Binama fiber geldi. Adsl den gigabit fibere geçiyorum benim yeni yüzyılım gerçekleşecek. 😀

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Bilgisayarımın anakartı bozuktu yan çevirince çalışıyordu. Bende elim değmişken anakart+ekran kartı ve kasayı değiştirdim artık daha güzel gözüküyor. Yalan olmasın. A serisi bir anakarttan b serisi bir anakartta geçiş yaptım biraz overclock hiç fena olmadı. Rx 6500xt vardı, forza da 1080o very low da bile vram hatası alınca. Rtx 5060 aldım bende. 1080p de yeterli olucak gibi geliyor ama 3 4 yıla ekran kartını değiştirmem gerecek büyük ihtimalle.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Merhaba bilgisayarım dik durduğu zaman kısa devre yapıyor. Usbler görüntü hiçbir şey gelmiyor. Ancak yan yatırdığım zaman çalışıyor. Kablolar kısa devre yapabilir diye bütün kablolamısını yaptığım şeyleri dümdüz taktım. Ancak gine dikken çalıştıramadım. Yere düşmüştü kasa. Sizce problem anakarttan mı gerçekleşiyor yoksa powersupplaydan mı? Ramlerin ışıkları yanıyor kısa devredeyken. Daha önce böyle bir sıkıntıyla karşılaşan varsa yardımcı olabilirse sevinirim.
Daha öncede bilgisayarlarımda kısa devre olmuştu. Ordayken ramden kaynaklanıyordu rami silgiyle silip taktığımda çalışıyordu bilgisayarım ama burda problemi anlayamadım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Rtx 5060 almayı planlıyorum da hangi markayı tercih etmeliyim?
Yapay zekaya göre bu Gigabyte GeForce RTX 5060 WINDFORCE MAX OC Msi modellerine göre daha serin çalışıyor. Sizce hangi modeli tercih etmeliyim?

Amazon

Amazon
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Bugün sosyal medyadan sahte banka reklam ile annemi oltalamışlar dolandırıcılar. Annemden kanmış bilgi veriyor bir baktım özel numara. Anne dedim banka seni özel numaradan arar mı mantıklı mı bu. Yok inandıramadım. Aldım adama bir güzel saydırdım. Oda bana küfür etti. 😀
Sonra farklı 50 tane numaradan arıyor. Diyorum ki karakola gideceğim adam yakalanmıyacağından o kadar emin ki, istediğin yere git bana birşey olmaz diyor. Yapay zekaya sordum bu numaralar ne diye, Arjantin ve Kıbrıs numaraları oluyor genelde dedi(Vodafone) numaralarıymış. Bunlara karşı bizi koruması gerekenlerin önlem aldığından şüphe ediyorum gerçekten.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Bugünden baktığımda 90'lı yıllar çok uzak değilmiş gibi gelsede aradan neredeyse 30 seneden fazla geçmiş. Bazı insanların geçmişte yaşamak gibi bir hayal dünyasında yaşamak gibi fantezileri var bende onlardan biriyim. 80'li ve 90'lı yıllar bana içinde yaşanılası zamanlar gibi geliyor. İnternetin olmadığı insanların sosyalleşmek için ev ziyaretlerine gittiği, evdeki tek eğlencenin Tv olduğu zamanlar içinde yaşanılası gibi geliyor.

Ancak bir diziye denk geldim ki ismi Sıdıka 1997 yılında çekilmiş ancak gördüğüm kadarıyla toplum dinamikleri değişmiş olsada gene aynı dogmalara aynı sorunlara sahipmiş. Dedim ya buğünden bakınca sanki o yıllar daha rahatmış gibi ama öyle olmadığı gerçeği bu dizi ile suratıma vuruldu gibi.

