''Oyunları Alıp Alıp Oynamama Sorunu! (Backlog Sıkıntısı)''
Merhabalar,
Malumunuz oyun motorları ücretsiz olduğundan beridir üzerimize yüzlerce hatta binlerce oyun atılmakta. Benim ve tahminimce birçok kişinin de yaşadığı alıp alıp oynamamak (backlog) sorununu bu konu altında irdeleyelim istedim. Bu durum biz/kimi oyuncular üzerinde ciddi manada hem vicdan azabı hem de sağlam bir kararsızlık yaratmakta. İş hayatı ve kısıtlı zamanı kaliteli değerlendirme kaygısı derken oyunları seçmek de bir hayli zorlaştı. Haliyle oynayacağımız oyunun seçimi üstüne birçok seçenek mevcut; Steam yorumları, Metacritic puanları, güvendiğiniz bir inceleme sitesinin yorumları, oyun dergileri vs vs... Ayrıca Steam İndirimleri, Xbox Game Pass ve Gold, Ps Plus, Epic ücretsiz oyunları ve kendi aldığımız oyunlar derken liste kabarıp gidiyor.
Oyun oynama prensibi açısından da yine farklı yollar mevcut; sadece AAA oyunları oynamak, Metacritic puanı yüksek oyunları oynamak, oyunun sunduğu tüm ana, yan görev ve tüm başarımları tamamlamak, yeni nesil bir konsolun olmaması durumunda bilgisayarın kaldırdığı yaratıcı Indie/Bağımsız oyunları oynamak ya da bunların tamamını kapsayan ortaya karışık bazen AAA oyunlar bazen de ilgimizin çekebileceği Indie/Bağımsız oyunları oynamak... Sanırım genel kitle(ben de bu gruba dahilim) bu son dediğim ''ortaya karışık'' şekilde oyun prensibi benimsemiş durumdayken kimi oyuncular da çok özel seçimler yaparak tüm vaktini oyunlara harcamadan oyun oynamakta.
Genel bir değerlendirmeden sonra benim bu konuyu açmaktaki amacımı iki soru üzerinden sınırlasam sanırım daha doğru bir yol izlemiş olacağım ama lütfen sadece bu sorularla cevaplarınızı sınırlandırmayınız. 🙂
1) Oyun satın alırken ya da zamanınızı bir oyuna yatırırken ne gibi kriterleriniz var?
2) Oyun oynama prensibiniz nasıl? (Tüm görevleri/başarımları yapmak, Ana ve yan görevleri yapıp oyunu ortalama bir süre içerisinde bitirip bir diğerine geçmek vs...)
Merhabalar. Şuanda sistemim aşağıdaki gibidir;
*AMD Ryzen 5 1600 AF 6-Core, 12-Thread, 12nm, 3.2GHz (Up to 3.6GHz)
*AMD RX 580 8 GB VRAM (OC Mode: 1424 MHz / 8032 MHz Default Mode: 1370 MHz / 8000 MHz Silent Mode: 1315 MHz / 7968 MHz)
*Adata DDR4 16GB(2x8GB) 3000MHz XPG RAM
*Dark Force+ 500W 80+ Yarı Modüler 14cm Mavi Fanlı ATX Güç Kaynağı
*Anakart MSI a320m-a pro
Bu sistem üzerinden ekran kartımı yükseltmek istersem ve''MSI Radeon RX 5700 XT'' ya da ''2060 SUPER'' alırsam, diğer parçalara dokunmadan yükseltme gibi bir imkanım olabilir mi acaba?
Örneğin; 1)İşlemcim darboğaz yapar mı? 2)500W 80+ olan güç kaynağım yetersiz kalır mı? gibi sorularım var.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
Not: Hedefim yeni nesilde 1080 olarak devam etmek.
Format Sonrası Yardım!
Merhabalar. Format sonrası değerlerim gayet güzel bir sorunum yok ama sistem açılırken, Windows ekranı gelmeden 1 saniye önce ekran kartı ya da işlemcinin fan sesi 1 saniyeliğine yükselip düşüyor ve sonrasında sorunsuz stabil olarak devam ediyor. Bu 1 saniyelik fan hızının yükselip düşmesi neden kaynaklanabilir ve bir sorun teşkil eder mi? Şimdiden teşekkür ederim cevaplarınız için...
Aşağıda bulunan linkteki bir sistemi almak istiyorum ama RX 5700 XT ile 2060 Super arasında gidip geliyorum. Isınma sorunu sanırım çözüldü artık ama bu driver mevzuları kafamı karıştırıyor RX 5700 XT ile ilgili. RX 5700 XT kullananlar bilgilendirirse çok sevinirim.
