Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2017/15
10 - 15 Nisan 2017 Gündem No 15
- BTK’dan otel, kafe ve benzeri yerlerin Internet hizmetine düzenleme. (alternatif link)
1 Mayıs’ta değişecek AKN uygulamasına da güncelleme geldi.
- BSA’nın Türkiye’deki çalışma lisansı yenilenmedi.
- Vestel, Toshiba’nın TV bölümünü satın almak için görüşmelere başladığını açıkladı.
- AMD kablosuz VR alanında çalışan Nitero firmasını satın aldı.
- Google Hangouts’tan SMS desteği kalkıyor.
- Google, haber doğrulama sistemini başlatıyor.
- Burger King’in Google asistanı kullanan reklamı sistemden yasaklandı.
- Qualcomm, Blackberry ile olan davasını kaybetti. Apple’ıysa dava etti.
- Huawei CEO’su, ‘akıllı saatlere anlam veremiyorum’.
- Huawei, Samsung’a Çin’de açtığı patent davasını kazandı.
- Uber’in müşteriye ve sürücüye farklı ücretler gösteren bir algoritma kullandığı iddia edildi.
- Mirai zararlısı, yeni versiyonunda IoT cihazları Bitcoin üretmek için kullanıyor.
- Büyük zararlı yazılım ağlarından Kelihos, çökertildi.
- Microsoft, Windows Vista’ya verdiği desteği sona erdirdi.
- İngiliz üretici Wileyfox, Windows Phone pazarına giriyor.
- Microsoft Office’teki ‘zero day’ açığı, sisteminizin bir zararlı maille ele geçirilmesine neden oluyor. Salı günü çıkan yama ile çözüldü.
- Arduino’un CEO’su akademik kariyeri hakkında yalan söylemiş.
- Hack with MVP etkinliği.
Oyun Dünyası
- StarWars Battlefront 2’den ilk görüntüler.
- Nintendo, NES Classic üretimini sonlandırıyor.
- Xbox One ve Windows oyun mağazasına para iadesi sistemi geliyor.
- Microsoft, Porsche ile anlaştı.
- Remedy Entertainment, Xbox’a özel oyun çıkarma işini bırakıyor.
Otomobil Kanalımız: Otoseyir ► https://goo.gl/ZXgxLT
Sosyal Medya Hesaplarımız:
Twitter ►https://twitter.com/teknoseyir
Facebook ► https://www.facebook.com/TeknoSeyir
TeknoSeyir kanalı, Türkiye’nin yeni nesil teknoloji platformu TeknoSeyir.com’un YouTube hesabıdır. En güncel ürün incelemelerine ve teknolojiyle ilgili son gelişmelere bu kanaldan ulaşabilirsiniz.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Geldi.
Hoş geldi de neden 40 dakika geldi 🙂
devamı nerde?
Patron gündem nerede? Gündem buysa kedi nerede?
geldi
bu nasıl isimlendirme
çay ve ev yapımı kek ile ekran başındayım.
Bu. Haftanin gündemi efsane
Günün en güzel haberi
40 dakika nedir ya..
Cuma gününü anlamlı yapan en nadide hareket.
25 mbps hız kaça düşecek? Ben denk gelmedim bu habere.
bende 76Mbps hız alıyorum VDSL2 ile 24 deniliyordu bakalım ne olacak merak ediyorum
Ciddi ciddi Aral haberi yapmamışsınız
@gamsizm'a göre haber değeri yokmuş.
https://teknoseyir.com/durum/676546#comment-2610873
@ozgurg Haber yaparsanız incelemeye oyun göndermem demiştir belki de malum firma 🙂 Gerçi öyle bir tehdide itibar etmezler bizimkiler.
Ama "Bu işler böyle zaten, haber değeri yok" açıklaması çok anlamsız geldi bana. O zaman çok bug'lı çıkan büyük oyunları filan da haber yapmasınlar. Bu işler böyle yürüyor zaten.
@frt Kulak çekilmiş olabilir.
Söylediğiniz akn haberi hakkında ne medyada, ne btkda birşey yazıyor.
Bağımlısı olduk, dizi gibi akıyor. Emekleriniz için teşekkürler.
