farkına vardım. Daha önce hiç dikkatimi çekmeyen göz altı ve burun altı gölgeleri şimdi dikkatimi çeker oldu ve flaşın asıl amacının bunları engellemek olduğunu öğrenmiş oldum. Teşekkürler. Elbette karanlıkta flaş kullanmaya devam edeceğim fakat flaş'a olan saygım arttı ne diyeyim 🙂

  • Ercüment @ercuments

    Barış bey hangi markanın makinelerindeki menü türkçeye daha yakındır.

  • Barış Özkök @baris_ozkok

    Merhabalar. Sony Çok başarılı bir marka. Ama benim perspektifimden olaya bakarsan kompakt makina yerine en azından 18-55 lensli bir 100D bana göre daha cazip geliyor. Benim gördüğüm kompakt Makinalarda en başarılı Olan kameralardan biri ama kompakt camiası çok geniş hepsini inceleme fırsatım olmadı. Kendi sınıfında Flagship diyebiliriz.

  • Barış Özkök @baris_ozkok

    Merhabalar. Slider, dolly, crane jibb dahil pek çok sinematik malzemenin yapımıyla beraber olacağız. Biraz daha zamanımız var projelerimiz için. Sabırla beklemenizi rica ediyoruz.

  • Ömer Faruk Gökce @fgokce

    Biraz konu dışı olacak ama, siyah-beyaz analog fotoğraf çekip kendim banyo ve tab edebileceğim sistemi kurmak için fotoğraf makinesi de dahil ortalama ne kadar bir miktarı gözden geçirmem gerekir?

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhabalar. Öncelikle Şu anda gerekli ekipmanı ne kadara toplarsın bilemiyorum. Gerek agrandizör olsun gerek daldırma film banyosu ve diğer karanlık oda ekipmanları olsun çoğu artık üretilmeyen ve sağlamını bulmanın çok zor olduğu malzemeler. Özellikle Agrandizör ün sağlamına çok büyük paralar isteyebilirler. Onun da filtreleri ve lambası büyük bir ihtimalle eskimiş olur. Yedek malzeme bulmak da zor. İmkansız değil araştırmak lazım. Ben şahsen çabannı çok takdir ettim. Bana biraz süre verirsen çevremde birkaç danışacağım kişi var. Sana yardımcı olmak isterim. 1 hafta sorna bana ulaşırsan sana gerekli bilgileri bulmuş olurum. Ama makina konusunda sende araştırma yapabilirsin. Sana tavsiyem bulabilirsen Canon AE1 bulmaya çalış. İnanılmaz keyif alacaksın…

    • Halil Uyanıkoğlu @haliluyan

      barış abi filmli makinalardada iso ayarı varmı

    • Ömer Faruk Gökce @fgokce

      Barış abi öncelikle çok teşekkür ederim ilginizden ötürü. Öğrenci olduğumdan bir hobiye başlamam için önce bütçemi ayarlamam gerekiyor, fiyatı da o yüzden sordum. Sizden bu konuda haber bekliyorum. Makinayı da araştırdım, zamanının efsane makinesiymiş, teşekkür ederim bu bilgi için.

      @haliluyan Iso ayarını taktığın filmle yapıyorsun. Filmin üzerindeki kocaman sayılar filmin iso değerini belirtir.

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Tekrar merhabalar. @klisedenolenvar Beni çıraklık ve çocukluk dönemime götürdü bu soru. Çok şanslıyım ki benim ilk makinam olmuştu. Hemde bu fotoğraftaki gibi siyahtı. O yüzden benim için ayrıca değeri yüksektir. Gerçi sen "bir zamanlar efsane makinaymış" diyince içimi bir burukluk kapladı ama neyse 🙂 Halil @haliluyan aslında bilmeden pek de yanlış bir soru sormamış. Bu makinada ayrıca Program modu da bulunmakta. Bu, Yashica Electro 35 ve Son dönem Nikon f5 ve Canon T1 gibi elektronik aksamlı makinalarda Program ve Auto modları da var idi. Ve dolayısıyla Makinanın İso ( ASA ) ayarı vardı. Bunun amacı Makinaya taktığın filmin kaç asa olduğunu belirlemekti ki Program ölçümleme de Makina buna göre tam pozlamayı belirlesin. O zamanlar sensörler vb. şeyler yoktu makinaya taktığın filmin kaç asa olduğunu anlayan.

