Arkadaşlar herkese selam, bilgisayar alma arifesindeyim ve en iyi yardımı buradan alabilirim diye düşündüm.
Durumum: Şu anda macbook air m1 ve rtx3050'li iki tane laptopum var ve taşıması benim için zor oluyor. Bu iki cihazı tek bir bilgisayarda birleştirmek istiyorum.
İhtiyacım: Kullanacağım bazı mühendislik uygulamaları ve office uygulamaları (Autocad, Primavera, sap2000) macos'de olmadığından ya da farklı çalıştıklarından bir Windows laptop arıyorum. Aradığım cihaz macbook pro 14'e alternatif olabilecek bir cihaz yani Dell Xps, Lenovo Thinkpad vb. tarzı
Aradığım: Önceliğim taşınabilir olması (~14 inch 1~1.6kg ağırlığında). Pili tüm günü çıkartabilmeli (hafif kullanımda 8-10 saat). Malzeme kalitesi, menteşesi, klavyesi, trackpadi, hoparlörü ve ekranı iyi olmalı (kısaca Premium olmalı diyebiliriz). I/O'ları çeşitli olursa iyi olur (hdmi, usb-a, sd card vb.)
Kullanacağım programlar öyle inanılmaz sistem gerektiren programlar değiller ancak bilgisayarın cpu ve gpu'sunun güçlü olması benim için bir avantaj, kullanım esnasında performans kaybı yaşamaması da önemli. Ayrıca aldığımda uzun yıllar kullanayım istiyorum. Yazılımsal problemlerde de uğraşmak istemiyorum.
Aslında Amazon'dan hp omnibook ultra flip aldım (16gb/1tb) ancak işimi tam görür mü emin olamadığımdan paketi açmadım. Macbook pro 14'de sanal Windows ile kullanacağım programların sorunsuz çalışacağını bilsem düşünmeden macbook alırım bu arada ama internetten doğru düzgün bir kaynak bulamadım maalesef. Bütçem de bunlara istinaden en fazla 60.000tl, uyguna seçenekler var ise 2. el seçeneklere de açığım.
@alatristes Gönderiyi sen mi sildin?
Pcr testlerinde pozitif çıkmak neye bağlı? Yani birisi ile temaslısınız mesela ancak ne zaman test olursanız sonuca güvenebilirsiniz?
Ios'de Safari geçmişini silmeme rağmen öncesinde girmiş olduğum siteler arama kısmında karşıma çıkıyor. Bu geçmişi nasıl silebilirim?
Örnek:
Selam @orcun, Annemin iPhone 6'sı su kaynaklı bozuldu. Telefon önemli değilde içindeki fotoğrafları kurtarabilme şansı var mıdır? Rica etsem bilgi verebilir misin? Mümkünse sana göndermek istiyorum verileri kurtar diye.
Şurada doğru düzgün bir tartışma yapıyoruz adam puf oldu. Eğer banlandıysan @korayer bir şekilde iletişim adresi iletebilirsen devam etmek isterim.
Merak ettiğim bir şey var. Şimdi bizim Doğu Akdeniz'de ki ormanlarımızın çoğunluğu kızılçam. Bu çam türü de yanmaya elverişli, daha doğrusu bu ekosistem yanmaya elverişli ve yanmaya karşı adaptasyon geliştirmiş. Bu enteresan ancak gerçek bir durum ve buna yangın ekolojisi deniyor, yangın sonrası bu ormanlar 1-2 yılda bile çok ciddi toparlanıyor.
Uzmanlar ve okuduğum makalelerde bu tür yangın ekolojisinde ki ormanlara yangın sonrası fidan dikmek yarardan çok zarar getirir, ekolojik çeşitliliği öldürür diyor. Ancak TEMA bugün bu yangın bölgelerini de kapsayan bir fidan kampanyası başlattı ve muhtemelen çok büyük destek alacak.
Bu durumda uzman olmadığım için bir şey diyemiyorum ancak TEMA'nın yaptığı doğru mu yoksa popülist ve arkasında başka dinamiklerin olduğu bir kampanya mı nasıl kontrol edebiliriz? TEMA'nın bu konu özelinde bir açıklaması vs. yok. Gerçekten çok merak ettiğim bir konu. Popülizm ve insanların gazını almak uğruna belki de ekolojik çeşitliliği katledeceğiz insanlarda vicdan mastürbasyonu yapacak diye korkuyorum.
Görüntü Santa Barbara'ya ait. 2017 sonunda inanılmaz derece büyük bir yangın olmuş. İlk fotoğraf yangından 3 ay sonra çekilmiş, ikinci fotoğrafsa ondan 1 yıl sonra. Yangının ismi Thomas Fire.
Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Fire

Herkese selam,
Yapı Kredi ve İş Bankası'nda hesap açtıracağım ama kararsız kaldım hangisini seçsem diye. Hali hazırda Ziraat'de hesabım var, bir tane ana bankam olarak kullanacağım özel banka istiyorum.
Arada sırada havale/eft'nin yanında ileride düşük limitli kredi kartı çıkarma düşüncemde var. Siz hangi bankayı neden tercih edersiniz?
Herkese selam, önemli bir konuda soru sormak ve sizden tavsiye istiyorum.
1 hafta önce elektrikli değirmenimde bir gariplik fark ettim, hemen satın aldığım yeri aradım. Aradığım yer ürünün resmi distribütörü bu arada. Bana dediler gönderin biz yapalım, bende onlara kargoladım, ürün onlara ulaştı ve sorunu çözmüşler, temizlik yapmışlar ve bana dediler ki 150 TL + KDV ücreti var. Ürünün garantisi mevcut bu arada.
Başta bana ücret alınacağını söylememeleri zaten sinirlendirdi, açıklamaya arıza tespiti için ürünü demonte ettik, temizledik, arızayı bulduk ve tamir ettik yazdılar. Ben baktığımda arıza tespit ücretinin yasal olmadığını fark ettim.
Bir de kullanıcı hatası diyorlar o biraz teknik olduğu için oraya girmek istemiyorum. Özetle ben değirmeni söküp temizlemiştim ancak markanın resmi youtube kanalını referans aldım, zaten kasalı bilgisayar gibi. Parçalar son kullanıcının bile demonte edip monte edebileceği şekilde tasarlanmış, içinin açılıp bir zarar vermek çok bariz olur. Benim yaptığım temizlik ile bozulan ayar epey bağımsız.
Bu durumda neyi yapmam en mantıklısıdır? Parayı ödeyip hemen ardından THH'ye mi başvurayım? Fikirlerinizi merak ediyorum.
Geçtiğimiz aylarda arkadaşım için THH'ye başvurmuştuk. Bugün son işlemde 'Gündemden çıkarıldı' ibaresini gördüm. Ne demek olduğu ile ilgili bir şey bulamadım, bunun anlamı nedir?
Windows tarafında şöyle bir keleklik var. Cihazlar bir macbook kasası kalitesinde olmuyorlar. En iyisi bile malesef öyle değil. Sadece macbook'a yakınlar o kadar.
Denklem ise basit. Çok donanım isteniyorsa ağırlık artıyor ancak pil ömrü düşüyor. Harici gpu isteniyorsa pil ömrü zaten çok daha fazla düşüyor. Bunun ortası denilebilecek apu cihazlar var. Bu yeni çıkan amd'in ryzen ai max serisi işlemcili bir notebook'u olabilir.
Omnibook'a gelirsek spec nedir tabi bilmiyorum ama 16 gb ram ile pek olacak iş değil çünkü genelde zaten o bellek artmıyor o seviye cihazlarda hem de artmadığı gibi gpu onboard bellekten yiyor. Windows cihaz iş güç vs dendiğinde artık 32 gb'a odaklanmak lazım.
https://www.hepsiburada.com/hp-omnibook-7-aerongai-13-bg1000nt-b92qlea-ryzen-ai-7-350-32gb-ram-1tb-ssd-13-3-inc-wqxga-windows-11-p-HBCV00008JJNIL? https://tweakers.net/reviews/13326/hp-omnibook-7-aero-ultralichte-reispartner-met-compromissen.html?_x_tr_sl=NL&_x_tr_tl=EN&_x_tr_hl=EN Bu cihaz fena değil ancak gene de eksikleri var. Hdmi usb a 2 type-c vs bunlar var ama kart okuyucusu yok.
Zaten kusursuz bir cihaz beklemiyorum hepsinin bir noktasından gol yiyeceğim illaki. Harici gpu olmasada oluyor galiba son cihazlardaki apular artık gtx1650 seviyelerini yakalıyor gibi bu da bana yeter muhtemelen. Omninin speci intel ultra 256v, 16gb ram ve 1tb ssd. Evet alırken nedense apunun da o ram'e ortak olduğunu hesap etmeyi unutmuşum 🙂 Öneri için teşekkürler biraz inceleyeyim.
