Şu "Maybach" ezikliği ülkede kendi başına endüstri haline geldi. Bodrum tarafında Maybach olmamış minibüs yok gibi bir şey. Peki bu araçlar nasıl muayeneden geçiyor? Üstelik panjurda Maybach yazıyor, ruhsatı nasıl oluyor bunun? 🤔 Gayet güzel, sıfır araçlara bunu niye yapıyorlar ki.


Pandemi dönemindeki ekonomik sorunlarda aşırı haksız servet aktarımı yüzünden sonradan görmeler çoğaldı bence onunla ilgili.
Bunun kadar ezik bir davranış görmüyorum. Mis gibi Mercedes'in var zaten. Daha neyi ne kadar yukarıda göstereceksin
Daha kaliteli algısı yaratmaya çalışıyorlar.
Mahalle arasında A101 önünde durunca apaçi bir algı oluşuyor 😀
Bodrum taraflarında mısınız? 🙂
Bir kısım ailem orada.
bu yine iyi; buna sadece görünüm diyelim. far, tampon, stop ile işi bitiriyorlar. tabi takılan ürünün kalitesi asla orijinali gibi değil. derin sulara inersek, bagaj kapağı değişen, arka çamurluk kesilip yamalanan modeller var. 2010 model aracı 2025 görünüme getiren paketler var. bu iş en basit tabiriyle iphone 17 pro max kamera kapağı mantığıyla yapılıyor. bazı araçlarda park sensörleri, sis lambaları, gündüz ledleri iptal ediliyor.
Takılan ürünler tayvan/Çin mali. Orijinal ürünün fiyatını duyan kimse takmaz diye düşünüyorum. Basit bir modifiye aslında çok da garip görmemek lazım. Standart ve ucuz paket görünümden makul bir fiyata lüks görünüme sahip oluyorsunuz.
@ozturka far stop gibi ürünlerin orijinallerini taksalar da çalışmaz. en basit tabiriyle am4 soketli cihaza, am5 uyumlu işlemci takmaya çalışmak gibi bir şey oluyor. o yüzden kullanılan malzemeler genelde düşük kalite çin malı ürünlerdir.
Bu tarz araçlar genelde ticari oluyor, transfer işlerinde kullanılıyor. Müşteriden 30-40km'lik bir sürüş için 3-4 bin ₺ücret aldıkları için araç müşteriye premium görünsün istiyorlar. Anlamayan adama denk gelince "aaa Maybach'mış" densin istiyorlar. Maybach'ın ne olduğunu bilip de aradaki farkı anlamayacak insan azdır zaten de işte yine de deniyorlar.
Orijinal Maybach lüks, konfor ve teknoloji modifiyesi yapan bir marka. Orijinal Maybach ise zaten önce kendi sorumluluk alanında yola çıkma izni/onayı alması gerekiyor bildiğim kadarıyla (yani onaylanmış modifikasyonlar yapıyor). Ama @ozturka'nın dediği gibi çakma ise sadece parça değişimi ile görsel olarak benzetilmiştir. Onun da muayeneden geçememe sıkıntısı olmaz, sadece görsel değişim olduğu için, bu arada araç rengi falan da değişmemelidir.
Ve @m-menguc'un dediği gibi...
Fakir Avrupalı turistler "Türkiye'ye gittik. Havaalanından bizi VIP Maybach araçlar ile aldılar." desinler ve kendilerini özel hissetsinler diye 🙂
Geçen ben de gördüm arabayla geçtiğim için bakamadıydım ne alaka maybach diyordum, çakma mı yani bunlar?
Çakma. Mercedes minibüse Maybach panjurunu giydiriyorlar, logosunu takıyorlar.
@leventp Aynısını bazı Mercedes otomobil modellerine de yapıyorlar.
Abi X class maybach gören insanım 😀 Görünce yok artık lebram jeyms demiştim. Değişik kafalar 🙂 Bizler anlayamayız 😀
muayenede aracın logosunu değiştirme kriteri yok ki. tampon çarpışma mesafesi insanı altına alacak seviyede olmasın tamam.
Maybach 57 ve 62 modellerinden sonra bağımsız marka olmak yerine Mercedes'in alt donanım markası haline getirildi, ruhsatta Mercedes-Maybach ibaresi ile geçmekte. Güncelde minibüs tipi aracı yok. Bunlar çoğunlukla Çin'den gelen yan sanayi ekipmanlarla yapılmakta. Bunların çoğu ruhsatta Mercedes-Benz Vito olarak geçmekte, biraz paraya kıydılarsa V-Class olarak geçmekte.
Turizm'de kullanılıyor daha çok, transfer ve tur için. Özellikle kruvaziyer falan müşterilerinin hoşuna gidiyor diyelim 🙂 Mesela aynı aracın Renault olanı var diyelim. Turist binmiyor. En azından Mercedes olsun, lüks görünsün istiyor. Bir de siyah olacak, yaz sıcağında hiç çekilmiyor ama piyasa böyle.
muayenede parçalara bakılmıyor, düzgün çalışıp çalışmadığına bakılıyor. rengini değiştirmediğin, üstüne sticker yapıştırmadığın sürece ne yaparsan yap.
Dünyada bunlar yüzünden bizimle dalga geçiyorlar.
Türkiye'de dolar milyoneri sayısında inanılmaz bir artış var. Amerika'da dolar milyoneri 300.000$ harcayıp Porsche-Ferrari-Range Rover-Maybach vs. küçük bir koleksiyon yapabilir kendine.. Bizde de 50-60.000$'a alınıp, en tepeye oynanabilecek araba Mercedes. Araba Maybach olunca sanki Ferrari ile aynı paraymış itibası yaratıyor..
Maybach'ın kendi orijinal tasarımları da biraz arap işidir.. Şu araba iğrenç görünüyor bana göre 🤢
face lift kitleri satılıyor. Alıp takıyorsun maybach oluyor. Veya örn 1995 model G kasa var. Takıyorsun face lift'i 2025 model oluyoveriyor. Bmw'de de var çokça.
Bilinenin tersine TR dışında daha çok moda. Çünkü o face lift gereçleri gerçekten ucuza temin edilebiliyor. TR'dekiler de Gürcü'ye Bulgar'a filan gidip taktırıyor
Vito'nun maybach yükseltmesi yok sahte direk