Tesla Model 3 değerlendirmesi
Amerikan otomobil üreticisi Tesla, ismi ile müsemma üçüncü modeli Model 3'ü özel bir etkinlikle tanıttı. Peki neydi Tesla, niye bir otomobil basının bu denli ilgisini çekti?.. Dilimiz döndüğünce anlatmaya çalıştık, iyi seyirler!
Otoseyir varmış 🙂
Ölmemişler. Ama Tesla videosu ;(
Can Bey Tesla'yı Apple'a benzettiği vakit ciddi anlamda alkışladım. Uzatmaya gerek yok güzel benzetmeydi.
Genel görüş o zaten, araba dünyasının apple'ı tesladır.
@noksyesvs ben apple'a urun satış politikası olarak benzediğini söylemedim. Tasarıma ve işçiliğe verilen önem apple ile 1e1 uyuşuyor bundan bahsettim.
Bir yönüyle doğru benzetme. dokunmatik ekranlı telefonlar vardı kimse beğenmiyordu. yavaş çalışıyorlardı. iphone şiir gibi akıcıydı. Tesla roadster de çıktığında en performanslı E-V idi.
Ama apple gibi zibilyon tane özellikten eksik araç piyasaya çıkarıp sizin o özelliklere ihtiyacınız yok demedi. sonradan da o özellikleri koymadı.
Tam tersi kimsenin aklına gelmeyecek otopilotu aracına en baştan koydu geliştirdikçe yazılımdan açtı.
Bu yönüyle de Tesla ile apple birbirine çok ters.
Ben hiç sevmem apple ı ama elektrikli araba işine girerlerse piyasa çok değişir.
En azında 1.2 8v fiat 500 gibi bir ucube çıkmaz ortaya.
otoseyir ve mg güzel olmuş.... Sonuç olarak elektirikli araç deyince bizim binebileceğimiz alet yaşasın çinliler...
evet aslında oldukça yaygın kullanılıyorlar bu araçlar elektrikli araç olarak.
yok artık 🙂
Aynen 😀
@fake_hesabim Tesla şöyleuygun bir mobilet yapsa. Ne bileyim 300km falan yol yapabilen. 5000 Bin mi ne ise verirdik yani 😀 Öyle havalı teknolojilere de gerek yok. Uzun yol gitsin çok pahallı olmasın yeter. 😀
Son aylardaki durgunluğun aksine daha aktif olmanız dileğimle 🙂 #OtoSeyir
@can Gövdenin aluminyum olduğuna emin misiniz?
Evet.
@can doğru değil tam olarak.
Çelik ve alüminiyum kullanilacak ama çelik ağırlıklı olacakmış.
Esas sürpriz BMW tarafından gelecek. Yeni 7 serisinde karbon-plastik monokok görebiliriz.
2017'ye kadar bunların da malzeme tercihleri etkilenebilir.
ağırlıklı olarak forged çelik olacak. Bu şekilde maliyet kısılıyor. diğer yer pil zaten. ordan da kısmışlar.
komple aleminyum...
@can Nyias yada cenevre videosu bekliyoruz.
Sayın @can akbulut hidrojenli arabaları anlatırken görseller de kullandığınız Mercedes a klasse nin üstündeki necar Stuttgart eslingenin göbeğinden geçen necar nehrine göndermemi yapıyor
Olabilir, çok mantıklı. 🙂 "New Energy CAR"
Tesla Türkiyede ofis actı 2015 yılında. Tesla Türkiye kuruldu yani resmi gazetede yayınlandı.Hatta iş ilanları yayınlandı. http://teslaturk.com/mujde-tesla-turkiye-kuruldu/ yani şimdi değilde 2017 yılında resmi olarak kendisinde alınabilir olacak.
Birde Model 3 ün maliyeti düşürmek için alüminyum değilde çelikten üretilecekmiş normal arabalar gibi. Supercharger desteği olacak menzili de 215 mil olacak.
daha fazla ayrıntı için http://teslaturk.com/model-3/
Bilgiler netleşir, donanım eklenir veya çıkartılır. Özellikle süper spor otomobillerle alakalı çok defa yaşandı bu tarz ön sipariş coşkusu. Firmaları müşkül durumda bırakan vaatler, altları doldurulamayınca sipariş iptal sebebi hatta dava malzemesi dahi oldu.
Umarım bu sağ salim tamamlanan bir proje olur çünkü güzel bir araba; bizim pazarımız için ekstra cazip.
Tabi asıl temennim otomotiv ve akaryakıttaki vergilendirmenin yeniden, düzgünce oranlandırılarak hafifletilmesi, makul seviyelere indirilmesidir.
@can otomobil ve akaryakıt vergileri inecek, elektrikli arabalar "çok hesaplı" olacak ve herkes tarafından alınabilecek, asgari ücret 5.000 TL olacak kadar üretebilen, sanayisi ve mühendisliği güçlü Türkiye olacağız.... Pehhh "NASA'da kim be! bizim uzayda kendi uydularımız var" GAF'ı gerçek olacak. Bizde, bu asırda, cep telefonlarını ev hanımlarımız mutfakta üretiyor, otobüste işe giderken ATOMU PARÇALAYARAK MANGALDA KÜL BIRAKMADAN mangal yapıyor, dünyadaki "zavallı gelişmiş toplumlar" yer çekiminden etkilenirken, biz HAZARFEN AHMET dedemizin yanında hareket ediyoruz!....