Not: Driver mevzusundan ayrı olarak bugünden itibaren ortalama kaç yıl bu iki sistem güncel kalır acaba?
https://www.qp.com.tr/qp-super-r5-3600-16-gb-rtx-2060s-8gb-480-gb-ssd-oyun-bilgisayari https://www.qp.com.tr/qp-gaming-xt-r5-3600-16-gb-rx-5700-xt-512-gb-ssd-oyun-bilgisayari
https://teknoseyir.com/durum/1079596#comment-3890727
Merhabalar. Öncelikle dün yazdığım yukarıdaki konuya yardım eden herkese çok teşekkür ederim. Orada yazılanları yapıp da hala Logitech G920 direksiyon setinde sertlik sorunu yaşayanlar için ayrı bir durum paylaşmak istedim.
Sorunumu çözdüm 🙂 LGS(Logitech Gaming Software) üzerinden profiller oluşturmama rağmen çözülemeyen sorunumu aşağıda da linkini verdiğim Logitech G HUB yazılımı çözdü. LGS üzerinden yaptığım hiçbir profil kaydedilmiyorken, bu yazılım üzerinden yaptığım profilleri oyunlar hemen gördü. Belki yardımı dokunur diye ayrı bir durum olarak paylaşmak istedim. İyi günler dilerim...
https://support.logitech.com/en_us/software/lghub
ÇÖZÜLDÜ 🙂
Merhabalar. ETS 2 için Logitech G920 aldım. Her ayarını yaptım ama nedense direksiyon sağa sola dönüşlerde inanılmaz sert durumda. Oyun içinden hangi ayarla yumuşatabilirim, yardımcı olursanız sevinirim 🙂 Ayrıca Bilgisayara bağlamadan önce direksiyon yumuşak. Bağladıktan sonra tam sağa ve sola dönüyor, ardından sert bir şekilde ortalıyor.
Video: https://dosya.co/mdk793v9zrfg/WhatsApp_Video_2019-05-09_at_22.21.15.mp4.html
Çözüm: https://teknoseyir.com/durum/1079795
ETS 2 1920X1080 Çözünürlük Sorunu #ets2 #eurotrucksimulator2
Merhabalar. Steam üzerinden ETS2 oyununu açmaya çalıştığımda sadece güvenli modda açılabiliyor (Launch with DirectX ve x64, Launch with OpenGL ve X64, Euro Truck Simulator 2 Oyna ve X64 bunlar üzerinden oyunu açamıyorum) ve diğerlerinde başlatırsam ilk başta dönen amblemde takılı kalıyor. Arkada menüye giriyor, menü müziğini duyuyorum ama amblemde takılı kaldığı için ilerleyemiyorum. Güvenli modda açtığımda ise çözünürlüğü 1920x1080 yapamıyorum. Ekran kartım güncel, oyunu steam üzerinden silip, belgeleri de manuel olarak kaldırıp yeniden indirdim ama hala çözüm bulamadım. Yardımlarınızı bekliyorum...
Merhabalar. 8 Megabit kotasız superonline internet kullanmaktayım. Pc üzerinden HD olarak video izlerken ve hız testlerinden doğru sonuçlar alırken, PS4'te PSN üzerinden oyun indirirken baya bir yavaş iniyor. 20 GBlik oyuna 99+ saat kaldı yazıyor mesela. Önceden öyle değildi son günlerde böyle olmaya başladı. Acaba DNS olarak mı yanlış bir şey giriyorum. Hangi DNS'i girmeliyim sizce? Şimdiden teşekkür ederim cevaplar için...
Merhabalar. Akıllı telefonların ilk gün şarjı nasıl olmalı acaba? Bu konuda nette araştırma yaptım ama kimi siteler telefon ilk alındığında şarjının 12 saat, kimileri 8 saat, kimileri ise 6 saat şarj edilmesi gerektiğini yazıyor. Hatta kimileri telefon kutusundan çıktığı an şarja konulması gerektiğini, kimileri ise içerisinde gelen şarjın bitirildikten sonra şarja konulması gerektiğini yazıyor. Kafam karıştı açıkçası. Yapılması gereken nedir acaba? Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim...
Not: Ayrıca ilk gün şarjından sonra akıllı telefon bataryaları genel olarak nasıl kullanmalı? Bu konuda da bilgi paylaşımında bulunursanız sevinirim.
Merhabalar. Şuan AKK olmayan, 8 megabit ya da 16 megabit bir bağlantı var mı acaba? Ttnet ya da süper online'ın sitesinde göremedim. Yardımcı olursanız sevinirim. Adsl olması önemli malum her yerde fiber bulunmamakta.
Oynanışı eğlenceli olmalı, bu çok önemli. Onun üstüne hikayesi güzelse kendini oynattırıyor. Beni başta mekanik sonra hikaye kapıyor oyunda. Grafiklerin güzel olması da burada önemli bir etken(gerçekçi olması şart değil ama güzel durması lazım)
1- Oyunları seçerken kendim bakıyorum. Belli bir tür yada kategoriye sabit kalmam.
