AMD'nin yeni işlemcisi Ryzen
AMD, geçtiğimiz gün düzenlediği etkinlikte Ryzen işlemcisini duyurdu.
İşlemcinin bazı temel özelliklerinin açığa çıktığı bazılarınınsa daha sonra kesinleşeceği toplantıyı değerlendirdik.
AMD, geçtiğimiz gün düzenlediği etkinlikte Ryzen işlemcisini duyurdu.
İşlemcinin bazı temel özelliklerinin açığa çıktığı bazılarınınsa daha sonra kesinleşeceği toplantıyı değerlendirdik.
Son bir saat içinde 159 ziyaretçi, 164 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Ryzen.
Nick ararken bulamayıp abartı bir nick seçilmiş gibi olmuş.
Amacın ne abi
@criticalwave Madalya :p
@criticalwave ilk yorumu bitirmek 🙂
geldi!! nasıl beklediysem 2.yorumu aldım 😀
ahahah 😀 a yazıp alıyormuşsunuz demek ilk yorumları 🙂 ben ise baya kelime falan yazdım
merakla bekliyordum...
Amd Fx8320 ve Amd Hd7870 ile izliyoruz 😀
Amd nin son bombası olan işlemci ama şu var abi intel durmadan işlemci yumurtlarken amd nerden baksan 3 yıldır yeni işlemci tasarlıyoruz deyip duruyor daha tanıtımı yeni yapıldı içerse her gün 5çayı yapan tipler mi var nedir yıllardır zen mimarisini bekliyoruz keşke elini daha çabuk tutsaydı amd
Bence mantıklı bir süre; izlek yöntemini ilk defa kullanıyorlar. Diğer yöntemler de fena değil, zaman alması doğal. Ayrıca, bu tip işler için 3 sene çok kısa bir süre bence...
@lterlemez AMD beklenti oluşturup o beklentiyi söndürmekte neredeyse usta oldu süreci çok iyi hatırlarım ilk önce jim keller i getirdiler sonra adam tasarımı bitirdi bittikten sonra yıllarca üretim aşamalarını tek tek gördük ama gel gör ki. intel bu süre içerisinde durmadan işlemci çıkardı durmadan reklam yaptı AMD nin de ı işlemciler çok ısınıyor lafından başka bir şey duymadık ben amd A8 A10 işlemcilerini aktif olarak hem kullanıyorum hem de satıyorum. fiyat performans açısından pek çok intel işlemciyle yarışabilecek konumda ama reklamı neredeyse hiç yapılmıyor konsollara da işlemci satmasa batması işten değil. bu 3 yıllık dönemde sadece zen işlemcilerini bekledim bu tip bir çıkış yapacakları belliydi ama alttaki yorumlarda da bahsetiğim gibi ne dı var ne sanı yapılan lansmandan Tekno Seyirciler dışında hiç bir yerde haber yok isim vermiyeyim ama sözüm ona teknoloji yayıncıları yer bile vermemiş lansmana. neden çünkü amda yıllardır adı sanı duyulmamış işlemci üreticisi olarak yoluna devam ediyor 3 yıl haber verip insanların ilgisini söndüreceğine 1 yıl büyük beklenti oluştur çok ses getirecek bir lansman yap bak bakalım intel cevap verebilecek duruma gelecek mi. zen mimarisinden beklentim çok yüksek bu sadece başlangıcı zaten mimari açıdan revize edilmiş işlemcilerden çok daha iyi optimize edilmişlere kadar pek çok işlemci çıkar. hem modüler yapıda olması hem de 14 nm işlemciler üretilirken 7 nm söylentilerinin dolanması işlemci dünyasında çok büyük gelişmelerin olacağının haberi. AMD bu işlemci pazarında masa üstünde söz sahibi olacak olsa da asıl büyük pazar server sistemler ve yapay zeka çalışmaları bu mimarinin modifiye edilip bu sektörlere kayması AMD nin elini gerçekten çok güçlendirir bakalım bekleyip göreceğiz
@ossolak Haklısınız, ama reklama boğmak gibi, reklam yapmamak da bir strateji olabilir diye düşünüyorum. Intel'in olayı Apple gibi aslında, çok fazla değişiklik olmamasına rağmen satıyor. Bunun reklamla alakası var ama o kadar çok olduğunu düşünmüyorum...