Ben de iyi uyuyamadım Can; "Gece beynim açıkta kalmış".... SANA DA GÜNAYDIN!
BAT AY LAV YU ENİVEY.....
Tesla denildiği zaman okunması gereken makale diyebilirim. Can'ın söylediklerini destekleyen hatta daha acımasız çıkarımlar yapılmış.
http://syonyk.blogspot.com.tr/2016/03/is-tesla-building-throwaway-cars.html
Araç hakkında ise söylenebilecek husus ise 35bin Euro Türkiye şartlarında vergi ve diğer unsurlar açısından güzel bir rakam. Çünkü 33bin Euro'ya Golf gibi bir arabanın peynir ekmek gibi satıldığı ülkeyiz. AB salınım şartları ve üyelik süreci baskıları yüzünden elektrik ile ilgili destekleme artarsa herşey değişir.
Burada ki Tesla ve şarj konusunda 350km menzil savunması zaten aralıksız 500km veya 1000km araba sürülmemesi. Dünya'nın modern ülkelerinde insanların mola aralıkları benim gördüğüm kadarı bizden daha fazla gibi duruyor. Biz genelde Le Mans 24 Saat yarışlarında gibiyiz. Durmak yok.
Türkiye'de bu araç160 bin TL'den aşağı satılmaz herhalde.
Açıkcası ben 120-130 bin gibi başlangıç olacağını düşünüyorum. Elektrik desteklemesinin gelme ihtimalini düşünerek söylüyorum.
Tabi @paralelport un dediği gibi E-golf gelirse kesin destekleme gelir...
35bin dolar zaten direk 100,000 lira yapıyor. %18 kdv ile120,000 yapar. Dağıtıcı karı vs derken 130,000 en iyimser rakam. birde bize paypal kuru ile hesaplarlar ek bişeyler çıkar. 150 160 bin olursa şaşırmam. Vergi indirimi filan beklemeyin. ben üzerine ek vergi çıkarmasınlar diye umuyorum.
Beyler sizde sanki diğer ülkelerde vergi alınmıyormuş gibi konuştunuz 🙂 33 bin Euro gold dediniz ama o araç yarı fiyatına giriyor, herkes karını koyunca o fiyat oluyor. Tesla alın buyrun bana 35 bin dolarımı verin üstüne ne koyarsan koyun demeyecek, buraya da 20 bin dolarlarda araç girecektir, vergiler karlar derken 30 bin dolarlardan coşacaktır 😀 40 bin doları geçmez ise burada da çok iyi satış rakamları yakalar. Umarım geçmez 🙂
amerika satış fiyatı 35 bin dolar. kdv benzeri vergi dahil. Ancak 10,000 dolar ( yanılmıyorsam ) Devlet teşviki var. Adamlar 25 bin dolara alacak ki o paraya honda accord toyota camry veya camaro V6 alınıyor.
Bizde 120.000 ile 160.000 arası olacak. Fiyatı euro 35,000 olarak belirlerse üst limit olan 160,000 liralarda gezer. ki bence yine makul. aldığın araç neticede fluence ayarında bir araba değil. dizel fluence olmuş 100.000 lira :S
@ilkercom Tesla kendisi dışında kimseye sattırmadıgi icin ek bir dağıtıcı karı durumu olmayacaktır. Vergi indirimi durumu Volkswagen ile alakalı olarak gelirse Tesla da ekmeğini yer. Bunun sebebi biraz siyasi o yüzden hiç konuşmayacağım. Vergi bakımından zaten elektrikli araçların bir ayrıcalığı vardı, tekrardan vergi ile ilgili yönetmelik ve kanunların okunması gerek.
Buradaki organizasyonun finansmanı olarak düşünün. Tabii ki galeriler satmayacak.
Vergi indirimini filan hiç düşünmeyin. şu an en yüksek vergiler benzin ve alkol de. Bunlarda indirim olmaz bindirim olur. Devlet kendi ayağına sıkmaz. Çok azıtırsa feritin bile kafasını koparırlar.
Alkol de vergi az olsa ben arabaya methanol veya ethanol koyacam. 😀
Le Mans 24 aynen 😀
Hidrojen yaygınlaşmayacak hiç beklemeyin. Dünya otomobil piyasasına yön veren ülke amerikadır. Gerek sanayii gerek tüketici eğilimi olsun hep amerikanın dediği olur. Orda bu iş elektrikli araba yönünde gidiyorsa bu iş bitmiştir.
Hidrojen şarj istasyonlarının yaygınlaşması çok zor. Hele ki ülkemizde imkansız. Tesla şarj istasyonlarını kurduğunda iş bitmiş olacak.
Menzil konusunda P85D ile rekor denemesi yaptılar 720 km gitti. standart olarak 400 500 gidiyor. ki yeter. kimse hiç durmadan 1500 km gitmek istemez.
Ülkemizde elektrikli araç piyasası ciddi şekilde gelişiyor. Derindere motorlu araçlar ( DMA ) toyota corolla üzerinde çalışıyor ciddi bir yere geldiler. taksi olarak kullananlar var. 300 km şarj bence iyi rakam.
Şarj istasyonu olarak da bayağı yerler var. Hatta DMA nın da tesla gibi ücretsiz şarj imkanları var.
https://esarj.com/
paranız varsa kendinize bi istasyon açın şimdiden.
