Ev Yapımı Limonata

Merhabalar,

 

Hân'ımın sürekli yaptığı severek tükettiğim limonata tarifi vereceğim.

Malzemeler;

  • 1 limon
  • 1 portakal
  • 1 su bardağı şeker (isteğe göre değiştirebilirsiniz)
  • 1.5 LT - 2 LT Su (istediğiniz yoğunluğa göre değiştirebilirsiniz)
  • 1 çay kaşığı limon tuzu.

Yapılışı;

  • Öncelikle limon ve portakalı dondurucuya atıp donduruyoruz.
  • Daha sonra dondurucudan çıkarıp bıçakla kesilebilecek kadar çözününce bıçakla 4e 6ya vs doğrayıp mutfak robotu ile çektiriyoruz.
  • Hamur kıvamına gelince suyunu ekliyoruz.
  • Sonra şekerini istediğiniz ölçüde ekliyoruz.
  • İnce kumaş veya tülbent gibi bir şey ile bir kaba süzüyoruz.
  • Sonra limon tuzunu ekleyip karıştırıyoruz.

 

Afiyet olsun.

Görüntüsü bu şekilde ve gerçekten lezzetli bir limonata 😉

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 22

Xiaomi Mi Band 4 için Özel Tema Yükleme Rehberi

Merhabalar,

Bildiğiniz gibi Xiaomi bu modelde Mi Band ürününe renkli ekran ekledi fakat kendi MiFit uygulamasının içerisindeki temalar çok kısıtlı ve haliyle herkese hitap etmeyebilir. Bir grup meraklı insan da bunu özelleştirmenin yolunu bulmuşlar ve yüzlerce farklı saat temasının yüklenebilmesine olanak sağlamışlar. Vakit kaybetmeden yöntemi anlatayım.

NOT: Bende Mi Band 4 olmadığı için bu yöntemi bizzat deneyemedim fakat birçok kişinin kullandığı bir yöntem olduğu için sorun olacağını sanmıyorum.

Uygulama yardımıyla yüklemek

Eğer "ben manuel olarak uğraşmakla istemiyorum, tek tıklamayla kurmak istiyorum" diyorsanız, Google Play'den şu uygulamayı kurup, kolayca kullanabilirsiniz:

MiBand4 - WatchFace for Xiaomi Mi Band 4

iOS üzerinden özel firmware, font ve tema yüklemek için: AmazTools (Vaktim olursa bunun için de bir rehber hazırlayacağım)

Manuel olarak yükleme

Eğer "yok ben uygulama ile yapmayı sevmiyorum, kendim elle yaparım" diyorsanız ya da yukarıdaki uygulama marketten kaldırılırsa, aşağıdaki adımları sırayla uygulayabilirsiniz:

Eğer henüz yapmadıysanız öncelikle:

  1. MiFit uygulamasını kurun, Mi Band 4 ile bağlantısını yapın ve varsa son güncellemeleri alın.
  2. MiFit uygulamasını açın ve herhangi bir temayı uygulayın.

Temayı yüklemek için:

  1. Bu adresdeki sayfadan kendi zevkinize uygun temayı bulun ve bilgisayarınıza indirin. (Tema dosyaları genelde .BIN uzantılı olurlar, eğer bir ZIP arşivi indirdiyseniz önce onu dışarı çıkartın)
  2. Daha sonra telefonunuzu bilgisayara bağlayın ve şu dosya yoluna gidin: Android/data/com.xiaomi.hm.health/files/watch_skin_local/
  3. Burada şu anda Mi Band 4 cihazınızda uygulanmış olan temanın .BIN uzantılı dosyasını göreceksiniz. Öncelikle her ihtimale karşı bu dosyayı bilgisayarımızda bir yere yedekleleyin daha sonra telefondaki dosyayı silin.
  4. İndirdiğiniz dosyanın ismini, 3.adımda yedeklediğiniz dosyanın ismiyle değiştirin.
  5. İndirdiğiniz ve ismini değiştirdiğiniz dosyayı 2.adımdaki dosya yoluna kopyalayın.
  6. MiFit uygulamasını açın ve aynı temayı tekrar uygulayın.

Bu adımlardan sonra Mi Band 4 cihazınızda indirdiğiniz temayı görmeniz gerekiyor.

