OtoSeyir tartışıyor Hatchback vs Sedan
Emre Çelikkol ve Can Akbulut uzun bir aradan sonra Hatchback vs Sedan konusuyla geri dönüyor.
Emre Çelikkol ve Can Akbulut uzun bir aradan sonra Hatchback vs Sedan konusuyla geri dönüyor.
Son bir saat içinde 113 ziyaretçi, 63 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Sonunda yeni OtoSeyir! 😀
Örnek aracın Subaru Impreza olması da ayrı bir hoş :D
Ziyaretçi
arabada sedan daha hoş duruyor bence 🙂
o değilde saatleriniz dikkatimi çekti, köşeli saatleri çok daha fazla sevmemden mutevellit emre çelikkolu takdir ettim 🙂
Hedefim Tag Heuer Monaco (mümkünse kronograflı olanından), ama kısmet olur mu bilmiyorum. ABD'de Gulf Racing kadranlısını 3000$'a görmüştüm, o zamanlar $/TL kuru da şimdiki gibi değildi. Keşke alsaymışım, şimdi o fiyata yaklaşmak bile mümkün değil.
sezgin
2:07 kedi intihar etti 🙂
ragecube
Çok güzel bir tartışma olmuş 🙂
Dip not : "Asyalılar uzun sever" den sonraki sinsi gülüş paha biçilemez 🙂
umut51
Gençsen hatchback aile adamı isen sedan. (nokta)
Kadir
Mantıklı olan bu. Aile babasıyım ve sedancıyım... Neapayım hatchback'i. Ama bir de cabriom olsa fena olmaz 🙂
Aile adamıysan station al 😀 RS6 Avant 😛
Station hususunda katılıyorum. Hatta bir öğrenci olarak station ('94 Corolla XLSW) kullanmaktayım. Hem sedan kasaların hem de hatchback kasaların bariz avantajlarını birleştiriyor, ki Avrupa genelinde bu denli kullanılmasının sebebi de budur zannımca. Hem aile babası olan adam eskiden station'a binerdi (örnek olarak Kartal, Corolla SW, Toros vs.) şimdi de ticarilere (Doblo, Berlingo, Caddy vs.) yöneldiler. Sedan kullanan aile babası mı olurmuş hem? Mercedes, BMW kullanacak kodaman adam alır sedan'ı, o da şekli için alır zaten. Bagaj hacmini sallamaz pek.
Ayrıca Emre ve Can abilerden de bir station vs sedan veyahut station vs ticari (Doblo tipi) tartışması beklemekteyim.
Station vs Ticari konusunu destekliyorum 🙂
Ha ama belirtmeyi unutmuşum, sedan ve hatchback arasında hatchback alır 🙂
asdfg
Fight. Yiyin birbirinizi
Ziyaretçi
teknoseyir v2.0 gölgesinde kalacak galiba aynı anda yayınlandığı için. hatchback candır
EMRE
Yalnız Can ve Emre bey bence bu teknoseyir tarafından size yapılan bir komplodur.Burdan Murat beye sitemleri iletiyorum.En çok merak edilen olay teknoseyirin geleceği ve onun hakkında yayınladığınız videoyu otoseyir videosuyla aynı güne koyuyorsunuz otoseyirsiz teknosyir2.0 olmaz düşünülemez başka günler çöpe mi girdi dün monitor yerine otoseyir yayınlanabilirdi mesala şaka şakaaaaaaaa...............
Yalnız Can ve Emre beybaya beklettiniz otoseyir videosu özlemiştik izleyelim bakalım.
Biz bugüne kadar çok komploya göğüs gerdik, bunu da atlatırız Allah'ın izniyle.
Abi bu sabotajlar LP'den mi, MG'dan mı geliyor? Dost, düşman kim, bilelim 😛
Bilemiyorum, ama ben Serkan'dan şüpheleniyorum. En son tabletini ele geçirip onun Twitter hesabından "şikeci Fenerbahçe!" diye tweet atmıştım, o sebepten hala sinirli bana. Öcünü almak istiyor olabilir.
Haketmişsin 😀
Türkiyede şike yapmayan tek takım GS!!!
Yok, şikeyi en iyi yaptığı için yakalanmıyor 😛
lan hepiniz ''teknoseyir 2.0'a erken bakış'' videosuna yorum yazıyorsunuz...
buralar boş kaldı az da buraları doldurun :d :ddd
Kadir
Haklısın boş geçmeyelim. Az çok demeyelim. Aslında Otoseyir'in daha çok desteğe ihtiyacı var lan, az maliyetli değil yapılan iş, koskoca araba bu be. 😀
Ziyaretçi
5:12 Can abinin kendine bakışı efsaneydi asyalılar uzun severrr
Bir sonraki otoseyir tartışma konusu; ''boyu mu? İşlevi mi?'' 😀
Neden yahu, arabanın sac kalınlığından bahsediyorum. Kaporta sağlam olmalı.
20 yıldır adamlara sac kalınlığının avantaj değil, dezavantaj olduğunu anlatmaya çalışıyoruz, şimdi gören doğru sanacak 😀
Bende tam onu diyecektim.
2.0'ın gölgesinde kalsa da, Otoseyiri özlemiştim,elinize sağlık 🙂
Bonbreka
Thumbnail'da cadillac, macit lobisi çalışıyor 🙂
İşte bunlar hep bize karşı kurulan komplolar. Önlenemez yükselişimizi çekemiyorlar.
eskiden buralar ağaçlıktı,dereler akardı hep buralardan...
hey gidi günler hey...
