demek rayiç 50k civarı, kiracı lehine indirimler 42'ye düşüyor. rayiç 50 olan yerde 9 verip oturmuş, adam da dava açmış, kazanmış, çomar da hem hukuk önünde suçlu hem vicdanı yok hem de beddua ediyor.
hayatın olağan akışına aykırı bu cümlenin geçtiği herhangi bir dava şikayet sonucu varsa bilinki orada hukuksuzluk vardır ve kesin bu cümle orada geçmiştir
Devlet 1 ev harici ev sahibi olmayı çok zorlaştırmalı. Öbür türlü kiracılar kiraya para yetiştiricem diye hayattan hiçbir halt anlamadan ömürlerini çürütürken ev sahipleriyse ellerindeki evlerin kiralarını yemek dışında hayatta hiçbir şeyle uğraşmıyorlar. Ne üretim var, ne bir soruna kafa yorma var, ne kendini geliştirme var. Ev sahibi yattığı yerden oluk oluk akan parasıyla hayatın kaymağını yerken kiracıda hayat yükünün altında potansiyelini çürütüyor. Sosyal eşitlik olması lazım. Sen benim param var deyip 10 tane ev alırsan 9 tane ailenin bu hayatta ezilmesini sağlıyorsun. 10 aileninde kendi evi olmalı. Çalışıp üretmeyen bir sistemin kazığı bu 10 milyonluk ev oluyor işte. Kira geliri yerine çalışıp üretse bu adam bu evin 10 milyon değil 100 bin bile olmadığı bir ekonomide olurduk şuan.
millet ev alıp kiraya vermezse olmayan parasıyla ev alamayanlar sokakta mı yatacaklar acaba? adam çalışmış kazanmış ki almış evi, illa ticarete vs. girip riske mi atması gerekiyor parasını?
@https İşte adam yatırımlık ev alamayınca fiyatlar uçmayacak. Maaşlarda ona göre olunca herkesin evi olacak. Ticaret yapmazsa eldeki para ölü olarak durur topluma fayda için piyasada dönmesi lazım.
@gokhans para inşaata harcanmazsa kim hangi parayla yapacak bu evleri peki? zaten ev sahibini eziyor sistem daha ne olsun istiyorsunuz? alırken vergi, satarken vergi, kiradan vergi, emlaktan vergi vs. vs. birde üstüne eve kiracı sokarsan malına ortak oluyor hiçbir şey yapamıyorsun.
@https İşte ekonomi ona göre olacak. Ev yapma masrafı böyle yüksek olmayacak. İstenirse onun dengesini kurmak kolay. Öbür türlü parası olan bu dünyada hiçbir şeye kafa yormazken parası olmayan sürünerek hayatı boşa geçiriyor.
@burak25 mülkiyette bir hak ama gasp edilebiliyor 🙂 parasını eve bağlayan adam (her sene %100 zam yapan ahlaksızları demiyorum) kiracıyı bedavadan finanse ediyor ama yinede suçlu oluyor 🙃
@gokhans bu para gökten mi iniyor ki adam hiçbir şeye kafa yormadı diyorsunuz? devlet bana bedava ev verip sizi kiracı mı yaptı mesela? ayrıca ev yapma masrafı niye azalsın, evin en büyük gideri arazi. evi ben değil sen alınca arazi mi ucuzlayacak? demir in fiyatı mı düşecek, usta yovmiyeyi mi az alacak.
evin yapım maliyetinin parayı kimin verdiği ile ilgisi yok, ne olursa olsun çoğu kimse hayatı boyunca o maliyeti bile karşılayabilecek durumda değil zaten. birileri ev arzı oluşturmazsa çok kimse sokakta kalır.
@https Kiradan geçinirken kafa yormuyor. Herkes çalışıp almıyor. Devlet o dengeleri düzgün ekonomi ile kurar. Gerekli düzen kurulunca o arazide malzemeside işçi ücretide böyle uçmayacak.
@gokhans adamın evi alana kadar olan emeğini görmüyorsunuz. madem kolayca çalışmadan almış sizde aynısını yapın ve kira vermek zorunda kalmayın 🙂 neyse anlaşma şansımız yok gibi, sizin dediğiniz doğru olsun mühim değil.
@https Burda bahsedilen sen ben değiliz boşa tartışıyorsunuz. 84 tane dairesi olan adam olmasın mesela. Konu bu aslında. 1-2 ev tartışma meselesi olmamalı.
Bir telefoncu 120 binliralık telefonu nasıl ki 30 bine vermiyorsa satmıyorsa kiraya verilen ev neden babasının hayrına oturttursun.
5 liranın hesabının yapıldığı ülkede 60 bine bağdat caddesinde dublex eve 25 bine oturuyorsa kiracı ne olacak?
AKP becerisizliği. Yasalar rezalet ötesi.
Bizim evin 750 liralık kirasını ödemeyip sizin evinize mi kaldık diyen kiracı hatırlattı. Hükümet de bu işleri güzel ayarlıyor ama yalan yok. O fırsatçı, bu fırsatçı derken ev sahibi ile kiracı birbirine giriyor; mahkemelerde uğraş dur sonra.
