General Mobile Fabrika Turu
General Mobile'ın bir süredir faaliyette olan fabrikası, GM 9 Pro telefon lansmanı için basına açıldı ve biz de bir telefonun montaj hattını başından sonuna kadar takip ettik.
General Mobile'ın bir süredir faaliyette olan fabrikası, GM 9 Pro telefon lansmanı için basına açıldı ve biz de bir telefonun montaj hattını başından sonuna kadar takip ettik.
Son bir saat içinde 88 ziyaretçi, 22 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
yerli(!)
ama milli mi?
yetmez ama bu da iyi bişey.Parçaları burada üretse nasıl rekaket edecek çinli üreticilerle.Pahalı diye burun kıvırıp almazsınız.
Lütfen şu yerli ve milli olayına biraz daha geniş bakın. Bir yerden başlamak gerek ve hiç bir firma şu an bulunduğu konuma bir günde gelmedi. Belki 10 yıl sonra bileşenlerin bir çoğunu da bu firma üretecek.
%100 yerlilik demek vidasına kadar üretmek sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Önemli olan marka oluşturmak, bunu siz de biliyorsunuz. He eleştiriniz milli ve yerlilik vurgusu ile algı oluşturulması ve maddi kazanımlar hedeflenerek insanların kandırılmasına ise buna diyecek bir şeyim yok. Ancak bu motivasyon ile her üretime olumsuz bakmamak gerekli diye düşünüyorum.
@gamsizm Yanlış yazılmış. "vbe biz de"
Orada çalışan bizim işçilerimiz için destek verilmeli ayrıca gm ninde tüketicileri desteklemeli
@bestami tekrar söylüyorum gm ninde tüketicileri desteklemeli
Bu kadar insan eli değiyor mu acaba yurt dışı üretimlerde de? Sanki montaj esnasında hataya çok açık gibi geldi bana.
https://www.youtube.com/watch?v=gBL-u53sy_o
pcb ustune komponent yerlesimi, vidalanmasi komple otomasyon gordugum kadari ile. soket takip ekran yapistirmak kaliyor gibi geriye sadece, bence yeterli.
@teknosever Çin'de üretim videolarında daha önce gördüm ama Apple, Samsung vs de mi böyle onu merak ettim sadece.
@ahmetfx ben de sizinle aynı şeyi düşündüm. O fabrikalardan video görmek pek mümkün değil galiba.
@teknosever Sadece işçiler farklı gibi. 🙂
Eğer bu montaj fabrikaları artarsa, orada kullanılacak alet edevatı üreten adam da cesaretlenip üretir.
Valla ürünlerin tamamını ihraç etsinler isterse TL fiyatı 5000 olsun. Türkiye sınırında kalan her üretim ziyan.
Yerli ve milli video 😉
@cydia Burdaki gibi saçma sapan vergilerin olmadığı bir ortamda ve rekabet edeceği firmaların fiyatlarına da oranlayınca ona göre fiyat çeker.
Turkiye de olsam mutlaka bu markayi alirdim, super bir sey cok begendim en az 4000-5000 kisi ekmek yiyor.
33 Ülkeye satıyorlarmış bulunduğun ülkede alabilirsin yada yakın bir ülkeden getirtebilirsin 😉
@alikoprulu29 California da sattiklarini sanmiyorum, gormedim de , eger gorursem neden olmasin...
@gamsizm Ben zaten bu kadar yatırımı yurt içine satmak için yaptıklarını sanmıyorum ,bence onların beklediğide bu y.dışı satışlar.
Tamam yerli olsun destek verilsin,lakin gm müşterisine sahip çıksın ürününün arkasında dursun,sorunlu cihazlara teknik servis adam gibi baksın kim gelirse kullanıcı hatası demesin,teknik servise giden cihaz parça değişimi için beklemesin daha önemlisi ise fiyatları uçuk olmasın aynı fiyata çok daha iyi ürün alınabiliyorsa gider onu alırım,kimsede kusura bakmasın.
@orcun Gorilla Glass 5 ve Denizli ilişkisi nedir? Öğrenmek için azıcık detay yada link alabilir miyim?
Yerli olsun, Türk üretimi olsun veya olmasın bir yerde üretim tesisi, fabrika kuruluyorsa tebrik edip desteklenmeli. Bravo General Mobile. Biz 2000'lerden sonra satmaya alışığız bu tür kurumları, kurmaya değil. Kurmadığımız için Dolar 7TL oldu, bir iPhone Xs Max 12-13 bin liradan gelecek işte...
sektörün kalbinden bir bölüm olmuş.
GM'nin yaptığı en doğru hamle Android One oldu. Zira yazılım işi ciddi bir standart gerektiriyor.
how its made bölümü olmuş izlemesi çok zevkli 🙂
Apalamadan yürünmez. Dün Nokia vardı Samsung'a burun kıvırırdık. En iyi telefon Nokia'dı hatta Türk piyasasını tek başına domine ediyordu. Koreliler bıkmadan usanmadan kopyalaya kopyalaya öğrendiler bu işi bizde öyle öğreneceğiz. Zaman lazım yatırım lazım, yan sanayi lazım. Bir gün pili, ekranı, işlemciyi yan sanayi üreticek belki GM onları satın alıcak haberleri olacak. O yüzden yurt dışını hedeflemeleri onlar için iyi olmuş çünkü 18. yüzyıldan beri Türk insanı kendi malına sahip çıkmaz dışardan geleni daha kaliteli görür.
