Paylaş Paylaş

Resident Evil 2 İncelemesi

Tansel ve Uğur, Resident Evil'ın efsane oyunu Resident Evil 2'yi inceliyor. Resident Evil 2, günümüz teknolojileriyle yeniden yapılmış ve etkileyici atmosferi, eski oyunun çok ötesine geçmiş.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • TeknoStil @teknostil

    Firmalar artık oyun geliştirmekte zorlanıyor. Özgün yapımlar ortaya çıkamıyor. Haliyle remastering diye bir moda çıktı başımıza.
    Ama yalan yok, bazı oyunların Remastered sürümlerini istiyorum. 🙂

  • BeatBoxGrandma @beatboxgrandma

    +18 hem, hem de herkese açık 😀 İzlenmez mi 😀

  • Murat Gamsız @gamsizm

    LP bu oyunu oynar mı sizce 🙂 Mermi sayılı.

  • baba jo @baba-jo

    tansel ve uğur, izledim. hem de seve seve.

  • Cantona @cantona

    Tabii ki; edebi bir giriş ufkumuzu genişlettiği gibi bizleri diplere gönderdiğimiz düşüncelerimize yaklaştırır.

  • PCMODTR @pcmodtr

    Oyun videosu Tansel ve Uğur TS'de sonunda taşlar yerine oturuyor galiba.

  • Samed @samedyavuz

    Tansel ve Uğur. Pcyi direk formatladım

  • Mehmet Aybars Işken @kahraman810

    Sen çok yanlış beklentilere girmişsin 😛

  • Digital Animal @gameboy

    Nasıl bi sayko yahu bu mekanı tasarlayan adam... Öldüm öldüm dirildim 🙂

  • SonkaBonka @sonkabonka

    48 dakika RE2 incelemesi mi ?
    Direkt dükkanı kapattım. 🙂

  • M. Oğuz Sünnetci @vitalyscherbo

    Girişiniz yeter be 🙂 Çok güzeldi, ağzınıza sağlık Tango ve Cash.

  • DRTOLGA @platinium08

    Tansel Ve Uğur... İkisine de Selam olsun. Elinize ağzınıza sağlık.

  • BeatBoxGrandma @beatboxgrandma

    @harrower @nuguryurtsever Hocam Resident Evil 4 sanki daha iyi gibi geldi bana. Siz hangisi daha iyi dersiniz ikisini de oynayan oyuncular olarak?
    Ada Wong adamdır bu arada 😀

  • DRTOLGA @platinium08

    @gamsizm Arkadaşlarımızı çok seviyorum ancak Nostalji bir serinin yeniden yapımı olunca sizi ve LP yi görmeyi isteyecek kişi çok fazladır. Bu bugün RE2 olur Öbür Gün Başka bir Remake olur.

  • tolgaaaltas @tolgaaaltas

    Gecem güzelleşti yemin ediyorum bu ikiliyi görünce.

  • Murat Gamsız @gamsizm

    @platinium08 Tamam da nostalji olunca o oyunu oynamış olmuyoruz ki sırf eskiyiz diye 🙂

  • DRTOLGA @platinium08

    @gamsizm oynadığınız ve bildiğiniz serilerde sizi görmek isteriz 🙂

  • BraVe @brave

    Tansel ve Uğur. Keyifle izledim ve kapattım. 🙂
    Oyun güzel olmuş ancak bazı yerlerde yansımalar çok rahatsız edici olmuş. Mesela görseldeki yağmur yüzünden ıslanmış mekandaki parlamalar (beyaz noktalar) hoş olmamış bence. Ama genel olarak beğendim. İndirime girince alırım oyunu.

  • 012 @b166er

    milla jovovich yok kapattım

  • Burak @buraktheweekender

    Tansel bir hafta gözlüklü bir hafta gözlüksüz, sıktı artık. İZLEMİCEMjsdfh YETER.
    Yine muhteşemsiniz beyler, teşekkürler!

  • Yunus @yunus

    Detaylı ve güzel bir inceleme olmuş. Emeğinize sağlık. YouTube dislike ekibinin azalarak bitmesini bekliyorum aylardır ama sabit bir şekilde devam ediyorlar. Tuhaf insanlar.

  • Serhan Sukuroglu @serhan-sukuroglu_1

    Iyi güzel inceliyorsunuz. RTX destekli oyunlardan bahsediyorsunuz ama Dolby atmos desteklediği halde o konuda detay vermiyorsunuz. Korku oyununda seslerde önemli değinmeniz lazim diye düşünüyorum... Bu arada oyun atmos destekliyor. Demosunda çok atmosluk bir şey görenedim. Full versiyonuda listede bakalim nasil bir etki yarataçak bakacam haftaya :-))

    • Uğur Yurtsever @ugury

      Oyunda RTX desteği yok aslında. Tansel'in yaptığı ufak bir espriydi. Dolby Atmos'un doğru düzgün bir donanım olmadığı taktirde tek başına yazılımsal olarak bir olayı yok. Bu şekilde ses kalitesini olumsuz etkilediği birçok örneğe de şahit oldum ben. Dolayısıyla doğru düzgün deneyimleyemediğimiz bir şeyden de bahsedemeyiz.