Keşke LP olsaymış 🙁
Ne yalan söyleyeyim bu video çok iyi geldi.
AMD'nin blender testini kendiniz yapabilirsiniz.
Program https://www.blender.org/download/
Dosya http://download.amd.com/demo/RyzenGraphic_27.blend
Açıp menüden render demeniz yeterli.
Core i7 4790K ile 1 dakika 22 saniye aldım.
amd fx 8320 3 dakika 12 saniye de tamamladı.
Amd x4 860k
200 sample 6 dk. 1 sn.
150 sample 4 dk. 2 sn.
100 sample 2 dk. 45 sn.
Peh benimkide işlemci mi?
4.2 ghz i7 3770k 1 dakika 35 saniye aldım ben
Stock i7 6700K ile 1 dk 12 sn
i7 4790k ile 1 dakika 24 saniye
i5 3320m ile 4 dakika 47 saniye
amd fx 8320 @4500mhz'de 2 dakika 31 saniyede tamamladı.(200sample)
100 sample da 1 dakika 21 saniye.
200 Samples:
INTEL 6700k Stock (4.0-4.2 GHZ) 01:12.26
INTEL 6700k 4.7 GHZ (Throttling yok) 01:04.39
100 Samples:
INTEL 6700k 4.4 GHZ 00:34.77
INTEL 6700k 4.7 GHZ TAHMİNİ 31 SANİYE
AMD RYZEN 3.4 GHZ 00:24.82
Yalnız birşeyi unuttuk. AMD testleri 100 Samples da yapıyor. Ama biz ise dosyayı açtığımız zaman 200 Samples Default olarak ayarlı olduğu için kabaca 2 katı daha uzun sürede tamamlıyoruz. Yani bu aldığımız sonuçlar ile Ryzen 'ın testindeki sonuçları karşılaştırırsak hata yapmış oluruz. Test Dosyasını çalıştırdıktan sonra sonra sağ tarafta Samples' ı 100 olarak değiştirdikten sonra teste başlayın.
İ7 6700hq 1dk 45 sn 75c max sıcaklık
Benim Phenom II X6 1090T 4Ghz ile 100 sample da 1:12.24 sürede bitirdi. Ryzen'i merakla bekliyorum fiyatına biraz uygun olursa am3+ tan ama de geçebilirim, liza su hanım Ryzen'i tanıtımında ki kasayı gönderirse 😉
FX 8300 100 Samples 1:22
a10 7870k ile 2.16
Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2620 @ 2.00GHz
200 Samples >>1:03
100 Samples >>32
Debian GNU/Linux Testing
Amd Athlon II X2 240:
100 Samples - 03:28
200 samples - 07:40
Nvidia GTX 660 (CUDA)
32x32 Tiles
100 Samples - 01:19
200 Samples - 02:37
256x256 Tiles
100 Samples - 00:21
200 Samples - 00:41
Ekran kartıyla render alırsanız tiles miktarını 256x256 belirlerseniz GPU'dan en iyi sonucu alabilirsiniz.
@supernova Bende Phenom II X4 925 ve FX 8320 var. Demek ki Phenom II'im 2 ila 3 dakika civarı falan alır. Değerlerinizi verirken bellek miktarlarınızı da yazar mısınız?