    • Halil Uyanıkoğlu @haliluyan

      Barış abi film li makinalar ne görürse onu çektiğinden megapiksel gibi derdi olmadıgından daha doğal çekmiyormu

  • Emre Yavuz @emre69

    Ellerinize sağlık ama sadece ilk 5 dakikasını izleyebildim, pek ilgimi çekmiyor bu teknikler, bu bas çek'in olduğu günler diğer incelemelerde çıkmaya devam eder umarım benim gibi bu tarz fotoğraf tekniklerini sevmeyen bir çok insan olduğuna inanıyorum sitede

  • Ahmed Erdoğan #_# @aerdogan17

    herşey tamam süper ama şu en son konuyu senelerdir (6600 vs 7610 zamanından beri) insanlara anlatamıyorum "bırakın arkadaşım şu lcd'lerden fotoğraf kalitesi kıyaslamayı" diye diye dilimde tüğ bitti 😉

    yanlışı / doğrusu şeklindeki kıyaslamalar gerçekten güzel olmuş çünkü bazı terimleri telaffuz etmekle algılatmak bambaşka şeyler örneğin ters ışık örnekleri bence aynen böyle devam etmeli yanlışını ve doğrusu örneklerle açıklandıkça daha kalıcı olur kanaatındeyim ama son söz ustaların 😉

  • batuhan bulat @batucan05bb

    bi dahaki video da manuel lens alma rehberi gibi bişey yapabilir misiniz

  • seramik_demlik @seramik_demlik

    @baris_ozkok maalesef siteniz barisozkok.net bandwidth hatasi veriyor . Site kullanimda degilse onemli degil ama forograflarinizi facebook disinda da gormek isterdim 🙂 tesekkurler video icin ve yorumlariniz icin 🙂 ama DIY videolarini merakla bekliyorum 🙂

  • ozantabas @ozantabas

    Öncelikle elinize sağlık yine teknoseyire yakışır mis gibi bir program olmuş. Soruma gelince tripod taşımak sorun değil de günlük aşkam kullanımları için yaklaşık 20 cm uzunluğunda hama marka mini tripod kullansam nasıl olur? Mini tripodlar hakkında bilgi verir misiniz? Şimdiden teşekkürler. 🙂 http://www.amazon.co.uk/Mini-Tripod-Ball-Tilt-silver/dp/B0002W6E3S

  • Ali Emre Alıcı @emrebulgur

    http://www.youtube.com/watch?v=w8rpfgiH9bQ İmkanı olan varsa gece çekimlerinde flash yerine böyle bir düzenekte oluşturulabilir.

  • RF #20 @rf

    Özellikle benim gibi amatörler için çok bilgilendirici bir video olmuş. Barış Bey de çok iyi anlatıyor. Umarım devamı gelir.

  • Özkan Çetin @gc-c

    Barış Bey çok keyifli bir anlatımınız var.Ayrıca değerli zamanınızı ayırdığınız için teşekkürler.

  • volpii @volkanpesok

    Barış bey, digital kameralarda ISO yüksek cekimlerinde görüntü bozulmaya başlıyor, peki eski analog fotograf makineleri filmlerinde de 6400 ASA/ISO degerleri görmekteyim onlarda da aynı şekilde bu sorun baş gösteriyormu?

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhabalar. Çok extrem bazı filmler hariç genelde piyasada en yüksek 800 ASA filmlere ulaşılabiliyordu. Filmlerde Noise kirlenmesine rastlanamazdı. Çünkü Noise kirlenmesi, algılayıcılardaki micro sensörlerin arasındaki elektronlerın yarattığı ısı nedeni ile olmaktadır. Ama Film de de yeterli pozlanmayan noktalarda grain dediğimiz noktacıklar oluşmaktaydı. Bunun nedeni de aslında filmin yüzeyinden kaynaklanmaktadır. Filmin yapısı gereği basitçe anlatırsak, kristal kaplanmış ışığa duyarlı gümüş partiküllerden oluşmaktadır. Bu partiküller 25. 50 ve 100 ASA larda çok ufaktır ve keskin görüntü almayı sağlarlar. Ama 400 ve 800 ASA filmlerde bu partiküller gözle görünecek kadar büyüktür. Dolayısıyla karanlık veya pozlanması az olan yerlerde noktacıklar şeklinde belli olurlar ve görüntüyü kirletirler. Ama bence Noise kadar rahatsız edici değildi. Noiseler daha beyaz ve daha elektronik kirlenmelerdir.