    • Serhan Sukuroglu @serhan-sukuroglu_1

      @nuguryurtsever Genel olarak rtx dedim. Yoksa oyunun desteklemediğini biliyorum. Dolby atmosun olumsuz bir yaninin olduğunu düşünmüyorum. Tomb rider son oyununda Inanilmaz bir deneyim sunuyor. Ben sadece destekleyip desteklemesiğine deyinebilinirsiniz demek istedim

  • SonkaBonka @sonkabonka

    Teşekkürler. Güzel inceleme olmuş.
    Oyunla uzunca süre vakit geçirmiş biri olarak ben de birkaç şey eklemek istiyorum izninizle.

    -- Uğur'un da söylediği gibi, oyun senaryo açısından tırt. Ömrü hayatımda elime kalem alıp hikâye denemesi dahi yazmayan ben bile bir şeyler yazmaya kalksam, eminim ki daha iyi bir şeyler ortaya çıkartırdım. Ama serinin 4. oyunundaki kadar da kötü değil. Evet, RE4'ten daha iyi. Benimle bu konuda tartışmaya girecek kim varsa "Salazar" der susarım. 🙂 Ne kadar ufuk açıcı bir karakter ve diyaloglar öyle anlatamam, anlayamazsınız... 🙂 Diğer oyunlar çok eski olduğu için karşılaştırmaya almıyorum.

    -- Oyuna başlamadan önce, zorluk seçimi ekranındaki "standart" seçeneği o kadar kolay olmuş ki, hiç oyunlarla ilgisi olmayan bir adamı başına oturt rahatlıkla oyunu oynar. Ama o "hardcore" denen meret var ya... İşte gerçek oyuncunun aradığı seçenek bu. O yüzden oyuna bu seçenekle başladığım için hiç pişman değilim. Aksine, oyunu diğer zorluk seçeneklerinde oynayanları gördüğümde onlar adına üzüldüm. Tabi bu oyuncunun suçu değil, bütün suç Capcom'da. Sen böylesine güzel bir oyun yapıyorsun ama zorluk ayarını nasıl oluyor da tutturamıyorsun ?.. Üzücü gerçekten. Videoda bahsi geçen "Difficulty Scale AI" denen nanenin bu oyunda olmadığını, varsa da çalışmadığını - oyunu 4 kez bitirmiş biri olarak - rahatlıkla söyleyebilirim. Bu sebeple oyuna "standart" seçeneğiyle KESİNLİKLE BAŞLAMAYIN. Oyunun 1 puanını sırf bu sebeple kırarsınız emin olun. Resident Evil'ın olayı bu çünkü. Kısıtlı sayıda ink ribbon'la "acaba nerede kayıt alsam" diye düşünürken, sürekli diken üstünde ölümle burun buruna olduğunuzun bilinciyle, sıradan zombi gruplarının bile sizi çiğ çiğ yiyebileceği gerçeğiyle, çok kısıtlı mühimmatınızı harcamadan önce kılı kırk yardığınız ve başarısız olmanız durumunda "auto save" denen saçmalık olmadığından ötürü kayıt aldığınız noktaya döneceğinizi bilinç altında bildiğiniz için gerilim daha da yükseliyor ve düşmanla karşılaştığınızda eliniz ayağınıza dolaşıp ortalık yerde aptalca koşturmaya başladığınız sırada "licker" gelip sizi tahtalı köye doğru ufak bir yolculuğa çıkartıyor... Sakın bu oyunu "standart" ya da "assisted" modda oynayıp piç etmeyin reca ediyorum efem.

    -- Oyunda Dolby Atmos desteği olduğunu belirtmek isterim. Yani çok sevgili Mr. X sizi kovaladığında kendisinden kurtulmayı başarabilirseniz, kendisinin alt, üst ya da bulunduğunuz katta olup olmadığını hoparlörlerden gelen sesten rahatlıkla tespit edebiliyorsunuz. ( ses ayağınızın altındaki ya da başınızın üstündeki hoparlörlerden geliyor. arada altınıza kaçırabilirsiniz, hazırlıklı olun. 🙂 )
    NOT : Atmos kurulumlarında ne kadar fazla hoparlör olursa surround etkisi de o kadar artıyor. Yukarıda "ayağınızın altındaki hoparlör" yazmışım ama aslında bu terim yanlış olduğu için düzeltme ihtiyacı hissettim. Dolby Atmos ya da DTS-X ev kurulumlarında ayağınızın altında bir hoparlör bulunmuyor. "Ayağınızın dibinde gibi" demek daha doğru olacaktır.

