Teknoloji ve bilim notları 2017/13

Geçtiğimiz günlerde teknoloji ve bilim dünyasından gözümüze çarpan gelişmeleri derledik.

00:00:24 -- NASA’nın OSIRIS-REx uzay aracı Dünya’nın yakınından geçerek yörünge manevrasını tamamladı. Wikipedia

00:07:40 -- SpaceX, Starlink markası için tescil başvurusunda bulundu.

00:08:46 -- Çinli Link Space firması yeniden kullanılabilir roket planlarını açıkladı.

00:13:40 -- SETI bilim adamı: Güneş sisteminde mikrobik yaşam olasılığı yüksek olan yedi yer var.

00:18:40 -- Mars’ta yaşam simülasyonu HI-SEAS’in son deneyi başarıyla tamamlandı.

00:22:14 -- Tesla’nın otonom sürüş için kendi yongasını geliştirildiği iddia ediliyor.

00:25:03 -- Dyson, 2020 yılında elektrikli arabasını duyuracak.

00:30:57 -- HIV’in farklı soylarının neredeyse tamamına saldıran bir antikor geliştirildi.

00:34:08 -- Avrupalı bilim insanları alternatif tıp konusunda açıklama yaptılar. Homeopati nedir?

00:42:52 -- Microsoft, kuantum bilgisayarlar için programlama dilini duyurdu.

00:46:16 -- Uzun süreli antidepresan kullanımı ölüm riskini ciddi oranda artırıyor.

00:49:50 -- Beyine verilen elektrik sinyalleriyle bitkisel hayatta olan bir hastanın bilincinde iyileşme sağlandı.

00:52:55 -- Uzmanların ortak görüşü; yapay zeka insan seviyesine 2050 yılı civarında ulaşacak.

00:55:12 -- Yapay zeka nesnelerle doğru etkileşime girmeyi Wikipedia okuyarak öğreniyor.

00:57:50 -- 2013 yılında bulunan bir belge piramitlerin nasıl yapıldığına ışık tutuyor.

01:04:48 -- Sinek avlamak neden zordur.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Levent @forza_lew

    Hamdi bey üşenmiyor konu dakikalarını yazıyor ama gamsızım yazmaya tenezzül etmiyor

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    Şimdi ses olarak teşefonda dinliyeceğim, yarında izlerim sizleri güzel bilgili Sohbet için teşekkürler

  • eskod @eskodd

    Muhabbet muhabbeti açıyor. Çok beğeniyorum emeğinize sağlık

  • alperenxx @alperenxx

    Ses biraz yankılı mı geliyor ne, kulaklıkla dinlerken biraz yoruldum.

  • Pix50Adam @zero2900

    @hkellecioglu Alternatif tıbbın çıkışı sandığınız gibi değil. Patlıcandan iki kilo yemekle ilgili değil. Doğadan elde edilen maddeler ilaç olarak lisanslanıp satılamaz. Yani siz patlıcan yerseniz nikotin alırsınız 2 kiloya gerek yok. Veya papatya çayı sizi sakinleştirir. Alternatif tıp doğal etken maddedir. Hiç bir ilaç şirketi bundan para kazanamadığı fakat tıbbi dayanağı olduğu için ALTERNATİF şirketlere değil bize alternatif. Siz afyon sakızını çiyneyin bakalım cerrahi operasyonda verilen anesteziden farkı var mı? Doğayı hafife almayın. Bir tek ısırığı ile 20 insana anti septik fayda sağlayacak mantarlar var. Ama doğal olan hiç bir formül ilaç olarak satılamaz. Su tedavisi vs saçmalık aktarların alternatif tıp tanımını hafife almayın. Etken madde doğada da bolca bulunur 2 kiloya gerek yok. @can

    • Hamdi Kellecioğlu @hkellecioglu

      Etken madde doğada bulunuyor ama bolca değil ne yazık ki. Meseleyi tamamen ilaç şirketlerinin kâr etme amacına bağlamak doğru olmaz. İlaçtaki kadar etken madde doğal yollardan kolay bir şekilde alınabilseydi emin olun birileri bunu çoktan açık ederdi ve insanların kullanımına sunardı. Papatya çayı ve benzeri otların sizi gerçekten rahatlatması veya her ne işi yapıyorsa faydasının dokunması için içmeniz/yemeniz gereken miktarlar düşündüğünüzden çok çok daha fazla oluyor genelde. Günde bir bardak xxx çayı içerek rahatlanmaz mı? Tabi ki rahatlanır ama büyük ihtimalle plasebo etkisinin sağladığı kadar rahatlanır.