Hatchback iyidir Emre bey'i destekliyoruz 🙂
damdan düşer gibi
münazara tadında oldu acayip güzeldi. Bu uslübla harika oldu 🙂
teşekkürler. Bu arada hatchback 🙂
Ziyaretçi
Emre abi araba dediğin sedan olur tüm devlet başkanları sedan kullanır - makam arabası sedan olur - Rolls Royce Phantom - Mercedes-Benz S - Bmw 7 Serisi - Audi a8 - bu araçların yerini tutacak hatchback varmı abi? yada hızlı araçların hepsi sedan tipi uzun olur - bir otomobil uzun olucak hızlı gidecek - örneğin ; Bmw m6 - Mercedes-Benz Sls Amg -
Videonun başında da söylediğimiz gibi bu tartışma B ve C segmentlerini ilgilendiriyor. Daha üst sınıflarda hatchback mantıksız oluyor, çünkü hatchback ile sedan arasındaki avantaj farkı azalıyor. Bunun yerine hatchback kasasını yükseltip "şehir tipi" arazi aracı yapıp satıyorlar. Mesela Mercedes GL aslen S serisinin hatchback versiyonu gibidir sunulan konfor bakımından, ama yerden yüksek olduğu için arazi aracı olarak satılır. Yere biraz yaklaştırın, dev bir hatchback'e dönüşür.
Spor arabalarda ise durum farklı, onlar daha çok göze hitap ettikleri için klasik coupe formundan vazgeçmiyorlar. Ara sıra hatchback tarzı şeyler deneniyor ama insanlar coupe görünümünü daha fazla sevdikleri için pek tutulmuyor. Sonuçta uzun burun ile kısa arka dengesiz duruyor. Spor arabanın motorunu sığdırmak için de burnu uzun tutmak zorundalar, başka türlü olmuyor. BMW Z3 Coupe'ye bakın mesela, ismi "coupe" olsa da aslen spor arabanın hatchback kasalısıdır. Gövdedeki dengesizlik ilk bakışta göze çarpıyor zaten.
Ziyaretçi
Mizansen mi yoksa gerçekten savunduğunuz araba türleri mi bilmiyorum ama arabadan marabadan anlamayan birisi olarak otoseyir videolarını izliyorum belki ilerde işime yarar.
Bu biraz lisede filan verilen ödevler gibi. iki farklı görüş vardır ve iki tarfın bir görüşü seçip onu savunması istenir. Bu da onun gibi bişey. İki görüşü savunanları temsilen veya Farklı bakış açılarını temsilen değişik bir format. Yoksa ikisi de hemfikir olsa tartışacak konu çıkmaz 🙂 Maksat muhabbet olsun yani. İyi de oluyor. Otoseyir çok özletmeyin bizleri. Bıktık monitör ve routerdan 🙂
Qeza
Benim param olsa Golf alacağıma Passat-Jetta alırım
Passat'a birşey demem de, Jetta alma.
Octavia al sedan alacaksan.
mav1li
Atışmayı özlemişiz.
EMRE
Can bey formdan düşmüş Emre bey karşılaşmanın galibi,uşak muhabbeti de iyiydi.
Bende hatchback diyenlerdenim. Bana hep daha çekici ve daha sportif gelmiştir. Sedan daha çok aile arabası ve yaşlıymış gibi geliyor.
Ruhsatcı amcanın ağzıyla ''EÇBEK'' candır 😀
Maketçi
Can hep çamura yattığı için ben Emre abiyi tutuyorum 😀
Çamur cildimi güzelleştiriyor...
ahahaha 🙂 can abi o kadar kiloyu çamur sayesinde verdi 😀 (abi şaka yapıyorum bir art niyetim yok yanlış anlama lütfen 🙂
Sıkı tut.Ben de Can'ı tutuyorum.
arabasina gore degisir ama ben sedana biraz daha sicak bakiyorum. cunku bagaj, kabinden tamamen ayrilmis durumda. salliyorum kavun tasiyorsunuz. hb'de icerisi feci kokar. station wagon kadar olmasa da hb cogu modelin arka tavan yuksekligi sedanlara gore daha iyi. boyle de birsey var. ama sonucta alacaginiz arabaya gore degisir.
Uyanamadı o ısrarla konuşurken, uyandığında çoktan YEDPA'ya varmıştık. 😉
Buraya kadar getirdin bari akşam da almaya gel, arabasız dönemiyorum.
Alırım ama yine bagajda gidersin. Hak ettin...
Bari açık kasalı bir kamyonetle gel de arka tarafı havadar olsun.
Otostop çeksen? 😀
Ya aklıma geldi, dün evden çıktım, işe geleceğim, 14-16 yaşlarındaki 2 kız otostop çekiyordu (şaka değil). Lise, belki ortaokul. Nasıl cesaret, ben bu yaşımla cesaret edemem...
@Veysel
Macid nasıl oyunlarda ölmekten korkmuyorsa, belki onlar da korkmuyordur. Bilemeyiz, ben de İstanbul'da pek cesaret edemem.
Delikanlı adam otostop çekmez,yayan gider kasap'a minnet etmez.:))
Sebahattin
çok fazla araba merağım yok ama konu güzel, suan videoyu izliyorum.
dk 2.09 mono arkada işler çeviriyo 😀
Aracım hatchback. hem estetik olarak bana hoş geliyor, hemde işlevselliği ile ihtiyacımı karşılıyor.Geçen hafta çamaşır kurutma makinesi taşımam gerekti.sedan ile asla taşıyamazdım ama hatchback ile arka koltukları yatırarak geniş bi taşıma kapasitesi elde edebiliyorsunuz.Zaten arada sırada büyük eşyalar taşıyacağımı hesaba katarak bu seçimi yapmıştım ve gayet memnunum.
Aslında tartışma biraz beyhude olmuş çünkü ihtiyaçlar ve zevkler burada etken olan. Hepimizde milyoner olsak gezmek için spor bi hatchback,eşya taşımak için lüks bi pick up,tatile giderkende geniş konforlu bi sedan,arazidede 4x4 alır keyfimize bakarız.Lakin Türkiye gibi bir vergi cennetinde maalesef mantıklı tercihler yapmaya mahkum ediliyoruz. Benzin pahalı az yaksın,yollar bozuk yerden yüksek olsun,parçası ucuz olsun vs vs.
