Casper VIA A6108 Cep telefonu incelemesi
Casper'ın Intel işlemcili VIA A6108 telefonunu inceliyoruz. Tasarımı ile beğenimizi kazanan telefon, saf Android deneyimi sevenlere 1000 lira altında iyi bir seçenek.
Casper'ın Intel işlemcili VIA A6108 telefonunu inceliyoruz. Tasarımı ile beğenimizi kazanan telefon, saf Android deneyimi sevenlere 1000 lira altında iyi bir seçenek.
Son bir saat içinde 79 ziyaretçi, 15 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Gladioturk
çöp
ufc
hayir, değil.
en azından tasarımı s3 ve s4 den en az 2 gömlek üstün
Salih
Adamın casper markasına alerjisi vardır belki yahu. Sebep sunmak zorunda değil ki 🙂
Casper marka telefonla yeterince havalı olamayacağı, belki de bir iPhone ile olduğu kadar adam yerine konmayacağı için haklı olabilir.
Telefonu Casper olana kız vermiyorlarmış 🙂
m249
aynı telefonun arkasında apple logosu olsaydı ne düsünürdün merak ettim.
kamil ağa
kesin alırdı
kamil ağa
çöpte görsen almazsın yani
Günay
note 2 al mutlu ol 😀
heeheee
markası bi iphone bi samsung degil tabi hemen çöp dersin
soner garip
Cihazın arama esnasninda ekrani kilitleniyor.aptalca
İbrahim Güney
O ekran kiltlenmesi değil.. Cihazın otomatik sensörü.. Cihazı kulağınıza götürdüğünüzde otomatik ekran kapanır indirdiğinizde tekrar ekran açılır.. Bunun amacı cihaz dokunmatik olduğundan kulağınıza götürdüğünüzde yanak vb yüz temasında yanlışlıkla telefonun kapanmaması için.. Cihazı kulağınızadan indirdiğinizde ekran gelmiyorsa sensörü önünü temizleyin sol üste.. Yada orjinal ekran jelatini kullanmıyorsunuz oda sorun çıkartır..
Aydın
Murat & Özkan , dürüst olun. Bugune kadar hiç bir arkadasiniza casper ürün önerdiniz mi =)
Önermedim. Ama Toshiba da önermedim 🙂 Bu şekilde bir sonuca varılamaz.
VIA özelinde konuşursam, bu fiyat segmentindeki her WindowsPhone yerine öneririm. Mutlaka bir yerlerde bulup inceleyin göreceksiniz. Android'ler arasında da önerebilirim. Ama önce karşısına eşdeğer fiyatta bir ürün koymam ve özellik+tasarımına bakmam gerekir.
Aydın
İki markada önerilecek markalar degil zaten :D.
Casper'in isi cok zor. Büyük ihalelere girip okullara laptop satarlar anca. Telefon pazarinda tutunabileceklerini sanmiyorum.
1000TL ye iP4 , S3, S4 mini, Lumia 820 varken insanlar tercih etmeyecek.
Philips de guzel telefonlar yapiyor ama rus ve cin pazarinda satisa cikiyor sadece.
Philips turkiye pazarina acilirsa iyi bir oyuncu olabilir.
Doğru ama telefon 1000TL değil 🙂 Kuruşun hesabının yapıldığı bir bölgede yer alıyor. O yüzden bunu veren 100-200 lira daha verir demeyin, vermek istemiyorlar 🙂 Yerli markalar tamamen TR odaklı çalıştıkları için, önce TR gerçeklerine göre ürün getirmek zorundalar. Apple ya da Samsung global oyuncular, onların lüks ürün yapma lüksü var. Biz 300 Dolarlık anakart inceliyoruz ve izleyici gidip alıyor. Ama TR gerçeği G41 anakarttır. Misal yerli bir firma anakart üretecek olsa önce G41 ve güncel muadilini kullanmak zorunda yoksa batar gider.
İntense
General Mobile Discovery Modeline bakmanızı öneririm. Hatta tedarik edebilirseniz incelemeniz çok güzel olabilir. 600 tl Fiyatla 4.7" cortex a7 4 çekirdekli işlemci 1 gb ram. HD IPS ekran Gorilla glass 2 ve 7.49 mm incelik. 1 aydır kullanıyoruz ve gerçekten çok memnunuz. Performans, İnternet Performansı (özellikle çok üst seviyede), Ekran kalitesi ve genel kalite çok iyi. S3 isteyipte parası az olanlara kesinlikle tavsiyedir. Bir inceleme yapabilirseniz çok iyi olur 🙂
Yalçın Aydın
Bir arkadaşım büyük bir heveles General Mobile Discovery aldı, alet bozuk geldi ve iade etti, sonrasında ne yaptı bilmiyorum. Arada böyle sıkıntılı ürün çıkabilir tabi ama çıkması imajı zedeliyor bence.
intense
Bazen öyle talihsizlikler yaşanabiliyor. Bende blackberry telefonumu yeni aldığımda toucpad dediğimiz dokunmatik alan bozuk çıkmıştı ve değiştirmediler 🙂
Ömer Özyurt
Casper VIA Akıllı Telefon A3216 bir haftadır yok satıyor.
Talep olmadığından olmalı...
maykıl
casperdan telefon ilginç 😀
Fatih Taştan
Casper'sa atma sepete diyorum.
Fatih Taştan
Elbetteki, Nokia Lumia 720,620,520'den iyi duruyor. Fakat yazılım desteği gelecekte yoksa Alaattin gibi sihirli lambayı ovalamak gerekecek. Lamba hep Sony, iPhone ve Samsung veriyor sevgili dostlar..
Tekno Seyir ekibine sevgiyle. Hayırlı sahurlar.
gece gece bu iyi gider. 🙂 izlemeye başlayalım
Oğuzcan
Gayet güzel telefon. Aferin Casper. böyle böyle büyür bu işler..
Mustafa Babayiğit
Fiyat olarak LG 4X HD ile karşılaştırılabilinir.
Ziyaretçi
Xperia SP geleli çok oldu ama galiba sevmediniz henüz incelenmedi. Bir köşede unutuldu sanırım. 🙂
fatih
katılıyorum merak edilen bir telefon
Selamlar
İncelemesi tamamlandı ama yoğunluktan çekime fırsat olmadı.
Beklenti yüksek tutulmasın diye okudum Teknoseyir'de bir yerde... 🙂
Retro Sinan
Gayet güzel inceleme olmuş teşekkürler öncelikle ve telefon da gayet güzel olmuş bence hiç bir eksiği yok ancak kafamı kurcalayan etken intel olmasından kaynaklı bir uyumsuzluk olur mu? Mesela igo gibi programlar rahat rahat çalışır mı?
Bir de insanların hiç kurcalamadan bakmadan ön yargılarını kırmak kolay olmayacaktır. Casper adını görür görmez çöp diyen insanlar var çünkü eğer bunu samsung yapmış olsaydı başka şekilde düşünecekti sanki samsung galaxy 3ler hiç bozulmuyormuş gibi.. (ben deli gibi şarj takma yerinden dolayı arızalanan çok fazla sayıda s3 gördüm)
ibrahim
casper vallah bu gidişle samsung yarışabilir ilk deneyimim için güzel telefon yapmış hemde fiyatıda çok pahalı değil orta fiyatı var vallah bu fiyata bu telefon kaçmaz
Casper yapmamış yalnız, sadece alıp-satıyor...
fahri
bu telefonu begenmeyen arkadaşlar acaba hiç incelemişlermi hiç sanmıyorum fikir sahibi olmadan önce bilgi sahibi olucaksın gayet iyi bir telefon
Guzel bir inceleme olmus tesekkurler. Yanliz asagi yukari ayni fiyat segmentinde olup daha iyi ozelliklere sahip ve bana gore ileride de guncelleme sikintisi olmayacak bir Nexus 4 varken ne derece tercih edilebilir o kismi degerlendirmeye acik bence...
İşin o kısmı da tasarımı beğenme ya da beğenmeme durumuna göre belirleniyor.
Haklısınız...
sezgin
ben beğendim güzel telefon.
Çağdaş MAVİGÖK
çekim kalitesi ve arka fon (doğal olmasından belkide ) çok hoşuma gitti telefon dışında, demem o ki ışık ve çekim kalitesi izlettirdi bu videoyu bana tebrikler.
turgay
Fiyati 500 lira olsa rakibi yok
Levent Bey ortada olmadığına göre telefonun notu belli...
turgay
Fiyati 500 lira olsa rakibi yok.
buğra
benim anlamadığım bu telefon yerli ama fiyatı yabancı telefon gibi niye 500 tl değil ki 720p olduğu için ips panel olduğu için 800 den aşağı olmamalı mı ? yerli üretim pazardaki rekabeti arttırıp ithal ettiğimiz telefonların fiyatını düşürmesi gerekiyorken neden yerli telefonumuz ithal telefonlarla aynı düzeyde piyasaya giriyor ? ne diyorsun murat abi ?
Gerçekten yerli olmadığı ve ithal edildiği için, telefonlara uygulanan acımasız vergileri de ödüyoruz. Bence bu kadar vergiye rağmen, yurt dışında satılan versiyonu ile hemen hemen aynı olması yine iyi.
Bu telefonun bir Samsung'dan farkı yok ki menşei olarak. O da aynı vergileri ödüyor, aynı iş gücü, aynı maliyetler...
Fiyatı da aynı oluyor tabi ki.
Gurur duydum, tamamen kendi üretimimiz olmasa bile (gelecekte inşallah onları da göreceğiz) yinede gurur verici bir şey. Ülkemde birçok şeye ön yargı ile yaklaşıldığı için (haklı sebepler çok) belli bir noktaya gelemiyor teknolojimiz, umarım insanımız destek olur ve daha büyük başarılara imzalar atmaya başlarız...
Yorumların hepsini okudum ve hem araştırmadığım hemde videodaki ince detaylara dikkat etmediğim için bir konuyu tamamen yanlış anlamışım, dış kasasının burada üretildiğini sanmıştım, daha doğrusu bu markanın ufacık bir katkısı var sanmıştım, ''GURUR DUYDUM'' lafımı geri çekiyorum...
Hiçbir katkım olmadan cebimde param olsa gidipte aynısını kendi ismimle benimde yapabileceğim bir girişim bence hiç olmamış, bırakın gurur duymayı ''UTANDIM'', zaten yerlerde olan bir markayı dahada yerin dibine sokmaktan başka bir şey değil bence, hedef kitlesini de düşününce kafalarındaki planı anlayabiliyorum, telefon istediği kadar iyi/kötü olsun ucuz/pahalı olsun hiç fark etmez, biraz daha cesur olmalarını ve taşın altına ellerini sokmalarını beklerdim, bu kadar armut piş ağzıma düş olmaz, iyiki ''teknoseyir'' varda bunları öğrenebiliyoruz...
ufc
telefon tasarim olarak guzel olmus fiyati biraz daha makul olmasi lazim. 800 cok.
incelemede tam deginilmemis ama normal bir kullanimdaki sarj omru nedir.
x86 islemcili olmasi sebebiyle uzerine normal windows7 kuramazmiyiz android yerine???
UFC
YANİ ÖZKANA TELEFON İNCELETİRSEN ANCAK BUKADAR OLUR İŞTE ADAM BİR TELEFONDAKİ EN ÖNEMLİ KONULARDAN BİRİNİ ES GEÇİYOR. BU TELEFONUN ŞARJ ÖMRÜ NEDİR KARDEŞİM, ABUK SUBUK KULLANIM SENARYOSU İLE ÖRNEK VERMEK YERİNE SEN NASIL KULLANDIN KAÇ GÜN GİTTİ DİYE ANLATSANA. TELEFON BELEŞ GELDİ DİYE DEZAVANTAJLI YÖNLERİNİ VERMEK İSTEMİYORSUNUZ TABİ.
Hocam biraz sakin, amma sinir-stres yapmışsınız.