Ben pek inandırıcı bulmadım bunu. Kira tespit davaları uzun sürüyor. Eğer 42K ödemeye hemen başladıysa dava anında sonuçlanmış demektir. Halbuki geriye dönük işler. Belirlenen kiranın farkı ve %24 faizini öder sonra güncel kira devam eder. Yani 9'dan 42'ye aniden fırlamaz. Kiracının ödeyeceği rakam çok daha büyük olur geçen süreye göre.
@sormadunyamnebicim Hayır kira tespit davası sonucu diyor. Davadan önce mecburi uzlaşma aşaması var orda anlaşılmazsa dava açılıyor. Yani uzlaşma olumsuz tamamlanmış. Öte yandan istinafa itiraz kısmı da kafadan iki sene. Dolayısıyla bence kurgu bu.
Kira tespit 3 yil falan surmustur en az 500k borcu vardir zaten. Kisaca fake gorsel. Devlet %100 enflasyon varken %25e avuc ovalayan kiracilar icin cok soyledik gun gelecek senide vuracak bu duzen diye ama dinletemedik. Su an kiralarin olmasi gerektiginden en az 2x fazla olmasinin tek sebebi %25 zam kisitlamasi.
Gün ortasında kendinize şunu hatırlatın eğer evim olmamaya devam ederse 50li 60lı yaşlarımda kira ödemeye devam edeceğim. Korkunç hissettiriyor 63 yaşındasın ve kira veriyorsun sadece hayal edin. 💀💀💀
Kira tespit davası 42 bine çıkarabilir mi öyle? Bana fake geldi.
Bu ülkede olmayacak bir iş değil bence.
demek rayiç 50k civarı, kiracı lehine indirimler 42'ye düşüyor. rayiç 50 olan yerde 9 verip oturmuş, adam da dava açmış, kazanmış, çomar da hem hukuk önünde suçlu hem vicdanı yok hem de beddua ediyor.
hayatın olağan akışına aykırı bu cümlenin geçtiği herhangi bir dava şikayet sonucu varsa bilinki orada hukuksuzluk vardır ve kesin bu cümle orada geçmiştir
Babam bir evin kira değeri fiyatının 300'de biri olmalı der hep. Bu hesapla 33 bin TL yapıyor kira. 45 bin biraz fazla kalmış ama 9 bin de çok az.
yıllardır 15 yıllık kira bedeli amortisman olarak hesaplanırdı, artık 20-25'e çıktı. yani hep diyorsa hatalı, güncelde haklı.
Devlet 1 ev harici ev sahibi olmayı çok zorlaştırmalı. Öbür türlü kiracılar kiraya para yetiştiricem diye hayattan hiçbir halt anlamadan ömürlerini çürütürken ev sahipleriyse ellerindeki evlerin kiralarını yemek dışında hayatta hiçbir şeyle uğraşmıyorlar. Ne üretim var, ne bir soruna kafa yorma var, ne kendini geliştirme var. Ev sahibi yattığı yerden oluk oluk akan parasıyla hayatın kaymağını yerken kiracıda hayat yükünün altında potansiyelini çürütüyor. Sosyal eşitlik olması lazım. Sen benim param var deyip 10 tane ev alırsan 9 tane ailenin bu hayatta ezilmesini sağlıyorsun. 10 aileninde kendi evi olmalı. Çalışıp üretmeyen bir sistemin kazığı bu 10 milyonluk ev oluyor işte. Kira geliri yerine çalışıp üretse bu adam bu evin 10 milyon değil 100 bin bile olmadığı bir ekonomide olurduk şuan.
millet ev alıp kiraya vermezse olmayan parasıyla ev alamayanlar sokakta mı yatacaklar acaba? adam çalışmış kazanmış ki almış evi, illa ticarete vs. girip riske mi atması gerekiyor parasını?
@https İşte adam yatırımlık ev alamayınca fiyatlar uçmayacak. Maaşlarda ona göre olunca herkesin evi olacak. Ticaret yapmazsa eldeki para ölü olarak durur topluma fayda için piyasada dönmesi lazım.
@gokhans para inşaata harcanmazsa kim hangi parayla yapacak bu evleri peki? zaten ev sahibini eziyor sistem daha ne olsun istiyorsunuz? alırken vergi, satarken vergi, kiradan vergi, emlaktan vergi vs. vs. birde üstüne eve kiracı sokarsan malına ortak oluyor hiçbir şey yapamıyorsun.
@https uygun fiyatli kiralik konut hakki, yani barinma hakki evrensel bir sosyal haktir. Devletin bunu cozmesinden dogal bir durum olamaz.
Ama Turkiye'de olmaz.
@https İşte ekonomi ona göre olacak. Ev yapma masrafı böyle yüksek olmayacak. İstenirse onun dengesini kurmak kolay. Öbür türlü parası olan bu dünyada hiçbir şeye kafa yormazken parası olmayan sürünerek hayatı boşa geçiriyor.