Blender bende varsayılan 150 sample açılıyor, ryzen videolardaki testler için 100 sample deniyor ama videoda 36 saniye falan sürmüş gözüküyor, reddit te başlık google docs falanda açmışlar ryzen için 100 sample 25 saniye, 200 sample 36 yazıyor, benim gözlerim mi bozuldu bu insanlar o videolardaki rakamları nasıl okuyor??? https://docs.google.com/spreadsheets/d/1O2Or6XOETZr3a4gLAuCuYEx8m5X_lv23LdwZiCZpBcM/edit#gid=0
Rekabet iyidir
Tam bu etkinlikten bir gün önce Radeon Instinct etkinliği vardı aslında. Deep learning, otonom araçlar, mühendislik, kişisel robotlar vb alanlar için Vega mimarisini kullanan MI25 adında ve 25 tflops (fp16) olduğu söylenen bir hızlandırıcı kart duyuruldu. Hatta bu kartın interposer'ından 4 tanesini bir araya getirip küp şeklinde de bir şey yapmışlar. Ayrıca Fiji ve Polaris mimarilerine sahip birer hızlandırıcı daha yapmışlar.
http://instinct.radeon.com/en-us/about/
http://www.pcgamer.com/amd-announces-radeon-instinct/
Zen işlemciler AMD'yi kurtaracak gibi. Ama AMD'ninde İntel gibi farklı sektörler için adım atması lazım. 2'si1 cihazlar veya telefon, araba gibi platformlara yönelik özel çözümlerde üretmeli. Bi ara ARM tabanlı sunucu işlemcileri üreteceğini duyurmuştu sonra rafa kalktı. Umarım AMD'ni kasında yeni fikirler, projeler vardır.
Bence gerek yok, apu'lar o işi görür....
@gamsizm Abi videonun renkleri sanki çok abartı gibi geldi. stüdyoda çekilen kısımdaki renkler yapayımsı gibi(fotoğraf jargonunu bilmiyorum, doğru kelimeyi bulamayabilirim). Işıktan mı yoksa çekilen ayarlardan mı bilemiyorum ama izlerken banttan seyredilmiş video gibi 🙂 Bu arada hata olmasın 1080p izledim.
yeni kartım vega olacak gibi, beklemedeyim......
5 cikacakmis 5i bekliyorum 🙂 6yi verin
@ehuseyin 7 şart, 8 olmadan yaşayamam 🙂
amd yi bekliyoruz yeni sistem onun üzerine toplanacak vr için acele etmeden bekleriz vega yı da zen i de 2017 sene sonu yeni vr sistemleri ile toplaya bilirim 🙂
AMD, Laptop işlemcileri ve mobil işlemcilerine yatırım yapsa daha iyi olur.
Masaüstü bilgisayar alanlar azaldı.
Bilmiyorum ama piyasada en çok satan işlemcilerde, fiyat/performans/ısı/enerji yarışması daha iyi olur. (7200U, 6200U vb)
Yemişim 5000₺'lik işlemciyi, ne kadar satabilirsin ki?
5000 ₺'lik işlemcide en iyi olursan orta ve alt seviyeyi daha rahat satarsın.
size katılıyorum daha az güç tüketerek günlük işleri rahat ve sorunsuz bir şekilde yapan kocaman bir soğutucu ve fana ihtiyaç duymayan işlemciler yapmaya odaklansalar. intel M tipi işlemcileri gibi hatta daha geliştirilmiş halini ortaya koysalar mesela. biraz baktım bu işlemci sunumunun her yanından ergenlik akıyor.
Bir yandan öyle ama en üstte kazanmanın getirdiği psikolojik avantaj oluyor. Bak Rx480 1060 ile rakip ve daha ucuz ama AMD'nin 1070 ve 1080'e karşı rekabet edecek GPU'su olmadığı için yerden yere vuruluyor. İnsanlar ucuz model alacaksa da genelde en üst seviyede en iyisini yapabilen markanın ucuz modelini almayı tercih ediyor...
650 dolarlık 6900k dan hızlı gibi görünüyor
Yehuuu sonunda i3 performansını yakaladık.