Burak
Kısa yorumlar atıp,"çöp" falan diyince akıllı mı olunuyor halen anlayabilmiş değilim,şu ülkede... Kendi firmasına (her sektörde) bu kadar çamur atan kaç millet daha vardır acaba ? Bana soracak olursanız (he o kadar ileri seviye pazar araştırması ve ürün bilgisine sahip olduğunuz için sormazsınız ama) bence Türkiye de atılmış, çok büyük bir "bebek adımı"... Kimse Casperdan,"şırakgadanak" dünya devlerine kafa tutmasını beklemesin... Telefonu,bir aksesuar,bir "statü aracı" olarak kullanmıyacak insanlar için gerçekten çok kullanışlı olacak bir ürün...
Dürüst olun ne yapıyorsunuz telefonda? Benim ailem,kız arkadaşım ne yapıyor? Twitter,insagram,küçük oyunlar,whatsapp vs... Bu telefonda layığı ile hepsini yapabilirsiniz.. Ve gerçekten kullanışlı gözüküyor tasarımı ve kullanışı olarak. En kısa zamanda tecrübe edeceğim ve fiyat noktasında daha agresif ve rekabetci olduklarında,belki annem,belki kendim için edinmeyi düşünebilirim.
Ziyaretçi
Ram 2 gb olaydı bunu alırdım ama kriterim 2 gb. S4,HYT One,Xperia Z 'ni gpu'su oyunlara tam yetmediği için (yani çözünürlükten ötürü) Optimus G veya Nexus 4 bence en iyi seçenekler 😀
Smaug
Casper'a bir şans vermek isterdim, ama Casper olduğu için veremiyorum.
gordion
ben aldım çoğu telefondan üstün marka olarakta tatminkar bana göre, yada 2500 e iphone alın...
Ziyaretçi
Rakiplerine göre çok pahalı, sebep rakiplerinde olan çoğu özellik yok :
- 2 band wi-fi yok
- 16GB dahili bellek yok
- Çizilmez ön cam yok
- NFC yok
- Bir sürü ek sensörü yok
- İyi bir ar-ge içeren arayüz çalışması yok
- Güncelleme belli değil
- Yoğun bir kullanıcı topluluğu yok.
- Onalrca yüzlerce aksesuar bulamazsınız.
Neden Casper alayım?
Bu özellikleri koyunca telefonun fiyatı 1,500 tl nin üztüne çıkar. O zaman neden casper alayım s4 alırım dersiniz...
Ziyaretçi
Bu özellikleri koyunca S2- S3 oluyor ve aynı fiyata alınıyor.
tamamen katiliyorum.o ozellikleri koyupda fiyati en az 1400-1500 liradan asagi indire bilen bir babayigt goremedik.zaten bu telefonun olayi 800 lira filan olmasi.casper fiyata oynuyor.zaten telefonun fiyati 1500-1400 lira olsa gidip iphone 4s yada 5 alirim.
Ziyaretçi
Piyasada sadece 200 Tl ve 1500 TL lik telefon yok. Bir sürü HTC ve Sony modelleri bu fiyata daha iyi bir donanımla sunuluyor. Ayrıca bir sene öncenin teknolojisinin de altında yapılmış bir telefondan bahsediyoruz. Casper 'ın fiyatı bu donanıma göre yüksek, nokta.
İnceleme bana çok yüzeysel geldi levent abi inceleseydi çok daha iyi olurdu bence levent abinin olduğu incelemelerde kafamda hiç soru işareti kalmıyor.Levet abi en azından bir otg desteğine,benchmark sonuçlarına vs bakardı.Yinede inceleme için teşekkürler.
kullanılan donanım 2 sene önceki donanım hatta Powervr Sgx540 1.nesil galaxy s te kullanılan gpu.Fakat atom işlemcisine entegre edilmiş sgx540 standarttan farklı olarak 400 mhz çalışıyormuş.Burdakı atom modelıde kabataslak testlere gore çift çekirdeli cortex a9 (galaxy s2 vs)diyebiliriz ki bu telefonun fiyatı donanıma göre biraz yüksek olmuş.
mav1li
Biraz değil epey yüksek olmuş. O fiyata Nexus 5, Lg 4x hd alınabiliyor.
Casper fiyata oynatıp hızlı, kaliteli ürün çıkartmak isteseydi paragöz intel yonga bulunan telefon satmazdı. Telefonun yurtdışı fiyatı da çok pahalı. O fiyatı hak etmeyen bir ürün. Az çok bilgisi olup özelliklerde atom yazısını gören veya tek çekirdek yazısını gören teknik bilgisi olmayan herkesi kaçırırsın. Bu da potansiyel müşterinin hepsini kaçıracaksın demektir. Geriye kalan teknik özelliklerden anlayan kişillerde zaten bu telefonu almaz.
Yaparsın güzel bir tasarım aşağıdaki özellikleri ekleyip çok satabilirsin. Tabi çok satmak için Casper değil de başka bir marka oluşturmalısın. Hiç tanınmamış marka olması Casper olmasından daha iyi olur. Çünkü Casper markasına herkes önyargılı bakıyor. Bu önyargının sebebi yaşadıkları tecrübelerden kaynaklanıyor olabilir.
720p 4.7"-5" ekran
Mediatek 6589T 1.5ghz 4 çekirdek
32gb rom
2gb ram
2500-3000mah batarya
Herkese merhaba, ürün başarılı ancak ürünle ilgili spekülasyonlar var ve sanki gerçek gibi geliyor bana, xolo markasının x1000 ürünü, birebir bu özelliklere ve bu tasarıma sahip. Bizdekinin farkı arkadaki casper logosu diyebiliriz. Katma değer fazlasıyla sorgulanacak bir model diye düşünüyorum. Tabi ki 1, 0'dan her zaman büyüktür. ancak keşke böyle bir olaya girişilmeseydi diye düşünüyorum.
Bu telefonun tasarımı Casper'a ait değil. Şimdi link bulamadım ama bu telefon fason. Casper'ın tek katkısı arkasında yazılı olması.
Sanırım insanlara en yardımcı olucak soru şu olacak. Bu 1GB ram'in ne kadarı kullanılabilir?
Fiyat olarak karşılaştırırsak telefonu beğendim. Yerli firmaların bu işe girmeleri de ayrı bir sevindirici husus. İnşallah telefon tutar ve yerli üreticileri ve yeni ürünlerini daha çok görürüz
Furkan
1900 mAh ise ne olmuş ?
Piyasadaki bütün telefonlar 2000 mah civarında zaten. (S4 ve 1-2 örnek hariç)
Sanki bu telefonda 1300 mah var diğerleri 2500 müş gibi yorum yapmayalım komik duruyo 🙂
Furkan
Sakin ol sampiyon, yorumun elestiri alinca sinirlenme. Art niyetli degiliz hic birimiz.
Nexus 4 te tabi oyun oynayamazsin, cok enerji tuketen bir cipseti ve ekrani var. (LCD kullanan butun teller gibi) Pil kapasitesinden bagimsiz daha cok sayida faktor var bu isin icinde (teli kullandiginiz ortamin sicakligi bile az da olsa etkiler ) Tek yapmamiz gereken " aaa bunun pili 1900 luk bu kotu bu alinmaz, 2100 luk var burda bu daha iyi" kafasindan bir an once kurtulmak.
Lithium tabanli piller hakkinda istemedigin ve anlayamayacagin kadar bilgi verebilirim sana. Mail adresini paylas gerisi bende 😉
Burak
Bu telefon alınır mı ?
Ziyaretçi
murat bey tasarımın başka bir telefona ait olduğunu söylüyorlar bir incelemede öyle duydum yanlışım varsa af ola
Evet videoyu izleseydiniz biz de bunu söylüyoruz.
09:32
''-Benim için fotoğrafın beyaz ayarını iyi yapsın, şaşırırsa fotoğrafın iç... batırıyo.''
Güldüm buraya 🙂
Bu üründen cayır cayır performans ve pil ömrü beklemeyin. Bunları bekliyorsanız 1200TL veya üstünü cebinizden çıkarın. Tasarımı hoş, orta halli performans birde uygun fiyat diyorsanız telefon budur.
Bu arada %100 yerli üretim istiyorsanız bekleyin Vestel bu sene sonuna kadar akıllı telefonla geliyor. Ülkemizde %100 yerli üretimi anca vestel yapar. CPU, GPU, GPS işlemci ve modülleri tabi ki dışarıdan getirecek. Burada önemli olan dış tasarım ve board üretimi
AA
casper benden uzak olsun.
Moster Truck Madness
Murat Gamsız piyasa araştırması yapmış gibi 900TL bandında insanlar 100-200TL vermek istemiyor demiş. Acaba o segment daha çok 500-600TL civarı olmasın. 900TL seviyesinde kimse gidip Casper almaz, Samsung ve HTC alır, kredi kartına da 12 ay taksitlendirir.
Bu arada Murat Gamsız'ın kullanıcı öngörüleri de hep atmasyon. Bu site başlarken de araştırdık insanların 10 dakikadan uzun videoları seyretmediğini görmük demişti. Ben sonrasında 10 dakika süren videolarını görmedim.
Niyetim kötülemek değil ama ortada rasyonel olmayan, uydurmasyon detaylar da olmasın. Bence insanlar da güzel inceleme ya da çöp inceleme yerine gerekçeleriyle yorum yapsınlar, faydayı yine bu platform görür.
Kimse Casper almaz demenin dayananğı nedir? Hangi satış raporuna bakarak söylediniz? Biraz zaman geçsin Casper'a sorarız satış durumunu. 2000 liraya telefon alanla, 800-1000 liraya telefon alanı aynı kefeye koymuşsunuz. Ben telefon satıcıları ile yaptığım görüşmelerden edindiğim bilgileri aktarıyorum.
10 dakikadan uzun videonun izlenmemesi bizim değil ajansların yaptığı bir araştırma sonucu. Ayrıca Google ve video servisleri de bu süreyi söylüyor. Hatta bu süre videonun cinsine göre daha da kısalıyor. Reklam vs gibi videolar için 3-4 dakika. Bizim de sayısız 10 dakikalık videomuz var. Hala da çekiyoruz. Bu video ile aynı anda yayına giren Sandisk incelemesinin süresine bakın uzağa gitmeye gerek yok. 10 dakika süresini izleyicilerin talebi üzerine zaman içinde gevşettik. Ama mümkünde yine 10 dakikayı aşmamak gibi bir hedefimiz var. Video 10 dakika olduysa, kısa oldu yayınlamayalım demiyoruz. Ultrabook incelemelerimiz bile bu civarda.
Abi iyi güzel cevap vermişsin haklısın ama değmez adam kafada 2 tane ön yargıyla gelmiş ne desene boş, sanmıyorum videoyu bile izlememiş, Casper ı görünce inmiş aşağıya sallamış yorumu 😀 bide gözüne videonun süresi ilişmiş, onada salayım demiş 🙂
Murat bey yine kibarca cevap vermiş saygısız kelimeler kullanarak yorum yapan birine. Öyle uydurmasyon, atmasyon gibi kelimeler kullanarak karşıdaki kişiye saygısızlık yapılmaz yorum yaparken. Yorum yazma adabını öğren önce Moster Truck..
Ziyaretçi
Bu ürün üzerine marka 'çakılmış', ar-ge gerektirmeyen yerli süsü verilmiş bir ürün ise; fiyatını da sunduğu özellikler ile kesinlikle haketmiyor ise, insanlar da böyle olumlu algı oluşturma çabalarına tepki verirler...
Bu çok normal.
Casper, Teknoseyir hepsi para kazanma derdinde...
Ürün değil Casper yerli firma. Herhangi bir süs verilmesi de söz konusu değil. Video'da zaten dışarıdan getirildiğini söyledik. Her zaman olduğu gibi video izlenmeden yorum yapılıyor.
Intel'in katalog modellerinden dedik. Burada imal edildiğini ima eden bir ifade geçmiş mi? İzleseydiniz olmadığını görürdünüz.
