HERKESİN YAPMASI GEREKEN HAYATİ ÖNEM TAŞIYAN AYARLAR

• Kimliğinizi yılda 1 kez yenileyin. Seri numarası değişmiş olur.

• Yemek ve market platformlarında gerçek ad–soyadınızı kullanmak zorunda değilsiniz. Takma isim tercih edin.

• İkinci bir GSM hattı alın.

Dandik–dundik yerlere, alış veriş yaptığınız işyerlerine, marketlere vs. üyelikler ve SMS doğrulamaları için bu hattı kullanın.

Yemek ve market sitelerinde de bu hat kayıtlı olsun. Sipariş gelirken ve gerçekten gerektiğinde açarsınız.

• Resmî evrakları kaçırmamak ve 7 günlük süreleri geçirmemek için

(tatilde olabilirsiniz ya da tebligat eski adresinize gelebilir):

• UETS (PTT e-Tebligat Sistemi)’ne mutlaka kayıt olun. Ücretsizdir ve bu sorunu tamamen çözer.

• UYAP SMS Bilgi Sistemi’ne kayıt olun.

• e-Devlet arama bölümüne “ortak olamaz” yazın.

Şirketlere ortak olamaz / yetkili olamaz seçeneğini işaretleyin.

Böylece adınıza şirket açılamaz.

• e-Devlet > SGK bölümünden güncel telefon numaranızı mutlaka girin.

• Web Tapu sistemine güncel telefon numaranızı ekleyin ve

MUTLAKA AMA MUTLAKA tüm tapularınız için “işlem yapılamaz” beyanı verin.

Siz bizzat gitmeden tapunuzla ilgili kimse işlem yapamasın.

*

* ⸻

+ Banka & finans güvenliği

• Tüm bankalarda işlem bildirimi (push + SMS) açık olsun

• İnternet bankacılığı için günlük/tek işlem limiti düşür

• Kartlar için online alışveriş kapalı dursun, gerektiğinde aç

• Kullanmadığın kredi kartlarını iptal et, dondurma yetmez

+ GSM hattı

• Hat için SIM kart PIN aktif et

• Operatörden “hat devri / kopya SIM” için ekstra güvenlik şifresi tanımlat

• Müşteri hizmetleriyle işlem yapılmasını sözlü şifreye bağlat

+ e-Devlet kritik ayarları

• e-Devlet > İletişim bilgilerim → e-posta + 2. telefon ekle

• 2 aşamalı doğrulama (SMS + uygulama) aç

• e-Devlet’te “Benim adıma yapılan sorgular”ı ara ara kontrol et

+ Adres & tebligat

• e-Devlet > Yerleşim yeri adresi mutlaka güncel olsun

• Apartman/site yönetimine “eski adresime gelen tebligatlar bana bildirilsin” diye not bırak

• Muhtarlıkla iletişim kur (özellikle taşınma sonrası)

+ Tapu & taşınmaz

• Web Tapu’dan yaptığın ayara ek olarak:

• Satış / ipotek / vekâlet işlemleri için SMS onayı zorunlu olsun

• Noterden genel vekâlet varsa iptal et, yoksa “vekalet yoktur” teyidi al

+ Noter işlemleri

• Noterler Birliği sisteminden:

• Adına vekalet düzenlenip düzenlenmediğini sorgula

• E-posta bildirimini aç

+ Kargo & teslimat

• Kargo firmalarında:

• TC kimliksiz teslim kapalı

• Başkasına teslim kapalı

• Kapıcı / komşu teslimini iptal et

+ Dijital temizlik

• Eski forumlar, ilan siteleri, alışveriş siteleri:

• Profil sil / numara gizle

• Google’da ad-soyad + numara arat → çıkan yerleri tek tek temizle

+ Sosyal medya

• Doğum tarihi gizli

• Telefon numarasıyla bulunabilirlik kapalı

• “Beni tanıyor olabileceğin kişiler” = telefon rehberi kapalı

+ E-posta

• Resmi işler için tek ve temiz bir e-posta

• Market, kampanya, üyelikler için ayrı e-posta

• Resmi e-postada 2FA zorunlu

+ Kredi & borç takibi

• Findeks / KKB:

• Kredi bildirimleri açık olsun

• Adına kredi sorgusu yapılınca anında haber gelsin

+ Fiziksel evrak

• Kimlik, tapu, ruhsat fotokopilerinin üstüne:

• “… işlemi için verilmiştir – tarih” yaz

• Çöpe evrak atma, mutlaka parçala

+ Altın kural

“Kolaylık = risk”

* Bir yerde “hiçbir şeye gerek yok, hızlıca halledelim” deniyorsa orada dur.