Yine seyri çok eğlenceli bi bölüm olmuş.harikasınız.
Tartışma beyhude değil, çünkü burada amaç bir tarafın galip gelip diğerini ezmesi değil zaten. Amacımız iki tarafın da avantaj ve dezavantajlarını herkesin anlayacağı biçimde anlatmak. Sedan alan ne kazanır, ne kaybeder? Hatchback kasanın avantajları nedir, neden tercih edilmelidir? Biz bunların cevaplarını vermeye çalışıyoruz. Yoksa iki kasanın da kendine göre güzel tarafları var. Sonuçta amacımız insanların bir tercih yaparken bunu bilerek yapmaları, sırf panjuru daha güzel diye birşeyi seçmemeleri, avantaj ve dezavantajları bilmeleri. Yoksa zaten her kasanın kendine göre güzelliği var, birini diğerinin üstünde tutmak imkansız.
Beyhudeden kasıt Can'ın fevri çıkışlarıydı . Çok ciddi güzel açıklamalar yaparken bir anda kahvehane muhabbetine geçmesi kimi zaman eğlenceli olsa da benim gibi binlerce hatchback sahibini zibidi yaptı ya alacağı olsun. 🙂
D kasa corsa da koltukları yatırarak tek kapılı buzdolabı ve çamaşır makinası ve mobilya parçalarını taşıdım. En kral sedan gelse yapamazsınız bu olayı.
Güzel konu, akşam bakalım 😀
Arda A.
Yeni Mazda 3' ün hatchback ve sedan versiyonunu karşılaştırın. Hatchback ezip geçiyor bence görüntüde.
aqosi
Can abi kız kaçıracak galiba 😀
gençim güzelim sedan kullanıyorum 😛
heatbackler çok para istiyolar abi ae101 corolla neyime yetmiyo bende isterim a3'e binmeyi ama işte öyle olmuyor ...
Bırakın birbirinizle tartışıp yemeyi; Volvo V40 bence sedandan da hatcbackden de çok daha güzel 🙂
Birde hayallerimi süsleyen Honda Accord var tabi...
Ziyaretçi
07:24 bagajda adam kaçırmak 😀
Ziyaretçi
Olm çok özlemişim lan. Hoşgeldiniz. Sevgiler.
Adımı yazmayı unutmuşum, yorum benim.
Bu arada naçizane bir örnek de benden; Dacia Solenza, Skoda Rapid'in babası; Peugeot 309'dur.
Hepsine hadlerini bildireceğiz kısmetse. Gümbür gümbür geliyoruz.
Murat Gamsız sağda solda "Plus aboneleri Otoseyir görmeyecek" falan diyormuş. Ben geçmem o zaman 😀
Biz Otoseyir'e özel "Golden Sample" abonelik başlatacağız. Bellekleri, kondansatörleri filan seçmece olacak.
Yanlış anlamayın ama köy kahvesi muhabbeti dinlemeye bu programı açmadım. Sağdaki arkadaş değişik değişik benzetmelerle hatchback'i kötülemeye çalışıyor bu da benim garbime gitti. Böyle bir sitede bu kadar seviyesiz bir sohbet olabileceğini tahmin etmezdim. Bir şeyş kötülüyeceksen teknik konuşun lütfen herkes aaa hakkaten doğru söylüyor diyebilsin.
Kulağınızla dinlerseniz zaten arada teknik detaylara ışık tuttuğumuzu idrak edeceksiniz.
Muhtemelen HB kullanıcısı olmanızın verdiği tarafımızdan "mağdur edilmişlik" hissi sizin objektifliğinizi alıp götüren. Bu kafa kafaya formatı böyle. Karşılıklı inanmadığımız şeyleri fütursuzca savunarak sıkıcı gerçekleri unutması zor, idraki kolay şekilde bilginize sunmak.
Otoseyir videoları süreli yayın değildir; teknik anlatım istiyorsanız açıp iki sene evvelki videolarımızı da izleyin. Hala günceller çünkü...
Umut
Kapağı arkadaşa kuryeyle gönderirsiniz Can bey 🙂
Sen gel siteye kimin kim olduğunu neden yaptıklarını anlamadan laf söyle git. olacak şey mi 🙂
İnce şakaları anlamaya başladığımız gün çağ atladığımız gündür.
Can Bey, üslup kaygısı taşımayan kişilere cevap vermemeniz, Cem Yılmaz gibi cevap vermenizden daha çok yakışık alacak bence. ERHAN'ın yazısından ben de rahatsız oldum ama sizin laf sokmanızdan da rahatsız oldum.
Ben bu sitenin müdavimiyim, çok şey öğrendim ve öğreniyorum, bir başkası takip etmek istemezse kendi tercihidir, siz o kişileri de kazanmalısınız çünkü aynı trafiği oluşturuyoruz.
Yeni videolarınızı heyecanla bekliyorum.
Emeği geçen herkese teşekkür ederim.
seviyeden ve usluptan bahseden arkadaşlar; size soruyorum.
LP ve MG'nin telefon incelemeleri şu şekilde olsa
-levent abi bu ekranın parlaklığı çok düşük dış ortamda hiç görünmüyor.
-boşver be murat. kim dışarda telefon kullanıyor. çok önemli bişe olsa ağaç altına koşarsın
bu siteyi takip eder misiniz?
bir ay önce s/b ekranlı nokia telefon kullanmmanın akıllıca olduğunu savunan, daha sonra ayfona geçen arkadaşın, bide android deneyimi olmadan karşılaştırma yapınca takipçilerin objektif bilgiye "komiklik"ten daha fazla değer verdiğini gördük
Bu programda anlatılanı ekran parlaklığına benzetmeniz mevzudan ne derece uzak olduğunuzun göstergesi.
