Paylaş Paylaş

Renault Zoe Z.E. elektrikli araba incelemesi

Renault'nun sadece elektrikle çalışan, süper çevrecilik ve temiz, kaliteli hava garantörlüğü iddiasıyla ön plana çıkardığı Zoe modelini inceliyoruz.

Sahip olduğu mekanik parça sayısının azlığı ile konvansiyonel taşıtlardan tamamen farklı bir yapısı olmasına rağmen içten yanmalı motora sahip arabaları özlememeniz için titizlikle şekillendirilmiş, küçük bir otomobil ölçülerine orta sınıf konforu sığdırma hedefiyle de çıta epeyce yükselmiş. Renault bu iddiasının arkasını doldurabiliyor mu diye görmek istiyorsanız videomuza buyrun! İyi seyirler!

Otomobillerle ilgili her şeyin doğrusunu öğrenmek istiyorsanız kanalımıza abone olun ► https://goo.gl/ZXgxLT

Otomobil incelemelerimiz için ► https://goo.gl/jnbWzD

Web Sitemiz: http://teknoseyir.com/k/otoseyir

Facebook: https://www.facebook.com/otoseyirdergi
Twitter: https://twitter.com/otoseyir
Instagram: https://www.instagram.com/otoseyir/

OtoSeyir YouTube kanalında yeni model otomobil incelemeleri, motorlu vesait teknolojileri ve araba haberleriyle birlikte trafik ve sürücülük kültürüne Türkçe bakış videolarını bulabilirsiniz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Halid @abdhbal

    Zaman yolcusu var aramızda 😀

  • ENİGMA @solo

    şu push up bildirimer iyi olmadı bence yorumlar iyice kalitesizleşiyor @hkellecioglu
    edit: C segmenti 0 araba alınır o paraya

  • Meriç Türkbıkmaz @meric

    Yaz boyu gelmesi için uğraşmış, Eylül'de de programını ayarlayabilmıştım ancak beraber anlatmak nasip olmadı. Bu kadar zaman sonra ancak şimdi yayına giriyor.

    • Tarık Behlül Karagöz @tarik

      Hocam senin kendi kanalını kurup devam etmen lazım. Belli ki aranızda bazı şeyler olmuş geçmiş ama sitem ederek bir şeyin çözümü olmaz. Bu işi Can'dan çok daha başarılı yaptığına inanıyorum. Hatta sen olmasan o hala stüdyodan otomobil anlatıyordu. :)) Firmalarla bağlantıların da var. Bu işi seviyorsan başka bir kanal üzerinden testlere devam etmelisin.

    • Hasan ilker Com @ilkercom

      Kesinlikle potansiyelini kullan. Güzel bir tarzın var. otoseyirle rakip olmana da gerek yok. bu piyasa çok su götürür. Uğraştığına değer mi bilemem tabii.

    • Şevket Zaimoğlu @sevketzaim

      @tarik'a katılıyorum. Bu sorunu profesyonelce çözmeniz gerekirdi. Mesela profilinde hala Otoseyir editörü yazıyor. Bu arada, @gamsizm ve @lp'nin de dikkat etmesi gereken bir konu. Herhangi bir anda, kim TS ekibi içinde, kim dışında, bunu cümle aleme net bir şekilde bildirmeniz gerekir.

  • Yavuz @61yavuz1967

    ne kadar sürede şarj oluyor bu araç. Hızlı şarj ve normal şarj süreleri

  • Meriç Türkbıkmaz @meric

    En ulaşılabilir elektrikli otomobillerden biri hatta belki de tek. Filolarda ve son kullanıcılarda daha çok görmek isterdim, eğer öyle olsaydı kendimize bile almayı ciddi düşünürdüm ama şu pazar konumuyla pek içinden gelmiyor insanın. Renault Türkiye'nin bu modeli pazarlaması pek de başarılı olmadı ve şarj altyapısını da geliştirmiyor.

  • Omeranko @omeranko

    Bataryanin zamanla verimliliğini kaybettiği icin de olabilir.

  • Fatih Özmen @fatihozmen55

    Şu kornaları neden hala bu şekilde yapıyorlar anlamıyorum.Korna çalmak için elinin içiyle direksiyona abanman gerekiyor. Citroen c5 de tam baş parmağının altında düğme şeklinde, elini direksiyondan kaldırmadan tek parmak hareketiyle korna çalıyorsun.

