iOS ve Android için bağlı olduğunuz ağdaki cihazları taramanızı sağlayan bir uygulama. Şirkette bazen cihazlara elle ip vermek durumunda kalabiliyorum. Boşta olan ip adreslerini bununla tespit ediyorum
https://techet.net/netanalyzer/
iOS ve Android için bağlı olduğunuz ağdaki cihazları taramanızı sağlayan bir uygulama. Şirkette bazen cihazlara elle ip vermek durumunda kalabiliyorum. Boşta olan ip adreslerini bununla tespit ediyorum
https://techet.net/netanalyzer/
Bir SQL sorgusunun çalışma sırası.
#FaydalıBilgiler #yazılımgeliştirme #SQL

Metro Saga Bundle Xbox konsol için 34 tl içinde exodusun tüm dlcleride var.
https://www.xbox.com/tr-tr/games/store/metro-saga-bundle/9n9z4s1rd397
Excel üzerinde A1 hücresine verdiğiniz yolun (C:\Users\Kullanıcı\Desktop gibi) içinde bulunan dosyaları excele aktaran VBA kodu.
#excel #gif


Selamlar, @gamsizm'ın da videosunu çektiği Microsoft Store'dan #GamePassUltimate alma devri bitmiş sanırım, çıkmıyor artık, yeni yöntem bilen var mı? Steam kur güncellemesinden sonra uzatabildiğim kadar uzatayım diyorum.
Kardeşimin hattı faturasız bimcell. Zaten geçen sene geçerken direkt zam gelmişti zamlı fiyattan geçmişti. Bir kaç gündür zam smsleri atmaya başlamış bimcell ve pek geri adım atacağını sanmam. Hal böyle olunca daha önce @umtk ile mobil tarife avına çıktığımız zaman denk gelen vestelcell fatuıralı paketleri mantıklı buldum.
Ancak bu paketlere geçmenin bir kabızlığı var;
-Her vestel mağazası bu işlemi yapamıyor,
-Kurumsal mağaza olarak diirekt merkeze bağlı 5 mağazaya sordum ama yok yapamıyoruz dediler,
-Online süreç varmış ama hem çok şikayet var hem bimcell de telekom olduğu için bu geçiş faturasızdan faturalı geçişi gibi olacağı için yine vestel mağazası lazım.
Hal böyle kurumsal mağazanın birini sıkıştırdım, dedim siz sürekli sistem yok diyorsunuz ama bunu yapan kimse yok mu ?
Dediler aslında birisi var ama arayıp sormamız lazım. İyi dedim sorun, sonuç olarak yine kurumsal bir mağazayı aradılar, görece uzak. Tamam dediler burası yapıyor.
Ben mağazayı not aldım. Bugün sabahtan aradım sordum, sistem açık mı, taşımayı yapacak personel var mı vs vs.
Gerekli tüm şartlar olgunlaşınca gittik, işlem 30-45 dk arası bir şey sürdü. Sistem bir kere attı personeli. Sonra tekrar giriş yaptı, bir şeyler doldurdu sonra çıktı aldı onları, sonra imzalar, kimlik ve belgeleri telefondan telekoma ait bir app açıp oradan taratıp yükledi karşı tarafa.
Dediğim gibi bimcellden yine telekom altyapısı olduğu için aynı dk geçiş oldu ve eski sim kart direkt kapandı yeni paket ve yeni sim kart aktif oldu direkt.
Eğer telekom çekiyorsa ve fazla para vermeyeyim diyorsanız bence bir değerlendirin.
Paketler için link;
https://teknoseyir.com/durum/1527474

#kendinyap #DIY #simracing
Episode #02
Yavaş yavaş sona yaklaşıyoruz, direksiyon tamam, vites kulakçıkları için mini switch lerin gelmesini bekliyorum, pedal seti de neredeyse hazır, kablo bağlantıları yapılacak. Her şey bitince, kullanımla ilgili kısa ama açıklayıcı bir video çekmeyi düşünüyorum. ETS2 de ufak denemeler yaptım genel olarak bir sorun gözükmüyor şimdilik.
Tabi asıl deneme F1 2020 de olacak:)
Hala bıkmazsam ve enerjim kalırsa bir de H vites düşünüyorum bunların yanına.







Birinin işine yarar belki diye paylaşayım.
Asus N14u Adsl modemi, erişim noktası olarak asıl modeme ethernet ile bağlayıp kullanıyorum.
DHCP sunucusunu kapatıp asıl modemin ip havuzundan statik ip verdim ve kabloyu takınca çalıştı normal olarak. Ama dsl ya da router moda almadığım için tarih/saat sunucusu (ntp) çalışmıyor ve cihaz 2011 tarihinden başlıyor. Çözüm için Wan dns sunucusuna şu ipyi yaz gibi bir sürü yöntem denedim ama olmadı. Ben de manuel olarak nasıl değiştirebilirm diye baktım ve telnet ya da ssh ile değiştirilebiliyormuş.
Bir kaç komut denedim ama "invalid date" deyip durdu. Paylaşan kişiler hep YılAyGünSaat şeklinde paylaşmış ama tarih formatı biraz değişik çıktı normalden. Denemeler sonucunda Asus için olan formatı buldum.

telnete girmiş oluyoruz bundan sonra date yazıp enter yapınca cihazın mevcut tarihini görebiliyoruz.
Yeni tarihi girmek için date komutunu ve tarihi giriyoruz.
Örnek olarak; 17 Ocak 2021 saat 20:30'ı alalım
AyGünSaatDakikaYıl. şeklinde girmemiz gerekiyor yani 011720302021 şeklinde giriyoruz.
Daha sonra sadece date yazarak saatin değişip değişmediğini tekrar kontrol edebilirsiniz.
Eksi tarafı ise cihaz kapanıp açılınca saat sıfırlanıyor ve tekrar bu işlemi yapmak lazım. Kendinize bir vbs script yazarak sadece sati girip işlemi yarı otomatik yapabilirsiniz.

#asus #n14u #ntp #telnet #tarih
Şunu da bırakayım. 3060ti ile 3070 arasında pek fark olmayacak anlaşılan

PowerShell
Çok sayıda jpg dosyasının ismini numaralandırmak için şu aşağıdaki komut güzel çalışıyor, ama 00 ile başlıyor numara vermeye. Bunu 01 ile nasıl başlatabilirim?
Kod:
$i = 0
Get-ChildItem "*.jpg" | foreach-object {Rename-Item $_ "$($i.ToString('D2')).jpg"; $i++}
Fing vardı ancak onlarda kullanıcı sayısı arttıkça bazı özellikler için para istemeye başladılar. Bu ise basit ve kullanışlı duruyor 👍
Fing ten daha hızlı birde o kısmı da güzel