Bugün fazla #ParolaYöneticisi ile vakit geçirip, buraya ileti attım, bu son olsun bugünlük.

Malum Lastpass'tan Bitwarden'a göç sürüyor. Ben de içindekileri tamamen sıfırlayıp hesabı kapatmadan, Lastpass'ı telefondan kadırayım, alışkanlık kazanayım bir süre Bitwarden ile dedim. Ama aynı zamanda Lastpass Authenticator uygulamasını da kullanıyorum 2FA için, o kalsın diye düşündüm. Fakat Lastpass'ı kaldırınca Auth uygulamasının yedekleme tarafı da çalışmayı durdurdu. Yedekle deyince, sistemde Lastpass yüklü olmalı diyor. 😀

Şimdi mecburen 2FA için de yeni bir uygulamaya geçeceğim. Authy iyi gibi duruyor. Bulut yedeklemesi de olan alternatifleri de duymak isterim sizden.
#2fa #ikiadımlıdoğrulama #lastpass #Bitwarden

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Güzel Hosting, Bayram indirimi yapmış, işine yarayan olursa baksın.
Sadece yeni hizmet alacaklar için geçerli ama mevcut hizmete uzatma vs olmuyormuş.
İndirim kodu: 3WIALE0RB2
https://www.guzel.net.tr/blog/duyurular/2018-kurban-bayrami-yeni-hizmet-kampanyasi-indirim.html
#İndirimKuponu

2018 Kurban Bayramı Yeni Hizmet Kampanyası - %40 & %60 İndirim - Güzel...

Kurban bayramında herkesin Güzel Hosting kalitesi ile tanışabilmesi için, yepyeni bir kampanya ile karşınızdayız. Web Hosting, Reseller hosting ve Radyo Hosting yıllık alımlarda...
BeğenFavori PaylaşYorum yap

İnternete artık mobilden bağlandığım için, hayatımda bazı değişiklikler yaptım (Daha az mb harcansın diye 🙂 ). Mesela Go veya Nodejs de kullandığım libim dökümanı lazım oluyor. Hemen "home/../go" nodejs için de ".node_module" içinde gezip README.md dosyalarına bakmak yeterli oluyor. İnt. sayfalarında gezmek yerine oralardan bakmak işleri biraz da olsa hızlandırdı 🙂 Tabii devdocs.io ve https://zealdocs.org 'u unutmayalım.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

TeknoSeyir için sıfırdan tasarlanan kasa TeknoKüp Mod 1

TeknoSeyir'in en sıkı ve yetenekli müdavimlerinden İsmail Ozan İzci, TeknoSeyir için bir kasa tasarladı ve kendi elleri ile üretti. Bu bölümde Can ile kasanın yapım aşamasını ve üretim tekniklerini bize anlatıyorlar. Daha sonra içine sistem de kurulacak.

Asaltek'e ulaşmak isterseniz link burada.

Teknolojiye dair son haberleri kaçırmamak için ABONE olun ► https://goo.gl/z4MuvY

Web Sitemiz: http://teknoseyir.com/

TeknoSeyir Ailesi Kanalları:
Oyun Kanalımız: Gamende ► https://goo.gl/MN4ExT
Otomobil Kanalımız: Otoseyir ► https://goo.gl/ZXgxLT

Sosyal Medya Hesaplarımız:
Twitter ► https://twitter.com/teknoseyir
Facebook ► https://www.facebook.com/TeknoSeyir

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 233

İçerik çalınmasına alıştık da bu da ilginç oldu 🙂 Kaynak? Akit.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 131

TeknoSeyir'in beklenen YouTube ödülü geldi. 100.000'i geçmemizde katkıda bulunan herkese teşekkürler !

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 55

Dell XPS 13 der, susarım. Maksat çıkıntılık olsun... 🙂

http://www.dell.com/tr/p/xps-13-9343-laptop/pd

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 11

C# Uygulaması ile Arduino Üzerinden RGB Led Sürme

Herkese merhaba, dün C# uygulaması ile PC üzerinden Arduino'ya bağlı RGB ledi
kontrol eden bi proje paylaşmıştım. Gelen istekler üzerine bu gün hem o projeyi
anlatacağım hem de c#da serial port ile haberleşme konusuna değineceğiz.