      Ayrıca ilaçların bir başka işe yaradığı alan da doz ayarını kontrollü bir şekilde yapılabilmesidir. Doğada hiçbir patlıcan bir diğerine benzemez. Bu yüzden her yediğiniz iki kiloda aynı miktarda etken madde almanıza imkan yoktur. Bu kadar bilinmeyen bir araya geldiği zaman da kontrollü bir şekilde deney veya tedavi yapmak imkansızlaşır.

      Sonuç olarak doğal şeyleri sağlık için yemeyin demiyorum. Spor olarak yine yiyin. 🙂 Mutlaka bir faydası da vardır ama bu faydalar sağda solda duyduğunuz, gazetelerde okuduğunuz kadar dramatik değil.

    • Gökhan @birisi007

      @hkellecioglu Farklı düşüncelerimiz mevcut. Misal sabah kahvaltıda yediğimiz zeytin ya da akşamki sütlaç’ın üzerine döktüğümüz tarçını neden kullandığımızı düşündünüz mü? Oysa ki zeytinde, tarçnda tatları kötü olan şeyler. Ekmeğin üzerindeki çörek otunun veya kurabiye diye yediğimiz zencefilin tadıda tek başına hiç güzel değildir. Tabii geçmişten gelen alışkanlıklarımız mevcut lakin zamanından beri bunların hiç birini spor olsun diye yemedik.

      Günlerden bir gün doktoruma böbreklerim için gilaburu meyvesi kullanabilir miyim diye sordum. Verdiği cevap gayet tatmin ediciydi. Ben bunun eğitimini almadım araştırmasını yapmadım. Bu yüzden tavsiye de bulunmam yanlış olur fakat zarar vermeyeceğinden eminseniz kullanın demişti. Adam haklı. Bu da durumun farklı bir boyutu, farklı bir bakış açısı oldu.

      Birçok bitkinin bilimsel deneyleri yapılmış fakat yapılmamış olan binlercesi mevcut. Kantaron bitkisi hakkında sayfalarca makale bulabilirsiniz ya da ısırgan otu hakkında. Bu bitkiler aktif olarak tıpta kullanılan bitkiler. Belli bir yerdeki bitkinin birim mineral miktarları, vücuda geçen miktarları bellidir. Öte yandan tarhana çorbasının hakkında bilimsel bir araştırma yapıldığını da hiç duymadım görmedim. Böyle uyduruk hacı hoca tayfasının, durumu suistimal eden lüzumsuz girişimlerin cm ylmzın şakalarında eleştirdiği gibi kalkan balığının boncuğu misali uygulamalarının konuyu ciddiyetten uzaklaştırmasına olumsuz bakıyorum.

      Yaklaşık 10 yıldır aktarlık yapan bilgisayar teknikeri olarak alternatif tıp şeklindeki ayrımın yanlış olduğunu eskidendir hep dile getirmişimdir. Ayrıca bu işlerle ilgilenenlerin en azından bu işin esnaflarının doktorluk vasfına soyunmasını ve/veya bu vasfın bu kişilere yapıştırılmasını yanlış bulmuşumdur. Son olarak bu işler kişinin kendisini kandırması değildir. Böyle bir iki satırla konuşulacak konu da değildir. Latifesi boldur ve eğlencelidir. Zevkle takip ediyorum. Teşekkürler.

    • turker @turker

      @birisi007 Bitki etki ediyor deyip araştırmalarla kanıtlıyorsanız zaten o “Tıp” (kimya ? :)) oluyor. Belli bir deney ve gözlemden süzmüş oluyorsunuz. Yine aynı şekilde bu bitkinin şu kadarı şu tipteki insan için zararlı deme şansınız veya yan etkisi bunlar olabilir deme şansınız doğuyor.

      Bunu diyemiyorsanız yapılan şey tıbbın alternatif değil. Dolayısıyla alternatif tıp, sağlıklı yaşam vb. cafcaflı isim vermek insanlarda farklı algı yaratıyor.

      X, y, z bitkisi ile araştırma yapılmış, makale yayınlanmış, tıbbi olarak kullanılabilirliği doğrulanmış ve hatta kanıtlanmış bir durum varsa o zaman o bitkiyi aktar (veya satan kimse) satmaması lazım. İlacı neden marketten almıyoruz ?

