Paylaş Paylaş

Death Stranding Director's Cut İncelemesi

2019'un en iyi oyunlarından biri olan Death Stranding'in şimdilik yalnızca PlayStation 5'e özel olan Director's Cut sürümünü inceliyoruz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Crelia @clemessin

    Harika olmuş. Figürleri yakından inceleme fırsatı verdiğiniz için de teşekkür ederiz, özlemiştik.

  • Mert @merpheus

    Yeter Kojima, ne strandingmiş be ya. İnceleme çok güzel orası ayrı. Bu inceleme konseptini sevdim, böyle video gelirse izleyebilirim.

  • altalena @altalena

    YT yorumlarında yine klasik yorumlar var. Oyunun hikayesi ve hissettirmeye çalıştığı duygular oynayan kişiye ulaşmamışsa, o kişi için bu oyun "yürüme simülasyonu, kargoculuk, bomboş açık dünya" oyunu. Witcher 3'ün de dünyasına girememiş kişi için W3 "canavar kesme, kontratlar aracılığıyla amelelik yapma oyunu"dur. Control de uçup kaçıp uçuşan zombi benzeri şeyleri öldürdüğümüz düz aksiyon oyunu gibi gelir.

    Bu oyunun atmosferi beni kendine çekti ve Sam karakterini içselleştirdim şahsen. Yapay hissettiren, sırf olsun diye yazılmış sığ bir hikaye ve evren gibi hissettirmiyor. Horizon Zero Dawn oynarken hissetmiştim mesela bunu ama bu oyun farklı. Oynanış olarak da videoda bahsedildiği gibi farklı türde bir şey bekliyor bizi ve oyun ince detaylarına kadar özenilmiş bir oyun. Farklı bir şey denediğinizde bug ile karşılaşmıyorsunuz. Ben simülasyon oyunlarını hiç sevmeyen birisiyim ama bu oyun gerçekçilik ile keyifli oyun deneyimi çizgisini güzel bir hikaye ile tutturabildiğine inanıyorum.

    Hikayelerinin vasat filmlerden bile kötü olan oyunların hakim olduğu (Fary Cry gibi) piyasada benim için çok değerli bir deneyim oluyor şahsen bu oyun.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      O biraz da dil bilmemenin etkisi sanırım. Ben oyunu sonuna kadar oynamadım genel olarak söylüyorum. Altyazı ile vs olacak iş değil. Oyunun mekanikleri ayrı ben de oynamam ama DLSS testi yaparken oynadığım kadarında işim bittiğinde hala devam ediyordum ilerlemeye. Sürükleyicilik var bir şekilde. İşte onu yaratan şey hikaye ve karakterlerle kurduğunuz bağlar. Konuştuğunda söylediği şeyleri söyleme şekli bile önemli. Bu da hikaye yoğun oyunların neden dublaj olması gerektiğini gösteriyor.

  • memedeath @memedeath

    Her şeyi olduğu gibi anlatmışsınız. İyi/kötü, olumlu/olumsuz her yönden ele almışsınız. PlayStation'ın politikasına da dokundurmuşsunuz. E daha ne olsun? Çok güzel bir inceleme. @ugury

  • Bruh Moment @syndicatedynamics

    Bu tarz incelemeleri nedense izleyemiyom çok sıkıcı geliyor ve boğuyor bu anlatım tarzı beni, ben daha hızlı ve akışkanlıktan hoşlanıyorum yumuşak geçişlerle hızlı anlatım kastettiğim.

  • fatihmi @distanz

    tekrar oynayasım geliyor ama angarya animasyonları hatırlayınca vazgeçiyorum. güzel inceleme 🐱‍🏍

  • Red_Saboteur @red_saboteur

    bunu oynıcama getir'e yemek sepetine fln başvururum üstünede para verirler 🙂

  • Ali Mali @mali5481

    keyifle izledim, yapıyorsun bu işi

  • Gio @gio

    "Oyunda hep ayni seyleri yapiyoruz ama hangi oyunda hep ayni seyleri yapmiyoruz ki" Shots fired 🙂

  • Halil Kantarcı @kantarci

    Yıllardır ilk kez, bir oyun incelemesini severek izlediğim, geribildirimim olsun.
    Bir köşede selfi kamerasının olmaması daha samimi olmuş.

  • Terminator @terminator

    Uğur hocam aynı oyunu her platforma ayrı ayrı çıkarıp para sağıyorlar diye sık sık eleştiriyor ancak daha önce zaten çıkmış bir oyuna yeniden inceleme videosu çekerek kendisi de (farkında olmadan) bu çarkın işlemesine yardımcı oluyor. Yorumumu görür belki, haberi olsun.

  • Uğur Yurtsever @ugury

    @terminator Neyi eleştirdiğini anlamadım. İçerik üretmeyelim mi?