  • ssm @ssm

    Tesla incelemesi olur mu? @can

  • mavimtrak @fluxy

    @can abi şarj istasyonu artıcakta bu araç kaç dakikada dolucak ?

  • Uğur Doğan @infoman

    @can hocam. Teknik bir soru soracağım.
    Elektrikli olsa bile bu araçlarda diferansiyel vardır. Varsa motor freni esnasında tahrik bir tekerdeyse motor freni arabayı o tarafa doğru çekecektir. Siz arabanın fren esnasında sağa sola çekmediğinden bahsetmişsiniz. Acaba nasıl çözmüşlerdir?

  • Can Akbulut @can

    Pil yıpranıyor. Eskiyen pilin yenilenme masrafı çok yüksek. Yanarsa daha önceki emsallerden gördüğümüz üzere nasıl olsa her türlü "kullanıcı hatasından" yanmış olacak. Şükür ki yangın riski çok düşük. Hele normal arabalara nazaran...

  • Paralelport @paralelport

    Yine zamanları yazayım. Merak eden aradığını kolay bulsun.

    - 1:45 süs vites kolu, direksiyon, direksiyon düğmeleri, el freni, gaz tepkisi nasıl iyi ayarlanmış, gösterge ekranı
    - 2:49 Fiyatı ve pilin nasıl kiralandığı mevzuları
    - 3:20 Abooov Kebap gizli reklamı
    - 3:32 Kayışdağı Dudullu levhası, araç hareket ettiği halde 0 yazan hız göstergesi
    - 3:40 kuzeni Nissan Leaf’e değinme
    - 3:50 Elektrikli araçları bekleyen büyük tehlike…
    - 4:05 stop lambaları ve farlar, önden görünüş,
    - 5:12 iç hacim, koltuk yükseklik ayarı, arkada iç mekan hacmi nedir, çocuk kilidi
    - 5:40 AMIGA FORMAT -> bagaj gösterimi
    - 5:50 şarj uygulamalı gösterim, Can çimleri sulamış bahçe hortumunu topluyor
    - 6:29 arka koltukların yatırılmış hali
    - 6:30 Motor tepkisi, lastik ebatları, jantlar, alttan gösterim? Diffuser’ı göstermek herhalde amaç. Süspansiyon. Ağırlık dağılımı ve yol tutuş.
    - 7:29 Frenler
    - 7:50 alttan frenleme gösterimi
    - 8:10 Kasis ve amca
    - 8:30 Aerodinamik tasarım. Aracın alttan gösterimi. Sessizlik. Yalıtım?
    - 8:52 Kokpitte kullanılan malzeme ve mıncıklama faslı, kapı içi döşemeler, direksiyon turu,
    - 9:20 Aracın ısıtması ve ismi arasındaki manidar ilişki, klima kumandaları
    - 10:35 Farlar, yapay motor sesi, köpeklerin saygı göstermemesi. Takır tukur sesler.
    - 11:20 kapı içi kumanda düğmeleri, güneşlikler, takırtı tukurtular..
    - 11:30 Direksiyon, takırtı tukurtular..
    - 11:55 Can bu sefer tişörtlü: arka koltuktan çekim. Süspansiyon geometrisi
    - 12:20 Son sürat, menzil, “yakıt tüketimi”
    - 12:35 “0 arka kemeri takılı…”
    - 13:04 Hız sınırlayıcı ve ECO düğmesi, dokunmatik ekran, direksiyon kumandaları vs., orta ekran
    - 13:42 parfüm aparatı, korna problemi, Hal’e varış, koltuk döşemeleri ve cepleri
    - 14:20 iPhone torpido gözü testi
    - 14:35 Geri görüş kamerası ve sensörleri…bitiriş..

  • Paralelport @paralelport

    Önceki Reno Zoe konusu ise burada. Sorularına cevap bulamayan varsa söylesin.
    https://teknoseyir.com/durum/369946

  • supernova @supernova

    Bunlar aldırmamaya teşvik hareketler. Gereksiz pahallı. O zaman telefon üreticileri de pilsiz satsın telefonu. Emekleme aşamasında daha yolu var.