    • Gökhan @birisi007

      @turker Bazı bitkilerin araştırması yapılmış bazılarının ise henüz kapsamlı bir araştırması yapılmamış olduğu halde kullanılabiliyor. Ayrıca çoğu bitkinin yerel isimleri mevcut. Yani siz hibiscus diyorsunuz başkası bamya çiçeği diyor. Bu bitkinin benim bildiğim yedi tane ismi var. Yani bu bitkinin bilimsel araştırmasının yapılması bazıları için bir şey ifade etmiyor. O kişi bildiği şey için kullanıyor. İşe yaramadığını ya da yaramayacağını düşünse zaten kullanmaz. Buna alternatif tıp demek mantıksız. Çünkü bu kişinin iradesi ile de alakalı tercih edip doktora da gidebilir ve ya eşine, annesine masaj yaptırır, tuzlu ayran içer vs. vs. Burada ince bir çizgi var. Bu durum suistimal edilebilir. Ediliyorda. Hayatın her alanında olduğu gibi. Tacizci doktorda çıkıyor, hayali ihracatçıda, çıkıkçı veya üfürükçü hocada.

      İsimlerle ilgili olarak anormal bir davranış yok. Her alanda olduğu gibi. Sony xperia, Microsoft xbox, SpaceX, Cooler Master MasterCase Pro 6, osiris vb. ( Bu isimler epey cafcaflı. ) Telefon alırken bile bir sürü araştırma yapıyoruz. Alacağımız yoğurdun, kefirin son kullanma tarihine bakıyor kim üretmiş inceliyoruz. Bakmamız gerekiyor, araştırmamız incelememiz gerekiyor.

      Marketten alınacak ürün var, alınmayacak ürün var. Fındığı kuruyemişçiden, limonu manavdan, kekiği aktardan alıyoruz vs. vs. Bu iş kollarının sınırlarının bazı kısımları gri. Emzik ya da kolonya satan eczane, limon, kekik satan market var. Bazı sınırlarının rengi belli. O ürünün riskleri ya da kullanım amacıylada ilgili. Yüzde bilmem kaç x maddesi karışımını eczaneden alıyoruz. Böyle de olması şart.

      Son olarak şunu ifade etmek lazım. Farkındaysanız genel konu bahsi bitkilerle ilgili. Oysa ki bu konu sadece bitkileri değil. Hayvanları ve mineralleri de içine alıyor. Çok uzattım ama söylediğim gibi iki üç paragrafla bitecek konu değil.

  • onikidokuz @onikidokuz

    Sinek avlamak için ağır çekimdeymiş gibi hareket etmek gerekiyor.

  • Elif Terzi @elifterzi

    @can @hkellecioglu ALTERNATİF TIP DİYE BİR ŞEY VARDIR. Evet bunu bağırarak söylüyorum çünkü TIP kelimesinin sözlük anlamından çok günümüzde yeni bir arayışı ifade ettiğini düşünüyorum. TIP kelimesinin TDK’daki anlamına baktığımızda “Hastalıkları iyileştirmek, hafifletmek veya önlemek amacıyla başvurulan teknik ve bilimsel çalışmaların tümü” olduğunu görüyoruz. Ancak siz günümüzde bu teknik ve bilimsel çalışmalarının tümünü kapitalist ilaç firmalarının ve doktorların insiyatifine bıraktığınızda hastalıkları iyileştirme, hafifletme veya önleme kısmını ben sorgulamaya başlıyorum.

    Çevreme baktığımda her ailede en az bir kanser vakası olduğunu görüyorum. Her sene beni yerimden bile kıpırdatamayacak kadar ağır geçen grip salgınına yakalanıyorum. Bir beyin tümörü sorunsuzca temizlenemediği için 6 sene sol tarafı felçli dolaşan dayımın, bütün beyin fonksiyonlarının yavaş yavaş ölüşünü izliyorum. 4. derecen akciğer kanseri olmuş dedemin her sene düzenli olarak kontrollere gitmesine rağmen, hiçbir doktor tarafından teşhis edilemediği için bir ay içerisinde ölümü izliyorum. İşte bu ve daha sayamadığım pek çok nedenden dolayı günümüz TIP’ını sorguluyorum ve güvenmiyorum.

    En zor anında cebindeki son kuruşa kadar alan, paran varsa tedavi olabildiğin yoksa ölüme ve sefilliğe mahkum edildiğin, kapitalist, günümüz TIP’ına inanarak ölüme daha hızlı yaklaşmaktansa, ilaç firmalarını ve doktorları zengin etmektense; toprakta bilerek ve isteyerek hiçbir çıkar gütmeden büyümüş bir bitkiden gelecek şifaya inanmayı tercih ediyorum. Çünkü toprak paran olsa da o bitkiyi yetiştiriyor, olmasa da. İşte bu yüzden Alternatif Tıp’ın, Günümüz Tıp’ı karşısında alternatif bir arayış olduğu gerçekliği inanıyorum.