Öncelikle bize 1 adet rgb led 3 adet uygun direnç ve breadboard gerekli.
Benim kullandığım rgb led modülü kendi üzerinde direnç içerdiği için ben tekrar direnç
bağlamıyorum. Bağlantıları resimde gösterildiği gibi yaptıktan sonra kodlarımıza geçelim.

Arduino için kodlar:

int rpin=11; //giriş pinlerini tanımlıyoruz.
int gpin=10;
int bpin=9;
String red, green, blue; //uygulamadan gönderilecek değerin atanacağı stringleri tanımlıyoruz.
int rval, gval, bval; //çıkış gücü olarak kullanacağımız değişkenler.

void setup(){

Serial.begin(9600); //9600 portundan seri bağlantıyı açıyoruz.
pinMode(rpin, OUTPUT); //pinlerimizi output olarak tanımladık.
pinMode(gpin, OUTPUT);
pinMode(bpin, OUTPUT);

}

void loop(){

if(Serial.available()>0) //eğer seri bağlantı varsa.
{
blue=Serial.readStringUntil(','); //stringi virgüle kadar blue değişkenine at.
bval=blue.toInt(); //blue stringini inte çevirerek bval değişkenine at.
analogWrite(bpin, bval); //bpin den bval değerini yaz.

green=Serial.readStringUntil(',');
gval=green.toInt();
analogWrite(gpin, gval);

red=Serial.readStringUntil(',');
rval=red.toInt();
analogWrite(rpin, rval);

}

}

Burada dikkat edilmesi gereken nokta arduinonun pcden son gelen değeri ilk olarak okuması
o yüzden pcden rgb olarak atayıp arduino kodlarında bgr sırasıyla işlem yaptırdık.

Gelelim C# kısmına

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
using System.IO.Ports; //serial port kullanabilmek için

namespace rgb_led
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
serialPort1 = new SerialPort(); /*Designerda toolboxdan serialPort itemi eklemeyi unutmayın. */
serialPort1.BaudRate = 9600; //Portu belirtiyoruz.
}

private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
textBox1.Text = "COM3";
}

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
timer1.Start(); //intervalı 100ms olan timer nesnemizi başlattık.
try
{
serialPort1.PortName = textBox1.Text; //port adını textBox1 den almasını sağlıyoruz.
if (!serialPort1.IsOpen) //eğer port açık değilse .
serialPort1.Open(); //portu aç.
MessageBox.Show("Bağlandı"); //bağlandı uyarısını ver.
}
catch
{
MessageBox.Show("Seri Port Hatası!");//bağlantı kurulamazsa hata bildirim mesajını göster.
}
}

private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e) /*her 100ms de bir arduinoya değerleri gönderiyoruz.*/
{
try
{
string rval = trackBar1.Value.ToString(); //trackBar1 değeri rval değişkenine aldık.
textBox2.Text = rval; //değeri textBox2 ye yazdık
serialPort1.WriteLine(rval); //değeri seri porttan gönderip
serialPort1.WriteLine(","); //değer bitince sonuna virgül ekledik.

string gval = trackBar2.Value.ToString();
textBox3.Text = gval;
serialPort1.WriteLine(gval);
serialPort1.WriteLine(",");

string bval = trackBar3.Value.ToString();
textBox4.Text = bval;
serialPort1.WriteLine(bval);
serialPort1.WriteLine(",");

}
catch (Exception ex) { }
}

private void button2_Click(object sender, EventArgs e) //bağlantı kesme butonu
{
timer1.Stop(); //timerı durdurup.
serialPort1.Close(); //portu kapattık.
}

}
}

Yukarıda ki kodda virgüller arduinonun değerleri ayırmasını sağlıyor.
Proje dosyalarını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.
http://s4.dosya.tc/server/AeQu1C/RGB.rar.html
Bir başka projede görüşmek üzere 🙂

#Arduino #RehberBolumuIstiyoruz #CodeEtiketiLazim #c#

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Elite 110 Mini ITX Oyun Odaklı Sistem (GTX 970 Mini)

Merhaba arkadaşlar

Uzun süredir aklımda bulunan sistemi an itibari ile toplamış bulunuyorum. Forumda bir çok arkadaşımız mini itx sistem toplamayı düşünüyor bu arkadaşlarımıza yardımcı olması açısından küçük bir inceleme ve test yazısı hazırlayacağım.

