İş Bankası için söylüyorum:
Troy'dan Visa'ya (Master olmuyormuş artık anlaşmaları bitmiş dediğine göre) hiç kart dahi iptal ettirmeden, "BDDK talimatı gereği sadece Troy kart gönderebiliyoruz" saçmalıkları duymadan geçmek için müşteri temsilcisinden İş Bankası Genel Merkezine "Kredi kartı Troy logosu değiştirme, Visa logosuna geçme" şeklinde talep oluşturmasını rica edin. Bu şekilde direkt kart dahi değişmeden (yani limiti, bilgileri vs. değişmeden, fiziki olarak yenisi gönderilir muhtemelen) geçiş yapabiliyorsunuz. Direkt geçiş ya da yeni kart talep etmekle vakit kaybetmeyin benim gibi, ben "kartı iptal etmek istiyorum" deyince yönlendirdikleri kişiden öğrendim bunu, ilk görüştüğüm kişi yine aynı teraneleri sıktı yok işte "yeni kart da troy gönderilir, BDDK'nın talimatı bu yönde" vs. Bilginiz olsun sizin de. Hayırlısıyla şu troy saçmalığından da kurtulabilirsem onu da paylaşacağım burada.
Yeni modelim GemmaTR-WikiQA-4bit, Türkçe dilinde eğitilmiş 27 milyar parametreli bir yapay zeka modeli! Model, kişisel bilgisayarlarda kullanılabilmesi için 4-bit quantize edildi ve 16GB GPU'ya sahip bilgisayarlarda iyi performans sergiliyor. Normalde bu modeli kullanabilmek için 60GB GPU gereksinimi vardı, ancak 4-bit quantize edilmesi sayesinde bu gereksinim düşürüldü. Eğitim için ise en az 80GB GPU göz önünde bulundurulmalı.
Bu model, 1,937,069 Türkçe Vikipedi soru-cevap verisinden 1.7 epoch boyunca eğitildi ve gelişmeye devam ediyor. Aşağıdaki linklerden modelin detaylarına erişebilirsiniz:
https://huggingface.co/cenkersisman/GemmaTR-WikiQA-4bit-GGUF
https://ollama.com/cenker/GemmaTR-WikiQA-4bit
Ayrıca, Türkçe dilinde bilinen diğer açık kaynak modelleri de göz önünde bulundurursak:
YTU: ytu-ce-cosmos/Turkish-Llama-8b-Instruct-v0.1 – 8 milyar parametre
Boğaziçi Üniversitesi: boun-tabi-LMG/TURNA– 1.14 milyar parametre
Türkcell: TURKCELL/Turkcell-LLM-7b-v1 – 7 milyar parametre
Trendyol: Trendyol/Trendyol-LLM-7b-chat-v1.0 – 7 milyar parametre
Amacım GemmaTR-WikiQA-4bit ile Türkçe NLP dünyasına önemli bir katkı sağlamak! Devamı geliyor.
We’re on a journey to advance and democratize artificial intelligence through open source and open science.
Son zamanlarda mouse'u değiştirdim. Daha doğrusu garantiden değişti DPI ayarlarını yeniden yaptım vs. Battlefield 1 oynarken input lag tarzı takılmalar yaşıyordum. FPS düşüşü falan olmuyor ama takılma hissediliyor. Grafik ayarları vs. çözüm olmayınca biraz bakındım da mouse DPI ve pooling rate ile alakalı olabilir diyorlar. Pooling rate 500-1000 deniyordum, 200'e kadar çektim. DPI kaynaklı birşeyler var gibi sanki oyundayken bir anda DPI değişiyor gibi. Sanırım mouse yazılımıyla alakalı. Gariptir aynı model önceki mouse'da bunu yaşamıyordum. Monster One Shot Pro kablosuz kullanıyorum. Bu konuda tecrübesi tavsiyesi olan varsa açığım.
https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/vikez5/bf1_mouse_lag_issue_in_2022/
https://www.aiengineerpack.com/
Şöyle bir siteye denk geldim twitterda, 1 yıla kadar üyelik verdiği de var işine yarayan biri olursa ne ala
The AI Engineer Pack by ElevenLabs offers AI developers exclusive access to premium tools and services, including ElevenLabs, Mistral, Perplexity, and many more. Enhance your AI projects with this...
study.new/
slash'ten sonrasına youtube linki koyup enterlayın site size videoyu özetliyor yada notlar çıkarıyor
https://massgrave.dev/windows_ltsc_links
Windows da ek programlar istemeyenler bu sürümü tercih edebilirsiniz.