    • Hamdi Kellecioğlu @hkellecioglu

      Onlarca yıl test edilip belirli kuruluşların onayını aldıktan ve etkinliği kanıtlandıktan sonra piyasaya çıkan ilaçlar tabi ki belirli bir para karşılığında satılacak. Kimse bu kadar yatırımı hayır işi olsun diye yapmaz (çok aç gözlüler derseniz bu ayrı bir konu, tartışırız). Ama alternatif tıp adı altına satılan şeylerin bilimsel temele dayanan ispatlanmış herhangi bir faydaları yok. Kaldı ki bu alanda da çok ciddi bir sektör oluşmuş durumda, bence ilaç firmalarından çok daha tehlikeliler. Yani insanlara ilaç niyetine saf su satıyorlar, bakın satıyorlar diyorum! Bunun ötesi var mı? 🙂

      Eskiden basit bir antibiyotikle veya cerrahi müdahaleyle tedavi edilebilecek hastalıklar karşısında modern tıp çaresiz kalıyordu. Harcanan paralar ve emeklerle şimdi bu çıta biraz daha yükseldi gelecekte şimdi çözemediği sorunları da çözebilir hale geleceğiz ve bunun tek yöntemi bilimsel metodolojiyi takip ederek ortaya bir şeyler çıkarmak olacak.

      Bunun dışında mesele inanç noktasına geldiğinde zaten herkes istediğine inanmakta ve istediğini yapmakta serbesttir. Ben kişisel olarak mümkün olduğunca bilimsel/nesnel verilerle desteklenen şeylere güvenirim. Bunların gerçekten tekrarlanabilir fayda sağlayan şeyler olduğunu düşünürüm. Bir/birkaç insanın algısının yanılabileceğini ama kontrollü testlerle desteklenen ve onlarca kişinin kontrolünden geçen, karşı eleştirisi yapılan şeylerin daha az yanılacağını bilirim.

    • coke @coke

      @hkellecioglu Alternatif tıp denilince aklınıza o garip tv kanallarında ki saçma ürünler den ziyade
      gerçekten çoğu arkadaşın çevresinde araştırırsa bulabileceği lokman hekim uygulamaları ile tedavi için bilgisini insanlara servis eden insanlar da var en basit örneği üç beş doktor hastane den sonra çıkıkçı diye tabir edilen kişiler ile sağlığına kavuşan insnalar var bilim ile ilim ile elbette çözüm daha gözle görülür olabilir belki ama insanlık tarihi boyunca yaşanan sorunlara uygulanan bazı tedaviler bilim e ışık tuttuğu aşikar olsa gerek yazınıza katılıyorum ancak alternatif tıp kesinlikle yabana atılamaz sadece bunu sektör gibi görüp piyasaya tokat atmaya çıkanlardan dolayı üstü çizilemez bir gayri resmi bilim dalıdır.

    • Hamdi Kellecioğlu @hkellecioglu

      @coke tabi ki insanlık tarihi boyunca gözlem, deneme/yanılma yöntemiyle elde edilen bilgileri yabana atacak değiliz. Zaten bilim insanları bunları araştırmalarında ciddi anlamda kullanıyor. Günümüzde geliştirdiğimiz pek çok tedavi temellerini bu yöntemlerden alıyor. Ama alternatif tıp adı altında yapılan pek çok uygulama var ki faydasız olduğu ispatlanmış (homeopati gibi). Bunların iyi ayrıştırılması gerekiyor. Halkın büyük kısmı kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyor. Buna ben de dahilim hatta bazen doktorlar bile böyle yapabiliyor.

      Örneğin C vitaminin hastalıklara karşı direnç sağladığını herkes duymuştur. Hatta kış ayları geldiğinde fazladan C vitamini tabletleri alanlar oluyor. Yapılan araştırmalarda fazladan C vitamini almanın herhangi bir faydasının gözlenmediği hatta bazı zararları olabileceği söyleniyor. Burada ayrıntılı olarak anlatılmış. https://yalansavar.org/2013/03/11/c-vitamini-mucize-mi-yoksa-safsata-mi/

      Son zamanlarda sağda solda mutlaka görmüşsünüzdür doğal kaya tuzuyla ilgili biraz da esprili bir dille yazılmış başka bir yazı. https://yalansavar.org/2015/12/21/kaya-tuzunun-dayanilmaz-dogalligi/

      “Bazen yanılırız…” başlıklı yazı da konuya güzel bir bakış açısı getiriyor. Herhangi bir faydası olmayan hatta zararı olan hacamat konusuna da ucundan değiniyor. https://yalansavar.org/2013/11/14/bazen-yaniliriz/

    • Daviance @daviance

      Bizim doktorlarda teşhis etmek gibi bir yeti yok elif hanım ,hiç birşeyden anlamayan doktorlar yetişiyor artık ,görevi sadece ilaç yazmak. ultrasonografide bile gördüğü kitleyi gölgeden ayıramayan bu yüzden sizin dedeniz gibi 4 ay hatta bazen yıllarca teşhis konulamayanlar var ,ayrıca neredeyse her ay zam gelen ve sadece devlet hastaneleri değil özellerdede bu sorunların zibil gibi olduğu tıbba özellikle son 15 yıldır bende GÜVENMİYORUM.