*Zaman içerisinde gereken benchmark programları ve oyun testleri yapılacaktır şuan için sistem test aşamasındadır.

----------SİSTEM BİLEŞENLERİ----------

*Cooler Master Elite 110
*Msi Z97I Gaming Ac
*Intel i5 4670k
*Corsair Vengeance 4x2 1600 Mhz Ram
*Gigabyte gtx 970 mini
*Corsair Hydro H60
*Cooler Master V550 (Yarı Modüler)
*Crucial 128 gb ssd
*Western Digital 1 Tb Cavier Blue

----------NEDEN TERCİH ETTİM?----------

*Elite 110

-Bir çok donanım meraklısı aklından bir kerede olsa minik bir sistem toplamayı geçirmiştir. Bende uzun süredir düşünüyordum ve ilk etapta ilgimi çeken kasa Corsair Obsidian 250D olmuştu. Obsidian 250D'yi satın aldım , kasa kalite olarak olsun görsel olarak olsun ben burdayım diye bağırıyordu Corsair burada kalitesini ortaya koymuştu. Corsair kasayı her ne kadar çok sevsemde tahmin ettiğim kadar küçük değildi ben daha küçük bir şeyler arıyordum ve yeni bir arayışa girdim. Bunun sonucunda şuan kullanmakta olduğum Elite 110'unu keşfettim. Elite 110 tüm isteklerime cevap vermişti;oldukça kompakt boyutları,120mm radyatör desteği,usb 3.0 desteği... Elite 110 elime ulaştığında işte aradığım kasa buydu dedim.

*Msi Z97I Gaming Ac

-Mini ITX bir sistem toplamaya başladığınızda ülkemizde sunulan bileşenlerin ne kadar kısıtlı olduğunu anlıyorusunuz. Anakart seçiminde satın alabileceğiniz yalnızca 5-6 model mevcut. Asusun çok güzel mini ITX anakartları olmasına rağmen ülkemizde bulamadım. Beni Msi z97I mini'ye iten Z97 chipseti , usb 3.0 desteği , bios arayüzü , görsel olarak göze hitap etmesi ve dahili wireless özelliğinin olması oldu.

*Intel 4670K

-İşlemci olarak kafamda 4690k vardı fakat sistem düşündüğümden fazla tuttu bu yüzden ikinci ele yöneldim. Forumdan temiz bir 4670k temin ettim. Anakartımızın otomatik hız aşırtma özelliği ile 4,0 ghzde stabil değerlerde çalışıyor. Bir süre sonra elle hız aşırtma yapacağım bakalım sonuçlar nasıl olacak.

*Corsair Vengeace Ram

-Corsair ramler önceden elimde bulunuyordu. Sıfırdan sistem toplayacak arkadaşlarımıza kesinlikle düşük profil ram öneriyorum. Sıvı soğutma kullandığım için ramlerin yükseklikleri sorun yaratmadı fakat düşük profil ramlerim olsaydı H60'ın üzerine bir adet daha fan ekleme şansım olacaktı.

*Gigabyte Gtx 970 Mini

-Uzun süredir mini sistem toplamayı planladığımı söylemiştim bunun önünde ki engel Nvidia tarafında maxwell mimarisi ile aşıldı. Maxwell mimarisinin getirdiği verimliliği fırsat bilen üreticiler yüksek seviye ekran kartlarının minik versiyonlarını üretti. Şuan piyasada hem gigabyte hemde asus olmak üzere iki adet gtx 970'in mini sürümü mevcut. Bu kartlar hakkında detaylı test ve inceleme bulmanız çok zor benim satın aldığım zaman diliminde asus gtx 970 satışa sunulmamıştı doğal olarak bende tercihimi gigabyte gtx 970'den yana kullandım. Kartın performansından ve soğutmasından oldukça memnunun gigabyte çok başarılı bir iş çıkarmış. Normal boyutlardaki gtx 970ler kadar güçlü olmadığını söylebilirim benchmarklarda 100-200 puan düşük alıyor. Kart 1080p'de oynadığım hiç bir oyunda zorlanmadı ve tüm oyunları ultra ayarlarda çok rahatlıkla oynatabildi. Sentetik testlerden çok günlük kullanıma baktığımız zaman sahip olduğumuz ürün ihtiyacımızı karşıladıktan sonra benchmark değerlerine takılmanın bir anlamının kalmadığını düşünüyorum.