  • YasinC @yasinc

    Sadece motoru soruyorsan çok daha düşük.
    Ancak motoru çalıştırmak için gerekli olan elektronik sistemler pahalı olabilir.
    Genel olarak elektrikli araclarin daha ucuz olması gerekmekte en basiti şanzıman yok. 🙂

  • icbukey @icbukey

    motorsuz arabaya 66 binlira istemek! aylık en az 100 euro batarya kirası almak!!! üstelik clio'dan pek farklı olmayan bir arabaya biraz fazla değilmi? o paraya dizel clio alabilirsiniz. yakıt ister belki ama kira filan uğraşmazsınız. dizel clio gibi yıllık 15.000 km yapacak olsanız 48 ay kullanıcam desen 100 euro'da pil kirası ödüyorsunuz. clio'nun deposu kaç litre bilmiyorum ama 45 desek. 45x3=135 lira eder bir depo motorin. 100 euro bugünün kuruyla 3.24 lira olduğunu düşünürsek aşşağı yukarı 2-2.5 depo kira bedeli oluyor. dizelle hemen hemen kafa kafaya geliyor.

    valla bu aracı ben niye alayım diye düşünüyorum düşünüyorum bir sebep bulamıyorum.

    iş aracı olarak kullanıcam desen istanbulda yaşayan birinini otomobil alıp işe gidip gelmesi kurtköy ve ilerisinde oturmuyorsa trafik yüzünden çok anlamsız. trafikte yolun ortasında ısıtıcı yüzünden şarjın biter rezilliklere doyamazsın. 5-10 binlira arası bir scooter al hem paran cebinde kalsın hem trafikle uğraşma.

    kendim için aldım uzun yolda kullanıcam desen menzil kısa, yolda şarj istaasyonu nereden bulacaksın? buldun en az 45 dakika nasıl bekleyeceksin... soruların arkası gelmiyor.

    benim tercihim uzun bir süre daha içten patlamalı motorlardan yana olacak sanırım. ama ben kendimden çok çevreyi düşünüyorum diyorsanız alınabilir.

    • brsars @brsars

      Sebep bulamamanız normal çünkü mantıklı bir sebebi yok. Pil kirası 48 ay 30.000 km kiralamada 6lt/100km yakıt tüketen dizelle aynı fiyata geliyor. Şarjı, menzili derken çektiğiniz eziyette yanınıza kar kalıyor.

      Ayrıca arabayı her şarj etmek istediğimde şarj istasyonu mu arayacağım yoksa sırf elektrikli araba aldım diye bir de özel park yeri olan ev mi bakacağım?

    • Hasan Alp İNAN @hainan

      Hybrid araba tercih edilebilir. Onun içinde ülkemizde vergi avantajı uygulanması lazım.

  • Can Akbulut @can

    Elektrik motoru pahalı. Bildiğiniz teneke teyp mıtorlarına benzemez. (: Motor yönetim sistemi yine pahalı, hızlanma ile fren balansı için de çok test yapmak lazım. Pil yokken bile seti üretim motor/şanzımandan pahalıya gelir. Ayrıca arabanın kabin lüksü Megané'dan iyi. Boyutlarına bakılarak yapılan Clio mukayesesi yersiz ve saçma olur.

  • homosapien @biggestliar

    @can reno uydurmuş; pilin kendisi konvansiyonel arabalara göre benzin deposuna denk gelir, içine koyduğumuz benzin vs ise bu araçta elektriğe denk gelir. Benzin deposu olmayan araba olmadığına göre de bence reno pili vermeliydi.
    Belki 2 yıl garanti verip bunu uzatmayı satmalıydı. Yada pilin performansı %40 vs düştüğünde kabul edilebilir bir ücrat karşılığında yenisi ile takas mantağı geliştirilmeliydi. Muhtemelen 5 yıllık kira bedeli otomobil parasına yakın bir ücret istiyordur. Niye bu kadar pahalı? cevap " BENZİNE PARA ÖDEMİYORSUN Kİ"... "iyi de ben 5 yılda yakıta bu kadar zaten ödemem ki, ayrıca elektrik bedava değil ki! her 100 km de bir 1 saat şarj olmasını beklemekte cabası" diye cevap versem. Reno ne derdi acaba?