Sıdıka annesi, babası ve abisi ile yaşayan bir ev kızı. 5.sınıftan sonra babası tarafından okuldan alınmış. Ancak buna rağmen evin içinde kendini geliştirmiş. Düşünce dünyası olan, dünya ile ilgili birşeyler söyleyebilen bir kızdır. Bu entellektüelliği ise başına hep dert açmakta, çevresi tarafından deli gözüyle ona bakılmaktadır. Çünki ondan beklenen şey örgü örmesi,tv karşısında ona verilenler yetinip, ev hanımı olmasıdır. Bu buradan baktığımda benim dahi damarlarıma dokunan bir durum çünki empati kurduğumda onun sıkışmışlığı beni dahi kötü hissedirdi. Dizide sıdıkadan beklenen şeylerden biride onun iffetli olmasıdır. Annesi ona sürekli yaptıkları şeylerden Kaltak diyor. Ancak bu işlenen bu ahlak bekciliği rolü ise dizide çok güzel şekilde eleştiriliyor. Sürekli iffetten bahseden aile sıdıkaya görücü geldiğinde onu mayo ile denize bile götürülüp karşı tarafın onu incelemesine birşey dememektedir. Bu çok ilginç bir durum çünki söylediğim gibi sürekli sıdıkadan kötü bir kadın olmaması beklenmekte.

Dizi bana toplumdan farklı olanın dışlanılmasını buram buram hissedirirken. 90lı yıllarında günümüzden çokta farklı olmadığı, Türk insanın çokta değişmediğini suratıma suratıma vurdu. Geçmiş zamanlarda yaşama istediğide bir anlamda hayalimdeki ile gerçek arasındaki farktan dolayı püf diye uçtu gitti.

Daha derinlemesine yazabilirdim tabi ancak bu bir inceleme değildi. Sadece sıdıkayı anlayabildiğimi anlatmaya çalıştım. Umarım bizde bir başkası ne der veya ne demeli demediğimiz bir hayat yaşar. Ve ailemizden hiç dayak yemeyiz... 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 5

Bu şehre her geldiğimde keşke istanbulda kedi olsam diyorum.. Hayat İstanbuldaki kedilere güzel yeminle. 😅😅

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Youtube beni son bir senedir çok rahatsız ediyor bazı noktalarda.
Ne zaman bir video açsam yüsek kalitede aç dememe rağmen gidiyor ya 720p de açıyor yada 480pde internetimden 2k videoları takılmadan izliyorum benim hızımla alakalı değil. 2.si hız ayarı ne zaman bir videoyu açsam tarayıcıdan hız ayarını ilk seferde yapamıyorum hep sayfayı yenilemek zorunda kalıyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Unreal Mannequin @mannequin

    Çözünürlük sorunu için Youtube Auto HD isimli Chrome eklentisini kullanıyorum. Tüm videoları doğrudan 1440p ile açılmaya ayarladım. Hızı değiştirememe sorunu geçen ay benim de başıma geldi. Normalde "Shift + ." ve "Shift + ," ile hızı kontrol ediyorum ama çalışmıyordu, hız ayarına girince de sadece normal hız görünüyordu, dediğiniz gibi sayfayı yenileyince düzeliyordu sadece. Birkaç hafta sonra kendiliğinden düzeldi.

  • Distor @distor

    Bence reklam çok fazla. Premium al diye bağırıyor sanki. O yüzden almıyorum.

  • Ekrem @huseyinekrem

    Youtube'u para da versen resmi yollarla izliyorsan kafasına göre takılıyor. Ben premium olduğum halde reVanced kullanıyorum. Canlı yayın tekrarında ekranı kapatınca duruyor, seçtiğim çözünürlük ayarında kalmıyor, indir dediğim video 3 gün sonra iniyor 😀 Uğraşılmaz bunun nazıyla. İzlediğim kanallar da kazansın diye tutuyorum Premium'u, yoksa böyle ters giden uygulamalara kuruş kaptırmam.

16 gb lık rx 9060 xt almayı planlıyorum. 1080p
'de beni ne kadar götürür? 9060 nvidia tarafında neye denk geliyor?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Buna dogru bir gidiş var sanki. 😄

BeğenFavori PaylaşYorum yap