    -- Capcom "geçmişe saygı" kisvesi altında resmen eşeklik edip kolaya kaçarak, senaryoların 2'nd run'larını kelimenin tam anlamıyla piç etmiş. Oyun aceleye mi geldi acaba diyeceğim e yok. Sen oyunu 2015'te duyurdun ve kim bilir ne zaman geliştirmeye başladın ama PS1'deki çeşitliliği nasıl sağlayamadın sevgili Capcom ? Spoiler vermeden şöyle izah edeyim; oyunun 98 versiyonunda bir dolabı açtığınızda ya da bir odaya girdiğinizde önünüze iki tane item çıkıyor. "Ya bu silahı al, ya da bu genişletme çantasını" diye. Oyunun B senaryosunu oynadığınızda, A senaryosundaki yaptığınız seçimler etkili olurken, yeni oyunda böyle bir şey olmadığı gibi bir de üstüne aynı Boss dövüşlerini bile yaptığınız oluyor. E o halde ne anlamı kaldı oyunu 2. kez oynamanın ? Senaryonun asıl sonunu görmeniz dışında bir anlamı yok. Ben o kilidi açıp o silahı alıyorsam ve oyunun 2'nd run'ını oynadığımda o kasa hâlâ kilitli ve aynı silah karşımda duruyorsa kusura bakmayın ama severler öyle işi. Bir de olayları farklı bir doğrultuda gözlemleyebilmek için oyunu tersten 3. ve 4. kez oynamanın da bir manası yok. O kadar minör değişiklikler var ki harcadığınız zamana değmez. Oysa PS1 versiyonu öyle miydi ? Oyunun ve hikâyenin gidişatı komple değişiyordu sonlara doğru... Çok yazık olmuş. Capcom resmen işi aceleye getirerek oyunun potansiyelini mahvetmiş.

    -- Videoda oyuncuların %70'inin oyuna Leon'la başladığı söylenmiş. Aman gözünüzü seveyim böyle bir hata yapmayın ve oyuna Claire'le başlayın çünkü senaryonun gidişatı belli ki bu doğrultu üzerine tasarlanmış. Spoiler vermeden bu durumu açıklamamın imkânı yok. Bana güvenin. Claire, ardından Leon 2'nd run. ( tabi oynadıysanız artık çok geç, yapacak bir şey yok. müsait bir zamanınızda söylediğim şekilde oyunu oynayın, ne demek istediğimi anlarsınız. )

    -- Oyun çıktığından beri hiç yama / güncelleme almadı. İlk gün çıkışıyla gigabaytlarca güncelleme alan, hatta komple oyunu yeniden indiren yapımlara buradan selamlar... 🙂

    Velhasılıkelam, Resident Evil 2 Remake tüm eksiklerine rağmen, bu güne kadar çıkmış tüm RE oyunları içerisinde bana yaşattıklarına istinaden, kendi kişisel listemin ilk sırasına rahatlıkla oturdu. Tabi ki "hardcore" zorluk seviyesindeki versiyonuyla. Çünkü burası Raccoon City abisi. Çoluk çocuk eğlendirmiyoruz... 😀

    • Uğur Yurtsever @ugury

      Resident Evil 4 konusunda tartışmaya girmek için saat biraz geç. 🙂 Yine de şöyle ucundan temas etmek gerekirse; RE4'teki ucuzluğun, absürtlüğün bilinçli olduğunu zaten biliyoruz. Seride yazım olarak kendisini ciddiye almayan, ne olduğunun farkında olan tek oyun denebilir hatta RE4 için. Belki biraz da 6. Mesela MGS'deki codec'ler de burada güzel bir örnek. RE2'nin yazımında ise durum tamamen farklı. Daha doğrusu ortada güzel malzeme olsa da bir yazım yok. Mizah zaten yok. Aslında zaman olsa bu tarz konularla ilgili çok güzel videolar hazırlanabilir.

      Öte yandan zorluk algoritmasının olması gerektiği gibi çalıştığını söyleyebilirim. Zira test ettim. Sadece zorluk ölçeği, hardcore modda diğer modlara göre biraz daha dar. Bir değişiklik fark etmediyseniz bu yüzden olabilir. Zaten oyunun amacı bunu hissettirmemek, oyuncuyu sürekli sınırda tutmak. Kaldı ki oyun, hardcore modda zorluk seviyesi en yüksek noktada başlıyor ve bunu olabildiğince en üst seviyede tutmaya çalışıyor. Adı üzerinde hardcore. Tabii oyunun hardcore modda oynanması gerektiği fikrine kesinlikle katılmıyorum. Herkes oyunlar konusunda süper becerikli olmayabilir. Olmak zorunda mı onu da bilemedim.

    • SonkaBonka @sonkabonka

      @nuguryurtsever
      Resident Evil 4 konusunda sana katılmam mümkün değil maalesef. RE4 çıkana kadar hiçbir absürtlüğü olmayan seri birden bire diyalogları sitcom'a yakın bir komediye döndü ve bunu aradaki bir iki diyalogla "ya evet farkındayız saçmalıyoruz" minvalinde bir şeyler geveleyip, seneler sonra "biz bunu zaten kasıtlı yapmıştık canım" demek yapımcıları kurtarmıyor. Yan oyunları işin içine katmadan, ana seride hangi oyunda bu denli absürt bir durum var ki ? (5. ve 6. oyunları burada pas geçiyorum) MGS örneği burada anlamsız bence çünkü "solid" serisinin daha ilk oyunundan beri içinde mizah unsuru eksik olamadı zaten. Arada Kojima'nın dördüncü duvarı yıkıp oyuncusunu çokça dumura uğrattığı olmuştur ama aynı şeyi Mikami için söylemek zor. Kaldı ki Resident Evil serisi, Just Cause veya Saints Row gibi absürtlüğün tavana vurduğu bir seri olmadı hiçbir zaman. Evet, serinin ilk üç oyunu ucuz diyaloglarıyla nam saldı ama hiçbir zaman ciddiyetsiz bir tavır takınmadı...
      Bu konu uzar gider. Kişisel zevkler diyeyim kısaca. Bu da benim naçizane görüşüm.
      Ayrıca, zaman bulursanız bu tarz konularla ilgili video yapın lütfen. 🙂

