Haftalık Gündem Değerlendirmesi 2019/05
28 Ocak - 2 Şubat 2019 #5
- KVKK kapsamında, veri sızıntıları duyurulmaya başlandı.
- Kitapta KDV sıfırlandı.
- Türk Telekom, 1.4 milyar Lira zarar açıkladı.
- İnternet üzerinden vergi vergisi mükellefi olmadan satış yapacaklar için sınır belirlendi.
- Apple’ın Facetime hatası, karşı tarafın dinlenebilmesine yol açtı.
- iPhone fiyatları kur sorunu ile boğuşan ülkelerde düşecek.
- Tüm ekranlarını OLED’e geçirecek olan Apple, üreticileri heyecanlandırıyor.
- Facebook,’un insanların verilerini toplamak için onlara para ödediği ortaya çıktı. Apple ilgili uygulamayı banladı. Android’te sürüyor.
- Google’ın da kullanıcıları takip eden yazılımı ortaya çıktı ve Apple’dan ban yedi.
- Samsung, mobil cihazlar için 1 TB büyüklüğünde flash bellek yongası duyurdu.
- Huawei’nin başı ABD ile yine dertte.
- Intel CEO’su, Robert Swan oldu. (Resmi duyuru)
- Dijital Kamera pazarı iki yıl içinde %50 küçülecek.
- 2.2 Milyar kayıt içerdiği öne sürülen bir döküman hacker camiasında dolaşıyor.
- Windows ve Xbox One’a DTS:X ses sistemi eklenecek.
- Pardus giriş ekranı tasarım yarışması oylaması.
- İTÜ Robot Olimpiyatları
Oyun Dünyası
- Gist 2019 başladı.
- Xbox’ta başlatma ve Live hizmetine bağlanma sıkıntısı yaşandı.
- Metro Exodus oyunu Steam’den çekildi ve Epic mağazasına kondu.
- Fortnite içindeki şans kutuları, alırken içeriklerini gösterecek.
Podcast olarak dinle
Dosya olarak indir - iTunes - Spotify - RSS
Geldi ama video çevrimi bitmedi. Bitince otomatik olarak devreye girecek. Podcast yayında.
Spotify'a ne zaman düşer abi
Bi-bip cikletten çıkıyordu uçak fotoları.
Beklenen an
Geldi. Yerimizi alalım.
Vimeo standart paketteki gibi tekrar converter işlemi yapıyor değil mi?
Upload'tan sonra çeviriyor.
Bu sefer abur cuburumu hazırladım 🙂
https://teknoseyir.com/yuklemeler/podcast/2019/02/gundem_2019_05.mp3
@gamsizm neden popcast link herkese açık yayinlanmıyor her hafta biri link yayınlıyor
@johnsmith bence değil bir amaç var biz cözemedik fakat pluslara link açık link her defasında kopyalanıp yapıştırılıyor yaptırım yok link günler sonra orda ozaman plus olmayanlara görünür olsun ben şahsıma münasir Google popcast uygulamasından dinliyor yılbaşından beri imkan oldukça bıraktım linkten dinlemeyi
@johnsmith @gamsizm yanlış ise yanlış denilsin yanlış değil doğru ise de link en altta verilsin eski sistem geri dönülsün v.1.0 a pluslar ise 2.0 video izleyebilirler farkımız bu olsun hatta bir öneride bulunuyorum gündem canlı olsun sadece plus katılım yapabilsin ve interaktif olsun konu hakkında yorum yapabilsin bizde ilk gün yine sadece sesli dinleyelim 2 gün izleyebilelim
@mujjer İndirme linki görüldüğü gibi teknoseyir sunucularında. Sunucudan indirilen dosyanın bir getirisi yok. Fakat podcast uygulamaları ve spotify gibi ortamlarda maddi bir getirisi olmasa bile populerliğini takip etmek ve bilinirliğini arttırabilmek daha kolay ve verimli.
Yani ben de aynı şeyi düşündüm. Eğer bu şekilde dinlenilmesi istenmiyorsa ben dinlemek istemiyorum. Sonuçta parayla satılan bir içerik. Hak geçsin istemem.
