Paylaş Paylaş

Steam İstatistikleri Ağustos 2018

Steam'in kullanıcılardan topladığı verilerle oluşturduğu istatistikleri, düzenli aralıklarla değerlendireceğiz. İlk değerlendirmeyi Ağustos ayı için yaptık.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Murat Gamsız @gamsizm

    Biraz geç oldu ama bundan sonrakiler zamanında girer.

  • iea96 @iea96

    "İşte plus farkı, işte TS'de görmek isteiğim içerik!"

    Said by no one ever.

    • Erman @ermanyurdakann

      Cüzdanla söylüyoruz onu 😛 Oyun gündemi olmasa ben plustan çıkacaktım mesela, onlar için devam ettirdim.

      Görmek istediğim içerik, demiyorum, içeriğin kendisinden ziyade onun nasıl ele alındığı daha çok ilgimi çekiyor. Sonuçta Steam istatistiklerini kendim de öğrenirim, nedir yani, ama muhabbetleri güzel 🙂

  • Erdem Ç. @rockerdem

    ya bu çocuklar çok efendi değil mi. baya çoluğunu-çocuğunu emanet et, gözün arkada kalmaz yani 🙂

  • hasan oztamer @hasan-oztamer

    Oooo uğur ve tansel ikilisi sevdim ben bu ikiliyi

  • Talha Turhal @talha-turhal

    team fortress 2 konuşulurken uğur’un kalbi, temsili

  • Kadir Gündüz @kadirg1976

    Serious Sam tyshirt...:=))) Tüm seri var bende...

  • ÖG @ozgurg

    @nuguryurtsever İnceleme, gündem gibi videolar yerine sohbet videoları da yapacak mısınız? Örneğin hikayesiyle bizi etkileyen oyunlar, Kratos'un hikayesi, oyun tarihi vb.

    • ÖG @ozgurg

      @gamsizm Ben de bunu istiyorum. 🙂 Haberler her yerde, bana sohbet, muhabbet lazım.

    • Cüneyt Filiskaş @sadas1453

      @gamsizm Uğur'dan Kratos'un hikayesi.Kratos'un gelmişini geçmişini öğreniriz.Çok güzel olur bence.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @ozgurg Yapmak istiyoruz, ama yüz nakli yaptırmadan o noktaya gelebilecek miyiz henüz bilmiyorum? 🙂

    • Cüneyt Filiskaş @sadas1453

      @sadas1453 Levent abinin yüzünü sana Murat abinin yüzünü de Tansel'e nakil ederiz.Böylelikle Teknoseyir camiasının sizi kabullenmesi daha kolay olur.Videonun açılışında adınızı söylemezsiniz.Yaklaşık 1-2 hafta içinde herkesin sizi sevdiği ortaya çıkar.

    • Erman @ermanyurdakann

      @sadas1453 Şaka maka maskeyle açsınlar bir kez, LP ve MG maskeleri, güzel güleriz 😀

      Ben de seviyorum esas 3lüyü tamam da arkadaş her videoda da onları mı olsun, bir kere Youtube'daki yorumlara bakayım dedim... Abooov! Nasıl bir fanboyluktur o, babam olsa sıkılırım her videoda görmek istemem. Çok değişik insanlar valla. Takmamam lazım onları. Ben açıkçası oyunların LP'den kurtulduğuna seviniyorum, böyle ayda yılda bir incelesin, geyiğini yapsın, biz de gülelim, yeterli 😀

    • Cüneyt Filiskaş @sadas1453

      @ermanyurdakann Bu arkadaşların zamanla pişeceklerini düşünüyorum.O zamanı vermek istemeyen,yeniliklere biraz kapalı olan insanların yorumları programı yapan kişileri biraz üzüyor.İlk öğretmenlik deneyimimi hatırlıyorum da karşında ki kişilere hitap etmenin ne kadar zor olduğunu o gün anlamıştım.Şu anda bu ikili bize ve birbirlerine alışmaya çalışıyor.Biraz sosyal pekiştireçlerle destek olmamız gerekiyor.Teknoseyir'e bu ikilinin çok yakıştığını düşünüyorum.