      Zorluk algoritması nanesi sanırım bende işe yaramıyor çünkü oyunu 3. ve 4. bitirişimde "standart" zorluk seviyesindeydim ve her iki senaryoda, oyunların bitmesine yakın elimde 5-6 misklenmiş herb, 3-4 first aid spray ve oyunun bitmesiyle kullanmama fırsat bulmadığım onlarca farklı mermi kalıyordu. Üstüne üstlük, bir kere bile save alma ihtiyacı duymadım. Neden alayım ki ? Oyun zaten benim yerime kritik yerlerde kendisi (bana sormadan) otomatik bir şekilde save alıyordu zaten. Bildiğin laylaylom bir yapıma dönüştü oyun. Yakın zamanda Celeste oynamış olmam beni mazoşist bir adam mı yaptı bilemiyorum. 🙂

      Ben çok kötü bir oyuncu olarak tanımlıyorum kendimi. Bunu tüm samimiyetimle söylüyorum. Benim gibi vasat altı biri bile bu kadar kolay bir şekilde bu oyunu bitiriyorsa, benden bir tık üstün biri, bu zorluk seviyesinde bu oyunun içinden geçer. Bu yüzden "sözde" hardcore zorluk seviyesinde ısrarcıyım. 🙂 Elbette zorunluluk değil, isteyen istediği gibi oynar. Oyunun keyfini katlaması açısından önemli olduğunu düşündüğüm için paylaşmak istedim...

  • Mehmet @mehmet4241

    teşekkürler. ❤ severek izliyorum sizleri.

  • Cenk @cenk

    zomb( korku sevmeyen adamlar neden inceliyor bu efsaneyi... dante ile dalga gecmeler falan... teknosyeir de gordugum en kotu vıdeo baslangıcı oldu

    • Cenk @cenk

      90'lar oyununun remake'ine "fazla 90'lar" diye yorum yapan genç arkadaşlar... Ben ilk defa izledim bu arkadaşları da lütfen eski oyunları inceletmeyin. Yeni oyunları incelesinler, eminim harika yapıyorlardır ancak eski oyunlara bakış açısı farklı olmalı ve gençler buna pek sahip değiller genelde.

      Çok şaşırdım gerçekten. Uzun zamandır oyun videosu hiç izlemiyorum ama Teknoseyir'de böyle bir seviye görmek üzdü.

    • Cenk @cenk

      Silent Hill ile atmosfer karşılaştırması da geldi... Korku neşriyatını sevmeyen adamlara inceletirseniz böyle olur. Korkutmanın, gerilmenin, atmosferin farklı farklı çeşitleri vardır. SH başka yerden ilerler, RE başka yerden ilerler....

      İnceleyen arkadaşlardan özür dilerim ama bence yetememişler. Bu yorumları yapmamın tek sebebi de Teknosyir'de olmam.

    • Cenk @cenk

      @gamsizm Teknoseyir'in kalan ekibinde tanıdığım Siz, LP, Hamdi ve Can kaldı. Kim inceler kısmına o yüzden yorum yapmıyorum ama bence bu standart bir oyun videosundan farklı muamele görmeliydi. Her şeyi siz inceleyin, onu da "hemen" inceleyin değil derdim. Bu oyun için de incelemeyi kimin yapacağına biraz daha özen gösterilebilirdi. Ben bir şeyin incelemesi Teknoseyir'de varsa herkese o incelemeyi tavsiye ederdim, bunu etmeyeceğim.

      Ofansif almayın ama RE2 Remake inceleme diye arattığımda sizde bu videonun çıkacak olması üzücü.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @cenk Dante ile dalga geçildiğini düşünüp fazla 90'lar derken üstüne basa basa iyi taraflarından değil kötü taraflarından bahsettiğimizi belirtmişken, en basta en azından ben korku türünü sevdiğimi açıkça belli etmisken, bu sert ve yıkıcı eleştirileri getirmiş olmanız, bir de üzerine gençler falan diyerek (sanırım monitörden genç görünüyorum) eleştirinizi çok ilginç bir noktaya taşımanız ve yetememişler diyerek son noktayı koymaniz bana incelemeye pek dikkatle bakmadığınızı hissettirdi.

      Sizden özür dilerim, eminim normal zamanda harika yorumlar yapıyorsunuz, ama ne yazik ki burada eleştirilerinizin pek bir dayanağı yok. Belli ki başka bir nedenle sizi kızdırmışız. Zaten kırk yılda bir inceleme yapıyoruz, bundan sonra bir daha ne zaman yaparız o da bilinmez. Yani en azından size fazla rahatsızlık vermemişizdir diye düşünüyorum.

    • Ekrem 🎧 🎮 @huseyinekrem

      @cenk Zahmet olacak ama, size bu yorumları yaptıran konuşmaların saniyesini atabilir misiniz? Çok zor olmasa gerek. Hele bu kadar ağır eleştirdikten sonra. Merak ettim acaba sizin vardığınız sonuçlarla bir alakası varmı söylediklerinin. Çünkü ben kulaklarımla dinlediğim zaman, böyle bir şey dediklerini duymamıştım. Tekrar dinlemek istiyorum.