2- Çocukken zaman çok ama imkan azdı. Büyüyünce imkan arttı ama zaman azaldı. İmkanları bir şekilde çözüyorsunuz. Ama zamanın çözümü yok. Biz insanoğlu için durdurulamaz ve geri döndürülemez bir boyut.
3- Oyunlara harcadığım minicik zaman ise tamamen keyfi olarak değişiyor. Steam kütüphanemde 1500'e yakın oyun var. İçinde AC Odyssey, Origins, Cyberpunk, Witcher 3 vs gibi hala oynamadıklarım da mevcut. Ama şu sıra ne oynuyorum; shapez.io 😀 Niye? Çünkü pratik, fazla sistem yormuyor, arka planda işlemeye devam ediyor, hemen açılıp hemen kapatılabiliyor, otomasyon üzerine kurulu olduğu için bir kere kurup bırakıyorsunuz ve kendisi işliyor. Odyssey oynamak istesem; on saat indir, kur, açılmasını bekle, bütün kaynakları sömürsün, kocaman haritada bir oraya bir buraya git vs vs. Uzun uğraş(diğerine göre). Çok güzel oyun, saatlerce oynarım ama gerçekten meşaggatli geliyor.
4- Oyunları oynamaya başlamakla ilgili sıkıntım var. Bir kere başına oturabilsem saatlerce kalkmayacağım başından ama o ilk başlamayı yapamıyorum. Son dönemde yarıda kalan oyunum çok bu yüzden. En son God of War, Death Stranding ve Ghost of Tshushima'yı açıp açıp bitirdim. Üstelik platin kupalarım var hepsinde. PS tarafında platin kupa mevzusu beni kamçılıyor herşeyi yapmak için. Ancak PC ve XBOX tarafında çok yavan. Zaten PC tarafında tek tıklama ile bütün başarımları açabiliyorsunuz. Güncel bir oyunda başarım kasabilirim. Ama 3-5 yıllık oyunda uğraşmam.
5- Artık genel prensibim az ama öz zaman harcamak oyunlara. Çünkü zaman yok ve geri de döndüremiyorsunuz. Bu ayırabildiğim zamanda da maksimum kalite ve keyfi almak.
6- Hâlâ oynamayacağım oyunları alıyor muyum? Evet. Muhtemelen de öyle olmaya devam edecek. Switch'te bir sürü kutulu oyunum var. Kaçını bitirdim? Sadece SM Odyssey 😀 Koca bir Zelda duruyor hâlâ. Biliyorsunuzdur ki Switch oyunları pahalı şeylerdir.
7- Aslında oynayamayacağım oyunları alma sebeplerimden bir tanesi de yine zamanla alakalı. Hatta şu an steam kütüphanemde yüklü bulunan 500gb'lık 15 oyunun sebebi de yine zaman. Olur da bir fırsatım olur oynayacak olurum diye oyunları alıp, indirip, oynamaya hazır olarak bekletiyorum. Jedi Fallen Order var yüklü olarak. Geçen sene EA Play steam'e geldiğinde almıştım ve o zaman indirip kurmuştum oynarım diye. Bir yıllık EA Play aboneliğim bitti. Ama ben o oyunu açmadım bile. Oynarım diye kurulu olarak bekledi sadece. Ne yazık ki...
Steam kütüphanemde 1500'e yakın oyun var diyerek size ''backlog'' tanısı yazıyorum hocam 😛 Gerçekten çoğumuzda durum aşağı yukarı anlattığınız gibi ama 5. açıklamanızda güzel bir karara varmışsınız az ve öz oyun açısından. Hatta bu az oyunu kutulu oyun almak (fiziksel ve görsel anlamda temasın oyundan alınan keyfi arttırdığı teorisi) şeklinde yorumlayanlar da mevcut 🙂
@egonschiele 6 ve 7 de ekledim. Tanıyı koyabiliyoruz ama çözümü ve bunu uygulaması zor oluyor ne yazık ki.
@sawgent 7.maddedeki örnek anlatmak istediğimi gösteriyor hocam aslında. Bu sorunu çözen bir arkadaşım var. Sadece kutulu oyun alıyor ve aldığı oyunu kesinlikle hak ederek oynuyor ve rafına kaldırıyor. Bana güzel bir yöntem gibi geldi ama biraz masraflı tabi 🙂
Eskiden her güzel oyunu oynamaya çalışırdım. Şimdi çok çok seciciyim. Ubi oyunlarını direkt eliyorum. Aynı görevi 50 saat oynuyormuşssun hissi veriyor.
Epic beleş verirse alırım bu saatten sonra oyuna para vermem çok zor. Belki arkadaşlarla beraber girilebilecek oyunlar.