    • Elif Terzi @elifterzi

      @hkellecioglu Alternatif tıpı savunurken kesinlikle televizyona çıkan şarlatanların satttıkları ürünleri savunmuyorum. Kaldı ki o şarlatanlarla kapitalist ilaç firmaları arasında da bir fark göremiyorum o ayrı. İnsanların başına ne geldiyse zaten “Bu kadar yatırımı hayır işi olsun diye yapmadık.” anlayışından geldi Hamdi Bey. Çıkar söz konusu olduğunda insanların neler yapabileceklerini anlatmak istemiyorum. Modern Tıp anlayışını ortaçağdaki kilise inancına benzetiyorum. Sorgulanmadığı sürece inanmaya ve güvenmeye mahkum olduğunuz temeli ekonomik çıkara dayanan bir sistem olduğuna inanıyorum. Binlerce yıl denenip fayda görülmüş yöntemlerin ancak modern tıp ele aldığında ve bunları kendi çıkarları için size X misli fiyata sattığında kendinizi güvende hissediyorsanız, ben sizin düşüncenize saygı duyuyorum. Ama ben bunu sorguluyorum ve her zaman başka bir yolun daha olabileceğine inanıyorum. Çünkü bunu çok acı olaylarla tecrübe ettim. Bu konu gerçekten sonu gelmez bir tartışma. Ben sadece hiçbir çaresi kalmayıp bu yöntemlerle şifa bulan insanların ve bunlara inananlarında olduğunu söylemek istiyorum. Siz yayındaki gibi bir üslupla bu insanları küçümseyemezsiniz. Aptal yerine koyamazsınız. Plasebo etkisi olsa dahi en çaresiz anlarında şifa bulmalarını ve bununla hayata tutunmalarını aptallık olarak değerlendiremezsiniz. Hayat öyle bir şey çıkarır ki karşınıza savsata dediğiniz o şeylere mahkum kalırsınız. Bu yayını da çok sevmeme rağmen sırf bu üslubunuzdan dolayı da artık yayınınızı takip etmicem. Size başarılar diliyorum.

    • Hamdi Kellecioğlu @hkellecioglu

      @elifterzi insanları küçümsediğimizi, aptal yerine koyduğumuzu nereden çıkardınız ki? Hiçbir zaman böyle bir şey yapmayız. Yazdıklarımı tekrar okuyun isterseniz. Konuya fazla duygusal yaklaştığınız için sanırım ne demek istediğimi anlamadınız. Herkes istediği şeye inanmakta, istediği yerde şifa aramakta özgür. Benim söylediğim bunu yaparken hiçbir temeli olmayan şeylere kendinizi kaptırmak yerine bilimsel yöntemlerle sınanmış şeylere öncelik vermeniz. Yüzlerce yıldır denenmiş ve gerçekten etkili, tekrar edilebilir sonuç veren tek yöntem bu çünkü.

      Bu arada modern tıbbı sorgulamayalım hiçbir zaman demedim her şey sorgulanmalıdır bu hayatta. Modern tıbbın ya da bilim dünyasının sorunsuz olduğunu da söylemiyorum. Sorunları en başta zaten yine bilim insanları dile getiriyor ve bir çözüm sunmaya çalışıyor. Bu çözümleri öne sürerken de makul bir zemini yakalamak gerekiyor. Zira beğenmediğimiz ilaç firmaları sayesinde bugün pek çok hastalığa çare geliştiriliyor. Şu anki sistemden daha iyi çalışacak alternatif bir yöntem önerebiliyorsanız söyleyin onu tartışalım. Sadece daha iyi bir şey olmalı demek yeterli değil maalesef.

  • memet @memet

    Bana böyle videolarla gelin canımı yiyin 🙂

  • Erhan M. @erhanm

    Microsoft düşmanlığı (42:50) popüler akımın bir parçası olmaktan çıktı Can Bey.