    • Cenk @cenk

      @nuguryurtsever Gerçekten yapıcı olmaya çalışıyorum, sizleri kırmaya çalışmıyorum ama adım adım gidelim..

      Başka bir nedenle beni kızdırmadınız, sizi hayatımda ilk defa gördüm. Böyle varsayımlarla hüküm verip kendinizi düzlüğe çıkarmak isterseniz siz bilirsiniz, sadece söyleyin yeter, hiç uzatmam daha fazla.

      Kırk yılda bir inceleme yaptığınız için hoşgörü istiyorsanız lütfen bunu baştan belirtin. Buradan görünen şöyle; "Teknoseyir aç, RE2 inceleme gör, sevin, izlemeye başla, hayal kırıklığına uğra" Kaç tane inceleme yaptığınız beni ilgllendirmiyor şu durumda. Bunu güzelce belirtirseniz ilgilenirim ve yaptığım yorumlara çok benzer şeyleri yine yapardım. Fakat bu sefer "Teknoseyir"e değil, size hitap etmeye çalışırdım.

      Elimizde neredeyse klasik ayarında, 90'larda yapılmış bir oyunun remake'i var ve oyunun kötü taraflarını "fazla 90'lar" diye açıklıyorsunuz ve bunda bir sorun görmüyorsanız üzerine konuşacak çok bir şey yok.

      Dante'den yaptığınız alıntı ile aslında harika başlamıştık ve sizi tanımadığım halde sevinmiştim ancak karşınızdaki kişinin sanırım "sen böyle devam et" (burası çok net değildi) gibi bir şey diyip de kahkahalara boğulmanız oldukça sıkıcı.

      Monitörden genç gösteriyorsunuz, en azından bana göre. (ben de genç gösteririm) Kaldı ki RE Remake incelemesinde, inceleyen kişinin yaşı hiç de ilginç bir nokta değil. Eğer bu oyunun incelemesinde yaş önemsiz diye düşünüyorsanız bir daha düşünün lütfen.

      Neyse, eleştirilerimin içeriğinde bir şeyler olduğunu düşünüyorum, umarım kızgınlığımı bağışlar içeriğe odaklanabilirsiniz.

    • Cenk @cenk

      @huseyinekrem Ben neremle dinledim sence? Açık açık götünle dinlemişsin demek yerine öyle dediğinde sorun yok mu? Sokakta tanımadığın insanlarla da böyle konuşuyor musun?

      Aynı mecradayız diye saçma sapan konuşanları hiç sevmem. Dolayısıyla bir daha yazmayalım, kendi yolumuza...

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @cenk Peki, adım adım gidelim.

      Ben neredeyse 30 yıldır oyun oynuyorum. Resident Evil, henüz ortada yokken de korku oyunları oynuyordum. Resident Evil'ın etkilenmiş olabileceği bütün oyunları kendi dönemlerinde oynadım- ki aslında bunu da incelememizin başlarında uzun uzun anlattık. 10 dakika boyunca serinin önemini falan da konuştuk. Ancak elbette ben de bu janranın bütününe hakim olamayabilirim. Varsa eksikleri siz tamamlarsınız. Ama yetememişler gibi "yapıcı" eleştirilerle değil, karşılıklı fikir alışverişinin önünü açacak bir üslupla. Tabii ki amacınız gerçekten yapıcı olmaksa.

      Kırk yılda bir inceleme yaptığımızı hoşgörü beklediğimiz için değil, bir daha bizi ne zaman bir incelemede görürsünüz belli olmaz bu yüzden mizacımızla, tarzımızla sizi daha çok sık rahatsız etmeyiz amacıyla söyledim. Yaptığımız şeyin iyi olduğundan eminken neden hoşgörü bekleyelim ki.

      Öte yandan elimizde neredeyse klasik ayarında yapılmış bir yeniden yapım yok. Sırtını klasik formüle dayarken onun kölesi olmadan modernleştirilmiş, büyük oranda sıfırdan tasarlanmış bir yeniden yapım var. Zaten bunun bir remake değil reimaginin olduğunu da uzun uzun konuştuk incelemede. O kısımları atlamış olabilirsiniz diye belirtme ihtiyacı hissettim.

      Yaptığım 90'lar ve B-Movie eleştirisiyse, "oyunun kötü tarafları" ile alakalı değil tamamen oyunun hikaye yazımıyla alakalıydı. Atlaya atlaya dinlemediyseniz bunu anlamış olmanız lazımdı. Hemen sonrasında da aslında bunun kötü bir şey olmadığını ama oyunun anlatım konusunda 90'ların ve B-movie'lerin kötü (ucuz) yanlarını aldığını vurguladım üstüne basarak. Bu konuda hala ısrar ediyor olmanız çok ilginç gerçekten. Ben açıkçası Resident Evil 4 seviyesinde bilinçli tasarlanmış bir cheesy'lik beklemiyor olsam da (bu 90'ların güzel tarafı olurdu), en azından Resident Evil 7 seviyesinde kendini daha çok ciddiye alan, eldeki malzemeyi kullanabilen, oynanışta olduğu kadar anlatım noktasında da modern hikaye anlatım tekniklerinden faydalanan bir yazım bekliyordum bu reimagining'de. Burada yazım konusunda kalem bile oynatılmamış ne yazık ki. 90'ların kötü tarafı da bu. Lucio Fulci, Romero falan izleyerek büyümüş birisi için 90'ların zaten çok özel, pek büyütülecek bir tarafı da yok. Oyunlarda hikaye anlatımı konusunda tartışabiliriz isterseniz daha sonra, bu konulara gerçekten ilginiz varsa.