    Bu arada inceleme güzeldi. Darısı "tozlu garajın" başına artık..

  • tbpmlk @tbpmlk

    bu tarz bir pazarlama ile işleri oldukça zor.

    4 yıllık planda yıllık 25.000 km ile aracın toplam maliyeti 85 bin TL'ye geliyor.

    inceleme güzel olmuş umarım elektrikli araçları kıyasladığınız bir bölüm de gelir.

  • emrahkaracam @emrahkaracam

    Araçların kullandığı ortak bir pil standardı ve bunu sağlayan farklı firmalar oluşsa iyi olur. Mesela bu araba XT standardında pille çalışıyor dense ihtiyaca göre kapasitede pil seçimi yapılabilirdi. Pili satın mı alacağım kiralayacak mıyım kendim karar verirdim.

    Bu şekilde pilin tek sağlayıcısı Renault ve rekabet olmadığından kira fiyatları yüksek. Vergisi akaryakıtlı arabalara göre çok daha düşük olan, pili olmayan, şanzımanı olmayan, üzerinde gelişmiş donanımlar olmayan bir arabaya göre ilk satın alma fiyatı da yüksek. Üzerinde pil olmayan elektrikli otomobilin maliyetinin akaryakıtlı araba kadar olduğunu da sanmıyorum. Tesla üzerindeki 85kW pilin 30bin$ civarında olduğunu söylüyor. Bunların düşük kapasiteli pili de satmaya kalksalar 20 bin TL den fazla etmez. 70-80 bin TL ye pille beraber satsalar bir düşünürsün ama şu an son hızı düşük, menzili düşük, her tarafı sert plastik, iç hacmi küçük, kalorifer yok. Hem diyorlar elektrikli arabanın maliyeti pil dışında yüksek değil. Vergi de normal arabada %70 den başlıyorken bu araba %20 lerde. O zaman bu araba niye pahalı? Alınacak araba değil açıkçası

    Renault bunlar nasıl olsa benzine eşşek yüküyle para veriyor o zaman bana da versinler deyip hortumu kendine bağlama yoluna gitmiş. Koreliler elektrikli otomobil pazarına girmeden bu iş olmayacak gibi görünüyor.

  • Applejack @applejack

    içten yanmalı bir v8 motoru herhangi bir motora değişeceğimi hiç sanmıyorum.

  • ouzdoan68 @ouzdoan68

    güzel yorumlar ve bilgilendiriciiydi can abi teşekürler.

  • Yetkin @tozyet

    100km menzil ısıtma yok. Şaka gibi . At çöpe gitsin!

  • serkan @fake_hesabim

    hala çok ciddi bir menzil problemi var . 200 km bile çok düşük. ankaradan istanbula gidecek olsam 450 km. eğer hız yaparsan 100 km e kadar menzil düşüyor dedi can. bu da demek oluyor ki 3 veya 4 kez sarj etmem gerekiyor. herbiri yarım saatlik hızlı sarj desen 2 saat yol süresine eklenmiş olacak. bi de pil kiralama maliyetini düşünürsen lpg li bir araç yakıt ekonomisi açısından hala en iyi seçenek gibi gözüküyor. elektrikli oto ların daha zamanı gelmemiş gibi duruyor

  • YasinC @yasinc

    Yeni teknolojiler bulunmadı değil. Ancak o bataryaları üretmek için fabrikaları baştan aşağı değistirmek gerekiyor. Yani lithium'un suyu çıkana kadar kullanılacak.