    • Erman @ermanyurdakann

      @sadas1453 Ben de öyle düşünüyorum. Ek olarak da hala tam açılmadıklarını, aslında daha farklı formatlar, daha değişik içerikler, daha eğlenceli sunumlar yapabileceklerini hissediyorum. Kafada hasır şapkayla yaptıkları açılış güzeldi birkaç video önce, arada böyle komiklikler ilgi çeker, sempati uyandırır. Bir de dekor çok önemli, sunucunun kendisi kadar önemli, ona el atılması lazım. Arkalarındaki duvarın bu kadar yakın olması bile insanda ekrandan geriye doğru çekilme, uzaklaşma isteği yaratıyor mesela, bir sıkışmışlık, bir darlık geliyor izlerken. Montaj işinde de daha böyle hareketli, canlı bir şeyler olabilir belki, çok anladığım bir alan değil ama ne bileyim, araya tam ekran video atmanın yanında konuşurken bir köşede video dönmeye devam etse hoş olabilir gibi geliyor bana, ya da konuşulan konu başlığı yazsa, çünkü gündem videoları genelde çok uzun, arada dikkati dağılıyor izleyenin, sağdan soldan girecek birkaç yazı (TV terminolojisinde KJ) ya da video parçası dikkati ekrana geri toplayabilir. Bu açılardan bakınca birazcık çiğ duruyor. Tabii bilemiyoruz imkanları nedir, ne kadardır ama bilmemiz de gerekmiyor, bunları düşünmek izleyicinin işi değil.

      Bir de, böyle de kalsa ben izlerim, bu saydıklarımı kendi seyif keyfim için yazmadım, genel kitle böyle düşünüyordur diye tahmin ediyorum sadece, ben işin muhabbetindeyim.

    • Uğur Yurtsever @nuguryurtsever

      @ozgurg Aslında gündemleri haber bülteninden ziyade elimizden geldiğince sohbet programına çevirmeye çalışıyoruz. Laf arasında yeri geldiğinde immersive sim ya da metroidvania gibi farklı oyun tasarım ekollerinin konuşulduğu, tartışıldığı, bazı oyunların tarihlerine hikayelerine girildiği, önemli noktalarına dikkat çekildiği başka yerli gündemler var mı bilmiyorum takip etmediğim için. Varsa ben de takip etmek isterim açıkçası.

      Gündemlerin tek bir "odaklı" içeriğe kıyasla güzel tarafı, aynı anda birçok farklı konuya ucundan da olsa değinebiliyor olmamız. Yavaş yavaş geliştirmeye çalışıyoruz bunu. Ne kadar başarılı oluyoruz bilemiyorum. Maddeleri seçerken de biraz daha bu tarz sohbetler yapabileceğimiz konulara gidiyoruz.

      Ayrı sohbet içerikleri de olacak elbette. Ama immersive sim'lerin tarihi, rol yapma oyunlarının gelmişi geçmişi, oyun filmleri, oyunlarda hikaye anlatımının evrimi falan gibi derin sohbet içerikleri yapacaksak, vereceğimiz emeğin de boşa gitmeyeceğinden biraz emin olmak gerekiyor. Haftada iki gün çıktığımızda ufak çaplı isyanlar yaşanabiliyor. 🙂 Yakında belli aralıklarla sohbetli canlı yayınlar da yapmaya başlarız zaten.

      @ermanyurdakann Maske olayı daha E3 videolarında aklıma gelmişti aslında, ama sonra bıraksan gerdeğe bile başka insanlarla girecek kitleyi ciddiye aldığımız düşünülmesin dedim.

    • Erman @ermanyurdakann

      @nuguryurtsever Hocam, "lak!" diye ses Ankara'dan İstanbul'a kadar geldi, saygılar 😀

  • JesusMountain @jesusmountain

    Bu tür istatistikler pek değişmeyeceği için tek atımlık bir video gibi oldu sanki. Ayda bir de olsa belki içerik daha da zenginleştirilebilir. Aklıma gelen ilk örnek;
    https://steamdb.info/app/412020/
    Yani 30 dakikalık bir video'da ülkemizi ilgilendiren kısımlar olursa sanki daha çok dikkat çeker gibime geldi. Belki de ben yanlış düşünüyorum bilemedim. -) Bu arada ağzınıza sağlık keyifli bir videoydu.

  • Can Krmz @cnkrmz

    bu adamlar olmasa ts'nin anlamı kalmadı bende. iyi ki varlar.

  • Bloody @bloody

    İlk defa bir eleştiri yapayım. Podcast tadında kulaklıktan dinleyeyim dedim. Arkadan gelen çocuk sesleri yüzünden dinleyemedim. Az daha dikkat veya çok uzaktaki sesi almayan bir mikrofon da çözüm olabilir.

  • SonkaBonka @sonkabonka

    Steam, internet bağlantı istatistiğini hangi algoritmalarla hesaplıyor tam olarak belli değil ama AKN yüzünden bu verilerin doğru okunması pek mümkün görünmüyor.
    Pek çok insan AKN dolduktan sonra Steam'den bir şeyler indiriyor.
    En azından kendi çevremdeki insanların davranışı bu yönde.

