Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2016/27
4 - 9 Temmuz 2016
Ülkemizden ve Dünyadan Teknoloji Gündemi
- NVIDIA GeForce GTX 1060 tanıtıldı, ürünler yolda.
- AMD, Radeon RX480 kartların PCIe sorununu yeni sürücüyle çözmeye çalışıyor. Sürücü kullanıma sunuldu
- Avast, AVG’yi satın almaya hazırlanıyor.
- Huawei P9’la çekildiği ima edilen fotoğraf 5D Mark III ile çekilmiş.
- Huawei Samsung’a patent davası açıyor.
- Ürünlerinde kullandığı bir alan adını yenilemeyen TP-Link, güvenlik açığı oluşturdu.
- Snapchat, paylaşılan içerikleri saklayabilme özelliği getirdi.
- Chrome’a cast özelliği eklenecek.
- Mozilla, yeni Servo tarayıcı motorunu deneme olanağı sunuyor.
- iPhone 7 ile 16 GB seçeneği sunulmayacak.
- LG G5’in başarısız satışları, yönetim değişkliğine sebep oldu.
- ABD’de 500.000 adet iki tekerlekli hoverboard geri çağrıldı.
- Samsung MicroSD’nin yerini almaya aday UFS kartlarını duyurdu.
- Microsoft Windows 10 güncelleme uyarısı tam ekran olarak çıkmaya başladı.
- Windows Phone’dan giden gidene. CNN uygulaması 18 Temmuz’da kalkıyor.
- Facebook, Messenger’a uçtan uca şifreleme özelliği eklemeye hazırlanıyor.
- Avrupa Birliğini’nin yeni ‘cookie’ yasasının kaldırılması için telekomcular birleşti.
- 300 kadar erişim sağlayıcı firma, kapanma durumuyla karşı karşıya.
- Spotify ile Apple arasında kar payı kavgası.
- Alibaba, YunOS ile çalışan OS’Car’ı tanıttı.
- New Horizons’ın uzatılmış görevi NASA tarafından onaylandı.
- Çin Dünya’nın en büyük radyo teleskopunu yaptı.
- 2016 yılına 1 saniye eklenecek.
Oyun Dünyası
- Commodore 64’ün online oyunu Habitat yeniden çalıştırılacak.
- Valve’ın başı CS GO yüzünden derde girebilir.
- Xbox One’a ilk Universal Windows Platform uygulaması geldi.
- Pokemon Go büyük ilgi görüyor
- Evolve, Free 2 Play oyun modeliyle tekrar şansını deniyor.
- Blizzard, hile programları yazan firmayı mahkemeye veriyor.
- No Man’s Sky tamamlandı. 9 Ağustos’ta satışta.
- Microsoft, Xbox Play Anywhere sistemi konusunda ek bilgiler ve tarih verdi.
- Minecraft filmi 2019’da sinemalarda.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Erken geldi. Yolluk yapın.
Sabaha inşallah 🙂
Tatilde yakalandık internet de yok..
Bunu dumanla mı yazdın?
@gamsizm 3-5mb kaldı yahu 😰
@gamsizm in agabla bi alip veremedigi vsr bence. Bekliyor bu cocuk ya yorum yapsin ys mesaj atsin bende trolleyeyim bunu.
@zisegned zamanında Murat abiye csde birkaç hs attım da ondan 😉
@agab @gamsizm şu siteden AMR formatına çevirip ondan sonra indirdim, 5.29 MB tuttu. Tavsiye ederim. http://online-audio-converter.com/tr/
Ekolayzır ayarlarında yüksek frekansları açtın mı mis gibi oluyor valla, 5mB deyip geçmeyin.
Parametreler: 7.95 kbps, 8000 Hz
@cinnabon iOS veya macos uyumlu mu? 😔
@agab evet. AMR 3GPP standardı. Türkçesi: Bütün cep telefonları destekler.
@cinnabon destekler de bu telefonda Nasıl download olacak 😂
@agab bir şey indirmene gerek yok. Doğal olarak destekliyor çünkü telefon görüşmeleri de bu kodekle yapılıyor.