Animasyonlu tema yüklemek

Yandaki gibi bir animasyonlu tema yüklemek için biraz daha uğraşmak gerekiyor (Bazı animasyonlu temalarda bu işlemler zaten yapılmış oluyor buna dikkat edelim):

  1. Bu adresdeki online HEX Editor uygulamasıyla, indirdiğimiz BIN uzantılı dosyayı açın. (İsterseniz kendi kullanmak istediğiniz HEX Editor ile de yapabilirsiniz)
  2. Açtığınız BIN dosyasının 2.satırının ilk kısmındaki FF FF FF FF FF FF FF FF ifadesini seçin ve satırın başındaki FF ifadesine tıklayın.
  3. Bu ifadeyi kopyalayın: 24 00 d0 03 00 00 3d 78
  4. HEX Editor'e geçip, CTRL + V tuşlarına basın ve gelen pencereden "Overwrite the bytes at the cursor position" kutucuğunu seçip, altındaki listeden de "Hexadecimal Values" ifadesini seçin ve Apply düğmesine basın.
  5. İlgili satırın değiştiğini gördüğünüzde, düzenlenmiş BIN dosyanızı "Export" düğmesine tıklayarak indirip yukarıdaki "Manuel olarak yükleme" başlığındaki adımları uygulayabilirsiniz.

Yazının başındaki görseldeki temalar sırasıyla:

  1. GB_M.Casper
  2. Mario Odyssey Animated
  3. Tetris Brick Game
  4. Fallout PipBoy
  5. Activity
  6. Commodore 64
  7. The Witcher

Bir başka yazıda görüşmek üzere,
Kendinize iyi bakın...

Etiketler: #xiaomi #miband4 #custom #firmware #tema

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 12 / 21

SMS'i sadece bankaların vs. onay kodu için kullananlara, sms'i tamamen devredışı bırakıp, spam SMS'ten kurtulmak için, atılan bir adım daha.
https://techcrunch.com/2019/04/30/developers-can-now-verify-mobile-app-users-over-whatsapp-instead-of-sms/
#HaftalıkGündemeMalzeme #spamsms #2FA #twofactorauthentication

Developers can now verify mobile app users over WhatsApp instead of SMS –...

Facebook today released a new SDK that allows mobile app developers to integrate WhatsApp verification into Account Kit for iOS and Android. This will allow developers to build apps where users can...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Muhteşem bir Raytracing demosu olmuş. Hala adam akıllı kullanan AAA oyun göremediğimizden dolayı pek anlamamıştım teknolojiyi şimdi daha iyi oturdu. Global illumination yönünde çılgın bir ilerleme olduğu görülüyor.

Minecraft Ray Tracing Live Play: A Path Traced Showcase?

Welcome to Alex Battaglia's Panopticon of Path Tracing! With an able assist from John Linneman, we embark on a journey through the newly ray traced world of ...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

Asus Laptoplarda Uzamsal Ses ve External Subwoofer'ın Aynı Anda Çalışmama Sorunu için Çözüm

Özellikle #Asus laptoplar ve #Windows10 ile yaşanan, #UzamsalSes ve External (Harici) Subwoofer'ın aynı anda kullanılamama, hatta kulaklık taksanız dahi kulaklıkla bile uzamsal ses aktive edilememe sorununa çözüm için bin bir türlü yolu deneyerek sonunda çözümü buldum.

Alınan Hata: 'Bu bilgisayarda uzamsal ses mevcut değil' diyor ama sabwoofer çalışıyor veya tam tersi uzamsal ses var ama subwoofer çalışmıyor.

Sizlere de lazım olursa diye çözümü anlatıyorum:

  1. Buradan* Realtek HD Ses Yöneticisi sürücüsünü indirin.
  2. Sıkıştırılmış klasörü dışarı çıkartın.
  3. 8633_FF00 isimiyle başlayan klasörün içerisine girin.
  4. Setup.exe uygulamasını çalıştırıp, tüm yükleme adımlarında ilerleyin.
  5. Yükleme esnasında bilgisayarınız bir veya daha fazla kez yeninden başlatılabilir, açılınca bekleyin otomatik olarak yüklemeye kaldığı yerden devam edecektir.
  6. Bu esnada karşınıza ilerleme adımı çıkarsa, ilerletin.
  7. Hem uzamsal ses - hem de external subwoofer kullanımına şimdi başlayabilirsiniz.

Not: Tüm ses ayarlarınız kaybolacak, tekrar kişiselleştirmelerinizi yapabilirsiniz: Headset/Headphone, Front/Subwoofer ses düzeyi mixeri, Mikrofon gürültü kesme vb.


#WindowsSonic için doğrudan görev çubuğundaki hoparlör simgesine sağ tıklayıp, farenizi "Uzamsal ses"'in üzerine getirdiğinizde "Kulaklıklar için Windows Sonic" karşınıza çıkacaktır, bunu seçmeniz yeterli olacaktır.