      Videonun açılışında anlaşılabileceği üzere kendimizi ciddiye almak gibi bir amacımız yoktu, ama buna dalga geçmek demek de acımasızlık olur. Zira en nihayetinde konuyu bir yere bağlayabildiğimizi düşünüyorum. İlahi Komedya'yı gerçekten okudunuz mu bilmiyorum, ama benim hayatımın farklı dönemlerinde iki kez bayılarak okuyup bitirdiğim bir eser.

      Ben getirdiğiniz eleştirilerden incelemeyi atlaya atlaya izleyip aralarda kulağınıza çalınan şeyleri de bağlamlarından ayırıp eleştiri malzemesi yaptığınız izlenimini edindim açıkçası.

    • Ekrem 🎧 🎮 @huseyinekrem

      @cenk Bütün yazıdan 3 harf çıkarttıysanız zaten konuşmamamız iki taraf içinde daha iyi olur.

    • Cenk @cenk

      @huseyinekrem bütün yazınızı o üç harfi gizlemek için yazdığınız için normaldir. Sağlıcakla.

    • Ekrem 🎧 🎮 @huseyinekrem

      @cenk Üstü kapalı anlamı anlayıp neden admaların 40 dakika boyunca açık açık anlattığını anlayamamanız ayrı bir ilginçlik.

      Neyse, böyle bir üslub kullandığım için özür dilerim. Sevdiğim insanlara haksızlık edilince ayarım kaçıyor, kusura bakmayın.

    • Cenk @cenk

      @nuguryurtsever evet adım adım gidelim;

      Yetememişler dedikten sonra aslında açıklamaya çalıştım, yapıcı bir hale getirmeye çalıştım ve bunu yaş, birikim vs. gibi şeyler üzerinden yaptım. Evet, yetersiz demek yapıcı değil fakat ben de yukarıdaki başka insanlar gibi "kapattım, izlemedim, yetersiz" gibi bir yorum yapmadım. Bir şeyler söylemeye çalıştım. Onlar üzerine devam edelim ancak öncelikle belirteyim, evet oyunun tarihi, esinlendikleri konusunda güzelce bilgi verdiniz.

      Neredeyse klasik ayarında bir yeniden yapım değil; "Elimizde neredeyse klasik ayarında, 90'larda yapılmış bir oyunun remake'i" var. (kopyaladım) Atlaya atlaya değil de dikkatli okursanız yeniden yapıma klasik falan demiyorum. RE2 e klasik diyorum. Remake'i zaten henüz oynamadım.

      90'lar kısmını ısrarla savunmanızı asıl ben anlamıyorum. Tekrar açtım o yeri buldum, aynen yazıyorum.

      "- Hikaye kalitesi vasatı aşamıyor, fazla 90'lar, fazla b-movie. Bu kötü bir şey değil ama...
      - Belki de aslında benim dediğim diğer abi darlamıştır.
      - Ben de oraya bağlayacaktım. Öyle bir şey olabilir. 90lar b movie demişken onların iyi yönlerini düşünmeyin, kötü yönlerini daha çok birleştiren... "

      Bu alıntının üzerine de senaryonun kötülüğünden, dialoglardan bahsediyorsunuz. Benim bunlardan anladığım; sizin bu oyunda hikaye anlatımı ve senaryoyu sevmediğiniz ve belki de 98'de oynadığınızda da sevmediğiniz. Bunda problemim yok. Ancak diğer arkadaş ile birlikte hikayenin vasatı aşamaması 90'lara doğru çekiştiren abiye atfediyorsunuz ki bu abi oyunun orijinal hali zaten.

      Nihayetinde siz bu oyunun senaryosunu (ve bazı başka kısımları) "fazla 90'lar" diye eleştiriyorsunuz, vasatı aştırmıyorsunuz. Yani lütfen tekrar okuyun, dinleyin. Farklı bir şeyleri kastetmeye çalışıyorsanız da söylediklerinizin bunlarla alakası yok.

      "Hikayeyi beğenmiyorsunuz ve onu da değiştirsinler, modernleştirsinler" diyorsunuz ki yaşla ilgili kısımlara burada geliyorum..

      Böyle önemli bir oyunun yeniden yapımında "hikayeyi değiştirsinler" demek sizi asıl genç gösteren nokta oluyor. Üstelik bunu derken de sebep olarak "fazla 90'lar, fazla b movie" diyor olmanızı lütfen bir daha düşünün. Daha da önemlisi, 90'ları sevip sevmediğinizi de tekrar düşünün.

      90'ların gayet boktan hikaye anlatımı içinde grafik ve oynanış ile farklı birboyuta gelir RE. Bunu da Silent Hill gibi hayvan gibi bir senaryo ile yapmaz. Basit, denenmiş yollar izler. Bu yolu da oynanış, grafik, atmosfer ile destekler ve size bu heyecanı verir. Bunu da iyi becerir.