  • homerusan @homerusan

    içi çok güzel arabanın sürmek nasip olmadı ama işte istasyon dert uzun masafe için. bu tam evlere servis arabası şehir içi. sürekli şarjda durcak sipariş oldumu gitcek gelcek yine takcan şarja

  • ALİ KÖPRÜLÜ @alikoprulu29

    @yunus__sarigul tam izleyememişsin 😀 AA kalem pil(18500 olarak geçer 5cm boyuntunda ) şu anda her markette bulabiliyorsun. Yalnız Tesla da kullanılan piller 18650(6,5 cm) yani AA pilden daha büyük, fenerlerde yada daha yaygın olan dizüstü bilgisayarların bataryalarının için de bulunan pillerdir. Genelde 6 tanesi birleştirilerek kutunun içine koyulup tek bir bilgisayar pili gibi satılır. Tesla da kullanılan pil Panasonic NCR18650B pili detaylarına bakabilirsin, daha uzun süre dayanması için kullanılmıştır. AA kalem pil boyutlarından dolayı lion pil üretimi mümkün değil, lion olarak satılan AA piller de içinde farklı alaşımlar kullanılmıştır onlarda tam olarak lion değil 🙂 Pil teknolojisinde şimdilik gelecek olarak lion ve lipo piller görünüyor, geleceği bu demiyorum fiyat/performans olarak gelecek bu yeni teknolojiler çıkacaktır ama ucuzlaması ve alınabilir seviyelere gelmesi çok uzun yıllar alıyor.

  • ALİ KÖPRÜLÜ @alikoprulu29

    @yunus__sarigul arabanın altı tamamen pil olunca çekirdek tanesi gibi oluyor iyi görmüşsün 😀 Ölçülerine göre kodları değişiyor, AAA ince pil 18450 - 4,5 cm, AA kalem pil 18500 - 5cm, 18650 bunun adı var mı bilmiyorum 😀 6,5 cm ayrımı böyle yapabiliyorsun. 18650 dizüstü bilgisayarla çok üretiliyordu. Tesla'nın Gigafactory de araçlar için üretilecek, anlayacağın önümüzdeki günlerde iyice yaygınlaşacak, adını unutma bol bol görmeye başlayacaksın 🙂

  • ALİ KÖPRÜLÜ @alikoprulu29

    Küçücük araç, kaç KW pil var bunda bu kadar az mesafe gidiyor anlamadım. Bilen var mı kaç KW pil varmış bunda?

  • scx @scx

    @meric 'de olsa daha iyi olurdu.

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    bence euroNCAP olayı saçmalık araç video'da dağlıyor resmen ve sürücünün ayakları yok sayılıyor galiba 🙂

  • YilmazOnline @yilmazonline

    yeni tip ehliyetler nasılmış diye google görsellerde arama yaparken karşıma çıktı. Ne alaka bilmiyorum ama çok zayıflamışsın Can 🙂

  • YilmazOnline @yilmazonline

    Çok mu zor petrol istasyonlarında bir de elektrik ünitesi ilave etmek? Aracın kapasitesine göre bir ücret karşılığında şarj edilebilir. Her köşede petrol var neticede.

    • Quantzu @quantzu

      Hızlı şarj özelliği için yanlış bilmiyorsam şehir tipi değil sanayi tipi elektrik verilmesi gerekiyor. Daha yüksek voltajlı ve daha yüksek amperli. Bunu ise istasyonlara kurmak bir maliyet ve parasını kısa sürede çıkartan bir yatırım değil, hele ki piyasadaki araç sayısı çok az iken.

  • kenya @kenya

    Güzel inceleme. Aracı da beğendim ama bu pili kiralama işi çok mantıklı değil. Sadece çevreci kaygılarla alınabilir bu araç yoksa ekonomik olarak mantıklı değil.

  • Quantzu @quantzu

    Hepiniz almam diye yorum yapıyorsunuz da, elektrikli arabalar şu anda siz alasınız diye yapılmıyor. Bunlar niche market ürünleri, bu ürünleri satın alan insanlar ihtiyaçlarından ziyade ego tatmini, "ilk bende olsunculuk" vb. sebeplerden alıyorlar. Örneğin bir AVM'de arabanı park edip, şarja taktığı zaman çevresindeki insanların ona bakmasından, izlemesinden, gıpta etmesinden hoşlanan insanlar bu ürünlerin alıcıları. Örneğin Tesla'da, niche tüketici için ürünlerini üretir.

    Pil konusunda ise videoyu anlamadan yapılan yorumlar var. Pilin kiralanması modeli bu bilgilerle çok mantıklı. 5 sene bir pil değiştirip fahiş fiyatlar ödemektense, 3 ayda bir 89 euro ödemek mantıklı. Pil ile beraber satın alınsa, tüm riskleri de beraberinde satın almış oluyorsunuz.