Arabanın önünde sanki reklam varmış da sansürlenmiş gibi
Bu aracın, bana göre, aluminyum olması (ki olmayacak deniyor) ve içinde eşşek kadar ekran olması dışında bir eksisi yok. Bu araç diğerlerinden farklı, çünkü 200 mil menzil sunan başka araç yok. BMW i3, Renault Zoe bu araca göre hem menzil bakımından zayıf, hem de... Tam araba gibi durmuyorlar dışardan 🙂
Bu araç ise gerçekten güzel, 2019 yılında gelirse ve durumum alabilecek durumda olursa, alırım gibi 🙂
araç ağırlıklı olarak çelik. Aluminyum olsa keşke. Aluminyum tamiri olmayan bişey değil. Kaldı ki karbon bile tamir ediliyor. sadece karbonun işçiliği zor. Yoksa git sanayiye çatır çatır 7005 kaynatıyorlar.
@ilkercom Kaynatıyorlar da, ben o aracın içinde olmak istemem açıkçası 🙂
Yok o senin dediğin model değil 😀 adapazarında yapıyorlar abi ekolü var. patlak amortisörden coilover yapan ekol gibi değil. Tesla sattığı arabayı tamir edecek donanımı getirir zaten.
@ilkercom 7xxx grubu AL'den ziyade 8xxx grubu AL otomotiv endüstrisinde kullanılmakta ve bu yüzden de maliyetler çok artmakta. Kuvvetle muhtemelen bu nedenden dolayı Tesla Alüminyum kullanmaktan vaz geçmiştir. Ama dediğiniz gibi konu 7005, 7008, grubu AL olursa sanayimiz gayet iyi sayılır.
Tabii ki bir çelik kaynağı kadar ucuz olmayabilir ama aluminyum araba kaza yaptığında çöpe gitmez herhalde değil mi 😀
Bilakis, alüminyum küçümsenecek kadar güvensiz malzeme değil; doğru alaşımlarla kompozit hale getirilmiş bir AL bileşiği özgül agırlık / mukavemet oranı çelikten her zaman çok iyidir ama işte Napolyon haklı "mani, mani, mani" 🙂 .
bence uzun yol dezavantajı yok. istanbuldan yola çıksam bursa da bi şarj etsem izmire giderim.
Bir de hep konuşulan 400 km menzil baz versiyon için. bununda p85 gibi bir modeli çıkarsa ki illa ki çıkacak rahat 700 km menzil görür.
Benim imkanım olsa alırım 400 km şarj bana haydi haydi yeter.
i3 ile kıyaslamak biraz yanlış borusanın fiyat stratejisi biraz uçuk.
hızlı şarj ile 2 saat sürmez. Kaldı ki şu an çanakkaledeyim şarj etmeden istanbula veya izmire giderim. Tesla kendi istasyonlarından birini bursa veya balıkesir tarafına koyacak. ordan antalyaya kadar gidilebilir. Bu işin geleceği tesla. Hiç inkara gerek yok koskoca honda bile içten yanmadan hidrojenden vs medet umuyor. Toyota bir şeyler yapmaya çalışıyor ama geldiği yol teslanın yarısı kadar bile değil.
Öyle veya böyle şu ana Model S top of the line bir araç. Daha üzerine bir şeyler koyarak geliştirilse ve fiyatı düşse sektörü komple değiştirir.
Diğer yandan genel kullanıcı için gereksiz bile olsa tek şarjla 1000+ km görebilen ve çok uçuk fiyatlı olmayan arabalar çıktığında artık bi kaç eksoz sesi meraklısı dışında kimse gidip benzinli veya dizel araba almaz.
Benim hıdır emmim bi gece çıkıp istanbuldan karsa kadar gidebilecek araba bakar.
@bozdener82 her kelimesinde haklı çünkü hayatımızın gerçeklerini yazmış ama Tesla'yı bir ürün, pazarda kendine yer arayan amerikan "pop starı"ndan ziyade yeni bir kıvılcım, "sektörün yeni bebeği"nin doğum sancıları gibi görmek gerek. Çünkü sevsek de, sevmesek de o kadar büyük otomobil üreticilerinin elinde 150 yıllık "KNOW HOW"lar, tesisler, mühendisler varken kimse Tesla kadar "cesur yürek"li olmadı...
Bu ilk adım ardından yeni teknolojiler, yeni piller ve daha az kurulum maliyetli yeni enerji istasyonları getirecektir ama bu bir süreç ve bu süreç her anlamada (alt yapı, üst yapı, vergilendirme vs ) biraz yavaş işleyecek.
Bence ön yargını bırak.
Cenaze vs durumları dahil ederek 1000+ dedim. yoksa tatile giderken ben 1000 km kontak kapatmadan yol gitsem tatilin ilk günü komple yatar dinlenirim.
Tesal P90D ki kendisi 500+ km menzilli bir araçtır. Teslanın kendi istasyonunda süpercharger ile 75 dakikada komple şarj oluyor.
Tez canlı müşteriler için ise 1 dakikada pilleri dolusuyla değiştiriyorlar. ( dönüşte kendi pilini alman kaydı ile)
Dolayısı ile öyle bir dezavantajı yok. Sra bekleme filan yok adamlar istasyonda bekleme olmayacak kadar soket koyuyor.
Okumadıysanız teslaturk sitesine bakın.
Model S e binen adam zaten en az audi a6 veya mercedes e 350 müşterisidir. Boru değil tr satış fiyatı 200,000 euro ( ki yine benzerlere göre ucuz )
En önemlisi bedava şarj istasyonundan bahsediyoruz. adamlar arabasını bedavaya şarj ediyor.