Şimdi hacı baba, url dediği yere mp3 dosyası linkini kopyalayıp yapıştıracaksın, dönüştüre dokunacaksın, sana online olarak küçültüp 5 mblık dosya linki verecek tıklayacaksın bitti gitti. Konuşana kadar biterdi çoktan. Dinliyorum bunu yazarken =) beceremeyecek bir şey yok.
@cinnabon hocam iPhone'a bir program/video/MP3 indirilemiyor. Webden dinleyebilirim dinlersem onu kast ediyorum
@agab linke tıklayınca indirmeyecek de Quicktime plugini çalışacak. Bende de iPad var, konuşacağına elin çalışsın hadi 🙂
Patron Çıldırdı.
iyi oldu bu 😀
Gündem geldmi çayı alıcaksın hafif arkaya yaslanıp dinleyeceksin. Reçete bu. 🙂
Erken gelmesi iyi oldu. Uyku gelmişti zaten 😀
Bir önceki gündemi otobüs yolculuğu sırasında dinlerim diyerekten dinlememiştim. Şu an otobüsteyim, bir önceki gündemi tam bitirdim yeni gündem bildirimi geldi. Nasıl mutlu oldum anlatamam 🙂
Yahu CNN uygulamasını kullanan mı vardı? Yüzyıllar önce yayınlanmış sonra da güncelleme almamış bir uygulama.
Gtx 1060 ve Samsung UFS kartlar önemli başlıklar.
Pepsi kola severken seda sayan pepsi reklamına çıkınca 2-3 yıl pepsi içmedim. Yine çıksın yine içmem.
Aysu Kayacı seni öpmez 🙂
@internettin-hoca 😀 öpse iyi olurdu ama .
Pokemon Go çok ciddi server problemleri yaşıyor şu anda. Oyun fena değil. Türkiye ayağı henüz resmi olarak açılmadı. Apk ile yüklemek mümkün.
Yahu sırf kafa bulmuşsunuz oturdum ben anlatıyorum:D
Avg ve avast sadece ücretsiz antivirüs sağlıyor havası yaratılmış fakat ikisinin de ücretli versiyonları da var.
Bayram seyran demedik Dİnledik.
Başkan OBAMA da dinliyormuş ... Hemen açtık dinledik .
(bakmayın takipçilerde yok ama ABD deki kanallara ayıp olmasın diye imiş simultane tercumanı öyle DİMİŞ...)
(UYARI ! : Bu metinde reklam içerik bulunur.)
Yenisi olsa gene dinleriz 🙂 teşekkürler
Haftalık gündem cuma akşamlarımda bulaşık yıkarken yanımda muhabbet ettiğim arkadaşlarım oldu:))
Sırf gündem gelicek diye bazı haftalar biriken bulaşıkları cumaya sarkıtıyorum, çok ciddiyim :))
sıkarlet için huawei p9 zaten alınır 😀
Dinleyelimmmm 🙂
İnternet erişim firmaları hakkında yaptığınız haber, uyanda balığa gidelim mode : on olmuş.
Olay başladı, sorun çözüldü siz daha yeni haber yapmışsınız. Keşke daha derin araştırsaydınız. Btk nın linsansına kimlerin sahip olduklarınıda verdiğim linkten bakabilirsiniz.
http://yetkilendirme.btk.gov.tr/Yetkilendirme/isletmeci-arama.xhtml
Beklemiyordum. sürpriz oldu.
1.5 hızında acayip çok iyi oluyor sesler 😀
Allah'ınıza kurban. 🙂
GTX 1060 vs RX 480 Karşılaştırması sızmış arkadaşlar 😀
Bu görselden anladığım gtx 1060'ın rx 480'den sadece 1.15 kat daha hızlı ve 1.45 kat daha az enerji harcadığı fiyat 25 dolar daha yüksek olursa gtx 1060 alınır ama 50 60 dolar daha yüksek olursa rx 480 alınır geçilir bu görseli nvdia yayınladıysa gtx 670'e babamın verdiği parada hakkım varsa haram zıkkım olsun resmen bilmeyeni kandırmak için yapılmış yapana görsem kiö sana bu saçmalığı yaptırdı diye sorarım
Klasik Nvidia grafik tablolarına bir gönderme sanırım. Kim hazırladıysa çok ince görmüş. 🙂
Nvidia 0,8 den başlatıp sanki 480 den çok çok hızlıymış diye yayınlayınca bu görseli 0,01 aralıklarla dalgasına hazırladılar 😀 @erdeminoff @kaan201645alp @nuguryurtsever
@alikoprulu29 ben onu düşünemeyince biraz sert daldım konuya 😃
o erişim sağlayıcı firmalar wifi fiber türü bağlantı alıp kablosuz olarak satış yapan firmalar.