    Benim merak ettiğim, bu araçlar için MTV ödeniyor mu? ZTK ve özellikle kasko tarafında çeşitlendirmesi var mı acaba? @can

  • Hasan ilker Com @ilkercom

    pilin yıprandığı filan yok. Teslanın pilleri en büyük verim kaybını ilk sene yaşıyor. sonradan belli bir yıpranması var. 3 nede %8 gibi kayba uğrıyor sonra her sene % 2 gibi bir pay var. Reno yaptığı ayıba kılıf bulmuş. Şu şartlarda bu arabayı alıp kullanmak mantık işi değil.
    ,

  • Hasan ilker Com @ilkercom

    kesinlikle doğru tespit. benzinliden pahalıya geliyor. 1 saatte hızlı şarj diyor 😀 adamım 1 saat şarj edicem bakırköyden gebzeye gidemeyeceğim varmı böyle bi dünya. düşünsene bunu balıkesirli biri almış. manisaya gitmeye kalksa gidemez. susurluğa gitmeye kalksa dönemez 😀
    "-Abi yolda kaldık takviye kablosu kapıp gelin bolu dağındayım. "
    Kusura bakmayın bunu alanın aklı yoktur. piyasaya toplam 300 400 tane satacaklar bi şekilde sonra araba p.ç olucak. verdiğin 60 bin lira ile rezil olacaksın.

  • Hasan ilker Com @ilkercom

    Şimdi şöyle bir durum var ;

    Bisikletle günde 100 km yapabiliyorum. Yani bursadan yalavoya bisikletle gidebilirim. Ama bununla gidemem.
    Bisikletle Avcılardan mecidiye köye gider dönerim. Bununla dönemem.
    Az yaksın diye bunu alacak olsam az yakmıyor.
    Çok gitsin diye alacak olsam gitmiyor.
    Sosyal statü simgesi ( bir nevi iphone) olarak alsam 2003 model mercedes e serisi kadar süksesi yok.
    Çevrecilik olsun desem şu araba komple plastik yemişim bunun çevresini.
    Cidden epic fail bir araç. Nerden baksan elinde kalır.

  • Hasan Yılmaz @coolnquiet

    Bu aracın incelemesini çektiğiniz için çok teşekkürler. Özellikle içerikteki otomobilin yapısı ve karakteri hakkındaki bilgilerin çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
    Araca gelirsek basit bir hesap yapalım. B sınıfı full donanımlı bir araç bunun fiyatından daha ucuza alınabiliyor. Mesela örnek verirsek, Ford Fiesta 1.0i Powershift Titanium 61 bin TL. Bu araç ise 66 bin TL. Vergiye bakarsak Ford Fiesta üzerindeki vergi %45, bunun üzerindeki vergi ise motor gücü 85 kW altında olduğu için %3. Bu durumda Fiesta'nın kdv'li fiyatı 42 bin TL civarına iniyor. Bunun fiyatı ise 64 bin TL oluyor ÖTV'yi çıkarınca. Yeni fiyattan hesaplarsak 42 bin TL'ye olan Fiesta'nın iç donanımları tam olduğu gibi içten yanmalı motora, powershift otomatik şanzımana ve bazı aktarma organlarına sahip. Diğer kısmı da zaten bir otomobil. Peki Zoe'nin 64 bin TL'lik fiyatında neler var. Fiesta'dan daha pahalı olmadığını düşündüğüm bir şase, küçük bir elektrik motoru ve birkaç aktarma birimi falan. Bu araçta Fiesta'daki powershift şanzıman ve elektrik motorundan daha pahalı olacak içten yanmalı motor yok. Bu durumda bu aracın ÖTV hariç fiyatı 64 bin TL değil 30-35 bin TL olmalı maksimum. Hadi bataryayı da bize verseydi fiyat 64 bin TL olabilirdi ama bataryasız 66 bin TL. Sonra bir de bataryaya yukarıda arkadaşın hesapladığı gibi taksitle yüksek fiyat ödeyeceğiz.
    Bence hiç mantıklı bir seçenek olmamış. Bataryayı kiraladığı için Renault'un "Batarya maaliyeti aracın fiyatını arttırdı." gibi bir savunması da yok. Maalesef fiyatıyla alınmaz hale gelmiş. Bunun yerine bütçe iyiyse BMW i3 alınabilir. Bütçenin çok iyi olması durumunda da ülkemizde pek mümkün olmasa da Tesla Model S gibi üst seviye bir elektrikli otomobil var.
    Zaten bunun motorsiklet-otomobil karışımı kardeşi Renault Twizy de hiçbir şekilde mantıklı bir fiyata sahip değil.