Ürünü görün deneyin ondan sonra altı daha dolu yorumlar yazın. Telefon daha pahalıya satılan birçok WindowsPhone'dan daha iyi. Tasarım olaraksa bence S3'ten başarılı.
Ürünü gönderen Casper bile değil, Intel. Casper'ın bu video'nun oluşum evresinde bizimle en ufak bir iletişimi yok.
Bu işlerden para kazanmanın kolay olduğunu düşünenlerdenseniz denemenizi tavsiye ederim. Kimse incelemem çıksın diye 1 Lira vermez. Üstüne para istemedikleri için şükrediyoruz.
Babonim
Anonim olarak gönderdiğim cevap mesajım herhalde kuyruğa takıldı.
Sorun değil, nick'le yazalım:)
-Buradaki incelemeyi tam izlemedim, ama yorumları okudum.
Bu konuda haklısınız, fakat incelemeyi başka bir yerde izlemiştim.
Ancak insanlardaki algı bu ürün Türk malıdır diye oluşuyor.Yorumlara bakabilirsiniz...
Bizim mühendislere Casper'in para vermesine gerek yok. İthal et marka bastır, bol bol reklam ver (internette yayın yapan sözde 'videolu inceleme medyası' da dahil ki hepsi videolu inceleme 'rahatlığı'na kavuştuktan sonra inceleme denilen şeyi iyice -tanıtım filmlerine- çevirdiler) sonra bu fiyatını hak etmeyen ürünleri insanlara rahatça sat.
Nasıl olsa herkes bilgili değil, bilgili olanın da algısını değiştirmek lazım değil mi...
-Ha Casper, ha Intel; birinin kalite ve destek ile ilgili sıkıntıları ve İllallah diyen kullanıcıları var. Diğerinin de yıllarca 'çöp' olarak nitelenen Atomları...
Bu durumda ürünü kimin gönderdiği, kimin bozacı - kimin şıracı olduğununun tüketim meraklısı olan hepimiz için çok da önemi yok...
Zaten 'kanka' olduklarının ilanını 'Sevimli Hayalet Casper' TV reklamlarında, hep İntel'in logosunu en ön planda göstererek yapıyor.
-Bir firma size, alın bu ürünü inceleyin 1000 TL vereyim dese; iş başlı başına reklamcılık işine döner.
Bunun yerine -Asus Fonepad gibi- inceleme sonrası reklam alırsınız... Bu reklamın Intel tarafından, herhangi bir ajans tarafından ya da Asus tarafından verilmesi de bizi çok enterese etmez.
Merak etmeyin inceleme üzerine bu şartlarda sizden para isterlerse her türlü kendileri kaybeder...
Bakın Tozlu Raflar nasıl toz oldu?
Getirisi olmayan işi 'esnaf' bırakır...
Hayırlı işler.
İzlemeden yorum yapmak bu nedenle hata. Biz o algı oluşmasın diye ürünün yurt dışından geldiğini belirttik, hatta bulduğumuz fiyatı da söyledik. O yüzden o algı ve yorumlar video'yu izlemeden, Casper isimini başlıkta görüp klavyeye sarılanlara ait. Ayrıca memlekette telefon üretilse her yere başlık olurdu. Vestel geçen hafta her yerde haberdi bu nedenle. Ama bitmiş bir ürün gösteremediler. Ona rağmen epey ses getirdi.
Fiyat hak edip etmeme konusu evrensel olarak üzerinde karar verilebilecek bir konu değil. Birçok kişi zamanında N9'u görüp aldı. N9 bugünkü Lumia ailesinin tasarım olarak atası ve çıkış noktasıdır. Telefon ölü doğmuştu ama yine de tasarımı nedeniyle epey alan oldu. Dolayısıyla o hak edişi kesin bir dille yorumlamak zor. Millet 150 liraya S3 replika alıp olumlu yorum yazıyor. Pahalı ya da ucuz denebilir ama hak etme meselesi kişilerin kendi bileceği iş.
Bizim bu video karşılığında para aldığımızı söyleyebilmek için sağlam kanıtlarınızın olması gerekir. Aksi halde çamur atmanın ötesinde bir etkisi olmaz. Kötü olan bir şeye iyi demenin bedelini kimse ödeyemez. Milyon dolarların döndüğü TV'lerde bu olabilir. Ama bizim sektörde dönen 100 liralık reklam anlaşmaları ile kimseyi satın alamazsınız. Sektörde buna gücü yetecek bir firma olmadığı gibi, bizim aramızda böyle bir riske girecek kadar aptal birinin olduğunu da sanmam. Çünkü mutlaka duyulur. Toplasanız 10 kişinin etrafında dönen bir sektör bilişim yayıncılığı.
Fonepad incelemesini de izlemediğinizi belli etmişsiniz çünkü ürünün önemli kusurlarının da açıkça söylendiği bir incelemeydi. Tozlu Raflar'ın neden eskisi gibi devam etmediğini açıklamıştık. Artık ürün bulmakta çok zorlanıyoruz. İzleyicilerden de gelen ürün akışı kesildi. İncelenebilecek ürünlerin fiyatları da yüksek ve dışarıdan getirtmek gerekiyor. Yine de bulduklarımızı alıp biriktiriyoruz. Yakında program çıkartacak kadar ürün birikmiş olacak.
Getirisi olmadığı doğru. O vizyon bizim firmalarda yok.
Babonim
Murat Bey cevabınıza uzun uzadıya cevap yazmak isterdim; ancak şu an karanlıkta notebook ile yazı yazmanın ne kadar zor olduğunu bir kez daha tecrübe ediyorum 🙂
Yorumları okuyorum; sonuç olarak insanlar bu incelemede Casper'in bu fiyata bu kadar ilgiyi ve övgüyü haketmemesi gerektiğinden ve hatta incelemenizin tarafsızlığı konusundaki şüphelerinden ve 600 liraya daha üstün özellikleri olan bir başka markaya ait telefondan sıkça bahsediyorlar...
Bence iyi bir intiba için bu izleyicilerin yorumlarını ve isteklerini görmek ve bu fiyat kategorisindeki telefonları karşılaştırmalı incelemelerle ele almak sizin siteniz açısından bence çok daha iyi olacaktır.
Böylece hangi ürünün fiyatını hakettiği, hangi firmanın fırsatçı olduğu vs. herkes tarafından daha iyi anlaşılacaktır diye düşünüyorum...
Saygılar.
Doğru ancak bu insanların bir kısmı incelemeyi izlemeden yorum yaptıklarından, görüşleri çok da doğru değil. Sadece yorumları okursanız, sanki telefonun burada üretildiğinden bahsedildiğini zannedersiniz. Halbuki defalarca aksi belirtiliyor.
Bir diğer kısmı ise bu telefonu kesinlikle görmemiş. Sadece Casper diye kötülüyor. Tarafsızlık, markayı baştan kötüleyerek olmaz. Bu inceleme Casper firmasını değil, bir adet ürünün testi ki o üründe Casper'ın parmağı yok. Sadece ithalatçı konumundalar. Yine video'da sırf Casper diye bu ürünü almayacak insanların da olduğunu belirttik. Buradaki tepki gayet normal. Gecenin karanlığında videoyu baştan sona izleyip, buradaki yorumları ona göre değerlendirebilirsiniz 🙂
Bugüne kadar, videolar 10 dk yı geçiyor diye şikayet eden tek kişisiniz heralde. Kendi kişisel sorunlarınızı bu şekilde açık bir ortama dökmemelisiniz, size uygun değilse videolar izlemeyiniz, takip etmeyiniz. Bazılarını dinlemeye 5 dakika tahamülünüz olmaz, bazılarıyla zamanın su gibi akıp geçtiği olur. Burada herhalde siz hariç bütün takipçiler uzun videolardan ve gündemlerden yana, eğlence ne kadar uzunsa güzeldir, doyurucudur. 10 dakikaya sığmayan bir konu da 10 dakikaya sığdırılmaya çalışılmamalıdır, geçiştirilmemelidir, sohbet havası bozulmamalıdır. Telefonun da buradan satış yapılmaya çalışıldığını düşünmüyorum. Önemli olan böyle bir ürünün de var olduğunu bilmektir. Kimin ne alacağı yine kendine kalmıştır. Niyetiniz besbelleki kötülemek, hakaret etmek, karalamak, ortamın huzurunu bozmak. Ben bu platforma ne kadar faydalı oldum, oldum mu, platform benden fayda gördümü... Benim gibi bu insanların samimiyetine inanan takipçiler, bu platformdan çok basit bir şekilde eğlence ve bilgilenme bakımından çok fayda gördüğünü düşünüyorum.
Fatih Tuncel
Aynı telefonu daha kaç farklı markada görücez acaba:) Casperın yaptığı tek şey arkasına kendi adını yazmak. Yani tamam işlemci üretmesini beklemiyoruz ama bu kadar da olmamalı.
Ben üzülüyorum böyle görünce. Tamam, dediğiniz gibi işlemci üretmesin ama bari tasarım yapsın.
İnşallah 50 yıl sonra göreceğiz.
Önden bakınca ekran camındaki kavis, telefonun hatları, beyaz rengi HTC One X'i çok andırıyor, ama bu iyi bir şey:) Bence alınabilir bir telefon olmuş. Casper'ın el atması gereken çok önemli bir alan, bu telefona göre bir dolu aksesuar çıkartması lazım. Türlü çeşitli kılıflar, ekran koruyucu filmler, harici bataryalı kılıflar, dock vs. Bu şekilde HTC, Sony, LG iyi güzel de bu telefonlara aksesuar bulmakta ciddi zorluk var. Casper ancak bu şekilde, başaltına güreşen yabancı Android telefon markalarının önüne geçebilir.
Silahsor
Evet, önden görünüm HTC One X'e gerçekten çok benziyor. Videoyu da HTC One X'ten seyrettiğim için minik bir ikilem oldu 🙂 Acaba güncelleme işiyle Casper kendisi mi ilgilenecek yoksa iş üretici firmaya mı bağlı olacak.
Ziyaretçi
Levent abi olmadan telefon incelemesi de olsa sıkılıyor insan 🙁
önce "yerli malı elektronik niye yok, bizim diğerlerinden ne farkımız var" diye kızıyoruz, sonra da taşın altına elini koyanları çivili sopalarla kovalıyoruz. 🙂
Bu işler böyle arkadaşlar, ülkemizde bir apple yok, çoğu gelişmiş ülkede de apple gibi firmalar yok. Dünya'da çoğu firma zaten ürünlerini bu şekilde ürettiriyor, yalnızca dış dizaynını yapıp Çin'e ürettiriyor, hatta o ilere de hiç bulaşmayıp Çin'deki hazır tasarımlardan seçip direkt ürettiriyorlar, işi ilerletip para kazanabilirlerse de fabrikayı Çin'e kuruyorlar.
Şahsen ben de almam, ama başlangıç için güzel adımlar bunlar, şekli de güzel, mutlaka satın alan olacaktır. Önemli olan firmanın bir çaba içinde olması, ürünlerini incelenmesi için firmalara göndermesi, reklam yapması, bu işi ciddiye aldıklarını gösterir. Zaten TS'ye ürün gönderen adamın önce ürününe güvenmesi gerek, acımazlar burada.
Ayrıca alıcı kitle TS ya DH takipçileri değil zaten, daha çok bu gibi sitelere hiç girmeyen, teknolojiden bi haber olan kişiler olduğundan rahat olun. Bizler tabiki nexus4 alacaz, ama bırakalım da Türk firmaları azcık dünya piyasasını yakalama çabasında olsun, bizler ürünü değil de, daha çok bu çabayı desteklemeliyiz. Ben eminim ki, 10-20 sene içinde dünya elektronik pazarında kaliteli diyebileceğimiz, samsung apple gibi dünya devlerinin yalnızca bir kaç sıra gerisinden gelen, bizim de dünyanın da sevip benimseyebileceği çok ciddi markalarımız olacak.