Güzel bir değerlendirme olmuş ayrıca tanıtımda veya ile oyun oynayamayan ablamıza tüy dikti bence
iki defa amd işlemcisi olan(daha ucuz olduğu için) bilgisayar topladım kendime ikiside problemliydi, bir türlü kararlı çalışamıyordu, durmadan çıkan mavi ekranlar, sürekli %100 çalışan işlemci vs. ilkinin işlemcisini anakartını intel yapıp kullanmaya devam etmiştim sonra kardeşime verdim. aradan yıllar geçti akıllanmadım yine bilgisayar toplamak istedim yine amd aldım artık düzelmiştir diye, daha beter problemler yaşadım. amd deyince aklıma problem, çöpe giden paralarım, bilgisayar başında geçirdiğim sinir krizleri geliyor. 🙂 sorun amd de değil bendedir belkide bilemiyorum.
Ben İntel p4 ile bıraktım ve Athlon Xp 2000+ tan beridir şimdiki sistemim olan phenom II X6 1090T ya kadar oc denemeleri dışında sorun yaşamadım.
Ne kadar şans sızmışsınız, sizin için üzüldüm gerçekten. Ben de sizin tersinize maddi durumum gereği, özellikle öğrenci iken, hep AMD kullandım. 99 dan beri bir tane bile sorun yaşamadım. Duron 800 ile başlamıştım sanırım. Hatta K7 K8 serileri içerisinde var olan bütün AMD CPU ları kullandım. Bunlarla beraber onlarca sistem kurup arkadaşlarıma kullandırmışımdır. Ama işte yaşanan 2 kötü tecrübe bu tarz ön yargılar doğuruyor ve sonrasında mecburen Intele yöneliyorlar, gayet normal ve haklılar.
Asıl anlamakta güçlük çektiğim şey ise günümüzde şu sorunların hiç yaşanmıyor olmasına rağmen birisinin gelip bu yorumu yazıyor olması.
Ben de Athlon XP ve Athlon 64 (hatta bir athlon daha olabilir) kullandım yaklaşık 6-8 yıl, hiç problem yaşamadım. Arkadaşlarıma da Duron toplamıştım, gayet güzeldi...
@sezers Aynen, P4 ile bıraktım. İlk AMD işlemcim ise mobil Turion 64....
AMD biraz da ana kart çip setlerinden çekt zamanında; şimdi o problem ortadan kalktı. Şimdiki AMD çip setleri iyi....
@lterlemez ben hala 970 kullanıyorum Gigabyte 970 Gaming G1 ek yonga ile de olsa usb3.0 4 adet usb3.1 2 adet ( biri type c ) bakalım RyZen'ler gelince nasıl bir görüntü çizecekler. Phenom II X6 1090T 4 Ghz ile beklemeye devam ediyorum.
AMD'nin hala düzgün bir işlemci üretebileceğine inanmıyorum.
Zamanında Athlon XP ve Athlon 64 kullanmış biri olarak neden olmasın diyorum. Zamanında teknik olarak yanlış bir yola saptılar ve buradan çıkmaları yaklaşık 10 yıl aldı ama sonunda o bataktan çıkıyorlar sanırım...
Ryzen Geliyor Ryzen Yalelel Yalelel,
Rekabetçi ola ola Yalelellim... Hülülleolololooooğğğğğ
Kendime not: Gaza gelmeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!! 🙂
Eğer Ryzen'de (14nm) bir gecikme olmaz ise Cannonlake (intel 10nm, 8xxx modeller) çıkana kadar yaklaşık bi 9 ay boyunca aynı nanometre üretim prosesinde işlemci satıyor olacak. Çok uzun zamandır bu konuda geriden geliyordu AMD, sonunda ucundan da olsa yakalamış olması güzel...
Apple a serisi işlemcilerle qualcomm işlemciler gibi oldu. Tam yakalıyor yetişiyor derken apple tekrar arayı açıyor.
@kesb-i apple kendi işlemcilerini neden macbook'larında kullanmıyor, hali hzırda intel kullanıyor? Hem üretim maliyeti daha ucuz olur hem de kendi işlemcileri sonuçta. (Macbook Pro değil, m işlemcili macbook veya macbook air için bahsediyorum)
@cursedelf biri x86 komut seti diğer arm komut seti, bir hanya biri konya da denilebilir tabiii...
