#KonuDışı
#Ramazan ayında izlemek için arayışta olanlara, #VefaSultan'ı tavsiye edebilirim. TRT1'de her gün 23:30'da yeni bir bölüm ve hemen ardından da youtube kanalında.
"Yunus Emre Aşkın Yolculuğu"nu beğendiyseniz, benzer kıvamda ilerliyor.
Şu dizeler çok etkileyici geldi bana, hayatlarımıza dokunan bazı soru işaretlerine cevap niteliğinde, paylaşmak istedim.
(2nci bölüm, 13:51)
https://www.youtube.com/watch?v=B4lEgDg2VwA&t=831s
"Kul ne derse desin, bir muma benzer bu dünya.
Kader fitilinde eriyip yiten bir muma.
Beşer üstü bir akıştır ki kader, her şeye hükmeder.
Bazen yükseltir insanı kaderi, bazen alçaltır.
Bazen kavi, polat, sağlam eder.
Bazen yıkık, dökük, perişan.
Bir an gül bahçesidir etrafın, bir an diken tarlası.
Kaderin kilidi çok büyüktür, canlar.
Kişioğlu, rabbinin ilmi ve azameti karşısında aciz kalır.
Kulun, rabbine ram olmaktan, ona teslim olmaktan, onun rızasına sarılmaktan başka çaresi var mıdır ki?
Bir bilse insan, ah bir bilse.
Başa gelen her şey güzeldir, çünkü başa gelen, haktandır.
Haktan gelen de, imtihanı acı da olsa, tatlı da olsa, bir lütuf gizlidir.
Oysa kul zanneder ki, didinince, direnince, zorlayınca olur.
Zorlayınca olmaz salik, nasipse olur.
Teslimiyet, kaderin yükünü değil, huzurunu taşır.
Bilmez ki insan.
Kainatın her zerresi, her türlü ilim, her türlü akıl, anahtar olsa, yine bir işe yaramaz.
Kader denen kilidi, açamaz.
Kader denen kapının kilidi, yalnız Allah, Azze ve Celle, isterse açılır."
Siz kullanmasını bilmiyorsunuz ki, böyle kullanamazsınız kardeşim. Apple abim ne diyorsa odur nokta.
doğru, ben bilmiyorum zaten kısa bir gözatma şansımız oldu
CMD + Space (Spotlight) ardindan CMD + 4 benim bildigim, yazdigin gibi direk ulasmak icin kisay yol yok. Bir dahaki macos surumunde duzeltirler kesin.
Ben macos'a gectigimden beri alfred kullaniyorum, spotlight yerine kullanmaktan ziyade sadece clipboard olayi icin kullaniyorum, tek kisayolla erisime de izin veriyor. MacOS 26 da gelen maalesef alfred'i kullanmayi biraktiracak seviyede degil.
native olarak yok sanirim, PastePal kullaniyorum, cloud yedekleme ile iphone ipad gecisi de var
spotlight icinde clipboard gecmisi var ama cok pratik degil bence
cmd space ile spotlight acip, cmd 4 ile kopyalama gecmisine erisebilirsin
evet malesef yok. ben de maccy kullanıyorum, açık kaynak, kullanımı basit. raycastin kendi içindeki de güzel çalışıyor.