#DolbyAtmos (ücretli ama en iyisi) için Windows Mağazasından #DolbyAccess yazılımını indirip kurulumunu kendi yazılımı içerisinden yapabilirsiniz.

#DTS için Windows Mağazasından DTS Sound Unbound yazılımını indirip kurulumunu kendi yazılımı içerisinden yapabilirsiniz.


* Sürücü kaynağı: technopat.net Sosyal

İyi günler.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

FPS ve Tazeleme Hızı İlişkisi

PC oyunculuğunun en çok bahsedilen terimlerinden birisi olan FPS hakkında sorular veya yanlış yorumlar görüyorum. Bunun için bir açıklama yazayım istedim.

FPS: Açılımı "Frame per Second", yani "Saniye Başına Kare" dir.

Uzun yıllardır "PC Master Race" savunuculuğunun en büyük savı 60 FPS ile oynanan oyundaki akıcılıktır. Çok uzun zamandır monitörlerin tazeleme hızı 60hz (saniyede 60 kez görüntü yenileme) olduğu için maksimum 60 FPS'de takılı kalınıyordu. Ancak monitörlerin tazeleme hızlarının artmasıyla birlikte bu durum da değişti. Günümüzde 72, 75, 120, 144, 240 gibi farklı tazeleme hızlarını destekleyen monitörler bulunuyor. Asıl konumuz akıcı oyun için kaç FPS olması gerekli?

Öncelikle V-Sync, FreeSync ve G-Sync gibi özelliklerin kapalı olduğu durumdan bahsedelim. Monitörün 60hz olduğunu var sayalım. 60hz de çalışan bir monitör her 16,66ms'de bir yeni bir kare göstermek isteyecektir. LCD monitörlerde görüntünün yukarıdan aşağıya doğru oluşturulduğunu da belirteyim.

Aşağıdaki GIF'te LCD monitörde yeni karenin oluşturulma şekli gösterilmiş.

FPS = HZ - Ekran kartının ürettiği kare sayısı 60 ise, bu durum karşılanmış olur. Monitör her 16.66ms'de yeni bir kare gösterebilir. Akıcı bir görüntü oluşur. Her bir kare bir öncekinden farklıdır. Ekranda yırtılma görülmez, çünkü yırtılma ya ekranın en alt pikselinde ya da en üst pikselinde oluşur.

FPS < HZ - Ekran kartı monitörün tazeleme hızından daha az sayıda kare ürettiğinde monitör aynı kareyi birden fazla kez gösterecektir. Eğer tazeleme hızının (hz) tam yarısı kadar FPS var ise her kare 2 kez gösterilecektir, bu durumda yine yırtılma olmaz, ancak akıcılık azalır. FPS hz'nin yarısından daha az ise her kare ikiden fazla kez gösterilecektir ve animasyonlarda atlamalar görülecektir, bu durumda yırtılma da görülecektir. FPS hz'in yarısından fazla ise bu sefer her kare 1 ila 2 arasında görülecektir. Bu durumda monitör kareyi 2. kez çizmeye başladıktan sonra yeni kare iletileceği için ekranın bir kısmından sonra yeni kare gösterilmeye başlanır, ancak ekranın üst yarısında eski kare mevcut olacaktır. Bu da görüntüde yırtılmaya sebebiyet verir. FPS'nin hz'den düşük olduğu durumlarda genelde yırtık ekranda yukarıya doğru hareket eder.

FPS > HZ - FPS hz'den fazla olduğunda bu sefer monitör ilk kareyi çizmeyi bitirmeden GPU tarafından yeni bir kare ile beslenecektir. Bu durumda yine yeni kare iletildiği anda monitör yeni kareyi çizmeye başlayacak ve ekranın üstünde eski kare, altında ise yeni kare görüntülenmiş olacaktır. Eğer FPS hz'nin iki katı ise monitör ilk karenin yarısını gösterdikten sonra yeni kare iletildiği için yeni kareyi göstermeye başlar. Ekranın tam ortasında yırtık oluşur. İki kat FPS sürekli sağlanırsa (genelde olmaz, çünkü görüntülenen her bölgede FPS değişecektir) yırtık tam ortada sabit kalır. FPS hz'nin 3-4-5 atı şeklinde olursa ekranda aynı anda 2-3 yada 4 yırtık olacaktır. FPS'İn hz'den yüksek olduğu durumlarda yırtık aşağıya doğru ilerleyecektir. FPS hz'den yüksek olduğunda akıcılık FPS=hz durumuyla aynı olacaktır, ancak input lag düşeceği için izleyiciye daha akıcı izlenimi verir.