@burak25 mülkiyette bir hak ama gasp edilebiliyor 🙂 parasını eve bağlayan adam (her sene %100 zam yapan ahlaksızları demiyorum) kiracıyı bedavadan finanse ediyor ama yinede suçlu oluyor 🙃
@gokhans bu para gökten mi iniyor ki adam hiçbir şeye kafa yormadı diyorsunuz? devlet bana bedava ev verip sizi kiracı mı yaptı mesela? ayrıca ev yapma masrafı niye azalsın, evin en büyük gideri arazi. evi ben değil sen alınca arazi mi ucuzlayacak? demir in fiyatı mı düşecek, usta yovmiyeyi mi az alacak.
evin yapım maliyetinin parayı kimin verdiği ile ilgisi yok, ne olursa olsun çoğu kimse hayatı boyunca o maliyeti bile karşılayabilecek durumda değil zaten. birileri ev arzı oluşturmazsa çok kimse sokakta kalır.
@https Kiradan geçinirken kafa yormuyor. Herkes çalışıp almıyor. Devlet o dengeleri düzgün ekonomi ile kurar. Gerekli düzen kurulunca o arazide malzemeside işçi ücretide böyle uçmayacak.
@gokhans adamın evi alana kadar olan emeğini görmüyorsunuz. madem kolayca çalışmadan almış sizde aynısını yapın ve kira vermek zorunda kalmayın 🙂 neyse anlaşma şansımız yok gibi, sizin dediğiniz doğru olsun mühim değil.
@https Burda bahsedilen sen ben değiliz boşa tartışıyorsunuz. 84 tane dairesi olan adam olmasın mesela. Konu bu aslında. 1-2 ev tartışma meselesi olmamalı.
9 milyonluk eve 42 az
9 milyonluk değeri kim belirliyor 😀
@mucahitkose Çevrede satılan muadiller
@xahve Peki o muadiller şişirme fiyatsa?
@mucahitkose satılanlara bakarız, ilanlara değil
@mucahitkose Şirketler var. Onlara 21.400 TL veriyorsun. 1,5 aya bedeli çıkarıyorlar.
zehir zıkkım olsun demişte adam çalışmış almış hayret bişi ben anlamıyorum bu işi
Allah'ın adaleti şaşmaz kim haklı kim haksız elindeki daire giderse ya da daha fazlasını alırsa anlarız :d
bu arada sadece kirayı değil, dava açıldığı andan sonuçlanana kadarki ayların fark kirasını da göndermesi gerekiyor.
Bir telefoncu 120 binliralık telefonu nasıl ki 30 bine vermiyorsa satmıyorsa kiraya verilen ev neden babasının hayrına oturttursun.
5 liranın hesabının yapıldığı ülkede 60 bine bağdat caddesinde dublex eve 25 bine oturuyorsa kiracı ne olacak?
AKP becerisizliği. Yasalar rezalet ötesi.
Üfe ve Tüfe düzgün hesaplansa hiç bunlar olmayacak.
Bizim evin 750 liralık kirasını ödemeyip sizin evinize mi kaldık diyen kiracı hatırlattı. Hükümet de bu işleri güzel ayarlıyor ama yalan yok. O fırsatçı, bu fırsatçı derken ev sahibi ile kiracı birbirine giriyor; mahkemelerde uğraş dur sonra.
Ben pek inandırıcı bulmadım bunu. Kira tespit davaları uzun sürüyor. Eğer 42K ödemeye hemen başladıysa dava anında sonuçlanmış demektir. Halbuki geriye dönük işler. Belirlenen kiranın farkı ve %24 faizini öder sonra güncel kira devam eder. Yani 9'dan 42'ye aniden fırlamaz. Kiracının ödeyeceği rakam çok daha büyük olur geçen süreye göre.
Kira uzmanımız gamsız emlak 🤡
Bu görüntüdeki mevzuda kend aralarında anlaşmışlar kanısına vardım.
@sormadunyamnebicim Hayır kira tespit davası sonucu diyor. Davadan önce mecburi uzlaşma aşaması var orda anlaşılmazsa dava açılıyor. Yani uzlaşma olumsuz tamamlanmış. Öte yandan istinafa itiraz kısmı da kafadan iki sene. Dolayısıyla bence kurgu bu.
Acıma yetime ..
bana da aynısı oldu ama bizdeki örnekte 3500 den 25b istedi biz 15 verdik kabul etmedi çıktık evden babamların oturduğu ev
Kira tespit 3 yil falan surmustur en az 500k borcu vardir zaten. Kisaca fake gorsel. Devlet %100 enflasyon varken %25e avuc ovalayan kiracilar icin cok soyledik gun gelecek senide vuracak bu duzen diye ama dinletemedik. Su an kiralarin olmasi gerektiginden en az 2x fazla olmasinin tek sebebi %25 zam kisitlamasi.
Gün ortasında kendinize şunu hatırlatın eğer evim olmamaya devam ederse 50li 60lı yaşlarımda kira ödemeye devam edeceğim. Korkunç hissettiriyor 63 yaşındasın ve kira veriyorsun sadece hayal edin. 💀💀💀
Kira ödemek berbat birşey.