Bizde mevcut yönetmelik gereği elektriği satmak için lisans gerekli bunlar ya bedava dağıtmanın bir yolunu bulacak veya bir yöntem geliştirecekler. O kısım çok teferruatlı. ( e-şarj gibi saat üzerinden olabilir )
dostum adamlar pil değişimi öneriyor. Sen bi depoyu 5 dakikadan önce doldurup çıkmazsın. adamlar istasyona giriş çıkış 1 dakika diyor. Tesla istasyonları açılsın bir görücez.
Ayrıca golf ile model 3 aynı kategori değil. passat cc veya audi a4 civarı bir araç.
Aracın ülke için handikap olan yeri parça sıkıntısı olur. bizim insanımız günlük kaza yapacağını parça bozacağını düşünür hep.
Ben honda civic hb parçasını zor buluyorum sıkıntı oluyor. Adamlar teslanın farı sinyali için çıldırır.
Konuşulması gereken menzil değil bence. Türkiyede genel biristatistik tutulsa teslanın menzili yetmeyecek kurum/kişi %5 i geçmez.
Tesla da durum daha farklı olur. Bu gün yan sanayi veya orjinal parça olarak her arabanın buluyorsun. Tesla da yan sanaayi parça çok zor. Olursa ne ala.
Tesla nın model 3 den sonra bir planı yok. model 3 zaten baştan beri teslanın planladığı şeydi. Roadster elektrikli araç imajını düzeltmek içindi. Model S para kazanmak içindi. Model X planlarda yoktu sonradan eklendi Model 3 ise halkın alabileceği araç olarak düşünüldü. Gigafactory devreye girdiğinde fiyatı biraz daha düşer. Ama 15 bin dolarlık bir tesla önümüzdeki 10 yıl için planlanmış bir konu değil. Başka firmalar yapabilir tabii. Teslanın patentleri açmasıyla işler hızlanacak.
400 km menzil herkese yeter. günde 1000 km yol yapan adam da kusura bakmasın artık 😀
Murat bey zaten baştan söyledi ben pek arabadan anlamam diye 🙂
NFS oyununda da Wankel'e dereceli egzantrik takılıyordu :))
Can yapılan sunumu tam izlememiş gibi geldi. Bu videoyu sıralayacağım basit hatalardan dolayı izlemedim. Düzeltilmiş bilgiler; Araç 2017 sonuna geliyor, araçta otopilot özelliği var ancak açtırmak gerekiyor o da ücretli, menzil konusu net olarak minimum değer verildiverildi, aşağısı olmaz üstü olur dendi...
aynen. bilgiler yanlış. araç çelik ağırlıklı.
Doğmamış çocuğa don biçmek bu tanıtım. Veriler değişebilir, sürpriz yapılabilir. Hepsi iddia en nihayetinde. Ölçüm henüz söz konusu değil.
en ufak kazada araba çöp mü olacak şimdi. öyleyse kim alır ki? hiç mi tamiratın mümkünü yok? @can
Yok öyle bişey. 35 bin dolarlık arabayı kullan at kodak foto makinası zannetmiş.
Güldürdün beni @ilkercom. GEÇEN BENİM TESLA İLE 36 POZ SELFI ÇEKTİK.... eee sonra nooldu? NOOLCAK BİM POŞETİNE KOYDUM ÇÖPE ATTIM. A101'den YENİSİNİ ALACAAM ŞİMDİ.
Alüminyum yamulunca düzeltilmez. Çünkü şeklen düzelse bile mukavemet kaybeder. O nedenle alüminyum şase kazada bükülünce çöp olur. O kısmın ayrı tedariği mümkünse sökülüp yeni parça takılmalı, mümkün değilse monokok tamamen imha edilmelidir.
Birçok araba var böyle; Range Rover, büyük Audi'lerin hepsi alüminyum. Trafikte rastlayabilirsiniz.
@ilkercom uslubun çirkin, bilmediğin, bildiğini zannettiğin hususta ahkam keserken biraz daha ölçülü olsan isabet olurmuş.
@can Mesela motosikletlerde alüminyüm şaseli ise alınırken defalarca kontrol edilir edilmesi lazım şasesi daha önce çatlak veya kırık oluştuysa hem çok tehlikeli heran dağılabilir bir duruma geliyor hemde eski viraj kabiliyeti , dengesi kalmıyor Kaynak maalesef ilk haline döndüremiyor ( Motosikletlerden örnek verdim çünkü piyasadaki 250 cc ve üstü hemen hemen tüm motosikletler (yeni modeller) alüminyum şaseli)
Aracın şasesi çelik olacak. belki paneller alu olur. Belli yerlerde yine alu olacak denildi.
@can bilip bilmediğim kısmını istersen bir düşün taşın bakalım. verdiğin bilgiler ya eksik ya noksan. Ve sen bunu bilir kişi edasıyla yapıyorsun. En basitinden söz kesen adam iticiliğinden bir kurtul sonra ona buna bulaş.
---------------------------------------
Cevabımı fazla uzakta arama. İki reklam videosu izledin, birkaç satır sığ haber okudun diye kendini uzman, otorite mi ilan ettin? Marka fanatikliği bu, başka şey değil. Onu ciddiye almadım; zamanla yaptığın çıkarımlardaki hatalarını zaten göreceksin, öğreneceksin. Ama uslubuma hadbilmezce laf atma cüretinin, söz kesen adam iticiliği yaftanın görmezden gelinecek tarafı yok. "Ona buna bulaş" ifadendeki o, bu anca sen olursun, bulaşmak da senin meziyetindir! Bir an evvel hatanı idrak edip kalemine çekidüzen vermen dileğiyle...