Bu ayarların tamamı ücretsizdir.

Lütfen üşenmeden hepsini yapın.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 11

Yenisini almadan evvel, belki basit bir çözümü vardır diye burada paylaşmış olayım.

İki yıl önce satın aldığım, gece gündüz keyifle kullandığım, benim kullanımımda ilk günden beri şarjı istikrarlı şekilde 16-18 gün dayanan, Xiaomi Smart Band 8, geçtiğimiz hafta, şarjının bitmesine yaklaşık %5 varken şarja takayım dedim, her zamanki yaptığım gibi, fakat şarj almadı. Akabinde, telefondaki uygulamadan baktığımda ise, bir kaç dakika önce şarja takıldığı yazıyordu; yani anlık olarak bir kere şarj almış o sırada sanırım. 3-5 saat sonra da kapandı zaten, batarya bitti.

Kabloda ve güç kaynağında sorun yok, uçtaki iki adet yaylı pimlere (pogo pins) kadar 5v gidiyor ve temiz. Pogo pimlerin dayandığı, saatin arkasındaki temas yüzeyleri de temiz görünüyor.

Şüphelendiğim şey, bu mıknatıslı soket yapısının, Asaltek'in talaşlı ortamında çektiği ince demir talaşları sayesinde, iki kutba kısa devre yaptırmış olma ihtimali, böylece anlık olarak saatin güç ile ilgili devresini gümletmesi.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 24 / 40
  • ismail ozan izci @asaltek

    Cihazı, Aralık 2023'de, Hepsiburada.com'dan, hepsiburada satıcısından satın almışım.
    Garanti olayı açık olmalı, bir deneyeyim bakalım, nasıl olacak.
    Pek garanti ile işim olmamıştı.

  • ismail ozan izci @asaltek

    MEIKO whatsApp servis hattından (05393891137),
    ürünün fotoğraf ve faturasını paylaştım, şarj edemediğimi söyledim. Aynı saat geri dönüş yapıp, yurtiçi kargo kodu ile ürünü onlara göndermemi, paketin içine ürünle ilgili yaşadığım sıkıntıdan bahseden bir notu da ilave etmemi istediler.

    Saati, şarj soket kablosunu ve kordonu, yani sıfır ürünle gelen her şeyi,sorunu kısaca yazdığım bir not ile birlikte, orijinal kutusuna koyup, verdikleri kod yardımı ile yurtiçi kargo aracılığıyla gönderdim. Bu aşamaya kadar bir sorun çıkmadı. Şimdi kargonun ulaşmasını bekleyelim, bakalım ne zaman geri dönüş yapacaklar.

    • ismail ozan izci @asaltek

      Ek olarak;

      Aslında önce aşağıdaki işlemler yapılsa daha iyi, ben önce whatsApp servis üzerinden görüşüp gönderdim, sonra buradan kayıt oldum;

      https://www.mi.com/tr/support/aftersales/apply/
      adresinden seri no kontrolü yapınca, doğrudan servise gönderim ile ilgili işlemler başlatılıyor.
      Kutunun arkasındaki seri noyu yazın buraya ve slash (/) simgesi de olsun mutlaka, hata veriyor yoksa.

    • ismail ozan izci @asaltek

      Paketin gittiği adres de Yurtiçi kargo poşetinde böyle görünüyor.

    • ismail ozan izci @asaltek

      Paket bu sabah servise ulaştı ve işlemlere başlamış görünüyorlar.
      Ama bakın bakalım hangi cihaz ile?
      Saat gönderdim, onarıma kulaklık ile devam ediyorlar🥴

    • ismail ozan izci @asaltek

      Onarım sürüyor, bu defa doğru cihaz ile👌
      Bir de 0 *sıfır gün kaldı diyor, hadi bakalım.

