Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2015/27
29 Haziran - 4 Temmuz 2015
Ülkemizden ve Dünyadan Teknoloji Gündemi
- Elektronik ürünlere ek vergi duyurusu, teknoloji meraklılarının gündemini belirledi.
- Tepkilerin odağındaki Vestel, yeni vergiden memnun.
- Apple fiyat sabitleme davasını kaybetti.
- Apple, iOS 8.4 ve OS X 10.10.4 güncellemesini yayınladı. Trim desteği geri geldi.
- Siri, 0/0 kaçtır diye soranlara esprili yanıtlar veriyormuş.
- Sonbahar yaklaştıkça iPhone 6S olduğu iddia edilen görüntüler sızmaya başladı.
- Cisco, OpenDNS’i aldı.
- Facebook, müzik firmalarıyla görüşüyor olabilir.
- Facebook logosuna ince ayar.
- Microsoft’ta değişim rüzgarları. Microsoft Türkiye’nin yeni müdürü belli oldu.
- Microsoft Bing, kendi kendine yeter hale gelmiş.
- Windows 10’la birlikte gelen WiFi Sense tartışmalara neden oluyor.
- Google Photos uygulamasında goril krizi yaşandı. Google, özür diledi.
- Google Glass’ın yeni sürümü geliyor olabilir.
- Amazon, yazarlara okunan sayfaları kadar para ödeyecek.
- SpaceX’in son ISS kargo görevinde Falcon 9 roketi havada patladı.
- Uber’in başı Fransa’da belada. Yöneticiler tutuklandı.
- Periscope fikri Gezi Parkı olayları sırasında ortaya çıkmış.
- Almanya VW fabrikasında çalışan robot bir işçiyi öldürdü.
Oyun Dünyasından
- Batman - Arkham Knight için yamalar gelmeye başladı.
- Sony: Avrupa’da konsol pazar payımız %70-90 arası. Microsoft: Avrupa’da daha iyi olmalıyız.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Nas haberiniz çok güzel oldu. Beklediğim konular bunlar. Bir an önce elsin. 🙂
Dinliyelim bakalım.
Erken geldi. Umarım haberler iyidir.
Arabadan 10binlerce vergi alıyor normal 😀
linkkkk @gamsizm
http://www.theguardian.com/world/2015/jul/02/robot-kills-worker-at-volkswagen-plant-in-germany
isteyen istediği müzik işine girsin hiç biri bu kadar etkili olmayacak... 😀
Levent abi haklıymış kapı teorisinde yapay zeka bizi sıkıltırıp öldürecek adam haklı çıktı 🙂
Bravo!
@kashmieer eski sandım 😀
Çözüm basit (28:45 civari için). gerçek ağına konuk ağı ismi koy, konuk ağına da gerçek ağ gibi isim ver 🙂
@kosmer bak yine yok ya :/
Misafir ağ kullanmıyordum ama şimdi reklam amaçlı bir tane açtım 😀 O kadar para veriyoruz modeme, bütün özelliklerini kullanalım
@gamsizm; SMS'in yaratıcısı da anılsaymış kısaca keşke; Spamı çok konuşuldu ama SMS'in kendisi hiç konuşulmadı. Bir daha ki bahara artık... 🙂
LP,Star wars izlemeyen adam var dedi,üzüldüm.Ben de hiç izlemedim.Matrix,yüzüklerin efendisi falan sanırım bu klasiklerden.Hiçbirini izlemedim merak ediyorum aslında 😀
vestel reklamın iyisi kötüsü olmaz diyor heralde
win8i yerden yere vurmayın yahu 3-4 yıldır kullanıyorum ben gayet kullanışlı 8.1e hiç geçmedim 😀
NAS is coming 🙂
@leventp benim babamın el yazısında matbaa "a" sını yazıyor bilgin olsun daha kolay diyor
hamdi bey bilimsel konularda çok yetkin ve çok seviyorum açıklamalarını insan farklı konularda duymak istiyor pc telefon bir yere kadar teknoji bu konulardan ibaret değil okyanusda bir damla sadece bunlar ha bu sitede bu konular olur diyen varsada ben diger magazin sitelerinde olmayan şeyleride duymak için burdayım kalitesi ve farkı bu sitenin burda çıkıyor.
Vaay gündem :))
çok kısaydı birdaha bu kadar kısa yaparsanız sizi bulurum pıçaklarım
@gamsizm Alakasız olacak ama, logonuzda kullandığınız font nedir acaba?
Ailem eve tv alacaklarında bana danıştıklarında vestelin bu yaptıklarından dolayı nispeten biraz daha ucuz olsa da vestel tv almadım. onlara da tembihledim hiçbir vestel ürün almamalarını. artık evime vestel sokmam.
mars'ta su bulundu ama kuyu suyu içilmiyor
@leventp 'nin Batman vs Superman yorumu süper olmuş. Gülmekten karnım ağrıdı 🙂
Bence normal (MS taraftarı olmamama rağmen), çünkü Google'ın şu an ki internet veritabanı kimsede yok. Belki Yahoo'da...