çatıya ubnt veya tp link 5210g gibi cihazlarla aylık ücretli olarak satış yapıyorlar.
ama bu yasa ile ayakta durmaları biraz ihtimal dışı.
GTX1060 bana uygun görünüyor 1000 lira civarında olacaksa alınabilir
Yarın 18 saatlik otobüs yolculuğum var stok yapim
gelmiş gönlümün efendisi
anca izleyebilicez
RX 480 için gelen sürücüyle yapılan testlere bakılırsa durum hiç de kötü görünmüyor. Hatta önceki sürücüye kıyasla her iki senaryoda da performans artmış. Bu kadar kısa bir sürede gayet düzgün bir şekilde çözülmüş gibi duruyor sorun. Hem de performans artışıyla. Benim fark edemediğim bir olumsuzluk mu var acaba?
http://www.pcworld.com/article/3093406/components-graphics/tested-amds-new-driver-fixes-the-radeon-rx-480s-power-draw-and-boosts-performance.html
http://www.tomshardware.com/reviews/amd-radeon-rx-480-polaris-power-fix,4668.html
Reklamlar gerçekten etkili bisey, kendimden biliyorum hiç aklımda yokken donanım haberde gördüğüm bir telefon reklamı aklıma soktu satın almayı, evet telefon arıyorum ve hiç aklımda yokken o marka gidip onu aldım ve düşünmedim de pek. Neden daha önce millet aldı reklamını yaptı veya incelemelerini yaptı ve benim aklımda yer ettti. Reklamını goruncede alma isteği duydum.
cs:go'da kumar olarak geçen şey burda bahsedildiği gib item takası mı yoksa maçı kimin kazanacağına yönelik bahisler mi? Ben ikincisi diye biliyorum. @kadirg1976 @agab @kosmer @swift siz daha iyi bilirsiniz 🙂
@sonergunceler
İkincisi evet. Aynı Zamanda kasa açma vs de dahil sanırım
@leventp Levent Bey döktürmüş bugün, nazar değmesin.
Farkında mısınız bilmiyorum ama itunes Türkiye'den çıkarılmışsınız.. Artık orada podcastleriniz yer almıyor. Podcast linkiniz de bu yüzden çalışmıyor.
Bir yıl oldu neredeyse. Kullandığımız HTTPS protokolünü desteklemediği için görmüyor linkleri.
Cs go mevzusuna birilerinin el atması gerekiyordu bence. Kumar oynatan site var, bildiğin jackpot oynatıyorlar. Durum öyle ki, google'a jackpot yazınca direkt oyuna yönelik siteler çıkıyor artık. Kasa açma denilen şey bildiğimiz kazı kazan. Bahis yaptıran var, işi ticarete döküp çeşitli sitelerde sanal dükkan açıp satış yapan var. Donanımhaber'de, hesabında onbinlerce alet edevat olan adam gördüm, ilan açmış satıyor. Bir de yanlış hatırlamıyorsam ekşi'de bu ticaret sırasında dayak yiyen birileri vardı. Satışı yapılan parçalar 4000 lira ediyormuş, zorla almak istemişler. Resmen çılgınlık. Şahsi fikrim; bu oyun bir gün fena patlayacak. Ya büyük bir dolandırıcılık olacak ya da birileri gerçekten öldürülecek.
Bu arada rx480'deki performans düşüşü nerde yazıyor hakikaten? @nuguryurtsever 'in paylaştığı linklerde birkaç fps artış dahi var.