    • ismail ozan izci @asaltek

      @asaltek Ne kadar dandik ve gayriciddi bir servis takip süreci olduğunu herkes görsün, böyle bir deneyimde ne yaşayacağınızı bilin diye yazıyorum bunları gün gün.
      Şimdi yine düne döndü sistem mesela.

      Bin TL'lik bir saatte oluyor bunlar, isterlerse çöpe atsınlar, umrumda olmaz; ama ya 50-60 bin TL'lik bir telefon olsaydı, aman, aman. Pahalı bir Xiaomi bir cihazı olup da, böyle bir servis süreci yaşamak zorunda kalacaklara şimdiden sabırlar diliyorum.

    • ismail ozan izci @asaltek

      Şaka gibi servis izleme sürecinin sonuna geliyoruuuz,
      mu acaba !!
      (cihaz da sürekli değişiyor😂, mi band 8, buds 4 pro derken şimdi de buds 4 lite )
      Bence yarın baştan başlar bu süreç, bakalım.

    • Boba Fett @bobafett

      @asaltek 🤣Umarım, düzgün cihazı gönderirler ve sadece gülünecek saçma bir hata olarak kalır. Benzerini yıllar önce KVK ile yaşamıştım. Teslim ettiğim telefon yerine, üç nesil önceki modeli ilgili işlemler başladığına dair SMS ile bilgi veriyorlardı. Telefon şubeye ulaşıp, durumu anlattığımda sorun çözüldü. Web sitelerinde ona rağmen eksi cihaz bilgisi ile süreç ilerledi.

    • ismail ozan izci @asaltek

      Adamlar LOOP'a aldı süreci.
      Bu aşamadan sonra takip etmeye gerek yok, gerçek bir ilerleme olduğunda yazarım.

      Burada önemli olan bence, ürünün onlara geliş ve onarım sürecinin başlangıç tarihini de öteliyorlar, her gün. Apple'da böyle şeylerin olduğunu hiç sanmıyorum, Samsung'da belki.

      Ürünün tekrar saate dönmesi de dikkatlerden kaçmasın, o kısım zaten tam bir felaket.

      Ben şu şartlarda kesinlikle bir Xiaomi telefon almam, Samsung orta segmentten devam.
      Hızı 2 cigolot düşük olsun, fiyatı 2 lira fazla olsun, şu şartlarda hiç mühim değil.

      Xiaomi'den de, ucuz ürünlerden yürümeye devam edilebilir yine de; kullan at şeklinde düşünüp, bozulunca aklımın kalmayacağı ürünler. Redmi Watch 5 özellik olarak bana tam yeter mesela, bir kaç ay içinde 6ncısı gelir, eksikleri de tamamlarlar.

      Huawei çok iyi gidiyor, saat konusunda bence lider, ama işte oyun dışına itildi, ben de market yüklemek istemiyorum. Senkronizasyonda mutlaka bir şeyler eksik olur bence, bir de marketi ayrı, app'i ayrı güncelle.

      Samsung ise çok geride kaldı saat işlerinde, ben bataryası 15-20 gün dayanmayan saati yük olarak görürüm kolumda, istediği kadar uber super özellikleri olsun. Ben zaten öyle şeyler aramıyorum bir akıllı saatte.

      Apple dersen, ben hiç kullanmadım, hiç de düşünmüyorum o ekosisteme girmeyi. Zaten en pahalısı da o, bana gelmez. Kalitesine bir şey demiyorum, bence en iyilerinden.

    • Boba Fett @bobafett

      @asaltek Ne saçma sistemmiş. Bilgileri getirirken kayıt içeriklerini karıştırıyor gibi, güven vermiyor.

    • ismail ozan izci @asaltek

      @bobafett Profili tıklayınca şöyle bir sayfaları daha var, neyseki burası stabil.