  • Turuncu Sakal @turuncu-sakal

    Bunlardan ancak zengin oyuncağı olur. Ne zamanki yakıt parasını düşünen adam için araç yaparlar o zaman satılır. Her ay yakıta vereceğim parayı pil kirasına verdikten sonra, 60 bin lira verip kıç kadar arabayı neden alim diye sorar aklı başında her insan.

  • lterlemez :) :\ :( @lterlemez

    Bu pil planı hiç doğru değil. Tamam, pilin Renault'a maliyeti yüksek ama, bence bu plan pil maliyetini komple tüketiciden çıkartıp, üstüne aşırı kar marjı sağlamaktan başka bir şey değil. Aynen bankacıların şu an yaptığı gibi veya elektrik üretim firmaları gibi. Bu haliyle, çevreci kostümünü giymeye (!!!!) çalışan büyük şirketler ve/veya bir iki havalı zengin haricinde kimse almaz.
    Sırf kullanıcı pilin bakımını/çevreye zarar vermeden ortadan kaldırılmasını gerçekleştiremediği için, fırsat olarak kullanmak hiç adil değil. Gerçi bunu gerçek bir Türk Firması yapsa kat ve katını alır ama sonuçta, kullanıcının elinde olmayan bir imkanı aşırı(!) kara dönüştürmeye çalışmak hiç iç açıcı bir durum değil.

  • lterlemez :) :\ :( @lterlemez

    İşin en komik tarafı ise KOTALI olması, KOTAYI AŞTIĞINIZ ZAMAN KOTA AŞIM ÜCRETİ ödüyorsunuz. Bir an Apple, Google insansız araç işine girnesi gibi TTNet'in de elektrikli araba işine girdiğini zannettim. 😀

  • lterlemez :) :\ :( @lterlemez

    @orcun; Onun da etkisi var ama insan madem satılmasını istemiyorsun, o zaman neden üretiyorsun diye de sormadan edemiyor. Ben şöyle düşünüyorum, muhtemelen bu aracı ortalama bir araç fiyatına (pil dahil) satarlarsa konvansiyonel araç satışında yaşayacakları kayıplardan korkuyorlar. Dolayısı ile bu kaybı bir şekilde karşılamayı istiyorlar. Çünkü bu haliyle bile tutarsa, kimse şehir içi ulaşım için içten yanmalı araç almaz. Son yıllarda dikkat ederseniz, tatil zamanlarında özel araçla seyahat süresi de çok kısaldı. Özellikle orta ve düşük gelirli vatandaş artık kendi aracıyla şehirler arası çok seyahat etmiyor.

  • ufuksey (dhw : vega) @ufuksey-dhw-vega

    Pil kiralarının çok yüksek olması nedeniyle hiç bir cazibesi yok, bu konudaki görüşlere katılmamak elde değil.

    Ama elektrikli aracın fiyatını Fiesta ile karşılaştırmak falan pek mantıklı değil. Her şeyden önce elinizde net maliyet analizi yok... Basit bile olsa elektrik motoru, pil yerleşimi yüzünden muhtemelen tamamen sıfırdan yapılan şasi nasıl bir maliyet oluşturuyor bilmiyoruz.. Bunu da geçtim, piyasada kaç tane elektrikli araç var ki siz elektrikli araçtaki kar marjının içten yanmalı motora sahip geleneksel araçla aynı olmasını bekliyorsunuz? Piyasada az olan, rakibi olmayan/az olan malın fiyatı yüksektir, kapitalist ekonomi böyle işler. Markasız bir kot pantolonu belki 20 liraya bile alırsınız, ama markalı bir kot pantolon; en basitinden Levi's almaya kalksanız bunun 10 katını verirsiniz. Moda markalarını almaya kalkarsanız 10 katı ile ancak ilk taksitini ödersiniz.. Bunun nedeni o pantolonun maliyetinin 10-50 katı olması mıdır? Elbette hayır.. Ayrıca elektrikli araca yapılan ARGE masraflarını var, onları hesaba bile katmıyorum..