İsmail Bey merhaba,
Sizinle aynı görüşte değilim. Casper'ın yaptığını bugün sizinle bir araya gelip, biz de yaparız. Herhangi bir tasarım var mı? Yazılım vs. var mı? Taşın altına ellerini koymuyorlar, A firmasına sipariş verip, satış kanallarıyla dağıtımını yapıyorlar.
Bu yüzden ben Casper'ın bu çabasını desteklemiyorum.
%1 bile olsa, yerli bir kısmı olursa, o zaman desteklerim.
Videoyu açarken benim ilgimi çeken casper olması v.s. değildi. İçinde saf android işletim sistemi çalışmasıydı. S3 dahil 3 farklı samsung android işletim sistemli telefon kullandım ve son telefonumun deniz suyu ile ölmesinin ardından Lg nexus telefon aldım. Şimdi soruyorum kendime neden daha önce saf android deneyimi yaşamamışım? samsung'da kullandığım her 3 telefonunda belli başlı problemleri vardı. Telefon özelliği ve rehbere girmek tam bir işkenceydi. 1gb ram hiçbir zaman yetmedi. Menü geçişlerinde v.s. hep takılmalar ve gecikmeler yaşadım. Geç gelen güncellemeler ayrı bir konu...
Saf androidde hiçbirşey düşünmeden istetiğim gibi kullanabiliyorum telefonu. Uyuglamalar arasında sıkıntısız geçiş sağlayabiliyorum. Başlangıçta samsung arayüzünün getirdiği kolaylıkları çok aradım ama genel kullanımda saf android bunların hepsini unutturdu. Lg Nexus olarak tek sıkıntım telefonu biraz fazla kullanınca anında ısınmaya başlıyor.
Casper'in bu telefonu madem saf android o zaman nexusla aynı anda güncelleme alması gerekir diye düşünüyorum. Ben düz hesap pc gibi düşünüyorum. Samsung, sony, hp bilgisayarlar için ayrı ayrı windows işletim sistemi çıkmıyor sonuçta. Alıp kuruyorsun işletim sistemi tüm donanımları tanıyor. Tanımadı driver kuruyorsun. Nedir bu işletim sistemleri arasındaki ayrımcılık anlamıyorum...
Casper bence bir de yedek parça ve servis olarak ekonomik girerse piyasaya o zaman daha iddialı olabilir. Telefon camı değişiminden belli başlı markalar telefonun sıfır fiyatına yakın meblağlar talep ediyorlar ve bundan gereğinden çok çok fazla kar ettiklerine eminim. Daha makul bir servis ücreti talep ederlerse bence satış açısından daha başarılı olabilirler...
Diyeceğim şu ki teknik veriler önemlidir evet ama daha da önemlisi ürünün bizde yaşattığı deneyim. İnsanlar katalog verilerini karşılaştırarak hem uygun fiyatlı hem de yüksek donanımlı olan samsungu tercih ediyorlar. Ama işte olay o kadar basit değil. Bu konunun da üzerinde yeri geldiğinde bolca durduğunuz için teşekkür ediyorum.
Musa
General Mobile Discovery varken gereksiz bence.
Musa
4.7″ cortex a7 4 çekirdekli işlemci 1 gb ram. HD IPS ekran Gorilla glass 2 ve 7.49 mm incelik Powervgr SGX544. 4 çekirdek 1.2 ghz 600 lira anlamadıysan bir daha yazayım 600 LİRA.Benim param değerli kısacası.İyi günler.
lava, xolo x1000 den tek bi farkı varsa namert olayım aha buda incelemesi fiyatıda türkiyedekinden 250 tl daha ucuz http://www.donanimhaber.com/cep-telefonlari/haberleri/Lava-2-GHz-intel-Atom-Z2480-islemcili-akilli-telefonu-Xolo-X1000i-tanitti.htm
O telefonu 250 TL daha ucuza alıp getirdiniz diyelim. Maliye daha girişte 115 lira haraç kesiyor. Üstelik o pasaporta iki yıl başka cihaz kayıt edilemiyor. Ve bu sadece bize yapılan muamele. Eğer telefonu ithal edip satmaya başlarsanız, orada da çok daha yüksek vergiler ekleniyor üstüne. Dolayısıyla bir katakulli çevirip bu haraçları ve vergileri aşamadığınız sürece, konu cep telefonu olduğunda yurt dışındaki fiyat avantajları size ya çok az yansıyor ya hiç yansımıyor. Üstüne bir de garantiden oluyorsunuz.
O katakullinin bir adı var: Yarı mamul ithalatı. 🙂 Aslen tamamlanmış, komple bir mamul ithal edilirken bazı parçaları ayrı faturalarla ayrıca getirtilir, ürün gümrükte telefon olarak değil, "yarı mamul" olarak gösterilir. Burada o parçaların montajı yapılır (mesela arka kapağı takılır), bu da üretim olarak gösterilir. O 200 liraya telefon satanların neredeyse hepsi bunu yapıyor, aksi halde bizdeki vergilerle o fiyata satıp para kazanması zor.
Telefon güzel de, değişmeyen pili beğenmedim ben. Daha yaygın olan diğer markalarda olsa nispeten daha az sıkıntılı bir durum, çünkü pili kolayca bulunuyor ve pil değişimi yapacak yerler cihazları tanıyor. Şimdi bunun pilini değiştirmek istesem mecburen Casper servisine gitmem gerekecek, onlar pile ne fiyat biçtiyse onu ödemek zorunda kalacağım. Üstelik, servisteki eleman daha önce hiç telefon sökmemiş olacak büyük ihtimalle, çünkü adamın asıl işi bilgisayar tamiri. Belki zor birşey değil, ama yine de çok pratik gelmiyor bana. Neyse, yerli marka hatırına ona da katlanırız. Ürün bunun haricinde fena gözükmüyor, hele arka kapağa takılacak uygun kılıflar da getirilirse (o iş de Casper'a bakıyor) keyifle kullanılır. Elinize sağlık. 🙂
Her malın bir alıcısı vardır 🙂 Yine de Casper'ın hazır bir telefon modelini alıp üzerine sadece logosunu bastırması pek hoş değil. Ancak yerli firmalar genelde bu yolu tercih ediyor. Türkiye'de telefon üretimi yapacak bir fabrika kurmak isteseniz daha kapısını açmadan devlet "vergini öde bakalım" diyor. İşçiliğin, üretimin çok ucuz olduğu Uzakdoğu'da böyle bir işin altından kalkmak daha az maliyetli. Paranız varsa Teknoseyir logolu bir telefon bile yaptırabilirsiniz. Sonuçta Apple da iPhone'u kendisi üretmiyor, ancak bu işte önemli olan ürünün tasarımını gerçekleştirmek. Umarım bu konuda Casper'ın VIA'dan sonraki ürünlerinde yenilikçi birşeyler görürüz. Hatta yazılım kısmı için ekip kurulup TV'de tablet satan amcaların vurguladığı gibi ülkemize uygun bazı özellikler taşır, kendine has ve günlük hayatta işe yarar bazı Türkçe uygulamalarla birlikte dolu dolu bir Android sürümüyle beraber gelirse piyasada tutulmaması için pek neden kalmıyor. Yukarıda tanıtımı yapılan ürünün donanım açısından fiyatı fena değil, rekabet etmek adına agresif bir fiyat politikası belirlenebilirdi yine de..
Selamlar.
Casper'a laf edenlere şunu söylemek lazım; daha birkaç yıl öncesine kadar Samsung'un yüzüne kimse bakmazdı. Nokia'nın saltanatı döneminde aslında hiçbir telefona doğru düzgün bakılmazdı. Apple hep kaliteli markaydı, bu yüzde iPhone çıkınca da kalitesine kimse bir şey diyemedi. Ama bugün en çok satan firmalardan olan Samsung bugünkü imajını öyle kolay kazanmadı. Güncellemeleri eksiksiz yapar, servis desteğiyle kullanıcıyı memnun ederse kim bilir birkaç yıla herkesin elinde Casper telefon görebiliriz. İlerde tamamen kendi üretimi olursa, biz de "sonunda bir Türk firması ile "gerçekten" gurur duyuyoruz" da diyebiliriz.
Unutmayın bir ülkenin gelişmişliği, o ülkenin otomotiv firması olmasıyla, kendi teknolojisini, cep telefonunu, bilgisayarını üretmesiyle kısaca sanayisinin gelişmesiyle orantılı. Bugünkü "sözde" büyüme rakamları hikaye, gelişmişliği her yere AVM yaparak, ucube görünümlü sözde gökdelen dikmek sanan zavallılara dünkü bir haber tokat gibi indi: "Apple tek başına 500 Türk devi firmadan daha büyük bütçeye sahip".
Yani, kim Türk üretimi bir şey yaparsa onu desteklemek gerekiyor, gelecekte ancak böyle tutunabiliriz ülke olarak...
Emre
Kelimesi kelimesine katılıyorum kardeş. otomobili lcd panelini geçtim; dünyayı peşinden koşturacak, fenomen olacak orjinal elektronik ürünümüz bile yok. parçalar yerli üretim olmasa da olur, kaliteli montaj, işçilik ve kusursuz kullanıcı deneyimi sağlayan bize ait ne var?
bakın basit bir örnek; ves..l olacak dandik montaj firması geçenlerde bir belgesele konu olmuştu. tam bir film dönüyor ortada, güya yeni bir led panel üretecekler ve mühendisler kafa kafaya vermiş tv kasasını tasarlıyor. o kadar ince çerçeve yapmışlar/tasarlamışlar ki logoyu yerleştirecek alan bulamamışlar ve bu sorunun üstesinden gelmeye çalışıyorlar. afedersiniz ama ben bunu seyrederken bir tarafımla güldüm. bilmeyen biri tv yi tasarımından paneline kadar ves..l üretti sanacak ki bu büyük bir kuyruklu yalan! panel lg den, board tasarımı lg den, kasa tasarımı yine lg den. 55 inçlik modelini ile lg 660 serisini yanyana getirin ya da içini açın bakın neredeyse ikiz olduklarını göreceksiniz. o değilde belgeselde konuşan mühendisin monitörü bile samsung idi, ironiye gelin 🙂
herneyse, ben bunu teknoloji konusunda korelilerin uşaklığını ve montajcılığını yaptığımızı belirtmek için yazdım. bu adı geçen manisalı firmanın orjinal tamamen kendi tasarımı olacak bir şeyler üretme imkanı yok mu? bal gibi de var. onca mühendisi ve teknik alt yapısı ile bir şeyler çıkartabilir. arkasına devlet desteğini de alır yeterki proje üretsin.
bir örnek; lcd tv lerin arkasına takabileceğimiz ya da tv ünitesi üzerinde kullabileceğimiz şık home pc yapamazlar mı? bakın piyasaki vasat örneklerinden bahsetmiyorum. ekransız laptop gibi düşünün, sadece ince bir kasa ve sağlam konfigurasyon ile o cihaz ile neler yapılmaz. buna süper ince bir kasa tasarımı, kaliteli işçilik ve yazılım desteği ile dünyada çok ciddi fenomen olabilirsiniz. çinli saçma sapan markalar bile kendine yer edebiliyorlar bu alanlarda biz niçin olmayalım?
cevap çok basit; yerli firmaların yetersizlikleri değil mesele, işlerine böyle geliyor. montajdan ve hazır ürünlere marka basıp satmaktan gelen tatlı parayı niçin yeni ürün üretmek için kaçırsınlar. arge, risk almak, mücadele etmek devler ile savaşmak vs bunlar bizim yerli montajcılar için büyük şeyler.
yine o belgeselde ısrarla vurgulanan büyük fabrika komplexleri, binlerce işçi trafiği ya da üretilen binlerce beyaz eşya yerine keşke küçük bir yerde çip üretebildiğimizden bahsedilseydi. otomobil üretecek babayiğit yerine bize cip, işlemci yapacak babayiğitler lazım.