*Cooler Master V550 Yarı Modüler

-Mini ITX bir sistem toplayacağınız zaman sizi en çok düşündüren parça güç kaynağı oluyor. Tüm sisteminize yeterli gücü verebilmenin yanında kablo yönetimi ve boyut olarak size rahat çalışma yerini de sunması gerekiyor. Mini ITX bir sistem için modüler güç kaynağı olmazsa olmazımız diyebiliriz. Türkiye'de bilindik alışveriş sitelerine baktığınızda aradığınız güç kaynağına ulaşmanız biraz güç zira filtreleme seçeneğinden modüleri seçtiğiniz az güç kaynakları birden 750W'a fırlayıveriyor. Maxwell mimarisinin ve haswell mimarisinin verimliliğimizi ele aldığımızda böylesine kompakt bir sisteme 750W gibi üst düzey bir güç kaynağı israf olacaktır diye düşünüyorum. Cooler master burada kullanıcıları mutlu edecek bir ürün ortaya koymayı başarmış. Güç kaynağının tek eksiği yarı modüler olması , tam modüler olarak gelseydi eminim ki bir çok kullanıcı daha memnun kalırdı. Güç kaynağının öne çıkan yönleri ise;gold sertifikası ile yüksek verimlilik sunması ve sessiz çalışması. Bütçeniz uygunsa alternatif olarak Sfx 600W tam modüler güç kaynağı tercih edebilirsiniz oldukça kompakt boyutları ve ince kabloları ile daha çok yerden kazanarak kasanızda hava akımı için yeterli boşluğu sağlayabilirsiniz. .

*Corsair Hydro H60

-Böylesine ufak bir sistemde kullanıcıların soğutma konusunda endişileri vardır. Hem işlemciyi yeterince soğutabilecek hemde yer konusunda sorun çıkarmayacak bir işlemci soğutucu tercih etmeniz gerekir.Kule tipi soğutucuları dar alan sebebiyle tercih edemezsiniz ve bunun sonucunda elinizde sayılı seçenek kalır. Eğer toplamış olduğunuz sistemi overclock yapmadan kullanacaksanız hava soğutma tarafında hem fiyatı hem de kapladığı hacim dolayısıyla en iyi seçeneğin Noctua NH-L9i olduğunu söyleyebilirim. Overclock yapmayı düşünüyorsanız sıvı soğutma tercih etmeniz faydanıza olacaktır. Kasamız 120mm radyatörleri desteklediği için sıvı soğutma tarafında hem Cooler Master'ın hem de Corsair'in hazır soğutma kitleri tercih edilebilir. Ben tercihimi Corsair'den yana kullandım ve performans odaklı olan H60 modelini tercih ettim. Kasanızda sessizliğe daha çok önem veriyorsanız Corsair tarafında H55 tercih edebilirsiniz. Cooler Master tarafında ise Seidon 120M ve Seidon 120V fiyat olarak daha uygun olması dolayısı ile tercih edilebilir.

*Cooler Master Sleeve Bearing 80mm Fan(80x80x15)

-Sistemi kurup oyunları denemeye başladığımda ekran kartının sıcaklığının 80 derecelere dayandığını ve kasanın sol ön tarafına sıcaklık vurduğunu gördüm. Bu sorunun ardından sol tarafta bulunan iki adet fan yuvamıza fan arayışı içine girdim. Fanlar ve ekran kartı
arasında dar bir alan olduğu için Cooler Master'ın 80x80x15mm boyutlarındaki slim fanlarını tercih ettim. İlk etapta fanlardan çok beklentim olmamasına karşın sonuç gayet etkileyiciydi;fanlar kasanın ön yüzüne vuran sıcaklığın tamamını aldı ve ekran kartını 68-70 derece seviyesine indirdi. Bu fanlar doğrudan güç kaynağına bağlanıyor ve 12V ile çalışıyorlar,fanlarımız 12Vde sesli çalıştığı için molex üzerinde ufak bir oynama yaparak fanlarımızı 7V'da çalıştırdım. Soğutmadan bir iki derece ödün vermeme karşın sistemdeki ses sorununu bu şekilde çözdüm.