Can Akbulut
@ilkercom aşağıda mesajımda malzeme konusunu yazdım. Biraz ağır ol derim 🙂 Ne bu heyecan 🙂 1000 Euro depozito sen de mi ödedin? Bırak alüminyumu i3 gibi kompozit malzemelerle de dolu olabilir. Araba bitmiş filan değil.
ben arabanın parasını peşin ödedim. yazdıklarının çoğu dayanaksız şeyler.
Tesla otomobilini alüminyumdan mı yapar, elmastan mı yapar, yayık ayranından mı yapar bilemem ama (aslında çok uzun olsa da) alüminyum ile ilgili birkaç bilimsel bir şey yazmak istedim.
1-AL mi iyi demir (çelik bileşiktir) mi?
Böyle bir soru yok, dolayısıyla cevabı da yok; Hangi malzeme nerede mühendislik olarak kullanımı doğru ise (ekonomik olmasını da gözeterek) o malzeme en iyisidir.
2- AL'nin çeliğe göre en büyük +'ları: Görece kolay işlenebilir olması, doğal hava ve iklim şartlarına daha uzun süre dayanması (oksitlenmemesi diyeceğim ama desek de doğru olur, demesek de), hafif olması ama burada bizi ilgilendiren kısmı ELASTİTE MODÜLÜNÜN YÜKSEK OLMASI. Buraya dikkat ediniz: ELASTİTE MODÜLÜNÜN YÜKSEK OLMASI esnek (sünek) bir malzemedir demek değildir, bilakis ESNEMEYEN BİR MALZEME demektir. Lakin bu değerin yüksek olmasının en büyük ve en önemli tarafı alüminyumun birim miktar kadar ELASTİK özelliği kazanarak (PLASTİK ÖZELLİĞİNİ KAYIP EDEREK) -ki bunu nispeten akıllı metal diye de kabul edebilirsiniz- şeklini bozup tekrar eski haline dönme kabiliyetidir. Ama saf Alüminyumun, saf çeliğe göre mukavemeti daha düşüktür.
İşte otomobillerde revaçta olmasının en önemli nedenleri bunlardır: Uzun ömürlülüğü, kolay işlenmesi, görece kolay elde edilmesi (demirden sonra en fazla bulunan, dünyanın kabuk kısmında ise en fazla bulunan metal olması) vs.
Buradaki Tartışma kısmına gelirsek; Kaza yaparsak ne olur? Bu çok flu bir soru oldu çünkü kazayı tanımlamak gerekli. Çok ciddi bir kaza yapılırsa zaten ha alüminyum olmuş, ha çelik olmuş pek bir şey fark etmez... Küçük kazalarda ise çelik bozulmuş şeklini korurken, alüminyum nispeten akıllı metal gibi davranarak tekrar eski formuna dönüş yapar.
Asıl soru: Görece büyük kaza yapıldığında ne olur? işte bu sorunun cevabı "iki ucu b.klu değnek" gibi; alüminyumu çelikten daha mukavemetli hale getirmek daha maliyetli. Maliyet kaygısı yüzünden içindeki bileşikleri daha "ucuz" hale getirdiniz diyelim o zaman ise sünme kabiliyetini ciddi anlamda düşürmek gerekli. Sünme kabiliyeti düştükçe malzemenin plastikiyet özelliğinden feragat etmeniz gerekiyor. Plastik özelliğinin en büyük +'sı formu ve özelliği bozulmuş malzemenin tekrar eski formuna ve özelliğine daha kolay sokulması ve tekrar işlenme maliyetinin düşük olamasdır.
Yani daha basitçe; Alüminyum küçük esneme durumlarında tekrar eski formuna dönecek kadar ELASTİKTİR. Fakat formu bozulduğunda tekrar eski formuna (özelliğine) döndürmek "sanayide" imkansızdır çünkü, eski formuna (özelliğine) "sanayide" dönecek kadar PLASTİK DEĞİLDİR.
Ama şunu da söylemek lazım; "Aaaa arabayı vurduk, çöp oldu beee" demek de ağır olur. Çelikten daha fazla uğraştırır, daha fazla teknik bilgi ve ustalık ister, çeliğe göre ÇOK FARKLI YÖNTEMLERLE müdahale ister ama hemen çöp olmaz. Hele Türkiye'de çöp olması için neler neler başından geçmeli ki çöp olsun.
Aluminyum preste işlenmesi daha kolay bir malzeme. Ancak kaynak işlemi çok daha zordur. Sıradan bir firma standart sac kaynağını çok kolay yaparken, aluminyum kaynak ekipmanı daha pahalıdır ve daha fazla teknik kapasite gerektirir.
Yalnız Model X'in kilosunun ne olacağı bellidir, üretimden sonra belli olmaz.
Üsste tartışması olmuş, "400 km yeter mi" diye. Bana yetmez. Günlük yeter de, bir anda İstanbul - Ankara yapmam gerekiyor. Hızlı da gidince o pil yetmez. Eşim Yozgat Sorgun'da görev yaparken, Cuma akşam 3 gibi çıkıp, 10 gibi Sorgun'da oluyordum. Yakıt almak için bile durmuyordum çoğu Zaman. Tesla ile bunu yapamazsın.