    Aracın 66.000 liralık fiyatı kesinlikle anormal değil, eğer pil kiraları biraz daha uygun olsa bu fiyatın eleştirilecek hiç bir yeri yok. Kıyaslanacaksa da Türkiye piyasasında satılan diğer elektrikli araçlarla kıyaslanması gerekir. Aksi takdirde elma ile armut kıyası olur...

  • Quantzu @quantzu

    @neset-ozeren benim anladığım 3 ayda bir 89 Euro. Her ay 89 versen dizel arabadan bir ekstrası kalmaz. 89 Euro avrupa için yüksek değil aslında. Bizde kur etkisi fiyatı yüksek gösteriyor.

    • Turuncu Sakal @turuncu-sakal

      3 ayda bir 89 euro olan paket 3 aylık 1250km ile sınırlı. 3 ayda 1250 km yapan kişi yakıtı falan dert edip elektrikli araba almaz. Ona v8 motorun yakıtı bile dokunmaz. Hatta bu kadar az araba kullananların hiç araba almayıp taksiye binmeleri ekonomi açısından çok daha mantıklıdır. Kısaca o 3 aylık paket kimsenin bir işine yaramaz, reno onu sırf ucuz görünsün diye koymuş.

  • Afsinyus @ufo

    elektrikli arabaların yüzkarası. Soğuk havada menzil iyice düşüyor. Isıtıcı yok. Klima soru işareti. Anadolu yakasından İzmit'e git gel bile imkansız. ÇÖP

  • Kaan @k

    Kalorifer olayı baya düşündürücü. Şu soğuk İstanbul günlerinde arabada kalorifer olmasaydı ne yapardım diye bir düşünüyorum da...

  • Aiberg @aiberg

    @can soğukta kullanılamamasına anlam veremedim. zira norveç gibi soğuk bir yer tesla'ların en çok satıldığı ülke olabiliyor. tesla bu ısınma işini nasıl çözmüş?

  • coldnightx @coldnightx

    Arabayı evden işe kullanan birisi günde 100 km den yıllık ortalama 30.000 km yol yapsa ayda 50 ₺ pil kirası mı ödeyecek ben mi yanlış hesapladım ?

  • Daviance @daviance

    Reno evet iyi kalite üretim yapmıyor ama 2.eli kuvvetli Türkiyede alanda bu yüzden alıyor bence.Bu otomobile gelince adamlar sizin yakacağınız yakıtın ücretini gene sizden alırız demek istemişler o yüzden sadece show amaçlı bu araçlar.

  • Hasan ilker Com @ilkercom

    ikinci eli için araba alıp keyfini sürememek. Ya da honda jazz almak varken gidip reno zöö veya fiat agea alıp ikinci eli iyi yea diye kendini avutmak. Hmm. oldu.

  • Hamza @hamzaozata2000

    Keşke vergi emisyona göre olsa. Teslalar
    kapış kapış giderdi

  • Hasan Alp İNAN @hainan

    Bence Renault pil kiralama mantığını piyasada oturtmaya çalışıyor. Umarım başarılı olmaz. Şu an nasıl fosil yakıt aldığımız gibi ilerleyen zamanda elektrik + pil kirası diye saçma bir uygulamayı dayatmaya kalkarlar. Elektrik zaten ödüyoruz. Pil eskisin. Şu an pahalı belki ancak ilerleyen zamanda üretim miktarı artarsa birim maliyette düşer. Bence Renault'tan bu aracı almak şu an mantıklı değil. Aynı masrafla fosil yakıtlı, menzili uzun ve daha konforlu bir araca binmek mümkün.

  • Toraman Kara @07toramankara

    Türkiyeye elektirikli araçların avrupaya göre çok fahiş fiyatlarla geldiğini okumuştum. Bunun nedeni ise türkiyenin içten yanmalı motor piyasasında çok para kazandıracak bir potansiyeli olmasıdır diye düşünüyorum.