Unknown
Telefonun neresi yerli acaba? Sadece marka değişmiş. Telefon aslen Xolo X1000.
gökhan
buna 800 tl verene kadar 600 lira verip lumia 520 almak daha akıllıca olabilir.
Machine
Casper'mı Allah korusun.. :L
Murat L.
Donanım ve tasarım olarak güzel olmuş, yazılımı biraz daha süsleyip dediğiniz gibi güncelleme konusunda tüm rakiplerinin önüne geçmesi lazımki bu piyasada ayakta kalabilsin bence bu fiyatla zor nexus4 gibi bir gerçek var çünkü tasarım olarakta çok benziyor, fiyatı düşmeleri lazım, ayrıca günün sonunda kullanıcılar ikiye ayrılır biri marka diğeri fiyat, kimse casperı marka olarak almaz bu bir gerçek o yüzden fiyatta iyi olmaları lazım, şu anda bu fiyatla olmaz.
Babam 60 yaşında, yıllarca samsung d900 kullandı (buna bile bir yılda alışmıştı), teknolojik şeyler gözünü korkutuyor, o telefona alıştığı için vazgeçemedi, telefon iflas edinceye kadar bekledi, bir ay önce yeni telefon almak zorunda kaldı ve mağazada ''tozlu raflar''a bakmak durumunda kaldık, anladım ki bu raftakiler de son ürünler, elindeki telefonda iflas edince sanırım alternatifi kalmayacak ve bu telefonları asla kullanamaz, dediğiniz gibi kolay kullanıma yönelik bu yaş gurubu için seçenekler olmalı (ileride)
Dışarıda teyzeler nineler görüyorum torunları çocukları hediye son teknolojiyi vermiş, kaç kişi ''oğlum şu rehbere bi giriversene'' diye elime tutuşturuyor telefonu, bu insanlar için eziyet haline dönüştü, azda olsa bu gibi bir kitle var dünyamızda, teknolojinin gelişimi müthiş bir şey, ancak basit telefonlarında piyasada bulunması gerekli, Casper bu adımla başlayabilirdi veya bu adımı da atmalı diye düşünüyorum ve size katılıyorum, saygılar...
''casper markasına ön yargılı yaklaşmayalım'' diyen arkadaşlara buradan şunları söylemek isterim bir marka düşünün ki yakın zamana kadar rezalet denecek kadar kötü bir destek sayfası vardı hazır pclerinde bir çok driver problemi ile karşılaşılıyor (bizzat kendim yaşadım) kocaman puntalar ile ''1GB EKRAN KARTI'' yazıp marka model belirtmiyor ve teknik servis'i yok denecek durumda (var fakat ona teknik servis denemez) hal böyle olunca bu markaya nasıl güvenilebilir sonuçta bu güvensizliği oluşturan markanın kendisi bizde bir söz var çok da doğru bir söz bence ''sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer''
hckr
Programların hyper-threading'i değil multi-threadind'i desteklemesi gerekiyor çift çekirdek kullanabilmesi için yani Android'de çoklu çekirdek kullanabilen herhangi bir program bu telefonda da çift çekirdek kullanır.
hyper-threading desteği için özel derleme gerekebiliyor, o açıdan her multi-thread aynı şeyi sağlamayabilir.
Güncelleme alma konusunda bence sıkıntı çekmeyecektir.Intelin 5 yıllık ekran kartına bilr driver güncellemsi verdiği vakidir.
hckr
Bu konuyla ilgili bir bağlantı paylaşırsanız sevinirim. Çünkü Intel'in sayfası dahi bundan bahsetmiyor.
Yıllar önce Intel HT'yi işlemcilerine eklediğinde, HT ile multithread'in aynı şey olmadığını üstüne basa basa anlatırdı. Çünkü herkes aynı anda birden fazla işlem yapabilmek olarak anlamış ve anlatmıştı.
Halbuki HT, tek bir uygulamanın kendi içindeki işlemlerini de hızlandırabilen bir özellik. Yalnız bunun için uygulamanın da HT'den faydalanabilecek şekilde yazılması gerekiyor. Aksi takdirde, uygulama kullanabileceği bir 'çekirdek' daha olduğundan habersiz şekilde işlemlerine devam ediyor. Sanal çekirdek sayısı arttıkça, fiziki çekirdek de çok farklı değil, uygulamayı bundan faydalandıracak şekilde hazırlamak zorlaşıyor ve yazılımın üretim sürecini uzatıyor.
hckr
Bu arada doğrudan siz inceleyenlerden cevap almak güzel. Bu açıdan tebrik etmek lazım sizleri.
Ziyaretçi
kamerası yaramaz palavradan hd yazmışlar
gordion
kullandın mı
Öncelikle Casper adına güzel bir gelişme olmuş. Bu ürünün pazardaki durumu gelecekte önemli yerel markalara parametreler sunacaktır. Yorumlarda birçok kişi ürüne olumsuz yaklaşmış ancak burada yazılanlarla reel pazarın beklentileri buradaki yorumculardan çok farklı.
Öncelikle pazardaki ilk beklenti bir şekilde akıllı telefon sahibi olmak. Basit şekilde facebook benzeri sosyal ağlara erişim, tasarımın "şık" olması ve fiyat avantajı bunlara ek olarak marka tanınırlığı kombinasyonu pazarın büyük bölümünün beklentisi. Bir çok insanın donanım özellikleri veya yazılımın güncellenmesi gibi konularla uzaktan yakından alakası olmadığı bilinen bir gerçek.
İkinci konu, işin ekonomik yüzü. Ülkemizde çalışmaya başlanan yaş genel olarak yüksek. Sözgelimi okuldan mezun olan bir kişinin kendi alım gücüyle bugünün üst sınıf telefonlarına sahip olması hayal. Hal böyle olunca akıllı telefonlarda da sahip olma yaşı artık lise talebelerine kadar düşmüşken satın alma kriterlerinde ailenin önemli etkisi var. Hal böyle olunca kriterler teknolojiden ziyade ekonomik durum ve değer yargıları açısından önem kazanıyor...
Tabii şunu da unutmamak lazım. Ülkemizdeki zihin yapısı bir markanın bir ürününü beğenmediğinizde veya memnun kalmadığınızda sadece o üründen değil markadan uzaklaşmak şeklindedir. Bugün bir üniversite veya lise talebesi akıllı telefon alacağı zaman babası onun cebine 2.000 TL koyup "git evladım istediğini satın al, gel" demediği gibi alışveriş konusuna direkt müdahil oluyor.
Bugün belirli bir yaşın üzetindeki bir insana Apple veya HTC markalarını anlatabilmek kolay olmadı gibi bugünün Samsung gibi teknoloji devleri bile belirli bir jenerasyonda çok çok kötü bir imaja sahip. Özellikle geçmişte ev elektroniği konusunda yaşanan sıkıntılardan dolayı Samsung, LG markalarından haz etmeyen çok sayıda belirli bir yaşın üzerinde insan var. Dolayısıyla bir gencin ürünü kendisine alacak babasına bazı şeyleri anlatabilmesi çok kolay değil.
Bahsettiğim bu durum anlaşılamadığı için genelde pazar ile teknoloji sitelerinin müdavimleri arasında genelde bakış açısı açısından uçurumlar oluyor. Ancak pazarın gerçeklerini iyi anlayanlar geniş kitlelere ulaşabiliyor. Örneğin buradaki yorumlara bakılırsa kimsenin dönüp bakmayacağı ucuz Android tabletlerin pazarı donime etmesini örnek verebilirim.
Casper son yıllarda iyi bir strateji izliyor. Uzaktan görebildiğim kadarı ile Intel'in verdiği destekle ulusal kanallarda dönen reklamlardan, büyük teknoloji mağazalarında raflardaki payı ve eleman desteği ile belki buranın izleyicisinin gözünde olmasa da büyük kitleler tarafından bilinen güven duyulan bir "Türk" teknoloji firması imajı çizmeyi başardılar.
Eğer satış sonrası servis ve müşteri destek konularında iyi yatırım yapar ve kendilerini geliştirebilirler ise gerek bilgisayar, gerekse diğer alanlarda çok başarılı olacakları aşikar...
Ülkenin gerçekleri ile ürünleri birlikte inceleyip yorumlamak lazım. 10 sene önce kimsenin yüzüne bakmadığı Sunny, Simbo gibi markaların nasıl rakiplerinin arasından sıyrılıp, müşteri memnuniyeti konusunda neler yaparak bugün pazar paylarını arttırdıklarını unutmamak lazım...
not. Bu son yazdığım konu bence pazarlama açısından gerçekten incelenmesi gereken bir konu. İlgili bölülerde okuyan arkadaşlar için çok ilginç bir tez ortaya çıkabilir...
Yazıda bir kaç yerde cümle düşüklüğü ve imla hatası olmuş. Bir türlü düzeltemedim okuyanlar kusura bakmasınlar...
Özkan Erden ile Murat Gamsız'ın birlikte olan videolarına önyargılı mı yaklaşıyorum diye düşünüyorum ama cidden olmayan şeyler var. Casper'i Türk malı diye savunmak için Apple da kendi üretmiyor rakibine ürettiriyor demek cidden alabildiğine alakasız bir benzetme oluyor. Apple'ın da tabi ki kapitalist düzenin gerektirdiği şekilde kendi üretmediği parçaları var ama yazılımını yapıyor, tasarımını yapıyor, istediği ürünü istediği tedarikçiden alabiliyor, hatta ekran üreticisini, işlemci üreticisini aylarca kitleyebiliyor dahi. bununla Hindistan'da üretilen telefonu alıp üstüne Casper logosu yapıştıran şirketi bir tutmak cidden Teknoseyir'e yakışmıyor. ürün de şu:
http://www.xolo.in/x1000
hatta biraz araştırsak Casper'in bunu bir şekilde Ar-Ge çalışması olarak gösterip devletten destek aldığını bile çıkarabiliriz gibime geliyor.
yazılımın da savunulacak bir yanı yok, saf android bugün elini atsan her yerden bulabileceğin bir şey. dolayısıyla destek beklemenin de manası yok, 4.1.2'yi alan adam bir zahmet rootlayıp 4.2.2'ye ulaşsın, hatta çıktığında destek de beklemesin. hoş zaten destek beklemeyecek adam bu övgüleri de gereksiz bulur, bu tutarı da.
son olarak Özkan Erden giriş yaptı ama devamını getiremedi, telefonu eline alınca yağ gibi akması mesele değil, bugün her telefon saf android yüklendiğinde yağ gibi akıyor (elimdeki geçen sene aldığım galaxy w dahi 4.2.2 ile yağ gibi akıyor), o yüzden uygulamalara, ciddi uygulamalara, oyunlara bakılması, benchmark sonuçlarının kıyaslanması gerek.
Unknown
+Inf.
yemre
Murat gamsız: beyaz ayarını denkleştiremezse fotğrafın iç.... batırıyo 😀 😀 😀
Burak Mertol
Casper Olması biraz alıcıları korkutuyor sonuçta garanti servisleri çok kötü. ve garantisi şimdi kapağı açarız garanti biter.
nexus 4 şuan kart kampanyaları ile 950tlye alınabiliyor ki 4.3 bile geldi bu gibi bi telefona 850tl çok fazla 600tlden fazla verilmez.
ferhat
kardeşim hangi karta 950 tl ye veriyorlar
babacan
video açılmıyor. daha doğrusu ondan önceki reklam videosu açılmadı için esas video izlenemiyor sanırım.
Ziyaretçi
Tarayıcıların reklam engelleme eklentilerinden kaynaklanan bir durum.
Bu kadar video izliyoruz, 5 saniyelik video çok gelmemeli 🙁
güzel inceleme emeğinize sağlık. Acaba GENERAL MOBILE DISCOVERY incelemesi yapılcakmı?
Hayır 🙂
Haftalık gündemde de söylendi..