Bu bir inceleme videosu değil, site de sadece inceleme sitesi değil. Bu gözle bakarsanız istifade edemediğinizle kalırsınız.
Ayfon için kendi şarj çözümümü kullanıyorum, android sistemlerle hala barışamadım. 😉
Hemen bir taraf olup kaçayım. 😀
Sedan araçlar büyük şehirlerimizin dar sokaklarını ve trafik yoğunluğunu da göz önünde bulundurduğumuzda süper gereksiz araçlar. Malesef şehir yapılanmamız çarpık olduğu için SW şaseli araçları ülkemizde sedanlara göre yollarda daha az görmemizin sebebi de bunlardan biridir.
HB araçların bagaj dezavantajını düşünmemiz şu yıllarda biraz absürt kaçacak. Artık birçok minik aracında bagaj kapasitesi artmakta. Bence HB ülkemiz koşullarında sedanlardan daha avantajlı. Gönül ister ki uzun şaseli araç alalım ancak trafikte, park esnasında artık koca koca arabalarla uğraşmamız biraz saçma.
Her iki segmentin de kendine göre avantajları var ancak burada kişisel kullanım daha önemli. Liftback bagajlı araçlar bana mesela daha alınası gelmesine rağmen ülkemiz şartlarında hala saçma arabalarla uğraşmamız kaderimiz olmuş.
Amacımız bagajsa kesinlikle SW araçlar tercih edilmeli. Ancak HB tasarımının bir avantajı da üst üste koymaktır ve kompakt yapı da olması giriş segmentindeki modellerden daha avantajlı hale getirmektedir. İnsanlar HB araç derken minik arabaları gözlerinin önüne getirdikleri için bu segmentteki modelleri yerden yere vurabilirler ülkemiz koşullarında bu çok normal.
Eğer uzun yolda konforlu seyahat diyorsanız kesinlikle sedan araç almak daha makuldur. Özellikle güvenlik açısından düşünürsek mini sınıf araçların bu konulardaki eksikliği yadsınamaz.
Kullanıcıların beklentilerine göre doğruyu almaları bu kadar çeşitlilikte gayet kolay. Bence bunları tartışmak yerine. Bu araçlardan ülkemiz ne şekilde verim alıyor bunu sorgulamamız gerek.
Yine geliyoruz zurnanın son deliğine, malesef ülkemiz koşullarında mevcut segmentteki araçlar hiçbir yönden dört dörtlük avantajlı değiller. Gerek vergilendirme, gerek akaryakıt fiyatları, gerek servis işçilikleri, gerek yolların mukavemeti, gerek trafik yoğunluğu bu tip birçok nedenden ötürü ülkemizdeki araç segmentasyonuna bir ayar getirilmesi şarttır.
B ve C segmenti için Emre bey haklı
D ve üst segmentlerine çıktığımızda sedan diyebilirdim yalnız Avrupalıların ağırlıklı olarak SW tercih ettiğini'de söylemeliyim
yani ailesiyle uzak bir tatile gidilecekse daha fazla yük ve kullanış açısından SW mantıklı
ama iş sadece ve sadece konfor yönünden bakacaksak sedan derdim...
görüntü kişiden kişiye değişir
misal volvo s60 mı daha güzel yoksa v60 mı desen insanlarımızın çoğu v60 der ..
E segmentlerini karıştırmıyorum çünkü o tür araba alınacaksa arka koltuğuna oturmadıktan sonra bir önemi yok
ve yazmayı unuttum
Bmw neden misal 3 normal sedan iken bmw 3 gt hatchback şeklinde yapıyor?
GT hem daha pahallı hemde daha çirkin duruyor bunun nedeni nedir?
theoki
Ben bu kahverengi gömlekliye çok pis kıl oldum, öyle böyle değil hemde, adam karşısında ona birşeyler anlatmaya çalışıyor, saçma sapan cevaplar veriyor adama, yok delikanlı adam park sensörü ile mi park eder felan. sürekli abuk subuk espiri yapma çabasında ama kendi espirisine kendi gülüyor farkında değil. Bu adam olmasada olur yani.
Rio HB ilk geldiğinde çok pahalı olmasa alacaktım ama yeni aveo sedan aldım. Şimdilik gayet memnunum. 500 litreden fazla bagajı var ama bir mini buzdolabını içine sokamadık. Giriş ağzı dar. Parçalı eşya taşırken (valiz çanta vs.) sedan avantajlı. Uzun yolda bi sürü valizle 5 kişi rahat sığıyor. Ama HB olsa en az bir koltuk yatacak ve 4 kişi bile çok rahat edemeyecek. Belki tümden yatırmak gerekecek ve 2 kişi gidilecek. Sedan biraz daha araba gibi ve güven veriyor. Yoksa bence sedan aveonun arkası hb aveodan arkası daha çirkin 🙂 Bu arada B sınıfı sedan mı var lafı çok doğru. Adam gibi donanımlı ve güvenliğini kanıtlamış sedan malesef bikaç taneydi biri gitti (chevrolet). Şuan rapid (ve kardeşi toledo tabiki) ve accent blue var, 3.yü sayamıyorum. C-elysee symbol gibi 3. dünya ülkeleri için üretilmiş ne idüğü belirsiz "şey"leri saymıyorum.
3. şimdi aklıma geldi rio sedan vardı 🙂 Halbuki ilk rio yazmıştım. Türk pazarında sedanlar genelde dediğiniz gibi ucuz ve kalitesi üretiliyorlar. Gerek sıfırdan yapılışı o amaçlı, gerekse süpansiyon ve güvenliği çok daha kötü oluyor.