Celal Bayar Teknoloji Fakültesinden Selamlar
40dk iki kere dinlesek 80dk, arabada uzatarak dinlesek 100dk... eyi eyi hiç yoktan iyi 🐥
AKN Hakkında yanlış bilgilendirme yapıldı aslında o tabloda 24 ve üzeri yazmıyordu yada 50 ve üzeri diye burası yanlış anlaşıldı sadece yeni bir güncelleme yok yani.
Tabi ki sizin takdiriniz ama 40 dakika gündem daha baştan hayal kırıklığı oluyor. 90 dakikalara çıkan hatta aşan gündemler vardı. Görüntülü olmasının etkisi mi?
Rekabet kurumunun raporu gündemde bahsedilmemiş?
O eski haber aslında. Neden bu hafta ortaya çıktı anlamadım.
@gamsizm Raporun yazışmaları yeni çıktı diye biliyorum. Daha önce paylaşıldıysa bilmiyorum tabii.
@gamsizm ahahahhahahaha 🙂
kamera mı değişti?
10 - 15 Nisan 2017 Gündem No 15
0:51- BTK’dan otel, kafe ve benzeri yerlerin Internet hizmetine düzenleme.
4:26 1 Mayıs’ta değişecek AKN uygulamasına da güncelleme geldi.
7:13- BSA’nın Türkiye’deki çalışma lisansı yenilenmedi.
9:37- Vestel, Toshiba’nın TV bölümünü satın almak için görüşmelere başladığını açıkladı.
10:37- AMD kablosuz VR alanında çalışan Nitero firmasını satın aldı.
11:20- Google Hangouts’tan SMS desteği kalkıyor.
11:58- Google, haber doğrulama sistemini başlatıyor.
13:27- Burger King’in Google asistanı kullanan reklamı sistemden yasaklandı.
15:30- Qualcomm, Blackberry ile olan davasını kaybetti. Apple’ıysa dava etti.
17:10- Huawei CEO’su, ‘akıllı saatlere anlam veremiyorum’.
18:01- Huawei, Samsung’a Çin’de açtığı patent davasını kazandı.
18:54- Uber’in müşteriye ve sürücüye farklı ücretler gösteren bir algoritma kullandığı iddia edildi.
21:02- Mirai zararlısı, yeni versiyonunda IoT cihazları Bitcoin üretmek için kullanıyor.
21:38- Büyük zararlı yazılım ağlarından Kelihos, çökertildi.
23:18- Microsoft, Windows Vista’ya verdiği desteği sona erdirdi.
*24:12- Windows 10 Güncellendi.
25:37- İngiliz üretici Wileyfox, Windows Phone pazarına giriyor.
26:38- Microsoft Office’teki ‘zero day’ açığı, sisteminizin bir zararlı maille ele geçirilmesine neden oluyor. Salı günü çıkan yama ile çözüldü.
27:12- Arduino’un CEO’su akademik kariyeri hakkında yalan söylemiş.
29:04- Hack with MVP etkinliği.
Oyun Dünyası
30:26- StarWars Battlefront 2’den ilk video sızdı.
31:17- Nintendo, NES Classic üretimini sonlandırıyor.
32:15- Xbox One ve Windows oyun mağazasına para iadesi sistemi geliyor.
36:43- Microsoft, Porsche ile anlaştı.
37:15- Remedy Entertainment, Xbox’a özel oyun çıkarma işini bırakıyor.
@kosmer Rica ederim. Sizin de emeğinize sağlık. Böyle durumlar için önceden anlaşmakta yarar var. İsterseniz siz de podcast için düzenleyebilirsiniz
Hic kacirmam 🙂
bahsettiğiniz AKN nın yeniden düzenlenmesi hakkında birşey bulamadım ne BTK ne de diğer sitelerde
@gamsizm AKK düzenlemesi haberi hatalı sanırım ? Düşülecek hızlar zaten öyleydi. BTK ilk açıkladığı kararda herhangi bir değişikliğe gitmedi.
siz olayı yanlış yorumlamışsınız bence @gamsizm. değişen bir şey yok. Aşağıdaki resim, bu olay ilk çıktığında BTK'nın belgesinde çıkan (sizin de videoda paylaştığınız) resim.
8 zaten 3'e
16 zaten 5'e
24 zaten 8'e
50 zaten 16'e
100 zaten 24'e
500 zaten 32'e düşüyordu. videoda yeni yayınladığınız görsel yanlış.
Tekrar bakacağım ona.