  • Hamdi Kellecioğlu @hkellecioglu

    Alternatif tıpla ilgili Yalansavar’ın bir podcasti var. Konuyu ayrıntılı konuşmuşlar kaçırmayın derim. https://yalansavar.org/2016/04/12/podcast-5-alternatif-tip/

  • Kent @kent

    Yıllarca farmakoloji okuduk ozaman hocalarımızın sözü alternatif tıp diye bir şey yoktur, tamamlayıcı tıp diye bir şey vardır. hastalık yoktur hasta vardır. dünya yuvarlak olduğunu çok daha eski zamanlara dayanır ama matematiksel ıspatı yunan bilim insanı Eratosthenes yaptığı söylenir. yeni nesil neden embesil ve kel diye yapılan ingilteredeki araştırmayı ücretini verip sciencedaily edinebilirsiniz. kısaca çevre kirliliği ve petrole katılan kurşun ve petersonun dünyayı kurtarışı izleyen güzel bir araştırma ip ucu olacaktır. kısaca eskilerdeki IQ seviyesi şimdinin üstünde yani şimdi 90 iq ortalama iken, eskiden daha yüksek iq normalmiş diyebiliriz.

  • internettin hoca @internettin-hoca

    Alternatif tıbbı bilemem ama , bence bütün hastalıkların sebebi yapay gıdalar ve kimyasallar , tarımdaki ilaçlar , insan zaten doğal yaşayabilse hastalıkları çözmesine de gerek yok çünkü gayet sağlıklı , ama işte organik yapılan tarımda bu gün dünyaya yetmiyor.
    Sürekli kullanılan haplarda başka hastalıklara neden oluyor , Dünyamız kirlendikçe bu hastalıkları haplarla falan çözemeyeceğiz.
    Belki bir sürü hastalığın çaresi var ama yaşam kalitesi giderek azalıyor … Bilimden umudumuz var ama şuan durum çokta iç açıcı değil.

  • otnemem @otnemem

    Boynuz kulağı geçiyor. T&B Gündemi, haftalık gündem değerlendirmesinden daha fazla ilgimi çekiyor artık. Her hafta yeni bir şeyler öğreniyorum. @can ve @hkellecioglu da güzel bir ikili oldular. Emeğinize (baya bir emek verdiğinizi tahmin ediyorum) sağlık.

  • Tirido @tirido

    Öncelikle video için teşekkürler. Aklınıza, dilinize sağlık.
    Ara videolarda esas videoyu bir köşede göstermeye devam etmeniz iyi olmuş. Bunu diğer videolarda da görmek isterim. Örneğin geçen tablet videosunda Levent Abi’nin tabletin şurası şöyle dediği anda tam ekran tablet kullanımı videosu gözüküyordu. Tabletin şurası da, şurası neresi? Bu durum iki ürün kıyaslaması olan videolarda daha da sorun oluyor. Konuşmada şunun busu var ama bunda yok gibi bir cümle duyuluyor ve o sırada bunu diyen belli ki eliyle ürünleri gösteriyor ama şu ne bu ne belli değil. O yüzden her zaman konuşma videosunun bir köşede devam etmesi iyi olur. Ara video çekimlerini de ona göre yaparsanız (videonun odağını sola kaydırıp konuşma videosunu sağa dayamak gibi) bence çok daha iyi olur.

  • y4vuzlost @y4vuzlost

    bakalım bu hafta Elon Musk gündeminde neler varmış

  • sultanofus @sultanofus

    Dünya çevre hesaplanmasını anlatan güzel bir video, hem de Carl Sagan’dan: https://youtu.be/YnI7E3nKD8U

  • donkissot @donkissot

    Neden aynı anda konuşuluyor, neden başlanan cümleler bitirilemeden diğer kişi araya giriyor (çoğunlukla hitman araya giriyor 🙂 ). izlemek için kendimi en başından beri zorluyorum ama bir bölümünü bile tamamlayamadan baş ağrısından kapatmak zorunda kaldım. Kişilerle ilgili en ufak bir sorun, sevmemezlik vs bir durum yok yazdıklarım eleştiri olarak alınırsa sevinirim.

  • Neset Ozeren @neset-ozeren

    Bilim tam da bu yüzden var, “bence” diyerek ya da BAĞIRARAK değil, akılcı kanıtlarla, tekrarlanabilir deneylerle bir fikri destekleme çabası.

    Çok kırılgan, herkesin deve güreşi oynamakla övündüğü bir ortamda(ör: bizimkisi gibi bir coğrafyada) dikkatin dağılmasına izin vermeden beyin ameliyatı yapmak gibi.

    Asıl insanın gösterdiği bu çaba doğanın en büyük mucizesi.