Poker
"Intel ATOM" ve "Casper"
Elektronikte kullanırken lanet ettiğim iki marka. Telefon über süper de olsa almam, alamam...
Poker
Üçüncü marka da celeron. Merak eden olursa.
Poker
Sen yenisin galiba. 🙂
Valla siz yenisiniz herhalde.
Zamanında Celeron işlemcilerin suyunu çıkaran bir nesiliz biz. Celeron'a laf yok tabi 🙂
Celeron 300A diyelim bakalım 🙂
https://www.google.com.tr/search?q=celeron+300a+overclock&oq=celeron+300+a+&aqs=chrome.1.69i57j0l3j69i62l2.3786j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Hiç beğenmedim. Atom zaten lanet, bir de üstüne sabıkalı Casper. Kesinlikle uzak durulacak bir cihaz..
mav1li
Bugün çok satış rakamlarına ulaşan Samsung Galaxy s4, Htc One, Nokia Lumia 1020, Sony Xperia Z, LG Optimus G gibi kaliteli ve hızlı telefonların arkasında Casper yazsa yine satmaz!!!
O fiyata Nexus 5, Lg 4x hd alınabiliyor.
Casper fiyata oynatıp hızlı, kaliteli ürün çıkartmak isteseydi paragöz intel yonga bulunan telefon satmazdı. Telefonun yurtdışı fiyatı da çok pahalı. O fiyatı hak etmeyen bir ürün.
Az çok bilgisi olup özelliklerde atom yazısını gören veya tek çekirdek yazısını gören teknik bilgisi olmayan herkesi kaçırırsın. Bu da potansiyel müşterinin hepsini kaçıracaksın demektir. Geriye kalan teknik özelliklerden iyi anlayan kişillerde bu telefonu almaz.
Yaparsın güzel bir tasarım aşağıdaki özellikleri ekleyip çok satabilirsin. Tabi çok satmak için Casper değil de başka bir marka oluşturmalısın. Hiç tanınmamış marka olması Casper olmasından daha iyi olur. Çünkü Casper markasına herkes önyargılı bakıyor. Bu önyargının sebebi yaşadıkları tecrübelerden kaynaklanıyor olabilir.
720p 4.7"-5" ekran
Mediatek 6589T 1.5ghz 4 çekirdek
32gb rom
2gb ram
2500-3000mah batarya
AntiSakal
Arkadaş Allah rızası için bi sakal traşı olun ya LP de aynı şeyi yapıyo insanların karşısına çıkıyorsunuz biraz saygınız olsun.
Ziyaretçi
Biz saça sakala, insanların tarzına bakmıyoruz.
AntiSakal
Sakal kesmemek tarz değildir.Sakala şekil vemek tarzdır.
Ziyaretçi
Sakal ile saygı ne alaka. Siz bu videoları "don-gömlek" evde izleyince saygı falan kalmıyor haberiniz ola.
AntiSakal
İnsanların karşısına çıkarken bakımlı görünmek o insana değer verildiğini gösterir.Ayrıca ben bu videoyu don-gömlek izliyor olsam bile canlı yaynın yapmadığım için sorun yok.Ama çok istiyosanız size bir gün canlı yayın yapabilirim.
Poker
Beğenmiyorsan izleme.
AntiSakal
Beğenmiyorum ama izliyorum var mı?
Faruk
fiyat kalite ve tasarım olarak gayet güzel bir telefon
mehmet
casper önce sitesini elden geçirsin
zodyak çarprazı
bu ürün yerli malı değil mi kardeşim? o halde ben bunu alırım, nokta.
ayrıca ön yüzünde casper yazmıyorya, en dikkat ettiğim şeydir belki akılı telefonlarda.
sırf bu yüzden iphone'a nexus 4'e saygı duyardım. aferin casper, mükemmel bir seçim olmuş.
Unknown
Telefon Xolo X1000.
Yerli değil!
Samsung ne kadar yerli ise, o kadar yerli...
olcay
incelemeleriniz gayet güzel takip ediyorum ama bunun gibi onlarca telefon incelediniz abi bıkmadınız mı :)bu alet binlerce android telefondan sadece biri...yani sıradan..Ayrıca öyle milliyetçilik yapmayada gerek yok işin içine para girince cafer oluyor casper.sonuç itibariyle bu ürün türkiyede üretilmiyor.özelliklerine gelince eski bi sistem var üstünde telefona eklenti yüklendikçe yavaşlayacak bariz android sonra yok kapanmaya zorla yok bekleme işareti sıradan yani..
Unknown
Nedense telefonun grafik performansından pek bahsedilmedi. Herhalde telefonu ne güzel şeymiş deyip alanlar oyun da oynamıyor. Telefon aslen Xolo X1000 olup arkasına Casper markası basılmış. Bunu özellikle vurgulayalım ki millet aa ne güzel yerli telefon diye atlamasın. Telefonda PowerVR SGX540 kullanılıyor ve tek çekirdekli. 200 MHz'de saniyede 20 milyon üçgen çizebiliyor. Bu telefonu iPhone 5 ile karşılaştırmak çok doğru değil ama ne de olsa HD ekranla geliyor yani GPU'ya daha fazla iş düşüyor. iPhone 5'te PowerVR SGX543MP3 (3 çekirdekli) kullanılıyor ve 200 MHz'de tanesi 35 milyon üçgenden toplam 105 milyon üçgen çizebiliyor ki iPhone 5'te 1136x640p ekran var. Gerisini siz düşünün.
İzlemeden yorum yapmışsınız. Oyun oynarken çekilen videosu bile var. Real Racing 3, Android'in en zorlayıcı oyunlarından. Altından kalkabildi.
Ziyaretçi
Real racing in 6 adet grafik ön ayarı ile geldiğini ve bu ayarları kendi otomatik sizin etkiniz ile yapılmadığını ve en kötü ayarda tüm cihazlarda çalıştığını bilmiyor musunuz?
Bu telefonda en kötü ayarda çalıştığını düşündüren nedir? Tatmin edici bir grafik kalitesini yeterli hızda sunabilmiş mi buna bakıyoruz. Oyun performansının en büyük düşmanı, oyunlardan çok, yükselen çözünürlükler. Bu telefonun öyle bir 'derdi' yok. Xperia E'de bariz kötüydü. Sadece çalışıyordu.
Ziyaretçi
Olayı kaçırıyorsunuz.
Yukarıdaki 128 nolu kullanıcıya yorum yaparken kullandığınız cümle:
"Real Racing 3, Android’in en zorlayıcı oyunlarından. Altından kalkabildi"
Demişsiniz. Öyle bir durum olmadığını bilmeniz gerekir. Real Racing 3 en üst ayarda root edip içindeki dosyayı değiştirmediğiniz sürece o telefonda açılmayacak. En üst ayarda ekstra saha kaplaması, yerde yansımalar, tüm rakiplerde yansımalar gibi performansı dibe vurduran özellikler geliyor. En kötü ayarda bunların hiçbiri açık değil. Orta ayarlarda da çoğu açık değil.
Bu telefon en altı açıyor denmedi, en yükseği açmadığı belli olduğu için (sadece belli model GPU larda açılıyor) Real Racing 3 hiçbir şekilde ölçüt değil.
"Xperia E" örneği ne alaka çözemedim?
Ayrıca Çin malı tabletleri her daim kötüleyip bu ürünün her artısını çıkarmaya çalışmanızı da anlamıyorum. Bu da Çin malı markasız bir telefon. Yılların geliştirmesi sonucu ortaya atılmış bir ürün değil. Her yönden eksiği var. "Yağ gibi akıyor" denen kısım zaten "Ücretsiz" şekilde sunulmuş işletim sisteminden kaynaklı. Yağ gibi akıyor bir ölçüt değil, karşılaştırma yapılırken X firmasından farkı yok denmesi hususunda yer alacak bir terminoloji değil. Bir sunum yaparken bu telefon çok akıcı, yağ gibi derseniz firma sizi kapı dışı eder.
Xperia E ile de aynı oyunu çalıştırmıştık. Oyunun en kötü halini orada görmüştüm. Bu telefonda hem görsel olarak hem de performans olarak tatmin ediciydi. Çözünürlük FHD olsaydı altından hiçbir şekilde kalkamazdı.
Çin malı tabletleri kötülediğimiz yer neresi? Çünkü iyisi de Çin malı. Bundan kaçış yok. Bizim bu konu hakkında ürettiğimiz içerik, TV'de yapılan sahtekarlık üzerineydi. 100 liralık tablete 'aslında 1000 lira ama bizde ucuz' dendiği konusunda uyarmıştık. Kendi fiyatları ile dürüst şekilde satış yapana kim niye karışsın? Ama orada da dönen o kadar dolap var ki. Ayrı bir bölümde onları da açıklayacağız. Bir ton sahtekarlık söz konusu.
Casper ve Intel'in destek verdiği bir ürünle, sadece vurgun yapmak için piyasaya giren tabletleri aynı kefeye koyamayız.
Telefonun akıcı bir deneyim sunması elbette önemli. Saf Android ile gelmesi satın alım kararı da olabilir, kaçırabilir de.
Ben ürünü beğendim ve kendime alırdım. İçindeki GPU'dan çok, tasarımına önem veriyorum. S3 ya da S4'ü içinde ne olursa olsun kullanmam. HTC One tercih ederim. Benim telefonumda bir kere bile oyun çalışmıyor o yüzden oyun testlerine bakmıyorum kendime ya da benim gibi birine telefon bakarken. Telefon konusu kişisel bir tercih olduğundan kimse genelleme yapamaz. Biz de sonuçta kendi deneyimlerimizi aktarıyoruz. Bizim gibi düşünenler olumlu bakabilir ama bir oyun canavarı eski GPU der suratına bile bakmaz.
O yüzden kendi tercihlerimizi genelleyecek yorumlardan kaçınmak gerekiyor. Her yönden eksiği var demek bir şey ifade etmiyor. Çünkü sizin için geçerli. Ben de oyun oynamayışımı genelleyip, GPU'yu boş verin ya da oyun oynamayın diye bir yorum yapmıyorum.
Uzun lafın kısası, telefon söz konusu olduğunda herkesi memnun edecek yorumlar yapamayız. Zaten telefonların bizde kalma süresi buna engel. Bu yüzden farklı editörlerin incelemelerine bakıp, sizin kullanımınız doğrultusunda yorum yapanın sözünü dinlemek gerek.
Unknown
Bu yine de 3 yıl öncesinin GPU'sunu kullandığını değiştirmez. Keşke bir de Most Wanted deneseydiniz. Ayrıca siz de biz de HD için PowerVR SGX540'ın eski olduğunu biliyoruz.
Peki, siz her şeyin en iyisini bilirsiniz, sonda da altta kalmam deyip yine aynı şeyi yazmışssınız.Ne zamanın GPU 'sunu kullandığına takmışsınız, rakip firmasınız sanırım, sürekli bu kadar kötülediğinize göre ürünü...
Unknown
Hayır rakip firma filan deyilim. Sadece biraz daha bilgili bir kullanıcıyım. Bu yüzden yerli diye tuturulan ama aslen Xolo X1000 olan bir cihazı özellik olarak pek beğenmedim. Ayrıca burada yorum yazmak için adımı vermek zorunda da değilim. Ben internette gizliliğe önem veren biri olarak Facebook ve Twitter bile kullanmıyorum. Hiçbir siteye adımı vererek kaydolmuyorum. Ayrıca ürünün incelemede gereksiz yere çok övüldüğünü düşünüyorum. Cihazın işlemcisi ise fena değil ancak GPU tarafında günümüz teknolojisinin çok altında. Bunu karşılaştırma göstererek gösterdim diye neden bu kadar rahatsız oluyorsunuz. Yazımı daha da uzamadan bitirmek istiyorum ve niyetim polemik çıkarmak da değil. Yaptığım karşılaştırma ise Wikipedi PowerVR sayfasında var merak edenler girip bakabilir.