İnternet haberciliği konusunda söyledikleriniz için ağzınıza sağlık Levent Bey. Az bile söylediniz. Tamamen rezalet. Tıklattırmak için olmadık yalan başlık kullanıyorlar. En büyük gazetelerin haber siteleri bile aynı halt.
@gamsizm @hkellecioglu @leventp Şu Windows check yapma olayını daha detaylı anlatabilir misiniz? Hatta kısa bir bölüm bile çekilebilir belki bunun için. Windows 10 yayımlandığında mümkün olmaz kendi sitesinden çekebilmek. Hızlar sürünecek. En mantıklısı torrent oluyor
Kindle olayını yanlış anlamışsınız maalesef. Bu durum Kindle Unlimited servisi için geçerli. Spotify tarzı kitap okuma biçimi. Amazon'dan normal e-kitap alınca yazar karşılığını alıyor. Unlimited olayında ise 10$ veriyorsun sınırsız kitap okuyorsun. Bu şekilde olunca 1 sayfasını okuduğun kötü bir kitap için Amazon'un tam kitap parası vermesi saçmaydı zaten.
Merhaba ben oyun için bilgisayar almayı düşünüyorum 3000 lira max limitim sizce hangi marka modeli almalıyım benim hiç bilgim yok bu konularda yardımcı olursanız sevinirim param boşa gitsin istemiyorum
@pasha Onu bunu bilmem ama en kaliteli parçan monitör olsun. Unutma sevgilinden daha fazla ona bakacaksın.
Tabi ki monitörün de gönlünü hoş tutacak bir ekran kartı... 🙂
@denizetkin @lterlemez ben toplamadan anlamadığım ve toplamaya pek gıvenmedıgımden hazır almayı dusunuyorum ama baktıgım kadarrıylada 5000 tl altına ıyı bır oyun pc yok herhalde mecbur toplama alıcam monitör suan ıcın 2. planda 140 ekran fhd led tv var ona baglamayı dusunuyorum yıllardır playstation kullandıgım ıcın artık kucuk ekranlarda oyun oynayamıyacagım sanırım ama fiyatlar benı ps4 almaya ıtıyor cok kararsız kaldım cok
Benim görüşümdür; marka masa üstü bilgisayarların en büyük avantajı servistir ama an büyük dezavantajları da üzerinde değişiklik yapamıyor ve istediğiniz bir donanım birleşimi kolay kolay bulamıyor olmanızdır. Toplama bilgisayar da ise, ne alacağınızı iyi bilmeniz gerektiği en önemli unsurdur. İyi bir oyun bilgisayarı, (özellikle sizin istediğiniz birleşime sahip olan) marka altında, sizin de dediğiniz büyük paralara satılmaktadır. Bu işten gerçekten anlayan, güvendiğiniz bir tanıdığınız var ise, onunla birlikte oturup, önce bir sisteme karar vermeniz, sizin için daha yararlı olacaktır.
Nas cihazları çok istek alıyor diye Gamsız'ın yerini yapmaya çalıştığı (İncelemeleri Nas ile doldurup günleri geçiştirme çabası galiba..) mesajlarda benim gördüğüm ve onunda altına bu yorum yazdığı bir yada iki kişi vardı....Burada ki bir iki yorumla Nas cihazları incelemelerinin çok isteniyor altyapısını hazırlamak çok sıkıcı olur...
NAS için artık Thunderbolt gibi bağlantılar lazım. Günümüz HDD zaten fazlasıyla hızlı. Hele Raid 0 falan yapıldımı coşuyorlar. Hatta SSD işin içine girdimi işin rengi hepten değişiyor. Bu devirde hala ethernet çok kimik geliyor. Nasıl başa çıksın o kadar veri ile? Günümüzde optik kablolar ile ağ yapılmalı artık.
Batman gibi kullanıcıyı salak yerine koyan firmalarında oyunlarını almasın kullanıcılar. Gitsin korsan kullansın tepki olarak. Hatta hep söylerim bu tip pahalı oyunları önce korsan sonra sevilmesi halinde para verilmeli diye. Hele bu devirde erken ödeme falan resmen dolandırıcılık halini aldı. Resmen hayal satıyorlar sonrada olmadı deyip bir güzel kerizlerin parasını cukkalıyorlar.
Thunderbold prototip olarak ilan edildiği şekliyle üretilmediği sürece, şu an ki teorik hızlara bağlı kalır. Prototip bildiriminde fiber optik kablo ile tanıtımı yapıldı ama bakır kablo kullanıyor şu an, benim bildiğim.
– Elektronik ürünlere ek vergi duyurusu, teknoloji meraklılarının gündemini belirledi.