  • D.Taşpınar @epalo

    Can için yapmış LG sinekleri kovalayan telefon ((: LG K7i: Mosquito Away @hkellecioglu

  • Ruhi @ruhiisci

    Alternatif tıp çok tehlikeli. En basit nane limon bile bazı insanlar için tehlikeli. Mesela böbrek taşı düşüren bir köylümüz, bir vatandaşın tavsiyesiyle “Boğa Dikeni” adlı bir bitkiyi kaynatıp 5 gün kullanmış. Bir gece rahatsızlanmış. Acile yetiştirmişler ve iki böbreği birden iflas etmiş. Kadın şimdi böbrek nakli bekliyor. Aklıma gelen bir örnek.

  • Adem Alp Yıldız @ademalp

    @can Gripin içeriği parasetamol ve kafein. Çoğu soğuk algınlığı ilacının içeriği bundan oluşur

  • turker @turker

    tecavüz ve altta vıyaklayan kadın… olmamış.

  • Muhammed Can @de-tl3

    1:46 fıs fıs yetmiyor alet 300.000km/s ile gidiyor. Işık Hızı: 300.000 km/s. Hoaydaaaa

  • Doğan Çevikol @dowan_42

    Asteroite konma konusu bu kadar işlenmişken, kaybolan umutlarımızın sembolü Rosetta’dan dönen verilerden yeni kurtarılan “son fotoğraf” haberi de keşke bu gündeme yetişseymiş.
    https://phys.org/news/2017-09-unexpected-image-rosetta.html

  • uçuştakipilot @ucustakipilot

    Hepimiz sineklere takıldık galiba. 😄😄😃😁

  • Ahmet aykök @systemnet

    can sanki mekana el koymuş racon kesiyormuş havası var…. :))) kabadayı yaa adam

  • MustafaYavas @mustafayavas

    Konu nasıl, otomotiv parçalarından hayat kadınlarına oradan da HIV virüsüne geldi çözemedim asdsd beynim yandı 😀

  • Ahmet aykök @systemnet

    can devamlı hakkı abinin sözünü kesip durmuş dur bi adam sözünü bitirsin öyle konuş, amd bence çok başarılı bir firma.

  • Zibrokan @zibrokan

    İlaç lobisi sanki hiç yokmuş, ilaç firmaları da pürüpakmış gibi anlatmışsınız. Safsatalarla dolu alternatif tıpı kötülemeyi anlarım da özellikle ABD’deki ilaç lobisini bunun üzerinden bilim kisvesi ile övmek komedi gibi. Alternatif diye sunulan tıp yoktur, ama tamamlayıcı tıp vardır.
    Bu da mevcut modern tıbbın yanında ona alternatif olmayan ama modern tıpla beraber kullanıldığında modern tıbbın olumlu etkisini artıran tamamen bilimsel araçlar da vardır.

    ABD ilaç lobisinin özellikle kolestrol ilaçları konusunda ne dolaplar çevirdiğini anlatan yüzlerce makale yayınlandı. İlaç lobileri A sınıfı dergilerin hakem heyetlerine kendi adamlarını soktular. Bunlar ispatlandı, o adamlar istifa etmek zorunda kaldırlar, ama aynı lobiler onların yerine başka adamları atadı. Normalde çift kör kontrol yöntemiyle faz aşamalarını geçen ilaçlarda incelemeyi yapan doktorların hangi şirketten para aldıklarını, araştırmanın hangi yolla finanse edildiğini açıklamaları beklenir. Siz biliyor musunuz ki, araştırmacıların bir çoğunun maalesef finans kaynağı anlı şanlı ilaç firmaları. Peki yaptıkları deneylerde eğer ilacın bekledikleri etkiyi yapmaması durumunda o makalenin hiç çıkmadığını biliyor musunuz? Ya bağımsız kendinden finanse edilen çalışmaların A sınıfı dergilerde ilaç lobisinin elemanları tarafından reddedildiğini?

    Bunlar boş şeyler değil beyler. Bilim sorgulamayı emrediyorsa, bu beyefendilerin yaptıklarını da sorgulayalım, otomatik olarak a sınıfı dergide yayınlandı, hadi kabul edelimle iş bitmiyor. Dünya o kadar iyi bir yer değil.

    ABD Kongresi ve Senatosu’nda bile bu konu ciddi ciddi konuşuldu. Orada bilin bakalım ilaç şirketlerini savunan senatör ve kongre üyeleri ilaç şirketleriyle hangi ilişkiler içinde? Donald Rumsfeld diye bir adam vardı, hatırlar mısınız?

    Bütün bunların sonunda sakın modern tıp kötüdür, sakın ilaç kullanmayın manası çıkmasın. Sadece o ilaçların öyle faz 4 aşamasından sonra otomatikman insanlığa faydalıdır etiketi ile piyasaya çıkmasını bu kadar naif karşılamayın.