@mujjer Spotify ve iTunes'a yönlensin istiyoruz insanlar. Ama mp3 indiren bir kesim de var. Artık o kadar da engel koymaya gerek yok. Az kişiler görüyoruz onu.
haydeeee podcast olmaz.Ben illa Murat ile Levent'i görmeliyim yoksa işim rast gitmez 🙂 🙂 🙂
bugün abd'de net tarafsızlığı ile ilgili bi mahkeme daha görüldü bu gündeme yetişmedi haliyle
Ben 13 madde ilgili neler oluyor acaba ?
Sorry
This video will be available for viewing shortly.
Benden de sorry
eğer hala hata alıyorsanız. Ana sayfaya dönüp tekrar bu sayfaya tıklayın.
Türk telekomun zarar açıklamasına gerçekten şaştım kaldım. Bence hile var.
"İnsana soracağına uzmana sor" LP'nin 2019 için özlü sözü. 🙂
LP - "Insana soracağına uzmana sor." 😀
Bu her şeyi sorma hikayesinin cidden suyunu çıkardılar. Özellik İsviçre böyle gereksiz referandumlara bayılır. Merkez bankası altın rezervlerini arttırsın mı diye referandum bile yaptılar. Herkes yatırım ve para politikası uzmanı sanki. https://www.forbes.com/sites/jonhartley/2014/11/30/swiss-voters-reject-increasing-gold-reserves-in-referendum/#758dfc9c4553
Oled sohbetiyle ilgili genel bir bölüm çekilebilir aslında. TFT ekranlardan LCD, Oled, Led genel olarak tüm ekran teknolojileri geçmişten günümüze gibi. TV, monitör, telefon vs. Gündemlerde ya da incelemelerde yıllardır konusu geçince uzun uzun anlatılıyor aslında ama tek bir programda toplanmış olur hem.
Levent abi olmayacak diye aklim cikiyor. @gamsizm
Dolby acsess, dolby atmos hi fi sistemin varsa bedava kulaklikta dolby atmos özelligi üçretli ayrica hi fi atmos sisteminiz varsa bazı oyunlarda atmos desteklediği halde atmos cözmüyor dolby acsess kullanmaniz gerekiyor.
Atmos sistem gereklimi bence gerekli Tomb rider son oyunu inanilmaz bir deneyim sunuyor kesinlikle denenmesi gereken oyun. Oyun aksiyon olarak başladı korku oyununa dönüştü diger oyunlarda pek etkilenmedim. Resident evil remake demosunu denedim oda fena degildi kesinlikle oyun zevkini ust duzeye cikartiyor...
Surround ses almak için hoparlör kablo uzunluğundan ziyade hoparlörlerin açıları, dinleyiciye olan uzaklıkları vs daha önemli. Ayrıca oda akustiğinin de doğru kurulması gerekiyor. 5 tane hoparlörü etrafa dizmek ile hallolmuyor. Bu konu dolby’nin sitesinde güzelce anlatılmış.
koskoca huawei parmak basma makinasını yapamıyacak mı saçma geldi bana. rasgele bir makina mühendisi çevirin yapar
Dün yazacaktım ama belki içerikte değinilmiştir diye yazmamıştım, şimdi izledim de değinilmemiş.
Kitapta kdv sıfırlandı denemez, sıfırlanan KDV sadece yayınevlerinden satışlarda geçerli, son kullanıcınan daha çok muhatap olduğu kitapçı, kırtasiyede geçerli değil. Kitapcı yayınevinden sıfır kdv ile alıp bize normal kdvden satacak yani...
LP@nın bahsettiği birkaç sene önceki oylamada Erguvan renginin otobüslere İnci sözlük saldırısıyla seçilmesiydi ki TR'de boya fabrikalarında o pigment yoktu. Çok uğraştılar getirmek için. Aslında seçime laf olsun diye konan renk birşekilde seçtirilmiş oldu. Çok güzel örnektir troll işine
sizin videonuzda da var sabit logo.
TV logolarının çoğu animasyonlu zaten.