Hayır eski Tablo da 8Mbit 5 e düşüyordu. Yoksa saçmalık zaten ülkenin nerdeyse yarısı 8Mbit kullanıyor 3 e düşmesi saçmalık bari 5 den 4 e düşürselermiş
@denizgunr eski tabloyu resim olarak koydum. orda da görüldüğü üzere 8mbps 3'e,8 mbps üzeri 5'e düşüyor
@denizgunr 8, en başından beri 3'e düşecekti zaten.
Aynen tablo degismedi
@frt alt sınır da "8Mbit ve üzeri" yazıcaklarmış bence "ve" koymayı unutmuşlar
Yoksa 8Mbit kullananlara akk düzenlemesi yok ki ne anlamı var
@denizgunr unutulan bir şey yok. tablo gayet açık.
25 kaça düşecek şimdi?
@159 25 16'ya düşecek ama Türksat 25 mbit tarifesini kaldırıp 24 yaptı mesela. öyle olunca 8'e düşüyor
@frt Ama Ocak sonundan önce 25 Mbps'e taahhüt verenlerin hızı 25 Mbps olarak kaldı. Sadece Ocak'tan sonra abone olan kullanıcılar için hız 24 Mbps'e indirildi.
@sametyukcll evet. taahhüt varsa 25 olarak kalmaya devam eder
Evet, tahmin ettiğim gibi 25 mbps hızın AKN hızında değişiklik yok. 24 zaten 8'e düşecekti.
Biz yanlış söylemiş olalım inşallah.
@gamsizm Yanlis soylediniz zaten. Hizlar degismedi
Aral Game ile diğer firmaların yazışmalarının haber değeri yokmuş... Hımmm... Aral vurmuş kafalarına şamarı gibi geldi.
max payne 3 rockstar game çıkardı.
Bu olay gayet iyi alımların yapıldığını ve yönetimin başarısını gösterir bence.
Bu senenin çekim hataları daha uzun olacak gibi, haftalık gündem etkileyecek gibi duruyor 🙂
Bu rekabet kurulunun paylaştığı konuşmalar herhangi bir gelişmiş ülkede yaşansa dünya ayağa kalkardı ama bizimkiler haber değeri olarak görmemişmiş 😀 Koca koca adamlar kaç tane uyduruk oyun için kendinden ödün verdi acaba 😀
Burda yaprak bile kıpırdamaz. Daha önce yazdım TR'de her sektörde iş yapma şekli böyledir. Düzeni kimseye bozdurmazlar. Ama bazen kendi aralarında anlaşamayınca böyle sızıntılar olur. Şu anda bile emin olun orada anlatılan işler hiçbir kesinti ve değişiklik olmadan aynı şekilde devam ediyor. Beni bu işte tek şaşırtan şey, tüm yazışmaların email ortamında olması. Bu amatörlüğü yapmasalardı ceza bile almazlardı.Tahmin ediyorum artık bu diyaloglar şifreli mesajlaşma uygulamaları ve doğrudan telefonla yürüyordur.
@leventp abi pozuna gurban
güzel bir haftalık sohbet olmuş yine, Elinizie, Dilinize sağlık. mp3 olarak telefonda, Video olarakta bilgisayarda kayıtlı kolay gelsin.
DH Arala'a sövüp sayarken TeknoSeyir şimdi neler neler yapmıştır, yok etmiştir onları dedim !!!! Haberi dahi yapılmamış.
Yapmayın, lütfen yapmayın, gözümüzde gerçekten farklı bir yeriniz var, bari siz yapmayın !
Aral ve büyük teknoloji marketlerinin ayyuka çıkan oyun faşizmine değinilmemesi hayal kırıklığı yarattı bende. Umarım özel bir bölüm yapılır o konu için.
@gamsizm BTK'nın AKN sonrası hız tablosunda bir değişiklik yok. Sanırım bir yanlışlık oldu.
Aral meselesi gündemin ilk maddesi olur derken hiç bahsedilmemesi tuhaf geldi bana. Tamam haber yeni değil ama ortaya çıkan konuşmalar yeni. TS'yi tanımasam firma ile araları açılmasın diye haberi sümen altı ettiler zannederdim.
Bu arada BSA denen yazılım mafyasına da artık izin çıkamaması çok isabetli olmuş.
aralın adını bile almamanız düşündürücü ve üzücü. Yazık.
Aral ve diğerleri ceza aldığında konuşuldu bu konu. Yazışmalar sonradan çıktı.