AMD'nin sürücüye eklediği uyumluluk modu açılınca ortaya çıkıyor. AMD'Nin ifadesi, sürücünün performans artışı sağlaması sayesinde onun da hissedilmeyecek olması ama tabii her oyunda artmıyor performans.
adana'da pokemon aramak baruta ateşle gitmek gibidir, uyarı yapayım dedim 😀
Chromecast'i Stockholm'den 390SEK'e aldın ve yağmurlu günlerde kaldığım AirBnB evindeki televizyonla kullandım, bence amacına uygun ekonomik bir çözüm. Pahalı olduğu için AppleTV yerine tercih ettim açıkcası.
Bu arada benim sevme nedenim şu: Netflix'i veya Spotify'ı açıyorum, telefona gelen bildirim seslerini dahil etmeden film/müzik tüketiyorum. Bluetooth hoparlör olunca Whatsapp bildirimlerinden müzik kısılıp duruyor.
Bende de chromecast var ve genelde film ve dizi izlemek ici kullaniyorum. Kablo karmasasina iyi bir cözüm. Ücretsiz video izleme yazilimini getvideostream.com adresinden indirebilirsiniz.
Ünlülerin reklamlarda oynaması aslında çok farklı bir durum.
Daha önceden çalıştığım yurt dışında çok büyük markadan isim vermeden bahsedeyim.
Ünlü insanların reklamlarda oynaması güvenden ziyade, insanların empatisi ile kazanç olarak geri dönüyor, kadınlara yönelik ürünler ünlüler kullanılırsa daha başarılı, erkeklerde kadınlardaki kadar verimli olmayabiliyor, ama oyun odaklı şeylerde bu neredeyse birebir aynı etkide.
Mesela bir kozmetik ürünü satacaksınız, blind test yapıyorsunuz, yani test ve anketlerde ürün marka adı vermeden birden fazla ürün test ediyor insanlar, genelde seçimler çok homojen, yani 5 ürün var ise genelde %20 hepsinin oranı, extreme durumlarda %30-40 olabiliyor ama çok çok az bu. ama ürünün adı açıklandığında %90 a çıkıyor beğenilmesi.
bunun altında yatan gerçek is, insanların bu ürünleri pazarlayan ünlülerin yerine koyması kendini, yani Scarlett Johansson ise yüzünüz, insanlar tamamen kendini onun yerine koyuyor, hatta bazı araştırmalar mimik ve vücut taklidi bile yapıldığını söylüyor.
çok daha ilginci ise, eğer bu yüzünüz olan ünlü kilo alırsa, popüleritesini kaybeder ise ürün satışları aynı oranda düşüyor, insanlar onun gibi olmak istemiyor artık. Bahsettiğim fenomen kozmetik ürünlerinin pazarlama temeli, teknolojide mesela alımlar bilinçli olarak geçse de aslında çok çok benzer paternler var 🙂
Amd bunu hep yapıyor hep bir beklenti ve gaz salıyor piyasaya sonra fıss gaz sesi ,bir kerede adam gibi bişey çıkarsında bizde ucuz ve performanslı bir ürün alalım ,gene piyasa dönüyor dolaşıyor kesin şunu aliyim mantıklı olur diyemiyorsun o soru işretleri illa oluyor ve görünüşe göre olmayada devam edecek.Ben nvidianın yolunu tercih ediyorum sonuçta pc oyunculuğunu bu adamlar şekillendiriyorsa boşa o kartları dx12 desteksiz çıkarmadılar bence yayılması bir 3 yılı bulacak gibi.
.
@gamsizm; bardak isteriz buna....
Kamu spotu gibi olmuş 😂
Benimsemek doğru bir bakış açısı ama ben daha çok karşılaşma, bir iki cümle edebilirim belki ya da görsem yeter daha etkili bu tip durumlara...