7.1 Kulaklık. Sesi mükemmel değil ama iyi. Ben 2016 yazında teknosadan 400e almıştım 🙂
https://www.hepsiburada.com/logitech-g430-7-1-surround-oyuncu-kulakustu-kulaklik-981-000537-p-BD303960?magaza=bitonshop&wt_gl=cpc.dsa.6802.cevre-birimleri&gclid=Cj0KCQiAnNXiBRCoARIsAJe_1crPmlKp_NJglUk3OwzsYNKpGLdk8rQu7o_-lu1CyJAFwdSzMM56mN0aArSVEALw_wcB
Cumhuriyet tarihinin en büyük batık kredisi ile Türk Telekomu Hariri Ailesine peşkeş çeken hükümete sormak lazım. Bu Şirket nasıl zarar etti? diye... @leventp
Hastasıyız Levent Baba'nın...
Ben herhangi bir yorum yapmıyorum.
Sıhatler olsun LP.
7:49 de arkadan gelen piyano sesi easter egg mi ?
Geçen hafta da duymuştum. Bir şey kazandım mı 😀
Pardus öldü debian + giriş ekranı olarak hizmet verebilir belki 🙂
Pardus'un helvasını yedik, bitirdik bile. Debian'ın arka plan resmini ve ikonlarını değiştirip Pardus dediler. Kısacası yeni Pardus=Debian. Şimdilerde giriş ekranı için bir yarışma yapıyorlar. 😀 Pardus'un mirasını devralan dağıtım Pisi Linux ama o da ayakta kalamayacak gibi.
bildiğim kadarı ile eski pardus daha sonra pisi linux adında farklı bir ekip veya orjinal ekipten kisiler tam bilmiyorum devam ettirdiler ve ettiriyorlar ama pardus debian temel alan farklı bir dağıtıma dönüştü ve hedef olarakta son kullanıcı yerine kamu veya iş bilgisayarlarına seçti kullanan var mı bilmiyorum ama projelerine söyle bir baktığımdan güzel şeyler var gibi ama iste hiçbiri son kullanıcı için değil ne bilim 100 bilgisayarın olduğu bir okul veya iş yerleri için falan.
Pisi denemek için baktım sadece ama gündelik hayatta unity arayüzlü ubuntu tercih ediyorum.
@recepchakan, Debian'dan hiçbir farkı yok şu anki Pardus'un. Keşke olsaydı da bizler de destekleseydik. Birbirinin klonu tonla dağıtım varken şu Pardus'u kim ne yapsın değil mi? Gidip neden Pardus kullansın ki millet? Buna bir cevap yok işte. Oysaki eski Pardus yabancılar tarafından bile beğeniliyor ve kullanılıyordu. Zaten eski Pardus'un bazı yapılarını çatallayarak kullanan dağıtım bile var şu anda. Bizimkiler her zaman yaptıklarını yapıp bir cevheri harcadılar siyaset uğruna.
Ek: Gündelik hayatta Deepin kullanıyorum.
Kitaplığın önündeki siyah şey 1 aydır var belki de...
Bir iki model de değil epey zorlamış samsung, niye bırakı anlamak mümkün değil son kameraları baya iyiydi..
Samsung NX10 (released January 2010, worldwide)
Samsung NX5 (released June 2010, for UK, Germany, Nordics and South Korea market only)
Samsung NX100 (released September 2010, worldwide)
Samsung NX11 (released December 2010, worldwide)
Samsung NX200 (released September 2011, worldwide)[1]
Samsung NX20 (released April 2012)
Samsung NX210 (released April 2012)
Samsung NX1000 (released April 2012)
Samsung NX300 (released January 2013)[2]
Samsung NX1100 (released April 2013)[3]
Samsung NX2000 (released May 2013)[3]
Samsung Galaxy NX (released June 2013 with Android interface)
Samsung NX300M (released October 2013)
Samsung NX30 (released January 2014) [4]
Samsung NX mini (released April 2014)
Samsung NX3000 (released June 2014), a compromise of Samsung NX mini and the bigger Samsung NX300[5]
Samsung NX1 (released November 2014)[6]
Samsung NX500 (released February 2015)
Samsung NX3300 (announced February 2015)
@gamsizm hocam bütün telefonun ön alanı ekran olmak zorunda değil üstte gerekirse şerit halinde bir kamera ve sensörler alanı olsun çentik veya delik yerine diyorsunuz. İyi güzel muazzam da siz htc zamanında da stereo ama size bakan hoparlörler olsun istiyordunuz. Ya bu sizin isteklerinize göre telefon ekranına pek bir alan kalmıyor. 🙂