Bir de, Aracı nerede şarj edeceksiniz ? Kapalı otoparkı olan sitede oturuyorsan, rahat. Yoksa ciddi anlamda sıkıntı olur. İstanbul'da supercharger mi arayacaksınız?
Ben Model S almak isterim, ama bu konular beni düşündürüyor. Menzili fena değil ama şöyle 1000 ve üstü olursa çok iyi olur.
Pil ile ilgili sorum olacak. Mesela siz hep %50 gibi şarj edip, %70'e kadar çıkarıyorsunuz diyelim. Bazı hücreler 1000 defa şarj olmuşken, başka bir hücre 100 defa şarj olmuş olabilir mi bu durumda? Yoksa bunu kontrol eden bir yazılım vs var mı?
@spectrum benim aşağıdaki cümleme cevap olarak söyledin farzediyorum: 2012 Şubat'ı idi sanırım duyurusu. Teslim tarihi 2 yıl rötar yedi. 2015 sonu teslime başladılar. Musk sürekli sorun kanat kapaktan diye duyurdu, tüm finansal etkinliklerde. Hatta dava da açtılar: Hoerbiger olmalı. Bu firmanın ihtisası kapının kendisi değil hidroliği. Buna bakınca 2 yıl sadece kapı hidroliği yani açma-kapama mekanizması mı düzeltilemedi diye meraklı bir tüketici olarak soruyorum. Otomobil üretimi konusunda tecrübesi olan varsa söylesin 🙂
Bence ana problem kapı olsa bile bunun mekanizmasından ziyade başka bir yönüyle alakalı olmalı. Kaşkay'ın tek ayak boşta iken arka kapağını açarsan kapanmaz ya, o tarz yapısal problemler çıktı diye düşünüyorum. Öngöremediler ve ciddi olduğu için mecburen işi ertelediler. 2 yılı izah etmek zor, hele de Musk'ın cayır cayır para kaybettiği ve mühendislerin muhtemelen canına okuduğu bir ortamda.
İlk başta da ağırlık söylenmemişti. Zira araç prototipti. Kapı epey ağır olduğu için ilk hesabın tutmadığını tahmin etmek hata olmasa gerek. Muhtemelen malzemesi de değişmiştir.
yaklaşık 5 yada 10 sene içinde daha daha farklı çözümler olacağına inanıyorum güzel bir video olmuş elinize sağlık beklemekte fayda var sipariş vermeyelim hemen 🙂 🙂
Neden bu kadar pahalı gelir ülkemize anlayamıyorum bu araçları. Devlet % 45 ötv den biraz feragat etse çok iyi olacak. araç fabrikadan 37000 dolara çıkıyor yaklaşık 105000 türk lirası vergilerle 150000 yaklaşıyor. Yaygınlaşıp maliyetler düşecekte orta sınıf 70000-80000 aralığından bu arabalardan alabilecek hayal gibi
Elektrikli arabaların ötvleri motor gücüne göre %3-15 arası değişiyor diye biliyorum.
@hcaktuna 😀 keşke. %45 ötv daha başlangıcı. üstüne gelen diğer vergiler, zorunlu trafik sigortası yok kaskosu yok bimlemlesi... Gerçi buna rağmen deli gibi araç satılıyor, eğer bu sınırda olmasa düşünemiyorum geleceğimiz durumu. Herkes fiyatları eleştiriyor ancak trafik derdini, park sorununu ve arabalar sokağa çıktıkça oluşan güvenlik sorununu, ulaşıma bağlı olarak altyapı sorununu düşünen yok.
@bozdener82 normal araçlar için konuşmuştum ben, BMW dışında tam elektrikli araç görmedim henüz fiyatlarına da bakmadım. Almanya'da elektrikli smart kiralamıştım denemek amacıyla, çok zevkliydi ve bu araçlar sanırım devlet destekliydi, hem çok ekonomik hem de hemen hemen her yerde hem sarj istasyonu hemde araç bulabilmeniz olası.
hemen izleyelim
"Alüminyum üretim maliyetini düşürmek açısından avantaj" dedi tam tersi alüminyum daha masraflı değil miydi yanlış mı biliyorum.
Galvanizasyon süreci yok, preslenmesi daha kolay. Bu yüzden Al ucuza gelir. Ancak normalde çelik ile üretim yapan fabrikadan Alüminyum ürün çıkarmak maliyetli olur.
@mustafababayigit Alüminyum doğada demir gibi kendi filizinin içinden çıkarılmaz. Alüminyum boksit mineralinin içinde bulunur ve o boksitin içinden çıkarmak (saflaştırmak) çeliğe göre nispeten çok daha uzun ve daha maliyetlidir. Ayrıca alüminyum saf olarak kablo üretiminden başka yerde kullanılmaz (görece zayıf bir olurdu yoksa) bir bileşikle beraber kullanılmalıdır. Bu yüzden bileşikte kullanılan elementler ve bileşik haline gelmesi için ayrıca uygulanması gereken (ısıl işlem yada elektroliz gibi yöntemler) ekstra maliyet bindirir bu yüzden çelikten daha pahalıya mal olur.
Edit: Ama endüstride tercih nedenleri başta kolay işlenmesi, uzun ömürlü kullanımı olması sayılabilir
Dolayısı ile elon musk ın üretimi ucuza getirmek için çelikle beraber pilden de kısıcaz 35k $ öyle tutacak sözü de gerçek oluyor. ( twitterde yazdıydı. sonradan sildiyse bilemem.)