      Gerçekten kırdığım için üzgünüm, muhtemelen diğer yorumlarla birlikte ağır oldu ancak şu "fazla doksanlar" kısmını sakin kafayla bir daha okuyun. O ucuz ve boktan işler başka bir şey, RE nin yaptığı ve bunu yaparken senaryoyu kullanması bambaşka bir şey. Kaldı ki siz bunu yine boktan olarak niteleyebilirsiniz ki bence zaten böyle nitelediniz. Bunu da "90lar hikaye anlatımı boktandır, bu da farklı değil" minvalinde ifade ettiniz.

      İşte bu noktada eskiyi, şimdinin gözlükleriyle değerlendirmiş oldunuz ki bu videoda en büyük problem de buydu.

      Hangi kitapları "gerçekten" okuduğunuzu elbette ben de bilmiyorum, konumuz da bu değil, sadece biraz daha ciddiye almanızda bence fayda var. RE2 Remake incelemesi yapıyorsunuz ve üstelik bunu ülkenin en güzel ortamlarından birinde yapıyorsunuz.

      Ayağımda bir problem var, yattığım yerden kalkamıyorum. Dolayısıyla işsiz gibi her şeyi tekrar ettim ama son bir şey daha söylemek istiyorum; sanırım bu daha yapıcı olacak 🙂

      Özellikle eski oyunları incelerken o oyunu hem eskiden oynarken ne hissettiğinizi, hem de şimdi oynarken ne hissettiğinizden çok daha fazla bahsedin ve o hisleri dinleyicinize verin.

    • Cenk @cenk

      @huseyinekrem Hala ilginçlikler.... Teşekkür ederim özür için. Hem şaşırdım hem sevindim, çok teşekkür ederim. Ama "haksızlık, ilginçlik" vs. gibi şeyleri bir kenara bıraksanız da biraz ne dediğime odaklansanız.

      Özetle, ben bu incelemeyi yetersiz buldum. Neden bulduğumu da uzun uzun yazmış oldum Ancak üçüncü bir insan bana pek de iyi gizleyemeden "götünle dinlemişsin" dedi ve buna sebep olarak da benim ilginçliğim ve yaptığım haksızlığı gösterdi.

      Bu insan hala benim 40 dakikalık konuşmayı anlayamadığımı düşünüyor.

      Bence ne söylediğinizin farkında değilsiniz, buna incelemede eleştirdiğim kısımlar da dahil ediyorum. Üzerine düşünmeden konuşuyor, yazıyorsunuz. Kızdığınız bir şeyin tam karşısına geçip orayı düşüncesizce savunuyorsunuz..

      Neyse, özür dilediğiniz için tekrar teşekkürler.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @cenk Geçmiş olsun.

      Resident Evil 2'nin ve genel olarak serinin neden klasik olduğunu dakikalarca konuşmuşuz. Daha ne diyebiliriz bilemedim. Hatta ben oyunun birçok sahnede klasik RE2'de yaşadığım heyecanı yeniden yasattigini
      da vurguladim. İncelemede bahsettigim meşhur timsah sahnesi mesela, ki o sahnelerin görüntüsunu de almis olmama rağmen, spoiler olabileceği düşüncesiyle kullanmak istemedim. Ne yapalim, bütün oyunu sahne sahne irdelememiz mi gerekiyor? O da yapılir gerekirse, ama adi inceleme olmaz.

      Evet, ne kadar hatirliyorsunuz bilmiyorum ama klasik Resident Evil 2'nin hikayesi de pek iyi değildi zaten. Bu yeniden yapımı oynadığınızda daha da kötü ve özensiz olduğunu göreceksiniz. Yukarıda bir arkadaş aslında cok iyi anlatmış durumu ve aradaki farkı. Ha kaldi ki en nihayetinde hiçbirimiz RE'yi hikaye anlatımı icin oynamadık. Bunları da konuştuk zaten uzun uzun. Ben oyun böylesine başarılı bir sekilde yeniden tasarlanmisken ve hikaye akisi klasik oyuna gore bazi noktalarda degisitirilmisken neden daha iyi ve modern anlatim teknikleri kullanılmadığını sorguladım. Bu da oyunlarda hikaye anlatımı ile ciddi sekilde ilgilenen bir insan olarak sormam gereken en doğal soru.

      Ben hala eleştiri noktasını tam olarak anlayabilmiş değilim. Ortada bir klasiği falan eleştirdiğimiz kucumsedigimiz falan yok. Tam aksine.

      Ne desem bilemedim gerçekten. Hala incelemeyi atlaya atlaya izlediğiniz hissinden kurtulamıyorum. Zira istediğiniz pek çok sey zaten incelemede mevcut zaten. Ortak bir noktada bulusmamiz mümkün görünmüyor gibi. Neyse, sağlık olsun.

    • Cenk @cenk

      @nuguryurtsever çok teşekkür ederim.

      Daha nasıl anlatabilirim bilmiyorum gerçekten.