Fanları Amazon üzerinden satın alabilirsiniz: http://www.amazon.com/Cooler-Master-Bearing-Computer-Coolers/dp/B005C31GIA/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1425161499&sr=8-1&keywords=80mm+slim+fan

Dip Not:Fanların içerisinden gerekli molex kablolar çıkıyor.

Aşağıdaki fotoğraftanda görebileceğiniz üzere iki fan doğrudan ekran kartının üzerine üflüyor.

http://i.hizliresim.com/M6VDm2.jpg

--------Montaj Sonrasında Yaşadığım Sorun----------

*Sistemi topladıktan sonra hdmi girişini ekran kartına takarken kasada bulunan çıkıntıdan dolayı hdmi girişini kasaya takamadım. Bu çıkıntının burada neden konumlandırıldığını anlayamadım doğrusu. Kasada çıkıntı bulunan bölümde hdmi girişi için yeterli yer açılması için hdmi kablosunun eni kadar bir alan kesmem gerekti. Gerekli işlemi uyguladıktan sonra hdmi yerine oturdu ve ekrana görüntü geldi.

http://i.hizliresim.com/Lpl27z.jpg

http://i.hizliresim.com/rg5jBz.jpg

----------Montaj Sonrası Bir Görüntü----------

http://i.hizliresim.com/Lpl2pG.jpg

----------SIK SORULAN SORULAR----------

Montaj sırasında zorlandınız mı?

*Montaj bir hayli keyifli başladı güç kaynağını takma aşamasına gelindiğinde ise işler biraz sarpa sarmaya başlıyor. Kablo düzenini doğru yapabilmek için iki kere kabloları çıkarıp tekrar takmam gerekti , en sonunda doğru kablo düzenini oturtabildik ve sorun ortadan kalktı.

Sıcaklık değerleri normal mi?

*Ekran kartında yük altında 69 dereceden yukarısını henüz görmedim. İşlemcimizi msi anakartının sağlamış olduğu OC/genie özelliği sayesinde overclockladım ve işlemciyi 4,0 ghz'de kullanıyorum. İşlemci sıcaklıkları sistem boşta iken 38-45 derece arasında seyrediyor , yük altında henüz test etme fırsatım olmadı test ettikten sonra gereken bilgileri ekleyeceğim.

Kasadan gelen ses seviyesi nasıl?

*Kasadan gelen ses miktarı normal atx sistemler ile hemen hemen aynı.

Neden daha geniş kasa tercih etmediniz?

*Mini ITX sistemlerin minimum hacim maksimum performans odaklı toplanması gerektiğini düşündüğüm için bu kasayı tercih ettim.

Sistemde kullanılan bileşenler Hackintosh ile uyumlu mu?

*Evet , sistemde ki 120Gb SSD ikiye bölümlendirilmiş olup yeni oluşturalan 50 gb'lık bölüme hackintosh 10.10 kurulmuştur. Sistem gayet stabil bir şekilde çalışmaktadır. Appstore üzerinden 10.10.2 güncellemesi yapılmıştır. (Wireless yongası Mac OS X tarafından desteklenmemektir.)

----------Benchmark Sonuçları----------

Uniqine Heaven 4.0

http://i.hizliresim.com/DlYER6.jpg

3D Mark 11 Demo
http://i.hizliresim.com/mGMdz1.jpg

Monster Hunter Benchmark Sonucu
http://i.hizliresim.com/EVmbq8.jpg

Thief Benchmark Sonucu

http://i.hizliresim.com/7oaD8Y.png http://i.hizliresim.com/P51DE5.png

Tomb Raider 2013 Benchmark Sonucu

http://i.hizliresim.com/nAQlkN.png http://i.hizliresim.com/1Y6E4B.png http://i.hizliresim.com/LplD20.png

----------Oyun Testleri----------

Battlefiled 4 Multiplayer http://youtu.be/QJua5eEeeDo

Assassin's Creed Unity
http://youtu.be/jgUXx2qjXKk

Sleeping Dogs(Steam high-textures dlcsi kurulu)
http://youtu.be/4yQlmwUb298

Max Payne 3
http://youtu.be/iK4TdrYdpz8

#gtx970mini #miniITX #teknoküp #HaberinizOlsun @gamsizm @leventp

#akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 5 / 39