    • ismail ozan izci @asaltek

      @bobafett Para iadesi falan yaparlarsa, üzerine biraz ekleyip yine ucuz bir xiaomi alrım sanırım önümüzdeki indirimlerde. Acaba öyle bir durumda hangi tutar ödeniyor?
      832,50 TL mi?
      999,00 TL mi?
      Neredeyse 2 yıl önce aldığım bu şeyin fiyatı halen aynı. Doları öyle bir tutuyorlar ki.

      Yenisini gönderirlerse, o da iyi. Üstüne şu kadar ver, yeni modeli al derlerse, ona da ok.

      Ama sen bozmuşsun, şu kadar öde tamir edelim derlerse, en kötüsü o olur sanırım.
      Yenisi zaten 1000 TL. İşlem yapmadan geri yollayın desem, bu sefer de gönderim ıvır zıvır hava parası talep ederler muhtemelen. Yan bu ürün içini tek içinden çıkılmaz seçenek bu, kullanıcı hatası.

    • Boba Fett @bobafett

      @asaltek Bizde vergi sonradan eklenmediği için vergili olan fatura tutarı iade ediliyor. Bizdeki ekonomi yüzünden genelde sorun yaratmakta ama bu ürün özelinde dediğine göre sorun olmayacak. Karşında düzgün muhatap bulamamak çok sıkıntılı.

  • ismail ozan izci @asaltek

    Servisten güzel haberlerim var.
    PEMBE renk olmasını bir kenara koyarsak,
    "smart band 9 PINK" ile değişim, çok güzel bir haber ve MUTLU SON diyebilirim.🥰👏

    • burak karakus @yokkullaniciadi

      Hayırlı olsun hocam. 1 haftadır dizi izler gibi takip ediyorduk valla:)

    • Boba Fett @bobafett

      Hayırlı olsun. Süt model ile değişimi iyi ama renk seçeneği de sunsalar iyi olurmuş.

    • ismail ozan izci @asaltek

      @yokkullaniciadi @bobafett
      Çok teşekkürler😊

      'Böyle sonlar amca filmlerde olur' tadında bir keyif verdi, bu aşamada şu bin TL'lik şey.
      Son aşamaya kadar yazmaya devam.

      Pembiş renk ile başta biraz afalladım, tüh bee ya dedim ama, 'başka renk gönderme imkanınız var mı acaba?' gibi bir cümle bile şu aşamada çok gereksiz olacaktı, fazla düşünmeden suyu bulandırmadan, araya başka şeyler koymadan süreci ilerletmek en iyisi. Şöyle bir haftaya Pembiş sıfır kutu gelsin bana, belki paketi bile açmam; kullanmasam da yaşayacağım tatmin efsane olacak.🥰

      Şimdi bunun keyfi ile bir anahtarlık yapar mıyız?
      Proje masamda silent hill f ve ghost of Yotei var, talep olmasa da, bakalım, kimsede olmayan orijinal bir şeyler çıkartabilecek miyiz yine.👌🔥

      YOTEI, izlemedim ama her şey iyi gibi. Ama onu üretmedeki asıl amacım, Tsushima'yı da yeniden bir yorumlayıp, Yotei ile birlikte set yapmak istiyorum.

      Silent Hill F ise gerçekten şahane bir iş olmuş, ilk çıktığı yıl SH2 oynamıştım, uzun zaman sonra kesinlike aynı tad bu. Çok zor bir işin üstesinden gelebilmiş ekip, helal olsun.

    • Serkan Demiroglu @srkndmrgl

      Valla ne diyeyim bu fenk icon kavga cikartirim

    • ismail ozan izci @asaltek

      23 EKİM 2025 itibari ile, güncel durumu paylaşayım:
      E tabi ki ve beklendiği gibi, süreci sallamaya devam ediyorlar.
      Halen aynı fikirdeyim, bin TL'lik şey için böyle sallayan, 50K TL için kim bilir kaç takla atacak!

      Ucuz ürünler harici böyle firmaların ürünlerine bulaşmak, destek lazım olduğunda ücretsiz DLC ile gelecek SIKINTI paketi ile, beyninizde gereksiz yer işgaline sebep olur.