@gamsizm @hkellecioglu @leventp NVIDIA 1060 ve AMD RX480 ile ilgili bolumde, AMD'nin biraz hakkinin yendigini nacizane dusunuyorum. NVIDIA 1060 performansi icin 980TI ayarinda oldugu soyleniyor, kesinlikle RX480'in bir tik ustu. Benchmark sonuclarina gorede 2 adet 980TI SLI modunda 1070/1080 arasi bi performans verdigi gorulmustu. Bu yuzdendir ki 1060'da NVIDIA SLI opsiyonu sunmuyor. Bu sayede insanlar $500'a 2 adet 1060 alip $600-700 civarindaki 1080'e alternatif olarak almasin diye. Bundan dolayi hala AMD RX480'in 1060'a gore bir avantaji oldugunu dusunuyorum. Zaten bu devirde desktop toplayan grup bunu bir hobi olarak yapiyor ve butcesi limitli olan kisilerin ilerde bir kart daha ekleyip daha ileri video grafik performansi almayi planlamasi cokta gercek disi gelmiyor. Mesela 4K veya VR icin kesinlikle daha ileri bir video performansi opsiyonunun elde bulunmasi AMD'ye bir avantaj sagliyor diye dusunuyorum. Son olarak emeginize saglik gundem icin!!
ekonomik sistem toplayan kaç kişinin sistemi SLI/CF destekliyor acaba? uygun anakartların çoğu tek ekran kartı girişi ile geliyor
@frt Doviz kuru ve vergilerden oturu dedigine katiliyorum Fakat $70-$100 arasi bir cok Crossfire destekleyen anakartta var. Bu sayede cok buyuk farklar vermeden yine uygun ama crossfire destekleyen bir anakart almakta mumkun.
@frt AMD'nin çoğu karı zaten köprüye ihtiyaç duymuyor. SLI/CF için illaki 2 tane 16x pci-e'ye de gerek yok, bir tanesi en azından 8 olsun ki zaten genellikle öyle oluyor, yeterlidir. Zaten arasına denk gelen bir oyun yok, ya kullanamıyor ya da full ayarda başa çıkamıyor kart (tek kart ve ortalama oyuncu için konuşuyorum). O zaman zaten 2 tane 16x'e gerek yok.
@lterlemez tamam da 300-350 liralık anakartlarda 2 ekran kartı için slot bile yok diyorum. x8 x16 olayı değil. slot yok.
@frt Nasıl yani, benim ana kartım Gigabyte GA-MA750GT-UD3 ve üzerinde Phenom II X4 925 çalışıyor (eskiliğini anlatmak için veriyorum). Konuyu görünce baktım, 16x slotu var. Daha eskilerde olmayabilir ama son 5 yıl içindeki ana kartlarda mevcut (eğer demek istediğinizi yanlış anlamadıysam).
@lterlemez 2 tane var mı x16 slotu?
@frt İki tane yok, zaten olmasını beklemek güç çünkü bu olay, benim anladığım kadarıyla kuzey (veya güney, tam hatırlamıyorum) doğrudan alakalı değil. Okuduklarımdan anladığım, bu işin cpu ile de alakası var. pci-e slotlarının bağlantısının köprüye mi cpu'ya mı bağlı olduğu ile de ilgili. Yani iki tane (veya daha fazla) 16x slotunuz olsa da birisi köprüye diğeri cpu'ya bağlı ise zaten iki veya daha fazka 16x slotu 16x hızında kullanamıyorsunuz. Konuyu iyi okumak lazım, neden olduğu/olmadığı (dolayısı ile maliyet) konusu ortaya çıkıyor.
@frt http://www.donanimhaber.com/anakart/haberleri/Gigabyte-X99-DesignareEX-Bu-anakartta-yok-yok.htm
Yatarken haftalık gündem değerlendirmesini dinlemek gibisi yok..
3 Haftadir iTunes'dan erişemiyorum podcast'lere birşey mi oldu podcast kanalına
Evet bir yıldır yok.
Bende 2 hafta önce aynı soruyu sordum bana da bir yıldır yok dedi halbuki bir hafta önce indrimiştim.
@gamsizm Evet bende 3 haftadır erişemiyorum. Murat abi bir daha konulmayacak mı podcastler itunes'a
Eskiden takip edenler dinleeybiliyormuş ama bir kere takibi bırakınca dönüşü yok. Apple'ın https protokol hizmetlerini desteklemesi gerekiyor. Şu an çok sınırlı. Bizimkini desteklediğinde yeniden ekleriz.
@gamsizm
TP-Link haberinizi dinledikten sonra aklıma geldi, kontrol ettim ve sayenizde yıllardır kovaladığım caliskaner.com adının boşa çıktığını gördüm. Hemen satın aldım, çok teşekkür ediyorum.