@biggestlier sen bilgili bi abiye benziyon 😀
@ilkercom o kadar bilgili falan değilim. Aklım da çok çalışmaz, aklım olsa kendime yeterdim.
ama gene de teşekkür ederim...
Edit: Elon Musk ne yapar ne eder orasını bilemem ama alüminyum genelde pahalı otomobillerde kullanılmasının nedeni (kalite ve performansı pozitif yönde etkiler ama) maliyeti arttırmasıdır.
@biggestlier çok güzel açıklamış ama yinede yine işim bu olduğu için söylemek isterim; basitçe Al ile üretim çelik üretiminden çok daha maliyetli bir üretim şeklidir. @can sadece üretimi işleme olayı ucuz olur, geri kalan tüm maliyetleri daha pahalı.
@cursedelf Haklısınız o ayrımı yaparak anlatmak gerekliydi. Üretim süreci ve maliyeti farklı, kullanım süreci ve maliyeti farklı kavramlar. Teşekkür
Hmm. Tesla videosu.
Malzeme. Geçenlerde Car & Driver'dakiler çaktırmadan mıknatıs ile aracın farklı yerlerine dokunduklarını ve herhangi bir "çekim" hissetmediklerini yazıyordu. Şöyle söyleyeyim, şu an Musk bile aracın neden ve ne şekil üretileceğini bilmiyor. Zaten araçların son dakikada yetiştirilmiş olduğuna dair ipuçları paylaşıldı; kabinde parmak izleri şunlar bunlar...Önümüzdeki maçlara bakacaklar.
Musk'ın işi epey zor. Zira geçen yıl firmanın zararı 900 milyon USD. Her çeyrek 400 milyon USD yakan bir firman var (tamam bir kısmı inşaata vesaireye gidiyor), tesisleri bitirsen bile ne kadar azalacağı belirsiz. Model X 2.5 tonluk ağırlığı ile çok sıkıntı çıkardı. Zamanında yetişmedi, işçilik sorunları ortada.
Halktan topladığın para sana ne kadar fayda eder? En fazla 1 çeyrek. Araç 2018'den önce hazır olmayacak. Sen ona 2018 3. çeyrek de. Rakipleri zaten Çin'de bile tesisi olan Ford, GM, VW gibi firmalar. CEO'larının çoktan Tesla bize rakip olabilir mi diye hesap kitap yaptırdığına eminim. Telaşlandıklarını sanmıyorum. Volt'u bu sene sonu çıkaracak GM'in 20 ila 30 milyar USD arası nakit parası olduğu söyleniyor. Bunlara videoda değinseniz iyi olurdu. Devletin araç başı vereceği teşvik de sona erecek zaten.
Keza otopilot işi ek paket halinde satılacak. Nasıl olacağı belli. Aynen manuellerin satılması gibi. Linki daha önce vermiştim. Aracında donanım hazır ama 3000 bin papel ödeyip kodu satın alacaksın. Aynen harita güncellemesi için para isteyen navi kodları gibi.
Bu model Tesla için önemli bir viraj. Alabilecek gibi gözükmüyorlar, fakat Apple gider bunları alır diye düşünmüyor değilim. Kanımca zaten önemli olan yer araç ve modeli olmayacak, otonom sürüş kodu-teknolojisi, pil teknolojisi gibi detaylar olacak. Araç zaten Panamera'nın kopyası olmuş.
Tesla videosu biraz aceleye gelmiş ama olsun. İkinci bir video şart. "Elektrik devriminde biz neredeyiz nerede olmalıyız" konulu olmalı. Örneğin bana soracak olursanız Pancar Motor'un eski CEO'su gibi bu konuda konuşabilecek birilerini çağırırdım.
model x in 2.5 yon olması nasıl bir sıkıntı çıkardı ? aracın hızlanması 3 saniye 😀
----Burada lüzumsuz bazı mesajları sildim; cevap veremeyip bloklama yoluyla kaçan bir üyeye cevap veriyordum 🙂 ----
2.5 ton olacağını baştan hesaplayamazsan ne sıkıntısı çıkar? Batarsın. Mali raporlarına bakın. Kaç ay gecikmişler bir araştırın. 20 bin sipariş var 200 kadarını ancak teslim edebildiler. Batarlarsa bir neden bu kapılar olacak.
Ha bir de Brooklyn Köprüsü'nden geçememe olayı var ona girmeyeyim 🙂 Need for Speed dünyasında yaşıyorsan tabii güzel araba.
Tesla nın batmasını beklemek şu durumda cidden büyük beklenti 😀 Model X gecikti fakat gigafactory beklenenden hızlı gidiyor. Model 3 2017 sonunda teslime başlar. Genel dağıtım da 2018 sonunda normale döner.
model x 2300 kilo ile 2440 kilo arasında ağırlığı var ve bu adamlar bunu hesaplayamadı demir çelik yüzünden zarar ediyor öyle mi 😀
Hastayım bu yarım bilgin tiplere 😀
Konuyu takip eden not: burada lüzumsuz bazı mesajlarımı sildim; troll bir üyeye laf anlatacağımı sanıyordum 🙂 Komik çocuklar baştan söyleseler de zamanımızı harcamasak.
''Aslında herkezin yaptığı şeyi daha iyi gibi göstermek Teslanın sanatı'' dağılabilirsiniz beyler..