Video çalışmıyor...
Keşke reklam engelleme eklentisini kapatsanız.
kamil ağa
nokia 1110 kullanan ve s4 ün kasası plastik diye beğenmeyen adam var bu memlekette... 1110 zirkonyum kasa ya
Videoyu seyredemiyorum....asus reklamı dönüp duruo
Halim06
Merhaba
Sizi hep izliyorum ve Çok Beğeniyorum Videolarınızı İncelemelerinizi YouTube sitesinden takip ediyorum enfazla hep ABONE Oldum ve Evimde Digitürk IQ cihaz var Youtube kanalı var ordanda TV de izlemek Çok keyifli oluyor sırayla videolarınızı izliyorum Daha Çok İçerik Olsun lütfen Bu konuda Hakkını veiriyorsunuz Lağubali değilsiniz Aydınlatıcı Bilgilendirici Ve Keyifli Videolarınız Sizi Bir TV Kanalı edasıyla izliyorum Başta Levent Bey olmak üzere Murat ve Özkan Beylere de Başarılar Dİliyorum Hep Takipçinizim.Başarılar Saygılar..
içinde via işlemci var sandım ismini ilk duyduğumda 🙂
Mehmet
Piyasanın en iyi incelemelerini siz yapıyorsunuz ya...
Herkes 3 dk ürün özelliklerini veriyor inceleme diye yutturuyor millete...
Yalnız inceleme sayısı biraz kısıtlı galiba bunu geliştirebilirseniz çok seviniriz...
İnşallah hep böyle devam edersiniz .) Sevgilerle
Casper kime yaptırmış bu telefonu? Belki video'da bahsedilmiştir de ben duymamış olabilirim. Huawei olabilirmi üretici?
biraz hazıra konmayıp da okumayı tercih etseydiniz yukarıda 7 yerde "Xolo" geçtiğini görürdünüz. gerçi yine hazıra konmuş oldunuz ama sizi kurtarmanın başka çaresi yoktu.
Bu incelemeden çıkartılması gereken ders nedir?
Casper ülkemizde sevilmeyen bir marka, o yüzden bu tip incelemeler ters tepiyor.
Sevilmediğinden her sene en çok bilgisayarı satıyor değil mi?. Her sene ürün gamını genişleterek büyüyor?
Malesef bilgisayarları ucuz olduğu için çok satıyor, yoksa marka bağımlılığı sıfır. Casper almak için alışverişe çıkan birisi olduğunu sanmıyorum.
Sonuçta satılıyor, alan insanlar tavsiye ediyor ki firma büyümeye devam ediyor. Casper intel ve Microsoft un bu bölgedeki en büyük müşterisi. Bütün bilgisayarları orjinal işletim sistemleri ile geliyor. Diğer "Büyük ve Çok Kaliteli" yabancı markalar Casper a eş sistemleri freedos ile satıyor.Buna rağmen Casper fiyat üstünlüğü sağlıyor ve çok satıyor.Düşünün yabancı markaların bizi nasıl söğüşlediğini. Casper olmasa belki 1000 tl ye aldığımız yabancı marka pc yi 1100 e alacaktık. Casper hem çok hem ucuz sattığı için diğer firmalar kar marjlarını düşürmek zorunda kalıyorlar.
fahri
casper defacto gibi dandik müşteri hizmetlerinde bitane kadın var oda telefonu açıncaya kadar iftara geç kalırsın
Asus n56vz s4257h ile Lenova'nın 1000tl'lik ürününü kıyaslayarak ''neden bunu almadın ben çok memnunum hemde ucuz'' diyebilen bir toplumda bulunuyoruz, sebep kısaca bu...
TwoMinute
Telefonu ne kadar süre test ettiğinizi bilmiyorum ama çok fazla üzerinde durmadınız diye tahmin ediyorum. Zira ayrıntılı bir inceleme yapsanız önemli bir yanlışlığı fark ederdiniz, hem videonuzda hemde casper'ın sitesinde cihazın ekranı IPS LCD yazılmış ancak yabancı kaynaklardaki bilgilere ve incelemelere göre TFT olarak geçmekteki, youtube'daki incelemeleri izlerseniz TFT olduğuna kanaat getirebilirsiniz.Birde Android sürümü 4.1.2 değilde 4.0.4 olarak geldiği fakat 4.1'e yükseltilebildiği yazılmakta.
Bunun yanı sıra sizin hiç bahsetmediğiniz SAR değerlerinide belirteyim.
SAR EU : 1.30 W/kg (head) 1.22 W/kg (body)
Yukarıda bahsedilen tüm tartışmaları bir kenara bırakıyorum. Sadece bu yüksek sar değerleriyle bile uzak durulası bir telefon :).
Bizdeki 4.1.2 ile geliyor. Ekran hem netlik hem görüş açısı hem de renkler bakımından oldukça iyi. SAR değerini değerlendirme şansımız yok maalesef. Genel prensip olarak telefonu mikrofonlu kulaklıkla kullanmak her telefon için en garanti yol.
Ips zaten bir tft ekran dır. Önce bilgi sonra fikir!
Unknown
Evet ama düz TN panelden görüş açısı ve renk doğruluğu açısından çok daha üstündür.
ya arkdaslar bu tlf aldiniz farzedim yaklasik 1000 tl bulur satmaya kalkin 300 satmaniz bile bi mucize kimseden olmayan bi cihaz ek oarcalar kilifti aksesuardi buna uymaz bence gereksiz bunun yerine lg l7 alin 560 tl hic olmasa satmaya veya deyitirme kalktinizda Alan bula bilirsiniz
lg l7 yi kaça satabilirsin 2. el olarak. ??
lg l7 400 ederi var tlfnunun furumuna göre yani 560 aldin tlf 400 satma ihtimalin yuksek 1000 tl aldin mali 300 satmaktan iyidir oda bi ihtimal
murat bey bazi tlflarda günceleme gelmiyo misal benim note hala 4.0.4 kiesle baglandim hata veriyo guncelmede gelmiyo biraz bu konulara deyinseniz root nasil yapilir amaci nedir benim gibi teknoloji özürlülerine yardim ederseniz sevinirim viyanadan emrah
Arkaplandaki ağaca kitlendim kaldım ben, çok güzel çekmişsiniz, o salındıkça benim burada içim serinledi 🙂 Görsellik tasarım malzeme kalitesi falan çok güzelmiş, ağacın.
Ziyaretçi
Bugün artık akıllı telefon piyasasının bu kadar ucuzladığı dönemde insanlar neden 800 TL versin ki bu telefona. S3 Mini bu telefondan daha performanslı olduğu halde şuan 700 civarlarında.
Mert
Arkadaşlar ben tablet alcam ipad mini bi video çekseniz bilgi edinsek 🙂
HTC One incelemesi ne zaman gelece.... hah yapılmış. O zaman Htc One Mini incelemesi ne zaman yakacaksınız arkadaş Casper incelemesi yapmayın bi daha esnafsınız bi de 😀
k_tugsen
inceleme icin tesekkurler
telefon casper ismiyle cikmasaydi da belki yine casper tarafindan yeni bir marka yaratilsa ve o isimle ciksaydi en azindan 1-0 maglup baslamazdi, ama belli ki casper yeni bir marka yaratmanin maliyetini buna tercih etmis, bu da onlarin bu ise (diger konularda oldugu gibi) yeterince onem vermediklerini gosteriyor, sattigi kadar satariz, adimiz duyulur, reklamin iyisi kotusu olmaz mantigi ile yaklastiklarini gosteriyor. zaten bu ve diger urunlerde biraz onem gosterseler, once marka isimlerini degistirirlerdi. zira casper ismine yeterince onyargimiz var. evet dunyanin en iyi fiyat/performans urununu onume koysalar da, ustune ustluk bunu tamamen yerli uretim yaptik, teknolojisini kendimiz gelistirdik, fabrikalar actik, su kadar istihdam sagladik deseler yine de casper dedin mi olmuyor bu, zaten bu yatirimi yapacak olan kisi marka olayini saglam kaziga baglar.. biraz geyik yaptim ya neyse
demem o ki 🙂 telefon fena degil, piyasadaki alternatiflerinden daha ucuza denk getirirsek ve servis/garanti olayini ihmal edersek neden olmasin.
incemelerde biraz daha detay ve daha iyi fotograflar kullanmanizi arzu ederim.
ellerinize saglik, iyi haftasonlari
Tesla
Gayet şık bir telefon. Casper'ın talihsizliği isminde saklı. Hiç değilse bilgisayar harici ürünlerinde adam gibi, teknolojik bir terimi hatırlatan bir isim kullanmalı. Zamanında casper bilgisayarlar çocukların ilgisini çekmek için çıkmıştı ve logosu bile bildiğimiz çizgi film hayaletti. Yaygınlaştıktan sonra da isimden dönemediler.
Ali_
Arkadaşlar, telefon Casper marka olduğu için tepkili olanlar var fakat aslında ürünün üstünde yazan Casper sadece etiket.
Bu ürüne bir göz atabilirsiniz; http://www.gsmarena.com/xolo_x1000-5532.php
Ziyaretçi
Telefon en azından şık görünüyor. Donanımı üst düzey olmasa da fiyat avantajı yüzünden düşünülebilir. Ekran açısından bana sanki biraz Nexus dizaynı gibi geldi.
Fiyat avantajı mı?
Yok artık daha neler!
Milleti kandırmayın.
Ayıptır, günahtır!
Bu konuda bilgisiz iseniz de, biraz araştırın da öyle yorum yapın lütfen.
Yukarıda bu telefonu almaya niyeti olanlar için yeterince uyarı niteliğinde objektif yorumlar mevcut...
Özellikleri fiyatına göre uygun diyen bir Allah'ın kulu da yok. (editörler de dahil...)
Olcayto İlkay
Casper'in ilk mobil deneyimi diyemeyiz. Hand Office ile Windows 5.1 ile şansını denemişti. Fiyat aralığı olarak hem büyük bir ekran hemde işlevsellik isteyen kullanıcılar HTC DESIRE, Lumia 820, Xperia L gibi modeller yerine, Casper'i tercih edebilirler. Çözünürlük konusunda 4 - 5'' ekranlarda full hd veya 720p kalitesi arasında çok büyük bir fark göremiyorum bu konuda iphone 5'in 1136*640 çözünürlükteki ekranı bile ppi değer 326 olduğundan s3'den çok daha temiz bir görüntü sağlıyordu. Bu incelemede bu değere yer verilmemiş. Uygun bir model arayanlara sağlam bir alternatif gelmiş bulunuyor.
Umarım Casper Hand Office'de yaptığı hataları tekrarlamaz ve kullanıcılarını bu sefer yarı yolda bırakmazlar.
Ahmet Oktem
Telefon tamamiyle yabancı, üzerinde casper yazıyor diye türk malı sanmayın. Yurtdışında XOLO X1000 diye aratın direk karşınıza çıkar.
İncelemek için link: http://www.flipkart.com/xolo-x1000/p/itmdgzhhvywsvgzf
Ersin
XOLO kendisi mi üretiyor peki? Yurt dışındaki biri de gelip telefonu Casper üretiyor, Xolo'nun yaptığı üzerine logo yapıştırmak desin o zaman. 😀
Ali Duru
Xperia SP incelemesi gelicek mi? Yoksa boşuna beklemiyelim mi?
Selamlar.
Xperia sp 'nin incelemesi yapıldı, yakın zamanda yayınlacaktır. Ama beklemeye değecek bir telefon olmadığını şimdiden belirtelim.
Teşekkürler.
Hakan
Özkan abi gömlek güzelmiş 😀
Paralelport
Video indeksi
dk:sn
1:40 Telefon yerli mi değil mi?
2:25 Tasarım bahsi. Arka plastik kapağın S3'ten kaliteli olması. HTC benzerliği.
2:57 Teknik özellikler bahsi. Kullanılabilir alan 5.5-6GB.