    İlaç son çare olmak zorundadır, asıl önemli olan bağışıklık sisteminin en üst düzeyde tutulmasıdır. Bunun da ilk kuralı, paketlenmiş içinde zilyon tane koruyucu olan gıdaları tüketmemek, doğaldan uzaklaşmamakla olur.

  • Burçin BOZKIR @cok_okuyan

    Bilim notlarının en son konusu sivri sineklerin zamanı farklı algılaması konusunda bir film vardı. Wanted ismindeki filmde adrenalinin kontrol edebilmeyi öğrenip zaman algısını değiştiriyorlardı filan. Angelina Jolie ablamız oynuyordu. @can @hkellecioglu

  • Endoskop @endoskop

    sinek öldürmek kolay, annem bir sineği öldürmek istediğinde kurtuluşu olmuyor, nasıl yaptığını çözemedim ancak benim yöntemim basit, sineğin üzerine değilde üzerinden veya yanlarından uçuş yönüne doğru saldırıp sineğin hızını yenip sineği öldürmek 😀

  • Hacı yılmaz @haciylmz48

    Tamam simdi kulaklikla dinleyebildigim yere kadar zaten uyumus oluyorum emeginize saglik

  • Daviance @daviance

    şimdi dinledimde kudret narı kesinlikle mide bölgesinde çalışıyor ,tavuk katısı mesela böbrek taşını %100 düşürür bunlar kanıtlananlar ,siğil için incir sütü %100 çalışıyor, birde şuvar doğal bitkilerle tedavi edilen hastalıklarda nüks neredeyse hiç yok ama sentetik ilaçlarla tedavi olanlarda 6 ay gibi kısa sürede bile nüks mümkün.

  • Erkan Mengüş @ekomen

    Can otomobil, Can adeletsizlik, dünya düzeni ,Can komplocu paragöz firmalar, Can elektrikli araba gömücü, Can ve gereksiz esprileri için lütfen başka bir video çekin burada izlemek vakit kaybı.

  • ekomar16 @ekomar16

    Sinekler bizi ağır çekimde görüyorsa sineklik ile nasıl kolayca öldürülebiliyorlar ?

  • NZHKYK @nzhkyk

    Alternatif Tıp ya da diğer adlandırmasıyla tamamlayıcı tıp adına Hamdi beyin yaptığı yoruma bir hekim olarak sonuna kadar katılıyorum. Bu konudaki bilinçli yaklaşımından dolayı da tebrik ediyorum. Modern Tıbbın imkanları da elbette mükemmel değil. İlaç adına üretilen ve insanlara sunulan şeylerin güvenilirliği pek çok zaman tartışma götürecek düzeyde. İlaç geliştirici ve üreticilerin bu konulardaki bilimsel çalışmalarda yaptıkları manipülasyon başlı başına bir tartışmanın konusu olabilir.
    Alternatif tıp uygulamaları gereğinden fazla abartılıp mucize şeklinde lanse edilmeye çalışılıyor. Oysa böyle bir şey doğru değil ve çoğu durumda plasebo etkisinden öteye geçilemiyor. Her şeye rağmen modern tıbbın kullandığı, yıllarca uygulanmış, güvenirliği ya da tehlikeleri gözlemlenmiş ne olduğu bilinen standart tedaviler, ilaçlar vs. her zaman üstündür ve gerçektir.
    İnsanlarda şöyle bir zihniyet var. Efendim falanca ilacın etkin maddesi zaten filanca bitkiden elde ediliyor, o zaman ben o bitkiyi alayım kullanayım hem de doğal olur diyerek tvlerden, gazetelerden ve internetten öğrendikleri yarım yamalak kulaktan dolma bilgilerle tedavi yapma çabalarına giriliyor. Bu gayretler, çoğu zaman hüsranla sonuçlanırken az sayıda vakada plasebo ile olumlu sonuç elde edilmesi bu yöntemin faydalı olduğunu göstermez.
    Elbette ilaç sektörü de çok masum değil. Bin bir oyun döndürüyorlar.
    Benim şahsi düşüncem gelecekte, hastalıkların tedavisinde medikal anlamda, genetik, immünolojik (başığışıklığa yönelik) yöntemler ile nanoteknolojik yöntemler üzerinde ciddi gelişmeler yapılacağı şeklinde. Cerrahi yöntemler ise zaten başlı başına devasa bir teknolojik gelişim olarak karşımızda duruyor.

  • ERDEMOZKIR @erdemozkir

    can çok antipatik ve ukala , izlerken sinir oluyor insan , biraz doğal ol , çok yapmacıksın , bırak artık zorlama espirilerine kendi kendine gülmeyi…

  • yasincan71 @yasincan71

    Ne yapalım yani Hızlı görüp algımızın kuvvetlenmesi için KAN mı emelim.:)