NFS Most Wanted 2012'de de Tesla Roadster'a short gears takılıyordu ve ivmelenme iyileşiyordu 😀
alüminyum nasıl ucuza geliyor abi, yanlışınız var daha gecen gün haberlerde 100 milyar dolara bir bira şirketi diğerini aldı, sırf aluminyum üretimi ve aluminyum stok ile alakalı, Aluminyum üretimi yapan dunyanın en büyük üreticileri aluminyumunu boing veya airbus a değil ilk bira fabrikalarına satarlar çünkü bira fabrikaları dunyanın en büyük aluminyum ihtiyacı olan yerlerdir ve herzaman ihtiyacı olduğu için yüksek fiyattan satın alım yaparlar, hatırlatıyım dell EMC yi 60 milyar dolara almıştı, Can burda galvanizyon vs demiş ama o çevir kazı yanmasın olmuş biraz.
"Çevir kazı yanmasın" ne demek!? En başından beri ben aynı şeyi söylerken niye ağız değiştirdiğimi iddia ediyorsunuz anlamak güç!
Tesla'nın fabrikası sırf alüminyumdan araba yapmak üzere kuruldu ve bugüne kadar da öyle yapageldiler. Kokpitte düğme yerine dokunmatik ekran kullanmak da aynı stratejinin parçası. Bugün Tesla düğmeli araba yapmaya kalksa ekrandan daha pahalıya gelir. Düğme ekrandan pahalı olduğu için değil; üretim bandını değiştirme gereksiniminden dolayı.
Alüminyumun hammaddesi pahalı olsa da otomobil üretmek üzere işlemesi ucuzdur. Ford bir süredir F seri kamyonetlerini Alüminyumdan üretmeye başladığı için piyasadaki "üstün malzeme" algısı da biraz düşmüş oldu. Prestij faktörü de var yani hesapta.
Aluminyum birim fiyatı daha yüksektir, doğru. Ancak galvanizleme bedeli + çelik ile birim ağırlık fiyatı yaklaşır aluminyuma. Ama, bir konu daha var ki : Özgül ağırlık. Aluminyum burda gol atıyor 🙂
Can çok doğru noktalara değinmiş. Ooo elektrikli süper vs diye atlamamak lazım. Model S parasına bir çok seçenek var Amerika'da. Muscle car veya çok iyi SUV'lar alınabilir. Ben Suv aldım diyelim. Garantisi bitince veya vurup kırınca vs bodyshop'a giderim, ustaya götürürüm vs. Siz 5 seneyi geçtim 3 yıl sonra garantisi bitince nereye götüreceksiniz? Servis dışında alternatifi yok. Çok güzel öpecekler bu garanti. Pil ömrü 160 bin KM verilmiş. Ömrü bitince ne olacak? Bu dezavantajlar ortadayken 2. el değeri ne olacak? Tamir edilemeyen kaportayla vurup kırınca ne olacak? Bunun kaskosu normal aracın kaç katı olacak? ODB bağlayınca normal araç herşeyi gösterirken bu araç servis parolası soruyor o ne olacak.
10 yıl sonra yollarda görebilecek miyiz Model S? Ya Model 3?
türkiyede 20 kadar model s var.
Haa bir konu da şarj istasyonu. Supercharger istasyona girdim. Minimum 40dk sürüyor. Taktım aleti girdim içeri kahve, yemek wc vs.. Bir başkası da yaptı bunu vs. Şarj slotları doldu. Arkadan Can geldi Tesla'sıyla. Ee bütün şarjlar dolu? Nasıl olacak? Kimse başında 40dk beklemez ki millet arabayı bırakıp sağa sola gidecek. Arkadan gelenler beklesin dursun.. Teknik olarak güzel de gerçek hayatta nasıl olacak? Hele AVM olursa sinema vs derken kapanırken bulursun ancak şarj yeri.. Millet şarja takar gider.
sarj ücretini süreye göre belirlerlerse 40:02 dk de çıkar o sarj merak etme.
şu an yerli şarj istasyonları o şekilde. Ama tesla ücretsiz olursa başına vale dikerler 😀
http://www.hurriyet.com.tr/teslayi-biz-uretelim-40083139?utm_source=email&utm_medium=newsletter&utm_channel=Mail&utm_content=kutu4_gorsel
Devamını bekliyoruz. Bu arada konu ile alakası yok ama kadjar alınır mı? Ne diyorsunuz Benim için önemli olan az yakıt konfor fiyat performans oranı..
Yerli Otomobil ile ilgili daha önce bir video yapmıştınız. Ancak o zaman tanıtılan araba ve içi boş bilgelerden dolayı doğal olarak çok eleştirilmişti. Son bilgiler ışığında yeni bir video yapar iseniz çok sevinirim. ( http://www.haberturk.com/ekonomi/is-yasam/haber/1238528-bakan-isik-haberturk-tvde-yerli-otomobili-tanitti )
En azından yeni açıklamada biraz daha dişe dokunur bilgiler verilmiş ve gösterilen aracın sadece teknolojilerin üzerinde denendiği bir kabuk olduğunu kabul etmişler. 🙂
Dediğim gibi yeni bilgiler ışığında sizden bir video daha bekliyoruz. Mesela Nikel Magnezyum Kobalt pil tabirini daha önceden bilmiyordum. Bu pil nedir? Li-on pilden farklı mıdır? Farklı ise avantajları ve dezavantajları nelerdir? Menzil uzatma motorunun avantajları vs.
tesla model 3 mü volt mu enteresan bir test... https://www.youtube.com/watch?v=SD-RIcpO8Do