@august Senin attığın intele özel bir durum var ama hepsinde o kadar güçlü gpu yok V serisindeki gpular fena değil. Ama diğerleri malesef bundan çok daha kötüler. Ryzen'in bu ai serisi zen 5 ve zen 5c mimarisinde yani masaüstündeki işte ryzen 9000 serisi ile aynı mimari. 256v ile de yanılmıyorsam single core benzer ama bu ai 7 350 de ki çoklu çekirdekte inteli baya dövüyor. Hani öyle yüzde 5 10 falan değil yüzde 50 lere varan bir fark oluyordu. Bu hp yerine aşağıda @boakoms önerdiği lenovo da güzel. Ama orada sayfasında yazanlar doğru değil. 880m gpu yok yani 860m var. https://psref.lenovo.com/Detail/Yoga_Pro_7_14AKP10?M=83KG000GTR iyi yanı oled ekran zaten ama asıl güzel yanı bu benim attığım hp de alt kapak ve ekran kapak kısmı metal doğru ama klavye kasası metal görünüyor plastik zannedersem lenovo da heryer metal. Usb 4.0 olması falan süper şeyler de işte biraz ağır bu hp'e göre. HP de ağırlık 1 kilodan az ve adaptörü de 65 watt type-c. Lenovo da 100 watt type-c ama ağırlık 1.6 kilo.
@orcunfix Evet biraz inceledim de cidden güzel gözüküyor ve ihtiyaçlarımı tam karşılıyor gibi. Almaya karar versem bile tek sıkıntı şu satıcıya güvenmiyorum. Daha doğrusu tek güvendiğim yer amazon, bir sorun olduğunda muhattabın var ve amazon'da sorun çözülemezse bile en kötü ihtimal iade alıyorlar.
@august https://www.amazon.com.tr/dp/B0FLD85CJ3 Amazonda var ama fiyat yani uçmuş. Birde ssd ufak.
@orcunfix satıcı amazon değil zaten o yüzden önemi yok 🙂
@august Gönderen amazonsa çokta sorun olmuyor. Mal sana zaten amazonun kendi deposundan geliyor. Yeter ki göndericisi amazon olsun. Satıcı tabi abuzittin de olabilir o sorun değil.
@orcunfix öyle mi bunu bilmiyordum, sipariş verirken aklımda olsun.
@august Atıyorum 1 ay gene iade hakkın zaten var ama iade işi çok daha basit. En son kahve aldım mesela satıcısı farklıydı ama gönderen amazondu. Hafif delik varmış poşette ben içtim farkettim ekşimişti resim istediler attım, isterseniz yenisini gönderim dediler yok dedim istemiyorum ücret iadesi yaptılar. 3 kere falan monitör almıştım ondada satıcılar hep farklıydı ama gönderen hep amazondu. 2 kere iade ettim ona rağmen gram sorun olmadı. Ha böyle pahada yüksek ürünlerde sorun olmuyo ama birkere kılıf aldım telefonuma, ya hem satıcı amazon göndericisi de amazon, ya diyorum bu bakın eskimiş 2. el geldi pislik içindeydi kutudan ezik çıktı falan ama ya 150 liralık şey için beni ne biçim uğraştırlar anlatamam. Bana diyor iade et yolla mng kargo kodu vereyim tamam da kardeşim diyorum şube çok uzak gidemem. Şubeye gitmem gelmem yol parasına değmiyor. Gelsin kapımdan alsınlar ya ? yok. İsterseniz iade etmeyin memnuniyet için 20 liralık çek verelim dediler dedim istemiyorum. İnadına iade için gittim mng'e verdim durduk yere yol parası ıvır zıvırı osu busu uğraştırdılar. Boş yere para harcamış oldum.
@orcunfix Bazen sağı soğu belli olmuyor denk gelen müşteri ilişkileri uzmanının
yanında taşımak zorunda değilsin, evde istediğin bilgisayar çalışır halde dursun.
macbook air m1 ile uzaktan wireguard vpn ile bağlanıp RDP ile uzak masaüstü ile istediğini yaparsın.
en azından mevcut windows laptop'u bu şekilde evde bırakıp kullanmayı dene.
Bu olayı bilmiyordum biraz bakayım, ama şöyle bir problemim var her yerde internete erişimim olamayabiliyor, Türkiye'de ki telefon operatörleri de malum hem fiyatlar yüksek hem de hızlar düşük. Bunlar bir sorun teşkil ediyor mu bu sistemde?
14" olarak : https://www.hepsiburada.com/lenovo-yoga-pro-7-14akp10-amd-ryzen-ai-7-350-32gb-ram-1tb-ssd-14-5-oled-83kg000gtr-freedos-tasinabilir-bilgisayar-pm-HBC000091FHXG
Teşekkür ederim, bu modeli de inceleyeyim.
Araştırırken bunu da gördüm ve beğendim ama Türkiye'de satılan modellerinin fiyatları çok yüksek, trendyolda bir ilan gördüm ama outlet ürün olduğu yazıyor bunun dışında satın alınabilecek alternetif yerler var mı ki?