Ampullerin fiyatlarıda arttı sanırım... 😀
la adam ölmüş robot sıkıştırmış, murat gamsız güle güle anlatıyor, pişmiş kelle gibi. hakikaten de gamsızmış.
vestel iyi bir şey yaptıda milletmi almadı. bu durumda cari açık daha fazla artacak demekki. vestel zararları karşılar artık. buna inanan hükümetteki geri zekalı bakanlara ne demeli bilmiyorum. millet teknolojide iyi olanı almak ister. bütçede önemli ama en azından GM gibi satış rakamları yakalaması için reklam ve fiyat politikası uygulaması lazım. yaptıkları telefonun % 90 ı yabancı ama ne hikmetse yerliymiş gibi lanse etmeleride çok komik.
(VESTEL Konusu hakkında )
Ek vergi koyacağına normalde %20 ise vergi yerli malından %5 al ithalde neyse öyle kalsın doğal olarak fiyatları düşer ama olur mu halka giydir halk s*l*k ya cebindekileri az daha soyun. Rezalet diz boyu 3. dünya ülkeleri için yapılan ucuz cihazlar bile bizde en az 500-700 arasında oluyor daha ne yapacaksınız çok merak ediyorum
Ben de aynı öneriyi sunmuştum. Zam yapacağına, yerlinin vergisini kıs ama işte ilk amaç yerliyi korumak değil burada vergi gelirini arttırmak. Aynı şeyi otomotivde yapamıyorlar mesela, hadi MTV'ye %5 zam daha koysalar ya, yemiyor işte, otomotivcilere cesaret edemiyorlar...
@lterlemez koy bu vergiyi malzemeye mala değilde malzeme başına koy bak vestel nasıl ayaklanacak çünkü cihazın içi%90 yabancı amaç yerli mali milli servet şu bu değil ki bizi salak sanıyorlar.
Kesinlikle katılıyorum...
Bu Amazon'un yazarlara sayfa başı ödeme yapması ile ilgili şöyle bir durum olabilir: Yazarlar artık çok daha uzun mekan ve kişi betimlemeleri yapmaya başlayabilirler sırf okunan sayfa sayısını arttırmak için. Mesela şu an "Osman rutubeti bir odaya girdi" diye yazıyorsalar yeni sistemde "Osman yorgun ve bitkin şekilde rututebetten tavan boyası dökülmüş, duvarları nemli kötü kokan kasvetli bir odaya girdi" şeklinde yazıp sayfa başı ücret için mevcut yazıyı-hikayeyi uzatabilirler. @gamsizm @hkellecioglu @leventp
Oyunun komik duruma düştüğü kısım da o zaten. Öldürmüyor ama yaptığı şeylerin öldürmemesi mümkün değil. Ayrıca Batman koruduğu şehri yerle bir etmez. Şahsen Batman'in öldürmesiyle ilgili bir problemim yok. Bana bıraksınlar kararı isterim. Mass Effect gibi oyunlarda kötü yoldan gittiğinizde bunun sonuçlarını yaşıyordunuz. Burada da benzer bir sistem olur ve bir noktada Batman her ne kadar kötülerle savaşsa da aranan bir suçlu durumuna düşürülebilirdi.
PC'de fps kadar oyunu eksik oynama sorunu da var. Bariz kötü kalitede oynuyorsunuz. Sizin zaten 860 M ile tam görsel kalitede oynamanız mümkün değil. Ama adam gibi sistemi olanlar, konsolların yanına yaklaşamıyor deneyim olarak.
LP şu bahsettiği güvenilir Windows torrentlerini bizimle de paylaşsa keşke, ya da o bahsettiği güvenilirlikten emin olma yöntemini bir videoda anlatsa... 😛
o kadar yatırım yapıp,ciddi para harcayıp canlı yayın ekipmanı aldık dediniz.fakat hiç kullanmıyorsunuz.SDN bile uyduruk da olsa her hafta kullanıyor.@gamsizm
@gamsizm bir şey sormak istiyorum. nvidia ekran kartının yanında gelen batman kodları ne zamana kadar geçerli bir bilginiz var mı? nvidia sitesinde herhangi bir süre belirtmemiş.
Ben de bilmiyorum ama 1 sene olması lazım.
abi hiç batmani tanımamışsınız http://9gag.com/gag/aYN2Mnx/batmath
Vestel zaten kullanmıyordum ama daha ne alır ne aldırırım yakınlarıma. Vestel'e BAN!
levent abinin hoşuna gidip gitmemesi değil üyelerin dinleyicilerin hoşuna gitmesi önemli benim şahsi fikrim hamdi kellecioğlunun seçtiği gündemler ara sıcak gibi farklı konulara değindiği için benim ilgili çekiyo ve hoşuma gidiyor,sizin fikrinize saygı duyarım.
@burakyesilnar'a katılıyorum, ben de seviyorum Hamdi abinin maddelerini.
Levent abinin bahsettiği yapay zekanın kapı sıkıştırması olayı ilk patlağını vermiş 😀