    Yok, Director's Cut sürümünü eleştiriyorsan; PS5'te eski PS4 versiyonu zaten çalışıyor. Oyunu oynamak için tekrar satın almaya gerek yok. 10$ karşılığında da incelemede bahsedilen yeni içerikler ve PS5 özellikleri geliyor. Oyunu bugüne kadar hiç satın almamış olanlar da PS5'te sadece bu sürümü satın alabiliyorlar zaten.

    Bunun bizim eleştirdiğimiz konularla da hiç alakası yok yani. Yeni içeriklerle dolu bir DLC bu özünde, yeniden satışa çıkarılmış ve insanların satın almaya zorlandığı yeni bir oyun falan değil.

    Diablo 2 Resurrected veya Mafia 1 gibi zaten 20 senelik bir oyunu tekrar tam fiyatla satmaya çalışmıyorlar yani.

    Kaldı ki hem Ghost of Tsushima'da hem de burada yeni nesil yükseltmeleriyle, hatta içeriklerle alakalı gerekli eleştirileri de yaptığımı düşünüyorum. En azından Death Stranding'de Ghost of Tsushima'daki gibi yeni içerikler ile yeni nesil yükseltmesi ayrı ayrı fiyatlandırılmıyor. 10$'a hem yeni içerikler, hem de PS5 yükseltmesi geliyor.

    10$ bu paket için gayet güzel bir fiyat. Kimse bir şey sağmaya çalışmamış. Ülkemizde bu yükseltmenin 90-100 liralara varmasıyla, sefalet içinde yaşıyor olmamızla oyunun artistik değerinin en ufak bir bağlantısı da yok bu arada. Bu yüzden hazırladığım içeriklerde "fakirlik edebiyatı" yapmıyorum.

    • Terminator @terminator

      Ülkemizdeki satın alım gücüne odaklı bir eleştiri yapmadım. Yorumumda lafı bile geçmedi o nereden çıktı anlamadım. 20 yıl önce çıkan Mafya oyunu bugün yaşı 18 lere dayanan taze oyun severler için pekalâ yeni bir oyun ve tam oyun parasına satılması gayet doğal. Kaldı ki oyunu sıfırdan yapmışlar. Eski oyunların yeni sürümlerini sen ben gibi 20-30 yıl önce oynamış moruklar için yapmıyorlar zaten. Bizim yaş grubu oyuncu pastasının %4 ü bile değil. Yani böyle güncel bir oyunla onu mukayese etmen yanlış.

      Konumuza dönersek; ek içerikler ek para talep etmek için sadece bir kamuflaj. Güya oyunun ilk çıkışı için aklındaki her şeyi oyuna koyamamış ! (Yersen) Senin gibi eski kurt biri buna nasıl düştü şaşırdım. Madem o kadar aklı fikirlerle doluydu da koya koya araba yarışı mı koydu ? Bu bile söyleminin gayet yalan olduğunun bir göstergesi. Bir yandan da ''kafasındaki oyunu bitirmek isteyen idealist yönetmen'' imajı vermek istiyor. O kadar idealist biriyse Ps4'de düz sürümü alanlara, Ps5'de ek içeriklerin olmadığı düz ama yeni nesil versiyonunu verseydi ya ? Çakal biliyor tabi, bu oyunu alıp sevenler yeni konsolda Ps4 sürümünü oynayabilse bile yeni nesil sürümünü edinmek fikrinin oyuncuyu gıdıklayacağını. Oyunun daha kırkı yeni çıkmışken hoop 10 dolar ver yeni sürümü al !!!

      Adının Director Cut olması bile klasik Kojima narsistliğinin bir tezahürü. Yani bi inceleme yapıyorsun oyunu yine öv eyvallah ama, yok işte bu adam evinizi mi yaktı ne yaptı size gibisinden sözler sarf edip kışkırtıyorsun insanı. Sen seviyorsun diye kalkıp sana bir şey diyen oldu mu hiç ? Sevmek kadar sevmemek (hatta nefret) etmekte bir haktır. Oyun gündemlerini aralıksız takip eden biri olarak söylüyorum, Uğur kusura bakma ama Kojima övme videosu olmuş bu.

    • Uğur Yurtsever @ugury

      @terminator

      Yani kızmayayım kalp kırmayayım diyorum; ama anlamadan etmeden, hiç araştırmadan, saçma sapan yorumlar yapıyorsunuz.

      Yorum yapıp eleştirmek çok doğal bir hak elbette; ama en azından hiç değilse şu platformda, en azından benim şu incelemeyi hazırlarken sarf ettiğim emeğin trilyonda birini falan sarf edip biraz oturup düşünerek içi dolu eleştiriler yapmak lazım.