Aşağıdaki resimde 2 adet yırtılma olduğunu görebilirsiniz. Bu resime bakarak FPS'nin HZ'nin en az 3 katı olduğunu söyleyebiliriz.

V-Sync - V-Sync açık iken kare hızı hz'ye sabitlenir. FPS hz'den düşük olduğunda üstteki durum (FPS<HZ) geçerlidir. FPS > HZ olduğunda ise GPU, monitör kareyi görüntülemeyi bitirene kadar bir sonraki kareyi iletmez, bir tampon bellekte kare saklanır, monitör kareyi tam olarak gösterdikten sonra yeni kare iletilir. Ancak bu durumda input lag artar, ve akıcılık azalmış izlenimi yaratır. V-Sync açıkken FPS = hz şeklindeyken yırtılma gözlenmez, iki karenin ayrıldığı yer ekranın sonu ve başı şeklindedir.

 

FreeSync, G-Sync, Adaptive Sync - Bu teknolojiler monitörün tazeleme hızını FPS'e eşitler. Ancak sadece belirli FPS aralıklarında çalışırlar; 40-60, 30-72, 35-120 vs. Bu sayede ekran yırtılma oluşmaz ve akıcılık FPS < hz durumundaki kadar azalmaz.

 

Sonuç olarak monitörün desteklediği hz'den daha fazla FPS'e sahip olmak animasyonları daha akıcı yapmayacağı gibi ekranda bir veya birden fazla yırtılmanın olmasına sebep olur. Input lag'ın azalması karşılığında yırtılmaların olmasına göz yumuluyor ise Sync kullanılmayabilir. Ancak en ideal durum grafik ayarlarının GPU'nun maksimum hz ye yakın FPS vermesini sağlayacak şekilde yapılması ve Sync teknolojilerinin açılması şeklinde olacaktır.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Ekrem 🎧 🎮 @huseyinekrem

    Yanlışım varsa kusura bakmayın, yeni uyandım. Ekran kartının görüntüyü oluşturma süresi sabit değil.frametime dediğiğimiz şeyi atlamışsınız sanırım. Akıcılık bununla doğrudan ilişkili.

  • sangreal_1905 @sangreal_1905

    FPS > HZ'den olduğu durumda her zaman yırtık oluşmuyor. Mesela 60 Gh monitor kullanıyorum. Fakat Pubg'de genelde 100-144 fps arası gidip geliyor .Bu yırtıklar oluşmuyor. Ama bazı oyunlarda da deli gibi oluyor. Oyundan oyuna mı değişliyor yoksa driver oyuna göre muamelemi yapıyor.

    • Equitatus @equitatus

      Yırtılma aslında her zaman oluşabilir. FPS=HZ olduğu durumda bile yırtılma olabilir. Yırtılma olmaması için önemli olan GPU'dan gelen karenin monitör bir kareyi gösterdikten hemen sonra iletilmesi gerekliliği. FPS=HZ iken de bu durum oluşmaz ise GPU yeni kareleri monitör kareyi çizmeyi bitirmeden gödneriyor ise yine yırtılma olur. Bunu engellemek için Sync'lerden herhangi birinin kullanılması gerekir.

      FPS>HZ olduğunda da eğer synclerden herhangi birisi açık değil ise yırtılma olacaktır. Ancak yırtılma monitöre, oyuna ve kişiye göre değişiklik gösterebilir. Bazı kişiler yırtılmaları hiç görmez, şahsen ben PUBG oynarken yırtılmalardan inanılmaz rahatsız oluyordum, bu yüzden 72HZ FreeSync ve VSync açık oynamayı tercih ediyordum. Bazı oyunlarda sahnelerden dolayı yırtılmalar fark edilmiyor, bazen de yırtılma çok kısa süreli olduğundan çıplak gözle görmek zordur. Yırtılmanın ekranın neresinde oluştuğu da önemli, ekranın en altında veya en üstünde oluşan yırtılmaları seçmek zor olur.

      Driver ile yırtılma kontrolü yapıldığını düşünüyorum. Çünkü bazı driver güncelleştirmeleri ile yırtılma problemi çok fazla artabiliyor, ancak nasıl bir mekanizması olduğunu bilmiyorum açıkçası.

    • cengiz @cengiz

      Karelerin sayısı çok fazla olduğu için kareler arası görüntü farkı azalıyor. Bu yüzden fark etmiyor olabilirsin ama olmuyor diye birşey yok.