MD
TESLA ne üretirse en güzeli odur şu an tesla model s var en iyisi sedan 🙂
Elektirikli arabamı olur 15-20 saat şarz ediyorsun 300-400 km gidiyor, burdan Ankaraya gitmek 24 saat falan sürüyor.
Serdar YILDIZ
O kedi neydi ya öyle arkadan geçen 😀
ilkokul talebesi vs. fizik profesörü olmalıydı videonun adı.
02:05'deki kedi nedir? 😀
pectenoid
dostum "o " MONO.
park sorunlu yerlerde sedan sıkıntı, hatchback'i zor sıkıştırıyosun biyerlere.
hasan
ne sedan ne hb avrupada tutlan araçlar sw ve mpv dir ama italya ve ispanyada daha çok hb tarzı araçlar tercih edilir bağzı yerleşimyerlerinin sokakları dar olduğu için ama ama kuzeye çıkınca araçboyutları büyür tabi almanyanın tübingen gibi ortaçağda n kalma d şehirlerinde smart fortwo ve vw lupo gibi araçlara mahkum sunuz şehrin belediyesi büyük hacimli araçlara yasalıyor sedan tipi aracınız varsa belediyenin yeni şehir tabir edilen bölgedeki otoparklarına birakmak zorundasınız
Emre, Allah iyiliğini versin. Dakika 1 gol 1. "Senin gördüğün Avrupalılar çekik gözlü olmasın?" sözüyle, akciğere yol alan içeceğin yan etkilerini yaşamış oldum. 🙂 🙂
Sedan kullanan Avrupalı'lar olsa olsa "made in PRC" olur. 🙂
konu aslında güzel bi konu. etrafımdan anladığım kadarıyla arabadan anlamayan ama araba almak isteyen bi çok insan var. onlar da bu soruyu çok soruyorlar özellikle güvenlik olayını.
keşke ciddi bi program olsaymış baya faydalı olurdu. şu haliyle 2 ortaokul çocuğunun babasının arabasını savunması gibi olmuş.
Can, resmen yardın beni.
Adam kaçıramıyorsun ha 😀 Süpermiş.
Hatchback kullanımı ve spor görüntüsü candır. Sedan bagaj'ı candır 😀 1'e 3 bavul gibi bir dönüşümü var.
İşte şimdi günüm güzelleşiyor.
zibidi arabasımı? bu tip laflar tüm değerli bilgilerinin üstünü örter.
Ozan Yiğit
Otoseyir'in tatlı tartışmalarını başka hiçbir yerde bulamazsınız
Kenan
Katılıyorum...
Ziyaretçi
Can kendini komiklik yapıyor sanıyor ama komik duruma düşüyor.
Başarılı yani...
Kadir
Ahaha.. süper 🙂
muahahaha vallahi bomba cevap olmuş 🙂
Bundan önceki iki tartışmada ağırlıklı olarak Emre abiyi haklı bulmuştum fakat bu sefer değil. Can abiye katılıyorum, sedanlar daha karizma.
Can abi aslında birazdan vereceğim örneği verseydi cuk otururdu esasen,
Emre abi sana sorarım sen hiç baş rolü hatchback bir aracın oynadığı dizi veya film gördün mü?
Kara Şimşek hatcback miydi?
Viper hatchback miydi?
Transporter film veya dizi serisinde Frank hiç hatchback bir araba kullandı mı?
Veya Hızlı ve öfkelide yada yeni çıkan Need For Speed filminde kaç tane hatchback gördün?
Neden çünkü sedanlar her zaman için daha lüks ve karizma, delikanlı arabası, ensesi kalınların arabası.
Bunun dışında bu tarz tartışma ortamları beni sarıyor. Devam edilmesini isterim.
Hadi bakalım atyazılarınızda benden!:D
İyi çalışmalar.
O saydığınız arabalar arasında Transporter filminde kullanılan 7 serisi BMW'ler ve A8'ler hariç hepsi coupe veya cabrio formatında. Burada tartışılan şey sedan ile hatchback farkları ve avantajları, coupe tamamen farklı bir olay. Sedan ile coupe uzaktan birbirlerine benzeseler de gövde yapısında ciddi farklar var. "Aynısının arka kapıları olmayanı" değil yani.
Bizim niyetimiz aynı fiyat kategorisinde, benzer motor / şanzıman seçenekleriyle sunulan modeller arasında kalındığında seçim yapılmasını kolaylaştırmak, seçimin bilerek yapılmasını sağlamak. Mesela tüketici Fluence ile Megane arasında seçim yapacaksa sırf "arabaya daha çok benziyor" diye Fluence almasın, kendi ihtiyaç ve koşullarını değerlendirerek kendisine en uygun olanı seçsin. Yoksa hatchback alternatifi olmayan sedan modelleri işin içine katarsak ortalık çok karışır. Diğer tarafta sedan alternatifi olmayan çok başarılı hatchback modeller de var. Mesela ralli efsanesi Lancia Delta var, ona muadil bir sedan olmadı ve olmayacak. Golf GTI var, Audi S3 var, BMW 135M var, örnek çok yani.
Anladım dediğinizi ama ben görünüşe dem vurmuştum. Neticede hatchback tarzı araçlar pek izleyiciye hitap etmiyor olsa ki coupe ve sedan tipi araçlar tercih ediyorlar. Avantaj kısmında haklı olduğunuz yerver tabiki var görüntü açısından sedanlar göze daha çok hitap ediyor bence.
Altyazıları şimdi gördüm. Çok güzel olmuş, teşekkürler. 🙂
Transporter candır yahu 🙂
İzlesem mi yeniden 😀
Birincisi şahaneydi, sonra hafiften bozdu sanki. Jason Statham sevdiğimiz bir abimizdir.
Ziyaretçi
uzun yazını okuduğum vakte acıdım.