@levent-alpsal iyi de daha bu gündemde windows için x86'ya arm'ın çevrildiğini veya tersinin yapıldığından falan bahsedildi. Bu kadar zor mu bu iş ben anlamıyorum. (Ben anlamıyorum derken ciddi olarak anlamıyorum 😀 )
@cursedelf Bu zor bir iş, microsoft kasıp yapmış. Onların uzun zamandır bütün donanım platformlarında ortak işletim sistemi hayalleri vardı. Yani telefonda da, tablette de, bilgisayarda da aynı windows ve aynı uygulamalar çalışsın, ondan ona, ondan öbürüne sorunsuz geçiş yapılabilsin mantığı. Böyle bir amaç olduğu için bu emeği harcamış ve bunu yapmış.
Apple da mac os ve ios diye iki ayrı işletim sistemi ve platform olmasın, hepsi aynı olsun derse bayaa bir kasıp bunu yapabilir, ama böyle bir niyetleri var mı, pek sanmıyorum. En azından microsoft durumunda değiller. Microsoft masaüstünde güçlü, mobilde zayıf. Masaüstündeki gücünü kullanarak mobil cihazlara da sızma peşinde. Yakında bence standart windows çalıştıran telefon ve tabletler duyurabilirler.
Hatta derlerki, sadece telefonu alın, telefonunuz, ev bilgisayarınız, iş bilgisayarınız hepsi bu olsun derler (tabi hafif ev/ofis kullanım senaryoları için)...
Ama Apple'ın mac os'u da kendi çapında güçlü, ios'u da çok güçlü. İkisini birleştirme gibi acil bir dertleri olduğunu sanmıyorum.
@levent-alpsal IOS ve mac OS çok uyumlu çalışıyor, örneğin okuduğun bir metne ipad'den devam etme veya telefonu ipad'den veya macbook'dan cevaplama vb. Ama işlemci konusundaki isteğim şu nedenledir ki, apple kendi işlemcisini kullanırsa fiyatlar çok daha ucuzlar kanısındayım Ayrıca bir de grafik işlemcisi olarak yine kendi grafik yongasını kullanabilir. Sonuçta ipad pro'da macbook'dan çok daha aşağı kalır bir cihaz değil perfomans olarak, hatta kullanım düzeyi çok çok daha iyi.
@cursedelf Evet ama o değişimi yapmak bayaa bir iş gerektirir bence ve böyle birşeye ihtiyacı yok.
@kesb-i Yanlız Apple ın yaptığı ile Qualcomm un yaptığı bir değil.
Apple çok fazla performans vermeyen işlemcileri kolaylıkla düşük üretim seviyelerine geçirebiliyor. Aynısı Qualcomm un çok daha karmaşık işlemcileri için o kadar kolay değil.
Haa diyecekseniz yok Apple işte 820 den iyi falan diye. Tamamen sentetik ve parayı bastıranın kazandığı testlere göre böyle çıkmasını geçelim. Telefonlar aynı çözünürlükte bile değil. Benim gibi 25 yıldır PC donanımlarını ve testlerini okuyan biri bunu rahatlıkla görecektir.
Ki o kadar deneyime de gerek yok. 1080p de 80-120FPS gibi kare oranları verebilen 1300TL lik ekran kartınının 4K çözünürlüğe geçince sürünmesini görmezden gelinemeyecek bir gerçek. Eğer işlemciler eşit çözünürlükte test edilse idi SnapDragon en az 3 kat fark atardı.
Kaldı ki işletim sistemi kısmını da geçmeyelim.
Ki burada hemen milletin gözü parlamasın İOS öyle iyi bir işletim sistemi de değil. Çok fazla şey sunmadığı için çok fazla da sistem kullanmıyor hepsi bu.