Cok guzel bir belgesel...

https://www.youtube.com/watch?v=m4c5zJTB1Ns

#Belgesel #BirazDahaBilim

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • aMeLeDeRViS @ameledervis

    Bu deneyde en cok can yakan nokta...
    1961 yilindan bugune kadar katilmakla beraber gelebildigi en yuksek nokta Asociate Member olan Turkiye ki bunun sebebi Turkiye'nin kendisidir.
    Kizanlar olabilir...
    Varsa onlara sunu sorardim...
    Herkesin Tanri'yi aradigi yerde Turkiye neyi arayacakti 😀

    • seckyn @seckyn

      @ameledervis Hatırladığım kadarıyla Türkiye'ye kurucu veya tam üyelik teklif etmişlerdi ama bize aidat fazla geldiği için kabul etmemiştik. Sonradan çark ettikte ortak üye olduk. Ben yanlış mı hatırlıyorum acaba. Böyle bir bilgiyi bulamadım şuan da 😀 Acaba zihnim mi bana oyun mu oynuyor. Onu teyit için bir de sana sorayım 😀

    • aMeLeDeRViS @ameledervis

      @seckyn
      Ortak uye olarak lanse edilen sey aslinda Katilimci uyelik, mudur yardimcisi gibi 😀
      Turkiye icin, o zamanlar istenilen miktar asiri yuksek oldugundan uzun bir sure tam uyelik istenmemis ama gozlemci olarak katilmis ki bu da ucretli bir uyelik.
      2014 yilindan beri Associated Member yani katilimci uyeyiz, diyebilirsiniz ki...
      Yahu, biz CERN'in ortagiyiz, bu da bir avunma sekli 😁

      Neler var bu uyelikte yada yok diyelim...
      Ortaklik olarak lanse edilen uyelikte Turkiye'nin oy yada red hakki bulunmamaktadir.
      CERN personeli atamalarinda ancak basvuruda bulunabilir.
      Yine ogretim gorevlisi yahut ogrenci alimlarinda ancak basvuruda bulunabilir.
      Hic bir idari ve arastirma komisyonunda Turkiye'nin yeri yoktur.
      Bu formattaki uyelik icin yillik aidatin 10'da biri gibi bir miktara tekabul ediyor ama bunun karsiliginda odenen bu miktari gecmemek kaydiyla ticari satis yapabilme hakkina sahip Turkiye.
      Turkiye cikmak icin basvuruda bulunabilecekken, CERN dogrudan uyeligi sonlandirabilir (Bazi sartlara bagli).
      Turkiye su anda odediginin 2 katini odemedigi surece tam uye gorusmeleri bile mumkun olamazken Turkiye'nin odediginden cok daha az odeyen tam uyeler vardir 🙂

      Bazi ulkelerin hic bir uyelik statusu olmamasina ragmen Turkiye'den cok daha fazla hakki vardir.
      K. Amerika'yi saymazsak, Japonya, Rusya ve Cin'in dogrudan arastirmalara katildigi ve yuzlerce egitim gorevlisi ve ogrencisini gonderdigini biliyoruz.

      Turkiye neden yok yada neden bu kadar gec kaldi sorusunun cevabi buyuk oranda siyasi olsa da kucuk bir kisim bizim insanimizin ilgisizligine ve umarsizligina dayaniyor.

      Faydasini gorduk mu?
      Ekonomik ve siyasi alanda cok fazla gordugumuz soylenebilir, bilimsel alanda ise en azindan halka aciklanan bir gelisme yok.
      Sadece TAC adi verilen bir hizlandiricinin yapilma niyeti oldugu haric.

      Onceki yorumda da belirttigim gibi aci bir gercek ama boyle, daha iyisi yapilabilir mi, daha iyi yerlere gelebilir miyiz?

      Bu sorunun bende cevabi yok 😀
      @zirkenyum bilir.

Etkileyici bir CGI daha...
Tuhaf ama orijinal bir senaryosu var...

#Youtube #Sci-fi #AmatorYapimcilar #CGI

https://www.youtube.com/watch?v=rDYo4Acsu94

CGI 3D Animated Short: "BIG BOOM" - by Brian Watson

TheCGBros Presents "BIG BOOM" - A film that explores the questions of existence through the eye of a lonely service robot. It was definitely inspired by thin...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Oğuz paylaştı.

Merhaba
Kullanıcılarımızın en çok sorduğu sorulardan biri olan, dizüstü bilgisayarlara performans remi seçme konusunda yeni bir makale hazırladık . Özellikle anakart üzerinde bellek çipleri ( dram ) olan dizüstü bilgisayarları ele aldık.
https://bilendenal.com/tavsiye/dizustu-bilgisayariniza-performans-bellegi-secerken-dikkat-etmeniz-gerekenler

BeğenFavori PaylaşYorum yap