GT veya ortadan motorlu platform ile sedan arasındaki farkı öğren bu siteye öyle gir.
frenke de selam söyle. bi sonraki filmde sponsor dacia olacakmış. sandero kullanacak.
Tam olarak farklarını bilmiyor olabilirim neticede otomobiller ile yakınen ilgili değilim. Yanlış veya doğru ben sadece düşüncelerimi yazdım, yazı o kadarda uzun değildi halbuki, birdaha siteye girmeden önce izninizi isterim, teşekkürler.
Ellerinize sağlık cidden otoseyiri özlüyoruz. Bu sohbetlerin daha sık olmasını bekliyoruz.
ılgaz
volvo v40 incelemesi çok hoşuma gitmişti can bey de o incelemede arabayı öve öve bitiremedi hatta o incelemede focus hb bile konuşuldu şimdi hatchback e sallayınca garipsedim acaba bu tarz video çekmeden önce konuşulup sen hb i savun sen sedanı mı diyosunuz merak ettim çünkü iki kişinin de aynı araba türünden hoşlanma olasılıgı var neyse keyifli olmuş devamını bekliyoruz
Bu tartışmalarda kimin neyi savunacağına video başlamadan birkaç dakika kadar önce karar veriyoruz.
Laubali uslubumuz bilhassa tartışmanın ciddiyetsizliğini ayyuka çıkarsın diye gayretimiz.
Açık açık yazmak, her defasında izah etmek istemedik. Podcast yayınında değinildi evvelden.
"Bu videodaki Can ve Emre karakterleri tamamen hayal ürünüdür, söylediklerinin gerçek kişilikleri ve şahsi tercihleriyle hiçbir alakası yoktur."
Bilgehan
2 dingil arası mesafenin uzun olması yüzünden sedan tercih ediyorum.
Ziyaretçi
Teknoseyirde şu ana kadar izlediğim en cıvıl ciddiyetten en uzak video olmuş, samimiyet niyeti ile yola çıkılmış ancak aşırı bir laubalilik oluşmuş
MD
Can bey - Emre Bey, podcast istiyoruz, arayı çok uzattınız. Konuya gelirsek, 3. atışma videosunda da Emre bey gene haklı. 2006 Laguna aracım var, içine dünyaları sığdırıyorum.
Önceki yaptıklarımız tarzındaki podcast'lere şimdilik süresiz olarak ara verdik. Daha farklı, daha etkileşimli birşeyler yapmayı planlıyoruz. Tabi bu durum her an değişebilir ama şu anda mesela bu hafta için podcast hazırlamak gibi bir planımız yok.
Laguna tam olarak hatchback sayılıyor mu?
Octavia'yı sedan mı, hatchback mi sayarız ? 😀
Sedan, ama kullanışlı sedan. 🙂
Ziyaretçi
Aston Martin Rapide bagajı diyorum ve sedan konseptindeki noktayı koyuyorum agalar 😀
doktor ferit
bekarken golf almıştım, evlendim yine aynı aracı kullanıyorum. genel olarak sıkıntı yok ama bir yere giderken bagaj doluyor. çocuk olsa sığılacak araba değil. satmak istemiyorum, golfun boşluğunu dolduracak başka bir araç da göremiyorum. passat alınabilir belki ama 34 yaşında kullanılacak araba değil 🙂 bu aralar nissan qashqai çok gözüme takılıyor ama 100 bin lira edecek araba değil.
Ziyaretçi
Hoş bir sohbet olmuş yine. Teşekkürler . Bir sorum olucak Can ve Emre bey , sizin düsüncenizi merak ediyorum. Sedan deyince hep bir BMW 320 d (e46) almak istemişimdir . Ama dizeldeki o yılların birikimi kurumun nasıl bir nebze de olsun iyileştirilir bilimiyorum ? Bide yeterli olur mu acaba ? tekrar teşekkürler.
Gerekirse carbon clean yaptırırsınız, ama gerekmeyebilir de. Sokakta hala geziyor o arabalar, sorunsuz da çalışıyorlar gördüğüm kadarıyla.
Kenan
Can Akbulut : "Öğrenci işi arabalar" gerçekten fiyat olarakta öğrenci işiymiş....Örnekte aracın impreza olması da işin dramatik tarafı zaten. Gerçi hoş ; i30 da olmuş 75.000 TL..:D Şaka bir yana çok güzel bir ikilisiniz Emre hocam Can hocam....
Bonbreka
Matchbox araba koleksiyonuma bakınca ben de hot hatchback adamıyım galiba :), Lancia delta integrale, golf mk1, focus mk1, peugeot 205turbo, renault 5 turbo, escort rs cosie, mini cooper felan en sevdiklerim. M3 (e30), Merso 190 e, jaguar xj gibi da güzel sedanlarda var tabi.
Golf güzel araba, ama bebek arabası ve puset zor sığar 😀
Latitude o kadar geniş bagajı var, ama Emre'nin de dediği gibi yükleme sıkıntılı.
Octavia en güzeli 😀
Westfalia Camper candır. 🙂
Camper'ı Can yapan içinde dönen filmlerdir.
tosun paşa
Can nasıl zayıfladın, eski videolarda tosunmuşsun sırrını bizede söyle üstad.
fikret
ahada sabotajjı kedi elektiriği sabota edecek el bin misra kedi dikkat
Eğer üstü açık bir otomobil istiyorsanız sedandan başka bir alternatifiniz yok. Hatchback olup da üstü açılan bir model olamaz sanırım.