  • Halil Uyanıkoğlu @haliluyan

    Led ışık renklerin doğruluğu zenon flaşlara göre daha az

  • Arthas @arthas

    @baris_ozkok Barış Bey piyasa değeri yaklaşık 300 lira olan compact makinemden memnun değilim, profesyonel bir makina düşünmüyorum zira hem benim gibi amatör bir kullanıcının altından kalkabileceği makinalar değil hemde taşınabilirlik açısından oldukça büyükler, kendi çapımda yaptığım araştırmalar sonucu Sony RX100 III almaya karar verdim, fiyatını hesaba katmazsak benim gibi amatör bir kullanıcı için doğru seçim midir? Ben tasarım ve taşınabilirliğe çok önem verdiğim için bu cihazda karar kıldım aynı boyutlarda daha iyi performans alabileceğim bir alternatif var mı?

  • Barış Özkök @baris_ozkok

    Merhabalar. Biz burada mümkün olduğunca yüzeysel ve herkesi kapsayacak şekilde ve hızlıca yapmak zorundayız. 29 dakikaya sığdırmak zorunda kalıyoruz. Herşeyi ayrıntısına kadar anlattığımız vakit video süresi uzuyor ve inanılmaz tepkiler alıyoruz. Bu konularla ilgili ayrıntılı videolar zaten ileride gerçekleşecektir. Her alandaki ayrıntılı videolarda tüm ayrıntılara girilecektir. Bende Mesela netleme noktalarını anlatırken Cross type veya vertical horizontal noktaların ne olduklarını ve niye ortadan netlediğimizi de anlatmak isterdim ama o zamna sadece DSLR kullanıcılarına hitab edecekti ve süre uzayacaktı. Bu videolar ileride gelecek.

  • ahmetdurdil @ahmetdurdil

    Videoda konusu geçen bir çok eksikliği Canon ve Nikon modellerine göre Sony kendi içinde gerçekten iyi çözüyor. M.Gamsız'ın da dediği gibi JPEG çıktısı resmen Photoshop'tan geçmiş gibi oluyor.

  • SerhatSoylemez @serhatsoylemez

    Merhaba @baris_ozkok Bey; Monitörümüzü Tab ettirilmiş bir resim ile karşılaştırarak mı kalibre ediyoruz? Bunun için kullandığınız bir resim var mı? @gamsizm

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhabalar. Renk ve detay olarak zengin bir kare ile bu mümkün. Yapabiliyorsanız önce makinanın Lcd sini ayarlayıp sonra 2 Lcd yi ayarlamak, yani tür olarak aynı şeyi ayarlama k daha kolay gelebilir. Ama makinadaki LCD gerekli ayarlara tepki vermiyorsa, o zaman diret baskıdan monitörü ayarlayabilirsiniz.

  • Exdem @exdem

    @gamsizm Murat abi A3000 artık 850 TL'ye alabiliyor.

    Eos M'den artısı vizor ve tutuş ergonomisi gibi görünüyor. senin yorumun nedir.

  • Kerem37 @kerem37

    Merhabalar Barış Abi. Öncelikle böyle videolarla bizleri bilgilendirdiğiniz için sizlere teşekkür ederim. Ben portre çekmeyi ve çekilmeyi seviyorum. Makinem 550d ve lens alıcam ama şu iki lens arasında kararsız kaldım. Canon 18-135 f3.5 ve canon 18-200 f3.5. Sizce hangi lensi almalıyım. Hangisi daha net çeker?

  • Halil Uyanıkoğlu @haliluyan

    @baris_ozkok barış abi neden yüksek katlı binadaki dev resimler filmli makinalar ile çekilir şimdiki dijital makinaların megapiksel i yetmiyormu buna

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Merhabalar.
      Bu dijital teknolojinin başlarından beri tartışılan bir konudur. Filmin megapixel değeri nedir?