4:10 Telefon kullanım videosu
4:45 Benchmark değerleri
5:10 Tuşlar ve yerleri
5:49 Pil bahsi
7:15 Arka kapak ve altındaki manzara
7:53 Ara yüz akıcılığı
8:25 Real Racing
8:50 Multimedya ve 1080p video oynatımı
9:10 Ekranın renk tutarlılığı
9:20 Kamera, beyaz ayarı
9:36 Mono
9:45 Haydarpaşa ve fotoğraflar
10:01 Video örneği Kadıköy iskele
10:05 Hoparlör kalitesi ses yüksekliği
10:10 Vapura zoom
10:45 Kablosuz ağ, GPS
11:10 S3 ile kapışabilirdi, günümüzdeki cihazların gerisinde kalıyor
11:38 Fiyat Değerlendirmesi
11:55 Yurtdışı üreticisini LP'nin bulması, yurtdışı fiyatı-TR fiyatı kıyası
12:35 Tasarımın satın alma kararına etkisi
13:30 Sade Android ile gelmesi
14:10 Güncelleme gelip gelmeyeceği konusu
15:00 Marka imajı, Casper kullanmam diyecek tüketicilerin olacağı
15:20 Desteğin önemi, firmaya uyarılar
15:55 Yerliler tasarımı da bir gün yapabilse/ürettirebilse temennisi
16:40 Ofisin ürüne tepkisi ve kapanış
İyi zaman ayırmışsınız 🙂
gordion
arkadaşlar altı üstü bir telefon ben aldım bugun kullanıyorum, gayet iyi(özellikle kamera ve net hızı) zaten iki sene sonra her telefon gibi bozulacak... kendimizi yormayalım:))
Babonim
Demek ki telefon tercihlerinizi hep yanlış yapmışsınız. Aldığım telefonların hepsinin ömrü 2 seneden çok daha fazla oldu. 3. el hatta 4. el olarak başkaları kullanıyor...
'Altı üstü bir telefon' demek nedir yahu!
Parayı ağaçtan topluyor olmalısınız.
Altı üstü bir telefona 900 TL vereceğime 600 TL'ye -daha üstü- başka 'yerli marka' telefon alırım.
Beni de PR'cı yaptıracaksınız; marka söyletmeyin şimdi bana.
gordion
Genelde akilli telefonlardan bahsetmistim.eski telefonlar uzun sureli kullanilabiliyor.param cok degil ama telefon isi okadar kafa yorulacak bir iste degil.soylemek istedigim oydu.ama telefon gercekten iyi.sekil olarak kendini farkettiriyor ve neredeyss tum ozellikler var.lg l9 alacaktim bunu aldim cvp icn tskk kolay gelsn
suleyman
ön yargılı değilim ama bence tutmaz. aksesularını da bulunabileceğini sanmıyorun örneğin ekrana jeletini kapak 1, 2sene sonra pili bulmaya kalksan nekadar arasın bilmem .mesala s3 mini satmaya kalksan belli bir piyasası var . aksesuarı var . teknik servisi var.parçası var yani ama bu telefonu aldığında 2 sene sonra arıza yaparsa tamirci parcasını dahi bulamayabilir.işte bu yüzden iyi olması yetmez bence firma ürünün arkasında durmalı parcası ve aksesurları bulunabilir olmalı.
gordion
ikinci ele bişey diyemem ama parça sorunu olacağını sanmıyorum.
gordion
iki gündür kullanıyorum. kamerası beklentimin üzerinde. sesli mesaj ve google komutu dahil her özellik var. sadece pc gibi fazla ısınıyor. gözüme çarpan o oldu. daha sizi şaşırtan bir çok özelliği karşınıza çıkıyor. almak isteyen varsa ve merak ettikleri bişey varsa cevaplarım...
Selamlar,
Güneş altında ekran nasıl? Görülebiliyor mu?
gordion
Su an tekrar dendim beyaz arka plan uzerine yazi rahatlikla okunuyor parlama yok
yasemin
ayarları var zaten güneş olduğunda ekranı güneş ayarına getirirsen kolaylıkla görebilirsin
fahri
experia sp incelemesini sabırsızlıkla bekliyorum bir çok kişiye göre donanın performans açısından kendi rakiplerinden daha güçlü olduğunu duymuştum
general mobile discovery vs casper via
ibrahim
telefondaki müzikleri bluetooth dan birine göndermek istiyorum mesela ama müzikleri dosya olarak bulamıyorum müzik çalarda hepsi çalıyo ama göndermek istersem nasıl yapıcam şimdiden teşekkürler 😀
Ziyaretçi
Ürün Kodu : Casper VIA Akıllı Telefon A6108
İşlemci Cinsi : Intel® Medfield™ Hyper-Threading Teknolojisi
İşlemci Hızı : İşlemci hızı 2 GHz
İşletim Sistemi : Android™ Jelly Bean 4.1
Ekran Boyutu : 4.7" IPS LCD
Ekran Çözünürlüğü : 720p HD 720x1280
Renk : 16M, 314 ppi
Bellek : 1 GB
Dahili Hafıza : 8 GB
Harici Hafıza : Micro SD ile 32 GB' a kadar artırılabilir
Kamera : 1.3MP VGA FF Ön Kamera, 8MP AF Arka Kamera
Boyut : 133,9 mm x 67,66 mm x 9,1 mm
Ağırlık : 140 gr
Dokunmatik : Çoklu Kapasitif Dokunmatik Ekran
Renk Seçeneği: Beyaz
Wifi : 802.11 b/g/n
Kutu İçeriği: AC Adaptör (5V/1A), USB Kablosu (1000mm), Mikrofonlu Kulaklık, Kulaklık için Yedek Silikon,Hızlı İpuçları Kılavuzu, Önemli Bilgiler Kılavuzu, Garanti Belgesi
Sensör: G-Sensor / E-Compass, Ambient Light / Proximity Sensor, Gyro-Sensor,s tandart
Bluetooth 4.0
USB 2.0
GPS Var
Çift Sim Kart Yok
Pil 1900 mAh (Li-Ion)
Sensör
Ürün Özellikleri: Otomatik Odaklama (Auto Focus), Dokunmatik Odaklama (Touch Focus), HD Video Kaydı (1080p)
yunus baykal
arkadaşlar bende satılık sıfır cihaz var ilgilenen arkadaşlar sahibinden.com. sitesinden 137872464 nolu ilan üzerinden bana ulşabilirler pazarlık vardır fiyat uygundur ürün kaskoludur
Ziyaretçi
Ben CASper via 6108 kullanıyorum ama indirdiğim mp3leri bir turlu zil sesi yapamadim bilenvarsa yardimci olursa sevinirim
Emrah Çelik
Merhaba ;
Öncelikle çoğu yorumu okudum ve herkes bir seyler soylüyor bence tasarim olarak daha iyisi yok ekran dokunmatigi cok hoş ve köşelerde ovallik var gelelim içine bütün sosyal medyada varım ve hepsi arka planda calisiyor ve onnline ram boosterle baktigimda 400 Mb boş alan görünüyor telefonda donma kasma yok android 4.1.2 keske en az 4,2 güncellemesi gelse onu bekliyorum ve gayet basarili bir telefon fiyatida özelliklerine bakarak aşırı pahalı deil kiyaslama yapiliyor s 4 ile htc one ile fiyatları iki katı.. tabiki kiyaslanamaz bence kullanış açısından gayet güzel geliştirme açısından zayif forum xda bu konuya el atarsa süper olur rom yükleme root yapma bunlarında yakın zamanda çıkacağını düşünüyorum o zaman tam istedigim olur...
Emre Akyüz
Arkadaşlar zil sesini değiştiremiyorum değiştirebilen varsa lütfen nasıl değiştirdiğini yazabilirmi
filiz
Ben kullanıyorum çokta memnunum valla cok güzel bir telefon öneririm almak isteyenlere cok basarili bir urun. Ayrca kullansli.
yasemin
ben yaklasık 2 ay önce aldım bu telefonu ilk akıllı telefonum fazla anlamıyorum ama şuan gayet memnunum görünüş olarakta cok hoş 3 tane arka kapagı var. hiç bir sorun cıkmadı. sadece fazla kullandıgımda ısınma sorunu yasıyor ama cok değil. Birde mesaj yazarken tuş titreşim sesini kapatamadım nerden oldugunu bulamadım kullanıpta bilen varsa söylerse sevinirim.
yasemin
ben yaklasık 2 ay önce aldım bu telefonu ilk akıllı telefonum fazla anlamıyorum ama şuan gayet memnunum görünüş olarakta cok hoş 3 tane arka kapagı var. hiç bir sorun cıkmadı. sadece fazla kullandıgımda ısınma sorunu yasıyor ama cok değil. Birde mesaj yazarken tuş titreşim sesini kapatamadım nerden oldugunu bulamadım kullanıpta bilen varsa söylerse sevinirim.
özge
zil sesi nasıl ayarlayabilirim normal kendi zil seslerini ayarlayabiliyorum...
marinavion
Bilgisayarlarını aldım falanca şirketten, bir daha değil Casper almak, bilgisayarı aldığım şirketin yanından bile geçmem.. Aptal bilgisayarda wifi bozuk, g.tünün dibindeki modemi görmüyor... 15 gün servis bekledim, en sonunda yenisi geldi, onun da pili sorunlu çıktı.. yeni pil verelim dediler, iade etmek istedim almadılar.. deseler ki dünyanın en süper cihazı, bedava dağıtıyoruz, gider 3310 alırım ama bu aptalların telefonunu kullanmam aga..
Mehmet Güneş
Casper'in 5 yıldan bu yana masa üstü bilgisayarını kullanıyorum. Daha yeni ekran kartı arıza verdi. Kendi teknik servisine götürdüm. Çok dürüst ve ciddi çalışıyorlar. Casper'den memnunum. Demem o ki, Telefonunda da Casper'i neden denemeyeyim? Üstelik fiyatı s4, s3 lerin yarısı. Özellikleri aynı. Video ve fotografları çok iyi ve net. Bundan iyisi şamda kayısı.
tugba
arkadaşlar ben yeni 3216 aldım ama aldığım ilk gunder beri telefon kafayı yemiş gibi durmadan her yere giriyor kendi kendine nedendir acaba yakınlık sensörün den mi bilginiz varmı yardımcı olursanız çok sevinirim zor kullanıyorum koruyucuda daha taktırmadım ama
yagmur
arkadaslar casper telefonu kullanan warm aranızda .nasıl bır tlefon acaba soylermısınz .kımısı ıyıdıyor kımısı kotu dıyor anlamadım yaaaaaaaaaaaa
yagmur
offffffffffffffffff casper tl ıyımı yaaaaaaaaaaaaa
Emrah Çelik
fifa 2014 çatır çatır oynuyorum:)) ama uzun süre oynadiginda isinmaya basliyor..
need for speed most wanted yüklü sorun görünmüyor..
yasemin
dediğim gibi oyun oynayabilirsin tabi ama ısınıyor biraz ben zarar verir diye ısınmaya başladığında oynamayı bırakıyorum
ismail
Zil sesi içi winamp yazılımını yükleyerek halledebilirsiniz.Çalan şarkıyı zil sesi yapın tamamdır.
Emre Akyüz
Kardeş Sen Telefonun Zil Sesini Değiştirebildinmi Değiştirdiysen Lütfen Nasıl Değiştirdiğini Yazarmısın
mehmet
ARKADAŞLAR BEN TELEFONU ALMAYI DÜŞÜNÜYORUM AMA OYUN OYNAMAYI ÇOK SEVEN BİRİSİYİM TELEFONDA HERHANGİBİ Bİ OYUN KONUSUNDA Bİ SIKINTI VARMI DONMA AÇILMAMA FELAN GİBİ ŞEYLER CEVAPLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM.TELEFONU ALIP KULLANMIŞ ARKADAŞLAR Bİ YARDIMCI OLURSA SEVİNİRİM.