  • Erhan M. @erhanm

    İlgimi çekmediği halde harcadıkları emeğe saygım nedeniyle YouTube'a girip beğendim.

  • tbpmlk @tbpmlk

    her şeye rağmen yıllara meydan okuyan bir DOTA gerçeğini teyit eden istatistikler.

    Vulkan desteği, ciddi server maliyeti, her an gelen güncellemeleri tüm bunlara rağmen oyunun yıllardır bedava olması...

  • Cüneyt Filiskaş @sadas1453

    Aynısını GOG ve Ubisoft store için yapmayı düşünüyor musunuz?

  • tekhne @tekhne

    Steam istatisiklerine dikkat çekilmesi iyi olmuş. Oyun dünyasının "seyri" bakımından bu tip içeriklerin çoğaltılması doğru olur. Oyun dünyasındaki gelişmeleri teke tek ve yığma olmaktan kurtarmak lazım. Global ve yerel trend verilere dikkat çekmek, oyun endüstrisinin hal ve gidişatını yorumlamak "seyir" konseptinin hakkı verilmesi demek.

    Bunun dışında nokta atışlarıyla oyunlara eğilmek ayrı bir kulvar tabii ki. Meydana gelen bir kargaşa bilgisayar oyunlarının sanki her tür aynı torbada toplanabilirmiş gibi yığma bir şekilde ele alınması. Mesela RP-hikaye ya da olay temelli oyunlar, aslında edebiyat, çizgi roman, sinema ve tiyatro sanatları ile bağlantı içinde sanal alemde yeni bir sanat haline gelirken, kapsamı hayli geniş e-sport aslında ayrı bir kulvar.

    Bu kargaşayı oyun endüstrisi üretiyor ve oyunculara da yaşatıyor. Diğer sanat disiplinleri ile karşılaştırıldığında, RP-hikaye temelli oyun dünyası aslında çok geride. (Geçmişte görebildiğim umut verici bir istisna, aksiyon-atmosfer-hikaye ilişkisini iyi kuran, seslendirme ve müzik özenine sahip Vampire The Masquerade Bloodlines idi - o da ilk çıktığında fazla bug lı olduğu mahkum edildi, ama yine de kült bir oyun olarak tarihe geçti). RP-hikaye temelli oyunlar daha ziyade görsel-işitsel atılımlar ve e-sport mekaniklerinin öne çıkarıldığı değerlendirmelerin konusu oluyor. Hikaye ise gümbürtüye gidiyor, çünkü oyunların yapısı gereği bir yerden sonra önemini yitiriyor. Aksiyon-atmosfer-hikaye bütünlüğünü kurmak başka bir zanaat.

    Örneğin World of Warcraft'ın evrimine bakıldığında şu görülebilir: Kendi ayağına kurşun sıkmış ve dengeyi düzenli olarak e-sport'dan yana değiştirmiştir. (Başkentler saldırıya uğrarken kılını kıpırdatmayıp trade chat'de arena veya battleground maçları için eş aramak gibi ilginçlikler yaşanabiliyordu 🙂 Bu da aslında PUBG ve tabii yerli versiyonları gibi, herkesin herkese düşman olabildiği askeri e-sport oyunların haberini veriyordu. Blizzard WoW bünyesinde dramatik yapıdan kopuk askeri e-sport'u teşvik ettiği halde (DOTA doğrudan Warcraft kökenlidir), atı alan Üsküdar'ı geçmiş ve bu trende eklenmede çok geç kalmıştır. WoW da hikayeden ziyade askeri e-sport yanı kuvvetli bir oyun olmayı sürdürüyor.

    Lafı fazla uzatmadan:

    "Oyun gündemi" tarihsel arka plan, evrim gözetilerek ve oyun endüstrisinin çektiği numaralara kanmadan yapıldığında, sahip olduğu genişliğin ve tür çeşitliliğinin tümden değerlendirilmesinin kolay olmadığı bir alan. Ama bir yerlerden başlamak lazım.

  • jedi @jedi

    @gamsizm SCUM incelemesini görmek isterim. Acaba gerçeğe dönüşür mü? 🙄

  • Ahmet Erdoğan #123+ #180+ @aerdogan17

    istatistiklere bakış açınızı genişletmenizi öneriyorum... işlemci istatistikleri bile çok güzel fikir veriyor aslında ama bakış açısı önemli...