    • ismail ozan izci @asaltek

      @asaltek Şu bizim sonsuz döngü de 16 Ekim'den beri durmuş, hem de doğru cihaz ile.😂🥴
      Ben senelerce sürer diye düşünüyordum.

    • Boba Fett @bobafett

      @asaltek geçmiş olsun. Ne kadar da beceriksiz bir firmaymış.

  • ismail ozan izci @asaltek

    Mutlu son, açılmamış kutu, MI-BAND-9-pink👍🏻
    (28.Ekim.2025)

Xiaomi Powerbank Düşük Güç Modu Nedir? (Low power mode)

Bu yazıyı Xiaomi powerbank kullanıcılarını bilgilendirmek için yazıyorum.
Xiaomi powerbanklarda düşük güç şarj modu (low power mod) var. Bazı sitelerde ve forumlarda bu moda geçtiğinde kulaklık gibi düşük güç isteyen cihazların düşük akımda şarj edeceği yazılmış .Fakat bu bilgi yanlış.
Powerbanklar üzerlerinden akım çekilmeye başladığında açılırlar. Yani telefonunuzu taktığınızda 1 amper gibi bir akım çekilir ve powerbank cihaz takıldığını anlar. Fakat kulaklık gibi cihazların şarj olurken çektiği açık 0.05mA gibi düşük değerleri olabileceği için bu akım powerbankı açmaya yetmez.Bu yüzden powerbank çalışmaz.Tuşuna bastığınızda 10 saniye için çalışır fakat akım çok az olduğu için powerbank tekrar uyku moduna geçer ve şarj durur.Kulaklığınızı şarj edememenizin sebebi işte budur. Bu sorunu düşük güç modu ile çözmüşler. Powerbankı düşük güç moduna aldığınızda üzerine takılı bir cihaz olmasa veya bu cihaz çok düşük akım çekse bile powerbank kapanmıyor. Bu sayede kulaklığınızı şarj edebiliyorsunuz. Şarj bittikten sonra düğmeye bir kere daha basarak normal moda geçebilir ve otomatik kapanmasını sağlayabilirisiniz. Eğer düşük güç modunda bırakırsanız ışıkları saatlerce yanıp sönmeye devam eder ve pilini bitirir. Bu konuya açıklık getirmek istedim.

Düşük güç moduna geçmek için düğmeye 2 KERE basmanız gerek. Çıkmak için de 1 KERE basmanız yeterli.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

asaltek bit pazarı (19.09.25)

Önceden kaçırdığınız bir şey varsa sorun, belki vardır, ayarlarız.
http://www.instagram.com/asaltek/

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 23

En Kolay Haliyle iPhone/iOS'da Reklam Engelleme (Güncellendi)

Merhaba arkadaşlar,

iOS işletim sisteminde(iPhone/iPad/iPod v.s.) safari için App Store'da ücretsiz olarak bir çok reklam engelleyicisi var ancak uygulamalarda ve oyunlarda zırt pırt çıkıp sizi bekleten video reklamları engellemek istediğinizde alternatifler son derece kısıtlı.

Bunun için 2 seçenek hakkınız var.

  • 1. Yöntem

Adguard Pro, Adblock gibi bir uygulama satın almak.

  • 2. Yöntem

Menüden Ayarlara giriyoruz. Wi-Fi yazısına tıklıyoruz.

Bağlı olduğunuz Wi-Fi Ağının yanındaki "i" butonuna tıklıyoruz.

"DNS'i Ayarla" kısmına tıklıyoruz.

Sizde "Otomatik" olan ayarı "Elle" olarak ayarlayıp aşağıdaki dns adreslerini giriyoruz ve Kaydet e basıyoruz.

8.11.2020 EDİT: Adguard Dns adresleri güncellendiği için aşağıdaki resimin bir hükmü kalmamıştır.

Aşağıdaki boşluklara bu adresleri girmeniz gerekmektedir:

94.140.14.14

94.140.15.15

Bu aşamadan sonra herhangi bir uygulamayı yeniden açın.

Bu kolay yöntemle reklamlar %95 oranında engellenmiş olacak.

Başka bir blogda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.

Edit: DNS'ler Adguard DNS adresleridir.

#TempHediyesi #ReklamEngelleme

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 32