Sadece edge ve mail istemcisi var. Bir de defender.
Sanal makinede program denemesi yapabilirsiniz.
16 GB yer kaplıyor. Remi de 2 GB kadar kullanıyor.
Not: Gerçek sisteme kurmadım arkadaşlar.
All download links lead to genuine files only.
Okular; belgeler için PDF, EPub, DjVU; görseller için JPEG, PNG, GIF, Tiff, WebP; çizgi romanlar için CBR ve CBZ de dahil olmak üzere, birçok biçimi destekler.
Desteklediği Platformlar Windows ve Linux tur
https://okular.kde.org/tr/

İki tane tavsiye Windows ince ayar uygulaması. Özellik kaldırma yada kapatma, gelişmiş yapıştırma, gelişmiş yeniden adlandırma, gelişmiş pencere özellikleri vs gibi yeni özellikler ekleyebiliyorsunuz. Daha yüzlerce ince ayar seçeneği mevcut ikisinde de. Çoğuna bakamadım bile.
Wintoys ile benim ilk yaptığım şey yeni sağ tık menüsünü kapatmak. Bunu yapınca masaüstündeki simgeye sağ tıklayınca boşluğa tıklıyormuş gibi açılan yeni menü sorunu çözüldü.
1- Wintoys
https://www.microsoft.com/store/productId/9P8LTPGCBZXD?ocid=pdpshare
2- PowerToys
https://apps.microsoft.com/store/detail/XP89DCGQ3K6VLD?ocid=pdpshare
Olması gereken iphone 15 olmuş. Sorunsuz iphone tam olarak bu olmuş bence. Eskiden S serisi vardı tam olarak öyle bir model.
https://youtu.be/rmO2jpQ19n0
Apple'ın yeni nesil amiral gemisi olan iPhone 16 Pro Max elime ulaştı. Gelir gelmez kullanmaya, kurcalamaya, zorlamaya ve kıyaslamalı testler yapmaya başladı...
3 filmlik #Hobbit serisini kitaplara göre editleyip çer çöp aşk sahnelerini kesmişler. 9 saatten, 4 saat 7 dakikaya düşürmüşler. Video veya torrent olarak indirebiliyorsunuz, boyut 10 gb.
http://www.maple-films.com/downloads.html
Bakın şunu anlarım:
Öncelik verirsin, iki altyapıyı tek kartta yapmanın çözümünü sunarsın altyapısını geliştirip. Atıyorum ilk denemede Troy denenir ödeme başarısız olursa Visa denedir vs. Yazılım sektörü bu, "o işler öyle kolay değil" gibi orta doğu kafası bahaneler yemez, yapmak isteyen yapar yani. Ha yapamadınız mı: Yine Visa gönderip bi de avantajlı, indirimli, ne bilim parapa vs. gibi cashback vs. veren YANİ YERLİ FİRMA OLARAK EŞŞŞEK GİBİ SİZİN TEŞVİK ETTİĞİNİZ Troy kart da gönderirisiniz. Hangisini kullanacağımıza PARASI CEBİNDEN ÇIKAN, KENDİ PARASINI HARCAYAN BİZ karar veririz, siz işinizi düzgün yaparsanız biz zaten doğal olarak zamanla geçeriz. İnsanın ayar olduğu kısım şu kendileri bi bok bile tam beceremeden kolaya kaçıp bize zorla kullandırtıyorlar ya, sanki gulag'dayız anasını satayım. Devlet devlet gibi ya maşallah savunuyor hakkımızı sağ olsun, öyle savunuyor ki bu pislik bizzat BDDK denen dövled kurumunun başının altından çıkıyor. İşte insan buna ayar oluyor yani, bi de aklımızla dalga geçer gibi "töröy körd yörlö förmö ögögögögg" tamam sen uzan önüne o zaman yerli firma öpsün seni...