      Dostum her şeyden önce; Kojima narsistliği dediğin isimlendirme; Kojima'ya değil Sony'e ait. Kojima, Director's Cut isimlendirmesini beğenmemiş ve saçma bulmuştu. Buna da incelemede kısaca değindim zaten. Kaldı ki buralarda narsist biri olacaksa bu da Kojima'dan başkası değil. Sev ya da sevme.

      Ayrıca kimse yeni sürümü al diye ümüğüne çökmüyor. Bu, oyunu hiç satın almamış PS5 sahipleri için alınabilecek TEK SÜRÜM.

      Paket PS4'te zaten yok. PS4'ten PS5'e geçtiysen de tamamen opsiyonel bir içerik bu. Piyasadaki diğer bir sürü DLC paketi gibi. İçerikler ilgini çekmiyorsa, almana gerek yok. İncelemede anlattık işte. Muhtemelen 5x hızda falan izlediğin için de eleştirdiğim yerleri kaçırmışsın.

      Öte yandan bu bir yeni nesil yükseltmesi ve yeni nesil yükseltmeleri zaten aylardır eleştirdiğimiz gibi (son Ghost of Tsushima incelemesinde de üzerine basa basa eleştirdiğim gibi) Sony tarafında ücretli. 2K ve Activision da yeni nesil yükseltmeleri için 10$ istiyor. Önümüzdeki yıl EA ve Ubisoft da istemeye başlayacak.

      Yeni nesil yükseltmelerinin ücretli olması Kojima'nın politikası değil yani. Oyunun PS cephesindeki dağıtımcısı Sony'nin politikası.

      Kojima'nın yaptığı ise, yeni nesil yükseltmesinin yanında BENCE FİYATINI GAYET HAK EDEN yeni içerikler de sunuyor olması. Bence günümüzün sadece kontrolcü iyileştirmeleri ve iki tane kaliteli doku içeren yeni nesil yükseltmelerinin yanında fevkalade makul bir paket bu. 10$.

      Ben hala senin neyi eleştirdiğini anlamış değilim. Bundan sonra da anlamak için bir çaba sarf etmeyeceğim. Bu da buralarda yazdığım son yorum olarak kayıtlara geçsin.

      İyi geceler.

    • Oğuz @vitalyscherbo

      @ugury Yakında TS takipçileri olarak burada kendi kendimize takılacağız anlaşılan. Şahsen ne Levent abiye, ne size ne de Tansel beye kızmıyorum çünkü her ne kadar buradaki kitle bu durumdan dert yansa da sitenin insanı hayattan bezdiren toksik bir güruhu da var maalesef.

    • Terminator @terminator

      @vitalyscherbo Toksik filan hayırdır, sen kime diyorsun onu ? Terbiyeni takın burası Twitter değil. Yağ çekmeye geldiysen başka bir yorum altında yap.

    • Oğuz @vitalyscherbo

      @terminator Sitede toksik bir kitle var diyorum. Üzerine alınıyorsan o senin bileceğin iş. Terbiyeyi senden öğrenecek değilim. Twitter da kullanmıyorum.

      Yağ çekmeye gelince, bu cümleyi sırf altta kalmamak için söylediğini biliyorum. İstediğin gibi anlayabilirsin. Böyle şeyler zerre kadar umrumda olsaydı TS'de takılmazdım.

    • Terminator @terminator

      @vitalyscherbo Biz burada adamla konuşurken araya girip böyle bir laf edersen bana söylemiş oluyorsun. Ne bilge bir söz ettin ki altında kalayım ? Gayet yağ çektin işte. Terbiyeyi benden öğrenme ama bana terbiyesizlik yapma.

    • Oğuz @vitalyscherbo

      @terminator Sonuçta sen ve senin gibiler yüzünden Uğur abi de sosyalden uzaklaşıyor. Yazdığım şey zoruna gittiyse de yapacak bir şey yok.

    • Terminator @terminator

      @vitalyscherbo Haa Uğur gitmesin diye yalakalık yaptım diyorsun yani ? 🙂 Zoruma niye gitsin ki ? toksik olanlar sen ve senin gibiler. Kraldan çok kralcı olmak budur işte. Uğur'u ben de seviyorum. Saygısızlık yapmadan düşüncelerimi belirttim o kadar. Avukatlığını yapmak sana kalmadı. Hadi kardeşim hadi yoluna git.

  • maxemilian @maxemilian

    Oh yeaaaaaaah
    Oyun biraz daha kötü görünüyor bazı anlarda oyun motoru ne acaba? 2K, 4K falan varmı diye merak ettim şimdi?
    Gerçi o zamanda 4K decoder falan lazım görüntüyü almak için

  • Alptekin @alptekinck

    inceleme harika olmuş. birkaç yıl içinde oyunu tamamen unutsam da yeniden başlasam keşke

Benzer Videolar