Merhaba
MSI GT70 2OD cihaz kullanıcısıyım. [ https://www.msi.com/Laptop/GT70-2OD.html ]
Üründe 2 tane SSD var fakat bana yetersiz kalıyo 3.SSD yi takmak istiyorum.
Cihazda bulunan SSD ler SanDisk SD6SF1M - 128GB markalı ve RAID ile birleştirilmiş durumda.
Benim sorum ise bu 3.SSD yi alırken neye dikkat etmeliyim uyuym problemi çıkmaması için beni bu konuda nasıl yönlendirebilirsiniz ?
Mesela [ Samsung 850 Evo 120GB 540-520MB/s mSATA SSD (MZ-M5E120BW) ]
bu ürünü alsam ve 3 SSD yi RAID ile baştan birleştirsem çalışma performansında bi sıkıntı çıkarmı sizin önerebileceğiniz bir model var mı bu 2 tane SanDisk e uygun olarak.
Merhaba 3. SSD'yi alıp neden birleştirmek istiyorsun onu anlamadım burada birleştirme yaparken Raid 0 yapılmış yani 2x128GB =128GB yarısını bir yere yazar yarısını diğerine performans 2 kat artar ama kullanılan alan sabit kalır. Aynı işlemi 3. ile yapman sadece performansı artıracaktır alan olarak bir katkısı olamayacaktır ayrıca SSDlerden birisi bozulduğunda yada hasar aldığında verilerin ikiye bölündüğü için 2 SSD den gitmiş olacak kurtarma şansın olmayacak. Burada senin yapman gereken Raid iptal edip 128+128=256GB olarak kullanmak yada Raid 1 yaparak tek SSD gibi davranmasını da sağlayabilirsin yani tek 256GB olacak yada o ikisini satıp büyük boyutlu tek bir tane alacaksın yada 2 tane alıp Raid 0 yapacaksın önünde çok seçenek var 🙂
@alikoprulu29 hocam şimdi şunu bi netleştirelim önce
RAID 0 işlemi ile 3x128 gb lik bir işlemde disk boyutu yaklaşık 384 gb ye ulaşacak ve diskin okuma yazma performansı artacak FAKAT diskteki verilerin güvenliği olmuyacak herhangi bir arızada verilerin tümümnün kaybına sebep olacak.
RAID 1 de ise 3x128 gb lik bir işlemde güvenliği güvenceye almış olacağız aynı veri 3 diske de yazıldığı için veri kaybı önlenecek ama kapasite 128 gb olarak kalacak
doğru mudur
@yunusemrekucuk23; Doğrudur, ve 0+1 (Raid 10) yaparsanız da iki özelliği birlikte kullanıyorsunuz. Dezavantajı disk sayınızı arttırmasıdır.
@lterlemez peki esas soruma gelecek olursak
msi ın kendi sitesinde
Storage: Up to 384GB Super RAID 2 + 750GB HDD 7200rpm
yazıyo. Anakarta da baktım 3 tane slot var yani şöyle 128x3 : 384 gb oluyo onlar 2 tanesini koymuş bende 3. yü takmak istiyorum ama aynı marka aynı model ve aynı boyut ta değil bu nasıl bir sorun teşkil eder 120 gblik buldum 128 lik aynı ürünü bulamadım illa 128 lik SanDisk mi almalıyım esas sorum tam olarak bu dur
ha bide yaklaşık 3 yıldır kullanıyorum bu pc yi yani ssd lerde bi yıpranma olmuş olabilir şimdi 3.yi alıp raid 0 yapmak mantıklı bir hareket mi
@yunusemrekucuk23; 1x500 ve 2x750'lik (veya benzeri) var diyelim. Bildiğim kadarıyla (biraz araştırma yapmak iyi olacaktır ama bana göre mantıklı bir sonuç) 750'likler 500'den formatlanıp, kullanıma hazırlanır. Disklerin birbirlerine mümkün olduğu kadar benzer seçilmesi iyi olacaktır. Raid 1 yaptığın zaman çok problem değil zaten, sistemi kapatıp yıpranan disk değiştirilip, raid sistemi rahatlıkla yeniden oluşturulabilir.
Yeni gündemi bekiyoruz sayın yetkililer 🙂