Konuyla ilgisi yok ama yeni Mazda 3'le ilgili bir sorum var. Autocar'ın bu ayki sayısında araçta hem tork konvertörü hem de çift kavramalı şanzıman kullanıldığı yazıyor. İlk 3 vites tork konvertörüyken son 3 çift kavramalı tasarlanmış. Yazının ilerleyen kısmında da araçta bir de CVT şanzıman varmış gibi bahsediliyor. Benim biraz kafam karıştı, bildiğim kadarıyla bu 3 vites tipi de farklılar. Belki tork konvertörüyle CVT biraz daha benzer mantıkla çalışıyor diye karıştırılmış olabilir. Kullanım kolaylığı bakımından kağıt üzerinde Honda Accord'dan bile iyi duruyor bu teknolojisiyle. Japon otomobillerinin ömrü de uzun oluyor genelde ama bu şekilde tasarlanan karışık şanzımanların ömrü de yarı yarıya azalır gibi bir önyargı oluştu bende. 2 farklı otomatik şanzımanın birlikte kullanılmasına rağmen aracın otomatik ve manuel seçenekleri arasında da 3-4 bin gibi bir fark var. Sizin bu konuda bir fikriniz var mı? Bu tarz bir hatchback almayı düşünüyorum da aracın fiyatı haricinde diğer özelliklerini çok beğendim.
Ya Mini'nin üstü açığı? Hatta Audi A3 Cabriolet'e de bir bakın 😉
Geri zekalının biri çeviri hatası yapmış. Bilhassa İngiliz basınından yapılan tercümelerde sıkça hata olur. Nedeni de lisana hakim olup dolaylı anlatımlara, ilginç benzetmelere sıkça yer vermeleridir. Cümleyi bire bir tercüme edemez, kendinizden birşeyler katarak yeniden kuramazsanız hata yapmanız kolaylaşır.
İlk üç vites bir debriyajda, diğer üç vites ve geri öbür debriyajda kontrol edilir, ikisi de viskoz kavramadır. Sıradan çift kavrama mimarisi yani 🙂 İyi çalışıyor başka; Accord'da gezegen dişlili sistem var,debriyaj dışında tamamen farklı bir kurulum.
Biraz garip dursa da üstü açık hatchback modeller de mevcut. Hatta üstü açık arazi aracımsı şeyler bile var. Nissan Murano buna örnektir mesela:
http://srv2.betterparts.org/images/nissan-murano-crosscabrio-13.jpg
Aslında estetik kaygıları bir yana bırakırsak gerçek arazi araçları üstü açık kullanıma en uygun araçlardır, çünkü şaseleri vardır. Bizim günlük hayatta kullandığımız sedan, hatchback veya station wagon tipi araçların hiçbirinde şase yok. Bu yüzden burulma direncini sağlamak için kapalı kasanın burulma etkisine güveniliyor. Kasanın üstü açılınca bu ortadan kalkıyor, bu yüzden şase kullanmaları veya gövdeyi bir şekilde güçlendirmeleri gerekiyor. Bir de coupe ile sedanı karıştırmayın, birbirlerine benzeseler bile aslında farklı şeyler bunlar. Sizin bahsettiğiniz üstü açık arabaların hepsi aslında coupe kasasına sahip. Üstü açılan sedan (yani 4 kapılı) modeller de var ama çok nadir, çünkü arka kapıların sabitlenmesi zor oluyor.
"Hatchback zibidi arabasıdır." sözleri teknoseyir-darkhardware üslubuna LP ekolüne yakışmamış.Siz kelimeleri bu şekilde kullanmaya devam ederseniz yorumlarda bu çizgiden devam edecektir.
Ben de sedan kullanıcılarına kart dedim. Bunu birazcık tartışma ortamını kızıştırmak için yapıyoruz. Maksadımız olayı teknik terimlerle boğulmaktan kurtarmak. Bazı şeyleri bilerek abartıyoruz, yoksa video çok sıkıcı olabilir.
Hatchback, kompakt coupe, üzeri açık arabalar bilhassa bodykit takılmış halleriyle "it arabası" olarak bilinir belli bir yaş üzeri zümre tarafından. Keza SW-minivan modeller cenaze arabası, ambulans hatta ticari çağrışıma neden olur; sevimsizdir. Skoda ne kadar iyi araba yaparsa yapsın "sikoda bacak" akıllarda kalan tanımlama, Chevrolet diye ismi geçen araba fıstık yeşili Spark dahi olsa arz-ı endam edene kadar "oo, yeşil şavrole" olarak itibar görecektir. Sedan ve SUV araçlar kartvizit olarak tercih edilir. Makam aracı olarak asla HB alınmaz. Lüks coupe de züppe arabasıdır, verdiği mesaj bellidir. Daha çok örnek var; bu araca dışarıdan yüklenen algı. İçindeki öyle olmak zorunda değil; her kalın çerçeveli gözlük takıp renkli pantolon giyen sakallı oğlanı aynı kefeye koymak gibi biraz bu.
Ben saygı duymasam da bu bakış inkar edilemez. Zira bunlar benim uydurup koyduğum yargılar değil, gözlemlediğim toplum gerçekleri. Karşılıklı atışırken aslında saygı duymadığımız görüşleri savunuyor olduğumuzu dinleyici anlayabilsin diye özellikle abartılı ifadeler kullanıyoruz. Buna rağmen sitede eski videolarımızda anlattıklarımızdan bihaber kullanıcıların sıfır idrak ile alınganlık gösterip nefret kusma eğilimine girmesi beklediğimiz bir durum. Ben motorlarda benzin kullanımını savunurken de birçok sevimsiz yakıştırma yapıldı zira. Evvelden sedan gövde tipinin eski ve artık demode olduğuna da işaret etmiştim...
Kafa kafaya istisnai türde bir bölüm ve uslubu aynen devam edecek. Biz burada rol yapıyoruz ve özellikle kötü oynuyoruz ki parodi olduğu öyle anlaşılsın, başına açıklama koyarak tadı kaçmasın.
Tabi RTÜK uslubunda yapımları izleye izleye dimağlar muhallebi kıvamına geldi, siz de haklısınız...