      Genel olarak oyunun hikayesi ile ilgili eleştirinizin çıkış noktasını, türe uzak biri ile inceleme yapmanızı (sizin türe hakimiyetinize ikna oldum ancak videoda olmamıştım, yazıştıktan sonra oldum.) , RE ve SH den beraber bahsederken bunların izlediği yöntemlerin farklılığınıza değinmediğinizi ve en son da böyle bir oyunu oynarken hislerinizi yeterince veremediğinizi eleştiriyorum. Bence bunlar bir RE2 remake incelemesinde epey kritik problemler.

      benim çevremde 35-45 yaş arası, ilkokuldan önce oyun oynamaya başlamış epey bir insan var. Ben de bunlardan biriyim. Bu insanların hepsi RE2 Remake incelemesi izlemek ister. Ancak inceleyen kişiler;

      "ben korku, zombi sevmiyorum" ,
      "oyunun hikayesi fazla 90'lar" ,
      "Bir Silent Hill değil"

      derse videoyu kapatır, o kanala da bir daha uğramaz. Kimseye de bunu uzun uzun anlatmaz. Sakın bu insanların RE fanı dinozorlar falan olduğunu, o yüzden böyle davranacağını da düşünmeyin, alakası yok. "kapıyorum hesabı, nalet olsun ts e falan dediğim yok, yanlış anlaşılmasın. Aidiyeti olmayan birilerinden bahsediyorum.)

      Bu insanlar doğru mudur, haklı mıdır?

      Sizce haksızlar, çünkü sadece bir kaç cümleye takılıyorlar.
      Bence haklıyız, çünkü çünkü bu bir kaç cümle incelemenin büyük kısmının gidişatını etkiliyor ve belirliyor.

      İsterseniz anlaşamadığımızda anlaşabiliriz ancak söylediklerimi sakin zamanda tekrar düşünürseniz ben Teknoseyir adına mutlu olurum.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @cenk "Bir Silent Hill ya da RE7 degii" ya da "fazla 90'lar" deyip kestirip atmış olsak elbette haklı olduğunuzu kabul edebilirdim. Ancak tam da sizin istediğiniz gibi bunun nedenlerini tartismis olmamiz, ne yazık ki bu noktadaki eleştirinizi sağlıksız kılıyor. Mesela RE7'nin bir gotik korku oyunu olmaya çalıştığını ve RE2'njn bundan nasıl farklilastigini dakikalarca konuşmuşuz. Ben de sizden bahsettiğiniz.elestiri noktalarını video içindeki baglamlarindan koparmadan tekrar değerlendirmenizi rica ediyorum Teknoseyir adına. 🙂

    • Cenk @cenk

      @nuguryurtsever Söz hem videoyu, hem de yazdıklarınızı tekrar okuyacağım. Ama tam dediğim noktaya bastınız. "Nedenlerini tartışmış olmanız" bence incelemeyi kötü bir yere götürüyor. Bu sözler incelemeyi etkileyip, belirliyordan kastım buydu aslında. Yani bağlamdan koparmak değil, çıkış noktalarınızı ve bunun incelemeyi getirdiği yerleri....

      Neyse, Daha fazla da uzatmıyorum, iyi akşamlar. 🙂

      edit: videoyu okumayacağım tabi, izleyeceğim 🙂

  • lterlemez @lterlemez

    Konuşmalarının akış hızı çok daha iyi olmuş şimdi. Daha sakin ve rahatlamış bir şekilde konuşuyorlar artık. Oyun Gündemi neydi öyle...

  • LD3 @lvntd

    Oynadığım ilk Resident Evil oyunu 2 idi. Sonrasında 1'i, 3'ü ve Zero'yu oynadım. Ama ben de 4'ü sevemeyenlerdenim malesef. Benim derdim konu gibi şeyler de değildi. Kimsenin beğenmediği sabit kamera açısının sunduğu mekanikleri ve bulmacaya ağırlık veren yapıyı ben seviyordum. Aksiyona kaymış Resident Evil beni cezbedemedi bir türlü.

  • dby @dby

    İnceleme Black Ops kadar gecikmedi sanırım. İyi oldu. Oyun gündeminde inceleme geleceğini çıtlatınca hiçbir yerden izlemeyip beklemiştim. Elinize sağlık.

  • RetrolinuZ @retrolinuz

    @nuguryurtsever Dayinizdan bahseder gibi "Dario Argento beni andi" demeniz... 🙂

  • LD3 @lvntd

    Bu arada oyunun deluxe sürümü şu anda Humble Bundle'da indirimsiz olarak 239 TL. Sanki bu durum Steam fiyatına müdahale edilmiş olduğunun açık göstergesi mi ne?

  • Kadircan ÖKSÜZOĞLU @kadirinazor

    çok güzel keyifli bir sohbet olmuş teşekkürler

  • Erhan M. @erhanm

    @gamsizm "sıka sıka ilerlemeyeceksek kahır çekmek için mi oynayacağız Murat" 😀

  • pegasus @pegasus

    korku oyunlarını sevmem oynamam da ama o kadar güzel inceleme olmuş ki indirime girince alıp oynamayı planlıyorum. çok keyifli olmuş ağzınıza sağlık

  • sunger_bob_ @sunger_bob_

    Bence oyun incelemelerini uzatıyorsunuz, gereksiz yorumlarla.Telefon incelemesi gibi oyunu inceleyin bitsin gitsin. Dakikalarca vakit alıyorsunuz bence.

  • Executioner @executioner

    Güzel bir inceleme olmuş, yine mi tansel, uğur falan diyenlere aldırmayın. Gerek gündemilerinizi, gerek incelemelerinizi zevkle takip ediyorum.

Benzer Videolar