Bir kişi de geçmiş olsun Hamdi abi dememiş 🙂 @hkellecioglu geçmiş olsun
Ortaya çıkan bu yazışmaların gündeme alınmayışı gerçekten kabul edileiblir değil.Yıllardır bir heves,bir heves takip ettiğin insanların bakış açısını video altındaki yorumlardan anlamaya çalışıyorsun ha gerçi yine tek adam almış bayrağı ses yok diğerlerinden ama .E ayıp be akardeşim.BElliki sizi takipe denlerden de adı GÜNDEM olan bir programda gündemde olan bir konunun ele alınması bekleniyor.Yorumlardan belli.Hep bir hukuki kyagı ne bu ben sıkıldım artık.ARtık Cem Yılmaz ın CIA facebook hesabımı takip ediyor benzetmesine döndü bütün olay.Gülsemmi üzülsemmi bilemiyorum.Burada lafı olmadığını görünce açtım BS den haftalık gündemi izledim.İyikide izlemişim,bu mahkemeler bir sizemi arkadaş.ORtada kamu kurumunun halka açıkladığı argümanlar var bunları bilemi dile getiremiyorsunuz?.Yok buzdağının görülen kısmı.Yok her sektörde böyle.Bu susmak için bahane değil.Bu bakış açısındaki acizliğe yazacak söz bulamıyorum.
her seferinde videonun altındaki podcast'e yanlışlıkla tıklıyorum. Podcast kısmını farklı bir yere taşıyabilirmisiniz. veya video kısmından biraz uzaklaştırabilirmisiniz.
kahvem bitmedi gündem bitti ya la?
akşam saati içme gece uykunu kaçırır karacoğlan düzgün vakıtta uyu
@huvelbaki gece 2'ye kadar çalışıyorum. vakit bol yeğen.
"Maks Peyn" ne ya. "Meks" o 🙂 En sevdiğim bir kaç oyundan biri. Hassasım. @gamsizm @leventp
Doğrusu o şekilde diye biliyorum
@blackmamba ilk 15 sn yi dinlemen yeterli 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=-smURsra7Cs
"Meks" veya "maks" değil. Türkçe'de æ yani a ve e sesinin karışık telaffuz edildiği bir ses olmadığı için çoğu kişi hatalı telaffuz ediyor.
İngilizce'de "kül" yani "ash" telaffuz edilirkenki æ kullanılması gerekir. Yani gevşekce söylenmiş ve "e" sesi gibi.
Dilbilimde fonetik okuma/yazma derslerinde bu konuların üzerine bayağı konuşulur.
AKN olayını uydurmuşunuz, tablo seksen kere paylaşılırken bi tablo yanlış anlaşılmalara yol açıyor. 16 Mbit üzeri 24'e kadar 8'e düşecek. 24 Mbit üzeri ve 50'ye kadar 16 Mbit'e düşecek, 50 mbit üzeri ve 100 arası 24 'e düşecek.
Electronic Arts'ın Porsche ile olan anlaşması bu yıl nihayet sona erdi. Bu sayede sonraki bir çok araba similasyonunda Porsche'yi görebiliriz. Geçtiğimiz aylarda Assetto Corsa, Porsche'ler için yeni bir güncelleme paketi çıkarmıştı. Project Cars 2'de de Porsche olacak (tüm modelleri bilmiyorum ama 918 olacak bildiğim kadarıyla).
AKN sonrası hızlarda değişiklik yok. Baştan beri aynıydı. Örneğin BTK hiçbir zaman 8mbit kullananlar 5mbit'e düşecek demedi. Tabloda bariz bir şekilde "8mbit üzeri-16mbit'e kadar 5 mbit" diyor. İnsanlar 8mbit'i de buna dahil etmeye çalıştı. @gamsizm @leventp @hkellecioglu
internet kafeler ile ilgili konuştuğunuz bütün konular zaten denetlemeye dahildi. İnternet kafeler için olan kurallar bütün toplu hizmet veren yerlere gelmiş anladığım kadarıyla.
İnternet kafe içerisinde playstation bulundurulması kesinlikle yasak.
TİB onaylı filtrelerin hiç biri sağlıklı çalışmıyor, denetleyenler neyi denetleyeceği hakkında bilgi ve fikir sahibi değil. Programlar kurulu ve çalışıyor olduğu halde google'a porn yazarak görsellere girip filtre neden çalışmıyor diyebiliyorlar.