School of Can And Lawnmover
Viktorya döneminde mi yaşıyorsunuz siz Sir Özkan Bey ? Başından sonuna mizah kokan münazarayı kalıplara sokma çabasına girmeniz garip ve gülünç doğrusu.Umarım kelimeleri istediğiniz gibi kullanabilmişimdir yoksa 5 çayında Lp ekolü toplantınızda Candle Clubta kem sözlerinize mazhar olmak istemem. Müteakip programa sözlüğünüzü gönderirseniz bu toy arkadaşlar da ordan kelime seçebilirler yada zat-ı aliniz olaya dahil olup genel ahlakın teminine yönelik içimizi ferah tutmamızı sağlayabilirsiniz.
ergen mode on : Bıkmadınız mı birader insanlara mahalle baskısı yapmaktan ? İstediği gibi konuşsun senin hatchbackin var diye sana zibidi demiyor ki adam mizahını yapıyor sadece.Buluttan nem kapıyorsunuz !! Belli ki bu genç insanların kendi ekolü var ; olamaz mı ? Kendice bir ayar vermeler falan bırakın bu kafaları insanları özgür bırakın reca ederim. ergen mode-off.
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
balcis
çocuğum yok ve ben bu hususu anlamıyorum. sedan-hatchback farkı temelde bagaj hacmi, iç hacim araçtan araca değişir. e çocuğun her şekilde hatchback bagajına sığmayacak kadar eşyası mı oluyor? bilmediğimden soruyorum.
2:05te ekranın sağ alt köşesine dikkatlica bakın 😀
Bu arada HB daha iyi şehir içi kullanım olarak bakarsak.
sen de hep sedanı savunuyon can abi 😀
sedan candır gerisi patlıcandır.
İkisininde yerine göre artı yönleri var bence yani direk bodoslamasina sedan veya hb demek pek doğru değil ve birde su var bahsi araçlarin hb modelleri avantajlı bagzilarinin sedanlari
Bencede SEDAN
sedan candır dahada söze gerek yokk
bu resmi görünce hadi canımmm dedim gerçekten cadillac mı inceliyicekler dedim inanamadım heyecanla açtım başlıga dikkat etmedim ve sedam mı hactback mi tartışması çıktı oda güzel çünki bir gün oda olur umarım heyecan yetti tabiki otomobililamborghini de bir aventador incelemenizi heyecanla bekliyicem emeginize saglık
Bence esnekliği nedeniyle SW. Arkadaşlar ayda yılsa bir yük taşıyacaksın diye gerek yok dese de sırf boşuna almadım demek için kano alıp tepeye koyabilirim:)
Oto seyir gündem çekilecek mi?
büyük şehirde hatchback arabaların çok daha rahat kullanım sağladığı aşikar, ama arabayı "ayakkabı kutusuna" sığdırırım diyorsanız sedan daha doğru bi tercih olacaktır 🙂
Bana göre sanırım bu istekler tamamen insanların dönemsel değişiklikleriyle orantılı gidiyor. Gözlemlediğim kadarıyla bu durumu insanların tercihleri ile yaşları arasında oranlarsak 18 - 30 yaş arası bir çok insan HB araçları kendilerine daha çok yakıştırarak tercihlerini bu yönde kullanıyorlar ama 30 ve sonrası kişiler bize bu araba gitmez veya daha doğrusu HB arabaları daha sportif gördüklerinden Sedan araçlara yöneliyorlar. Bana sorarsanız HB görünümlü Sedan istiyorum 😀
Kullanım kolaylığı ve esneklik bakımından hatchback bence mükemmel.Ama sonuçta tercih meselesi
Türkiye kullanıcısına, sedan tipi her zaman daha çok uymuştur... Şöyle dışarı çıkıp bi bakın demek istediğimi anlayacaksınız... Ama ben hatchbackçiyim arkadaş... 😀
HB sevdası biraz yaş ilerlemeye ve aile genişledikçe sedana doğru dönmeye başlıyor sanırım.. Mantık aşkın önüne geçiyoda denebilir. Focus II sedan galiba aşkla mantığın bendeki tek birleşmesi. İnsanın gözü ne HB nede sedan olduğunu görüyor.
hatchaback sportif kullanış salınım az iyi kontrol
http://www.youtube.com/watch?v=jwAasSkZ7pA#t=195 kim demiş hatchback'in bagajına adam sığmaz diye twingo133 e sığdıysa
hatchbacklerin arka koltukları da çok geniş olmuyor birde çocuk olunca(hele küçükse) bebek arabasıdır koltuğudur, bezidir kıyafetidir çok daha fazla yer istiyor bagajda.
"Hatchback ile adam kaçıramazsın" kısmında koptum 😀
Güven-Özveri-Tecrübe de iyiydi 🙂
Belliki Can Akbulut bir arabayı almadan önce adam kaçırıp kaçıramayacağına bakıyor.:D
-Adam kaçırıp ne yapacaksın ? Eşkiyamısın sen?
-Duruma göre değişir
Koptum ya 😀
Sedan her zaman favorimdir 😉
Bu ekranda örnek olarak koyduğunuz subaru impreza C segmenti bir araç. fakat bazı kullanıcıları tarafından D segmenti olduğu iddia ediliyor. D segmentine ait ne var bu arabada anlayabilmiş değilim. Sizin fikriniz nedir.
can abi bu soruyu merak ediyorum;burulma çubuğu ve bağımsız süspansiyon arasındaki fark nedir?
bende bir Hatchback hayranı olarak can beye kısmi de olsa katılıyorum ama benim aracım d segmenti saab viggen Hatchback olunca tadında da yenmiyor değil kendisine tavsiyem ükemizde sadece iki tane olan biri bende bir viggen Hatchback kullanmasını tavsiye ederim umarım Hatchback konusunda fikirleri değişir..