Kaldı ki Android İOS tan çok daha fazla özelliğe sahip ama işletim sistemlerinin boyutlarını karşılaştırın Saf android ile ios u kıyasladığında bariz olarak görünen şey İOS un daha fazla alan kapladığı.
Yani Android de kodlar akıllıca kullanılmış hatta yer yer kökten değiştirilmiş. Ama ios da aynı yapının üstüne bir sürü gerksiz kod bindirilmiş. Ki bunu çok eski bir Bug ın tekrar ortaya çıkması ile gördük zaten kanıtlı bir şekilde.
İşin işletim sistemi kısmı şuradan geliyor. Zamanında Play Station da Crysis oynanması gibi. İki farklı platformdu ve konsol kullanıcıları oynuyoruz işte diyordu. Oysa yan yana koyulduklarında grafik kalitesi farkı da ortada idi.
İşin AMD kısmına bakarsak da adamların asıl sorunu çok para yatırdıkları bir mimariye takılı kalmaları idi. Çok farklı bir yapı kullandılar aslında ve destek olsaydı çok iyi şeyler başarabilirlerdi. Ki bunu da gördük. Çok daha ucuza satılan FX8350 ler ender programlarda i7 leri geçebiliyordu. Ki bunun sebebi de programın AMD komut setine destek vermesi idi.
Ama tabi AMD GENE ben yapayım millet destek versin mantığının işe yaramayacağını gördü. Pek çok şey denedi ve bu güne geldiler.
Bakalım yeni işlemciler ne olacak. Tek çekirdek testi de olaydı iyiydi.
Gerçi aynı şekilde 8 çekirdek 16 izlek işlemci ile kıyaslanmış. 3,4GHz işlemci 3,7GHz intel den daha iyi sonuç vermiş.
Ama tabi bunlar Pro uygulamalar diyebileceğimiz şeyler. İşin oyun kısmı ne olacak acaba?
kuantum fiziği belirli nanometre altında üretime izin vermiyor. 10 ya da 8 nm teknolojileri teoride.
@cursedelf Emülatör ile zor işler bence; telefonda bile java üzerinden çok uğraştırıyor. İşletim sistemi doğal ortamda çalışması gereken bir yazılım bence. Emülatörle uğraşmamak lazım. Android emülatörsüz çalışabilse, bence telefonlar çok daha fazla iş yapar....
INTEL'in son kaby-lake ile ne yaptığı az çok belli olmuşken AMD'den güzel bir başlangıç yapacak işlemci olması ve 2 revizyonununda planlanlarda olduğunu düşünürsek son kullanıcı için gerçek manada iyi gelişmeler diyebiliriz.
AMD daha önce yaşadığı yeterli miktarda sunamama sıkıntılarını aşarsa şuanki pazar payını rahatlıkla %40lara çıkarabilir yeterki benzer sıkıntılar olmasın.
Çıksın detaylı testlerden sonra piyasadaki durumu görelim, performans kararlılık iddiaları gerçekleşirse tepe model'e geçecek olan çok kullanıcı olacaktır. en başta ben 😀
fonetik olarak rise ve zen in birleşimi 🙂
Bu arada bu yayının yapılacağını bir kaç kaynak göstermişti ama nedense o kaynaklar hem bu tanıtımın haberini yapmamış hem de verdikleri lanse edilecek haberlerini kaldırmış kafamda komplo teorileri dolanmaya başladı. resmen işkillendim çok feci acep yayıncılar intele rakip görününce hemen kaldırıp bu işten bir miktar nasiplendiler mi diğer bir konu da iyi ki teknoseyiri takip ediyorum etmesek yemin ediyorum habersiz bırakılacaz hem bu videoyla tarafsız olduklarına bir kez daha şahit oldum hem de diğer yayıncıların aslında öyle pek de teknoloji haberi yapmadıklarını anladım.
...
Biz hala AMD Athlon 64 x2 5000+, ATI Radeon X1600.
Neyse ya bakalim ne zaman cikacak bu. Mart ayina kadar sürer bence ilk ceyrek dediklerine göre.
şubat 2017