ASELSAN pil üretiyordu da aslında o pil üretimi de montajdı. maden in turkey yazan telsiz bataryaların içinde japon üretimi Panasonic piller vardı. yüzde 100 pilde üretmiş onu görememiş olabilirim önemli olan rekabetçi bir ürün ortaya koyabilmek. gm işlemciyi qualcomm'dan alıyor kendi üretsin iyi de aslında qualcomm üretemiyor sadece tasarlıyor tmsc üretiyor tmsc'nin üretim yaptığı tesisi kurabilmek bilmem kaç milyar dolar. montaj yapabilmekte bir aşama bugün montaj yaparsın yarın dışarıdan aldığın montaj parçalarını kendin üretirsin yada senin çevreden otomobilde olduğu gibi üretim yan sanayi firmaları gelişir onlardan alırsın. gm'yi bu girişiminden dolayı kutluyorum. umarım üründen sorunsuzluk , teknik destekte kaliteyi yakalayıp kullanıcıları memnun ederler
"Forklift kullanma uzmanı" Güzel laf koyulmuş 😀
Bir yerden başlanması çok iyi olmuş, bence bu işte uzmanlaşıp, hızlandırıp ek olarak farklı firmaların
işlerini alıp Türkiye'de yapabilirler ayrıca bu sayede yan sanayi daha hızlı gelişir, hem kendilerine ek gelir kaynağı oluşur.
Sizin gibiler bu işleri çok kolay zannediyor, telefon üret seninkini alalım, nasıl üretiliyormuş mal nasıl olurmuş görmüş oluruz, tabi ki ne zahmete gireceksiniz, etrafa çamur sıçratmak çok kolay.
@umitt Zorlu pil fabrikası kuruyor zamanla onlarda olur, bu gibi yatırımlar oldukça yan sanayi yatırımları da artacaktır. İşlemci için çok erken olsa da lisans satın alınıp çok ilerde işlemci üretimi de Türkiye'ye gelebilir. Şimdi ufak ufak parçalardan başlayıp zamanla bellek, hafıza gibi yüksek gelir getiren ürünlere giriş yapılabilir bunun için başta devlet, ve halk desteği olması gerekiyor.
Örnek vermek gerekirse Japonya'nın Mitsubishi'ye hibe ettiği gemiler sadece ürünleri ihracat etsin diye verildi. Çin'den buraya 1 dolarlık ürün ücretsiz geliyor ama ben bir ürünü yurt dışına satayım desem çok fazla kargo ücreti çıkıyor.
@orcun web sitelerinde henüz duyurusu yok galiba. Türkiye ile ilgili https://corningjobs.corning.com/go/EMEA-Region/3453600/?q=&q2=&locationsearch=&title=&location=turkey&department=&date= şu sonuçlar çıkıyor sadece. Biraz daha bakınayım...
General Mobile, zamanında Teknoseyir' e inceleme için telefon göndermiyordu değil mi?
telefon alacak olsam direk gider alırım
umarım xiaomi ya da huawei gibi yıllandıkça kaliteli bir firma olur ilerki yıllarda. bundan 5 yıl sonraki telefonumu almak isterim tabi yine aynı kafa ile giderlerse zor görünüyor.
Su Milli, Yerli, Ulusal gibi nasyonalist soylemlerden ne kadar nefret geldiyse her seyi cok basit gorenlerden de o kadar nefret geldi.
Bir sey yapildiginda...
"Ya Samsung bunu kendisi yappiiyooo..."
Cumlesini kondurmak icin yanip tutusmak, boyle bir sey oluyor...
Qualcomm sanki islemciyi kendisi uretiyor, Fabless yani fabrikasiz firmadir ama dunyanin en degerli islemci ureticilerinden birisi...
Ve yine sanki CPU daha dogrusu SoC tasarlayabilecek beyin gucu var da bu topraklarda is o tasarimi yonga haline getirebilmeye kaldi.
Samsung, tamamen farkli bir olusum, devlet gucunde devasa bir yapi.
Bu insanlar bir gunun her saniyesinde tahmin edilebilecek her sey icin arastirma yapiyorlar.
Universitelerle birlikte calisiyorlar, Matematik, fizik, kimya, biyoloji konusunda en duzey egitim almis insanlari arayip buluyorlar...
Kuresel capta siyasi gucleri var, ticari ayagini saymiyorum bile.
Daha 100 yil olmamis bir firmanin devasa endustriyel guce erismesi sadece bikmadan usanmadan kopyalayarak olmadi.
Ilk urunu sattiklarinda "as bayraklari as, milli gururumuz" da demediler...
Hatta G. Kore'liler Samsung'u ilk sirada da tercih etmiyorlar.
Bizim gibi ulkelerin uzaktan baktigi su yasadigimiz cag aslinda uzay cagi, teknolojinin donanimdan yazilima gecis yaptigi cagdayiz.
Bu gecis super gucler icin sadece, daha sonraki ulkeler endustri cagindan teknoloji cagina gecis yapiyorlar yani donanima.
Biz oraya dogru gidebiliriz sadece, endustri cagini gecebilirsek.
Fakat su haliyle gorunen biz Endustri cagina giris yapmadan once onlarin orta cagini asmamiz gerekiyor.
Hiçbirşey yapmamaktan iyidir bir yerlerden başlamak lazım
Böyle böyle gelişicek birşeyler . Toz pembe bakarak değil adam 100 milyon yatırımla bunu yapabiliyor. Bunun gibi 5 6 farklı fabrika daha Türkiye de telefon üretirse o zaman birileride gelir işlemciyi yerli yapalım diye işe koyulur birileri bellek işine girer kim bilir. Kar etmeyeceği bir sektöre neden girsin yatırımcı arzın olabilmesi için talep de gerekli. İşlemciyide üretirsin. Sonuçta onunda makinası ital edilir karlılık gözükse bu mantık seromonisi ile.