      Çok çeşitli fikirler öne çıksa da, bir gerçek asla değişmez. Film olsun, dijital sensör olsun, algılayıcının yada filmin boyutlarının fotoğrafın detayına ve büyüklüğüne doğru orantıda bir katkısı vardır. Yani Film boyutun yada algılayıcın ne kadar büyük olursa, baskıların da daha detaylı ve daha büyük ebatlarda kalite kaybı olmadan basabilirsin.

      Şu anda piyasada tartışılan iyi makinalar dediğimiz reflex makina tabir edilen yani 35 mm film kullanan ve onun dijitaldeki karşılığı olan full frame makinalardır. Film üzerinden gidersek 2.4x3.6 cm lik bir film yada sensör boyutu kullanırlar.

      Ama reklam dünyasında kullanılan daha büyük ebatlı filmler vardır. 6x9 cm yada 10x15 cm ( plain film de denir. Mimari çizimlerin kopyalanması da bu boyutta filmlerle yapılmaktadır) ebatları kullanan orta ve büyük format makinalar da vardır. Dijital ile bu makinaların film takılan yerleri sensörlerle değiştirilebilmektedir.

      Sorunun temeline geri dönersek,
      Evet, dijital teknoloji, hala filmin verdiği detaya yetişemiyor. Bu fark full frame makinalar da çok belli olamasa da, büyük ebatlarda bariz fark edilmektedir. Özellikle 6x9 ve 10x15 filmlerin kullanıldığı bina giydirme gibi üst düzey işlerde kullanılan sistemlerde, hala film daha keskin ve detaylı sonuç vermektedir. Özellikle baskının boyu büyüdükçe bu aradaki uçurum daha da anlaşılır olmaktadır.

  • Halil Uyanıkoğlu @haliluyan

    @baris_ozkok barış abi ben fotoğrafçılıga profesional film li makina ile başlamayı düşünüyorum doğru bi seçimmi olur

    • Barış Özkök @baris_ozkok

      Doğru mu olur yanlış mı olur tartışılır ama yapacağın en güzel şey olur orası kesin 🙂 İşin şakası, fotoğrafçılığı temelinden öğrenmek her zaman daha iyidir. Hatta yapabilirsen tab etmeyi bile öğrenmen çok güzel olur. Ben fotoğrafçılığa yelken açacak herkesin önce analog deryada yüzmeyi öğrenip dijital uzaya açılmasını tavsiye ederim. Ama dijital de öğrenmek daha hızlı ve kolay. Teoride öğrendiğin şeyi pratikte uygularken hatalarına anında müdahale edip daha hızlı şekilde öğrenebiliyorsun. Ama filmli makinalar hala dijitallerden daha lezzetli çekimler yapıyorlar. Hala full frame harici dijital makinalar filmin tadını, detaylarını ve optik kalitelerini yakalayamadı. Ya da ona yakın sistemler çok çok pahalı..
      Vaktin varsa ve gerçekten ağzın dolu dolu ben bir FOTOĞRAFÇIYIM demek istiyorsan, analog ile başla. Ve her şeyini öğrendikten sonra dijitale geç.

  • Halil Uyanıkoğlu @haliluyan

    @baris_ozkok sizi dinleyip okuduktan sonra ne denli profesional oldugunuzu dahah iyi anlıyoruz bu filmli makina dan sonra qx10 lens hani telefonlara wirelesla baglanan telefondan kumanda edilen kamera ile amatörlüğü atlatmam lazım ondan sonra SLR ye geçmek istiyorum doğru bu yol haritası nasıl olur bide bu fotoğrafçılığın profesionallik sınırı varmı yoksa derin derya sonu olmayan bi profesionalligimi var saygılarımla

  • Kerem37 @kerem37

    Merhabalar Barış Abi. Bana farklı lenslere yönelmemi tavsiye etmiştiniz. Bende araştırmalarım sonucunda canon 15-85 f3.5 ve 17-85 f4'ü farkettim. Farkettiyseniz hem geniş açı hemde tele ayarında lensler. Manzara ve portre çekeyim diyorum. Bu lenslerden hangisi daha keskin sonuçlar verir peki? Canondan başka hem manzara hem portre çekmek için önerebileceğiniz lens var mıdır? Teşekkürler.

  • Hamza Yavuz @hamzayavuz24

    İyiki varsınız gerçekten,sizi meşgul etmemek için soru sormaya utanıyorum samimiyetle.
    Güzel yürekli insanlar iyiki varsınız,her şey gönlünüzce olsun....